Als we nu de vaccins per luchtdrukpistool kunnen toedienen zie ik wel een verdienmodel, je kunt dan mensen laten jagen op de fatso's. Moet er wel een verflading bij, blauw voor de eerste prik en groen voor de tweedequote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is het in principe wel maar het doel heiligt de middelen naar mijn mening, moeilijkheid is hoe kom je aan die mensen, het is niet zo dat de fatso's geregistreerd staan.
valt het je niet op dat er bepaalde partijen zijn die ons continu bang willen maken? waaronder het RIVM gevolgd door een kuipers, gommers en consorten?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:56 schreef popje het volgende:
[..]
Waar komt deze mening nu weer vandaan?
Via huisartsen? Kan me voorstellen dat in een dossier wel in staat of iemand obees is, vanwege de verhoogde kans op allerlei andere aandoeningen. Of denk ik nou heel gek, geen idee, kom nooit bij de huisarts.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is het in principe wel maar het doel heiligt de middelen naar mijn mening, moeilijkheid is hoe kom je aan die mensen, het is niet zo dat de fatso's geregistreerd staan.
Het is overigens een vrij consistent probleem he:quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks met dat argument, we doen het toch niet om die mensen te belonen maar om de samenleving als geheel te dienen. Immers door een lage IC bezetting kan er meer ruimte gegeven worden aan de samenleving. Ik zie echt niet hoe dat het belonen van ongezond gedrag is.
Belonen van ongezond gedrag?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:49 schreef NoWarningSign het volgende:
50+ mannen met overgewicht vaccinatie voorrang?
Peter van der Voort van hoofd IC UMCG stelt voor om mannen tussen de 50 en 75 met overgewicht voorrang te geven bij het vaccineren. Zo neemt de druk op de IC’s fors af en kan er sneller worden versoepeld.
https://twitter.com/nrc/status/1356279644102672391
Het klinkt logisch maar ik heb er moeite mee om hier in mee te gaan. Het lijkt op belonen van ongezond gedrag. Natuurlijk zijn er mensen die niets aan overgewicht kunnen doen, maar een groot deel heeft daarin ook een eigen verantwoordelijkheid.
Ik vind het geen goed voorstel.
Ik heb daar wel zin in... Dus wat nu?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om mijn kind, die voor het EERST naar school moet, eerst een week naar school te sturen, dan is er vakantie, nou, dan weer een week school, ow jee de bestemmingen lopen toch weer op, en moet dan weer naar huis.
Wat ik zeg, een weg omhoog. Dat wil ik. Niet in de lente in de ellende zitten. Dan liever nu.
Las in dat stuk in NRC dat je best makkelijk alle 50 plussers kan aanschrijven. BMI van 30+=doorverwijzing.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is een probleem en stigmatisering ook. Moet je nog mee oppassen ook, want als je die mensen te negatief gaat labelen kan de bereidheid wel eens dalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat Frits Wester?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is overigens een vrij consistent probleem he:
https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht
66,3% van de mannen tussen de 50-64 jaar heeft overgewicht. Dat is dus gewoon een ruime meerderheid van het totaal. Nu is het bekend dat hoe ouder je wordt, hoe meer je metabolisme vertraagt en bij mannen speelt ook mee dat het testosteron afneemt waardoor de hoeveelheid vetpercentage ook toeneemt.
Maar. Ook op ruim boven je 50e kan je nog gewoon goed in shape zijn:
[ afbeelding ]
Je moet het alleen gewoon echt willen, en ja, je moet er zeker je best voor doen. Het is een feit dat de makkelijke weg (op de bank liggen en chips vreten) de weg is die de meeste mensen uiteindelijk kiezen.
Continu bang willen maken? Of, naar hun mening in ieder geval, correct willen informeren?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
valt het je niet op dat er bepaalde partijen zijn die ons continu bang willen maken? waaronder het RIVM gevolgd door een kuipers, gommers en consorten?
als ze mij aanschrijven zeg ik ook dat ik een bmi heb van 30+, heb ik die prik vast gehadquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Las in dat stuk in NRC dat je best makkelijk alle 50 plussers kan aanschrijven. BMI van 30+=doorverwijzing.
Klopt, ik ook. Ik wil me niet uit de naad werken met iets waar ik niks aan vind om 6 maanden langer te leven.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
66,3% van de mannen tussen de 50-64 jaar heeft overgewicht. Dat is dus gewoon een ruime meerderheid van het totaal. Nu is het bekend dat hoe ouder je wordt, hoe meer je metabolisme vertraagt en bij mannen speelt ook mee dat het testosteron afneemt waardoor de hoeveelheid vetpercentage ook toeneemt.
[ afbeelding ]
Je moet het alleen gewoon echt willen, en ja, je moet er zeker je best voor doen. Het is een feit dat de makkelijke weg (op de bank liggen en chips vreten) de weg is die de meeste mensen uiteindelijk kiezen.
Onverwacht adviesquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:02 schreef Oidipous het volgende:
Interessant interview in het Parool met een hoogleraar die het kabinet adviseert.
Zijn visie: kijk breder dan alleen het medisch perspectief.
https://www.parool.nl/ps/(...)&utm_source=copylink
En waarschijnlijk krijgt die vent rechts nog steeds het labeltje obese als je alleen de BMI berekening doet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oke man.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, ik ook. Ik wil me niet uit de naad werken met iets waar ik niks aan vind om 6 maanden langer te leven.
En ik wil die prik helemaal niet.
Ik neem aan dat in Israël een bepaalde sector vandaag zijn deuren weer opent?quote:
RIPquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, ik ook. Ik wil me niet uit de naad werken met iets waar ik niks aan vind om 6 maanden langer te leven.
En ik wil die prik helemaal niet.
Nee, je begrijpt het verkeerd. Blijkbaar is hij betrokken bij het opstellen van het coronabeleid voor het kabinet, maar luidt door de ontwikkelingen van de afgelopen tijd nu de noodklok.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Onverwacht advies![]()
Ik verwacht niet dat het kabinet nu ineens denkt: "verrek laten we eens kijken naar andere zaken dan alleen het medische perspectief"
Als dat zo is dan doen ze hun werk wel echt heel heel heel erg slecht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
valt het je niet op dat er bepaalde partijen zijn die ons continu bang willen maken? waaronder het RIVM gevolgd door een kuipers, gommers en consorten?
quote:
Dank je. Dood ga je zowiezo, en ik wil niet mijn leven lang dingen dien die ik strontvervelend vind om het onvermijdelijke kort uit te stellen.quote:
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik neem aan dat in Israël een bepaalde sector vandaag zijn deuren weer opent?
Prima toch? Succes met vadsig zijn danquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dank je. Dood ga je zowiezo, en ik wil niet mijn leven lang dingen dien die ik strontvervelend vind om het onvermijdelijke kort uit te stellen.
Knap hoor als je alleen maar dingen doet die je leuk vindtquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dank je. Dood ga je zowiezo, en ik wil niet mijn leven lang dingen dien die ik strontvervelend vind om het onvermijdelijke kort uit te stellen.
Dank je...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Prima toch? Succes met vadsig zijn dan
Ik vind de was doen, schoonmaken, opruimen, boodschappen doen en dat soort dingen ook beroerd, Moet nog steeds gebeurenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Knap hoor als je alleen maar dingen doet die je leuk vindt
Dat bedoel ikquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind de was doen, schoonmaken, opruimen, boodschappen doen en dat soort dingen ook beroerd, Moet nog steeds gebeuren
Voorrang bij vaccineren is een behoorlijke beloning. Het gaat erom dat sinds maart vorig jaar bekend is dat Coronapatiënten met fors overgewicht een verhoogd risico hebben op ernstige problemen. Mensen die zich dat hebben aangetrokken en hun gedrag hebben aangepast krijgen in het voorstel geen vaccinatie. Terwijl mensen die hun gedrag niet hebben aangepast wel een vaccinatie zouden krijgen. In mijn ogen een beloning voor ongezond gedrag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks met dat argument, we doen het toch niet om die mensen te belonen maar om de samenleving als geheel te dienen. Immers door een lage IC bezetting kan er meer ruimte gegeven worden aan de samenleving. Ik zie echt niet hoe dat het belonen van ongezond gedrag is.
quote:
Waarom? Dus al die ouderen krijgen een beloning voor oud zijn? Rare redenering.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:14 schreef NoWarningSign het volgende:
[..]
Voorrang bij vaccineren is een behoorlijke beloning.
Dat is echt veel te kort door de bocht.quote:Het gaat erom dat sinds maart vorig jaar bekend is dat Coronapatiënten met fors overgewicht een verhoogd risico hebben op ernstige problemen. Mensen die zich dat hebben aangetrokken en hun gedrag hebben aangepast krijgen in het voorstel geen vaccinatie. Terwijl mensen die hun gedrag niet hebben aangepast wel een vaccinatie zouden krijgen. In mijn ogen een beloning voor ongezond gedrag.
Het gaat om de mensen die met gedrag de IC bezetting hadden kunnen voorkomen.
Ik ik ik...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om mijn kind, die voor het EERST naar school moet, eerst een week naar school te sturen, dan is er vakantie, nou, dan weer een week school, ow jee de bestemmingen lopen toch weer op, en moet dan weer naar huis.
Wat ik zeg, een weg omhoog. Dat wil ik. Niet in de lente in de ellende zitten. Dan liever nu.
Idd, het geeft mij in elk geval wat hoop dat mijn stelling 'het kan snel gaan' ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Mooi weer + goed op weg met vaccinatie + creatief met sneltestjes en corona zal snel vergeten worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:15 schreef Simmertje het volgende:
[..]![]()
In die zin ook wel een "voordeel" dat Israël zo ver voorloopt, prima testcase en hopelijk worden deze resultaten ook als voorbeeld gebruikt in Nederland.
Ik hoop dat het allemaal op tijd gaat komen voor een zomer waarin meer kan dan vorig jaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Idd, het geeft mij in elk geval wat hoop dat mijn stelling 'het kan snel gaan' ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Mooi weer + goed op weg met vaccinatie + creatief met sneltestjes en corona zal snel vergeten worden.
Je kan dan in ieder geval sneller de keuze maken om terug te gaan naar normaal als blijkt dat in eerste instantie het inenten van de zwakkere groepen zorgt voor enorme afname ziekenhuisopnames. Hoop dan ook echt dat Israel over enkele maanden terug kan naar normaal omdat de ziekenhuizen praktisch leeg zijn. Dromen magquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Idd, het geeft mij in elk geval wat hoop dat mijn stelling 'het kan snel gaan' ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Mooi weer + goed op weg met vaccinatie + creatief met sneltestjes en corona zal snel vergeten worden.
Iemand die zijn hele leven gerookt heeft heeft een grotere kans om op een gegeven moment de griepprik nodig te hebben, of dure behandelingen. Dan is het ook geen beloning tenslottequote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Dus al die ouderen krijgen een beloning voor oud zijn? Rare redenering.
[..]
Dat is echt veel te kort door de bocht.
Maar ook los daar van, je doet dit niet om mensen te belonen maar ten dienste van de maatschappij als geheel. Gaat dat principe dan zo ver dat je langer in lockdown wil zitten om wat vermeende slechte mensen af te straffen? Bizarre gedachtegang wat mij betreft.
Vorige zomer kon voor mijn gevoel al heel veel, misschien de mega events en festivals niet (en die zie ik deze zomer ook niet gebeuren eigenlijk).quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik hoop dat het allemaal op tijd gaat komen voor een zomer waarin meer kan dan vorig jaar.
Ik stel voor om mensen met sportblessures de toegang tot de SEH te weigeren, eigen schuld immers.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Iemand die zijn hele leven gerookt heeft heeft een grotere kans om op een gegeven moment de griepprik nodig te hebben, of dure behandelingen. Dan is het ook geen beloning tenslotte
Daarom zeg ik, ik hoop dat er meer kan en dan bedoel ik dus wel meer evenementen. Want die waren er niet of nauwelijks.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vorige zomer kon voor mijn gevoel al heel veel, misschien de mega events en festivals niet (en die zie ik deze zomer ook niet gebeuren eigenlijk).
Waren wel kleine(re) lokale evenementen. En kermissen etc. Maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, ik hoop dat er meer kan en dan bedoel ik dus wel meer evenementen. Want die waren er helemaal niet.
Dit jaquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Dus al die ouderen krijgen een beloning voor oud zijn? Rare redenering.
[..]
Dat is echt veel te kort door de bocht.
Maar ook los daar van, je doet dit niet om mensen te belonen maar ten dienste van de maatschappij als geheel. Gaat dat principe dan zo ver dat je langer in lockdown wil zitten om wat vermeende slechte mensen af te straffen? Bizarre gedachtegang wat mij betreft.
Ik hoop op een zomer waar we niet echt na hoeven te denken over corona. Evenementen zijn daar een onderdeel van, maar niet iedere dag de angst dat de cijfers weer gaan stijgen, niet iedere dag Ernst Kuipers die de R komt duiden en niet iedere dag berichten dat een nieuwe mutant des doods ons allemaal komt vernietigen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, ik hoop dat er meer kan en dan bedoel ik dus wel meer evenementen. Want die waren er helemaal niet.
Ja je hebt gelijk, aangepast naar niet of nauwelijks.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waren wel kleine(re) lokale evenementen. En kermissen etc. Maar ik snap wat je bedoelt.
Een feestmaand der coronabevrijding klinkt hartstikke goed idee jaquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:28 schreef Simmertje het volgende:
Toch zie je heel veel festivals nu hun programma verschoven te hebben naar september, heerst toch een soort van hoop. Ik pleit voor een nationale feestmaand gefinancierd door de overheid.
Terecht toch? Op het moment dat de kwetsbaren gevaccineerd zijn moet het toch mogelijk zijn om de maatschappij weer los te laten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:28 schreef Simmertje het volgende:
Toch zie je heel veel festivals nu hun programma verschoven te hebben naar september, heerst toch een soort van hoop. Ik pleit voor een nationale feestmaand gefinancierd door de overheid.
Vooral het 2e deel van je bericht ja. Mijn God, de nieuwskoppen elke dag over hoe het waarschijnlijk allemaal GRUWELIJK MIS GAAT!!!! worden echt héél eentonig inmiddelsquote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoop op een zomer waar we niet echt na hoeven te denken over corona. Evenementen zijn daar een onderdeel van, maar niet iedere dag de angst dat de cijfers weer gaan stijgen, niet iedere dag Ernst Kuipers die de R komt duiden en niet iedere dag berichten dat een nieuwe mutant des doods ons allemaal komt vernietigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |