SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Tja, is dit een willekeurige steekproef?quote:
Als Nederland zo volgzaam als wat was waren de scholen niet gesloten sinds december.quote:Op zondag 17 januari 2021 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vergeet dat maar hier. Nederland is zo volgzaam als wat. En ze zullen het wel weer zo weten te framen dat de meute er in mee gaat.
Ben ik ook wel benieuwd naar, dit is toch de variant waardoor jongeren ook onder de groene zoden eindigen?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat is er trouwens gebeurd met die Zuid-Afrikaanse mutant? Daar hoor je ineens niks meer over.
Dat eerste sowieso, want ik postte hier nietquote:Op zondag 17 januari 2021 19:45 schreef Schuifpui het volgende:
De stemming is hier wel 180 graden gedraaid. Eerst was vrijwel iedereen pro lockdown en moest alles strenger. Nu lijkt het wel compleet het tegenovergestelde.
Zijn er andere users, of is de mening veranderd?
De mexicaanse griep had nooit een mexicaanse griep genoemd mogen worden, gewoon een griep. Dit is nooit een pandemie geweest namelijk. Schokkend.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:07 schreef Elan het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)jn-er-eigenlijk.html
Dit is eigenlijk exact het tegenovergestelde van de Mexicaanse griep die uiteindelijk muteerde in een normale griep.
Ik las net dat de besmettingen overal afnemen, behalve in de groep 18-24. Blijkbaar besmet die groep hun ouders niet meer?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat eerste sowieso, want ik postte hier niet
Maar de mening is (bij mij) zeker veranderd. Onder andere door:
- De spelregels worden tussentijds veranderd (van zorgcapaciteit naar aantal besmettingen)
- Maatregelen zoals scholen sluiten om ouders thuis te houden, terwijl dit mogelijk helemaal niet zoveel bijdraagt. Niet met meerdere mensen buiten, maar wel binnen.
- Geen capaciteitstoename in de zorg. Een jaar na de start...
- Gebrek aan perspectief / exit strategie
- Paniek om Britse variant. Terwijl zorgsysteem van UK beroerd is
- Persoonlijke stemming, die is na een jaar thuiszitten niet best
En na de verkiezingen in maart toch weer een kabinet Rutte..... ze zullen wel viesmad zijn over 2 maanden.quote:
Hoe komen mensen hier toch bij? Waarom zou het niet meer gaan om hoeveel plek er in de ziekenhuizen is? Volgens mij zijn ze nog altijd overvol?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:09 schreef Piles het volgende:
[..]
- De spelregels worden tussentijds veranderd (van zorgcapaciteit naar aantal besmettingen)
Grapperhaus snapte dat tenminste nog.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:13 schreef HPoi het volgende:
Volgens mij is het kabinet vergeten wat leven is.
Het lijkt wel alsof we in een calvinistische hervorming zitten.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:13 schreef HPoi het volgende:
Volgens mij is het kabinet vergeten wat leven is.
Ja, fokkers als Anton91 en DeVerzamelaar constateren dingen en dan wordt het gelijk in een wet verankerd.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:12 schreef Gunner het volgende:
Die Britse variant wordt wel misbruikt om de nieuwe avondklok door te drukken. Ik dacht dat we hier al geconcludeerd hadden dat het niet meer is dan een resultaat van kerstdrukte in bv Londen.
Never waste a good crisis ey
Selectief quoten is ook een kunst.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, want de regering heeft er iets aan om de boel dicht te houden
Ja, dat was de originele insteek. Inmiddels is het aantal besmetting een signaalwaarde geworden, waardoor de zorgcapaciteit minder van belang is, en er opeens toch minder open kan. Ook als de IC-bezetting minder wordt...quote:Op zondag 17 januari 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe komen mensen hier toch bij? Waarom zou het niet meer gaan om hoeveel plek er in de ziekenhuizen is? Volgens mij zijn ze nog altijd overvol?
Sommigen vergeten even dat besmettingen wel eens opnames als gevolg kunnen hebben. Terwijl er zelfs nu al mensen met oa kanker zijn die niet naar het ziekenhuis mogen komen omdat ze geen capaciteit hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe komen mensen hier toch bij? Waarom zou het niet meer gaan om hoeveel plek er in de ziekenhuizen is? Volgens mij zijn ze nog altijd overvol?
Ik ben ook geen fan van die avondklok en vind het niet zo handig om de maatregelen te verzwaren zolang we in een dalende trend zitten. Maar dat wil niet zeggen dat de overheid er baat bij heeft om zo streng te zijn.quote:
In andere landen zijn in elk geval nog wat meer winkels open... dit wordt wel heel treurig zo ja. En ik ben echt bang dat het weinig effect sorteert.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Als die avondklok er komt, dan begint het maatschappelijk 'leven' toch echt wel op een soort limbo te lijken ...
Veel zal dat niet uitmaken. De doelpalen zijn inmiddels alweer verzet naar mutaties en varianten waardoor het mogelijk weer slechter zal worden als we versoepelen. Wie haalt het kabinet en OMT uit hun angstpsychose? Het is om moedeloos van te worden.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:15 schreef Noek het volgende:
Hoop echt dat we snel in de 4000 besmettingen komen en dan doorstomen richting de 2000.
Orakel @:Vomy , verlicht mij?!
Gedeeltelijk. Ook genoeg besmettingen die géén opname tot gevolg hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sommigen vergeten even dat besmettingen wel eens opnames als gevolg kunnen hebben.
Dat is ook schandalig. Dan de vraag: waarom is een coronapatiënt belangrijker dan een kankerpatiënt op dit moment?quote:Terwijl er zelfs nu al mensen met oa kanker zijn die niet naar het ziekenhuis mogen komen omdat ze geen capaciteit hebben.
Hoe kom je hierbij? De zorg is zwaar overbelast. Er moeten echt nog heel wat minder covidpatiënten zich melden wil de reguliere zorg weer een beetje op een normaal niveau worden aangeboden. En dus moet het aantal besmettingen omlaag. Dat is toch logisch?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Inmiddels is het aantal besmetting een signaalwaarde geworden, waardoor de zorgcapaciteit minder van belang is, en er opeens toch minder open kan. Ook als de IC-bezetting minder wordt...
quote:Op basis van de kiemsurveillance is inzicht in het percentage van de VK-variant van het SARS-CoV-2 virus in Nederland. Het reproductiegetal voor de “oude” variant is rond 1 januari net onder de waarde van 1, en het reproductiegetal van de VK-variant is rond 31 december ongeveer 30% hoger en groter dan de waarde van 1. Kijkend naar de waarde van het Rt voor deze twee verschillende varianten, kan worden geconcludeerd dat we te maken hebben met twee virusvarianten die zich in de bevolking met verschillende snelheden lijken te verspreiden en de facto leiden tot twee aparte Corona epidemieën: een epidemie met de “oude” variant waar het aantal infecties langzaam daalde op 31 december, en een epidemie met de VK-variant waar het aantal infecties op dat moment toenam. Op basis van extrapolatie is de (nog grove) inschatting dat van de mensen die nu besmet worden er ongeveer 10% de VK-variant hebben en dat dit percentage in de loop van de maand februari boven de 50% van alle besmettingen uit kan komen. De voorspelling is dat bij gelijkblijvende omstandigheden door het grotere aandeel van de nieuwe variant – ook door daling van de “oude” variant – de huidige afname in aantal infecties, ziekenhuisopnames en IC-opnames zal stagneren en daarna in maart zal omslaan in een nieuwe toename.
Om deze reden is geen zekere voorspelling meer te doen wanneer de aantallen ziekenhuis- en IC opnames teruggekeerd passend bij het risiconiveau ‘waakzaam’.
Omdat acute zorg prioriteit heeft over niet-acute zorg.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan de vraag: waarom is een coronapatiënt belangrijker dan een kankerpatiënt op dit moment?
Als ik kijk naar onderstaande publicatie van november dan staat daar al:quote:Op zondag 17 januari 2021 20:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat was de originele insteek. Inmiddels is het aantal besmetting een signaalwaarde geworden, waardoor de zorgcapaciteit minder van belang is, en er opeens toch minder open kan. Ook als de IC-bezetting minder wordt...
Maar wellicht zit ik er op 1 punt naast, er stonden er nog meer
Bron: https://www.rijksoverheid(...)maatregelen-covid-19quote:Het kabinet monitort het effect van de landelijke maatregelen. Vermindert het aantal besmettingen, ziekenhuis- en ic opnames? En wordt de druk op de reguliere zorg minder? Dan hebben de maatregelen effect. Als dat het geval is bekijkt het kabinet of er stapsgewijs weer kan worden overgegaan op een regionale aanpak. De routekaart biedt hierbij perspectief.
4 dagen geleden het eerste geval in België ontdekt. Vorige week ook het eerste geval in Duitsland. 2 gevallen in Canada. Werd eerder reeds in de UK, Finland, Frankrijk en Israel gevonden.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat is er trouwens gebeurd met die Zuid-Afrikaanse mutant? Daar hoor je ineens niks meer over.
Nog even geduld voor 4000 vrees ik, maar heel misschien al maandag of dinsdag.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:15 schreef Noek het volgende:
Hoop echt dat we snel in de 4000 besmettingen komen en dan doorstomen richting de 2000.
Orakel @:Vomy , verlicht mij?!
Ik zie dalende besmettingen, en strengere maatregelen. Leg me dat eens uit?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als ik kijk naar onderstaande publicatie van november dan staat daar al:
[..]
Bron: https://www.rijksoverheid(...)maatregelen-covid-19
En voor wie nog niet overtuigd is:quote:
https://www.rijksoverheid(...)1-en-kabinetsreactiequote:Het OMT vindt de epidemiologische situatie kwetsbaar en de lange termijn voorspellingen met doorrekening van de recent geïntroduceerde VK en ZA-varianten ronduit zorgelijk. De verspreiding van de VK-variant lijkt niet onder controle en kan op termijn (vanaf april) vanwege toegenomen volumina aan patiënten zorgen voor een verder toegenomen, grote druk op de zorg, zowel intramuraal als in verpleeghuizen en extramuraal.
Zoals je in het laatste advies van het OMT kunt lezen dat @DireStraits7 net post, is er dus angst dat het totale aantal besmettingen daalt, de B117-variant juist toeneemt. Als dat waar is, is het een kwestie van tijd voordat de totalen weer gaan toenemen en daarmee de zorg nog verder onder druk komt te staan. Om dat voor te zijn, wordt nu gekeken naar welke middelen er beschikbaar zijn om het aantal besmettingen verder te drukken.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zie dalende besmettingen, en strengere maatregelen. Leg me dat eens uit?
Lees het bericht van DireStraits hierboven.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou ik jou dat moeten uitleggen, zodat je daarna de piketpaaltjes weer wat verder opschuift?,quote:Op zondag 17 januari 2021 20:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Toegegeven, wellicht was die quote overdreven, wat jij zegt ga ik ook vanuit.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:17 schreef Tijn het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat de overheid er baat bij heeft om zo streng te zijn.
Angst is een slechte raadgever zeggen ze wel eens geloof ikquote:
Tja, met wat mensen er verder van vinden heeft het virus natuurlijk niks te makenquote:Op zondag 17 januari 2021 20:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Angst is een slechte raadgever zeggen ze wel eens geloof ik
Ik snap het vanuit virologisch oogpunt allemaal wel, maar het menselijke/maatschappelijke aspect is volledig uit het oog verloren.
Maar hoe verklaar je dan de situatie in Ierland?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Toegegeven, wellicht was die quote overdreven, wat jij zegt ga ik ook vanuit.
Blijft staan dat ik niet geloof in de Britse variant. De cijfers in het VK dalen immers net weer zo hard als dat ze tijdelijk gestegen zijn, maar mijn punt is dat deze mutatie wel als argument gebruikt wordt om deze regel alsmede het niet openen van de scholen in te voeren of uit te stellen (de scholen)
Er is niet menselijks aan uitpuilende ziekenhuizen.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:25 schreef Piles het volgende:
Ik snap het vanuit virologisch oogpunt allemaal wel, maar het menselijke/maatschappelijke aspect is volledig uit het oog verloren.
quote:Het OMT vraagt in verband met het belang van specifieke scholen om aandacht voor kwetsbare kinderen. Deze groep moet naar school kunnen blijven gaan, zoals geadviseerd wordt door de Rijksoverheid. Dit wordt nog niet in alle gevallen gerealiseerd, m.n. wat betreft het Speciaal Onderwijs (SO) en het Voortgezet Speciaal Onderwijs (VSO). Het OMT adviseert dat alle scholen voor Speciaal Onderwijs (SO) en Voorgezet Speciaal Onderwijs (VSO) open gaan.
Misschien omdat die leraren nu zowel op de kinderen in de klas moeten passen, als contact moeten onderhouden met de leerlingen die wel thuis zitten.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:27 schreef Heph844 het volgende:
Net op het journaal: medewerkers van de kinderopvang gaan bijspringen omdat de noodopvang op de basisscholen vol loopt.
Wie kan me dat uitleggen? Als je al het reguliere personeel van de basisscholen inzet zou je tot 100% van de kinderen op kunnen vangen toch?
Eind Januari zou er ook code zwart in de ziekenhuizen komen, is ook niks van terecht gekomen voorlopig.quote:
Je kunt niet tegelijkertijd digitaal lesgeven en ook nog kinderen opvangen.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:27 schreef Heph844 het volgende:
Net op het journaal: medewerkers van de kinderopvang gaan bijspringen omdat de noodopvang op de basisscholen vol loopt.
Wie kan me dat uitleggen? Als je al het reguliere personeel van de basisscholen inzet zou je bij wijze van spreken tot 100% van de kinderen op kunnen vangen toch?
Is "vanaf april" geen vrij optimistische schatting?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En voor wie nog niet overtuigd is:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)1-en-kabinetsreactie
https://www.irishtimes.co(...)-mike-ryan-1.4455748quote:Op zondag 17 januari 2021 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je dan de situatie in Ierland?
De paradox van het voorkomen van een ramp: als het lukt, is de ramp niet gebeurd en was ingrijpen dus niet nodig.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eind Januari zou er ook code zwart in de ziekenhuizen komen, is ook niks van terecht gekomen voorlopig.
Wel degelijk....quote:Op zondag 17 januari 2021 20:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De mexicaanse griep had nooit een mexicaanse griep genoemd mogen worden, gewoon een griep. Dit is nooit een pandemie geweest namelijk. Schokkend.
https://www.2doc.nl/speel(...)tv-medialogica~.html
Eerlijk gezegd heb ik dat niet meegekregen, help me even als je wil?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je dan de situatie in Ierland?
quote:Op zondag 17 januari 2021 20:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien omdat die leraren nu zowel op de kinderen in de klas moeten passen, als contact moeten onderhouden met de leerlingen die wel thuis zitten.
Jep, logisch. Dank!quote:Op zondag 17 januari 2021 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt niet tegelijkertijd digitaal lesgeven en ook nog kinderen opvangen.
Onzin, code zwart is nooit als (meest waarschijnlijke) voorspelling naar voren gebracht door het OMT/RIVM.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eind Januari zou er ook code zwart in de ziekenhuizen komen, is ook niks van terecht gekomen voorlopig.
99% van die modelletjes stranden.
Omdat men onzeker is over die Britse variant. Heb je niet opgelet ofzo?quote:Op zondag 17 januari 2021 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als dat feiten zijn, waarom hebben ze dan per 6 januari het testbeleid voor kinderen tot en met groep 8 aangepast?
Er is niemand die dat beweert. Wat is dat toch met die eeuwige stropoppen?quote:Kortom; men weet helemaal niet zeker of kinderen niet besmettelijk zijn
Al die angst en doemmodelletjes waar we mee doodgegooid worden tijdens deze pandemie zijn in 99% van de gevallen niet uitgekomen. Die Macron had het een paar maanden geleden ook over als we nu niet ingrijpen, krijgen we 100 duizenden doden! Hoe krijg je het je strot uit. Zo worden wij de hele tijd gemanipuleerd om strengere maatregelen te rechtvaardigen. Niet uit kwade wil, maar omdat ze echt bang zijn om gezichtsverlies te lijden, en wij zijn de dupe er weer van.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
De paradox van het voorkomen van een ramp: als het lukt, is de ramp niet gebeurd en was ingrijpen dus niet nodig.
Geen idee, maar aangezien de ziekenhuisbezetting vooralsnog nog steeds daalt (evenals het aantal besmettingen) duurt het allicht even, voordat het mogelijkerwijs weer toe gaat nemen?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is "vanaf april" geen vrij optimistische schatting?
Ik bestrijd zeker niet dat er een "Britse variant" bestaat, maar de Britten zijn er zelf nog allerminst zeker van dat de toename van het aantal besmettingen puur en alleen op het conto van die mutatie komt.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Blijft staan dat ik niet geloof in de Britse variant. De cijfers in het VK dalen immers net weer zo hard als dat ze tijdelijk gestegen zijn, maar mijn punt is dat deze mutatie wel als argument gebruikt wordt om deze regel alsmede het niet openen van de scholen in te voeren of uit te stellen (de scholen)
Die Marcel Levi van die ziekenhuizen in het VK heeft dat toch ook gezegd?
Die avondklok komt er niet zonder toestemming van de tweede kamer though, en daar zeggen veel partijen hetzelfde als jij, inclusief coalitiepartijen...quote:Op zondag 17 januari 2021 20:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik bestrijd zeker niet dat er een "Britse variant" bestaat, maar de Britten zijn er zelf nog allerminst zeker van dat de toename van het aantal besmettingen puur en alleen op het conto van die mutatie komt.
Maar het is vooral de avondklok waar ik het nut to-taal niet van in zie. En de te verwachten totale ophokplicht, terwijl de besmettingscijfers dalen en reizigers uit het VK bovendien nog altijd op Schiphol en Hoek van Holland uit vliegtuigen en veren stappen irriteert me mateloos.
Volgens mij heeft niemand de Britse variant ontkent.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Stel dat we even mee gaan in de bewering van de amateurvirologen in dit topic dat er geen Britse variant is en er alleen sprake was van een (enorme) toename in besmettingen in Engeland als gevolg van versoepelingen tijdens de kerstdagen, dan is dat toch geen heel sterk argument om in te brengen voor versoepeling van de maatregelen?
Oh, die buigen wel.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:36 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Die avondklok komt er niet zonder toestemming van de tweede kamer though, en daar zeggen veel partijen hetzelfde als jij, inclusief coalitiepartijen...
Ik heb het even dik gedrukt voor je, de rest van de reactie is ongewijzigd.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand de Britse variant ontkent.
quote:Op zondag 17 januari 2021 20:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die Marcel Levi van die ziekenhuizen in het VK heeft dat toch ook gezegd?
Waarom reageer je dan niet op hem direct inplaats van dat je generaliseert alsof we allemaal denken dat die niet bestaat.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb het even dik gedrukt voor je, de rest van de reactie is ongewijzigd.
[..]
Dat heeft Gommers ooit in een van zijn inmiddels ontelbare media-optredens geroepen.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onzin, code zwart is nooit als (meest waarschijnlijke) voorspelling naar voren gebracht door het OMT/RIVM.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-zwart-eind-januariquote:Als er niets verandert belanden ziekenhuizen eind januari in het scenario code zwart. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.
Zijn verklaring slaat nergens op. Kerstshoppen, really?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik dat niet meegekregen, help me even als je wil?
Ik was even op zoek naar het plaatje van een interview wat ik in het mutatie-topic vond;
Waarom zeg jij net nog dat niemand iets beweert en begin je nu al te draaien?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan niet op hem direct inplaats van dat je generaliseert alsof we allemaal denken dat die niet bestaat.
Wij hebben op dit moment strengere maatregelen dan de Engelsen in de aanloop naar kerst.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Stel dat we even mee gaan in de bewering van de amateurvirologen in dit topic dat er geen Britse variant is en er alleen sprake was van een (enorme) toename in besmettingen in Engeland als gevolg van versoepelingen tijdens de kerstdagen, dan is dat toch geen heel sterk argument om in te brengen voor versoepeling van de maatregelen?
Hij is directeur van 5 ziekenhuizen, maar de gemiddelde FOK!ker zal het wel beter weten?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn verklaring slaat nergens op. Kerstshoppen, really?
Ik zei volgens mij, waarin ik je de ruimte gaf om met een reactie te komen.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:44 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom zeg jij net nog dat niemand iets beweert en begin je nu al te draaien?
Ik hoop ook van harte dat die avondklok er niet komt, maar gezien het feit dat we al geruime tijd in lockdown zijn en de cijfers desondanks uiterst traag dalen vind ik het niet zo raar dat zwaardere maatregelen worden overwogen.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wij hebben op dit moment strengere maatregelen dan de Engelsen in de aanloop naar kerst.
Met verlenging van de huidige maatregelen heb ik geen probleem, maar daar hoort dan o.a. wel tegenover te staan dat er flink gas gegeven dient te worden met vaccineren. En juist het tegenovergestelde is waar; het dagelijks aantal vaccinaties in Nederland neemt juist af. En dat nadat er al niet bepaald sprake was van een vliegende start.
Een avondklok gaat mij echt meerdere bruggen te ver.
Zodra astrazeneca goedgekeurd is zou het wel hard moeten gaan met vaccineren.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wij hebben op dit moment strengere maatregelen dan de Engelsen in de aanloop naar kerst.
Met verlenging van de huidige maatregelen heb ik geen probleem, maar daar hoort dan o.a. wel tegenover te staan dat er flink gas gegeven dient te worden met vaccineren. En juist het tegenovergestelde is waar; het dagelijks aantal vaccinaties in Nederland neemt juist af. En dat nadat er al niet bepaald sprake was van een vliegende start.
Een avondklok gaat mij echt meerdere bruggen te ver.
Daar zou ik niet van uitgaan,door de tweede kamer is de lengte van de spoedwet al door vieren gegaan, zijn er 0 regels mogelijk voor thuis waardoor al die huisfeestjes nu expliciet legaal zijn, en meer...quote:
Er is sinds vorig jaar april geen hardere daling geweest. Het gaat echt niet traag.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik hoop ook van harte dat die avondklok er niet komt, maar gezien het feit dat we al geruime tijd in lockdown zijn en de cijfers desondanks uiterst traag dalen
Is het zo? Ik ben nog steeds pro-lockdown & ben het eens met de strenge regels.quote:Op zondag 17 januari 2021 19:45 schreef Schuifpui het volgende:
De stemming is hier wel 180 graden gedraaid. Eerst was vrijwel iedereen pro lockdown en moest alles strenger. Nu lijkt het wel compleet het tegenovergestelde.
Zijn er andere users, of is de mening veranderd?
En die van Janssen. Daar heb je er ook nog eens maar één injectie voor nodig, tov 2 injecties van de overige (Pfizer, Moderna en AZ).quote:Op zondag 17 januari 2021 20:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zodra astrazeneca goedgekeurd is zou het wel hard moeten gaan met vaccineren.
Laat 5 mei dan voortaan ook maar verstek gaan.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:49 schreef Celestien het volgende:
[..]
Is het zo? Ik ben nog steeds pro-lockdown & ben het eens met de strenge regels.
Betekent niet dat ik eraan wen of dat het gemakkelijker wordt.
Mentaal vreet deze situatie aan me, maar deze lockdown is nodig. Dus so be it.
Rutte heeft expliciet gevraagd om niet dwars te liggen bij een eventuele avondklok: https://www.nu.nl/algemee(...)et-te-blokkeren.htmlquote:Op zondag 17 januari 2021 20:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Daar zou ik niet van uitgaan,door de tweede kamer is de lengte van de spoedwet al door vieren gegaan, zijn er 0 regels mogelijk voor thuis waardoor al die huisfeestjes nu expliciet legaal zijn, en meer...
De beoordeling van het Johnson & Johnson vaccin is als het goed is volgende maand, maar ze kunnen pas vanaf april leverenquote:Op zondag 17 januari 2021 20:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En die van Janssen. Daar heb je er ook nog eens maar één injectie voor nodig, tov 2 injecties van de overige (Pfizer, Moderna en AZ).
Qua dat laatste: absoluut.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik hoop ook van harte dat die avondklok er niet komt, maar gezien het feit dat we al geruime tijd in lockdown zijn en de cijfers desondanks uiterst traag dalen vind ik het niet zo raar dat zwaardere maatregelen worden overwogen.
Al zou ik het zelf liever zoeken in strenger handhaven.
Dat denk, en hoop, ik ookquote:Op zondag 17 januari 2021 20:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zodra astrazeneca goedgekeurd is zou het wel hard moeten gaan met vaccineren.
Wat is dit voor achterlijke opmerking?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Laat 5 mei dan voortaan ook maar verstek gaan.
Het punt is dat in beide gevallen, oftewel een actief Britse variant of alleen door versoepelde maatregelen, er een flinke toename was. Kijkend naar Engeland is er geen reden tot versoepeling.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand de Britse variant ontkent.
Het kán snel gaan. Laten we hopen dat dat ook gaat gebeuren.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En die van Janssen. Daar heb je er ook nog eens maar één injectie voor nodig, tov 2 injecties van de overige (Pfizer, Moderna en AZ).
Het is maar net welke kant je op wil. Ja, het is minder erg dan in het nieuws leek. Maar het is nog steeds alle hens aan dek in Engeland. Dit is het uitgebreide interview:quote:Op zondag 17 januari 2021 20:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn verklaring slaat nergens op. Kerstshoppen, really?
Wat mij betreft mag daar inderdaad vol op ingezet worden. Het is echt wel bekend wie waar voor problemen zorgt. Studentenfeestjes in steden, bekende hangplekken waar bovendien vaak al lang voor de coronacrisis gedeald werd, enz. De enkeling die de hele week thuis werkt en om 20:30 nog even wat boodschappen doet of bij een vriend langs gaat zorgt er echt niet voor "dat opa en oma dood gaan".quote:Op zondag 17 januari 2021 20:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik hoop ook van harte dat die avondklok er niet komt, maar gezien het feit dat we al geruime tijd in lockdown zijn en de cijfers desondanks uiterst traag dalen vind ik het niet zo raar dat zwaardere maatregelen worden overwogen.
Al zou ik het zelf liever zoeken in strenger handhaven.
Mee eens hoor. Wel heb ik twijfels bij de precieze invulling er van. Een avondklok hadden we ook eerder kunnen doen, dan hadden we de basisscholen nog open kunnen houden. De belasting daarvan lijkt me groter dan een avondklok.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:49 schreef Celestien het volgende:
[..]
Is het zo? Ik ben nog steeds pro-lockdown & ben het eens met de strenge regels.
Betekent niet dat ik eraan wen of dat het gemakkelijker wordt.
Mentaal vreet deze situatie aan me, maar deze lockdown is nodig. Dus so be it.
Maar kijkend naar Engeland is er ook geen reden om direct te verzwaren, want ook daar is het uiteindelijk mogelijk geweest om de curve om te buigen. Dus het reproductienummer is onder de 1 te krijgen. Oftewel, we kunnen ingrijpen als het uit de hand dreigt te lopen, maar voorlopig is dat niet het geval.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:51 schreef erkel het volgende:
[..]
Het punt is dat in beide gevallen, oftewel een actief Britse variant of alleen door versoepelde maatregelen, er een flinke toename was. Kijkend naar Engeland is er geen reden tot versoepeling.
Ben benieuwd hoe effectief zal blijken te zijn. 't Zal wel zoden aan de dijk moeten zetten.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De beoordeling van het Johnson & Johnson vaccin is als het goed is volgende maand, maar ze kunnen pas vanaf april leveren
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat mensen accepteren hun bewegingsvrijheid op te geven, waarvan het niet eens zeker is dat het zoden aan de dijk gaat zetten. Die avondklok ook, het OMT stelt in hun rapport dat het te verwachten effect niet zeker is, een no-go dus. Maar dit is wel te danken aan dat mensen volgzaam alles opvolgen wat ze voorgeschoteld wordt. Ik ben zeker niet tegen alle maatregelen, mits voldoende onderbouwd en dat het echt zoden aan de dijk zet. Bij meer dan 90% van de maatregelen is dit na 10 maanden nog niet duidelijk. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig, al die nevenschade veroorzaken in de hoop dat het grote kanon doel (het mugje) treft.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat is dit voor achterlijke opmerking?
Goede nieuws is dat de fabriek van Pfizer in België binnenkort meer productiecapaciteit heeft (zo'n 50% extra). Maar de komende weken zijn de leveringen waarschijnlijk iets lager.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:52 schreef Celestien het volgende:
[..]
Het kán snel gaan. Laten we hopen dat dat ook gaat gebeuren.
We hebben we goed nieuws nodig, wat licht aan het einde van deze tunnel. Tot nu toe is er niet veel om te juichen. Ja, we druppelen vaccins binnen, maar lang niet genoeg qua aantal om echt al een verschil te maken.
Dat deed De Jonge van de zomer ook. Toen hij nog niet demissionair was.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Rutte heeft expliciet gevraagd om niet dwars te liggen bij een eventuele avondklok: https://www.nu.nl/algemee(...)et-te-blokkeren.html
Zullen ze de ballen hebben om hem dan alsnog af te schieten (de avondklok, niet Rutte)? Ik heb er m'n twijfels over.
Maar dan moeten we dus nog strenger ingrijpen. Dat iedereen in zijn huis moet blijven behalve als je een hele goede reden hebt.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar kijkend naar Engeland is er ook geen reden om direct te verzwaren, want ook daar is het uiteindelijk mogelijk geweest om de curve om te buigen. Dus het reproductienummer is onder de 1 te krijgen. Oftewel, we kunnen ingrijpen als het uit de hand dreigt te lopen, maar voorlopig is dat niet het geval.
Ze mikken zelf op een effectiviteit van zo'n 70%.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:55 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe effectief zal blijken te zijn. 't Zal wel zoden aan de dijk moeten zetten.
Tja, je weet gewoon niet wat het precieze effect is. Je kunt wel kijken naar het buitenland en prognoses maken, en dat gebeurt waarschijnlijk ook nog onvoldoende. Maar precies weten kan gewoon niet.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat mensen accepteren hun bewegingsvrijheid op te geven, waarvan het niet eens zeker is dat het zoden aan de dijk gaat zetten. Die avondklok ook, het OMT stelt in hun rapport dat het te verwachten effect niet zeker is, een no-go dus. Maar dit is wel te danken aan dat mensen volgzaam alles opvolgen wat ze voorgeschoteld wordt. Ik ben zeker niet tegen alle maatregelen, mits voldoende onderbouwd en dat het echt zoden aan de dijk zet. Bij meer dan 90% van de maatregelen is dit na 10 maanden nog niet duidelijk. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig, al die nevenschade veroorzaken in de hoop dat het grote kanon doel (het mugje) treft.
'Opa en oma' nemen 't overigens ook niet zo nauw met hun eigen & andermans veiligheid. Hoeveel oudjes ik wel niet vakkundig de regels zie negeren is schokkend.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag daar inderdaad vol op ingezet worden. Het is echt wel bekend wie waar voor problemen zorgt. Studentenfeestjes in steden, bekende hangplekken waar bovendien vaak al lang voor de coronacrisis gedeald werd, enz. De enkeling die de hele week thuis werkt en om 20:30 nog even wat boodschappen doet of bij een vriend langs gaat zorgt er echt niet voor "dat opa en oma dood gaan".
Nee, juist niet. Je trekt weer eens de verkeerde conclusie.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar dan moeten we dus nog strenger ingrijpen.
Of je gaat eens normaal reageren ipv iedere keer dat op de man gesneerquote:Op zondag 17 januari 2021 20:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat men onzeker is over die Britse variant. Heb je niet opgelet ofzo?
[..]
Er is niemand die dat beweert. Wat is dat toch met die eeuwige stropoppen?
Dat maakt voor ons toch niks uit want we zijn nog te lam om de voorraad die we al hebben op te maken.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Goede nieuws is dat de fabriek van Pfizer in België binnenkort meer productiecapaciteit heeft (zo'n 50% extra). Maar de komende weken zijn de leveringen waarschijnlijk iets lager.
De curve van Engeland en Ierland (die helemaal) is al flink aan her zakken. Oftewel, net zoals daar hebben we hier ook gewoon de tijd nodig om het aantal besmettingen te laten zakken.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar dan moeten we dus nog strenger ingrijpen. Dat iedereen in zijn huis moet blijven behalve als je een hele goede reden hebt.
Nu hebben we nog tijd om het niet helemaal uit de klauwen te laten lopen.
Wat mij betreft gaan ze dag en nacht prikken als er écht veel vaccins zijn. Dat doen ze nu in Israel en de UK ook.quote:
Je mikt toch altijd op 100%? Alleen is dat niet reël, hoewel moderna, pfizer, en oxford wel alledrie 100% schijnen te hebben gehaald qua niet naar het ziekenhuis te hoeven.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze mikken zelf op een effectiviteit van zo'n 70%.
Ik claim het helemaal niet beter te weten maar hij zegt zelf al geen viroloog te zijn, en de virologen zijn juist enorm bezorgd.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hij is directeur van 5 ziekenhuizen, maar de gemiddelde FOK!ker zal het wel beter weten?![]()
Bovendien zakken de cases ook alweer vrij rap in London (waar die mutatie de meest dominante is).
Als die scholen weer veilig open kunnen, dan zou dat al flink schelen qua mentale stress voor veel werkende ouders. Ook voor kinderen is het veel beter om naar school te gaan. Maar 't moet wel veilig zijn. Het moet geen enorme stijging van besmettingen tot gevolg hebben. En ben bang dat dat wel het geval zijn zal.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mee eens hoor. Wel heb ik twijfels bij de precieze invulling er van. Een avondklok hadden we ook eerder kunnen doen, dan hadden we de basisscholen nog open kunnen houden. De belasting daarvan lijkt me groter dan een avondklok.
En wat betreft het sluiten van de winkels, we hadden ook streng kunnen controleren op samen shoppen.
I know. Even geduld hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Goede nieuws is dat de fabriek van Pfizer in België binnenkort meer productiecapaciteit heeft (zo'n 50% extra). Maar de komende weken zijn de leveringen waarschijnlijk iets lager.
Hopelijk nemen ze die besmettingen dan voor lief, en gaan ze sturen op ziekenhuisopnames. Maar ik heb hier een hard hoofd in, we zijn hier nog lang niet vanaf. Men is veels te panisch geworden die het bewind voeren.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Je mikt toch altijd op 100%? Alleen is dat niet reël, hoewel moderna, pfizer, en oxford wel alledrie 100% schijnen te hebben gehaald qua niet naar het ziekenhuis te hoeven.
Ik denk dat Nederland met het VK vergelijken qua gezondheidszorg geen goed idee is. Het is mogelijk dat sterke verspreiding van de Britse variant hier ook tot grote problemen leidt maar het is allerminst zeker dat het dezelfde proporties zou hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik claim het helemaal niet beter te weten maar hij zegt zelf al geen viroloog te zijn, en de virologen zijn juist enorm bezorgd.
Je moet je ook wel realiseren dat wij hier pas aan het begin staan van wat hun hebben doorgemaakt. Zonder die nieuwe variant kan de zorg het eigenlijk al amper aan.
Dat is ook een ontzettend makkelijk besluit, want zelfs Jaap V. Dissel heeft tijdens een aantal briefings dacht ik gezegd dat het goed is om de testcapaciteit te benutten omdat je daarmee gevallen kunt aantonen. We hebben immers ook genoeg testcapaciteit, dus ook geen reden om daar niet positief tegenover te staan.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je gaat eens normaal reageren ipv iedere keer dat op de man gesneer
Die Britse variant waarvan jij niet gelooft dat hij toeneemt, en daarvoor hebben ze het testbeleid bij kinderen in de basisschoolleeftijd al per 6 januari aangepast?
Dat is dan wel lekker snel besloten.
Kijkend naar de toename van de Britse variant (oh het bestaat toch) in de besmettingcijfers en extrapoloatie daarvan, is het scenario van een derde golf toch zorgwekkend.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar kijkend naar Engeland is er ook geen reden om direct te verzwaren, want ook daar is het uiteindelijk mogelijk geweest om de curve om te buigen. Dus het reproductienummer is onder de 1 te krijgen. Oftewel, we kunnen ingrijpen als het uit de hand dreigt te lopen, maar voorlopig is dat niet het geval.
Dat "nog even volhouden" hoor ik al een jaar. Helemaal klaar meequote:Op zondag 17 januari 2021 21:01 schreef Celestien het volgende:
[..]
I know. Even geduld hebben.
Dat lijkt wel de slogan intussen: geduld hebben.
Zeg ik niet.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die Britse variant waarvan jij niet gelooft dat hij toeneemt,
Ja. Omdat er berichten kwamen uit Engeland dat de nieuwe variant misschien bestemmetelijker was onder kinderen. Nogmaals, je loopt flink achter wat betreft berichtgeving. Dan is het niet handig om zo uit de hoogte te gaan doen.quote:en daarvoor hebben ze het testbeleid bij kinderen in de basisschoolleeftijd al per 6 januari aangepast?
Dat is dan wel lekker snel besloten.
Dat is niet waar, wij hebben misschien wel een andere strategie, wij zorgen ervoor (misschien dat dat nog gaat veranderen) dat we gegarandeerd de volgende dosis in de vriezer hebben liggen, juist om onaangename verassingen te voorkomen zoals nu met Pfizer.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat maakt voor ons toch niks uit want we zijn nog te lam om de voorraad die we al hebben op te maken.
Vergeet niet dat Engeland toen die mutatie werd ontdekt het grootste gedeelte géén lockdown had.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland met het VK vergelijken qua gezondheidszorg geen goed idee is. Het is mogelijk dat sterke verspreiding van de Britse variant hier ook tot grote problemen leidt maar het is allerminst zeker dat het dezelfde proporties zou hebben.
Geen probleem mee.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:59 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan ze dag en nacht prikken als er écht veel vaccins zijn. Dat doen ze nu in Israel en de UK ook.
Wordt al 10 maanden gezegd en de situatie is er niet beter op geworden. Geduld is uitgewerkt inmiddels. Ik geef het nog een paar maanden.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:01 schreef Celestien het volgende:
[..]
I know. Even geduld hebben.
Dat lijkt wel de slogan intussen: geduld hebben.
En wat ga je dan doen?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wordt al 10 maanden gezegd en de situatie is er niet beter op geworden. Geduld is uitgewerkt inmiddels. Ik geef het nog een paar maanden.
Onzin. Er wordt gewoon gevraagd om goede onderbouwing voor maatregelen. Het uitgangspunt moet altijd zijn dat verzwaringen onderbouwd worden met goede redenen en dat versoepelingen altijd zo snel mogelijk moeten gebeuren.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef erkel het volgende:
[..]
Maandenlang was de kritiek dat er niet op tijd in gegrepen werd en nu het wel gebeurd, is de kritiek weer dat er gekeken moet worden naar de dagcijfers.
Als een avondklok op tafel ligt, waarom dit dan nietquote:Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef Celestien het volgende:
[..]
Geen probleem mee.
Maar het klinkt niet erg Nederlands: 's nachts vaccineren. Zo ver zullen we wel niet gaan.
Graag. En Amen.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:59 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan ze dag en nacht prikken als er écht veel vaccins zijn. Dat doen ze nu in Israel en de UK ook.
Wat mij betreft gaat dat wel. En dan mag wat mij betreft de hele evenementenbranche en de horeca bvb de druk flink opvoeren als er niet vrijwel 24/7 geprikt gaat worden.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef Celestien het volgende:
[..]
Geen probleem mee.
Maar het klinkt niet erg Nederlands: 's nachts vaccineren. Zo ver zullen we wel niet gaan.
Is de zorg hier zoveel beter dan?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland met het VK vergelijken qua gezondheidszorg geen goed idee is. Het is mogelijk dat sterke verspreiding van de Britse variant hier ook tot grote problemen leidt maar het is allerminst zeker dat het dezelfde proporties zou hebben.
quote:Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat "nog even volhouden" hoor ik al een jaar. Helemaal klaar mee
Ja, ik snap je. Dat gevoel heb ik ook.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wordt al 10 maanden gezegd en de situatie is er niet beter op geworden. Geduld is uitgewerkt inmiddels. Ik geef het nog een paar maanden.
https://www.hln.be/medisc(...)odig-heeft~aec8d6de/quote:Op zondag 17 januari 2021 21:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Je mikt toch altijd op 100%? Alleen is dat niet reël, hoewel moderna, pfizer, en oxford wel alledrie 100% schijnen te hebben gehaald qua niet naar het ziekenhuis te hoeven.
quote:Die beide vaccins scoren met minstens 90 procent wel enorm hoog qua doeltreffendheid. J&J mikte zelf ambitieus op 70 procent efficiëntie, aldus Paul Stoffels, maar hij heeft inmiddels vertrouwen in een nóg hoger getal. “We hebben goede redenen om te geloven in een heel hoog niveau van doeltreffendheid”, aldus Stoffels
Als kinderen "niet besmettelijk" zouden zijn hoef je er ook geen testcapaciteit aan te besteden, dat ze dat nu wel doen betekent dus iig dat ze helemaal niet zeker zijn dat kinderen niet besmettelijk zijn.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is ook een ontzettend makkelijk besluit, want zelfs Jaap V. Dissel heeft tijdens een aantal briefings dacht ik gezegd dat het goed is om de testcapaciteit te benutten omdat je daarmee gevallen kunt aantonen. We hebben immers ook genoeg testcapaciteit, dus ook geen reden om daar niet positief tegenover te staan.
Dat is natuurlijk goed maar na 2 weken en 55.000 vaccinaties ben ik niet onder de indruk van het tempo. Hadden we niet 450.000 gekregen van pfizer ?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, wij hebben misschien wel een andere strategie, wij zorgen ervoor (misschien dat dat nog gaat veranderen) dat we gegarandeerd de volgende dosis in de vriezer hebben liggen, juist om onaangename verassingen te voorkomen zoals nu met Pfizer.
Je hebt geen zorgpersoneel in je vriendenkring of familie of wel? Als je een keer een gesprek hebt met iemand uit een ziekenhuis, dan snap je misschien beter hoe nijpend de situatie is of kan worden.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hopelijk nemen ze die besmettingen dan voor lief, en gaan ze sturen op ziekenhuisopnames. Maar ik heb hier een hard hoofd in, we zijn hier nog lang niet vanaf. Men is veels te panisch geworden die het bewind voeren.
"Nog even volhouden, dan stellen wij het zorgvuldig beginnen met vaccineren nog even een paar weken uit."quote:Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat "nog even volhouden" hoor ik al een jaar. Helemaal klaar mee
Nee. Gewoon nee. Het duurt zo lang het duurt om voldoende mensen te vaccineren. Daar heeft het wel of niet naar de winkel kunnen gaan niets mee te maken.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef Celestien het volgende:
Als we nu alle maatregelen naast ons neerleggen, dan duurt het alleen maar langer.
Hoe vaak ga je deze stropop herhalen? Er is je al meerdere malen op gewezen. Er is niemand die zegt dat kinderen niet besmettelijk zouden zijn.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als kinderen "niet besmettelijk" zouden zijn hoef je er ook geen testcapaciteit aan te besteden, dat ze dat nu wel doen betekent dus iig dat ze helemaal niet zeker zijn dat kinderen niet besmettelijk zijn.
In een woord? Ja.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Is de zorg hier zoveel beter dan?
Ik ga er vanuit dat men rekenmodellen hanteert, en als de deskundigen die die interpreteren aangeven dat de situatie extreem zorgelijk is of zelfs de zorg potentieel kan omvallen zal dat geen gevalletje zijn van paniek zaaien.
Maar tegen die tijd dat die nieuwe variant de meest dominante is, hebben we in Nederland al minstens 20% gehad die al de infectie heeft doorgemaakt en zijn de ziekenhuizen alweer een stuk leger. Ook hebben we tegen die tijd hopelijk veel meer vaccins gezet dan dat de UK op dat moment had.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik claim het helemaal niet beter te weten maar hij zegt zelf al geen viroloog te zijn, en de virologen zijn juist enorm bezorgd.
Je moet je ook wel realiseren dat wij hier pas aan het begin staan van wat hun hebben doorgemaakt. Zonder die nieuwe variant kan de zorg het eigenlijk al amper aan.
Ik zou er werkelijk geen probleem mee hebben om 's nachts een prik te krijgen. Liever 03.00 uur dan de volgende dag om 19.00 uur.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:05 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat dat wel. En dan mag wat mij betreft de hele evenementenbranche en de horeca bvb de druk flink opvoeren als er niet vrijwel 24/7 geprikt gaat worden.
Ja, en dan gaat men maar wat harder zijn best doen om het prikken te versnellen iddquote:Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. Het duurt zo lang het duurt om voldoende mensen te vaccineren. Daar heeft het wel of niet naar de winkel kunnen gaan niets mee te maken.
Beetje valse tegenstelling: of alle maatregelen in stand houden of alle maatregelen neerleggen.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, ik snap je. Dat gevoel heb ik ook.
Maar we hebben geen keuze, geen echte keuze. Als we van covid-19 af willen, als we weer ons 'oude leventje' willen oppakken, dan moeten we, idd, volhouden. Als we nu alle maatregelen naast ons neerleggen, dan duurt het alleen maar langer.
Vaccinatiebereidheid.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Als een avondklok op tafel ligt, waarom dit dan niet
De vraag is ook hoe druk het zal zijn met gewillige burgers om 03:40.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef Celestien het volgende:
[..]
Geen probleem mee.
quote:Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zeg ik niet.
[..]
Ja. Omdat er berichten kwamen uit Engeland dat de nieuwe variant misschien bestemmetelijker was onder kinderen. Nogmaals, je loopt flink achter wat betreft berichtgeving. Dan is het niet handig om zo uit de hoogte te gaan doen.
't Is ook wel te belachelijk voor woorden dan die vaccins er gewoon waren en men maar niet ging prikken. Dat kun je gewoon echt niet verkopen in een crisis.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Nog even volhouden, dan stellen wij het zorgvuldig beginnen met vaccineren nog even een paar weken uit."
Totaal irrelevant, bij moderna en pfizer heb je ook 95% op helemáál geen symptomen, bij oxford 70 tot 95% da's nog niet helemaal duidelijk (maar daar die iedereen elke week getest hebben zal het een zware bias naar beneden hebben dus niet veel slechter zijn dan die andere twee).quote:Op zondag 17 januari 2021 21:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hopelijk nemen ze die besmettingen dan voor lief, en gaan ze sturen op ziekenhuisopnames. Maar ik heb hier een hard hoofd in, we zijn hier nog lang niet vanaf. Men is veels te panisch geworden die het bewind voeren.
En mensen die nachtdienst hebben kan je dan sowieso voor of na aanvang werk prikken bvbquote:Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik zou er werkelijk geen probleem mee hebben om 's nachts een prik te krijgen. Liever 03.00 uur dan de volgende dag om 19.00 uur.
Jawel hoor. Mijn vriendin werkt in de zorg, en het valt onzettend mee qua drukte.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef erkel het volgende:
[..]
Je hebt geen zorgpersoneel in je vriendenkring of familie of wel? Als je een keer een gesprek hebt met iemand uit een ziekenhuis, dan snap je misschien beter hoe nijpend de situatie is of kan worden.
En ja, ook voor jou kan dat gevolgen hebben. Stel je voor dat alle maatregelen versoepeld worden en je in een auto-ongeluk terecht komt en bijvoorbeeld je schouder verbrijzeld raakt. Dan ben je niet blij als ze je een shot morfine geven en aangeven overmorgen maar terug te komen.
We gaan vanaf morgen wel op grotere schaal beginnen dacht ik. Dus dan zal het wel harder gaan.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk goed maar na 2 weken en 55.000 vaccinaties ben ik niet onder de indruk van het tempo. Hadden we niet 450.000 gekregen van pfizer ?
https://coronavirus.data.gov.uk/quote:Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Zwansen het volgende:
Heeft iemand eigenlijk de cijfers van het VK?
Behoorlijk wat, en die werken allemaal minder omdat ze vooral geplande zorg doen en niet op de IC werken. Sinds het stilleggen van de geplande zorg zitten die gedeeltelijk thuisquote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef erkel het volgende:
[..]
Je hebt geen zorgpersoneel in je vriendenkring of familie of wel? Als je een keer een gesprek hebt met iemand uit een ziekenhuis, dan snap je misschien beter hoe nijpend de situatie is of kan worden.
https://www.theguardian.c(...)ses-and-deaths-todayquote:Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Zwansen het volgende:
Uiteindelijk heb je toch mensen nodig die die prikken gaan zetten, en die kun je dan net zo goed op normale tijden laten werken. De fysieke ruimte lijkt me wel het minste probleem.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vaccinatiebereidheid.
Als mensen die twijfelen dinsdag om 03:15 hun wekker moeten zetten om zich om 03:45 op het vaccinatiecentrum te melden, heb ik een sterk vermoeden dat dat niet goed komt
Hier zijn ze vrijdag al begonnen in het regionale GGD-centrum.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We gaan vanaf morgen wel op grotere schaal beginnen dacht ik. Dus dan zal het wel harder gaan.
Groot-Brittanië waar je met drie families kerst kon vieren en waar je nog lekker kon kerstshoppen.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef mijntjexx het volgende:
,Het is zaak de variant klein te houden. Waar ik me dan over verbaas, zijn de Nederlandse bezoekregels. Je mag dagelijks twee mensen ontvangen, uit verschillende huishoudens, en het mogen elke dag weer anderen zijn. In theorie kun je wekelijks dus mensen uit veertien huishoudens zien. Als dat in Groot-Brittannië was gebeurd, was het echt één grote chaos geworden.”
De Britten kunnen één huishouden kiezen dat ze af en toe zien. ,,Ik denk dat dat een goede regel is. Je kunt niet controleren of mensen zich eraan houden, maar ik denk dat de meeste mensen wel bereid zijn de regels te volgen."
Die zijn er en ik zou niet weten waarom daar niet over gerept mag worden.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Sfancta het volgende:
Zijn er hier ook mensen die het vaccin niet willen, of mag daarover geen woord gerept worden?
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/quote:Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Zwansen het volgende:
Dat mag. Zijn er genoeg hier, wel een minderheid geloof ik.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Sfancta het volgende:
Zijn er hier ook mensen die het vaccin niet willen, of mag daarover geen woord gerept worden?
WTF?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je deze stropop herhalen? Er is je al meerdere malen op gewezen. Er is niemand die zegt dat kinderen niet besmettelijk zouden zijn.
Ok, maar waarom kan het in Israel en de UK wel gebeuren? Het gaat toch om een noodgeval hoor ik de regering en ziekenhuizen vertellen, of is de situatie toch niet zo ernstig?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je toch mensen nodig die die prikken gaan zetten, en die kun je dan net zo goed op normale tijden laten werken. De fysieke ruimte lijkt me wel het minste probleem.
's Nachts vaccineren lijkt me meer een PR-stunt dan een noodzakelijk fenomeen.
Capaciteitsbeperking zal inderdaad vooral personeel zijn.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je toch mensen nodig die die prikken gaan zetten, en die kun je dan net zo goed op normale tijden laten werken. De fysieke ruimte lijkt me wel het minste probleem.
's Nachts vaccineren lijkt me meer een PR-stunt dan een noodzakelijk fenomeen.
Dat is niet waar.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Groot-Brittanië waar je met drie families kerst kon vieren en waar je nog lekker kon kerstshoppen.
Ik kan kritiek vanuit Groot-Brittanië echt maar moeilijk serieus nemen.
Van beide landen hebben de leiders wat te bewijzen.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:12 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ok, maar waarom kan het in Israel en de UK wel gebeuren? Het gaat toch om een noodgeval hoor ik de regering en ziekenhuizen vertellen, of is de situatie toch niet zo ernstig?
Idd, win-win situatie. Alleen je moet er wel kennis of ervaring hebben met vaccineren lijkt me.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Capaciteitsbeperking zal inderdaad vooral personeel zijn.
Als het locaties of faciliteiten zijn, kunnen ze misschien de evenementenbranche vragen, die hebben toch niks te doen
Daar heb ik echt geen vertrouwen (meer) in.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We gaan vanaf morgen wel op grotere schaal beginnen dacht ik. Dus dan zal het wel harder gaan.
We doen eerst een avondklok en gaan dan dag en nacht vaccinerenquote:Op zondag 17 januari 2021 20:59 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
ik denk dat je het verkeerd leest. Hij zegt toch juist dat ze moeten sturen op ziekenhuisopnames? Daarmee zegt hij toch juist éxact hetzelfde als jij, namelijk dat het zaak is de druk op de ziekenhuizen weg te nemen??quote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef erkel het volgende:
[..]
En ja, ook voor jou kan dat gevolgen hebben. Stel je voor dat alle maatregelen versoepeld worden en je in een auto-ongeluk terecht komt en bijvoorbeeld je schouder verbrijzeld raakt. Dan ben je niet blij als ze je een shot morfine geven en aangeven overmorgen maar terug te komen.
Zij hebben beide wel buiten de EU om gekocht. Maar de limiterende factor is de hoeveelheid vaccins, dus je kunt wel 's nachts gaan vaccineren, maar dan moet je wel eerst zorgen dat je er overdag minder vaccineert anders heb je niets meer over voor de nacht.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:12 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ok, maar waarom kan het in Israel en de UK wel gebeuren? Het gaat toch om een noodgeval hoor ik de regering en ziekenhuizen vertellen, of is de situatie toch niet zo ernstig?
Veel mensen zitten ook in een nachtdienst, die kan je toch dan die nacht prikken?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van beide landen hebben de leiders wat te bewijzen.
Ik kan werkelijk niet verzinnen waarom je de mensen die 's nachts spuiten lopen te zetten, dat niet gewoon overdag of in de normale avonduren zouden kunnen doen. Lijkt me fijner voor iedereen.
Oh, het aantal zieken zal zeker oplopen. Het aantal opnames op. Het aantal doden ook.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. Het duurt zo lang het duurt om voldoende mensen te vaccineren. Daar heeft het wel of niet naar de winkel kunnen gaan niets mee te maken.
is dat echt zo? Ik dacht altijd gehoord te hebben dat de zorg in UK erg goed was, of waren dat biased USA bronnen die het vergeleken met de shithole-standaarden daar?quote:
Nee, dat heb je weer helemaal verkeerd.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
WTF?
Of je leest even terug naar het vorige topic waar je gezeik tegen mij begon omdat ik het niet zogenaamde niet besmettelijk zijn van kinderen ter discussie stelde.
Maar op zich past dat hier denk ik ook niet in het protocol, omdat ze toch mensen een kwartier willen observeren erna?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:14 schreef Evenstar het volgende:
Vond die beelden uit VS wel indrukwekkend, van die mega vaccinatieterreinen waar je met de auto langs kan rijden.
Goed geregeld, maar natuurlijk hebben wij hier geen ruimte voor
Nee echt niet, Nederland valt tegenwoordig op donderdagmiddag om 17.00uur stilquote:Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef Celestien het volgende:
[..]
Geen probleem mee.
Al moet ik een uur lopen door een sneeuwstorm om 3 uur snachts met 24 uur slaapdeprivatie van te voren EN 20 euro betalen!quote:Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
De vraag is ook hoe druk het zal zijn met gewillige burgers om 03:40.
Tsja, daar rijden ze gewoon weer door met een autoquote:Op zondag 17 januari 2021 21:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar op zich past dat hier denk ik ook niet in het protocol, omdat ze toch mensen een kwartier willen observeren erna?
Ze wilden al die mooie prachtige vriezers gewoon ff bewonderen in al hun glorie! Even genieten van het uitzicht...quote:Op zondag 17 januari 2021 21:09 schreef Celestien het volgende:
[..]
't Is ook wel te belachelijk voor woorden dan die vaccins er gewoon waren en men maar niet ging prikken. Dat kun je gewoon echt niet verkopen in een crisis.
Is een apart topic voor.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Sfancta het volgende:
Ik hoor andere verhalen vreemd genoeg. Op sommige afdeling is het nu rustig doordat reguliere zorg is afgeschaald. Ik zou eens doorvragen bij je vriendin.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jawel hoor. Mijn vriendin werkt in de zorg, en het valt onzettend mee qua drukte.
Gewoon even mcdrives omtoverenquote:Op zondag 17 januari 2021 21:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tsja, daar rijden ze gewoon weer door met een auto
Naast ruimte is dat inderdaad ook wel een probleem.
Ik ben het daarmee, sterker nog ik wil die spuit het liefst gewoon lekker in de avond. Aangezien ik overdag werk.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:16 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Al moet ik een uur lopen door een sneeuwstorm om 3 uur snachts met 24 uur slaapdeprivatie van te voren EN 20 euro betalen!
Ik wil weer LEVEN, hier met die spuit!
En ja, dan nog zou ik het doen. En veel mensen die ik ken met mij!
Zo zijn er wel meer onbegrijpelijke maatregelen of momenten waarop juist geweigerd werd de geldende mastregelen te handhaven. Schiphol was in december nog altijd de drukste luchthaven van Europa, grootschalig testen werd vanwege politieke belangen tegengehouden, er komen nog altijd mensen vanuit het VK Nederland binnen enz.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:09 schreef Celestien het volgende:
[..]
't Is ook wel te belachelijk voor woorden dan die vaccins er gewoon waren en men maar niet ging prikken. Dat kun je gewoon echt niet verkopen in een crisis.
Volgens mij lopen ze in de VS ook gigantisch achter op het voorgestelde schema/plan.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:14 schreef Evenstar het volgende:
Vond die beelden uit VS wel indrukwekkend, van die mega vaccinatieterreinen waar je met de auto langs kan rijden.
In voorgaande decennia was de zorg in het VK zo slecht nog niet, in de laatste 10 jaar is het echt flink achteruit gegaan.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
is dat echt zo? Ik dacht altijd gehoord te hebben dat de zorg in UK erg goed was, of waren dat biased USA bronnen die het vergeleken met de shithole-standaarden daar?
Ja, want om te gaan prikken heb je alleen maar vaccins nodig en niets anders. Locaties, prikkers, voorzieningen, allemaal niet nodig hoor.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:09 schreef Celestien het volgende:
[..]
Het is een valse formulering om te zeggen dat het langer duurt als we ons slechter aan de maatregelen houden en/of als we minder maatregelen zouden nemen. Het klopt gewoon niet, maar de frame wordt zo vaak herhaald dat ik mijn formulering daar een beetje op heb aangepast.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:14 schreef Celestien het volgende:
[..]
Oh, het aantal zieken zal zeker oplopen. Het aantal opnames op. Het aantal doden ook.
Maar idd, het aantal mensen die een vaccinatie krijgen zal niet stagneren. We houden wellicht wat meer over.
'Nee. Gewoon nee.' Heavens, wat is het? De jaren '60?
Voornamelijk omdat ze in de VS zonder vaccin voorraad blijken te zitten.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij lopen ze in de VS ook gigantisch achter op het voorgestelde schema/plan.
Overigens kan dat ook gewoon in Nederland, genoeg gebouwen/terreinen (waar bijvoorbeeld normaal festivals ofzo gehouden worden).
quote:There is no COVID vaccine reserve. Trump admin already shipped it
https://arstechnica.com/s(...)-already-shipped-it/
Denk dat wij in Nederland echt nergens zulke gigantische ruimtes hebben hoor. Een festivalterrein is daar niet echt geschikt voor als het niet geasfalteerd is lijkt mij.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij lopen ze in de VS ook gigantisch achter op het voorgestelde schema/plan.
Overigens kan dat ook gewoon in Nederland, genoeg gebouwen/terreinen (waar bijvoorbeeld normaal festivals ofzo gehouden worden).
Voor zorgmedewerkers kan dat inderdaad best, voor zover die op hun werk geprikt kunnen worden. Dat doe je als ze er toch zijn. Maar het 's nachts openen van de GGD-straten of huisartsenpraktijken voegt wat mij betreft echt niets toe als je hetzelfde aantal vaccinaties ook gewoon tijdens de dag kan zetten.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:14 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Veel mensen zitten ook in een nachtdienst, die kan je toch dan die nacht prikken?
Het moet zsm gebeuren, er is letterlijk geen tijd te verliezen wat mij betreft.
Precies. Niet iedereen kan ingezet worden op Corona-zorg. Op de IC's wprden anesthesisten bijgeschaald en zijn dus helaas niet meer beschikbaar voor geplande zorg operaties.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Behoorlijk wat, en die werken allemaal minder omdat ze vooral geplande zorg doen en niet op de IC werken. Sinds het stilleggen van de geplande zorg zitten die gedeeltelijk thuis
Ik heb me er nog totaal niet mee bezig gehouden. Ik heb geen systeemrelevant beroep, dus ik vermoed dat ik op zijn vroegst pas laat in de herfst of pas in 2022 aan de beurt ben gezien de ongelofelijke traagheid van het Nederlandse vaccinatiebeleid.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Sfancta het volgende:
Hugo schijnt te werken aan een app.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:24 schreef Grishenko_ het volgende:
Hopelijk krijgen wij geen vaccinatie-paspoort.
Aan het eind van Q3 zou iedereen wel gevaccineerd moeten kunnen zijn. Als we de verwachtte aantallen van alleen Pfizer, Moderna, AstraZeneca en Janssen krijgen.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb me er nog totaal niet mee bezig gehouden. Ik heb geen systeemrelevant beroep, dus ik vermoed dat ik op zijn vroegst pas laat in de herfst of pas in 2022 aan de beurt ben gezien de ongelofelijke traagheid van het Nederlandse vaccinatiebeleid.
Ik ga er van uit dat ik gevaccineerd dien te zijn wanneer ik nog eens met m'n vriendin naar Seattle wil om haar zus daar te bezoeken.
Papendal kan en dat gaat ook gebruikt worden in Gelderland.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat wij in Nederland echt nergens zulke gigantische ruimtes hebben hoor. Een festivalterrein is daar niet echt geschikt voor als het niet geasfalteerd is lijkt mij.
Zo'n stadion in de VS is wel andere koek dan een stadion in Nederland, meteen een dorp aan ruimte eromheen omdat iedereen en z'n moeder met de auto naar de stadions gaat
Klaar als iedereen al een vaccin heeft gehad.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hugo schijnt te werken aan een app.
quote:Op zondag 17 januari 2021 21:15 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee echt niet, Nederland valt tegenwoordig op donderdagmiddag om 17.00uur stil
Maandag 9.00uur ben je de eerste weer.
Als Hugo ook nog probeert te sleutelen aan een paspoort, weet ik zeker dat die niet komt.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Angst voor mutaties, zelfs voor vermoeden van is ook onbeperkt houdbaar nadat 80% gevaccineerd is.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
ik denk dat je het verkeerd leest. Hij zegt toch juist dat ze moeten sturen op ziekenhuisopnames? Daarmee zegt hij toch juist éxact hetzelfde als jij, namelijk dat het zaak is de druk op de ziekenhuizen weg te nemen??
Hoe dan ook, de context hier was dat ik het had over 95 tot 100% werkende vaccins.
Hij had het dus over nadat iedereen gevaccineerd is. Maar we weten al lang , zoals iedereen hier ook al 0840230432772437 keer heeft aangegeven, en al onze experts in nl ook, en rutte van de week ook weer, dat de 1,5m en andere beperkingen (GOD-ZIJ-DANK) opgeheven kunnen worden als iedereen gevaccineerd is. Maar deze gebruiker gelooft daar om de een of andere voor niemand duidelijke reden niet meer in ofzo...
Dus ik hoop wat hij zegt, maar dat is ook zo, wat hij zegt accepteert de rest van NL al maanden als een vaststaand feit...
Ik hoop gewoon dat we snel iedereen gevaccineerd hebben zodat ik in het najaar weer lekker gezellig zonder beperkingen naar een event kan en vrienden kan maken en gezelligheid en kan LEVEN.
Maar wel nadat de vaccinatiecampagne klaar is. -_-
Alleen de stad Los Angeles heeft al 4 miljoen inwoners, he? Dat is een kwart van de gehele Nederlandse bevolking.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat wij in Nederland echt nergens zulke gigantische ruimtes hebben hoor. Een festivalterrein is daar niet echt geschikt voor als het niet geasfalteerd is lijkt mij.
Zo'n stadion in de VS is wel andere koek dan een stadion in Nederland, meteen een dorp aan ruimte eromheen omdat iedereen en z'n moeder met de auto naar de stadions gaat
Dat hebben we al heel lang.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:24 schreef Grishenko_ het volgende:
Hopelijk krijgen wij geen vaccinatie-paspoort.
Kan je je al ergens inschrijven als scrum master voor de interactieve sessie?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook als je naar het buitenland wil gaan, evenement wil bezoeken, etcetera?quote:
NHS is van derdewereldniveau. Mijn vriendin heeft een jaar of twee in London gewoon en gewerkt en ze heeft geen goed woord over voor de NHS. Zelfs voor de coronacrisis zit je in het VK uren op je beurt te wachten in een ziekenhuisgang. Of het ambulancepersoneel zet thuis thee voor je omdat je de komende uren toch niet in het ziekenhuis terecht kunt.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
is dat echt zo? Ik dacht altijd gehoord te hebben dat de zorg in UK erg goed was, of waren dat biased USA bronnen die het vergeleken met de shithole-standaarden daar?
Okay, we're doomed.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Feitelijk is dus nog niemand gevaccineerd in Nederland.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:26 schreef Benny het volgende:
https://coronabeeld.nl/
Was deze link hier al bekend? Overzichtje met vaccinaties (in de planning)
Als ze een signaal willen afgeven met de avondklok, moeten ze die om 5 voor 12 laten in gaan.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:26 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als Hugo ook nog probeert te sleutelen aan een paspoort, weet ik zeker dat die niet komt.
Oh nee hé ... ... .... ....quote:Op zondag 17 januari 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tuurlijkquote:Op zondag 17 januari 2021 21:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen de stad Los Angeles heeft al 4 miljoen inwoners, he? Dat is een kwart van de gehele Nederlandse bevolking.
Avondklok van 03:00 tot 05:00quote:Op zondag 17 januari 2021 21:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als ze een signaal willen afgeven met de avondklok, moeten ze die om 5 voor 12 laten in gaan.
Dan snapt iedereen dat de shit aan is.
Oke, mooi zo latenquote:Op zondag 17 januari 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kun je aanvragen bij de GGD, he? Wordt ook wel het gele boekje genoemd en is een internationaal geldig reisdocument.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:27 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ook als je naar het buitenland wil gaan, evenement wil bezoeken, etcetera?
Mwa, op het Pinkpopterrein bijvoorbeeld kan veel hoor.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:14 schreef Evenstar het volgende:
Klopt dit? Er staat 75k mensen gevaccineerd maar bij andere bronnen pas 55kquote:Op zondag 17 januari 2021 21:26 schreef Benny het volgende:
https://coronabeeld.nl/
Was deze link hier al bekend? Overzichtje met vaccinaties (in de planning)
Die sociale maatregelen gaan nog wel even duren want we weten niet eens hoe lang de vaccins werken.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Angst voor mutaties, zelfs voor vermoeden van is ook onbeperkt houdbaar nadat 80% gevaccineerd is.
Er wordt ook nu mede gestuurd op ziekenhuisopnames. Vele parameters worden meegenomen in de beslissingen. Maar het is wat reageren tegen beter weten in tegen deze user. Het is meer hopen om met zulke reacties toch enigszins zijn egocentrische houding te kunnen aanstippen, maar is vrees ik ijdele hoop.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
ik denk dat je het verkeerd leest. Hij zegt toch juist dat ze moeten sturen op ziekenhuisopnames? Daarmee zegt hij toch juist éxact hetzelfde als jij, namelijk dat het zaak is de druk op de ziekenhuizen weg te nemen??
Hoe dan ook, de context hier was dat ik het had over 95 tot 100% werkende vaccins.
Hij had het dus over nadat iedereen gevaccineerd is. Maar we weten al lang , zoals iedereen hier ook al 0840230432772437 keer heeft aangegeven, en al onze experts in nl ook, en rutte van de week ook weer, dat de 1,5m en andere beperkingen (GOD-ZIJ-DANK) opgeheven kunnen worden als iedereen gevaccineerd is. Maar deze gebruiker gelooft daar om de een of andere voor niemand duidelijke reden niet meer in ofzo...
Dus ik hoop wat hij zegt, maar dat is ook zo, wat hij zegt accepteert de rest van NL al maanden als een vaststaand feit...
Ik hoop gewoon dat we snel iedereen gevaccineerd hebben zodat ik in het najaar weer lekker gezellig zonder beperkingen naar een event kan en vrienden kan maken en gezelligheid en kan LEVEN.
Maar wel nadat de vaccinatiecampagne klaar is. -_-
In Engeland de komende maanden dan nog nietquote:Op zondag 17 januari 2021 21:28 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Feitelijk is dus nog niemand gevaccineerd in Nederland.
Maar wordt de toegang ontzegd als je het gele boekje niet bij je hebt?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kun je aanvragen bij de GGD, he? Wordt ook wel het gele boekje genoemd en is een internationaal geldig reisdocument.
Dat hoop je dan maar. Nog buiten buiten ziekenhuizen zal de angst ook aanzienlijk zijn dat zo'n mutatie de integriteit van het vaccin aantast. Dan ben je natuurlijk verder van huis.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar tegen die tijd dat die nieuwe variant de meest dominante is, hebben we in Nederland al minstens 20% gehad die al de infectie heeft doorgemaakt en zijn de ziekenhuizen alweer een stuk leger. Ook hebben we tegen die tijd hopelijk veel meer vaccins gezet dan dat de UK op dat moment had.
Waar heb jij het over? Wat heeft dat te maken met het feit of er een vaccinatie paspoort bestaat?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar wordt de toegang ontzegd als je het gele boekje niet bij je hebt?
Dat laatste is alleen wel zeer onwaarschijnlijk. Als je minder viral load in je hebt; wat die vaccins te lijf gaan, heb je ook minder kans mensen te besmetten, en die brede vaccinatiegraad versterkt dit eigenlijk nog meer als collectief.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die sociale maatregelen gaan nog wel even duren want we weten niet eens hoe lang de vaccins werken.
Daarbij kan je het nog steeds overdragen, je wordt alleen niet/minder ziek.
Dat gevoel ben ik inmiddels een beetje kwijt. Het kabinet stuurt nu met name het beleid aan op de angst voor het Britse variant.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:30 schreef erkel het volgende:
[..]
Er wordt ook nu mede gestuurd op ziekenhuisopnames.
Jawel. Dat is voor iedere Nederlander op aanvraag beschikbaar. Of je het nodig hebt is een ander verhaal maar dat vroeg niemandquote:Op zondag 17 januari 2021 21:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Voor mensen die nog nooit verder dan 3 uur gereisd hebben niet.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan waar je naartoe reist, ik reis ook genoeg maar heb dat nog nooit hoeven hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als je een beetje de context leest lijkt het me duidelijk dat hij doelt op een vaccinatiepaspoort waarmee je maatregelen niet meer hoeft na te leven. Zoals geopperd door die Duitser.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? Wat heeft dat te maken met het feit of er een vaccinatie paspoort bestaat?
Moet ik je dat serieus uitleggen? Het was overduidelijk dat ik het vaccinatiepaspoort bedoelde als belemmering voor de toegang tot evenementen. Dat jij stelde dat er iets bestaat als het gele boekje doet daar niets van af.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? Wat heeft dat te maken met het feit of er een vaccinatie paspoort bestaat?
Er staat inderdaad nog niet veel definitief vast.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat laatste is alleen wel zeer onwaarschijnlijk. Als je minder viral load in je hebt; wat die vaccins te lijf gaan, heb je ook minder kans mensen te besmetten, en die brede vaccinatiegraad versterkt dit eigenlijk nog meer als collectief.
In de Kuip, Arena, Rai, Jaarbeurshallen, Gelredome enz. ook natuurlijk, er zijn in het hele land redelijk ruime voetbalstadions, met ieder voldoende parkeerruimte om degenen die daar in dat tijdsslot gevaccineerd kunnen worden ook te laten parkeren.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:30 schreef diedrick het volgende:
[..]
Mwa, op het Pinkpopterrein bijvoorbeeld kan veel hoor.
Waar blijkt dat uit dan, tijdens de initiële uitbraak is de zorg daar toch niet meer of minder ongevallen dan bijvoorbeeld hier in Nederland of andere Europese landen?quote:
Hier had ik het laatst ook over. Voetbalstadions kunnen prima gebruikt worden als vaccinatielocaties,quote:Op zondag 17 januari 2021 21:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de Kuip, Arena, Rai, Jaarbeurshallen, Gelredome enz. ook natuurlijk, er zijn in het hele land redelijk ruime voetbalstadions, met ieder voldoende parkeerruimte om degenen die daar in dat tijdsslot gevaccineerd kunnen worden ook te laten parkeren.
En laten we eens wild doen, laat ze mensen uit 1 huishouden tegelijkertijd uitnodigen, dan kunnen ze samen in één auto komen.
Maar op zich hoeft het toch geen massaal event te worden? Het kan ook best kleinschaliger maar lokaal.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:38 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Hier had ik het laatst ook over. Voetbalstadions kunnen prima gebruikt worden als vaccinatielocaties,
Dan is er toch geen reden meer voor lockdowns, avondklokken en bezoekverboden? Als je niet meer op de IC (of überhaupt in het ziekenhuis) terecht komt wanneer je corona oploopt mag besmetting toch geen probleem meer zijn?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die sociale maatregelen gaan nog wel even duren want we weten niet eens hoe lang de vaccins werken.
Wat je niet lijkt door te hebben is dat Nederland al heel lang een vaccinatie paspoort heeft, dat komt er dus niet want het is er al. Of je dat moet gaan tonen bij evenementen? Ik heb geen idee, mischien wel, mischien is dat gewoon in Nederland verboden om te vragen, kan allemaal.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:34 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Moet ik je dat serieus uitleggen? Het was overduidelijk dat ik het vaccinatiepaspoort bedoelde als belemmering voor de toegang tot evenementen. Dat jij stelde dat er iets bestaat als het gele boekje doet daar niets van af.
Heb je een bron voor deze paniekzaaierij?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat hoop je dan maar. Nog buiten buiten ziekenhuizen zal de angst ook aanzienlijk zijn dat zo'n mutatie de integriteit van het vaccin aantast. Dan ben je natuurlijk verder van huis.
Goh, in België hebben ze ook asociale boomers.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:39 schreef Smack10 het volgende:
[ twitter ]
Meneer helemaal over te toeren omdat er geen Jonagold appels meer zijn.
Jonagold is het nieuwe WC papier tijdens deze derde golf.
Zucht, je snapt precies wat ik bedoelde. Niet zo pietluttig doen.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat je niet lijkt door te hebben is dat Nederland al heel lang een vaccinatie paspoort heeft, dat komt er dus niet want het is er al. Of je dat moet gaan tonen bij evenementen? Ik heb geen idee, mischien wel, mischien is dat gewoon in Nederland verboden om te vragen, kan allemaal.
De Jonagold is toch voor sommigen de appel onder de appelsquote:Op zondag 17 januari 2021 21:39 schreef Smack10 het volgende:
[ twitter ]
Meneer helemaal over te toeren omdat er geen Jonagold appels meer zijn.
Jonagold is het nieuwe WC papier tijdens deze derde golf.
en dat zijn er heel veel....vergis je nietquote:Op zondag 17 januari 2021 21:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jacques Vermeire serieus nemen....quote:Op zondag 17 januari 2021 21:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Goh, in België hebben ze ook asociale boomers.
Nee man.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:41 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De Jonagold is toch voor sommigen de appel onder de appels
Tuurlijk hebben wij wel wat ruimte om dingen groots op te zetten, maar echt niks van zo'n omvang, misschien de TT?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:30 schreef diedrick het volgende:
[..]
Mwa, op het Pinkpopterrein bijvoorbeeld kan veel hoor.
Bron ???quote:Op zondag 17 januari 2021 21:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Boeiuh.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:45 schreef halfway het volgende:
Ik heb eens grof zitten tellen wat Corona de overheid tot nu toe gekost. Ik kom op ongeveer 360 miljoen euro per dag.
Iemand daar misschien exacte getallen van?
Je vergeet 1 klein dingetje, 1 persoon was genoeg om de hele wereld te besmetten.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat laatste is alleen wel zeer onwaarschijnlijk. Als je minder viral load in je hebt; wat die vaccins te lijf gaan, heb je ook minder kans mensen te besmetten, en die brede vaccinatiegraad versterkt dit eigenlijk nog meer als collectief.
Nee dat is alleen wat er dagelijks naar de KLM gaatquote:Op zondag 17 januari 2021 21:45 schreef halfway het volgende:
Ik heb eens grof zitten tellen wat Corona de overheid tot nu toe gekost. Ik kom op ongeveer 360 miljoen euro per dag.
Iemand daar misschien exacte getallen van?
Nee want eenzaam dit dat.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:46 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens, een landelijke sluiting van alle verzorgingstehuizen is een maatregel die eerder genomen moet worden dan een avondklok. Ze kunnen weer open als de bewoners gevaccineerd zijn.
had toch allang gebeurd moeten zijn.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:46 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens, een landelijke sluiting van alle verzorgingstehuizen is een maatregel die eerder genomen moet worden dan een avondklok. Ze kunnen weer open als de bewoners gevaccineerd zijn.
quote:Op zondag 17 januari 2021 21:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb je een bron voor deze paniekzaaierij?
Ik ga morgen m'n kist bestellenquote:Op zondag 17 januari 2021 21:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Artikelen linkjes in het draadje.
Logischerwijze klopt dat niet. Als er iemand is die bezoek ontvangt dan is er dus ook een bezoeker die dat blijkbaar waardevol vindt.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee want eenzaam dit dat.
Je begrijpt toch ondertussen wel dat alleen samen van 1 kant komt?
Tientallen doden hadden voorkomen kunnen worden alleen deze maand al.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
had toch allang gebeurd moeten zijn.
mijn familie bezoekt hun geestelijk en lichamelijk gehandicapte zus ook nog gewoon vrolijk.
de ene week 2, de andere week weer met 2.....
gewoon omdat het kan![]()
heb er wel wat van gezegd waar ze nu mee bezig zijn en of ze niet even een maandje kunnen wachten.
word je schaapachtig aangekeken natuurlijk
sterker nog, de bezoeker vind het vaak waardevoller/noodzakelijk dan de ontvanger.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Logischerwijze klopt dat niet. Als er iemand is die bezoek ontvant dan is er dus ook een bezoeker die dat blijkbaar waardevol vindt.
Ik moet alleen het Midden-Oosten en Noord-Afrika nog voor een volle kaartquote:Op zondag 17 januari 2021 21:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ twitter ]
En beiden kunnen elkaar infecteren. Zeer waardevolquote:Op zondag 17 januari 2021 21:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Logischerwijze klopt dat niet. Als er iemand is die bezoek ontvangt dan is er dus ook een bezoeker die dat blijkbaar waardevol vindt.
Dat is niet de rationale voor de maatregelen en dat is het al 9 maanden lang niet.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tientallen doden hadden voorkomen kunnen worden alleen deze maand al.
Die variant is dus nog besmettelijkerquote:Op zondag 17 januari 2021 21:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ok.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet de rationale voor de maatregelen en dat is het al 9 maanden lang niet.
Dat klopt, een onbeschermde wereld zonder vaccins. Nu hebben we (hopelijk) effectieve vaccins en hopelijk vallen die mutaties inderdaad mee qua immuniteit omzeilen.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Je vergeet 1 klein dingetje, 1 persoon was genoeg om de hele wereld te besmetten.
Ja, dat kan. Maar dat was dus het punt niet waar het om ging, als je de context had gelezen had je dat geweten.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En beiden kunnen elkaar infecteren. Zeer waardevol
en onze tante woont in een woongroep...lekker als die hele groep besmet word door familie die het leuk/noodzakelijk vind.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En beiden kunnen elkaar infecteren. Zeer waardevol
Ja klopt ook natuurlijk. Maar een schande dat dat niet aan banden is gelegd.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Logischerwijze klopt dat niet. Als er iemand is die bezoek ontvangt dan is er dus ook een bezoeker die dat blijkbaar waardevol vindt.
More on the E484K mutation. Escaping neutralizing antibodies could mean some convalescent plasma, some antibody drugs, and maybe even vaccines could be disrupted a little. But need more studies to prove itquote:Op zondag 17 januari 2021 21:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Die variant is dus nog besmettelijker
Ja, maar het vaccin is de oplossing.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Die variant is dus nog besmettelijker
is er bekend wat er precies gemuteerd is ??? aangezien de vaccins het hele spike eiwit aanpakkenquote:Op zondag 17 januari 2021 21:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
More on the E484K mutation. Escaping neutralizing antibodies could mean some convalescent plasma, some antibody drugs, and maybe even vaccines could be disrupted a little. But need more studies to prove it
Laten we hopen dat het vaccin wel werkt...
NOSquote:Het OMT schat in dat het op dit moment bij zo'n 10 procent van de coronabesmettingen gaat om de Britse coronamutatie, maar in de loop van volgende maand zou dat al 50 procent kunnen zijn. Als dat gebeurt, waarschuwt het Outbreak Management Team, zal de huidige afname van het aantal infecties, ziekenhuisopnames en IC-opnames stagneren en in maart weer stijgen. Vanaf april kan dat dan leiden tot een hernieuwde grote druk op de zorg.
Het is om een signaal af te geven hè.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:49 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-overleg-in-catshuis
Avondklok stap dichterbij na overleg in Catshuis
"Of de maatregel echt zoden aan de dijk zet, is niet duidelijk."het staat er echt...
dat is onhoudbaar....quote:Op zondag 17 januari 2021 21:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, maar het vaccin is de oplossing.
We gaan het zien, mijn voorspelling is dat de huidige situatie nog wel het hele jaar duurt met soms kleine versoepeling (maar niet veel).
en ergens met kerst een echte avondklok ?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is om een signaal af te geven hè.
Over twee weken komt dan weer het volgende signaal.
We zullen t.z.t. het Duitse voorbeeld wel gaan volgen en de publieke ruimte gaan heropenen voor de mensen die al gevaccineerd zijn. De mensen die toch al gezond waren en daarom pas later een spuitje krijgen die kunnen nog wel een paar maande wachten, toch?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, maar het vaccin is de oplossing.
We gaan het zien, mijn voorspelling is dat de huidige situatie nog wel het hele jaar duurt met soms kleine versoepeling (maar niet veel).
Hoezo, 'schat in'. Ze wisten toch precies hoeveel gevallen er waren?quote:
yup! net nog een appeltaart mee gemaaktquote:
quote:Op zondag 17 januari 2021 21:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoezo, 'schat in'. Ze wisten toch precies hoeveel gevallen er waren?
Ik blijf erbij, die plotse stijging in december was gewoon al de Britse variant.
spaanplaatquote:
Maar nog steeds gebaseerd op aannames.quote:
Hoezo, is al exact duidelijk hoe de vaccins reageren op al die nieuwe varianten dan?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb je een bron voor deze paniekzaaierij?
quote:Op zondag 17 januari 2021 21:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is er bekend wat er precies gemuteerd is ??? aangezien de vaccins het hele spike eiwit aanpakken
er moet erg veel muteren willen de vaccins niet meer werken.
En geloof je ondertussen wel dat die variant hier toeneemt?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Veel te weinig informatie om beleid op te baseren.
Ja jij weet het vast beter dan de deskundigen die die varianten onderzoeken ben vergelijkenquote:Op zondag 17 januari 2021 21:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoezo, 'schat in'. Ze wisten toch precies hoeveel gevallen er waren?
Ik blijf erbij, die plotse stijging in december was gewoon al de Britse variant.
Neequote:Op zondag 17 januari 2021 22:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo, is al exact duidelijk hoe de vaccins reageren op al die nieuwe varianten dan?
Jammer he van die bal op de latquote:Op zondag 17 januari 2021 22:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja jij weet het vast beter dan de deskundigen die die varianten onderzoeken ben vergelijken.
Man wat kansloos dit.
bron ?quote:Op zondag 17 januari 2021 22:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ook die mutatie heeft weer een mutatie gekregen en ze noemen het nu maar kort P1.
Is mogelijk 10 keer potenter tegen een vaccin, dus reken maar uit die winst met iedereen vaccineren.
Zijn we net klaar, kunnen ze al de volgende spuit gaan ontwikkelen en voordat we die allemaal hebben zijn we weer 3 jaar verder met Rutte en Hugo.
Niet genoeg informatie om daar iets over te zeggen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En geloof je ondertussen wel dat die variant hier toeneemt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |