abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 januari 2021 @ 20:58:29 #102
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197474611
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag daar inderdaad vol op ingezet worden. Het is echt wel bekend wie waar voor problemen zorgt. Studentenfeestjes in steden, bekende hangplekken waar bovendien vaak al lang voor de coronacrisis gedeald werd, enz. De enkeling die de hele week thuis werkt en om 20:30 nog even wat boodschappen doet of bij een vriend langs gaat zorgt er echt niet voor "dat opa en oma dood gaan".
'Opa en oma' nemen 't overigens ook niet zo nauw met hun eigen & andermans veiligheid. Hoeveel oudjes ik wel niet vakkundig de regels zie negeren is schokkend.
(Un)masking for the greater good.
pi_197474613
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar dan moeten we dus nog strenger ingrijpen.
Nee, juist niet. Je trekt weer eens de verkeerde conclusie.

Als zelfs met de gevreesde nieuwe variant het mogelijk is om met deze maatregelen de R onder 1 te houden is verzwaren het laatste dat je moet doen.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:58:36 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197474615
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat men onzeker is over die Britse variant. Heb je niet opgelet ofzo?
[..]

Er is niemand die dat beweert. Wat is dat toch met die eeuwige stropoppen?
Of je gaat eens normaal reageren ipv iedere keer dat op de man gesneer :r

Die Britse variant waarvan jij niet gelooft dat hij toeneemt, en daarvoor hebben ze het testbeleid bij kinderen in de basisschoolleeftijd al per 6 januari aangepast?
Dat is dan wel lekker snel besloten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 januari 2021 @ 20:58:52 #105
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197474623
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Goede nieuws is dat de fabriek van Pfizer in België binnenkort meer productiecapaciteit heeft (zo'n 50% extra). Maar de komende weken zijn de leveringen waarschijnlijk iets lager.
Dat maakt voor ons toch niks uit want we zijn nog te lam om de voorraad die we al hebben op te maken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197474635
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar dan moeten we dus nog strenger ingrijpen. Dat iedereen in zijn huis moet blijven behalve als je een hele goede reden hebt.

Nu hebben we nog tijd om het niet helemaal uit de klauwen te laten lopen.
De curve van Engeland en Ierland (die helemaal) is al flink aan her zakken. Oftewel, net zoals daar hebben we hier ook gewoon de tijd nodig om het aantal besmettingen te laten zakken.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:59:41 #107
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197474642
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:51 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat denk, en hoop, ik ook :Y
Wat mij betreft gaan ze dag en nacht prikken als er écht veel vaccins zijn. Dat doen ze nu in Israel en de UK ook.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197474653
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ze mikken zelf op een effectiviteit van zo'n 70%.
Je mikt toch altijd op 100%? Alleen is dat niet reël, hoewel moderna, pfizer, en oxford wel alledrie 100% schijnen te hebben gehaald qua niet naar het ziekenhuis te hoeven.
#WeesGeenWhales
pi_197474669
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hij is directeur van 5 ziekenhuizen, maar de gemiddelde FOK!ker zal het wel beter weten? :')

Bovendien zakken de cases ook alweer vrij rap in London (waar die mutatie de meest dominante is).
Ik claim het helemaal niet beter te weten maar hij zegt zelf al geen viroloog te zijn, en de virologen zijn juist enorm bezorgd.

Je moet je ook wel realiseren dat wij hier pas aan het begin staan van wat hun hebben doorgemaakt. Zonder die nieuwe variant kan de zorg het eigenlijk al amper aan.
blablablabla
  zondag 17 januari 2021 @ 21:01:08 #110
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197474675
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mee eens hoor. Wel heb ik twijfels bij de precieze invulling er van. Een avondklok hadden we ook eerder kunnen doen, dan hadden we de basisscholen nog open kunnen houden. De belasting daarvan lijkt me groter dan een avondklok.

En wat betreft het sluiten van de winkels, we hadden ook streng kunnen controleren op samen shoppen.
Als die scholen weer veilig open kunnen, dan zou dat al flink schelen qua mentale stress voor veel werkende ouders. Ook voor kinderen is het veel beter om naar school te gaan. Maar 't moet wel veilig zijn. Het moet geen enorme stijging van besmettingen tot gevolg hebben. En ben bang dat dat wel het geval zijn zal.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:01:37 #112
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197474689
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Goede nieuws is dat de fabriek van Pfizer in België binnenkort meer productiecapaciteit heeft (zo'n 50% extra). Maar de komende weken zijn de leveringen waarschijnlijk iets lager.
I know. Even geduld hebben.

Dat lijkt wel de slogan intussen: geduld hebben.
pi_197474695
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Je mikt toch altijd op 100%? Alleen is dat niet reël, hoewel moderna, pfizer, en oxford wel alledrie 100% schijnen te hebben gehaald qua niet naar het ziekenhuis te hoeven.
Hopelijk nemen ze die besmettingen dan voor lief, en gaan ze sturen op ziekenhuisopnames. Maar ik heb hier een hard hoofd in, we zijn hier nog lang niet vanaf. Men is veels te panisch geworden die het bewind voeren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197474705
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik claim het helemaal niet beter te weten maar hij zegt zelf al geen viroloog te zijn, en de virologen zijn juist enorm bezorgd.

Je moet je ook wel realiseren dat wij hier pas aan het begin staan van wat hun hebben doorgemaakt. Zonder die nieuwe variant kan de zorg het eigenlijk al amper aan.
Ik denk dat Nederland met het VK vergelijken qua gezondheidszorg geen goed idee is. Het is mogelijk dat sterke verspreiding van de Britse variant hier ook tot grote problemen leidt maar het is allerminst zeker dat het dezelfde proporties zou hebben.
pi_197474708
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je gaat eens normaal reageren ipv iedere keer dat op de man gesneer :r

Die Britse variant waarvan jij niet gelooft dat hij toeneemt, en daarvoor hebben ze het testbeleid bij kinderen in de basisschoolleeftijd al per 6 januari aangepast?
Dat is ook een ontzettend makkelijk besluit, want zelfs Jaap V. Dissel heeft tijdens een aantal briefings dacht ik gezegd dat het goed is om de testcapaciteit te benutten omdat je daarmee gevallen kunt aantonen. We hebben immers ook genoeg testcapaciteit, dus ook geen reden om daar niet positief tegenover te staan.
pi_197474709
Dan hebben wij toch gewoon geluk met alleen een avondklok, dat bezoek moeten ze gewoon afschaffen

20:40
Als we in Nederland willen voorkomen dat de Britse coronamutant ons zorgsysteem omverblaast, zullen we écht minder bij elkaar over de vloer moeten komen. Dat zegt Koen Pouwels, die met collega’s in Oxford onderzoek doet naar de variant. ,,Ik verbaas me over de Nederlandse bezoekregels.

,Het is zaak de variant klein te houden. Waar ik me dan over verbaas, zijn de Nederlandse bezoekregels. Je mag dagelijks twee mensen ontvangen, uit verschillende huishoudens, en het mogen elke dag weer anderen zijn. In theorie kun je wekelijks dus mensen uit veertien huishoudens zien. Als dat in Groot-Brittannië was gebeurd, was het echt één grote chaos geworden.”

De Britten kunnen één huishouden kiezen dat ze af en toe zien. ,,Ik denk dat dat een goede regel is. Je kunt niet controleren of mensen zich eraan houden, maar ik denk dat de meeste mensen wel bereid zijn de regels te volgen."

https://www.ad.nl/binnenl(...)eel-ruimte~a1939289/
  zondag 17 januari 2021 @ 21:02:44 #117
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197474718
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar kijkend naar Engeland is er ook geen reden om direct te verzwaren, want ook daar is het uiteindelijk mogelijk geweest om de curve om te buigen. Dus het reproductienummer is onder de 1 te krijgen. Oftewel, we kunnen ingrijpen als het uit de hand dreigt te lopen, maar voorlopig is dat niet het geval.
Kijkend naar de toename van de Britse variant (oh het bestaat toch) in de besmettingcijfers en extrapoloatie daarvan, is het scenario van een derde golf toch zorgwekkend.

Maandenlang was de kritiek dat er niet op tijd in gegrepen werd en nu het wel gebeurd, is de kritiek weer dat er gekeken moet worden naar de dagcijfers.
Weisst
pi_197474721
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:01 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat "nog even volhouden" hoor ik al een jaar. Helemaal klaar mee :r
pi_197474725
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die Britse variant waarvan jij niet gelooft dat hij toeneemt,
Zeg ik niet.

quote:
en daarvoor hebben ze het testbeleid bij kinderen in de basisschoolleeftijd al per 6 januari aangepast?
Ja. Omdat er berichten kwamen uit Engeland dat de nieuwe variant misschien bestemmetelijker was onder kinderen. Nogmaals, je loopt flink achter wat betreft berichtgeving. Dan is het niet handig om zo uit de hoogte te gaan doen.
pi_197474735
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat maakt voor ons toch niks uit want we zijn nog te lam om de voorraad die we al hebben op te maken.
Dat is niet waar, wij hebben misschien wel een andere strategie, wij zorgen ervoor (misschien dat dat nog gaat veranderen) dat we gegarandeerd de volgende dosis in de vriezer hebben liggen, juist om onaangename verassingen te voorkomen zoals nu met Pfizer.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:03:37 #121
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197474736
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat Nederland met het VK vergelijken qua gezondheidszorg geen goed idee is. Het is mogelijk dat sterke verspreiding van de Britse variant hier ook tot grote problemen leidt maar het is allerminst zeker dat het dezelfde proporties zou hebben.
Vergeet niet dat Engeland toen die mutatie werd ontdekt het grootste gedeelte géén lockdown had.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zondag 17 januari 2021 @ 21:03:42 #122
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197474737
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:59 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaan ze dag en nacht prikken als er écht veel vaccins zijn. Dat doen ze nu in Israel en de UK ook.
Geen probleem mee.
Maar het klinkt niet erg Nederlands: 's nachts vaccineren. Zo ver zullen we wel niet gaan.
pi_197474740
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:01 schreef Celestien het volgende:

[..]

Wordt al 10 maanden gezegd en de situatie is er niet beter op geworden. Geduld is uitgewerkt inmiddels. Ik geef het nog een paar maanden.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 21:04:19 #124
236264 crew  capricia
pi_197474749
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wordt al 10 maanden gezegd en de situatie is er niet beter op geworden. Geduld is uitgewerkt inmiddels. Ik geef het nog een paar maanden.
En wat ga je dan doen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197474750
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef erkel het volgende:

[..]

Maandenlang was de kritiek dat er niet op tijd in gegrepen werd en nu het wel gebeurd, is de kritiek weer dat er gekeken moet worden naar de dagcijfers.
Onzin. Er wordt gewoon gevraagd om goede onderbouwing voor maatregelen. Het uitgangspunt moet altijd zijn dat verzwaringen onderbouwd worden met goede redenen en dat versoepelingen altijd zo snel mogelijk moeten gebeuren.
pi_197474758
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef Celestien het volgende:

[..]

Geen probleem mee.
Maar het klinkt niet erg Nederlands: 's nachts vaccineren. Zo ver zullen we wel niet gaan.
Als een avondklok op tafel ligt, waarom dit dan niet :?
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 21:05:08 #127
236264 crew  capricia
pi_197474764
quote:

[..]

Graag. En Amen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 17 januari 2021 @ 21:05:32 #128
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197474773
quote:

[..]

Geen probleem mee.
Wat mij betreft gaat dat wel. En dan mag wat mij betreft de hele evenementenbranche en de horeca bvb de druk flink opvoeren als er niet vrijwel 24/7 geprikt gaat worden.
pi_197474775
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:04 schreef capricia het volgende:

[..]

En wat ga je dan doen?
Demonstreren op het museumplein :')
pi_197474785
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is de zorg hier zoveel beter dan?
Ik ga er vanuit dat men rekenmodellen hanteert, en als de deskundigen die die interpreteren aangeven dat de situatie extreem zorgelijk is of zelfs de zorg potentieel kan omvallen zal dat geen gevalletje zijn van paniek zaaien.
blablablabla
  zondag 17 januari 2021 @ 21:06:09 #131
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197474789
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef Piles het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ja, ik snap je. Dat gevoel heb ik ook.
Maar we hebben geen keuze, geen echte keuze. Als we van covid-19 af willen, als we weer ons 'oude leventje' willen oppakken, dan moeten we, idd, volhouden. Als we nu alle maatregelen naast ons neerleggen, dan duurt het alleen maar langer.
pi_197474791
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

https://www.hln.be/medisc(...)odig-heeft~aec8d6de/

quote:
Die beide vaccins scoren met minstens 90 procent wel enorm hoog qua doeltreffendheid. J&J mikte zelf ambitieus op 70 procent efficiëntie, aldus Paul Stoffels, maar hij heeft inmiddels vertrouwen in een nóg hoger getal. “We hebben goede redenen om te geloven in een heel hoog niveau van doeltreffendheid”, aldus Stoffels
  zondag 17 januari 2021 @ 21:06:31 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197474796
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat is ook een ontzettend makkelijk besluit, want zelfs Jaap V. Dissel heeft tijdens een aantal briefings dacht ik gezegd dat het goed is om de testcapaciteit te benutten omdat je daarmee gevallen kunt aantonen. We hebben immers ook genoeg testcapaciteit, dus ook geen reden om daar niet positief tegenover te staan.
Als kinderen "niet besmettelijk" zouden zijn hoef je er ook geen testcapaciteit aan te besteden, dat ze dat nu wel doen betekent dus iig dat ze helemaal niet zeker zijn dat kinderen niet besmettelijk zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 17 januari 2021 @ 21:06:51 #134
78780 deedeetee
pi_197474805
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat is niet waar, wij hebben misschien wel een andere strategie, wij zorgen ervoor (misschien dat dat nog gaat veranderen) dat we gegarandeerd de volgende dosis in de vriezer hebben liggen, juist om onaangename verassingen te voorkomen zoals nu met Pfizer.
Dat is natuurlijk goed maar na 2 weken en 55.000 vaccinaties ben ik niet onder de indruk van het tempo. Hadden we niet 450.000 gekregen van pfizer ?
  zondag 17 januari 2021 @ 21:06:53 #135
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197474807
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hopelijk nemen ze die besmettingen dan voor lief, en gaan ze sturen op ziekenhuisopnames. Maar ik heb hier een hard hoofd in, we zijn hier nog lang niet vanaf. Men is veels te panisch geworden die het bewind voeren.
Je hebt geen zorgpersoneel in je vriendenkring of familie of wel? Als je een keer een gesprek hebt met iemand uit een ziekenhuis, dan snap je misschien beter hoe nijpend de situatie is of kan worden.

En ja, ook voor jou kan dat gevolgen hebben. Stel je voor dat alle maatregelen versoepeld worden en je in een auto-ongeluk terecht komt en bijvoorbeeld je schouder verbrijzeld raakt. Dan ben je niet blij als ze je een shot morfine geven en aangeven overmorgen maar terug te komen.
Weisst
pi_197474811
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef Piles het volgende:

[..]

"Nog even volhouden, dan stellen wij het zorgvuldig beginnen met vaccineren nog even een paar weken uit."
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:07:13 #137
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197474815
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef Celestien het volgende:
Als we nu alle maatregelen naast ons neerleggen, dan duurt het alleen maar langer.
Nee. Gewoon nee. Het duurt zo lang het duurt om voldoende mensen te vaccineren. Daar heeft het wel of niet naar de winkel kunnen gaan niets mee te maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197474821
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als kinderen "niet besmettelijk" zouden zijn hoef je er ook geen testcapaciteit aan te besteden, dat ze dat nu wel doen betekent dus iig dat ze helemaal niet zeker zijn dat kinderen niet besmettelijk zijn.
Hoe vaak ga je deze stropop herhalen? Er is je al meerdere malen op gewezen. Er is niemand die zegt dat kinderen niet besmettelijk zouden zijn.
pi_197474827
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Is de zorg hier zoveel beter dan?
Ik ga er vanuit dat men rekenmodellen hanteert, en als de deskundigen die die interpreteren aangeven dat de situatie extreem zorgelijk is of zelfs de zorg potentieel kan omvallen zal dat geen gevalletje zijn van paniek zaaien.
In een woord? Ja.
pi_197474831
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar tegen die tijd dat die nieuwe variant de meest dominante is, hebben we in Nederland al minstens 20% gehad die al de infectie heeft doorgemaakt en zijn de ziekenhuizen alweer een stuk leger. Ook hebben we tegen die tijd hopelijk veel meer vaccins gezet dan dat de UK op dat moment had.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:08:10 #141
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197474837
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:05 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaat dat wel. En dan mag wat mij betreft de hele evenementenbranche en de horeca bvb de druk flink opvoeren als er niet vrijwel 24/7 geprikt gaat worden.
Ik zou er werkelijk geen probleem mee hebben om 's nachts een prik te krijgen. Liever 03.00 uur dan de volgende dag om 19.00 uur.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:08:10 #142
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197474839
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee. Het duurt zo lang het duurt om voldoende mensen te vaccineren. Daar heeft het wel of niet naar de winkel kunnen gaan niets mee te maken.
Ja, en dan gaat men maar wat harder zijn best doen om het prikken te versnellen idd
pi_197474840
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ja, ik snap je. Dat gevoel heb ik ook.
Maar we hebben geen keuze, geen echte keuze. Als we van covid-19 af willen, als we weer ons 'oude leventje' willen oppakken, dan moeten we, idd, volhouden. Als we nu alle maatregelen naast ons neerleggen, dan duurt het alleen maar langer.
Beetje valse tegenstelling: of alle maatregelen in stand houden of alle maatregelen neerleggen.
Er is ook een middenweg: alleen zinvolle maatregelen nemen ;)
  zondag 17 januari 2021 @ 21:08:35 #144
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197474850
Heeft iemand eigenlijk de cijfers van het VK?
  zondag 17 januari 2021 @ 21:08:48 #145
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197474855
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Als een avondklok op tafel ligt, waarom dit dan niet :?
Vaccinatiebereidheid.

Als mensen die twijfelen dinsdag om 03:15 hun wekker moeten zetten om zich om 03:45 op het vaccinatiecentrum te melden, heb ik een sterk vermoeden dat dat niet goed komt :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197474856
quote:

[..]

Geen probleem mee.
De vraag is ook hoe druk het zal zijn met gewillige burgers om 03:40.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:09:10 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197474860
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zeg ik niet.
[..]

Ja. Omdat er berichten kwamen uit Engeland dat de nieuwe variant misschien bestemmetelijker was onder kinderen. Nogmaals, je loopt flink achter wat betreft berichtgeving. Dan is het niet handig om zo uit de hoogte te gaan doen.
:O

Waarmee er nog steeds geen bewijs is dat kinderen bij de originele versie niet besmettelijk waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 17 januari 2021 @ 21:09:39 #148
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197474874
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

"Nog even volhouden, dan stellen wij het zorgvuldig beginnen met vaccineren nog even een paar weken uit."
't Is ook wel te belachelijk voor woorden dan die vaccins er gewoon waren en men maar niet ging prikken. Dat kun je gewoon echt niet verkopen in een crisis. :N
pi_197474875
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Totaal irrelevant, bij moderna en pfizer heb je ook 95% op helemáál geen symptomen, bij oxford 70 tot 95% da's nog niet helemaal duidelijk (maar daar die iedereen elke week getest hebben zal het een zware bias naar beneden hebben dus niet veel slechter zijn dan die andere twee).

Al zou je nog besmet kunnen raken, als iemand 0 symptomen heeft laat die zich niet testen, dus zowieso neemt het aantal besmettingen in cijfers met 95% af.

Dus waar ze dan op sturen is niet zo boeiend.
#WeesGeenWhales
  zondag 17 januari 2021 @ 21:09:48 #150
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197474876
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik zou er werkelijk geen probleem mee hebben om 's nachts een prik te krijgen. Liever 03.00 uur dan de volgende dag om 19.00 uur.
En mensen die nachtdienst hebben kan je dan sowieso voor of na aanvang werk prikken bvb ;)
Of op een nacht van zaterdag op zondag, want ik lig er dan ook niet vaak in voor 03:00 uur.
pi_197474879
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef erkel het volgende:

[..]

Je hebt geen zorgpersoneel in je vriendenkring of familie of wel? Als je een keer een gesprek hebt met iemand uit een ziekenhuis, dan snap je misschien beter hoe nijpend de situatie is of kan worden.

En ja, ook voor jou kan dat gevolgen hebben. Stel je voor dat alle maatregelen versoepeld worden en je in een auto-ongeluk terecht komt en bijvoorbeeld je schouder verbrijzeld raakt. Dan ben je niet blij als ze je een shot morfine geven en aangeven overmorgen maar terug te komen.
Jawel hoor. Mijn vriendin werkt in de zorg, en het valt onzettend mee qua drukte.
pi_197474888
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk goed maar na 2 weken en 55.000 vaccinaties ben ik niet onder de indruk van het tempo. Hadden we niet 450.000 gekregen van pfizer ?
We gaan vanaf morgen wel op grotere schaal beginnen dacht ik. Dus dan zal het wel harder gaan.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:10:23 #153
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197474894
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Zwansen het volgende:
https://coronavirus.data.gov.uk/
are we infinite or am I alone
pi_197474898
quote:

[..]

Behoorlijk wat, en die werken allemaal minder omdat ze vooral geplande zorg doen en niet op de IC werken. Sinds het stilleggen van de geplande zorg zitten die gedeeltelijk thuis :)
pi_197474908
Zijn er hier ook mensen die het vaccin niet willen, of mag daarover geen woord gerept worden?
pi_197474909
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Zwansen het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ses-and-deaths-today
  zondag 17 januari 2021 @ 21:11:09 #157
346939 Janneke141
pi_197474915
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Vaccinatiebereidheid.

Als mensen die twijfelen dinsdag om 03:15 hun wekker moeten zetten om zich om 03:45 op het vaccinatiecentrum te melden, heb ik een sterk vermoeden dat dat niet goed komt :D
Uiteindelijk heb je toch mensen nodig die die prikken gaan zetten, en die kun je dan net zo goed op normale tijden laten werken. De fysieke ruimte lijkt me wel het minste probleem.

's Nachts vaccineren lijkt me meer een PR-stunt dan een noodzakelijk fenomeen.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:11:21 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197474917
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]

We gaan vanaf morgen wel op grotere schaal beginnen dacht ik. Dus dan zal het wel harder gaan.
Hier zijn ze vrijdag al begonnen in het regionale GGD-centrum.
pi_197474925
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef mijntjexx het volgende:
,Het is zaak de variant klein te houden. Waar ik me dan over verbaas, zijn de Nederlandse bezoekregels. Je mag dagelijks twee mensen ontvangen, uit verschillende huishoudens, en het mogen elke dag weer anderen zijn. In theorie kun je wekelijks dus mensen uit veertien huishoudens zien. Als dat in Groot-Brittannië was gebeurd, was het echt één grote chaos geworden.”

De Britten kunnen één huishouden kiezen dat ze af en toe zien. ,,Ik denk dat dat een goede regel is. Je kunt niet controleren of mensen zich eraan houden, maar ik denk dat de meeste mensen wel bereid zijn de regels te volgen."
Groot-Brittanië waar je met drie families kerst kon vieren en waar je nog lekker kon kerstshoppen.

Ik kan kritiek vanuit Groot-Brittanië echt maar moeilijk serieus nemen.
pi_197474926
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Sfancta het volgende:
Zijn er hier ook mensen die het vaccin niet willen, of mag daarover geen woord gerept worden?
Die zijn er en ik zou niet weten waarom daar niet over gerept mag worden.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:11:56 #162
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197474937
quote:
Dat mag. Zijn er genoeg hier, wel een minderheid geloof ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 17 januari 2021 @ 21:12:01 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197474942
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoe vaak ga je deze stropop herhalen? Er is je al meerdere malen op gewezen. Er is niemand die zegt dat kinderen niet besmettelijk zouden zijn.
WTF? :')
Of je leest even terug naar het vorige topic waar je gezeik tegen mij begon omdat ik het zogenaamde niet besmettelijk zijn van kinderen ter discussie stelde.

Maar ik ben wel weer klaar met je getroll :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197474950
https://news.sky.com/stor(...)8-598-cases-12190635
38K

en Ierland:
https://www.thejournal.ie(...)s-2-5327671-Jan2021/
3K
"open the pubs" (zoals ook in de comments te lezen is ;) )
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:12:25 #165
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197474953
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb je toch mensen nodig die die prikken gaan zetten, en die kun je dan net zo goed op normale tijden laten werken. De fysieke ruimte lijkt me wel het minste probleem.

Ok, maar waarom kan het in Israel en de UK wel gebeuren? Het gaat toch om een noodgeval hoor ik de regering en ziekenhuizen vertellen, of is de situatie toch niet zo ernstig?
pi_197474962
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Capaciteitsbeperking zal inderdaad vooral personeel zijn.
Als het locaties of faciliteiten zijn, kunnen ze misschien de evenementenbranche vragen, die hebben toch niks te doen :P
pi_197474977
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Groot-Brittanië waar je met drie families kerst kon vieren en waar je nog lekker kon kerstshoppen.

Ik kan kritiek vanuit Groot-Brittanië echt maar moeilijk serieus nemen.
Dat is niet waar.

Sowieso is er geen beleid voor Groot-Brittanie als geheel, er is beleid in Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland en het beleid is in alle regio's anders. Verder was bepaald niet geheel Engeland onder die regels.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:13:32 #168
346939 Janneke141
pi_197474993
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:12 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ok, maar waarom kan het in Israel en de UK wel gebeuren? Het gaat toch om een noodgeval hoor ik de regering en ziekenhuizen vertellen, of is de situatie toch niet zo ernstig?
Van beide landen hebben de leiders wat te bewijzen.

Ik kan werkelijk niet verzinnen waarom je de mensen die 's nachts spuiten lopen te zetten, dat niet gewoon overdag of in de normale avonduren zouden kunnen doen. Lijkt me fijner voor iedereen.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:13:44 #169
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197474999
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Capaciteitsbeperking zal inderdaad vooral personeel zijn.
Als het locaties of faciliteiten zijn, kunnen ze misschien de evenementenbranche vragen, die hebben toch niks te doen :P
Idd, win-win situatie. Alleen je moet er wel kennis of ervaring hebben met vaccineren lijkt me.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:13:52 #170
78780 deedeetee
pi_197475003
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Daar heb ik echt geen vertrouwen (meer) in.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 21:14:03 #171
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197475010
Vond die beelden uit VS wel indrukwekkend, van die mega vaccinatieterreinen waar je met de auto langs kan rijden.

Goed geregeld, maar natuurlijk hebben wij hier geen ruimte voor :D
pi_197475018
quote:

[..]

We doen eerst een avondklok en gaan dan dag en nacht vaccineren ;)
pi_197475022
quote:

[..]

ik denk dat je het verkeerd leest. Hij zegt toch juist dat ze moeten sturen op ziekenhuisopnames? Daarmee zegt hij toch juist éxact hetzelfde als jij, namelijk dat het zaak is de druk op de ziekenhuizen weg te nemen??

Hoe dan ook, de context hier was dat ik het had over 95 tot 100% werkende vaccins.

Hij had het dus over nadat iedereen gevaccineerd is. Maar we weten al lang , zoals iedereen hier ook al 0840230432772437 keer heeft aangegeven, en al onze experts in nl ook, en rutte van de week ook weer, dat de 1,5m en andere beperkingen (GOD-ZIJ-DANK) opgeheven kunnen worden als iedereen gevaccineerd is. Maar deze gebruiker gelooft daar om de een of andere voor niemand duidelijke reden niet meer in ofzo...

Dus ik hoop wat hij zegt, maar dat is ook zo, wat hij zegt accepteert de rest van NL al maanden als een vaststaand feit...

Ik hoop gewoon dat we snel iedereen gevaccineerd hebben zodat ik in het najaar weer lekker gezellig zonder beperkingen naar een event kan en vrienden kan maken en gezelligheid en kan LEVEN.

Maar wel nadat de vaccinatiecampagne klaar is. -_-
#WeesGeenWhales
pi_197475029
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:12 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Zij hebben beide wel buiten de EU om gekocht. Maar de limiterende factor is de hoeveelheid vaccins, dus je kunt wel 's nachts gaan vaccineren, maar dan moet je wel eerst zorgen dat je er overdag minder vaccineert anders heb je niets meer over voor de nacht.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:14:43 #175
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197475030
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Van beide landen hebben de leiders wat te bewijzen.

Ik kan werkelijk niet verzinnen waarom je de mensen die 's nachts spuiten lopen te zetten, dat niet gewoon overdag of in de normale avonduren zouden kunnen doen. Lijkt me fijner voor iedereen.
Veel mensen zitten ook in een nachtdienst, die kan je toch dan die nacht prikken?
Het moet zsm gebeuren, er is letterlijk geen tijd te verliezen wat mij betreft.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:14:59 #176
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197475038
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, het aantal zieken zal zeker oplopen. Het aantal opnames op. Het aantal doden ook.
Maar idd, het aantal mensen die een vaccinatie krijgen zal niet stagneren. We houden wellicht wat meer over.

'Nee. Gewoon nee.' Heavens, wat is het? De jaren '60? :D
pi_197475042
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In een woord? Ja.
is dat echt zo? Ik dacht altijd gehoord te hebben dat de zorg in UK erg goed was, of waren dat biased USA bronnen die het vergeleken met de shithole-standaarden daar?
#WeesGeenWhales
pi_197475044
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

WTF? :')
Of je leest even terug naar het vorige topic waar je gezeik tegen mij begon omdat ik het niet zogenaamde niet besmettelijk zijn van kinderen ter discussie stelde.

Nee, dat heb je weer helemaal verkeerd.

Niemand zegt dat kinderen niet besmettelijk zijn. Er wordt onderzoek gedaan hoe het zit met besmettelijkheid onder kinderen van de nieuwe variant. Er is nieuwe informatie uit Engeland en Ierland waar uit blijkt dat het niet of nauwelijks besmettelijker is voor kinderen dan de oude variant. Allemaal feiten die jouw ungefundeerde gewauwel onderuit halen. Maar je blijft je onzin maar herhalen.
pi_197475058
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:14 schreef Evenstar het volgende:
Vond die beelden uit VS wel indrukwekkend, van die mega vaccinatieterreinen waar je met de auto langs kan rijden.

Maar op zich past dat hier denk ik ook niet in het protocol, omdat ze toch mensen een kwartier willen observeren erna?
pi_197475059
quote:

[..]

Geen probleem mee.
Nee echt niet, Nederland valt tegenwoordig op donderdagmiddag om 17.00uur stil
Maandag 9.00uur ben je de eerste weer.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197475073
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

De vraag is ook hoe druk het zal zijn met gewillige burgers om 03:40.
Al moet ik een uur lopen door een sneeuwstorm om 3 uur snachts met 24 uur slaapdeprivatie van te voren EN 20 euro betalen!

Ik wil weer LEVEN, hier met die spuit!

En ja, dan nog zou ik het doen. En veel mensen die ik ken met mij!
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 21:16:39 #182
416575 crew  Evenstar
pi_197475085
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:15 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar op zich past dat hier denk ik ook niet in het protocol, omdat ze toch mensen een kwartier willen observeren erna?
Tsja, daar rijden ze gewoon weer door met een auto :D

Naast ruimte is dat inderdaad ook wel een probleem.
pi_197475093
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:09 schreef Celestien het volgende:

[..]

't Is ook wel te belachelijk voor woorden dan die vaccins er gewoon waren en men maar niet ging prikken. Dat kun je gewoon echt niet verkopen in een crisis. :N
Ze wilden al die mooie prachtige vriezers gewoon ff bewonderen in al hun glorie! Even genieten van het uitzicht...
#WeesGeenWhales
pi_197475096
quote:
Is een apart topic voor.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:17:15 #185
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197475101
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jawel hoor. Mijn vriendin werkt in de zorg, en het valt onzettend mee qua drukte.
Ik hoor andere verhalen vreemd genoeg. Op sommige afdeling is het nu rustig doordat reguliere zorg is afgeschaald. Ik zou eens doorvragen bij je vriendin.
Weisst
pi_197475105
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:16 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Tsja, daar rijden ze gewoon weer door met een auto :D

Naast ruimte is dat inderdaad ook wel een probleem.
Gewoon even mcdrives omtoveren :9
  zondag 17 januari 2021 @ 21:17:26 #187
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197475107
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:16 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Al moet ik een uur lopen door een sneeuwstorm om 3 uur snachts met 24 uur slaapdeprivatie van te voren EN 20 euro betalen!

Ik wil weer LEVEN, hier met die spuit!

En ja, dan nog zou ik het doen. En veel mensen die ik ken met mij!
Ik ben het daarmee, sterker nog ik wil die spuit het liefst gewoon lekker in de avond. Aangezien ik overdag werk.
pi_197475111
quote:

[..]

Zo zijn er wel meer onbegrijpelijke maatregelen of momenten waarop juist geweigerd werd de geldende mastregelen te handhaven. Schiphol was in december nog altijd de drukste luchthaven van Europa, grootschalig testen werd vanwege politieke belangen tegengehouden, er komen nog altijd mensen vanuit het VK Nederland binnen enz.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197475119
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:14 schreef Evenstar het volgende:

Volgens mij lopen ze in de VS ook gigantisch achter op het voorgestelde schema/plan.

Overigens kan dat ook gewoon in Nederland, genoeg gebouwen/terreinen (waar bijvoorbeeld normaal festivals ofzo gehouden worden).
pi_197475127
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

is dat echt zo? Ik dacht altijd gehoord te hebben dat de zorg in UK erg goed was, of waren dat biased USA bronnen die het vergeleken met de shithole-standaarden daar?
In voorgaande decennia was de zorg in het VK zo slecht nog niet, in de laatste 10 jaar is het echt flink achteruit gegaan.

Het gaat met name in de eerste lijn mis door een enorm tekort aan huisartsen waardoor de druk op de SEH enorm verhoogd is wat op zijn beurt de druk op ziekenhuizen verhoogt en die hebben ook nog eens te maken met de problematiek van een enorm tekort aan verpleeghuizen.
pi_197475154
quote:

[..]

Ja, want om te gaan prikken heb je alleen maar vaccins nodig en niets anders. Locaties, prikkers, voorzieningen, allemaal niet nodig hoor.

Mijn god :')
  zondag 17 januari 2021 @ 21:19:36 #192
346939 Janneke141
pi_197475157
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:14 schreef Celestien het volgende:

[..]

Oh, het aantal zieken zal zeker oplopen. Het aantal opnames op. Het aantal doden ook.
Maar idd, het aantal mensen die een vaccinatie krijgen zal niet stagneren. We houden wellicht wat meer over.

'Nee. Gewoon nee.' Heavens, wat is het? De jaren '60? :D
Het is een valse formulering om te zeggen dat het langer duurt als we ons slechter aan de maatregelen houden en/of als we minder maatregelen zouden nemen. Het klopt gewoon niet, maar de frame wordt zo vaak herhaald dat ik mijn formulering daar een beetje op heb aangepast.

Inderdaad, het aantal zieken, doden etc. zal sneller oplopen - dat klopt. Maar het duurt niet langer.
pi_197475174
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Volgens mij lopen ze in de VS ook gigantisch achter op het voorgestelde schema/plan.

Overigens kan dat ook gewoon in Nederland, genoeg gebouwen/terreinen (waar bijvoorbeeld normaal festivals ofzo gehouden worden).
Voornamelijk omdat ze in de VS zonder vaccin voorraad blijken te zitten.

quote:
There is no COVID vaccine reserve. Trump admin already shipped it

https://arstechnica.com/s(...)-already-shipped-it/

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2021 21:21:21 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 21:21:57 #194
416575 crew  Evenstar
pi_197475210
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Denk dat wij in Nederland echt nergens zulke gigantische ruimtes hebben hoor. Een festivalterrein is daar niet echt geschikt voor als het niet geasfalteerd is lijkt mij.

Zo'n stadion in de VS is wel andere koek dan een stadion in Nederland, meteen een dorp aan ruimte eromheen omdat iedereen en z'n moeder met de auto naar de stadions gaat :D
  zondag 17 januari 2021 @ 21:22:06 #195
346939 Janneke141
pi_197475216
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:14 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Veel mensen zitten ook in een nachtdienst, die kan je toch dan die nacht prikken?
Het moet zsm gebeuren, er is letterlijk geen tijd te verliezen wat mij betreft.
Voor zorgmedewerkers kan dat inderdaad best, voor zover die op hun werk geprikt kunnen worden. Dat doe je als ze er toch zijn. Maar het 's nachts openen van de GGD-straten of huisartsenpraktijken voegt wat mij betreft echt niets toe als je hetzelfde aantal vaccinaties ook gewoon tijdens de dag kan zetten.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:22:43 #196
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197475226
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Behoorlijk wat, en die werken allemaal minder omdat ze vooral geplande zorg doen en niet op de IC werken. Sinds het stilleggen van de geplande zorg zitten die gedeeltelijk thuis :)
Precies. Niet iedereen kan ingezet worden op Corona-zorg. Op de IC's wprden anesthesisten bijgeschaald en zijn dus helaas niet meer beschikbaar voor geplande zorg operaties.
Weisst
pi_197475243
quote:
Ik heb me er nog totaal niet mee bezig gehouden. Ik heb geen systeemrelevant beroep, dus ik vermoed dat ik op zijn vroegst pas laat in de herfst of pas in 2022 aan de beurt ben gezien de ongelofelijke traagheid van het Nederlandse vaccinatiebeleid.

Ik ga er van uit dat ik gevaccineerd dien te zijn wanneer ik nog eens met m'n vriendin naar Seattle wil om haar zus daar te bezoeken.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:24:26 #198
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197475266
Hopelijk krijgen wij geen vaccinatie-paspoort.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  zondag 17 januari 2021 @ 21:25:12 #199
346939 Janneke141
pi_197475287
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:24 schreef Grishenko_ het volgende:
Hopelijk krijgen wij geen vaccinatie-paspoort.
Hugo schijnt te werken aan een app.
pi_197475292
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb me er nog totaal niet mee bezig gehouden. Ik heb geen systeemrelevant beroep, dus ik vermoed dat ik op zijn vroegst pas laat in de herfst of pas in 2022 aan de beurt ben gezien de ongelofelijke traagheid van het Nederlandse vaccinatiebeleid.

Ik ga er van uit dat ik gevaccineerd dien te zijn wanneer ik nog eens met m'n vriendin naar Seattle wil om haar zus daar te bezoeken.
Aan het eind van Q3 zou iedereen wel gevaccineerd moeten kunnen zijn. Als we de verwachtte aantallen van alleen Pfizer, Moderna, AstraZeneca en Janssen krijgen.
pi_197475294
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Denk dat wij in Nederland echt nergens zulke gigantische ruimtes hebben hoor. Een festivalterrein is daar niet echt geschikt voor als het niet geasfalteerd is lijkt mij.

Zo'n stadion in de VS is wel andere koek dan een stadion in Nederland, meteen een dorp aan ruimte eromheen omdat iedereen en z'n moeder met de auto naar de stadions gaat :D
Papendal kan en dat gaat ook gebruikt worden in Gelderland.

Is daar nu toch vrijwel stil.
pi_197475301
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hugo schijnt te werken aan een app.
Klaar als iedereen al een vaccin heeft gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')