Tja, je weet gewoon niet wat het precieze effect is. Je kunt wel kijken naar het buitenland en prognoses maken, en dat gebeurt waarschijnlijk ook nog onvoldoende. Maar precies weten kan gewoon niet.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat mensen accepteren hun bewegingsvrijheid op te geven, waarvan het niet eens zeker is dat het zoden aan de dijk gaat zetten. Die avondklok ook, het OMT stelt in hun rapport dat het te verwachten effect niet zeker is, een no-go dus. Maar dit is wel te danken aan dat mensen volgzaam alles opvolgen wat ze voorgeschoteld wordt. Ik ben zeker niet tegen alle maatregelen, mits voldoende onderbouwd en dat het echt zoden aan de dijk zet. Bij meer dan 90% van de maatregelen is dit na 10 maanden nog niet duidelijk. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig, al die nevenschade veroorzaken in de hoop dat het grote kanon doel (het mugje) treft.
'Opa en oma' nemen 't overigens ook niet zo nauw met hun eigen & andermans veiligheid. Hoeveel oudjes ik wel niet vakkundig de regels zie negeren is schokkend.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag daar inderdaad vol op ingezet worden. Het is echt wel bekend wie waar voor problemen zorgt. Studentenfeestjes in steden, bekende hangplekken waar bovendien vaak al lang voor de coronacrisis gedeald werd, enz. De enkeling die de hele week thuis werkt en om 20:30 nog even wat boodschappen doet of bij een vriend langs gaat zorgt er echt niet voor "dat opa en oma dood gaan".
Nee, juist niet. Je trekt weer eens de verkeerde conclusie.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar dan moeten we dus nog strenger ingrijpen.
Of je gaat eens normaal reageren ipv iedere keer dat op de man gesneerquote:Op zondag 17 januari 2021 20:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat men onzeker is over die Britse variant. Heb je niet opgelet ofzo?
[..]
Er is niemand die dat beweert. Wat is dat toch met die eeuwige stropoppen?
Dat maakt voor ons toch niks uit want we zijn nog te lam om de voorraad die we al hebben op te maken.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Goede nieuws is dat de fabriek van Pfizer in België binnenkort meer productiecapaciteit heeft (zo'n 50% extra). Maar de komende weken zijn de leveringen waarschijnlijk iets lager.
De curve van Engeland en Ierland (die helemaal) is al flink aan her zakken. Oftewel, net zoals daar hebben we hier ook gewoon de tijd nodig om het aantal besmettingen te laten zakken.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar dan moeten we dus nog strenger ingrijpen. Dat iedereen in zijn huis moet blijven behalve als je een hele goede reden hebt.
Nu hebben we nog tijd om het niet helemaal uit de klauwen te laten lopen.
Wat mij betreft gaan ze dag en nacht prikken als er écht veel vaccins zijn. Dat doen ze nu in Israel en de UK ook.quote:
Je mikt toch altijd op 100%? Alleen is dat niet reël, hoewel moderna, pfizer, en oxford wel alledrie 100% schijnen te hebben gehaald qua niet naar het ziekenhuis te hoeven.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze mikken zelf op een effectiviteit van zo'n 70%.
Ik claim het helemaal niet beter te weten maar hij zegt zelf al geen viroloog te zijn, en de virologen zijn juist enorm bezorgd.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hij is directeur van 5 ziekenhuizen, maar de gemiddelde FOK!ker zal het wel beter weten?![]()
Bovendien zakken de cases ook alweer vrij rap in London (waar die mutatie de meest dominante is).
Als die scholen weer veilig open kunnen, dan zou dat al flink schelen qua mentale stress voor veel werkende ouders. Ook voor kinderen is het veel beter om naar school te gaan. Maar 't moet wel veilig zijn. Het moet geen enorme stijging van besmettingen tot gevolg hebben. En ben bang dat dat wel het geval zijn zal.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mee eens hoor. Wel heb ik twijfels bij de precieze invulling er van. Een avondklok hadden we ook eerder kunnen doen, dan hadden we de basisscholen nog open kunnen houden. De belasting daarvan lijkt me groter dan een avondklok.
En wat betreft het sluiten van de winkels, we hadden ook streng kunnen controleren op samen shoppen.
I know. Even geduld hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Goede nieuws is dat de fabriek van Pfizer in België binnenkort meer productiecapaciteit heeft (zo'n 50% extra). Maar de komende weken zijn de leveringen waarschijnlijk iets lager.
Hopelijk nemen ze die besmettingen dan voor lief, en gaan ze sturen op ziekenhuisopnames. Maar ik heb hier een hard hoofd in, we zijn hier nog lang niet vanaf. Men is veels te panisch geworden die het bewind voeren.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Je mikt toch altijd op 100%? Alleen is dat niet reël, hoewel moderna, pfizer, en oxford wel alledrie 100% schijnen te hebben gehaald qua niet naar het ziekenhuis te hoeven.
Ik denk dat Nederland met het VK vergelijken qua gezondheidszorg geen goed idee is. Het is mogelijk dat sterke verspreiding van de Britse variant hier ook tot grote problemen leidt maar het is allerminst zeker dat het dezelfde proporties zou hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik claim het helemaal niet beter te weten maar hij zegt zelf al geen viroloog te zijn, en de virologen zijn juist enorm bezorgd.
Je moet je ook wel realiseren dat wij hier pas aan het begin staan van wat hun hebben doorgemaakt. Zonder die nieuwe variant kan de zorg het eigenlijk al amper aan.
Dat is ook een ontzettend makkelijk besluit, want zelfs Jaap V. Dissel heeft tijdens een aantal briefings dacht ik gezegd dat het goed is om de testcapaciteit te benutten omdat je daarmee gevallen kunt aantonen. We hebben immers ook genoeg testcapaciteit, dus ook geen reden om daar niet positief tegenover te staan.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je gaat eens normaal reageren ipv iedere keer dat op de man gesneer
Die Britse variant waarvan jij niet gelooft dat hij toeneemt, en daarvoor hebben ze het testbeleid bij kinderen in de basisschoolleeftijd al per 6 januari aangepast?
Dat is dan wel lekker snel besloten.
Kijkend naar de toename van de Britse variant (oh het bestaat toch) in de besmettingcijfers en extrapoloatie daarvan, is het scenario van een derde golf toch zorgwekkend.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar kijkend naar Engeland is er ook geen reden om direct te verzwaren, want ook daar is het uiteindelijk mogelijk geweest om de curve om te buigen. Dus het reproductienummer is onder de 1 te krijgen. Oftewel, we kunnen ingrijpen als het uit de hand dreigt te lopen, maar voorlopig is dat niet het geval.
Dat "nog even volhouden" hoor ik al een jaar. Helemaal klaar meequote:Op zondag 17 januari 2021 21:01 schreef Celestien het volgende:
[..]
I know. Even geduld hebben.
Dat lijkt wel de slogan intussen: geduld hebben.
Zeg ik niet.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die Britse variant waarvan jij niet gelooft dat hij toeneemt,
Ja. Omdat er berichten kwamen uit Engeland dat de nieuwe variant misschien bestemmetelijker was onder kinderen. Nogmaals, je loopt flink achter wat betreft berichtgeving. Dan is het niet handig om zo uit de hoogte te gaan doen.quote:en daarvoor hebben ze het testbeleid bij kinderen in de basisschoolleeftijd al per 6 januari aangepast?
Dat is dan wel lekker snel besloten.
Dat is niet waar, wij hebben misschien wel een andere strategie, wij zorgen ervoor (misschien dat dat nog gaat veranderen) dat we gegarandeerd de volgende dosis in de vriezer hebben liggen, juist om onaangename verassingen te voorkomen zoals nu met Pfizer.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat maakt voor ons toch niks uit want we zijn nog te lam om de voorraad die we al hebben op te maken.
Vergeet niet dat Engeland toen die mutatie werd ontdekt het grootste gedeelte géén lockdown had.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland met het VK vergelijken qua gezondheidszorg geen goed idee is. Het is mogelijk dat sterke verspreiding van de Britse variant hier ook tot grote problemen leidt maar het is allerminst zeker dat het dezelfde proporties zou hebben.
Geen probleem mee.quote:Op zondag 17 januari 2021 20:59 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan ze dag en nacht prikken als er écht veel vaccins zijn. Dat doen ze nu in Israel en de UK ook.
Wordt al 10 maanden gezegd en de situatie is er niet beter op geworden. Geduld is uitgewerkt inmiddels. Ik geef het nog een paar maanden.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:01 schreef Celestien het volgende:
[..]
I know. Even geduld hebben.
Dat lijkt wel de slogan intussen: geduld hebben.
En wat ga je dan doen?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wordt al 10 maanden gezegd en de situatie is er niet beter op geworden. Geduld is uitgewerkt inmiddels. Ik geef het nog een paar maanden.
Onzin. Er wordt gewoon gevraagd om goede onderbouwing voor maatregelen. Het uitgangspunt moet altijd zijn dat verzwaringen onderbouwd worden met goede redenen en dat versoepelingen altijd zo snel mogelijk moeten gebeuren.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef erkel het volgende:
[..]
Maandenlang was de kritiek dat er niet op tijd in gegrepen werd en nu het wel gebeurd, is de kritiek weer dat er gekeken moet worden naar de dagcijfers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |