Ik zou er werkelijk geen probleem mee hebben om 's nachts een prik te krijgen. Liever 03.00 uur dan de volgende dag om 19.00 uur.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:05 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat dat wel. En dan mag wat mij betreft de hele evenementenbranche en de horeca bvb de druk flink opvoeren als er niet vrijwel 24/7 geprikt gaat worden.
Ja, en dan gaat men maar wat harder zijn best doen om het prikken te versnellen iddquote:Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. Het duurt zo lang het duurt om voldoende mensen te vaccineren. Daar heeft het wel of niet naar de winkel kunnen gaan niets mee te maken.
Beetje valse tegenstelling: of alle maatregelen in stand houden of alle maatregelen neerleggen.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, ik snap je. Dat gevoel heb ik ook.
Maar we hebben geen keuze, geen echte keuze. Als we van covid-19 af willen, als we weer ons 'oude leventje' willen oppakken, dan moeten we, idd, volhouden. Als we nu alle maatregelen naast ons neerleggen, dan duurt het alleen maar langer.
Vaccinatiebereidheid.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Als een avondklok op tafel ligt, waarom dit dan niet
De vraag is ook hoe druk het zal zijn met gewillige burgers om 03:40.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef Celestien het volgende:
[..]
Geen probleem mee.
Maar het klinkt niet erg Nederlands: 's nachts vaccineren. Zo ver zullen we wel niet gaan.
quote:Op zondag 17 januari 2021 21:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zeg ik niet.
[..]
Ja. Omdat er berichten kwamen uit Engeland dat de nieuwe variant misschien bestemmetelijker was onder kinderen. Nogmaals, je loopt flink achter wat betreft berichtgeving. Dan is het niet handig om zo uit de hoogte te gaan doen.
't Is ook wel te belachelijk voor woorden dan die vaccins er gewoon waren en men maar niet ging prikken. Dat kun je gewoon echt niet verkopen in een crisis.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Nog even volhouden, dan stellen wij het zorgvuldig beginnen met vaccineren nog even een paar weken uit."
Totaal irrelevant, bij moderna en pfizer heb je ook 95% op helemáál geen symptomen, bij oxford 70 tot 95% da's nog niet helemaal duidelijk (maar daar die iedereen elke week getest hebben zal het een zware bias naar beneden hebben dus niet veel slechter zijn dan die andere twee).quote:Op zondag 17 januari 2021 21:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hopelijk nemen ze die besmettingen dan voor lief, en gaan ze sturen op ziekenhuisopnames. Maar ik heb hier een hard hoofd in, we zijn hier nog lang niet vanaf. Men is veels te panisch geworden die het bewind voeren.
En mensen die nachtdienst hebben kan je dan sowieso voor of na aanvang werk prikken bvbquote:Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik zou er werkelijk geen probleem mee hebben om 's nachts een prik te krijgen. Liever 03.00 uur dan de volgende dag om 19.00 uur.
Jawel hoor. Mijn vriendin werkt in de zorg, en het valt onzettend mee qua drukte.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef erkel het volgende:
[..]
Je hebt geen zorgpersoneel in je vriendenkring of familie of wel? Als je een keer een gesprek hebt met iemand uit een ziekenhuis, dan snap je misschien beter hoe nijpend de situatie is of kan worden.
En ja, ook voor jou kan dat gevolgen hebben. Stel je voor dat alle maatregelen versoepeld worden en je in een auto-ongeluk terecht komt en bijvoorbeeld je schouder verbrijzeld raakt. Dan ben je niet blij als ze je een shot morfine geven en aangeven overmorgen maar terug te komen.
We gaan vanaf morgen wel op grotere schaal beginnen dacht ik. Dus dan zal het wel harder gaan.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk goed maar na 2 weken en 55.000 vaccinaties ben ik niet onder de indruk van het tempo. Hadden we niet 450.000 gekregen van pfizer ?
https://coronavirus.data.gov.uk/quote:Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Zwansen het volgende:
Heeft iemand eigenlijk de cijfers van het VK?
Behoorlijk wat, en die werken allemaal minder omdat ze vooral geplande zorg doen en niet op de IC werken. Sinds het stilleggen van de geplande zorg zitten die gedeeltelijk thuisquote:Op zondag 17 januari 2021 21:06 schreef erkel het volgende:
[..]
Je hebt geen zorgpersoneel in je vriendenkring of familie of wel? Als je een keer een gesprek hebt met iemand uit een ziekenhuis, dan snap je misschien beter hoe nijpend de situatie is of kan worden.
https://www.theguardian.c(...)ses-and-deaths-todayquote:Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Zwansen het volgende:
Heeft iemand eigenlijk de cijfers van het VK?
Uiteindelijk heb je toch mensen nodig die die prikken gaan zetten, en die kun je dan net zo goed op normale tijden laten werken. De fysieke ruimte lijkt me wel het minste probleem.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vaccinatiebereidheid.
Als mensen die twijfelen dinsdag om 03:15 hun wekker moeten zetten om zich om 03:45 op het vaccinatiecentrum te melden, heb ik een sterk vermoeden dat dat niet goed komt
Hier zijn ze vrijdag al begonnen in het regionale GGD-centrum.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We gaan vanaf morgen wel op grotere schaal beginnen dacht ik. Dus dan zal het wel harder gaan.
Groot-Brittanië waar je met drie families kerst kon vieren en waar je nog lekker kon kerstshoppen.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:02 schreef mijntjexx het volgende:
,Het is zaak de variant klein te houden. Waar ik me dan over verbaas, zijn de Nederlandse bezoekregels. Je mag dagelijks twee mensen ontvangen, uit verschillende huishoudens, en het mogen elke dag weer anderen zijn. In theorie kun je wekelijks dus mensen uit veertien huishoudens zien. Als dat in Groot-Brittannië was gebeurd, was het echt één grote chaos geworden.”
De Britten kunnen één huishouden kiezen dat ze af en toe zien. ,,Ik denk dat dat een goede regel is. Je kunt niet controleren of mensen zich eraan houden, maar ik denk dat de meeste mensen wel bereid zijn de regels te volgen."
Die zijn er en ik zou niet weten waarom daar niet over gerept mag worden.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:11 schreef Sfancta het volgende:
Zijn er hier ook mensen die het vaccin niet willen, of mag daarover geen woord gerept worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |