abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197473920
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar hoe verklaar je dan de situatie in Ierland?
https://www.irishtimes.co(...)-mike-ryan-1.4455748

Interessant filmpje.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:29:35 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197473931
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Eind Januari zou er ook code zwart in de ziekenhuizen komen, is ook niks van terecht gekomen voorlopig.
De paradox van het voorkomen van een ramp: als het lukt, is de ramp niet gebeurd en was ingrijpen dus niet nodig.
pi_197473934
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De mexicaanse griep had nooit een mexicaanse griep genoemd mogen worden, gewoon een griep. Dit is nooit een pandemie geweest namelijk. Schokkend.

https://www.2doc.nl/speel(...)tv-medialogica~.html
Wel degelijk....
https://www.who.int/csr/disease/swineflu/en/
blablablabla
  zondag 17 januari 2021 @ 20:30:23 #54
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197473951
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar hoe verklaar je dan de situatie in Ierland?
Eerlijk gezegd heb ik dat niet meegekregen, help me even als je wil?

Ik was even op zoek naar het plaatje van een interview wat ik in het mutatie-topic vond;

Where law ends, tyrrany begins.
pi_197473955
quote:
2s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:28 schreef Tijn het volgende:

[..]

Misschien omdat die leraren nu zowel op de kinderen in de klas moeten passen, als contact moeten onderhouden met de leerlingen die wel thuis zitten.
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je kunt niet tegelijkertijd digitaal lesgeven en ook nog kinderen opvangen.
Jep, logisch. Dank!
pi_197473957
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Eind Januari zou er ook code zwart in de ziekenhuizen komen, is ook niks van terecht gekomen voorlopig.

99% van die modelletjes stranden.
Onzin, code zwart is nooit als (meest waarschijnlijke) voorspelling naar voren gebracht door het OMT/RIVM.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197473959
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat feiten zijn, waarom hebben ze dan per 6 januari het testbeleid voor kinderen tot en met groep 8 aangepast?
Omdat men onzeker is over die Britse variant. Heb je niet opgelet ofzo?

quote:
Kortom; men weet helemaal niet zeker of kinderen niet besmettelijk zijn
Er is niemand die dat beweert. Wat is dat toch met die eeuwige stropoppen?
pi_197473980
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waar wel mee volgens jou?
Lockdownmoeheid. Is in heel Europa te vinden.
pi_197473985
quote:
2s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

De paradox van het voorkomen van een ramp: als het lukt, is de ramp niet gebeurd en was ingrijpen dus niet nodig.
Al die angst en doemmodelletjes waar we mee doodgegooid worden tijdens deze pandemie zijn in 99% van de gevallen niet uitgekomen. Die Macron had het een paar maanden geleden ook over als we nu niet ingrijpen, krijgen we 100 duizenden doden! Hoe krijg je het je strot uit. Zo worden wij de hele tijd gemanipuleerd om strengere maatregelen te rechtvaardigen. Niet uit kwade wil, maar omdat ze echt bang zijn om gezichtsverlies te lijden, en wij zijn de dupe er weer van.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197474017
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Is "vanaf april" geen vrij optimistische schatting?
Geen idee, maar aangezien de ziekenhuisbezetting vooralsnog nog steeds daalt (evenals het aantal besmettingen) duurt het allicht even, voordat het mogelijkerwijs weer toe gaat nemen?

Ik weet ook niet of ze de vaccinaties meenemen in deze voorspellingen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197474028
quote:
19s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:25 schreef Gunner het volgende:

[..]

Toegegeven, wellicht was die quote overdreven, wat jij zegt ga ik ook vanuit.

Blijft staan dat ik niet geloof in de Britse variant. De cijfers in het VK dalen immers net weer zo hard als dat ze tijdelijk gestegen zijn, maar mijn punt is dat deze mutatie wel als argument gebruikt wordt om deze regel alsmede het niet openen van de scholen in te voeren of uit te stellen (de scholen)

Die Marcel Levi van die ziekenhuizen in het VK heeft dat toch ook gezegd?
Ik bestrijd zeker niet dat er een "Britse variant" bestaat, maar de Britten zijn er zelf nog allerminst zeker van dat de toename van het aantal besmettingen puur en alleen op het conto van die mutatie komt.

Maar het is vooral de avondklok waar ik het nut to-taal niet van in zie. En de te verwachten totale ophokplicht, terwijl de besmettingscijfers dalen en reizigers uit het VK bovendien nog altijd op Schiphol en Hoek van Holland uit vliegtuigen en veren stappen irriteert me mateloos.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197474043
https://ibb.co/cLM8mmB

Wat zou Marion Koopmans hier tweeten op haar telefoon?

"Oh, dus dit is hoe je een virus buiten je land houd nadat je het ingedamd hebt"?

ROFL
#WeesGeenWhales
pi_197474066
Stel dat we even mee gaan in de bewering van de amateurvirologen in dit topic dat er geen Britse variant is en er alleen sprake was van een (enorme) toename in besmettingen in Engeland als gevolg van versoepelingen tijdens de kerstdagen, dan is dat toch geen heel sterk argument om in te brengen voor versoepeling van de maatregelen?
pi_197474068
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik bestrijd zeker niet dat er een "Britse variant" bestaat, maar de Britten zijn er zelf nog allerminst zeker van dat de toename van het aantal besmettingen puur en alleen op het conto van die mutatie komt.

Maar het is vooral de avondklok waar ik het nut to-taal niet van in zie. En de te verwachten totale ophokplicht, terwijl de besmettingscijfers dalen en reizigers uit het VK bovendien nog altijd op Schiphol en Hoek van Holland uit vliegtuigen en veren stappen irriteert me mateloos.
Die avondklok komt er niet zonder toestemming van de tweede kamer though, en daar zeggen veel partijen hetzelfde als jij, inclusief coalitiepartijen...
#WeesGeenWhales
pi_197474075
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Stel dat we even mee gaan in de bewering van de amateurvirologen in dit topic dat er geen Britse variant is en er alleen sprake was van een (enorme) toename in besmettingen in Engeland als gevolg van versoepelingen tijdens de kerstdagen, dan is dat toch geen heel sterk argument om in te brengen voor versoepeling van de maatregelen?
Volgens mij heeft niemand de Britse variant ontkent.
pi_197474112
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Die avondklok komt er niet zonder toestemming van de tweede kamer though, en daar zeggen veel partijen hetzelfde als jij, inclusief coalitiepartijen...
Oh, die buigen wel.
pi_197474152
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand de Britse variant ontkent.
Ik heb het even dik gedrukt voor je, de rest van de reactie is ongewijzigd.

quote:
19s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:25 schreef Gunner het volgende:

[..]

Toegegeven, wellicht was die quote overdreven, wat jij zegt ga ik ook vanuit.

Blijft staan dat ik niet geloof in de Britse variant. De cijfers in het VK dalen immers net weer zo hard als dat ze tijdelijk gestegen zijn, maar mijn punt is dat deze mutatie wel als argument gebruikt wordt om deze regel alsmede het niet openen van de scholen in te voeren of uit te stellen (de scholen)

Die Marcel Levi van die ziekenhuizen in het VK heeft dat toch ook gezegd?
pi_197474210
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb het even dik gedrukt voor je, de rest van de reactie is ongewijzigd.
[..]

Waarom reageer je dan niet op hem direct inplaats van dat je generaliseert alsof we allemaal denken dat die niet bestaat.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:43:10 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197474212
Zie m'n edit van dat bericht. Ik ontken de mutatie niet, dat kan ik ook niet want ik ben geen viroloog met toegang tot data etc etc. Zie ook m'n plaatsing van dat bericht waar o.a Marcel Levi aan het woord is.
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:43:24 #70
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197474219
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Onzin, code zwart is nooit als (meest waarschijnlijke) voorspelling naar voren gebracht door het OMT/RIVM.
Dat heeft Gommers ooit in een van zijn inmiddels ontelbare media-optredens geroepen.

quote:
Als er niets verandert belanden ziekenhuizen eind januari in het scenario code zwart. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-zwart-eind-januari
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197474233
quote:
19s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:30 schreef Gunner het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik dat niet meegekregen, help me even als je wil?

Ik was even op zoek naar het plaatje van een interview wat ik in het mutatie-topic vond;

Zijn verklaring slaat nergens op. Kerstshoppen, really? :')
blablablabla
pi_197474235
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan niet op hem direct inplaats van dat je generaliseert alsof we allemaal denken dat die niet bestaat.
Waarom zeg jij net nog dat niemand iets beweert en begin je nu al te draaien?
pi_197474245
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Wij hebben op dit moment strengere maatregelen dan de Engelsen in de aanloop naar kerst.

Met verlenging van de huidige maatregelen heb ik geen probleem, maar daar hoort dan o.a. wel tegenover te staan dat er flink gas gegeven dient te worden met vaccineren. En juist het tegenovergestelde is waar; het dagelijks aantal vaccinaties in Nederland neemt juist af. En dat nadat er al niet bepaald sprake was van een vliegende start.

Een avondklok gaat mij echt meerdere bruggen te ver.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197474278
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Zijn verklaring slaat nergens op. Kerstshoppen, really? :')
Hij is directeur van 5 ziekenhuizen, maar de gemiddelde FOK!ker zal het wel beter weten? :')

Bovendien zakken de cases ook alweer vrij rap in London (waar die mutatie de meest dominante is).
pi_197474305
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom zeg jij net nog dat niemand iets beweert en begin je nu al te draaien?
Ik zei volgens mij, waarin ik je de ruimte gaf om met een reactie te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')