abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197777791
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Weer 271... -O-
Ben ik nou gek of zakken de ziekenhuisopnames niet mee met het aantal besmettingen? (Ja, ik snap de vertraging.) Is het opnamebeleid milder geworden? Of de testbereidheid kleiner? :?
Geen idee. Er is nu wel een verplichte quarantaine als ik het goed heb. Plus dat GGD lek wat iets kan doen met het vertrouwen van mensen. Best een kans dat de testbereidheid kleiner is inderdaad. Of gewoon de vertraging die wat langer duurt ja.
pi_197777792
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat het goed voor het OMT, maar ook de rest van Nederland zou zijn als Marc Bonten uit het OMT stapt. Klaarblijkelijk begrijpt hij niet zo goed hoe een adviesorgaan met een meerderheidsbeslissing werkt.

Het OMT heeft besloten het advies uit te brengen dat scholen open kunnen. Het is daarna aan het kabinet in welke mate en hoe. Het toont niet echt van zuivere intenties om zo via de media je gelijk alsnog te gaan halen.
Helemaal eens. Zijn opvatting zou niet zwaarder moeten klinken dan die van het OMT, dus zeer ergerlijk dat hij deze uitspraken doet.

Zou de politiek hier niet maatregelen voor kunnen treffen? Dat de OMT leden niet afzonderlijk in de media achteraf hun gelijk proberen te halen?
pi_197777804
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mijn eerste versoepeling zou op sportgebied zijn geweest. Buitensport al helemaal. Daar wat meer mogelijk maken. Ook nog eens goed voor de gezondheid / weerbaarheid tegen het virus.

In plaats daarvan versoepelen ze telkens dezelfde dingen als eerst waardoor je er eigenlijk nooit achter komt of er misschien meer mogelijk is dan nu.
Als je de sportkantines meeneemt dan kan ik hierin meegaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197777806
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij kan zich beter aanmelden op FOK! zodat hij ons hier kan overtuigen. :P
Ik heb op mijn werk een beetje hetzelfde. Als ik een beslissing genomen heb vind ik het prima dat iemand me probeert van mijn ongelijk te overtuigen, zelfs als ik 't op een gegeven moment irritant begin te vinden.

Maar op het moment dat je via één of andere manager je eigen onvermogen om mij te overtuigen door gaat pushen om me alsnog te overrulen hoef ik niet meer met je te werken, want dan is het vertrouwen weg.

Dat gevoel heb ik hier ook. Als OMT wil je elkaar kunnen vertrouwen, dat je ethische dilemma's bespreekbaar kunt maken in een veilige setting. Als dan te pas en te onpas iemand wie niet zijn zin heeft gekregen dat nog een keer gaat proberen via Twitter, radioprogramma's en talkshows zou ik er in elk geval snel klaar mee zijn.
pi_197777808
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:39 schreef skrn het volgende:

[..]

Dan laten we mensen inenten in de fabriek.

De efteling kan ook 40dzd bezoekers per dag aan.

Dan moet een fabriek dat ook kunnen.

Ik wil wel naar een fabriek rijden voor een prikje, geen probleem.
:D
Huppakee, rechtstreeks vanuit het vat! :7
Out of the box 2.0 :P
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:47:05 #56
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197777809
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Geen idee. Er is nu wel een verplichte quarantaine als ik het goed heb. Plus dat GGD lek wat iets kan doen met het vertrouwen van mensen. Best een kans dat de testbereidheid kleiner is inderdaad. Of gewoon de vertraging die wat langer duurt ja.
testbereidheid zie je meestal weer terug in stijgende percentage positief, en dat zie ik ook niet.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197777825
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

testbereidheid zie je meestal weer terug in stijgende percentage positief, en dat zie ik ook niet.
Kijken wat de update van vandaag zegt. Vorige week was het percentage positief gelijk gebleven. Terwijl de besmettingscijfers dalen.
pi_197777842
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Als je de sportkantines meeneemt dan kan ik hierin meegaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan gaat iedereen sporten zodat ze een horeca gelegenheid tot hun beschikking hebben :+ Win win.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:50:10 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197777853
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[..]

Wellicht moet hem zijn adviserende rol eens opnieuw uitgelegd worden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197777857
quote:

[..]

Ik zat hier net over na te denken, en misschien kan @Lenny_Leonard hier meer over zeggen.

De behandeling van Covid-19 wordt steeds beter, dus kun je er misschien vanuit gaan dat mensen minder snel opgenomen worden. Huisarts kan eerder signalen zien en juiste afwegingen maken, etc.

Dat zou automatisch tot gevolg hebben dat mensen die in het ziekenhuis komen zieker zijn dan ervoor, aangezien de milde cases die net wel, net niet een ziekenhuisopname nodig hebben krijg je dan niet meer.

Daarnaast las ik gisteren (volgens mij vanuit het RIVM?) dat de symptomen van de B117 variant iets anders waren. Vaker koorts, maar minder vaak veel andere symptomen. Koorts is juist hetgene wat mensen met een zwakke gezondheid over de kling kan jagen lijkt mij.
pi_197777861
quote:

[..]

dit is nog lang niet geregeld :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197777866
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Laatst hadden ze het ook over dat de testbereidheid daalt, maarja nogal logisch als er minder mensen ziek zijn (effect lockdown).
pi_197777869
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Weer 271... -O-
Ben ik nou gek of zakken de ziekenhuisopnames niet mee met het aantal besmettingen? (Ja, ik snap de vertraging.) Is het opnamebeleid milder geworden? Of de testbereidheid kleiner? :?
Denk met name het laatste. Hoor niemand in mijn omgeving meer die zich bij lichte klachten laat testen, was in november/december wel anders.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:51:30 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197777876
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat het goed voor het OMT, maar ook de rest van Nederland zou zijn als Marc Bonten uit het OMT stapt. Klaarblijkelijk begrijpt hij niet zo goed hoe een adviesorgaan met een meerderheidsbeslissing werkt.

Het OMT heeft besloten het advies uit te brengen dat scholen open kunnen. Het is daarna aan het kabinet in welke mate en hoe. Het toont niet echt van zuivere intenties om zo via de media je gelijk alsnog te gaan halen.
Het OMT moet alleen aan de regering rapporteren en zich verder niet profileren
pi_197777896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:50 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dit is nog lang niet geregeld :{
Maar wel gecommuniceerd, dus misschien weet niet iedereen dat het nog niet geregeld is :P
pi_197777903
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zat hier net over na te denken, en misschien kan @:Lenny_Leonard hier meer over zeggen.

De behandeling van Covid-19 wordt steeds beter, dus kun je er misschien vanuit gaan dat mensen minder snel opgenomen worden. Huisarts kan eerder signalen zien en juiste afwegingen maken, etc.

Dat zou automatisch tot gevolg hebben dat mensen die in het ziekenhuis komen zieker zijn dan ervoor, aangezien de milde cases die net wel, net niet een ziekenhuisopname nodig hebben krijg je dan niet meer.

Daarnaast las ik gisteren (volgens mij vanuit het RIVM?) dat de symptomen van de B117 variant iets anders waren. Vaker koorts, maar minder vaak veel andere symptomen. Koorts is juist hetgene wat mensen met een zwakke gezondheid over de kling kan jagen lijkt mij.
Misschien eerder het laatste.

Het is elke dag een gevecht tussen arts en insturend huisarts die vindt dat iemand van 95 nog wel een plekje moet krijgen in de kliniek.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:54:03 #67
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197777926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:51 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Laatst hadden ze het ook over dat de testbereidheid daalt, maarja nogal logisch als er minder mensen ziek zijn (effect lockdown).
Is wel een tweezijdig effect, ook als ik ziek ben kan ik niet meer in quarantaine dan nu, dus waarom zou ik testen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 13:55:16 #68
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197777945
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:54 schreef zalkc het volgende:

[..]

Is wel een tweezijdig effect, ook als ik ziek ben kan ik niet meer in quarantaine dan nu, dus waarom zou ik testen?
Ik zit al sinds maart in quarantaine :') Vind het zo langzaam wel genoeg worden....
pi_197777958
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik zit al sinds maart in quarantaine :') Vind het zo langzaam wel genoeg worden....
Nog even volhouden we doen dit samen
pi_197777988
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Van de zomer niet op vakantie geweest toen het kon? Of op een terras gezeten?

Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Wij zijn twee keer weg geweest en zijn meermaals uit eten geweest/op visite geweest bij wat mensen, maar het voelt toch alsof we al bijna een jaar in quarantaine zitten. Naast een wandeling door de buurt en wat boodschappen af en toe. Ben een echte introvert, maar zelfs dat heeft grenzen :P Die 2/3 maanden waar er weer wat meer kon wegen niet op tegen de andere maanden waar er eigenlijk altijd maatregelen waren. Ik moet er niet aan denken om alleen te wonen in deze tijd, zo enorm blij dat ik een partner heb. En een kat waar we tegenaan lullen :+

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2021 13:59:14 ]
pi_197778004
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Wij zijn twee keer weg geweest en zijn meermaals uit eten geweest/op visite geweest bij wat mensen, maar het voelt toch alsof we al bijna een jaar in quarantaine zitten. Naast een wandeling door de buurt en wat boodschappen af en toe. Ben een echte introvert, maar zelfs dat heeft grenzen :P Die 2/3 maanden waar er weer wat meer kon wegen niet op tegen de andere maanden waar er eigenlijk altijd maatregelen waren.
Ik heb inmiddels zo'n beetje een abonnement bij Landal, dat werkt best oké :P

Telkens lang weekendje weg enzo, ergens aan 't strand. Kosten bijna niets ook tegenwoordig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2021 14:04:39 ]
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:04:42 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197778083
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels een abonnement bij Landal, dat werkt best oké :P

Telkens lang weekendje weg enzo, ergens aan 't strand. Kosten bijna niets ook tegenwoordig.
Precies

Wij zitten dit weekend in een hut in het bos. Hopelijk met sneeuw

Borrelplank en ontbijtjes geregeld die neergezet worden in die hut voor ons

Topppp

Genieten van wat wél kan, hoe beperkt soms ook, dit is toch wel echt heerlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197778103
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Precies

Wij zitten dit weekend in een hut in het bos. Hopelijk met sneeuw

Borrelplank en ontbijtjes geregeld die neergezet worden in die hut voor ons

Topppp

Genieten van wat wél kan, hoe beperkt soms ook, dit is toch wel echt heerlijk
Veel plezier alvast komend weekend!
pi_197778135
quote:

[..]

Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Wij zijn twee keer weg geweest en zijn meermaals uit eten geweest/op visite geweest bij wat mensen, maar het voelt toch alsof we al bijna een jaar in quarantaine zitten. Naast een wandeling door de buurt en wat boodschappen af en toe. Ben een echte introvert, maar zelfs dat heeft grenzen :P Die 2/3 maanden waar er weer wat meer kon wegen niet op tegen de andere maanden waar er eigenlijk altijd maatregelen waren. Ik moet er niet aan denken om alleen te wonen in deze tijd, zo enorm blij dat ik een partner heb. En een kat waar we tegenaan lullen :+
Hier niet op vakantie geweest, slechts 3 dagjes uit in de zomer.
Zie al zo'n 11 maanden bijna geen mens meer en dat voelt zwaar als je leven on hold.
Vraag me ook steeds vaker af waar ik het voor doe met nog 4 mensen in huis die wel gewoon nog een leven hebben (school + vrienden/ werk) en die het vroeg of laat gewoon thuis komen brengen.
Katten, konijnen en kippen zijn mijn gel*l inmiddels zat aan het worden. :D
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 14:09:57 #75
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197778169
quote:

[..]

Weekje Drenthe :') Nee was wel leuk en fijn hoor, dat wel. Maar idd, ik werk voor een hogeschool en dan ook nog eens de ICT afdeling. Dus thuiswerken kan (redelijk) gemakkelijk en aangezien het overheid is houden ze zich er ook gewoon strak aan. Zodoende zit ik dus echt oprecht sinds maart al thuis te werken.

Mind you, ik wil niet weer full time terug naar kantoor als het kan hoor, ik ben nog steeds voor een goeie 50/50 verdeling thuis versus kantoor. Maar een jaar lang 100% thuis werken wordt wel boring as fuck.

Daar komt ook bij dat ik vrij (negatief) gevoelig ben voor grijs winterweer. En ohja, laat het al maanden 85% vd tijd grijs zijn en motregenen. JOEPIE }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')