https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/quote:Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Zwansen het volgende:
Heeft iemand eigenlijk de cijfers van het VK?
Dat mag. Zijn er genoeg hier, wel een minderheid geloof ik.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Sfancta het volgende:
Zijn er hier ook mensen die het vaccin niet willen, of mag daarover geen woord gerept worden?
WTF?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je deze stropop herhalen? Er is je al meerdere malen op gewezen. Er is niemand die zegt dat kinderen niet besmettelijk zouden zijn.
Ok, maar waarom kan het in Israel en de UK wel gebeuren? Het gaat toch om een noodgeval hoor ik de regering en ziekenhuizen vertellen, of is de situatie toch niet zo ernstig?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je toch mensen nodig die die prikken gaan zetten, en die kun je dan net zo goed op normale tijden laten werken. De fysieke ruimte lijkt me wel het minste probleem.
's Nachts vaccineren lijkt me meer een PR-stunt dan een noodzakelijk fenomeen.
Capaciteitsbeperking zal inderdaad vooral personeel zijn.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je toch mensen nodig die die prikken gaan zetten, en die kun je dan net zo goed op normale tijden laten werken. De fysieke ruimte lijkt me wel het minste probleem.
's Nachts vaccineren lijkt me meer een PR-stunt dan een noodzakelijk fenomeen.
Dat is niet waar.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Groot-Brittanië waar je met drie families kerst kon vieren en waar je nog lekker kon kerstshoppen.
Ik kan kritiek vanuit Groot-Brittanië echt maar moeilijk serieus nemen.
Van beide landen hebben de leiders wat te bewijzen.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:12 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ok, maar waarom kan het in Israel en de UK wel gebeuren? Het gaat toch om een noodgeval hoor ik de regering en ziekenhuizen vertellen, of is de situatie toch niet zo ernstig?
Idd, win-win situatie. Alleen je moet er wel kennis of ervaring hebben met vaccineren lijkt me.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Capaciteitsbeperking zal inderdaad vooral personeel zijn.
Als het locaties of faciliteiten zijn, kunnen ze misschien de evenementenbranche vragen, die hebben toch niks te doen
Daar heb ik echt geen vertrouwen (meer) in.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We gaan vanaf morgen wel op grotere schaal beginnen dacht ik. Dus dan zal het wel harder gaan.
We doen eerst een avondklok en gaan dan dag en nacht vaccinerenquote:Op zondag 17 januari 2021 20:59 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan ze dag en nacht prikken als er écht veel vaccins zijn. Dat doen ze nu in Israel en de UK ook.
ik denk dat je het verkeerd leest. Hij zegt toch juist dat ze moeten sturen op ziekenhuisopnames? Daarmee zegt hij toch juist éxact hetzelfde als jij, namelijk dat het zaak is de druk op de ziekenhuizen weg te nemen??quote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef erkel het volgende:
[..]
Je hebt geen zorgpersoneel in je vriendenkring of familie of wel? Als je een keer een gesprek hebt met iemand uit een ziekenhuis, dan snap je misschien beter hoe nijpend de situatie is of kan worden.
En ja, ook voor jou kan dat gevolgen hebben. Stel je voor dat alle maatregelen versoepeld worden en je in een auto-ongeluk terecht komt en bijvoorbeeld je schouder verbrijzeld raakt. Dan ben je niet blij als ze je een shot morfine geven en aangeven overmorgen maar terug te komen.
Zij hebben beide wel buiten de EU om gekocht. Maar de limiterende factor is de hoeveelheid vaccins, dus je kunt wel 's nachts gaan vaccineren, maar dan moet je wel eerst zorgen dat je er overdag minder vaccineert anders heb je niets meer over voor de nacht.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:12 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ok, maar waarom kan het in Israel en de UK wel gebeuren? Het gaat toch om een noodgeval hoor ik de regering en ziekenhuizen vertellen, of is de situatie toch niet zo ernstig?
Veel mensen zitten ook in een nachtdienst, die kan je toch dan die nacht prikken?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van beide landen hebben de leiders wat te bewijzen.
Ik kan werkelijk niet verzinnen waarom je de mensen die 's nachts spuiten lopen te zetten, dat niet gewoon overdag of in de normale avonduren zouden kunnen doen. Lijkt me fijner voor iedereen.
Oh, het aantal zieken zal zeker oplopen. Het aantal opnames op. Het aantal doden ook.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. Het duurt zo lang het duurt om voldoende mensen te vaccineren. Daar heeft het wel of niet naar de winkel kunnen gaan niets mee te maken.
is dat echt zo? Ik dacht altijd gehoord te hebben dat de zorg in UK erg goed was, of waren dat biased USA bronnen die het vergeleken met de shithole-standaarden daar?quote:
Nee, dat heb je weer helemaal verkeerd.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
WTF?
Of je leest even terug naar het vorige topic waar je gezeik tegen mij begon omdat ik het niet zogenaamde niet besmettelijk zijn van kinderen ter discussie stelde.
Maar op zich past dat hier denk ik ook niet in het protocol, omdat ze toch mensen een kwartier willen observeren erna?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:14 schreef Evenstar het volgende:
Vond die beelden uit VS wel indrukwekkend, van die mega vaccinatieterreinen waar je met de auto langs kan rijden.
Goed geregeld, maar natuurlijk hebben wij hier geen ruimte voor
Nee echt niet, Nederland valt tegenwoordig op donderdagmiddag om 17.00uur stilquote:Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef Celestien het volgende:
[..]
Geen probleem mee.
Maar het klinkt niet erg Nederlands: 's nachts vaccineren. Zo ver zullen we wel niet gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |