abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197774162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:39 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om leerachterstanden. Het gaat ook om een veilige haven te bieden aan kinderen die het extra nodig hebben omdat ze leven in een onveilige thuissituatie.
Ik heb geen zin om mijn kind, die voor het EERST naar school moet, eerst een week naar school te sturen, dan is er vakantie, nou, dan weer een week school, ow jee de bestemmingen lopen toch weer op, en moet dan weer naar huis.

Wat ik zeg, een weg omhoog. Dat wil ik. Niet in de lente in de ellende zitten. Dan liever nu.
pi_197774189
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:43 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nida?

Volt?

De rest ken ik (helaas).

Doet ampère ook nog mee?
Volt ken ik ook niet, Nida is de Moslimpartij die ook al lokaal in Rotterdam actief is.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:45:29 #78
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197774195
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:43 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om mijn kind, die voor het EERST naar school moet, eerst een week naar school te sturen, dan is er vakantie, nou, dan weer een week school, ow jee de bestemmingen lopen toch weer op, en moet dan weer naar huis.

Wat ik zeg, een weg omhoog. Dat wil ik. Niet in de lente in de ellende zitten. Dan liever nu.
Zou het kunnen zijn dat je persoonlijke situatie niet representatief is voor de gehele doelgroep?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197774199
quote:

[..]

Ben ik met je eens. Het is aan het kabinet om daar een consistent beleid in te voeren en te zeggen dat het sluiten van scholen een maatregel is die over de grens gaat en dat niet meer wordt ingezet.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:45:56 #80
14505 OProg
A Life in Music
pi_197774200
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:40 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh Christus, ze bellen me maar als het voorbij is.
Dit is toch niet meer te doen.
Je moet in eerste instantie proberen bij het OMT of RIVM te horen.
Als je het dan niet eens bent met de rest van het OMT of RIVM, dan ga je op eigen houtje de media bellen. Of je schuift dan gewoon op eigen titel ergens op TV aan.

Mocht dat niet lukken dan kan je kiezen om op basis van je vakgebied als 'expert' overal aan te schuiven maar als ze je nergens willen hebben dan moet je je verenigen bij een 'alternatief RIVM'. Het Red Team zit inmiddels vol maar er zijn nog meer clubjes. Maar mochten ze je echt nergens willen hebben dan kan je altijd nog in een belangenvereniging gaan zitten en vanuit daar proberen aandacht te krijgen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:45:58 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197774201
quote:

[..]

moet je zelf weten maar daar hoeven de scholen toch niet een week later voor open?
pi_197774217
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:42 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Nouja, dat Chinees model is de afgelopen maanden wel degelijk gehanteerd in de media met angstverhalen zonder enige nuancering.
Pas sinds kort lijkt de berichtgeving en toonzetting te veranderen in de media. En ik geef ze groot gelijk.
Je hebt een verkeerd beeld denk ik. Artikelen in Chinese media kunnen prima genuanceerd zijn en zijn echt geen angst alleen maar.

Alleen 7000 van die klotegroepjes, herstel nl, smartexit, red team, contaiment nu, etc, dat wordt daar gewoon afgetuigd. En terecht.

Is het tenminste duidelijk en helder en een lijn.
#WeesGeenWhales
pi_197774224
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:45 schreef zalkc het volgende:

[..]

Zou het kunnen zijn dat je persoonlijke situatie niet representatief is voor de gehele doelgroep?
Zeker. Maar wat ik hoor, hier op Fok! en in de media, is ook niks anders dan hele generieke aannames. Dat een kind zowat onherstelbare schade oploopt door dat weekje niet op school te laten zitten. :D
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:47:45 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197774229
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:47 schreef eragon2890 het volgende:
Je hebt een verkeerd beeld denk ik. Artikelen in Chinese media kunnen prima genuanceerd zijn en zijn echt geen angst alleen maar.

maar wel gecensureerd
pi_197774232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

moet je zelf weten maar daar hoeven de scholen toch niet een week later voor open?
Dank!
pi_197774247
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar wel gecensureerd
Ja, precies.
#WeesGeenWhales
pi_197774251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Alleen 7000 van die klotegroepjes, herstel nl, smartexit, red team, contaiment nu, etc, dat wordt daar gewoon afgetuigd. En terecht.

Is het tenminste duidelijk en helder en een lijn.
Maar waarom mag er niet gediscussieerd worden in een vrij land als Nederland?
Blijkbaar is er een behoefte om die groepjes op te tuigen en aan het woord te laten in Nederland. Dan moet je dat ook accepteren.
pi_197774254
Nou, doei allemaal, moet met thuis-onderwijs aan de gang.
pi_197774257
50+ mannen met overgewicht vaccinatie voorrang?

Peter van der Voort van hoofd IC UMCG stelt voor om mannen tussen de 50 en 75 met overgewicht voorrang te geven bij het vaccineren. Zo neemt de druk op de IC’s fors af en kan er sneller worden versoepeld.

https://twitter.com/nrc/status/1356279644102672391

Het klinkt logisch maar ik heb er moeite mee om hier in mee te gaan. Het lijkt op belonen van ongezond gedrag. Natuurlijk zijn er mensen die niets aan overgewicht kunnen doen, maar een groot deel heeft daarin ook een eigen verantwoordelijkheid.

Ik vind het geen goed voorstel.
pi_197774265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:49 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Blijkbaar is er een behoefte om die groepjes op te tuigen en aan het woord te laten in Nederland. Dan moet je dat ook accepteren.
Ik zeg niet dat het hier niet moet mogen, ik zeg dat het leven daar toch wel simpeler is...
#WeesGeenWhales
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:50:58 #91
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197774274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:50 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het hier niet moet mogen, ik zeg dat het leven daar toch wel simpeler is...
Een dictatuur is in principe vrij simpel ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:52:04 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197774288
quote:

[..]

natuurlijk mag dat maar maakt het niet minder vermoeiend
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:52:30 #93
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197774293
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:38 schreef Oliver23 het volgende:
RIVM-viroloog: ''Reproductiegetal Britse variant 40 à 45 procent hoger''
Het kabinet komt vanavond met enige versoepelingen van de coronamaatregelen. Virusexperts staan echter niet te juichen en zeggen dat uitstel beter zou zijn. ,,De Britse variant van het coronavirus rukt harder op dan eerder gedacht'', zegt viroloog Chantal Reusken van het RIVM tegen deze site.

,,Op basis van wat we zien, denken we dat de Britse variant binnen nu en een week de overhand krijgt. Het gaat sneller dan we dachten. Eerst was het idee nog dat het omslagpunt in de derde week van februari zou plaatsvinden. Het wordt steeds duidelijker dat het reproductiegetal van de nieuwe variant 40 à 45 procent hoger ligt."

Het aantal gemelde besmettingen is al een tijdje aan het dalen, maar dat geeft volgens Reusken een vertekend beeld. ,,Voor mij lijdt het geen twijfel dat de Engelse variant ervoor gaat zorgen dat er een nieuwe besmettingsgolf komt." De experts stellen dan ook voor de versoepelingen nog tot na de krokusvakantie uit te stellen.
Wat is hun tactiek? elke dag een andere RIVM-expert het slechte nieuws laten brengen?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197774298
quote:

[..]

Er heeft er weer eentje aandelen in zo'n groepje hoor :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:52:59 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197774299
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:49 schreef NoWarningSign het volgende:
Natuurlijk zijn er mensen die niets aan overgewicht kunnen doen
nee
pi_197774320
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:49 schreef NoWarningSign het volgende:
50+ mannen met overgewicht vaccinatie voorrang?

Peter van der Voort van hoofd IC UMCG stelt voor om mannen tussen de 50 en 75 met overgewicht voorrang te geven bij het vaccineren. Zo neemt de druk op de IC’s fors af en kan er sneller worden versoepeld.

https://twitter.com/nrc/status/1356279644102672391

Het klinkt logisch maar ik heb er moeite mee om hier in mee te gaan. Het lijkt op belonen van ongezond gedrag. Natuurlijk zijn er mensen die niets aan overgewicht kunnen doen, maar een groot deel heeft daarin ook een eigen verantwoordelijkheid.

Ik vind het geen goed voorstel.
Ik heb helemaal niks met dat argument, we doen het toch niet om die mensen te belonen maar om de samenleving als geheel te dienen. Immers door een lage IC bezetting kan er meer ruimte gegeven worden aan de samenleving. Ik zie echt niet hoe dat het belonen van ongezond gedrag is.
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:55:58 #97
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197774328
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:37 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik vind sommige dingen overdreven met leerachterstanden.

Mijn kind is 4. Kom op. Ja, voor kinderen die het moeilijk hebben, en voor de groepen 6, 7 en 8, daar snap ik het meer. Fair enough. Maar ik vind soms dat er heel dramatisch wordt gedaan als een kind een maandje school mist.

Doen we het voor de kinderen, of voor de ouders. :{
Een maandje? In 2020 zijn de basisscholen bijna 2 maanden dicht geweest en nu zijn de scholen vanaf 15 december weer dicht tot en met 8 februari (dus weer bijna 2 maanden). En dan hebben ze ook nog alle reguliere vakanties gehad. Ik vind dat nogal wat. En ja, als je 4 jaar bent boeit het weinig, maar als je vanaf groep 3 echt bezig bent met ‘schoolwerk’ is dat wel anders.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:56:04 #98
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197774329
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:47 schreef skrn het volgende:

[..]

Zeker. Maar wat ik hoor, hier op Fok! en in de media, is ook niks anders dan hele generieke aannames. Dat een kind zowat onherstelbare schade oploopt door dat weekje niet op school te laten zitten. :D
Dat is wat overtrokken, maar het werkt ook de andere kant op. Niet heel Nederland hoeft aan de zuurstof omdat de scholen een weekje eerder opengaan. De scholen zijn nu al langdurig dicht en de achterstanden lopen op, een paar weken kun je nog wel wegwerken, maar op een gegeven moment is dat niet meer realistisch. Na 1 maart heb je misschien 15 weken school om 6 weken school in te halen. Zeker voor de groepen 2 tot 6 die veel praktischer onderwijs krijgen en niet alleen vanaf een scherm leren is dat een grote opgave. En niet voor 1 kind maar voor complete klassen.

Komt het op 1 week aan, nee. Maar, die keuze is al een aantal keer gemaakt om toch te verlengen en op een gegeven moment loopt de rekening te hoog op.

In jouw situatie zit ik straks ook, mijn druif gaat per 12 maart naar de basisschool, maar wij laten haar ook niet gaan zolang de scholen niet 'normaal' functioneren. In die leeftijd is het ook minder spannend, het heeft een reden dat school niet verplicht is in groep 1. Kinderen vangen het in die klassen nog wel op een weekje meer of minder.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:56:51 #99
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197774341
quote:
85s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:52 schreef Gunner het volgende:

[..]

Wat is hun tactiek? elke dag een andere RIVM-expert het slechte nieuws laten brengen?
Waar komt deze mening nu weer vandaan?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:57:17 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197774346
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks met dat argument, we doen het toch niet om die mensen te belonen maar om de samenleving als geheel te dienen. Immers door een lage IC bezetting kan er meer ruimte gegeven worden aan de samenleving. Ik zie echt niet hoe dat het belonen van ongezond gedrag is.
dat is het in principe wel maar het doel heiligt de middelen naar mijn mening, moeilijkheid is hoe kom je aan die mensen, het is niet zo dat de fatso's geregistreerd staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')