Deze man staat strak van de juice.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is overigens een vrij consistent probleem he:
https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht
66,3% van de mannen tussen de 50-64 jaar heeft overgewicht. Dat is dus gewoon een ruime meerderheid van het totaal. Nu is het bekend dat hoe ouder je wordt, hoe meer je metabolisme vertraagt en bij mannen speelt ook mee dat het testosteron afneemt waardoor de hoeveelheid vetpercentage ook toeneemt.
Maar. Ook op ruim boven je 50e kan je nog gewoon goed in shape zijn:
[ afbeelding ]
Je moet het alleen gewoon echt willen, en ja, je moet er zeker je best voor doen. Het is een feit dat de makkelijke weg (op de bank liggen en chips vreten) de weg is die de meeste mensen uiteindelijk kiezen.
Wat wil je dan? Geen berichten over mogelijk gevaarlijkere mutaties? Pas als er 100% duidelijk is dat het gevaarlijker is en mensen al bij bosjes neervallen? Of berichten in heel eufemistische bewoording, zodat we vooral niet gaan denken dat het wel eens een gevaarlijke mutatie kan zijn?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoop op een zomer waar we niet echt na hoeven te denken over corona. Evenementen zijn daar een onderdeel van, maar niet iedere dag de angst dat de cijfers weer gaan stijgen, niet iedere dag Ernst Kuipers die de R komt duiden en niet iedere dag berichten dat een nieuwe mutant des doods ons allemaal komt vernietigen.
Zodra evenementen weer zijn toegestaan onmiddellijk bevrijdingsdag 2.0 uitroepen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:28 schreef Simmertje het volgende:
Toch zie je heel veel festivals nu hun programma verschoven te hebben naar september, heerst toch een soort van hoop. Ik pleit voor een nationale feestmaand gefinancierd door de overheid.
Zat ik laatst aan te denken. Voetballers zijn nu zo gewend aan een leeg stadion dat ze straks helemaal strak van de zenuwen staan als er weer volle bak is. Wordt nog leukquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:32 schreef Scrummie het volgende:
Je zou maar de eerst act zijn op het eerste festival in pakweg anderhalf tot twee jaar. Of de eerste voetbalwedstrijd in een vol stadion.
Lijkt me toch wel een unieke speciale gebeurtenis.
Sometimes it's better not to knowquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Geen berichten over mogelijk gevaarlijkere mutaties? Pas als er 100% duidelijk is dat het gevaarlijker is en mensen al bij bosjes neervallen? Of berichten in heel eufemistische bewoording, zodat we vooral niet gaan denken dat het wel eens een gevaarlijke mutatie kan zijn?
Ja, dat zal inderdaad wennen zijn. Vooral de spelers die er normaal wat moeite mee hebbenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zat ik laatst aan te denken. Voetballers zijn nu zo gewend aan een leeg stadion dat ze straks helemaal strak van de zenuwen staan als er weer volle bak is. Wordt nog leuk.
In ieder geval genuanceerde berichtgeving met mitsen en maren zou wel verhelderend zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Geen berichten over mogelijk gevaarlijkere mutaties? Pas als er 100% duidelijk is dat het gevaarlijker is en mensen al bij bosjes neervallen? Of berichten in heel eufemistische bewoording, zodat we vooral niet gaan denken dat het wel eens een gevaarlijke mutatie kan zijn?
Nee, ik wil dat het niet meer nodig is. Vandaar 'niet meer na hoeven denken'quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Stel je voor dat Vitesse de eerste wedstrijd krijgt LOLquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:32 schreef Scrummie het volgende:
Je zou maar de eerst act zijn op het eerste festival in pakweg anderhalf tot twee jaar. Of de eerste voetbalwedstrijd in een vol stadion.
Lijkt me toch wel een unieke speciale gebeurtenis.
Las laatst stukje van Rowan Atkinson over de schraalheid van informatie nu. De 'cancelcultuur' o.a.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:37 schreef Oidipous het volgende:
[..]
In ieder geval genuanceerde berichtgeving met mitsen en maren zou wel verhelderend zijn.
Zoals ik zei: met dit soort reacties gaat het nooit over de kinderen, maar over de ouders. Daarom reageren mensen zo geprikkeld. Want ouders kunnen thuiszittende kinderen niet meer luchten of zien.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:17 schreef alors het volgende:
[..]
Ik ik ik...
Je hebt geen idee wat voor invloed dit op kinderen heeft. En wat de gevolgen op lange termijn zijn. En dat heb ik het niet over jouw 4 jarige prinsje/prinsesje voor wie het niks uitmaakt.
Precies. Dat zie je nu met alles. De discussie is het afgelopen halfjaar verengd naar twee kampen: de pro-lockdown mensen en de viruswappies. Maar daar tussenin zitten ook middenwegen die je kan bewandelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Las laatst stukje van Rowan Atkinson over de schraalheid van informatie nu. De 'cancelcultuur' o.a.
Het is allemaal veel teveel zwart wit tegenwoordig, die nuance hebben we nodig. En zéker in dit soort enorme maatschappijbrede crises van dit formaat en duur
Op wie mag ik stemmen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wie gaan WE de schuld geven als de besmettingscijfers straks weer onvermijdelijk gaan stijgen?
Uiteraard. Dat wil iedereen. Het gaat hoe dan ook even duren voor we daar een behoorlijk eind mee gevorderd zijn. En dan niet alleen omdat het niet goed genoeg georganiseerd is (please, niet de zoveelse Hugo bash als reactie op dit bericht), maar ook omdat het vaccineren net begonnen is en er nog miljoenen doses moeten worden geleverd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, ik wil dat het niet meer nodig is. Vandaar 'niet meer na hoeven denken'
Dat bereik je dus door te vaccineren.
Klopt als de r uit de maand is, dus in meiquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
Ach, ik heb mijzelf er op ingesteld dat vanaf het moment dat de lente aanbreekt het leven een stuk aangenamer wordt. Alles wat daar tussen versoepeld wordt is mooi meegenomen.
Een buitenstaander ziet jou (ws door grote ramen oid?) sporten in een sportschool. Die denkt dus ws dat je open bent.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:48 schreef Noek het volgende:
En melding nr zoveel binnen.
Ik ga nooit meer normaal naar mensen kijken.Wederom dat ik in mijn pand ben, aan het trainen. Dit mag ik ook gewoon, hoor, heb daar zelfs officieel toestemming voor gevraagd vd gemeente, wat al van de zotte is. Het is nl mijn pand/mijn huis maar dan zijn er dus mensen die dit aangeven.
Christus, laat ze eens wat panden verderop bekijken waar ze allemaal samen op kantoor zitten en lunchen.
Accepteren dat corona niet meer weggaat. Dit is zeker niet de eerste en zal zeker niet de laatste mutatie zijn. Ook als straks iedereen een prik heeft gehad zullen ze ons blijven lastigvallen met mogelijke vaccin escaping mutaties bijvoorbeeld waardoor er weer maatregelen ingesteld moeten gaan worden. Gaan we echt bij iedere mutatie weer in paniekmodus schieten? We moeten met corona leren leven, het gaat niet weg. Meer accepteren dat er helaas mensen doodgaan en in het ziekenhuis belanden, en de zorg drastisch opschalen. We kunnen niet continue het leven on-hold blijven gaan zetten, en dat is juist wel wat er gaat gebeuren als we geen vuist gaan maken tegen al die experts en virologen die bij ieder wissewasje strengere maatregelen willen want oohhh het zou wel weer eens goed fout kunnen gaan. Het leven moet doorgaan, het is wel een keer klaar nu.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een goede krant lezen waar men artikelen schrijft waarin zaken vanuit meerdere invalshoeken weergegeven worden, natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Las laatst stukje van Rowan Atkinson over de schraalheid van informatie nu. De 'cancelcultuur' o.a.
Het is allemaal veel teveel zwart wit tegenwoordig, die nuance hebben we nodig. En zéker in dit soort enorme maatschappijbrede crises van dit formaat en duur
Ouder worden is geen gedrag. Aanpassen van je leefstijl is een vorm gedrag(sverandering).quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Dus al die ouderen krijgen een beloning voor oud zijn? Rare redenering.
[..]
Dat is echt veel te kort door de bocht.
Maar ook los daar van, je doet dit niet om mensen te belonen maar ten dienste van de maatschappij als geheel. Gaat dat principe dan zo ver dat je langer in lockdown wil zitten om wat vermeende slechte mensen af te straffen? Bizarre gedachtegang wat mij betreft.
Geen grote ramen maar dan nog. Bel gewoon aan als je iets vindt, of kom naar me toe.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een buitenstaander ziet jou (ws door grote ramen oid?) sporten in een sportschool. Die denkt dus ws dat je open bent.
Begrijp je frustratie verder hoor, en is ook terecht. Maar dat is denk ik hoe het op mensen misschien over komt die gewoon passeren en dat zien?
We schieten niet bij iedere mutatie in paniekmodus. Er zijn al meer dan tienduizend mutaties geweest het laatste jaar waarbij we niet in paniekmodus schoten. Maar er kunnen wel degelijk mutaties zijn die wél veel gevaarlijker zijn. Aangezien ons beleid nog steeds is om de ziekenhuizen niet te laten overlopen en zoveel mogelijk zorg te blijven verlenen, zul je dan iets moeten doen als er een zoals het lijkt veel besmettelijkere variant langskomt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Accepteren dat corona niet meer weggaat. Dit is zeker niet de eerste en zal zeker niet de laatste mutatie zijn. Ook als straks iedereen een prik heeft gehad zullen ze ons blijven lastigvallen met mogelijke vaccin escaping mutaties bijvoorbeeld waardoor er weer maatregelen ingesteld moeten gaan worden. Gaan we echt bij iedere mutatie weer in paniekmodus schieten? We moeten met corona leren leven, het gaat niet weg. Meer accepteren dat er helaas mensen doodgaan en in het ziekenhuis belanden, en de zorg drastisch opschalen. We kunnen niet continue het leven on-hold blijven gaan zetten, en dat is juist wel wat er gaat gebeuren als we geen vuist gaan maken tegen al die experts en virologen. Het leven moet doorgaan, het is wel een keer klaar nu.
Maar natuurlijk zullen ze het wel weer zo blijven spelen dat iedereen hier in mee gaat, en gerust nog wat extra jaartjes hun leven opzij gaan zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |