SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Tja, is dit een willekeurige steekproef?quote:
Als Nederland zo volgzaam als wat was waren de scholen niet gesloten sinds december.quote:Op zondag 17 januari 2021 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vergeet dat maar hier. Nederland is zo volgzaam als wat. En ze zullen het wel weer zo weten te framen dat de meute er in mee gaat.
Ben ik ook wel benieuwd naar, dit is toch de variant waardoor jongeren ook onder de groene zoden eindigen?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat is er trouwens gebeurd met die Zuid-Afrikaanse mutant? Daar hoor je ineens niks meer over.
Dat eerste sowieso, want ik postte hier nietquote:Op zondag 17 januari 2021 19:45 schreef Schuifpui het volgende:
De stemming is hier wel 180 graden gedraaid. Eerst was vrijwel iedereen pro lockdown en moest alles strenger. Nu lijkt het wel compleet het tegenovergestelde.
Zijn er andere users, of is de mening veranderd?
De mexicaanse griep had nooit een mexicaanse griep genoemd mogen worden, gewoon een griep. Dit is nooit een pandemie geweest namelijk. Schokkend.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:07 schreef Elan het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)jn-er-eigenlijk.html
Dit is eigenlijk exact het tegenovergestelde van de Mexicaanse griep die uiteindelijk muteerde in een normale griep.
Ik las net dat de besmettingen overal afnemen, behalve in de groep 18-24. Blijkbaar besmet die groep hun ouders niet meer?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat eerste sowieso, want ik postte hier niet
Maar de mening is (bij mij) zeker veranderd. Onder andere door:
- De spelregels worden tussentijds veranderd (van zorgcapaciteit naar aantal besmettingen)
- Maatregelen zoals scholen sluiten om ouders thuis te houden, terwijl dit mogelijk helemaal niet zoveel bijdraagt. Niet met meerdere mensen buiten, maar wel binnen.
- Geen capaciteitstoename in de zorg. Een jaar na de start...
- Gebrek aan perspectief / exit strategie
- Paniek om Britse variant. Terwijl zorgsysteem van UK beroerd is
- Persoonlijke stemming, die is na een jaar thuiszitten niet best
En na de verkiezingen in maart toch weer een kabinet Rutte..... ze zullen wel viesmad zijn over 2 maanden.quote:
Hoe komen mensen hier toch bij? Waarom zou het niet meer gaan om hoeveel plek er in de ziekenhuizen is? Volgens mij zijn ze nog altijd overvol?quote:Op zondag 17 januari 2021 20:09 schreef Piles het volgende:
[..]
- De spelregels worden tussentijds veranderd (van zorgcapaciteit naar aantal besmettingen)
Grapperhaus snapte dat tenminste nog.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:13 schreef HPoi het volgende:
Volgens mij is het kabinet vergeten wat leven is.
Het lijkt wel alsof we in een calvinistische hervorming zitten.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:13 schreef HPoi het volgende:
Volgens mij is het kabinet vergeten wat leven is.
Ja, fokkers als Anton91 en DeVerzamelaar constateren dingen en dan wordt het gelijk in een wet verankerd.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:12 schreef Gunner het volgende:
Die Britse variant wordt wel misbruikt om de nieuwe avondklok door te drukken. Ik dacht dat we hier al geconcludeerd hadden dat het niet meer is dan een resultaat van kerstdrukte in bv Londen.
Never waste a good crisis ey
Selectief quoten is ook een kunst.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, want de regering heeft er iets aan om de boel dicht te houden
Ja, dat was de originele insteek. Inmiddels is het aantal besmetting een signaalwaarde geworden, waardoor de zorgcapaciteit minder van belang is, en er opeens toch minder open kan. Ook als de IC-bezetting minder wordt...quote:Op zondag 17 januari 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe komen mensen hier toch bij? Waarom zou het niet meer gaan om hoeveel plek er in de ziekenhuizen is? Volgens mij zijn ze nog altijd overvol?
Sommigen vergeten even dat besmettingen wel eens opnames als gevolg kunnen hebben. Terwijl er zelfs nu al mensen met oa kanker zijn die niet naar het ziekenhuis mogen komen omdat ze geen capaciteit hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe komen mensen hier toch bij? Waarom zou het niet meer gaan om hoeveel plek er in de ziekenhuizen is? Volgens mij zijn ze nog altijd overvol?
Ik ben ook geen fan van die avondklok en vind het niet zo handig om de maatregelen te verzwaren zolang we in een dalende trend zitten. Maar dat wil niet zeggen dat de overheid er baat bij heeft om zo streng te zijn.quote:
In andere landen zijn in elk geval nog wat meer winkels open... dit wordt wel heel treurig zo ja. En ik ben echt bang dat het weinig effect sorteert.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Als die avondklok er komt, dan begint het maatschappelijk 'leven' toch echt wel op een soort limbo te lijken ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |