SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Dat behoeft wat nuancequote:Op dinsdag 2 februari 2021 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] Jammer dat ik je niet in het echt kent, anders had je zulke ''hippe'' schoenen gekregen voor je verjaardag of iets dergelijks
[..] Daar denken meerdere instanties anders over, inclusief Pfizer zelf. Het word afgeraden. https://www.rtlnieuws.nl/(...)rie-weken-ema-advies
Als je de bronnen leest dan zie je dat dergelijke longen worden waargenomen bij 70-80% van de asymptomatische gevallen, en 100% van symptomatische gevallen. Het tricky dingetje is dat men met veelgebruikte technieken vaak die impact in de longen niet ziet, terwijl die er dus wel is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Als ik je bronnen en het verhaal van je vrienden zo snel lees, zeker, het kán allemaal gebeuren.
Maar massaal?
In je bronnen en bij je vrienden hadden ze klachten, de grote massa heeft geen klachten meer na een week of twee.
Ik baseer me overigens zelf niet op harde data, maar op verhalen van bevriende artsen, zowel huisartsen als longartsen en revalidatieartsen die veel ex Covid patiënten zien
Jep, het zou zich kunnen herstellen, maar in welke mate is nog niet duidelijk, maar voor een groot deel zal het zich wel herstellen ja. Veel is gewoon nog niet duidelijk, maar ik zou er ook niet vanuit gaan dat het zich wel helemaal zal herstellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet om 't te downplayen, maar dat is toch inherent aan longschade/longaandoeningen? Longen kunnen zich voor zover ik weet in veel gevallen herstellen, maar als je een fikse longontsteking gehad hebt dan ben je wel een maandje of 2/3 uit de running als je verder gezond bent. Daarna moet je je conditie weer opnieuw op gaan bouwen ook.
Toch is dit eigenlijk rete-interessant (vind ik). Dit maakt echt zichtbaar hoe sterk alles van elkaar afhankelijk is, en hoe iets waar je nooit over nagedacht hebt ineens een issue kan zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Moderna, AZ, J&J hebben allemaal problemen met leveringen. Glas is een van de onderdelen in de productie en distributie wat een bottlneck (sic) vormt.
https://www.bbc.co.uk/news/business-55808640
Bij mensen die onderzocht zijnquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als je de bronnen leest dan zie je dat dergelijke longen worden waargenomen bij 70-80% van de asymptomatische gevallen, en 100% van symptomatische gevallen. Het tricky dingetje is dat men met veelgebruikte technieken vaak die impact in de longen niet ziet, terwijl die er dus wel is.
[..]
Jep, het zou zich kunnen herstellen, maar in welke mate is nog niet duidelijk, maar voor een groot deel zal het zich wel herstellen ja. Veel is gewoon nog niet duidelijk, maar ik zou er ook niet vanuit gaan dat het zich wel helemaal zal herstellen.
Inderdaad. Er zijn maar weinig producenten van dat glas, en die zullen een productie capaciteit hebben die afgesteld is op de vraag van 2019. En die moeten nu ff een paar miljard flesjes produceren. Ook wel een eye-opener om te lezen hoeveel invloed de sterkte van het flesje, en hoe makkelijk ze langs elkaar glijden, heeft op het productie en vul proces.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch is dit eigenlijk rete-interessant (vind ik). Dit maakt echt zichtbaar hoe sterk alles van elkaar afhankelijk is, en hoe iets waar je nooit over nagedacht hebt ineens een issue kan zijn.
waarom het niet groter kan begrijp ik ook niet, als je 150k per dag prikt kan dat ook wel uit grotere flessenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Moderna, AZ, J&J hebben allemaal problemen met leveringen. Glas is een van de onderdelen in de productie en distributie wat een bottlneck (sic) vormt.
Zo sterk is dat gorilla glass ook niet... liet een keer m'n s20 uit handen vallen en hij ontplofte ongeveer 😬quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar als dat zo is, dan zouden de percentages mensen met "long-covid" toch echt vele malen hoger moeten liggen? Sowieso overigens ook, als 70/80% asymptomatisch achteraf longschade heeft, dan moet je dat ook merken. Je kan mij niet wijsmaken dat je dan dus niet ziek bent geworden, want asymptomatisch.... maar dan opeens wel merkt dat je een trap niet meer kan oplopen zonder zwaar buiten adem te raken, of andere fysieke beperkingen ervaart.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als je de bronnen leest dan zie je dat dergelijke longen worden waargenomen bij 70-80% van de asymptomatische gevallen, en 100% van symptomatische gevallen. Het tricky dingetje is dat men met veelgebruikte technieken vaak die impact in de longen niet ziet, terwijl die er dus wel is.
[..]
Dat hangt van de studie af, ik weet niet hoe ze geselecteerd zijn. Maar het zal geen studie zijn waar ze random mensen van de straat hebben getrokken, en vervolgens longfoto's hebben genomen, en antistoffen hebben gechecked en gevraagd een survey in te vullen of ze Covid hebben gehad en of ze symptomen hebben gehad inderdaad.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij mensen die onderzocht zijn
Dus die daar indicatie toe hebben
Niet de gemiddelde Covidlijder die hersteld is
In een tijd waar er al regelmatig wat mis gaat qua besluiten vind ik het op z'n minst opmerkelijk dat NL weer eens eigenwijs wil zijn, terwijl zelf Pfizer zelf dus laat weten dat het niet aan te raden is. Ik vind het gewoon niet slim om die gok te wagen, maar dat ben ik. Vaccinaties zijn onze enige uitweg; dan wil je dat dat echt grondig gebeurd; je wil toch niet riskeren dat je een hoop prikken ''weg gooit'' omdat de eerste prik nutteloos is gebleken vanwege gebrek aan een tijdige tweede prik.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:09 schreef Molo het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Dat behoeft wat nuance
Ze kunnen geen garanties geven omdat er geen data onder ligt die het bewijs levert
Het is in vaccinwereld helemaal niet gek om wat tijd tussen opeenvolgende prikken te hebben en dat komt vaak helemaal niet zo nauw
De verantwoordelijkheid ervoor pakken is nu door VWS gedaan ipv de fabrikant.
Dat is het verschil.
Er zit onzekerheid ja, maar zo cruciaal zou ik dat niet vinden eerlijk gezegd
Ik zou zelfs het weggooien niet zo erg vinden. In het extreemste geval kun je mutaties versnellen die de vaccins ontwijken. Normaal gesproken heb je met andere producten garantie als je het gebruikt op de manier die voorgeschreven is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In een tijd waar er al regelmatig wat mis gaat qua besluiten vind ik het op z'n minst opmerkelijk dat NL weer eens eigenwijs wil zijn, terwijl zelf Pfizer zelf dus laat weten dat het niet aan te raden is. Ik vind het gewoon niet slim om die gok te wagen, maar dat ben ik. Vaccinaties zijn onze enige uitweg; dan wil je dat dat echt grondig gebeurd; je wil toch niet riskeren dat je een hoop prikken ''weg gooit'' omdat de eerste prik nutteloos is gebleken vanwege gebrek aan een tijdige tweede prik.
Het besluit is een noodgreepquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In een tijd waar er al regelmatig wat mis gaat qua besluiten vind ik het op z'n minst opmerkelijk dat NL weer eens eigenwijs wil zijn, terwijl zelf Pfizer zelf dus laat weten dat het niet aan te raden is. Ik vind het gewoon niet slim om die gok te wagen, maar dat ben ik. Vaccinaties zijn onze enige uitweg; dan wil je dat dat echt grondig gebeurd; je wil toch niet riskeren dat je een hoop prikken ''weg gooit'' omdat de eerste prik nutteloos is gebleken vanwege gebrek aan een tijdige tweede prik.
De 1ste prik is nooit nutteloos de bescherming is alleen lager/minder goed.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zijn op deze post al meerdere reacties geweest maar ik wil toch ook nog wat zeggen:quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een buitenstaander ziet jou (ws door grote ramen oid?) sporten in een sportschool. Die denkt dus ws dat je open bent.
Begrijp je frustratie verder hoor, en is ook terecht. Maar dat is denk ik hoe het op mensen misschien over komt die gewoon passeren en dat zien?
Ik zou een noodgreep te verklaren vinden als er geen andere mogelijkheden meer zijn om te versnellen. Er zijn (nog) voldoende vaccinaties beschikbaar die nog niet gezet zijn, wanneer je ziet: "Oei, die gaan over 3 weken op zijn" zou je kunnen nadenken over dit soort dingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Het besluit is een noodgreep
De impact ervan qua risico is m.i. niet zo groot en te verdedigen. Ik denk dat je die impact qua nutteloos prikken overschat, gebaseerd op andere vaccinatie-ervaringen mijnerzijds en
Niet helemaal eens zie Israelquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan dus bij een grotere groep in eerste instantie het grootste gevaar wegnemenquote:Israel’s Early Vaccine Data Offers Hope
Initial studies show a significant drop in infections and hospitalizations after just one dose, and very few cases after two. Experts caution that the results are preliminary.
Chill de fuck out mascarameisje. Ik heb nergens gezegd dat ik het een goed idee vind en dat ik zelf iemand zou melden. Verder klaar met deze zinloze discussiequote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er zijn op deze post al meerdere reacties geweest maar ik wil toch ook nog wat zeggen:
Waarom de fuck zijn al die mensen buiten?
Is het advies niet om zo min mogelijk reisbewegingen te maken?
Oh en hoe de fuck vind je het een goed idee om iemand te melden???
En ik ben letterlijk een halve Duitser maar het zou echt werkelijkwaar niet in mijn hoofd opkomen om iemand te melden.
Net zoiets als al die klagers over de supermarkt. Kom er gewoon niet dan heb je ook niets om je over te ergeren. Zo simpel is het.
Eensquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou een noodgreep te verklaren vinden als er geen andere mogelijkheden meer zijn om te versnellen. Er zijn (nog) voldoende vaccinaties beschikbaar die nog niet gezet zijn, wanneer je ziet: "Oei, die gaan over 3 weken op zijn" zou je kunnen nadenken over dit soort dingen.
Nu ook AZ goedgekeurd is, Pfizer meer gaat leveren en sneller gaat leveren is het niet logisch.
Van wat ik heb gelezen wil je voorkomen dat de werking van het vaccin niet optimaal is. Er zijn al niet zoveel vaccins, dan is het toch zonde dat die 1e prik eventueel meermaals gezet moet worden? Je verliest er enorm veel tijd mee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou zelfs het weggooien niet zo erg vinden. In het extreemste geval kun je mutaties versnellen die de vaccins ontwijken. Normaal gesproken heb je met andere producten garantie als je het gebruikt op de manier die voorgeschreven is.
In dit geval is het niet op deze manier voorgeschreven en weten ze niet of er negatieve gevolgen aan kleven. Ze denken van niet, maar het is niet zeker. Eigenlijk doe je nu dan dus een Phase 3 trial op je bevolking, zonder dat je bevolking kan kiezen daar op een geďnformeerde manier aan deel te nemen.
Wellicht overschat is ik het ja. Maar ik heb liever dat ze gewoon voor zekerheid gaan in deze tijd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Het besluit is een noodgreep
De impact ervan qua risico is m.i. niet zo groot en te verdedigen. Ik denk dat je die impact qua nutteloos prikken overschat, gebaseerd op andere vaccinatie-ervaringen mijnerzijds en
Wat ik dus zonde vind. Elk beetje bescherming is mooi meegenomen in een tijd waar er zoveel niet kan en waar zoveel mensen hun bedrijven/levens aangetast zien worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De 1ste prik is nooit nutteloos de bescherming is alleen lager/minder goed.
Het gebruik van fuck in je post maakt de post een stuk sterker. Erg slim gedaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er zijn op deze post al meerdere reacties geweest maar ik wil toch ook nog wat zeggen:
Waarom de fuck zijn al die mensen buiten?
Is het advies niet om zo min mogelijk reisbewegingen te maken?
Oh en hoe de fuck vind je het een goed idee om iemand te melden???
En ik ben letterlijk een halve Duitser maar het zou echt werkelijkwaar niet in mijn hoofd opkomen om iemand te melden.
Net zoiets als al die klagers over de supermarkt. Kom er gewoon niet dan heb je ook niets om je over te ergeren. Zo simpel is het.
Dat is goed nieuwsquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal eens zie Israel
[..]
Je kan dus bij een grotere groep in eerste instantie het grootste gevaar wegnemen
quote:OMT-lid Marc Bonten: verleng de avondklok
"Verleng de avondklok met ten minste twee weken." Dat is het advies van Marc Bonten, arts-microbioloog en lid van het Outbreak Management Team (OMT), aan het kabinet.
Hele enge vent is dat.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:34 schreef _serial_ het volgende:
Marc Bonten moet in de pers weer laten weten dat hij een langere avondklok wil hoor
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat doet mij denken aan het 'onderzoek' van het longfonds waarbij 90% te kampen had met klachten na herstel van corona. Dat bleek uiteindelijk een stuk genuanceerder te liggen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Jep, het zou zich kunnen herstellen, maar in welke mate is nog niet duidelijk, maar voor een groot deel zal het zich wel herstellen ja. Veel is gewoon nog niet duidelijk, maar ik zou er ook niet vanuit gaan dat het zich wel helemaal zal herstellen.
Oh sorry, iets verkeerd geformuleerd want het was in zijn algemeenheid bedoeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Chill de fuck out mascarameisje. Ik heb nergens gezegd dat ik het een goed idee vind en dat ik zelf iemand zou melden. Verder klaar met deze zinloze discussie
Staat er ook een onderbouwing bij? Als ze hem willen verlengen mogen ze wel heel goed laten zien wat nou precies het effect is van die avondklok. Of het wel proportioneel is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:34 schreef _serial_ het volgende:
Marc Bonten moet in de pers weer laten weten dat hij een langere avondklok wil hoor
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Staat er ook een onderbouwing bij? Als ze hem willen verlengen mogen ze wel heel goed laten zien wat nou precies het effect is van die avondklok. Of het wel proportioneel is.
quote:Nu de basisscholen openen, moeten alle andere maatregelen overeind blijven, zei hij in het NPO Radio 1-programma 1op1. "Dat staat ook klinkklaar in het advies van het OMT. Zolang we niet weten wat het effect is, moeten we denk ik niet tornen aan de avondklok, want die hebben we heel hard nodig om de R-waarde verder omlaag te krijgen."
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Staat er ook een onderbouwing bij? Als ze hem willen verlengen mogen ze wel heel goed laten zien wat nou precies het effect is van die avondklok. Of het wel proportioneel is.
https://nos.nl/liveblog/2(...)dhoven-centraal.htmlquote:Nu de basisscholen openen, moeten alle andere maatregelen overeind blijven, zei hij in het NPO Radio 1-programma 1op1. "Dat staat ook klinkklaar in het advies van het OMT. Zolang we niet weten wat het effect is, moeten we denk ik niet tornen aan de avondklok, want die hebben we heel hard nodig om de R-waarde verder omlaag te krijgen."
dat moeten ze nog uitvindenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hahaha, ongelooflijk dit. Hij splitst zich af van het OMT ofzo?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dit waarschijnlijkquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat dus impliceert dat de avondklok een goed effect heeft. Dat mogen ze wel een keer laten zien.quote:
Van alles wat ze konden versoepelen, waarom dan de scholen?quote:
Het gebruik van fuck in je post maakt de post een stuk sterker. Erg slim gedaan.quote:
Dan laten we mensen inenten in de fabriek.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zou mooi zijn als hij een inhoudelijkere reactie geeft dan slechts een paar zinnetjes in een tweet.quote:
Die is er van overtuigd dat we echt elke week gaan verdubbelen de komende tijd bij gelijkblijvend beleid, dan is het niet zo raar.quote:
Mijn eerste versoepeling zou op sportgebied zijn geweest. Buitensport al helemaal. Daar wat meer mogelijk maken. Ook nog eens goed voor de gezondheid / weerbaarheid tegen het virus.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Van alles wat ze konden versoepelen, waarom dan de scholen?
Beter hadden ze de kroegen geopend.
Ik denk dat het goed voor het OMT, maar ook de rest van Nederland zou zijn als Marc Bonten uit het OMT stapt. Klaarblijkelijk begrijpt hij niet zo goed hoe een adviesorgaan met een meerderheidsbeslissing werkt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Weer 271...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:38 schreef Predator40 het volgende:
24u toename aantal opnamen: 271 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1329 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -5,4%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1724 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, dinsdag 2 februari om 13:30
Hij kan zich beter aanmelden op FOK! zodat hij ons hier kan overtuigen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed voor het OMT, maar ook de rest van Nederland zou zijn als Marc Bonten uit het OMT stapt. Klaarblijkelijk begrijpt hij niet zo goed hoe een adviesorgaan met een meerderheidsbeslissing werkt.
Het OMT heeft besloten het advies uit te brengen dat scholen open kunnen. Het is daarna aan het kabinet in welke mate en hoe. Het toont niet echt van zuivere intenties om zo via de media je gelijk alsnog te gaan halen.
Loopt hij wel het risico om regelmatig te horen ' >BNW 'quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij kan zich beter aanmelden op FOK! zodat hij ons hier kan overtuigen.
Dit dus.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed voor het OMT, maar ook de rest van Nederland zou zijn als Marc Bonten uit het OMT stapt. Klaarblijkelijk begrijpt hij niet zo goed hoe een adviesorgaan met een meerderheidsbeslissing werkt.
Het OMT heeft besloten het advies uit te brengen dat scholen open kunnen. Het is daarna aan het kabinet in welke mate en hoe. Het toont niet echt van zuivere intenties om zo via de media je gelijk alsnog te gaan halen.
Mee eens, ik vind het aantal ziekenhuisopnames heel beperkt dalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Weer 271...![]()
Ben ik nou gek of zakken de ziekenhuisopnames niet mee met het aantal besmettingen? (Ja, ik snap de vertraging.) Is het opnamebeleid milder geworden? Of de testbereidheid kleiner?
Ik weet 't ook niet meer. Lijkt maar geen einde aan te komen idd. Beetje moedeloos word je er wel van ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Weer 271...![]()
Ben ik nou gek of zakken de ziekenhuisopnames niet mee met het aantal besmettingen? (Ja, ik snap de vertraging.) Is het opnamebeleid milder geworden? Of de testbereidheid kleiner?
Geen idee. Er is nu wel een verplichte quarantaine als ik het goed heb. Plus dat GGD lek wat iets kan doen met het vertrouwen van mensen. Best een kans dat de testbereidheid kleiner is inderdaad. Of gewoon de vertraging die wat langer duurt ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Weer 271...![]()
Helemaal eens. Zijn opvatting zou niet zwaarder moeten klinken dan die van het OMT, dus zeer ergerlijk dat hij deze uitspraken doet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je de sportkantines meeneemt dan kan ik hierin meegaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mijn eerste versoepeling zou op sportgebied zijn geweest. Buitensport al helemaal. Daar wat meer mogelijk maken. Ook nog eens goed voor de gezondheid / weerbaarheid tegen het virus.
In plaats daarvan versoepelen ze telkens dezelfde dingen als eerst waardoor je er eigenlijk nooit achter komt of er misschien meer mogelijk is dan nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb op mijn werk een beetje hetzelfde. Als ik een beslissing genomen heb vind ik het prima dat iemand me probeert van mijn ongelijk te overtuigen, zelfs als ik 't op een gegeven moment irritant begin te vinden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij kan zich beter aanmelden op FOK! zodat hij ons hier kan overtuigen.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:39 schreef skrn het volgende:
[..]
Dan laten we mensen inenten in de fabriek.
De efteling kan ook 40dzd bezoekers per dag aan.
Dan moet een fabriek dat ook kunnen.
Ik wil wel naar een fabriek rijden voor een prikje, geen probleem.
testbereidheid zie je meestal weer terug in stijgende percentage positief, en dat zie ik ook niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen idee. Er is nu wel een verplichte quarantaine als ik het goed heb. Plus dat GGD lek wat iets kan doen met het vertrouwen van mensen. Best een kans dat de testbereidheid kleiner is inderdaad. Of gewoon de vertraging die wat langer duurt ja.
Kijken wat de update van vandaag zegt. Vorige week was het percentage positief gelijk gebleven. Terwijl de besmettingscijfers dalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
testbereidheid zie je meestal weer terug in stijgende percentage positief, en dat zie ik ook niet.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als je de sportkantines meeneemt dan kan ik hierin meegaan.Dan gaat iedereen sporten zodat ze een horeca gelegenheid tot hun beschikking hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Win win.
Wellicht moet hem zijn adviserende rol eens opnieuw uitgelegd wordenquote:
Ik zat hier net over na te denken, en misschien kan @Lenny_Leonard hier meer over zeggen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen idee. Er is nu wel een verplichte quarantaine als ik het goed heb. Plus dat GGD lek wat iets kan doen met het vertrouwen van mensen. Best een kans dat de testbereidheid kleiner is inderdaad. Of gewoon de vertraging die wat langer duurt ja.
dit is nog lang niet geregeldquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laatst hadden ze het ook over dat de testbereidheid daalt, maarja nogal logisch als er minder mensen ziek zijn (effect lockdown).quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
testbereidheid zie je meestal weer terug in stijgende percentage positief, en dat zie ik ook niet.
Denk met name het laatste. Hoor niemand in mijn omgeving meer die zich bij lichte klachten laat testen, was in november/december wel anders.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Weer 271...![]()
Het OMT moet alleen aan de regering rapporteren en zich verder niet profilerenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien eerder het laatste.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zat hier net over na te denken, en misschien kan @:Lenny_Leonard hier meer over zeggen.
De behandeling van Covid-19 wordt steeds beter, dus kun je er misschien vanuit gaan dat mensen minder snel opgenomen worden. Huisarts kan eerder signalen zien en juiste afwegingen maken, etc.
Dat zou automatisch tot gevolg hebben dat mensen die in het ziekenhuis komen zieker zijn dan ervoor, aangezien de milde cases die net wel, net niet een ziekenhuisopname nodig hebben krijg je dan niet meer.
Daarnaast las ik gisteren (volgens mij vanuit het RIVM?) dat de symptomen van de B117 variant iets anders waren. Vaker koorts, maar minder vaak veel andere symptomen. Koorts is juist hetgene wat mensen met een zwakke gezondheid over de kling kan jagen lijkt mij.
Is wel een tweezijdig effect, ook als ik ziek ben kan ik niet meer in quarantaine dan nu, dus waarom zou ik testen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Laatst hadden ze het ook over dat de testbereidheid daalt, maarja nogal logisch als er minder mensen ziek zijn (effect lockdown).
Ik zit al sinds maart in quarantainequote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is wel een tweezijdig effect, ook als ik ziek ben kan ik niet meer in quarantaine dan nu, dus waarom zou ik testen?
Nog even volhouden we doen dit samenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zit al sinds maart in quarantaineVind het zo langzaam wel genoeg worden....
Van de zomer niet op vakantie geweest toen het kon? Of op een terras gezeten?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zit al sinds maart in quarantaineVind het zo langzaam wel genoeg worden....
Ik heb inmiddels zo'n beetje een abonnement bij Landal, dat werkt best okéquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Van de zomer niet op vakantie geweest toen het kon? Of op een terras gezeten?
Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Wij zijn twee keer weg geweest en zijn meermaals uit eten geweest/op visite geweest bij wat mensen, maar het voelt toch alsof we al bijna een jaar in quarantaine zitten. Naast een wandeling door de buurt en wat boodschappen af en toe. Ben een echte introvert, maar zelfs dat heeft grenzenDie 2/3 maanden waar er weer wat meer kon wegen niet op tegen de andere maanden waar er eigenlijk altijd maatregelen waren.
Preciesquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels een abonnement bij Landal, dat werkt best oké
Telkens lang weekendje weg enzo, ergens aan 't strand. Kosten bijna niets ook tegenwoordig.
Veel plezier alvast komend weekend!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies
Wij zitten dit weekend in een hut in het bos. Hopelijk met sneeuw
Borrelplank en ontbijtjes geregeld die neergezet worden in die hut voor ons
Topppp
Genieten van wat wél kan, hoe beperkt soms ook, dit is toch wel echt heerlijk
Hier niet op vakantie geweest, slechts 3 dagjes uit in de zomer.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Wij zijn twee keer weg geweest en zijn meermaals uit eten geweest/op visite geweest bij wat mensen, maar het voelt toch alsof we al bijna een jaar in quarantaine zitten. Naast een wandeling door de buurt en wat boodschappen af en toe. Ben een echte introvert, maar zelfs dat heeft grenzenDie 2/3 maanden waar er weer wat meer kon wegen niet op tegen de andere maanden waar er eigenlijk altijd maatregelen waren. Ik moet er niet aan denken om alleen te wonen in deze tijd, zo enorm blij dat ik een partner heb. En een kat waar we tegenaan lullen
![]()
Weekje Drenthequote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Wij zijn twee keer weg geweest en zijn meermaals uit eten geweest/op visite geweest bij wat mensen, maar het voelt toch alsof we al bijna een jaar in quarantaine zitten. Naast een wandeling door de buurt en wat boodschappen af en toe. Ben een echte introvert, maar zelfs dat heeft grenzenDie 2/3 maanden waar er weer wat meer kon wegen niet op tegen de andere maanden waar er eigenlijk altijd maatregelen waren. Ik moet er niet aan denken om alleen te wonen in deze tijd, zo enorm blij dat ik een partner heb. En een kat waar we tegenaan lullen
![]()
Moet wel even kanttekening plaatsen dat niet iedereen dat natuurlijk zo maar kan doen, dat is natuurlijk wel zoquote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel plezier alvast komend weekend!
Kan me goed voorstellen dat het goed zwaar is en dat je je zo voelt. Was iedereen maar zo voorzichtig though, dan hadden we het nu wat beter gehad wellicht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hier niet op vakantie geweest, slechts 3 dagjes uit in de zomer.
Zie al zo'n 11 maanden bijna geen mens meer en dat voelt zwaar als je leven on hold.
Vraag me ook steeds vaker af waar ik het voor doe met nog 4 mensen in huis die wel gewoon nog een leven hebben (school + vrienden/ werk) en die het vroeg of laat gewoon thuis komen brengen.
Katten, konijnen en kippen zijn mijn gel*l inmiddels zat aan het worden.
hey niet zo sip he, je hebt mij toch nogquote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zie al zo'n 11 maanden bijna geen mens meer en dat voelt zwaar als je leven on hold.
Vraag me ook steeds vaker af waar ik het voor doe met nog 4 mensen in huis die wel gewoon nog een leven hebben (school + vrienden/ werk) en die het vroeg of laat gewoon thuis komen brengen.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan me goed voorstellen dat het goed zwaar is en dat je je zo voelt. Was iedereen maar zo voorzichtig though, dan hadden we het nu wat beter gehad wellicht.
Gelukkig kan je ook hier op FOK! lekker lullenHebben je dieren even wat rust.
Psies.... mijn kippen zijn jullie dankbaar!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hey niet zo sip he, je hebt mij toch nog
Juist om die reden zijn wij (het gezin in elk geval) het op een andere manier gaan bekijken. We kijken uit naar ons nieuwe huis dat opgeleverd wordt, maar verder kijken we alleen naar kleine dingetjes uit. Ik ben nu met het gezin 4 keer naar een huisje op een Landal park geweest, zodat onze kleine veel speeltuinen in de buurt had en we er even uit waren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die kippen, maken die veel herrie?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
[..]
Psies.... mijn kippen zijn jullie dankbaar!![]()
Thanks, moest lachen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Kan het niet wat warmer daar? Die mensen hebben het al zo zwaar.
Psies.... wel een goed idee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Juist om die reden zijn wij (het gezin in elk geval) het op een andere manier gaan bekijken. We kijken uit naar ons nieuwe huis dat opgeleverd wordt, maar verder kijken we alleen naar kleine dingetjes uit. Ik ben nu met het gezin 4 keer naar een huisje op een Landal park geweest, zodat onze kleine veel speeltuinen in de buurt had en we er even uit waren.
Dat we in een andere omgeving waren heeft heel veel verschil gemaakt in onze mentale gezondheid. Uiteraard met de kanttekening die @:Molo ook noemt. Als je de mogelijkheden hebt, ons heeft het in elk geval geholpen
Ik meer.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Die kippen, maken die veel herrie?
Toen ik het las, dacht ik al dat zo’n grap zou komen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Kan het niet wat warmer daar? Die mensen hebben het al zo zwaar.
Met zo'n beroep kan je inderdaad goed thuis werken. M'n man zit ook in de ICT bij een groot bedrijf en vanaf maart staan hun ook alleen nog maar thuis werken toe. Alleen in de zomer was er een paar weken de mogelijkheid om met een selectief groepje op kantoor te werken. Maar alleen als de bedrijfsarts aangaf dat het echt nodig was. Als je dan overdag thuis werkt en je mag 's avonds ook niet echt ergens naar toe....tja. Mooi klaar mee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weekje DrentheNee was wel leuk en fijn hoor, dat wel. Maar idd, ik werk voor een hogeschool en dan ook nog eens de ICT afdeling. Dus thuiswerken kan (redelijk) gemakkelijk en aangezien het overheid is houden ze zich er ook gewoon strak aan. Zodoende zit ik dus echt oprecht sinds maart al thuis te werken.
Mind you, ik wil niet weer full time terug naar kantoor als het kan hoor, ik ben nog steeds voor een goeie 50/50 verdeling thuis versus kantoor. Maar een jaar lang 100% thuis werken wordt wel boring as fuck.
Daar komt ook bij dat ik vrij (negatief) gevoelig ben voor grijs winterweer. En ohja, laat het al maanden 85% vd tijd grijs zijn en motregenen. JOEPIE
Kan ik me goed voorstellen. Sinds kort wonen wij wat meer in de natuur. Dat maakt het wel iets makkelijker; uitwaaien kan zo fijn zijn als je vol zit met Corona frustratie (of andere soorten frustratie uiteraard)quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Moet wel even kanttekening plaatsen dat niet iedereen dat natuurlijk zo maar kan doen, dat is natuurlijk wel zo
Maar áls je het kunt, ookal zit je tien km van je huis vandaan, het is echt verfrissend en opbeurend om er even uit te zijn. Hoe simpel ook
Jij nog plannen?
Het opperkippetje.quote:
Hoop het voor je!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:14 schreef Cue_ het volgende:
Ben benieuwd of ik over 10 dagen nog een beetje mijn verjaardag kan vieren
Ook IT hier, bekend punt. Onze kantoren worden momenteel opnieuw ingericht om meer 'collaboratie' mogelijk te maken en minder werken op kantoor. Dus meetings, workshops en teleconferences zijn altijd mogelijk, maar op kantoor werken om je mail weg te tikken willen ze niet meer toestaan. Scheelt in 't geval van mijn werkgever wereldwijd flink wat kantorenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met zo'n beroep kan je inderdaad goed thuis werken. M'n man zit ook in de ICT bij een groot bedrijf en vanaf maart staan hun ook alleen nog maar thuis werken toe. Alleen in de zomer was er een paar weken de mogelijkheid om met een selectief groepje op kantoor te werken. Maar alleen als de bedrijfsarts aangaf dat het echt nodig was. Als je dan overdag thuis werkt en je mag 's avonds ook niet echt ergens naar toe....tja. Mooi klaar mee.
Ik hoor inderdaad van aardig wat mensen dat ze na Corona ook gewoon van plan zijn om wat meer thuis te werken. Het heeft toch wel flinke voordelen. Maar de balans is wel nodig. Even het huis uit kunnen, bijpraten met collega's wat net wat makkelijker gaat als je naar kantoor mag.
Ik ben dus 10 jaar drummer geweest in een metalband (yea, back in the day hehehe) en ik drum nog steeds.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellen. Sinds kort wonen wij wat meer in de natuur. Dat maakt het wel iets makkelijker; uitwaaien kan zo fijn zijn als je vol zit met Corona frustratie (of andere soorten frustratie uiteraard)
Geen plannen hier, meer binnen zitten en overdag wat wandelen hoogstwaarschijnlijk
Ja hoor. En we nemen er massaal een borrel op!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoop het voor je!
En anders openen we wel een verjaardag topic voor je
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoop het voor je!
En anders openen we wel een verjaardag topic voor je
TR meegepakt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben dus 10 jaar drummer geweest in een metalband (yea, back in the day hehehe) en ik drum nog steeds.
Maar ben dus ook onlangs verhuisd en we hebben de schuur helemaal gestript en opnieuw geisoleerd om hem behoorlijk geluidsdicht te maken, zodat ik daar mijn drumstel kan plaatsen.
Ik weet gifjes mogen niet, maar hopelijk wordt deze mij vergeven.... ik zie er namelijk zo uit als ik drum:
[ afbeelding ]
Dat kan ik mijn buren niet aandoen in huis haha dus daarom niet in huis, maar buiten in de schuur drummen! Maar dat heb ik nu dus ook al een dikke maand niet kunnen doen omdat ik nog wacht op de vloer die geleverd moet worden. Dan is ie pas af en kan ik hem gaan inrichten. Dus ja, frustratie-level zit hoog inmiddels. Ik sla dat drumstel helemaal de moeder als ik weer kan
Zou er ook best een paar willen, plek zat maar we hebben al een kleine dierentuin.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zeker! Ze volgen me ook! Mijn eigen fanclubje!![]()
Met een bijpassend kapsel voor iedereen nu!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben dus 10 jaar drummer geweest in een metalband (yea, back in the day hehehe) en ik drum nog steeds.
Maar ben dus ook onlangs verhuisd en we hebben de schuur helemaal gestript en opnieuw geisoleerd om hem behoorlijk geluidsdicht te maken, zodat ik daar mijn drumstel kan plaatsen.
Ik weet gifjes mogen niet, maar hopelijk wordt deze mij vergeven.... ik zie er namelijk zo uit als ik drum:
[ afbeelding ]
Dat kan ik mijn buren niet aandoen in huis haha dus daarom niet in huis, maar buiten in de schuur drummen! Maar dat heb ik nu dus ook al een dikke maand niet kunnen doen omdat ik nog wacht op de vloer die geleverd moet worden. Dan is ie pas af en kan ik hem gaan inrichten. Dus ja, frustratie-level zit hoog inmiddels. Ik sla dat drumstel helemaal de moeder als ik weer kan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |