abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197774824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Het is overigens een vrij consistent probleem he:
https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht

66,3% van de mannen tussen de 50-64 jaar heeft overgewicht. Dat is dus gewoon een ruime meerderheid van het totaal. Nu is het bekend dat hoe ouder je wordt, hoe meer je metabolisme vertraagt en bij mannen speelt ook mee dat het testosteron afneemt waardoor de hoeveelheid vetpercentage ook toeneemt.

Maar. Ook op ruim boven je 50e kan je nog gewoon goed in shape zijn:
[ afbeelding ]

Je moet het alleen gewoon echt willen, en ja, je moet er zeker je best voor doen. Het is een feit dat de makkelijke weg (op de bank liggen en chips vreten) de weg is die de meeste mensen uiteindelijk kiezen. :)
Deze man staat strak van de juice.

Ik ga denk ook aan de juice als ik 40 ben ofzo.
pi_197774825
Ach, ik heb mijzelf er op ingesteld dat vanaf het moment dat de lente aanbreekt het leven een stuk aangenamer wordt. Alles wat daar tussen versoepeld wordt is mooi meegenomen.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 10:33:15 #153
5428 crew  miss_sly
pi_197774833
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoop op een zomer waar we niet echt na hoeven te denken over corona. Evenementen zijn daar een onderdeel van, maar niet iedere dag de angst dat de cijfers weer gaan stijgen, niet iedere dag Ernst Kuipers die de R komt duiden en niet iedere dag berichten dat een nieuwe mutant des doods ons allemaal komt vernietigen.
Wat wil je dan? Geen berichten over mogelijk gevaarlijkere mutaties? Pas als er 100% duidelijk is dat het gevaarlijker is en mensen al bij bosjes neervallen? Of berichten in heel eufemistische bewoording, zodat we vooral niet gaan denken dat het wel eens een gevaarlijke mutatie kan zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197774841
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:28 schreef Simmertje het volgende:
Toch zie je heel veel festivals nu hun programma verschoven te hebben naar september, heerst toch een soort van hoop. Ik pleit voor een nationale feestmaand gefinancierd door de overheid.
Zodra evenementen weer zijn toegestaan onmiddellijk bevrijdingsdag 2.0 uitroepen.
zie email 27 oktober
pi_197774843
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:32 schreef Scrummie het volgende:
Je zou maar de eerst act zijn op het eerste festival in pakweg anderhalf tot twee jaar. Of de eerste voetbalwedstrijd in een vol stadion.

Lijkt me toch wel een unieke speciale gebeurtenis :).
Zat ik laatst aan te denken. Voetballers zijn nu zo gewend aan een leeg stadion dat ze straks helemaal strak van de zenuwen staan als er weer volle bak is. Wordt nog leuk :Y.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 10:35:17 #156
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197774867
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Geen berichten over mogelijk gevaarlijkere mutaties? Pas als er 100% duidelijk is dat het gevaarlijker is en mensen al bij bosjes neervallen? Of berichten in heel eufemistische bewoording, zodat we vooral niet gaan denken dat het wel eens een gevaarlijke mutatie kan zijn?
Sometimes it's better not to know ;)

pi_197774888
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zat ik laatst aan te denken. Voetballers zijn nu zo gewend aan een leeg stadion dat ze straks helemaal strak van de zenuwen staan als er weer volle bak is. Wordt nog leuk :Y.
Ja, dat zal inderdaad wennen zijn. Vooral de spelers die er normaal wat moeite mee hebben _O-

Maar toch, de eerste goal, de eerste keer weer juichen met je fans. Kan niet wachten.
pi_197774894
quote:

[..]

In ieder geval genuanceerde berichtgeving met mitsen en maren zou wel verhelderend zijn.
pi_197774912
quote:

[..]

Nee, ik wil dat het niet meer nodig is. Vandaar 'niet meer na hoeven denken'

Dat bereik je dus door te vaccineren.
pi_197774913
Wie gaan WE de schuld geven als de besmettingscijfers straks weer onvermijdelijk gaan stijgen?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:38:52 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197774919
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:32 schreef Scrummie het volgende:
Je zou maar de eerst act zijn op het eerste festival in pakweg anderhalf tot twee jaar. Of de eerste voetbalwedstrijd in een vol stadion.

Lijkt me toch wel een unieke speciale gebeurtenis :).
Stel je voor dat Vitesse de eerste wedstrijd krijgt LOL
pi_197774938
#WeesGeenWhales
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:42:00 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197774963
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:37 schreef Oidipous het volgende:

[..]

In ieder geval genuanceerde berichtgeving met mitsen en maren zou wel verhelderend zijn.
Las laatst stukje van Rowan Atkinson over de schraalheid van informatie nu. De 'cancelcultuur' o.a.
Het is allemaal veel teveel zwart wit tegenwoordig, die nuance hebben we nodig. En zéker in dit soort enorme maatschappijbrede crises van dit formaat en duur
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197775001
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:17 schreef alors het volgende:

[..]

Ik ik ik...

Je hebt geen idee wat voor invloed dit op kinderen heeft. En wat de gevolgen op lange termijn zijn. En dat heb ik het niet over jouw 4 jarige prinsje/prinsesje voor wie het niks uitmaakt.
Zoals ik zei: met dit soort reacties gaat het nooit over de kinderen, maar over de ouders. Daarom reageren mensen zo geprikkeld. Want ouders kunnen thuiszittende kinderen niet meer luchten of zien.
pi_197775008
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Las laatst stukje van Rowan Atkinson over de schraalheid van informatie nu. De 'cancelcultuur' o.a.
Het is allemaal veel teveel zwart wit tegenwoordig, die nuance hebben we nodig. En zéker in dit soort enorme maatschappijbrede crises van dit formaat en duur
Precies. Dat zie je nu met alles. De discussie is het afgelopen halfjaar verengd naar twee kampen: de pro-lockdown mensen en de viruswappies. Maar daar tussenin zitten ook middenwegen die je kan bewandelen.

De cancelculture met betrekking tot Corona is ook aangezwengeld door Rutte, met zijn oproep om niet te kritische gasten aan te laten schuiven aan de talkshowtafels.
pi_197775030
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wie gaan WE de schuld geven als de besmettingscijfers straks weer onvermijdelijk gaan stijgen?
Op wie mag ik stemmen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 10:47:12 #167
5428 crew  miss_sly
pi_197775040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, ik wil dat het niet meer nodig is. Vandaar 'niet meer na hoeven denken'

Dat bereik je dus door te vaccineren.
Uiteraard. Dat wil iedereen. Het gaat hoe dan ook even duren voor we daar een behoorlijk eind mee gevorderd zijn. En dan niet alleen omdat het niet goed genoeg georganiseerd is (please, niet de zoveelse Hugo bash als reactie op dit bericht), maar ook omdat het vaccineren net begonnen is en er nog miljoenen doses moeten worden geleverd.

En tot die tijd? Zolang het wel nodig is? Geen berichten? Alleen berichten die niet te alarmistisch klinken?
pi_197775058
En melding nr zoveel binnen.
Ik ga nooit meer normaal naar mensen kijken. :') Wederom dat ik in mijn pand ben, aan het trainen. Dit mag ik ook gewoon, hoor, heb daar zelfs officieel toestemming voor gevraagd vd gemeente, wat al van de zotte is. Het is nl mijn pand/mijn huis maar dan zijn er dus mensen die dit aangeven.

Christus, laat ze eens wat panden verderop bekijken waar ze allemaal samen op kantoor zitten en lunchen. :{w
Go hard or go home
pi_197775059
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
Ach, ik heb mijzelf er op ingesteld dat vanaf het moment dat de lente aanbreekt het leven een stuk aangenamer wordt. Alles wat daar tussen versoepeld wordt is mooi meegenomen.
Klopt als de r uit de maand is, dus in mei
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 10:50:20 #170
Dick Laurent Is Dead
pi_197775077
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:48 schreef Noek het volgende:
Ik ga nooit meer normaal naar mensen kijken. :') Wederom dat ik in mijn pand ben, aan het trainen. Dit mag ik ook gewoon, hoor, heb daar zelfs officieel toestemming voor gevraagd vd gemeente, wat al van de zotte is. Het is nl mijn pand/mijn huis maar dan zijn er dus mensen die dit aangeven.

Christus, laat ze eens wat panden verderop bekijken waar ze allemaal samen op kantoor zitten en lunchen. :{w
Een buitenstaander ziet jou (ws door grote ramen oid?) sporten in een sportschool. Die denkt dus ws dat je open bent.
Begrijp je frustratie verder hoor, en is ook terecht. Maar dat is denk ik hoe het op mensen misschien over komt die gewoon passeren en dat zien?
pi_197775093
quote:

[..]

Accepteren dat corona niet meer weggaat. Dit is zeker niet de eerste en zal zeker niet de laatste mutatie zijn. Ook als straks iedereen een prik heeft gehad zullen ze ons blijven lastigvallen met mogelijke vaccin escaping mutaties bijvoorbeeld waardoor er weer maatregelen ingesteld moeten gaan worden. Gaan we echt bij iedere mutatie weer in paniekmodus schieten? We moeten met corona leren leven, het gaat niet weg. Meer accepteren dat er helaas mensen doodgaan en in het ziekenhuis belanden, en de zorg drastisch opschalen. We kunnen niet continue het leven on-hold blijven gaan zetten, en dat is juist wel wat er gaat gebeuren als we geen vuist gaan maken tegen al die experts en virologen die bij ieder wissewasje strengere maatregelen willen want oohhh het zou wel weer eens goed fout kunnen gaan. Het leven moet doorgaan, het is wel een keer klaar nu.

Maar natuurlijk zullen ze het wel weer zo blijven spelen dat iedereen hier in mee gaat, en gerust nog wat extra jaartjes hun leven opzij gaan zetten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197775109
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een goede krant lezen waar men artikelen schrijft waarin zaken vanuit meerdere invalshoeken weergegeven worden, natuurlijk.

Zal een voorbeeldje geven, vanmorgen in het VK een stukje over scholen heropenen en een leerkracht die zegt dolblij te zijn als ze weer voor de klas staat...en tegelijkertijd zegt "Maar ik ben wel 55 en heb zelf een familie" en geeft toe er niet gerust op te zijn.

Dat is nu wat echte mensen denken, niet zwart/wit over het algemeen dus.
pi_197775133
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom? Dus al die ouderen krijgen een beloning voor oud zijn? Rare redenering.
[..]

Dat is echt veel te kort door de bocht.

Maar ook los daar van, je doet dit niet om mensen te belonen maar ten dienste van de maatschappij als geheel. Gaat dat principe dan zo ver dat je langer in lockdown wil zitten om wat vermeende slechte mensen af te straffen? Bizarre gedachtegang wat mij betreft.
Ouder worden is geen gedrag. Aanpassen van je leefstijl is een vorm gedrag(sverandering).

Ik heb het niet over straffen, want ik stel niet voor om hun vaccinatie te ontnemen. Ik heb het over het belonen door voorrang te verlenen.
Ten dienste van de maatschappij betekent ook dat je mensen een eigen verantwoordelijkheid leert nemen in hun gezondheid zodat wij als samenleving de medische zorg kunnen ontzien. Nu en in de toekomst.
pi_197775136
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Een buitenstaander ziet jou (ws door grote ramen oid?) sporten in een sportschool. Die denkt dus ws dat je open bent.
Begrijp je frustratie verder hoor, en is ook terecht. Maar dat is denk ik hoe het op mensen misschien over komt die gewoon passeren en dat zien?
Geen grote ramen maar dan nog. Bel gewoon aan als je iets vindt, of kom naar me toe.
Ik zou geen enkele behoefte hebben om maar iets aan te geven.
Het is echt heel frustrerend want je betaalt volle mep huur, voor niks en je loopt leeg aan alle kanten en dan moet ik nog gaan verwantwoorden dat ik in mijn eigen pand ben.
Mensen :') :r
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 10:55:44 #175
5428 crew  miss_sly
pi_197775142
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Accepteren dat corona niet meer weggaat. Dit is zeker niet de eerste en zal zeker niet de laatste mutatie zijn. Ook als straks iedereen een prik heeft gehad zullen ze ons blijven lastigvallen met mogelijke vaccin escaping mutaties bijvoorbeeld waardoor er weer maatregelen ingesteld moeten gaan worden. Gaan we echt bij iedere mutatie weer in paniekmodus schieten? We moeten met corona leren leven, het gaat niet weg. Meer accepteren dat er helaas mensen doodgaan en in het ziekenhuis belanden, en de zorg drastisch opschalen. We kunnen niet continue het leven on-hold blijven gaan zetten, en dat is juist wel wat er gaat gebeuren als we geen vuist gaan maken tegen al die experts en virologen. Het leven moet doorgaan, het is wel een keer klaar nu.

Maar natuurlijk zullen ze het wel weer zo blijven spelen dat iedereen hier in mee gaat, en gerust nog wat extra jaartjes hun leven opzij gaan zetten.
We schieten niet bij iedere mutatie in paniekmodus. Er zijn al meer dan tienduizend mutaties geweest het laatste jaar waarbij we niet in paniekmodus schoten. Maar er kunnen wel degelijk mutaties zijn die wél veel gevaarlijker zijn. Aangezien ons beleid nog steeds is om de ziekenhuizen niet te laten overlopen en zoveel mogelijk zorg te blijven verlenen, zul je dan iets moeten doen als er een zoals het lijkt veel besmettelijkere variant langskomt.

We zullen er best mee leren leven, er zullen in de toekomst nog steeds mensen doodgaan en opgenomen worden, en dat is acceptabel. We hebben nog niet het punt bereikt waarop dit ingepast kan worden in een verder normaal leven, omdat het er nog teveel zijn die opgenomen moeten worden.
pi_197775147
quote:

Lekker voor het raam blijven deadliften en er schijt aan hebben.
pi_197775159
quote:

[..]

Wat ga je dit goedpraten man, er is één iemand in een sportschool bezig en meteen komt de innerlijke nsb'er naar boven. Grafvolk.
In Southern Sun
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:57:21 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197775161
quote:

[..]

Mensen die anderen in een rolstoel zien zitten die dan opstaan en roepen dat het bedriegers zijn want dan zal die rolstoel ook wel overdreven zijn

Dat soort bedenkingen

Serieus, menselijke soort is te dom om te schijten. Zoals mijn ouwe opa al zei 'denken moet je aan een paard overlaten'
pi_197775167
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:54 schreef NoWarningSign het volgende:

[..]

Ouder worden is geen gedrag. Aanpassen van je leefstijl is een vorm gedrag(sverandering).
Dus?
quote:
Ik heb het niet over straffen, want ik stel niet voor om hun vaccinatie te ontnemen. Ik heb het over het belonen door voorrang te verlenen.
Waarom is voorrang ten dienste van de maatschappij een beloning? Ik vind dit echt een kinderachtige redenering, “jij doet niet wat ik leuk vind dus mag je geen snoepje”. Je doet wel aan afstraffen want je wil mensen een “beloning” (jou woorden, niet de mijne) ontzeggen omdat je vind dat ze die niet verdienen.
quote:
Ten dienste van de maatschappij betekent ook dat je mensen een eigen verantwoordelijkheid leert nemen in hun gezondheid zodat wij als samenleving de medische zorg kunnen ontzien. Nu en in de toekomst.
Hoe sluit het een het ander precies uit?
zie email 27 oktober
pi_197775172
Vanavond persconferentie genot? Hou vol mensen :') na een fucking jaar thuiszitten weet ik niet eens meer hoe het is om onder de mensen te zijn, gelukkig zit ik op Fok!
pi_197775173
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uiteraard. Dat wil iedereen. Het gaat hoe dan ook even duren voor we daar een behoorlijk eind mee gevorderd zijn. En dan niet alleen omdat het niet goed genoeg georganiseerd is (please, niet de zoveelse Hugo bash als reactie op dit bericht), maar ook omdat het vaccineren net begonnen is en er nog miljoenen doses moeten worden geleverd.

En tot die tijd? Zolang het wel nodig is? Geen berichten? Alleen berichten die niet te alarmistisch klinken?
Zolang het wel nodig is, is het nodig. Mijn wens is gewoon dat de zomer weer normaal wordt, dat is toch niet raar? Ik zeg niets over welke berichten wel of niet. Voor mij is de zomer goed als het niet nodig meer is om ons er zorgen over te maken.
pi_197775193
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat ga je dit goedpraten man, er is één iemand in een sportschool bezig en meteen komt de innerlijke nsb'er naar boven. Grafvolk.
Inderdaad zeg. En als mensen zich al zo 'bekommeren' om een ander.. wat voor besmettingsrisico is er? Zij(?) is er alleen.. gaat ze zichzelf besmetten?
I'll give you something to do
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 11:00:08 #183
Dick Laurent Is Dead
pi_197775202
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:') Lekkere onderbuik reactie hoor, goed bezig.
pi_197775204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zolang het wel nodig is, is het nodig. Mijn wens is gewoon dat de zomer weer normaal wordt, dat is toch niet raar? Ik zeg niets over welke berichten wel of niet. Voor mij is de zomer goed als het niet nodig meer is om ons er zorgen over te maken.
Ik ben er ook klaar voor, hoor. Hoe eerder hoe beter terug naar normaal :)
pi_197775214
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:05 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Wow, het stort net zo snel in als dat het steeg!

Jammer dat we niet iedereen met pfizer en Moderna vaccineren...
#WeesGeenWhales
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 11:00:51 #186
5428 crew  miss_sly
pi_197775219
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:55 schreef Noek het volgende:

[..]

Geen grote ramen maar dan nog. Bel gewoon aan als je iets vindt, of kom naar me toe.
Ik zou geen enkele behoefte hebben om maar iets aan te geven.
Het is echt heel frustrerend want je betaalt volle mep huur, voor niks en je loopt leeg aan alle kanten en dan moet ik nog gaan verwantwoorden dat ik in mijn eigen pand ben.
Mensen :') :r
Ik zou ook die behoefte niet voelen, inderdaad, al zou ik zien dat je een les aan het geven bent aan 20 personen. Er zijn helaas wel heel veel mensen die de behoefte wel voelen om te zorgen dat anderen zich aan de gestelde regeltjes houden.

Overigens, er is nu een uitspraak in de zaak van een horeca-uitbater die niet de volledige huur kon betalen en .door de rechter in het gelijk is gesteld (verkorte weergave van de werkelijkheid, uiteraard), Zou je met dat idee in je achterhoofd nog eens in gesprek kunnen met je verhuurder? Het is echt te zot dat je de volledige huur moet betalen in deze tijd.
pi_197775223
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

:') Lekkere onderbuik reactie hoor, goed bezig.
Nee, dat heeft vrij weinig met de onderbuik te maken.
Als jij langs een sportschool loopt waar iemand aan het sporten is, vind jij bel de wouten dan een normale reactie?
In Southern Sun
pi_197775224
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:58 schreef byah het volgende:
Vanavond persconferentie genot? Hou vol mensen :') na een fucking jaar thuiszitten weet ik niet eens meer hoe het is om onder de mensen te zijn, gelukkig zit ik op Fok!
Tijdens de persco zit ik nu niet meer voor de tv, maar hier op COR. Dan komt de info net zo snel, en voorzien van het juiste commentaar :)
pi_197775228
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:58 schreef byah het volgende:
Ik kan alleen maar zeggen: houd vol. Er is licht aan het eind van de tunnel, en het is maar voor 2 weken. Flatten the curve!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:01:39 #190
123170 alors
zlata1234
pi_197775231
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:44 schreef skrn het volgende:

[..]

Zoals ik zei: met dit soort reacties gaat het nooit over de kinderen, maar over de ouders. Daarom reageren mensen zo geprikkeld. Want ouders kunnen thuiszittende kinderen niet meer luchten of zien.
Ik ben helemaal geen ouder en ik maak me ook geen zorgen over ouders. Ik maak me oprecht zorgen over de gevolgen hiervan voor kinderen en jeugd op de rest van hun leven. Achterstanden die nooit meer ingehaald worden hebben invloed op je hele leven.
know'm sayin?
word? word.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 11:02:15 #191
5428 crew  miss_sly
pi_197775245
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Klopt.
Ik sloeg aan op de "mutatie des doods" zoals het hier wel vaker gesteld wordt.

Maar laat maar, ik ga maar weer wat anders doen, want de frustratie druipt er vanaf, geloof ik :')
pi_197775261
quote:

Mijn sportschool zit gelukkig in een kelder :Y
Geen pottenkijkers :7
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197775274
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:01 schreef alors het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen ouder en ik maak me ook geen zorgen over ouders. Ik maak me oprecht zorgen over de gevolgen hiervan voor kinderen en jeugd op de rest van hun leven. Achterstanden die nooit meer ingehaald worden hebben invloed op je hele leven.
Precies. En de kans dat de groep die het onderwijs het meeste nodig hebben ontspoord en niet meer goed terecht komt wordt met sluiting van de scholen alleen maar vergroot.
pi_197775286
Hoop niet op versoepelingen. Dat gaat snel fout icm opmars Britse variant. Houd de boel maar in lockdown en zorg ondertussen dat je zsm de boel vaccineert.

Liever nu wat langer strenge lockdown dan dat we heel 2021 de sjaak zijn.

Basisscholen open is geen goede zet.
pi_197775292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We schieten niet bij iedere mutatie in paniekmodus. Er zijn al meer dan tienduizend mutaties geweest het laatste jaar waarbij we niet in paniekmodus schoten. Maar er kunnen wel degelijk mutaties zijn die wél veel gevaarlijker zijn. Aangezien ons beleid nog steeds is om de ziekenhuizen niet te laten overlopen en zoveel mogelijk zorg te blijven verlenen, zul je dan iets moeten doen als er een zoals het lijkt veel besmettelijkere variant langskomt.

We zullen er best mee leren leven, er zullen in de toekomst nog steeds mensen doodgaan en opgenomen worden, en dat is acceptabel. We hebben nog niet het punt bereikt waarop dit ingepast kan worden in een verder normaal leven, omdat het er nog teveel zijn die opgenomen moeten worden.
Het punt is dat de experts en degene die over het coronabeleid gaan in het kabinet zo ontzettend gefixeerd zijn op deze gezamenlijke vijand, dat werkelijk alles mag wijken/opzij gezet mag worden om dit te bestrijden. Het wordt alleen maar extremer.
pi_197775330
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:05 schreef VacaLoca het volgende:
Hoop niet op versoepelingen. Dat gaat snel fout icm opmars Britse variant. Houd de boel maar in lockdown en zorg ondertussen dat je zsm de boel vaccineert.

Liever nu wat langer strenge lockdown dan dat we heel 2021 de sjaak zijn.

Basisscholen open is geen goede zet.
Heel 2021 de sjaak lijkt me heel erg sterk. Een schooltje meer of minder open gaat nog geen deuk in een pakje boter slaan. Allemaal gerommel in de marge. Vaccins daarentegen maken als enige het verschil.
pi_197775335
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het punt is dat de experts en degene die over het coronabeleid gaan in het kabinet zo ontzettend gefixeerd zijn op deze gezamenlijke vijand, dat werkelijk alles mag wijken/opzij gezet mag worden om dit te bestrijden. Het wordt alleen maar extremer.
Ja, eigenlijk moeten we gewoon de maatregelen een maand loslaten, zodat tenminste voor iedereen duidelijk is of de maatregelen wel zinvol zijn of niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197775339
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt.
Ik sloeg aan op de "mutatie des doods" zoals het hier wel vaker gesteld wordt.

Maar laat maar, ik ga maar weer wat anders doen, want de frustratie druipt er vanaf, geloof ik :')
Het enige wat ik daarmee bedoelde te stellen was dat ik hoopte dat het niet meer nodig was. Daar bedoel ik meer mee dat het vaccineren zoveel mogelijk op moet schieten dus.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:09:28 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197775357
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een goede krant lezen waar men artikelen schrijft waarin zaken vanuit meerdere invalshoeken weergegeven worden, natuurlijk.

Zal een voorbeeldje geven, vanmorgen in het VK een stukje over scholen heropenen en een leerkracht die zegt dolblij te zijn als ze weer voor de klas staat...en tegelijkertijd zegt "Maar ik ben wel 55 en heb zelf een familie" en geeft toe er niet gerust op te zijn.

Dat is nu wat echte mensen denken, niet zwart/wit over het algemeen dus.
Ja ik doe dat ook zeker, al vind ik het niveau daarvan ook wel tegenvallen.
Op werk heb ik continu met de nuance te maken, daar zit zo enorm veel spreiding in.

Mooi voorbeeld wat jij aangeeft, dat is zeker hoe het er in het normale gedeelte van de samenleving aan toe gaat.

Zie ik niet terug in de journalistiek in de algemene media. Neem een gemiddelde krant of bijvoorbeeld, nog beter, de vragen en analyses na een persconferentie rondom Covid.

Die vragen :{ :'(

Het punt dat een avondklok als wisselgeld wordt genoemd voor openstellen van de basisschool

Ik word er wel treurig van want er zijn hele groepen mensen die deze beelden en vragen wél zien, maar de dieptestukken met afwegingen en analyses niet
pi_197775358
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, dat heeft vrij weinig met de onderbuik te maken.
Als jij langs een sportschool loopt waar iemand aan het sporten is, vind jij bel de wouten dan een normale reactie?
Ik ga op zoek naar sportscholen waar iemand aan het sporten is. Ipv vogelspotten, sportschool spotten, jij niet? Ik dacht dat dat normaal was inmiddels? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')