Waarom kan het ene bedrijf wel gesloten worden en een ander niet?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En wie ben jij om zoiets te willen verplichten?
Omdat ik hoop dat we in een vrij land mogen blijven leven waarin de overheid zich vooral niet meer dan nodig gaat bemoeien met mij? Lijkt me zo normaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:52 schreef diedrick het volgende:
[..]
Las laatst dat er in Duitsland plannen zijn (wellicht al uitgevoerd?) om voor thuiswerken de bewijslast om te draaien. Thuiswerken verplicht, tenzij de werkgever aantoont dat het niet kan.
Bedrijven boven de 10 medewerkers laten controleren door een inspectiedienst is wel te regelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt me oncontroleerbaar. Dan is iedereen toch gewoon essentieel om bepaalde processen op gang te houden?
Omdat diezelfde overheid dat heeft besloten? En hoe is dat een goed iets?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom kan het ene bedrijf wel gesloten worden en een ander niet?
Een werkgever zou dat nog mogen, daar teken je dan zelf voor bij indiensttreding.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:57 schreef GemMagic het volgende:
Je leest regelmatig klachten over mensen die niet thuis mogen werken, maar in het geheel niet naar kantoor mogen vind ik net zo kwalijk. Helaas is het juridisch niet af te dwingen om een werkplek voorzien te krijgen onder deze omstandigheden, maar niet iedereen heeft thuis een geschikte plek om in te richten.
Ik vind dat je dat ook niet verplicht zou moeten zijn, maar er zijn al diverse bedrijven bezig met het afschalen van kantoorruimte. Nu is het even niet anders, maar na de pandemie wil ik nog wel eens zien of je werkgever je mag opleggen om deel van je tijd verplicht thuis te werken en daarvoor je huis en faciliteiten ter beschikking te stellen.
Mooi dat iemand het in een grafiek heeft gezet. Veel mensen vonden (en vinden?) het paniekzaaierij, gek genoeg.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
Dit gaat helemaal fout!!! Wel mooi dat we alvast 1 virus variant eruit hebben gewerkt
[ afbeelding ]
Goed plan zeker als je weet dat er al jaren geklaagd wordt over de arbeidsinspectie die zwaar onderbemand is vanwege alle bezuinigingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bedrijven boven de 10 medewerkers laten controleren door een inspectiedienst is wel te regelen.
Percentage besmettingen nauwlijks lager dan vorige week.quote:
Ik voel me daar toch een beetje verantwoordelijk voor. Gister getest, vandaag negatieve uitslag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Fijn. Kleine daling in percentage positief. Erg klein, maar toch.
Maar in week 15 hebben we dus hoe dan ook 100.000 besmettingen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
Dit gaat helemaal fout!!! Wel mooi dat we alvast 1 virus variant eruit hebben gewerkt
[ afbeelding ]
Vanavond gaan we horen dat Mark Rutte in overleg gaat met werkgevers om dit op te lossen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:57 schreef GemMagic het volgende:
Je leest regelmatig klachten over mensen die niet thuis mogen werken, maar in het geheel niet naar kantoor mogen vind ik net zo kwalijk. Helaas is het juridisch niet af te dwingen om een werkplek voorzien te krijgen onder deze omstandigheden, maar niet iedereen heeft thuis een geschikte plek om in te richten.
Ik vind dat je dat ook niet verplicht zou moeten zijn, maar er zijn al diverse bedrijven bezig met het afschalen van kantoorruimte. Nu is het even niet anders, maar na de pandemie wil ik nog wel eens zien of je werkgever je mag opleggen om deel van je tijd verplicht thuis te werken en daarvoor je huis en faciliteiten ter beschikking te stellen.
Rekening houden met die UK variant is enkel paniek zaaien volgens sommigen hierquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Goh nu is 3/4 van alle besmettingen alweer Brits, het gaat wel heel hard he. Je zou het bijna ongeloofwaardig kunnen noemen.
Ik ben afgelopen week al negatief getestquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik voel me daar toch een beetje verantwoordelijk voor. Gister getest, vandaag negatieve uitslag.
Als we ons nou allemaal laten testen, schiet dat percentage positief omlaag en kunnen de kroegen wat eerder open.
Dat is toch positief, als er meer testen waren afgenomen en de daling van het percentage positief was zo weinig gedaald was het een stuk minder goed nieuws.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Percentage besmettingen nauwlijks lager dan vorige week.
Veel minder testen afgenomen deze week....
Nee, want bij een bepaald aantal besmettingen gaan mensen zich véél beter aan de (basis)maatregelen houden. Dit is in Engeland gebeurd (wat dan weer foutief is uitgelegd als dat de Britse variant niet besmettelijker is).quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Remco het volgende:
[..]
Maar in week 15 hebben we dus hoe dan ook 100.000 besmettingen?
Of wat zegt deze grafiek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |