Daarom: stem FOMT (zo heten we toch?)! Wij zijn de beroerdste niet!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja hoor. En we nemen er massaal een borrel op!![]()
We zijn tenslotte ook de beroerdste niet!
Zie het al voor mequote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben dus 10 jaar drummer geweest in een metalband (yea, back in the day hehehe) en ik drum nog steeds.
Maar ben dus ook onlangs verhuisd en we hebben de schuur helemaal gestript en opnieuw geisoleerd om hem behoorlijk geluidsdicht te maken, zodat ik daar mijn drumstel kan plaatsen.
Ik weet gifjes mogen niet, maar hopelijk wordt deze mij vergeven.... ik zie er namelijk zo uit als ik drum:
[ afbeelding ]
Dat kan ik mijn buren niet aandoen in huis haha dus daarom niet in huis, maar buiten in de schuur drummen! Maar dat heb ik nu dus ook al een dikke maand niet kunnen doen omdat ik nog wacht op de vloer die geleverd moet worden. Dan is ie pas af en kan ik hem gaan inrichten. Dus ja, frustratie-level zit hoog inmiddels. Ik sla dat drumstel helemaal de moeder als ik weer kan
En zo'n electrisch ding?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben dus 10 jaar drummer geweest in een metalband (yea, back in the day hehehe) en ik drum nog steeds.
Maar ben dus ook onlangs verhuisd en we hebben de schuur helemaal gestript en opnieuw geisoleerd om hem behoorlijk geluidsdicht te maken, zodat ik daar mijn drumstel kan plaatsen.
Ik weet gifjes mogen niet, maar hopelijk wordt deze mij vergeven.... ik zie er namelijk zo uit als ik drum:
[ afbeelding ]
Dat kan ik mijn buren niet aandoen in huis haha dus daarom niet in huis, maar buiten in de schuur drummen! Maar dat heb ik nu dus ook al een dikke maand niet kunnen doen omdat ik nog wacht op de vloer die geleverd moet worden. Dan is ie pas af en kan ik hem gaan inrichten. Dus ja, frustratie-level zit hoog inmiddels. Ik sla dat drumstel helemaal de moeder als ik weer kan
Aah... 3 krieltjes kan je toch nog wel kwijt?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zou er ook best een paar willen, plek zat maar we hebben al een kleine dierentuin.
Guess what. Hij IS elektrisch! Maar geloof mij, als je loopt te rammen op zo'n ding (en als ik enthousiast word ontaard het al snel in rammenquote:
Nou ehm.... ontopic.... Wij zijn wel toe aan een concertje.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Guess what. Hij IS elektrisch! Maar geloof mij, als je loopt te rammen op zo'n ding (en als ik enthousiast word ontaard het al snel in rammen) dan dreunen die klappen op die pads echt gewoon door de muren heen hoor.
Mijn vorige buurvrouw tolereerde het (had geen schuur bij mn vorige woning) maar ze kon het gewoon horen zei ze, zelfs al gebruikte ik een dikke ondervloer onder het drumstel.
Maar goed. Offtopic verder.
Zoals ik met de lockdown een dartbord op heb gehangen enige tijd terug met de gedachte dat de muren zo dik zijn dat ze daar nooit last van kunnen hebben aan de andere kant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:33 schreef dick_laurent het volgende:
...dan dreunen die klappen op die pads echt gewoon door de muren heen hoor.
Mijn vorige buurvrouw tolereerde het (had geen schuur bij mn vorige woning) maar ze kon het gewoon horen zei ze, zelfs al gebruikte ik een dikke ondervloer onder het drumstel.
Nou, bij ons hoef je niet eens hardop te denken dat je naar kantoor gaat.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Als dat thuiswerken nog steeds een dringend advies is dan zal daar vanavond echt nog iets over gezegd moeten worden. Hier op kantoor gaat het al door de wandelgangen om het thuiswerken zo zoetjes aan op te heffen. Ik kan me niet voorstellen dat wij het enige kantoor zijn waar men dat denkt.
quote:The Lancet: gegevens Russisch vaccin Spoetnik-V kloppen, 91,6 procent effectief
De gegevens die Rusland eerder bekendmaakte over het coronavaccin Spoetnik-V kloppen. Dat meldt het medisch tijdschrift The Lancet. Het middel is voor 91,6 procent effectief tegen het coronavirus en is niet gevaarlijk voor mensen die het krijgen. Het vaccin wordt in Rusland al langere tijd massaal gebruikt en ook andere landen vaccineren al met Spoetnik-V, terwijl de resultaten van de laatste testperiode pas nu worden gepubliceerd.
Volgens The Lancet kan het middel wedijveren met de vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna en is het een goede optie om te gebruiken. De auteurs van het stuk schrijven dat er over de effectiviteit op de lange termijn nog weinig kan worden geschreven. Ook is de werking tegen asymptomatische coronabesmettingen nog niet voldoende bewezen, omdat de effectiviteit alleen is gemeten bij symptomatische besmettingen.
Aan de derde testfase namen ongeveer 20.000 mensen deel. Bijna 15.000 mensen kregen Spoetnik-V toegediend en de rest een placebo. Er zaten 21 dagen tussen de twee prikken, want voor het middel zijn twee doses nodig voor de beste bescherming.
Ik dacht 'wat moet je nou met drie aardappeltjes?'quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Aah... 3 krieltjes kan je toch nog wel kwijt?![]()
Gewoon (gesekste! >> hanen maken wat meer herrie!) kuikentjes halen met Pasen! Noem je het decoratie!
Waarom willen ze het thuiswerken nu al opheffen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Als dat thuiswerken nog steeds een dringend advies is dan zal daar vanavond echt nog iets over gezegd moeten worden. Hier op kantoor gaat het al door de wandelgangen om het thuiswerken zo zoetjes aan op te heffen. Ik kan me niet voorstellen dat wij het enige kantoor zijn waar men dat denkt.
Op kantoor werken? Zou zo graag willen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:35 schreef Stoorzendert het volgende:
laat me raden....de managers stellen dat zeker voor ?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Het management vindt het wel genoeg geweest. Voor de meeste afdelingen geldt nu nog maximaal thuiswerken. In de praktijk is dat ongeveer 60/40 (60%aanwezig). Alle beetjes helpen zeg maar...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom willen ze het thuiswerken nu al opheffen?
Exactamundo!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
laat me raden....de managers stellen dat zeker voor ?
Hoe zouden ze reageren op een thuiswerkplicht? geen adviesquote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het management vindt het wel genoeg geweest. Voor de meeste afdelingen geldt nu nog maximaal thuiswerken. In de praktijk is dat ongeveer 60/40 (60%aanwezig). Alle beetjes helpen zeg maar...Wij maken onze eigen dringende adviezen schijnbaar.
Geen idee, lijkt me oncontroleerbaar. Dan is iedereen toch gewoon essentieel om bepaalde processen op gang te houden?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe zouden ze reageren op een thuiswerkplicht? geen advies
En wie ben jij om zoiets te willen verplichten?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe zouden ze reageren op een thuiswerkplicht? geen advies
Dit narrative wordt wel eng, straks krijgen we van ome Hugo allemaal de Sputnik bij gebrek aan beter. Het zal allemaal vast heel veilig zijnquote:
Ja waarom zou het niet veilig zijn? als dat het niet zou zijn komt dat heel snel bij testing aan het licht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:50 schreef byah het volgende:
[..]
Dit narrative wordt wel eng, straks krijgen we van ome Hugo allemaal de Sputnik bij gebrek aan beter. Het zal allemaal vast heel veilig zijn
Las laatst dat er in Duitsland plannen zijn (wellicht al uitgevoerd?) om voor thuiswerken de bewijslast om te draaien. Thuiswerken verplicht, tenzij de werkgever aantoont dat het niet kan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt me oncontroleerbaar. Dan is iedereen toch gewoon essentieel om bepaalde processen op gang te houden?
Waarom kan het ene bedrijf wel gesloten worden en een ander niet?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En wie ben jij om zoiets te willen verplichten?
Omdat ik hoop dat we in een vrij land mogen blijven leven waarin de overheid zich vooral niet meer dan nodig gaat bemoeien met mij? Lijkt me zo normaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:52 schreef diedrick het volgende:
[..]
Las laatst dat er in Duitsland plannen zijn (wellicht al uitgevoerd?) om voor thuiswerken de bewijslast om te draaien. Thuiswerken verplicht, tenzij de werkgever aantoont dat het niet kan.
Bedrijven boven de 10 medewerkers laten controleren door een inspectiedienst is wel te regelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt me oncontroleerbaar. Dan is iedereen toch gewoon essentieel om bepaalde processen op gang te houden?
Omdat diezelfde overheid dat heeft besloten? En hoe is dat een goed iets?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom kan het ene bedrijf wel gesloten worden en een ander niet?
Een werkgever zou dat nog mogen, daar teken je dan zelf voor bij indiensttreding.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:57 schreef GemMagic het volgende:
Je leest regelmatig klachten over mensen die niet thuis mogen werken, maar in het geheel niet naar kantoor mogen vind ik net zo kwalijk. Helaas is het juridisch niet af te dwingen om een werkplek voorzien te krijgen onder deze omstandigheden, maar niet iedereen heeft thuis een geschikte plek om in te richten.
Ik vind dat je dat ook niet verplicht zou moeten zijn, maar er zijn al diverse bedrijven bezig met het afschalen van kantoorruimte. Nu is het even niet anders, maar na de pandemie wil ik nog wel eens zien of je werkgever je mag opleggen om deel van je tijd verplicht thuis te werken en daarvoor je huis en faciliteiten ter beschikking te stellen.
Mooi dat iemand het in een grafiek heeft gezet. Veel mensen vonden (en vinden?) het paniekzaaierij, gek genoeg.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
Dit gaat helemaal fout!!! Wel mooi dat we alvast 1 virus variant eruit hebben gewerkt
[ afbeelding ]
Goed plan zeker als je weet dat er al jaren geklaagd wordt over de arbeidsinspectie die zwaar onderbemand is vanwege alle bezuinigingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bedrijven boven de 10 medewerkers laten controleren door een inspectiedienst is wel te regelen.
Percentage besmettingen nauwlijks lager dan vorige week.quote:
Ik voel me daar toch een beetje verantwoordelijk voor. Gister getest, vandaag negatieve uitslag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Fijn. Kleine daling in percentage positief. Erg klein, maar toch.
Maar in week 15 hebben we dus hoe dan ook 100.000 besmettingen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
Dit gaat helemaal fout!!! Wel mooi dat we alvast 1 virus variant eruit hebben gewerkt
[ afbeelding ]
Vanavond gaan we horen dat Mark Rutte in overleg gaat met werkgevers om dit op te lossen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:57 schreef GemMagic het volgende:
Je leest regelmatig klachten over mensen die niet thuis mogen werken, maar in het geheel niet naar kantoor mogen vind ik net zo kwalijk. Helaas is het juridisch niet af te dwingen om een werkplek voorzien te krijgen onder deze omstandigheden, maar niet iedereen heeft thuis een geschikte plek om in te richten.
Ik vind dat je dat ook niet verplicht zou moeten zijn, maar er zijn al diverse bedrijven bezig met het afschalen van kantoorruimte. Nu is het even niet anders, maar na de pandemie wil ik nog wel eens zien of je werkgever je mag opleggen om deel van je tijd verplicht thuis te werken en daarvoor je huis en faciliteiten ter beschikking te stellen.
Rekening houden met die UK variant is enkel paniek zaaien volgens sommigen hierquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Goh nu is 3/4 van alle besmettingen alweer Brits, het gaat wel heel hard he. Je zou het bijna ongeloofwaardig kunnen noemen.
Ik ben afgelopen week al negatief getestquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik voel me daar toch een beetje verantwoordelijk voor. Gister getest, vandaag negatieve uitslag.
Als we ons nou allemaal laten testen, schiet dat percentage positief omlaag en kunnen de kroegen wat eerder open.
Dat is toch positief, als er meer testen waren afgenomen en de daling van het percentage positief was zo weinig gedaald was het een stuk minder goed nieuws.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Percentage besmettingen nauwlijks lager dan vorige week.
Veel minder testen afgenomen deze week....
Nee, want bij een bepaald aantal besmettingen gaan mensen zich véél beter aan de (basis)maatregelen houden. Dit is in Engeland gebeurd (wat dan weer foutief is uitgelegd als dat de Britse variant niet besmettelijker is).quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Remco het volgende:
[..]
Maar in week 15 hebben we dus hoe dan ook 100.000 besmettingen?
Of wat zegt deze grafiek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |