abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197474312
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wij hebben op dit moment strengere maatregelen dan de Engelsen in de aanloop naar kerst.

Met verlenging van de huidige maatregelen heb ik geen probleem, maar daar hoort dan o.a. wel tegenover te staan dat er flink gas gegeven dient te worden met vaccineren. En juist het tegenovergestelde is waar; het dagelijks aantal vaccinaties in Nederland neemt juist af. En dat nadat er al niet bepaald sprake was van een vliegende start.

Een avondklok gaat mij echt meerdere bruggen te ver.
Ik hoop ook van harte dat die avondklok er niet komt, maar gezien het feit dat we al geruime tijd in lockdown zijn en de cijfers desondanks uiterst traag dalen vind ik het niet zo raar dat zwaardere maatregelen worden overwogen.
Al zou ik het zelf liever zoeken in strenger handhaven.
pi_197474313
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wij hebben op dit moment strengere maatregelen dan de Engelsen in de aanloop naar kerst.

Met verlenging van de huidige maatregelen heb ik geen probleem, maar daar hoort dan o.a. wel tegenover te staan dat er flink gas gegeven dient te worden met vaccineren. En juist het tegenovergestelde is waar; het dagelijks aantal vaccinaties in Nederland neemt juist af. En dat nadat er al niet bepaald sprake was van een vliegende start.

Een avondklok gaat mij echt meerdere bruggen te ver.
Zodra astrazeneca goedgekeurd is zou het wel hard moeten gaan met vaccineren.
pi_197474319
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Oh, die buigen wel.
Daar zou ik niet van uitgaan,door de tweede kamer is de lengte van de spoedwet al door vieren gegaan, zijn er 0 regels mogelijk voor thuis waardoor al die huisfeestjes nu expliciet legaal zijn, en meer...
#WeesGeenWhales
pi_197474334
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik hoop ook van harte dat die avondklok er niet komt, maar gezien het feit dat we al geruime tijd in lockdown zijn en de cijfers desondanks uiterst traag dalen
Er is sinds vorig jaar april geen hardere daling geweest. Het gaat echt niet traag.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:49:08 #80
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197474371
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:45 schreef Schuifpui het volgende:
De stemming is hier wel 180 graden gedraaid. Eerst was vrijwel iedereen pro lockdown en moest alles strenger. Nu lijkt het wel compleet het tegenovergestelde.

Zijn er andere users, of is de mening veranderd?
Is het zo? Ik ben nog steeds pro-lockdown & ben het eens met de strenge regels.
Betekent niet dat ik eraan wen of dat het gemakkelijker wordt.

Mentaal vreet deze situatie aan me, maar deze lockdown is nodig. Dus so be it.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:49:13 #81
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197474373
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

En die van Janssen. Daar heb je er ook nog eens maar één injectie voor nodig, tov 2 injecties van de overige (Pfizer, Moderna en AZ).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197474407
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:49 schreef Celestien het volgende:

[..]

Laat 5 mei dan voortaan ook maar verstek gaan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197474417
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Daar zou ik niet van uitgaan,door de tweede kamer is de lengte van de spoedwet al door vieren gegaan, zijn er 0 regels mogelijk voor thuis waardoor al die huisfeestjes nu expliciet legaal zijn, en meer...
Rutte heeft expliciet gevraagd om niet dwars te liggen bij een eventuele avondklok: https://www.nu.nl/algemee(...)et-te-blokkeren.html

Zullen ze de ballen hebben om hem dan alsnog af te schieten (de avondklok, niet Rutte)? Ik heb er m'n twijfels over.
pi_197474422
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En die van Janssen. Daar heb je er ook nog eens maar één injectie voor nodig, tov 2 injecties van de overige (Pfizer, Moderna en AZ).
De beoordeling van het Johnson & Johnson vaccin is als het goed is volgende maand, maar ze kunnen pas vanaf april leveren :{
  zondag 17 januari 2021 @ 20:50:47 #85
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197474426
quote:

[..]

Ik hoop ook van harte dat die avondklok er niet komt, maar gezien het feit dat we al geruime tijd in lockdown zijn en de cijfers desondanks uiterst traag dalen vind ik het niet zo raar dat zwaardere maatregelen worden overwogen.
Qua dat laatste: absoluut.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:51:08 #86
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197474430
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat denk, en hoop, ik ook :Y
pi_197474443
quote:
14s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Laat 5 mei dan voortaan ook maar verstek gaan.
Wat is dit voor achterlijke opmerking?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 17 januari 2021 @ 20:51:59 #88
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197474448
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand de Britse variant ontkent.
Het punt is dat in beide gevallen, oftewel een actief Britse variant of alleen door versoepelde maatregelen, er een flinke toename was. Kijkend naar Engeland is er geen reden tot versoepeling.
Weisst
  zondag 17 januari 2021 @ 20:52:48 #89
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197474473
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het kán snel gaan. Laten we hopen dat dat ook gaat gebeuren.
We hebben goed nieuws nodig, wat licht aan het einde van deze tunnel. Tot nu toe is er niet veel om te juichen. Ja, er druppelen vaccins binnen, maar lang niet genoeg qua aantal om echt al een verschil te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 17-01-2021 20:56:56 (taal) ]
pi_197474477
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Zijn verklaring slaat nergens op. Kerstshoppen, really? :')
Het is maar net welke kant je op wil. Ja, het is minder erg dan in het nieuws leek. Maar het is nog steeds alle hens aan dek in Engeland. Dit is het uitgebreide interview:

Marcel Levi vanuit brandhaard Engeland: ‘Het is nog altijd alle hens aan dek’
pi_197474497
Avondklok maakt toch geen enig verschil met nu in de medium/kleine dorpen en steden. Zijn nu al geen wouten, en zullen er ook niet opeens gaat patrouilleren.

Daarnaast is er na achten sowieso al bijna geen mens op straat.
pi_197474521
quote:

[..]

Wat mij betreft mag daar inderdaad vol op ingezet worden. Het is echt wel bekend wie waar voor problemen zorgt. Studentenfeestjes in steden, bekende hangplekken waar bovendien vaak al lang voor de coronacrisis gedeald werd, enz. De enkeling die de hele week thuis werkt en om 20:30 nog even wat boodschappen doet of bij een vriend langs gaat zorgt er echt niet voor "dat opa en oma dood gaan".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197474530
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:49 schreef Celestien het volgende:

[..]

Mee eens hoor. Wel heb ik twijfels bij de precieze invulling er van. Een avondklok hadden we ook eerder kunnen doen, dan hadden we de basisscholen nog open kunnen houden. De belasting daarvan lijkt me groter dan een avondklok.

En wat betreft het sluiten van de winkels, we hadden ook streng kunnen controleren op samen shoppen.
pi_197474535
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:51 schreef erkel het volgende:

[..]

Het punt is dat in beide gevallen, oftewel een actief Britse variant of alleen door versoepelde maatregelen, er een flinke toename was. Kijkend naar Engeland is er geen reden tot versoepeling.
Maar kijkend naar Engeland is er ook geen reden om direct te verzwaren, want ook daar is het uiteindelijk mogelijk geweest om de curve om te buigen. Dus het reproductienummer is onder de 1 te krijgen. Oftewel, we kunnen ingrijpen als het uit de hand dreigt te lopen, maar voorlopig is dat niet het geval.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:55:43 #95
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197474544
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:50 schreef Anton91 het volgende:

[..]

De beoordeling van het Johnson & Johnson vaccin is als het goed is volgende maand, maar ze kunnen pas vanaf april leveren :{
Ben benieuwd hoe effectief zal blijken te zijn. 't Zal wel zoden aan de dijk moeten zetten.
pi_197474561
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat is dit voor achterlijke opmerking?
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat mensen accepteren hun bewegingsvrijheid op te geven, waarvan het niet eens zeker is dat het zoden aan de dijk gaat zetten. Die avondklok ook, het OMT stelt in hun rapport dat het te verwachten effect niet zeker is, een no-go dus. Maar dit is wel te danken aan dat mensen volgzaam alles opvolgen wat ze voorgeschoteld wordt. Ik ben zeker niet tegen alle maatregelen, mits voldoende onderbouwd en dat het echt zoden aan de dijk zet. Bij meer dan 90% van de maatregelen is dit na 10 maanden nog niet duidelijk. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig, al die nevenschade veroorzaken in de hoop dat het grote kanon doel (het mugje) treft.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197474562
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:52 schreef Celestien het volgende:

[..]

Het kán snel gaan. Laten we hopen dat dat ook gaat gebeuren.
We hebben we goed nieuws nodig, wat licht aan het einde van deze tunnel. Tot nu toe is er niet veel om te juichen. Ja, we druppelen vaccins binnen, maar lang niet genoeg qua aantal om echt al een verschil te maken.
Goede nieuws is dat de fabriek van Pfizer in België binnenkort meer productiecapaciteit heeft (zo'n 50% extra). Maar de komende weken zijn de leveringen waarschijnlijk iets lager.
pi_197474571
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Rutte heeft expliciet gevraagd om niet dwars te liggen bij een eventuele avondklok: https://www.nu.nl/algemee(...)et-te-blokkeren.html

Zullen ze de ballen hebben om hem dan alsnog af te schieten (de avondklok, niet Rutte)? Ik heb er m'n twijfels over.
Dat deed De Jonge van de zomer ook. Toen hij nog niet demissionair was.

De kamer lachtte hem in z'n gezicht uit met de eerste versie van de spoedwet...
#WeesGeenWhales
pi_197474577
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar kijkend naar Engeland is er ook geen reden om direct te verzwaren, want ook daar is het uiteindelijk mogelijk geweest om de curve om te buigen. Dus het reproductienummer is onder de 1 te krijgen. Oftewel, we kunnen ingrijpen als het uit de hand dreigt te lopen, maar voorlopig is dat niet het geval.
Maar dan moeten we dus nog strenger ingrijpen. Dat iedereen in zijn huis moet blijven behalve als je een hele goede reden hebt.

Nu hebben we nog tijd om het niet helemaal uit de klauwen te laten lopen.
pi_197474582
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:55 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe effectief zal blijken te zijn. 't Zal wel zoden aan de dijk moeten zetten.
Ze mikken zelf op een effectiviteit van zo'n 70%.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')