SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
......quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:00 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mondkapjes in de auto? Vriendin was staande gehouden en politie zei dat ze als ze met z'n 2en waren (geen zelfde woonsituatie) je dan kruislings moet zitten en allebei een mondkapje op. Klopt dit?
Lijkt me wel de beste manier om zoveel mogelijk afstand te houden, dus als advies prima.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:00 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mondkapjes in de auto? Vriendin was staande gehouden en politie zei dat ze als ze met z'n 2en waren (geen zelfde woonsituatie) je dan kruislings moet zitten en allebei een mondkapje op. Klopt dit?
Nee, mij ook niet. Gewoon adviseren, prima. Maar moeten? Nu is het sowieso niet een direct vriendin van mij, maar een vriendin van een vriend. Ik denk echt dat ze uit haar nek liep te lullen.quote:
Daar ben ik ook bang voor, helemaal als je de berichten leest dat ze 8 januari kleinschalig gaan beginnen met het vaccinerenquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:09 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, het wordt nog een fijne winter. Lockdowns werken ook maar tot op zekere hoogte; en ik denk dat veel mensen er al klaar mee zijn. Ik vond die bovengrens waarop we stagneerden met de vorige maatregelen echt best wel hoog nog. Zullen we veel lager gaan? Ik ben pessimistisch. Daar komt nog bij dat we nu allemaal euforisch zijn door het toverwoord 'vaccin', maar dat duurt echt nog wel even voordat we daar het effect van gaan zien.
19 januari zal sowieso verlengd worden ben ik bang.
Ik heb er wel vertrouwen in dat de huidige lockdown per 19 januari ten einde komt. Eventuele effecten van de Kerst en jaarwisseling zijn dan wel gepasseerd. Ik vermoed dat de periode tot 19 januari hier in Nederland het zwaartepunt van deze gehele coronacrisis vormt, waarna een begin wordt gemaakt met een geleidelijk evolutie richting een normale situatie.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:09 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, het wordt nog een fijne winter. Lockdowns werken ook maar tot op zekere hoogte; en ik denk dat veel mensen er al klaar mee zijn. Ik vond die bovengrens waarop we stagneerden met de vorige maatregelen echt best wel hoog nog. Zullen we veel lager gaan? Ik ben pessimistisch. Daar komt nog bij dat we nu allemaal euforisch zijn door het toverwoord 'vaccin', maar dat duurt echt nog wel even voordat we daar het effect van gaan zien.
19 januari zal sowieso verlengd worden ben ik bang.
Ik denk het ook.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, mij ook niet. Gewoon adviseren, prima. Maar moeten? Nu is het sowieso niet een direct vriendin van mij, maar een vriendin van een vriend. Ik denk echt dat ze uit haar nek liep te lullen.
4 personen in de auto mag sowieso niet, 3 weet ik niet zeker meer. Maar 2 is gewoon toegestaan dacht ik, ook zonder mondkapje en gewoon naast elkaar.
Ja, dat kan toch veel sneller? Dat moet veel sneller... Het is ons verdorie gelukt om in no time een vaccin erdoorheen te jagen, een medische opgave van Bijbelse proporties zo ff in een jaar, maar we kunnen niet grootschalig vaccineren? Like... hoezo dat dan niet?quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor, helemaal als je de berichten leest dat ze 8 januari kleinschalig gaan beginnen met het vaccinerenInplaats van alle beschikbare doses er in een paar dagen doorheen jagen.
Verbod incoming om meer boodschappen of (online) bestelingen te doen voor meer personen dan ingeschreven op het (af)leveradres. Dat zal ze leren om te duiken.quote:Op zaterdag 19 december 2020 15:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/koken-e(...)die-mensen~a34521c2/
cateraars krijgen nog steeds aanvragen binnen voor meer dan 10 man .....
koekkoek![]()
![]()
Helemaal omdat we zo'n 2 miljoen doses van Pfizer in het eerste kwartaal verwachten en 400.000 van Moderna. Dat staat dan nog los van AstraZeneca die misschien ook in het eerste kwartaal geleverd gaat worden. Er zou veel meer vaart achter moeten staan, maar helaas.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat kan toch veel sneller? Dat moet veel sneller... Het is ons verdorie gelukt om in no time een vaccin erdoorheen te jagen, een medische opgave van Bijbelse proporties zo ff in een jaar, maar we kunnen niet grootschalig vaccineren? Like... hoezo dat dan niet?
Iets met logistiek, procedures en capaciteit van beschikbaarheid.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat kan toch veel sneller? Dat moet veel sneller... Het is ons verdorie gelukt om in no time een vaccin erdoorheen te jagen, een medische opgave van Bijbelse proporties zo ff in een jaar, maar we kunnen niet grootschalig vaccineren? Like... hoezo dat dan niet?
quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:13 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik heb er wel vertrouwen in dat de huidige lockdown per 19 januari ten einde komt. Eventuele effecten van de Kerst en jaarwisseling zijn dan wel gepasseerd. Ik vermoed dat de periode tot 19 januari hier in Nederland het zwaartepunt van deze gehele coronacrisis vormt, waarna een begin wordt gemaakt met een geleidelijk evolutie richting een normale situatie.
als je een cateraar vraagt om voor 10-15 man in 1 huis eten te laten maken dan begrijp je het allemaal echt nietquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Verbod incoming om meer boodschappen of (online) bestelingen te doen voor meer personen dan ingeschreven op het (af)leveradres. Dat zal ze leren om te duiken.
Terzijde: de huiselijke resto's schieten ook uit de grond als paddenstoelen.
Fijn romantisch uit eten met veel aandacht en zorg om later op een verwarmd tuinterras lekker na te kunnen genieten van een wijntje. Dit zal (voor) velen steken dat het voor sommigen gewoon wel kan.
Opnieuw pleit ik voor vrijheid zelf te beslissen wat je iemand in omstandigheden doet en dat mensen die dat nodig hebben concreet mogelijkheden (ver)krijgen zich te beschermen.
mag niet zomaar je pand in....en zeker je niet er zomaar uitzetten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:17 schreef Noek het volgende:
Och Jezus en nu las ik net weer een verhaal van een collega die in zn gym een online training gaf. Moest zn pand uit want de zaak is dicht. Dan wil je dus online service blijven verlenen, komt er zo'n overijverige handhaver zo het pand in. Waarbij ik me afvraag of die zo je pand in mag maar dit terzijde.
Echt, wat een achterlijkheid is dit aan het worden.
Maar dat gaat echt nog wel even duren. Die man van de GGD zei eind juli als ik me niet vergis. Eerst nog kommer en kwel denk ik. Maar goed, het beeld zal iig sterk veranderen als alle ouderen, zorgmedewerkers en mensen met een verhoogd risico gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:13 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik heb er wel vertrouwen in dat de huidige lockdown per 19 januari ten einde komt. Eventuele effecten van de Kerst en jaarwisseling zijn dan wel gepasseerd. Ik vermoed dat de periode tot 19 januari hier in Nederland het zwaartepunt van deze gehele coronacrisis vormt, waarna een begin wordt gemaakt met een geleidelijk evolutie richting een normale situatie.
Daarentegen vond ik het niet erg om te lezen dat the Yorkshire ripper (netflix, aanrader!) Onlamgs ook daardoor het loodje heeft gelegd.quote:Op zaterdag 19 december 2020 15:59 schreef Elan het volgende:
Prima cijfers voor de zaterdag![]()
RIP Bram trouwens, klote corona. Treffend wel dit fragment van 2 weken geleden waarin hij het nog heeft over zijn coronarietje.
https://www.mediacourant.(...)n-geleden-nog-op-tv/
Ik denk als we iets beter ons best deden dat dat ook wel gewoon mogelijk was. Ik weet het niet hoor.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iets met logistiek, procedures en capaciteit van beschikbaarheid.
We kunnen alles in een jaar maar totaal niets in een maand.
Ik las gisteren dat er bij post ophaal punten zoals de Primera boa's voor de deur stonden om klanten te ondervragen of ze niks anders gekocht hadden dan een postzegel of post wegbrengen en ophalen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:17 schreef Noek het volgende:
Och Jezus en nu las ik net weer een verhaal van een collega die in zn gym een online training gaf. Moest zn pand uit want de zaak is dicht. Dan wil je dus online service blijven verlenen, komt er zo'n overijverige handhaver zo het pand in. Waarbij ik me afvraag of die zo je pand in mag maar dit terzijde.
Sneu.....quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat er bij post ophaal punten zoals de Primera boa's voor de deur stonden om klanten te ondervragen of ze niks anders gekocht hadden dan een postzegel of post wegbrengen en ophalen.
Dit type maatregelen haalt wel het beste in sommige mensen naar boven, ja.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat er bij post ophaal punten zoals de Primera boa's voor de deur stonden om klanten te ondervragen of ze niks anders gekocht hadden dan een postzegel of post wegbrengen en ophalen.
Ik heb zo'n hekel aan die playmobielpolitiequote:Op zaterdag 19 december 2020 16:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
RIP bram. Tja sterven van ouderdom (86) kan en mag kennelijk niet dus moet er iets oorzaak zijn en zal gezien zijn hoge leeftijd sws niet in aanmerking zijn gekomen om op de IC in leven te worden gehouden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 15:59 schreef Elan het volgende:
Prima cijfers voor de zaterdag![]()
RIP Bram trouwens, klote corona. Treffend wel dit fragment van 2 weken geleden waarin hij het nog heeft over zijn coronarietje.
https://www.mediacourant.(...)n-geleden-nog-op-tv/
Daarom is het overigens een enorm probleem dat we zo een gigantisch ambtenarenapparaat hebben in dit land. Dat volk gaat hier heerlijk op.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Teveel van deze voorbeelden zorgen natuurlijk alleen maar voor minder draagkracht en meewerking.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Drie jaar boven de gemiddelde levensverwachting.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
RIP bram. Tja sterven van ouderdom (86) kan en mag kennelijk niet dus moet er iets oorzaak zijn en zal gezien zijn hoge leeftijd sws niet in aanmerking zijn gekomen om op de IC in leven te worden gehouden.
Klopt daarom gaan de meeste ook na het weekend dicht omdat het irritatie opwekt bij klanten en zelf verdienen ze niks aan. De kosten zijn hoger dan wat het oplevert. Dus je weet nu al wat er gaat gebeuren het wordt weer drukker in de supermarkten omdat die ook vaak een post punt hebben.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit type maatregelen haalt wel het beste in sommige mensen naar boven, ja.
Medisch ethicus Erwin Kompanje zei dat die mensen sowieso wel binnen 1 - 3 jaar zouden overlijden. "Oh, hij had nog wel 10 jaar kunnen leven." vond hij onzin, want als dat zo was dan zou die ook niet aan corona gestoven zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
RIP bram. Tja sterven van ouderdom (86) kan en mag kennelijk niet dus moet er iets oorzaak zijn en zal gezien zijn hoge leeftijd sws niet in aanmerking zijn gekomen om op de IC in leven te worden gehouden.
7 politieauto'squote:Zeven politieauto's werden ingezet om het feest aan Hoog Geldrop te beëindigen. Iedereen kreeg een boete. Er zouden ongeveer vijftien feestgangers binnen geweest zijn.
Welk land?quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:00 schreef Discombobulate het volgende:
Klopt je zag het in België waar de ene burgermeester nog gekkere regels bedacht dan de andere. Het gevolg was dat aan het eind van de zomer nog maar rond de 35 procent van de bevolking de maatregelen steunde.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:27 schreef Noek het volgende:
[..]
Teveel van deze voorbeelden zorgen natuurlijk alleen maar voor minder draagkracht en meewerking.
Werkt enkel averechts.
Beter gaan we gewoon normaal en logisch doen. We houden ons aan de maatregelen maar gaan daarbij wel logisch te werk. Een online training geven is niet eens een grijs gebied. Je vormt GEEN gevaar, sterker nog, je houdt mensen fit op afstand. Ik had de handhaver echt letterlijk mijn pand uitgezet, bij kop en kont, ophoeren en snel ook.
Gewoon in Nederland.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Welk land?
In taxi's en werk gerelateerde settings kan dat zo handhaafbaar zijn (bedrijfsauto bv).
Fantastisch (en intriest) hoe men aan het doorslaan is op dit (sws mondkapjes) thema.
Er is geen doel als er maar wel een regel is.
juist, en dit mag ook gewoon......quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:27 schreef Noek het volgende:
[..]
Teveel van deze voorbeelden zorgen natuurlijk alleen maar voor minder draagkracht en meewerking.
Werkt enkel averechts.
Beter gaan we gewoon normaal en logisch doen. We houden ons aan de maatregelen maar gaan daarbij wel logisch te werk. Een online training geven is niet eens een grijs gebied. Je vormt GEEN gevaar, sterker nog, je houdt mensen fit op afstand. Ik had de handhaver echt letterlijk mijn pand uitgezet, bij kop en kont, ophoeren en snel ook.
Als hij COVID had en fysiek ziek was, dubbele virale longontsteking en wat nog meer, dan is hij ook overleden aan COVID en niet aan ouderdom. Het feit dat iemand oud(er) is betekent ook niet dar hij dus niet kan overlijden aan COVID-19.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als hij online service verleend dan is het toch juist goed?quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:17 schreef Noek het volgende:
We hebben helemaal geen gigantisch ambtenaren apparaat.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:26 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Daarom is het overigens een enorm probleem dat we zo een gigantisch ambtenarenapparaat hebben in dit land. Dat volk gaat hier heerlijk op.
daar gaat de vaccinatiebereidheid.....quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:33 schreef Twinkle20 het volgende:
De geruchten gaan dat een verpleegster die gisteren flauw viel na het zetten van het vaccin,, is overleden.
Nog geen echt goede bron gevonden, alleen vage.
Maar o boy ik hoop dat dit geen warheid is. Misschien dat het daarom nog niet wereldkundig is gemaakt. Al ga je het denk ik niet stil houden als het wel zo is..
dat was gister al debunked dat ze alleen flauw viel omdat ze dat sowieso wel vaker hadquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:33 schreef Twinkle20 het volgende:
De geruchten gaan dat een verpleegster die gisteren flauw viel na het zetten van het vaccin,, is overleden.
Maar o boy ik hoop dat dit geen warheid is. Misschien dat het daarom nog niet wereldkundig is gemaakt. Al ga je het denk ik niet stil houden als het wel zo is..
Prima, dan doen ze het lekker niet en blijven ze in lockdowns zitten. Mag van mij, hoor, mensen die op basis van zo'n filmpje dat soort beslissingen nemen mogen in permanente lockdown wat mij betreft.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar gaat de vaccinatiebereidheid.....
Waarom plaatst je het dan hier als er geen bron te vinden is? Dit noem ik nou onnodig angst zaaien..quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Er zijn bronnen, maar vage. Die worden hier sowieso al weg gewuifd. Dus ik ben aan het eachten tot een bron die wat dichter bij de msm zit, deze publiceert. Die heb ik nog niet kunnen vinden. Maar dat zou slechts een kwestie van uren/dagen moeten zijn als het echt zo is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom plaatst je het dan hier als er geen bron te vinden is? Dit noem ik nou onnodig angst zaaien..
Sporscholen zijn gesloten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als hij online service verleend dan is het toch juist goed?![]()
Moet ie daarom zijn pand uit? Dat is idioot dan...
https://www.reuters.com/a(...)accine-idUSKBN28S2FPquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Er zijn bronnen, maar vage. Die worden hier sowieso al weg gewuifd. Dus ik ben aan het eachten tot een bron die wat dichter bij de msm zit, deze publiceert. Die heb ik nog niet kunnen vinden. Maar dat zou slechts een kwestie van uren/dagen moeten zijn als het echt zo is.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ah ik had had niet álles gelezen...quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:27 schreef Noek het volgende:
quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Er zijn bronnen, maar vage. Die worden hier sowieso al weg gewuifd. Dus ik ben aan het eachten tot een bron die wat dichter bij de msm zit, deze publiceert. Die heb ik nog niet kunnen vinden. Maar dat zou slechts een kwestie van uren/dagen moeten zijn als het echt zo is.
Ik weet overigens niet welk vaccin het was, maar dat zou niet moeilijk te qchterhalen zijn. Maar omdat we aan de vooravond staan van een heel grote vaccinatieoperatie ..
Zie hierquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/a(...)accine-idUSKBN28S2FP
Een tweet waarin de beelden staan van het flauwvallen was hier ongewenst omdat de twitteraar die deze beelden delen 'vaag' was dus de lat ligt hier ook wel tamelijk hoog.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom plaatst je het dan hier als er geen bron te vinden is? Dit noem ik nou onnodig angst zaaien..
Hoe zou een lockdown op dit moment werkzaam kunnen zijn, kijkende naar de verspreidingquote:Op zaterdag 19 december 2020 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat we pas in de loop van volgende week dalende cijfers mogen verwachten.
Dat niet weten (nofi) is dat vooral dan zo onthouden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk als we iets beter ons best deden dat dat ook wel gewoon mogelijk was. Ik weet het niet hoor.
Heb je met je verhuurder gesproken over de huur? Er worden nu wel heel veel afspraken daarover gemaakt en huur opgeschort of huurkorting gegeven. 100% betalen in deze tijd is echt niet normaal.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:39 schreef Noek het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 19 december 2020 16:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[quote]
Sporscholen zijn gesloten.
Dan nemen sommige gemeentes en/of handhavers dat heel letterlijk.
Het is al zuur genoeg dat je maanden huur betaalt voor niks maar als je dan ook nog eens eist dat je het pand niet in mag. Ik zou het aanvechten tot aan mn dood. Uit principe.
Veel maatregelen zijn noodzakelijk. Ik snap mijn sluiting echt wel maar je kunt ook echt te ver gaan met zulke regels en voor het moraal is het helemaal funest. Dan krijg je veel sneller dreigingen dat zaken toch open willen etc. Als je het gevoel krijgt dat je echt tegengewerkt wordt in de mogelijkheden die de beperkingen met zich meebrengen.. dat is funest.
Ik kan gelukkig wel goed overleggen met de gemeente, hoor maar er zijn echt gemeentes bij die steeds gekker doen.
No, echt?quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Een tweet waarin de beelden staan van het flauwvallen waren hier ongewenst omdat de twitteraar die deze beelden delen 'vaag' was dus de lat ligt hier ook wel tamelijk hoog.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik weet overigens niet welk vaccin het was, maar dat zou niet moeilijk te qchterhalen zijn. Maar omdat we aan de vooravond staan van een heel grote vaccinatieoperatie ..
Lijkt mij wel terecht, of niet?quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Een tweet waarin de beelden staan van het flauwvallen was hier ongewenst omdat de twitteraar die deze beelden delen 'vaag' was dus de lat ligt hier ook wel tamelijk hoog.
7 auto’s laten uitrukken voor 15 man. Dat noem ik nou doorschieten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:29 schreef leolinedance het volgende:
Politie grijpt in bij kerstborrel in Geldrop, boete voor alle aanwezigen
https://www.omroepbrabant(...)voor-alle-aanwezigen
[..]
7 politieauto's![]()
feestgangers![]()
Wat een drama allemaal
Bron?quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist, en dit mag ook gewoon......
Ze kozen voor de PR van het vaccin een chick met een geschiedenis van om elk pijntje flauwvallen uit?quote:
Dat het allemaal onnodig lang zou gaan duren zag ik al wel van mijlenver aankomen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Helemaal omdat we zo'n 2 miljoen doses van Pfizer in het eerste kwartaal verwachten en 400.000 van Moderna. Dat staat dan nog los van AstraZeneca die misschien ook in het eerste kwartaal geleverd gaat worden. Er zou veel meer vaart achter moeten staan, maar helaas.
Ja .. zéker zuur.. en onterecht ...quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:39 schreef Noek het volgende:
Sporscholen zijn gesloten.
Dan nemen sommige gemeentes en/of handhavers dat heel letterlijk.
Het is al zuur genoeg dat je maanden huur betaalt voor niks maar als je dan ook nog eens eist dat je het pand niet in mag. Ik zou het aanvechten tot aan mn dood. Uit principe.
Veel maatregelen zijn noodzakelijk. Ik snap mijn sluiting echt wel maar je kunt ook echt te ver gaan met zulke regels en voor het moraal is het helemaal funest. Dan krijg je veel sneller dreigingen dat zaken toch open willen etc. Als je het gevoel krijgt dat je echt tegengewerkt wordt in de mogelijkheden die de beperkingen met zich meebrengen.. dat is funest.
Ik kan gelukkig wel goed overleggen met de gemeente, hoor maar er zijn echt gemeentes bij die steeds gekker doen.
Nee, totaal niet.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij wel terecht, of niet?
Ja en ik betaal volle pond. Ik ga dat deze lockdown nog wel redden maar perspectief zou wel helpen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:41 schreef miss_sly het volgende:
Heb je met je verhuurder gesproken over de huur? Er worden nu wel heel veel afspraken daarover gemaakt en huur opgeschort of huurkorting gegeven. 100% betalen in deze tijd is echt niet normaal.
Uiteraard: Nee.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:44 schreef Complotwappie het volgende:
Ze kozen voor de PR van het vaccin een chick met een geschiedenis van om elk pijntje flauwvallen uit?
En leuk dat ze dit vinden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
7 auto’s laten uitrukken voor 15 man. Dat noem ik nou doorschieten.
Goh, je zou denken dat mensen die in complotten geloven juist voorstander zijn van hoge standaarden.quote:
De politie mag niet zomaar een woning binnentreden. Voor het binnentreden van een woning gelden bijzondere regels die zijn neergelegd in de Algemene wet op het binnentreden (Awbi). De politie moet deze regels strikt naleven.quote:
Misschien ben ik in staat om de beelden op zichzelf tot me te nemen zonder me bezig te houden met wie de twitteraar is. Voorzichtig zijn met de interpretatie van beelden is namelijk een tweede natuur geworden na decennia van ervaring met (beeld)manipulatie in de reguliere media. Overigens is het me niet helemaal duidelijk in welk complot ik precies geloof, maar dat zal jij mij ongetwijfeld kunnen vertellen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, je zou denken dat mensen die in complotten geloven juist voorstander zijn van hoge standaarden.
O ja, dat geloof ik! Wat ontzettend rot dat je verhuurder niet mee wil denken en werken. Doen wij echt wel. Tof dat je zo lekker bezig bent. Zou willen dat mijn sportschool ook zulke leuke dingen deed.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja en ik betaal volle pond. Ik ga dat deze lockdown nog wel redden maar perspectief zou wel helpen.
Heb gelukkig wel hele trouwe sporters die blijven supporten omdat als ze dat niet doen dan is er straks niks meer. Alleen daarom is perspectief handig want dat helpt dat mensen je bljiven "helpen"
Het vraagt enorm veel creativiteit maar we doen elke dag workouts, we stippelen routes uit met hardlopen met challenges tussendoor, verstoppen kaarten in het bos etc.
Ben kei druk!Een gesloten zaak kost enorm veel tijd.
Een sportschool is geen woning, echter. En als de deur open staat al helemaal niet, denkelijk. Maar dat zou @trein2000 beter kunnen toelichten dan ikquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De politie mag niet zomaar een woning binnentreden. Voor het binnentreden van een woning gelden bijzondere regels die zijn neergelegd in de Algemene wet op het binnentreden (Awbi). De politie moet deze regels strikt naleven.
Hetzelfde geld voor een BOA.
als ze deze regels niet hebben opgevolgd moeten ze je pand verlaten als je daarom vraagd, anders hebben ze een probleem.
Er is een gangbare "regel" dat iemand een niet medisch masker draagt als afstandhouden tot anderen dan die van het eigen gezin niet (goed) mogelijk is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gewoon in Nederland.![]()
Ja, ik vond het ook bizar toen ik het hoorde. Maar ik ga er van uit dat het gewoon een advies was tijdens een verkeerscontrole. Mensen maken een verhaaltje altijd iets mooier dan dat het is. Verder helemaal met je eens met dat laatste.
woning/pand, het maakt niet uit, zelfs niet als de deur open is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een sportschool is geen woning, echter. En als de deur open staat al helemaal niet, denkelijk. Maar dat zou @:trein2000 beter kunnen toelichten dan ik
Vraagdquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De politie mag niet zomaar een woning binnentreden. Voor het binnentreden van een woning gelden bijzondere regels die zijn neergelegd in de Algemene wet op het binnentreden (Awbi). De politie moet deze regels strikt naleven.
als ze deze regels niet hebben opgevolgd moeten ze je pand verlaten als je daarom vraagd, anders hebben ze een probleem.
zelfs bij het vermoeden van een hennepkwekerij:
https://www.kennemeradvoc(...)-hennepkwekerij-heb/
Jawel, dat maakt wel uit.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
woning/pand, het maakt niet uit, zelfs niet als de deur open is.
ja ik zag het al toen ik op invoeren klikte......een spelfoutquote:
Betredingsbevoegdheden staan niet in de awbi.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zelfs bij het vermoeden van een hennepkwekerij:
https://www.kennemeradvoc(...)-hennepkwekerij-heb/
quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:45 schreef Noek het volgende:
Heb gelukkig wel hele trouwe sporters die blijven supporten omdat als ze dat niet doen dan is er straks niks meer. Alleen daarom is perspectief handig want dat helpt dat mensen je bljiven "helpen"
Het vraagt enorm veel creativiteit maar we doen elke dag workouts, we stippelen routes uit met hardlopen met challenges tussendoor, verstoppen kaarten in het bos etc.
Ben kei druk! Een gesloten zaak kost enorm veel tijd.
Gesloten betekent in deze letterlijk de voordeur op het slot en niet 'gesloten voor klanten'? En maakt het daarbij nog uit of er iemand zich in het gesloten (variant 1 of 2) pand bevindt? Als dat wel zo is, zal dat dan gericht zijn om ook het aantal werknemers dat bij elkaar komt in gesloten bedrijven te minimaliseren?quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
De relevante vraag in dit geval is of in het in dit geval de sportscholen verboden is om klanten te ontvangen, of dat hun pand gesloten moet zijn. Om even het vergelijk te trekken met een restaurant: daar mag het personeel gewoon binnen zijn om bijvoorbeeld afhaalmaaltijden te bereiden. Ik zou zeggen dat je dan in een sportschool ook digitale lessen moet kunnen geven.
De politie/BOA mag niet zomaar even een pand binnen zonder toestemming.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Betredingsbevoegdheden staan niet in de awbi.
Dat probleem valt nog wel mee.
En ik dacht dat dit om een bedrijfspand ging?
En dan mag je je pand dus ook niet meer in voor bijvoorbeeld onderhoud of kluswerk.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel, dat maakt wel uit.
De relevante vraag in dit geval is of in het in dit geval de sportscholen verboden is om klanten te ontvangen, of dat hun pand gesloten moet zijn. Om even het vergelijk te trekken met een restaurant: daar mag het personeel gewoon binnen zijn om bijvoorbeeld afhaalmaaltijden te bereiden. Ik zou zeggen dat je dan in een sportschool ook digitale lessen moet kunnen geven.
Ik ben het zo beu dit allemaal.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:55 schreef mijntjexx het volgende:
14:28
De Britse premier Boris Johnson houdt later vandaag een persconferentie, nu het aantal nieuwe besmettingen mede dankzij de nieuwe mutatie van het coronavirus in rap tempo toeneemt.
Je kunt het op een gegeven moment niet meer maken ten opzichte van de maatschappij om alles maar on hold te blijven zetten voor Corona. Als ze dat weer gaan doen net als dit voorjaar met alles weer met drie weken verlengen en tegelijkertijd 115000 mensen per 3 weken inenten... ben ik me op een gegeven moment niet meer bereid mijn eigen leven on hold te blijven zetten zonder uitzicht op beter...quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat het allemaal onnodig lang zou gaan duren zag ik al wel van mijlenver aankomen.
En die lockdown gaat inderdaad gewoon verlengd worden na 19 januari. Ze zullen denk ik alleen de scholen wel weer openen, want die zijn te belangrijk; ongeacht het aantal besmettingen.
Maar wie weet dalen we wel super snel, gedragen mensen zich rond de feestdagen en komt het helemaal goed met het vaccin. En gaat dat super vlot. Wie weet.
complete onzin is het, jouw pand, geen klanten binnen, niks aan de hand en de BOA moet gewoon jouw pand verlaten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:58 schreef Chia het volgende:
[..]
En dan mag je je pand dus ook niet meer in voor bijvoorbeeld onderhoud of kluswerk.
Je zal maar in het VK wonen waar Johnson nog geen week geleden vol trots verkondigd dat de regering kerst natuurlijk niet gaat af lasten en dan nu al weer 500 doden per dag bijschrijven.quote:
hetzelfde gebeurde in NL....begin december wilden ze nog kijken naar versoepelingen voor kerstquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zal maar in het VK wonen waar Johnson nog geen week geleden vol trotst verkondigd dat de regering kerst natuurlijk niet gaat af lasten en dan nu al weer 500 doden per dag bijschrijven.
Bron? Ik meen te herinneren dat ze er stonden omdat klanten agressief werden omdat ze naast het ophalen van een pakketje niet ook even een, bijv., kaartje mochten halen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het kan nog erger, je zal maar in Florida wonenquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zal maar in het VK wonen waar Johnson nog geen week geleden vol trotst verkondigd dat de regering kerst natuurlijk niet gaat af lasten en dan nu al weer 500 doden per dag bijschrijven.
wat is daar aan de hand dan ?quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:03 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het kan nog erger, je zal maar in Florida wonen
Er zit een groot verschil tussen een pand en een woning in deze.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De politie/BOA mag niet zomaar even een pand binnen zonder toestemming.
Schijnt zo'n virusje rond te gaan maar dat zijn maar geruchten hequote:Op zaterdag 19 december 2020 17:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat is daar aan de hand dan ?
Punt is dat iemand niet meer een natuurlijke dood kan mag hebben en er altijd een oorzakelijk label opgeplakt moet worden. Dat "met Covid19" overleden zijn, is oorzakelijks niets toevoegend en om de onafwendbare dood extra opmerkelijk te maken.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als hij COVID had en fysiek ziek was, dubbele virale longontsteking en wat nog meer, dan is hij ook overleden aan COVID en niet aan ouderdom. Het feit dat iemand oud(er) is betekent ook niet dar hij dus niet kan overlijden aan COVID-19.
https://nos.nl/artikel/23(...)ng-pakketpunten.htmlquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:03 schreef wpor het volgende:
[..]
Bron? Ik meen te herinneren dat ze er stonden omdat klanten agressief werden omdat ze naast het ophalen van een pakketje niet ook even een, bijv., kaartje mochten halen.
Oftewel, dat maakt dit verhaal heel anders.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen een pand en een woning in deze.
En ja de boa is toezichthouder in deze: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-66366.htmlquote:Artikel 5:15 1. Een toezichthouder is bevoegd, met medeneming van de benodigde apparatuur, elke plaats te betreden met uitzondering van een woning zonder toestemming van de bewoner.
2. Zo nodig verschaft hij zich toegang met behulp van de sterke arm.
3. Hij is bevoegd zich te doen vergezellen door personen die daartoe door hem zijn aangewezen.
Ik ook, benieuwd naar welke mutaties daar oorzaak van zijn.quote:
Nee, beiden mogen ze niet zomaar betreden zonder toestemming of een bevel tot binnentredingquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen een pand en een woning in deze.
Vast niet. Er moet natuurlijk wel weer een mooi doemscenario ontstaan zodat de media ons weer met dikgedrukte letters kan vertellen dat het NOOIT MEER GOEDKOMT!quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ook, benieuwd naar welke mutaties daar oorzaak van zijn.
En vooral of vaccins daartegen (ook) zullen beschermen.
Meer infecties geeft meer kansen op mutatie, vziw.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:07 schreef Complotwappie het volgende:
Is het toeval dat er nu op meerdere plekken (mogelijk) ergere mutaties ontspruiten? Of is dat een gevolg van een groter aantal geïnfecteerde binnen dezelfde periode op die locaties, eventueel ten opzichte van plekken waar die hoeveelheid/stijging niet het geval is?
Als vaccins maar niet de oorzaak van de mutaties zijn...quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:09 schreef Vallon het volgende:
Ik ook, benieuwd naar welke mutaties daar oorzaak van zijn.
En vooral of vaccins daartegen (ook) zullen beschermen.
Sneller besmet wil ook zeggen dat het sneller ziek maakt en het afweer systeem misschien dan niet snel genoeg een effectieve afweer heeft.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:14 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Als vaccins maar niet de oorzaak van de mutaties zijn...
Punt is dat er mensen zijn die van mening zijn dat als ouderen sterven aan COVID dit vooral níet mag worden benoemd, ómdat ze oud zijn. Dat is net zo verkeerd als dat alle doden ongeacht of ze aan COVID zijn overleden sowieso op COVID te schuiven.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Punt is dat iemand niet meer een natuurlijke dood kan mag hebben en er altijd een oorzakelijk label opgeplakt moet worden. Dat "met Covid19" overleden zijn, is oorzakelijks niets toevoegend en om de onafwendbare dood extra opmerkelijk te maken.
Het imo kortzichtige is dat Covid19 als de oorzaak is dat volledig voorbij gaat aan wat de aandoening is en daarmee mogelijk maakt. Ik ga verder niet de medische onderbouwing uitleggen, die mag ik hier als welbekend. beschouwen.
Het verward de discussie dat men Covid19 überhaupt ziet als enige doodsoorzaak wil/blijft zien.
Als ik gordelroos hebt, wat dodelijk kan zijn, wil niet zeggen dat ik daardoor sterf als ik een hartaanval krijg.
Het is is ook extra lastig omdat de discussie scheef gaat met "wat zou hebben kunnen zijn als dat"
Covid19 is een besmetting die iemand over de rand van afweer kan drukken waarmee men dan met en zonder; vooral vanwege andere grondoorzaken of gevolgen overlijdt.
Je doet je naam eer aanquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:14 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Onzin. Zie vorige post.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nee, beiden mogen ze niet zomaar betreden zonder toestemming of een bevel tot binnentreding
Het cabaretuurtje is begonnen?quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:14 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hmmm.. een daartoe aangestelde ambtenaar mag zich desnoods toegang verschaffen als daar voldoende reden voor is. In een bedrijfspand ben je zelfs verplicht om daartoe aangestelde (controlerend) ambtenaren toe te laten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nee, beiden mogen ze niet zomaar betreden zonder toestemming of een bevel tot binnentreding
Dat kan gewoon hoor. Zo'n virus stopt niet met muteren en als mensen volop gevaccineerd zijn kan het juist mis gaan met die mutaties omdat je een sterker virus creëert. Of jij weet het, gezien je reactie, ook wel te onderbouwen dus? Nou, kom maar op!quote:
Ok dan heb ik niks gezegd, best triest dan ja!quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ng-pakketpunten.html
Dan het even het interview van de beste man bekijken. Een quote staat onder het filmpje al.
'We hebben twee fanatieke boa's voor de deur die onze klanten ondervragen'
Primaquote:
Nou, vertel, noem er eens een die "sterker" geworden is doordat er een vaccin kwam. Ik wacht wel even.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:17 schreef n__n het volgende:
[..]
Dat kan gewoon hoor. Zo'n virus stopt niet met muteren en als mensen volop gevaccineerd zijn kan het juist mis gaan met die mutaties omdat je een sterker virus creëert. Of jij weet het, gezien je reactie, ook wel te onderbouwen dus? Nou, kom maar op!
Ik vraag het (enigszins gekscherend) omdat ik gisteren toevallig het volgende bericht tegenkwam:quote:
https://www.npr.org/secti(...)ysis-than-wild-polioquote:Mutant Strains Of Polio Vaccine Now Cause More Paralysis Than Wild Polio
Andino studies how viruses mutate. In a study published in March, he and his colleagues found that the laboratory-weakened virus used in the oral polio vaccine can very rapidly regain its strength if it starts spreading on its own.
Ja, een kier van 10-30%.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:21 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik vraag het (enigszins gekscherend) omdat ik gisteren toevallig het volgende bericht tegenkwam:
Mutant Strains Of Polio Vaccine Now Cause More Paralysis Than Wild Polio
https://www.npr.org/secti(...)ysis-than-wild-polio
Ik weet, ander virus en ander soort vaccin. Maar ik heb tegelijkertijd ook nog nooit gelezen dat het geen mogelijkheid is. Zit er niet sowieso een kier in de 70-90% dekkingsgraad?
Denk je dat ik dat ga vinden in die censuurmolen? Een vriend van mij had een krantenartikel van 20 jaar geleden waar het ging over een coronavirus bij dieren wat gemuteerd is na de vaccinatie. Ik zal hem echt even moeten vragen welke krant dat was, want online vind ik het niet.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, vertel, noem er eens een die "sterker" geworden is doordat er een vaccin kwam. Ik wacht wel even.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:22 schreef n__n het volgende:
[..]
Denk je dat ik dat ga vinden in die censuurmolen? Een vriend van mij had een krantenartikel van 20 jaar geleden waar het ging over een coronavirus bij dieren wat gemuteerd is na de vaccinatie. Ik zal hem echt even moeten vragen welke krant dat was, want online vind ik het niet.
Wat heeft autisme hier überhaupt mee te maken? Wat praat je slap man.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]![]()
En weet je wat het ook doet? Het veroorzaakt autisme in autisten.
En wat denk je van het via het vaccin gemuteerde virus?quote:
quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:23 schreef n__n het volgende:
[..]
Wat heeft autisme hier überhaupt mee te maken? Wat praat je slap man.
Dat moeten we afwachten en is naast onwaarschijnlijk nog niets van te zeggen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:14 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Inderdaad, maar je snapt het dus nog steeds niet terwijl iemand het zelfs voor je uitgetekend heeft.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:27 schreef n__n het volgende:
[..]
Lekker er omheen draaien zodat we vooral niet hoeven na te denken.
Nederlanders hebben geld zat nu ze niet op vakantie en uit zijn geweestquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:29 schreef leolinedance het volgende:
Godverdomme wat was het druk vandaag in mijn winkelcentrumpje! Het leek wel voor niks
Iedereen druk met essentiële spullen shoppen?quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:29 schreef leolinedance het volgende:
Godverdomme wat was het druk vandaag in mijn winkelcentrumpje! Het leek wel voor niks
Ik vind autisme erbij halen gewoon totaal afwijken van de discussie, maar joh is goed man.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad, maar je snapt het dus nog steeds niet terwijl iemand het zelfs voor je uitgetekend heeft.
Bizar dit. Net als met 7 politieauto's naar een kerstborrel van 15 personen gaanquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan het even het interview van de beste man bekijken. Een quote staat onder het filmpje al.
Met de lockdown kan bijna iedereen wel thuis de pakketjes ontvangen toch?quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar, hoe danquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:29 schreef leolinedance het volgende:
Mensen hebben gewoon de behoefte om niet de hele dag thuis te zitten en grijpen elke kans om er met z'n allen op uit te gaan. Niet zo vreemd, indien je mensen al 9 maanden lang fors beperkt in hun vrijheid.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar, hoe danWat valt er nu nog te zoeken in een winkelcentrum behalve simpelweg boodschappen doen of naar een drogist gaan ofzo .
yup net is amazon (DHL) weer langs geweest met een grootverpakking keukenreinigerquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met de lockdown kan bijna iedereen wel thuis de pakketjes ontvangen toch?
ach wat zielig hee.....quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:41 schreef n__n het volgende:
[..]
Mensen hebben gewoon de behoefte om niet de hele dag thuis te zitten en grijpen elke kans om er met z'n allen op uit te gaan. Niet zo vreemd, indien je mensen al 9 maanden lang fors beperkt in hun vrijheid.
Kijk in je eigen spiegel en vertel mij niet wat je denkt te zien.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Punt is dat er mensen zijn die van mening zijn dat als ouderen sterven aan COVID dit vooral níet mag worden benoemd, ómdat ze oud zijn. Dat is net zo verkeerd als dat alle doden ongeacht of ze aan COVID zijn overleden sowieso op COVID te schuiven.
Het vergt enige zelfreflectie om dit te zien en toe te geven
Niemand heeft natuurlijk überhaupt behoefte aan die hele pandemie. Ik hoop desalniettemin dat iedereen wel op z'n minst hun best doet om de situatie niet erger te maken dan-ie al is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:41 schreef n__n het volgende:
[..]
Mensen hebben gewoon de behoefte om niet de hele dag thuis te zitten
Naar de kruidvat met zijn allen!!quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar, hoe danWat valt er nu nog te zoeken in een winkelcentrum behalve simpelweg boodschappen doen of naar een drogist gaan ofzo .
Een term als (in)direct maakt het al snel semantisch dingetje. Voor het individu dat zich laat injecteren met een verzwakt virus (vaccin) is het vaccin wel met rede een directe oorzaak van de mutatie te noemen, maar uiteraard is het verschil in de betreding van het lichaam natuurlijk niet relevant op het analyseniveau waar opgemerkt wordt dat aanwezigheid virus + imumuumsysteem = mutatie hét directe verband is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:28 schreef Vallon het volgende:
Vaccins zijn dus zelf geen directe oorzaak van/voor mutaties, wel dat dat mensen het virus effectiever zullen afweren er daardoor vanzelf sterkere virusvarianten ontstaat waartegen mensen dan minder goed bestand zijn.
Ik zie wat je in suggestie wil doen aanstichten door vaccins direct te relateren aan gevolgen, maar laten we dat pad maar vooral niet hier betreden. Er valt in verbanden wat voor te zeggen maar niet op deze 1:1 manier.
Goed om te horen dat dat ondernemende radartje blijft draaienquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja en ik betaal volle pond. Ik ga dat deze lockdown nog wel redden maar perspectief zou wel helpen.
Ben kei druk!Een gesloten zaak kost enorm veel tijd.
Dat jij dat niet ervaart is een ander verhaal. Momenteel bestaat mijn leven uit werk, gamen en in mijn eentje muziek maken. Die laatste 2 doen me echter al vrij weinig meer.quote:
Normaal doen had je in maart al uit je hoofd kunnen zetten. Deze pandemie is voor de meeste mensen de grootste ramp die ze in hun leven hebben meegemaakt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:44 schreef n__n het volgende:
[..]
Normaal is dit beleid in ieder geval zéker niet.
Bij de Kruidvat hier was het teringdruk voor zover ik van buiten kan zien.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of men heeft de perceptie verloren van wat daadwerkelijk druk is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dat helpt ook niet.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of men heeft de perceptie verloren van wat daadwerkelijk druk is.
het is voor iedereen kut....dat weten we nu welquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat jij dat niet ervaart is een ander verhaal. Momenteel bestaat mijn leven uit werk, gamen en in mijn eentje muziek maken. Die laatste 2 doen me echter al vrij weinig meer.
daar komen ze dan volgende week wel achterquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of men heeft de perceptie verloren van wat daadwerkelijk druk is.
het houd allemaal niet op....quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:54 schreef Rewimo het volgende:
UK gaat in een zwaardere lockdown, vooral in het zuidoosten en Londen. Johnson gaf net op de BBC aan dat er een nieuwe mutatie van het virus is, die 70% besmettelijker is.
Zo te zien klemgeredenquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:55 schreef summer2bird het volgende:
https://svjmedia.nl/hilve(...)houden-in-hilversum/
Engel is aangehouden![]()
Wat is er volgende week?quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar komen ze dan volgende week wel achter
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-49791915quote:Willem Engel aangehouden bij coronaprotest
Bij een demonstratie tegen de coronaregels in Hilversum is Willem Engel, de voorman van de actiegroep Viruswaarheid, aangehouden, schrijft SVJ Media. De politie wil zijn aanhouding niet bevestigen.
Engel zou rond 15.30 uur zijn aangehouden op de Groest. In totaal zijn er tien mensen opgepakt, zegt de politie.
De Hilversumse burgemeester Broertjes had de aangekondigde demonstratie 'Stop de lockdown' gisteren verboden omdat hij vreesde dat demonstranten zich niet aan de coronaregels zouden houden. Toch verzamelden zich vanmiddag tientallen betogers bij NS-station Hilversum, bij het gemeentehuis en in een parkje in de buurt van het Mediapark.
Goed nieuws. In tijden van nood ben je met zulk gedrag niets minder dan een staatsvijand. Hopelijk is het niet voor iets lulligs maar echt iets zwaars. Hij heeft doden op zijn geweten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:55 schreef summer2bird het volgende:
https://svjmedia.nl/hilve(...)houden-in-hilversum/
Engel is aangehouden![]()
Kerst, en de boodschappen die ervoor worden gedaanquote:
Precies. Lekker voor hem en ik hoop dattie ooit nog flink vervolgd word voor zijn onzinquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Goed nieuws. In tijden van nood ben je met zulk gedrag niets minder dan een staatsvijand. Hopelijk is het niet voor iets lulligs maar echt iets zwaars. Hij heeft doden op zijn geweten.
Je bedoelt eigenlijk: "De maatregelen ter bestrijding van deze 'pandemie' is voor de meeste mensen de grootste ramp die ze in hun leven hebben meegemaakt."quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Normaal doen had je in maart al uit je hoofd kunnen zetten. Deze pandemie is voor de meeste mensen de grootste ramp die ze in hun leven hebben meegemaakt.
Waarom is Rutte dan nog niet opgepakt? Hij heeft het virus hier zonder problemen binnen laten waaien toen het nog veel erger leek.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Goed nieuws. In tijden van nood ben je met zulk gedrag niets minder dan een staatsvijand. Hopelijk is het niet voor iets lulligs maar echt iets zwaars. Hij heeft doden op zijn geweten.
Omdat corruptie zeer vergaand is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:00 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waarom is Rutte dan nog niet opgepak? Hij heeft het virus hier zonder problemen binnen laten waaien toen het nog veel erger leek.
GENOTquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:57 schreef summer2bird het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-49791915
Hij heeft geen doden op zijn geweten, stel je niet aanquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Pfff. Tier 4 voor Londen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:54 schreef Rewimo het volgende:
UK gaat in een zwaardere lockdown, vooral in het zuidoosten en Londen. Johnson gaf net op de BBC aan dat er een nieuwe mutatie van het virus is, die 70% besmettelijker is.
Heel interessant. Zoals je aangeeft kwamen er inderdaad zeer verontrustende berichten (en beelden) uit China maar onze grote leider zei 2 maanden lang ''komt u maar binnen'' tegen elke vol vliegtuig uit dat land. De paniekmodus waar nu half Nederland ongeveer in verkeerd is mij niet vreemd. Ik zat daar ook even in, maar tijdelijk en door toedoen van Rutte en het RIVM. De laatste meende zelfs dat het virus helemaal niet zo besmettelijk was terwijl er deuren in China dichtgelast werden.quote:
Hallo Lange F.quote:
We komen nu geleidelijk op het punt dat het globale dodental relatief (dus afgezet tegen wereldbevolking) de Aziatische griep in 1957-1958 en de Hongkong-griep in 1968-1969 voorbijstreeft. Aziatische griep veroorzaakte wereldwijd 1 miljoen doden, de Honkong-griep 1 tot 4 miljoen. Covid-19 scoort nu 'officiëel' 1,68 miljoen doden, maar in werkelijkheid wellicht meer dan 2 miljoen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Normaal doen had je in maart al uit je hoofd kunnen zetten. Deze pandemie is voor de meeste mensen de grootste ramp die ze in hun leven hebben meegemaakt.
Hopelijk. Besmettelijker is vaak minder dodelijk.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:05 schreef Predator40 het volgende:
zou die mutatie die zoveel besmettelijker is ook al in nederland aanwezig zijn aangezien iedereen zonder enige regels/controle het land binnen mag ?
Nou ja, in bepaald opzicht misschien wel. Maar duizenden managers in Nederland die mensen werknemers dwongen om met de griep op de werkvloer te verschijnen evenzo. Met terugwerkende kracht zouden we die allemaal moeten opsporen en op de trein zetten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij heeft geen doden op zijn geweten, stel je niet aan
Maar je moet ook geen mazalen scenarios willen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hopelijk. Besmettelijker is vaak minder dodelijk.
Of juist lager, omdat mensen die toevallig 'besmet' waren met corona, uiteindelijk stierven door een hartaanval..quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:07 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
We komen nu geleidelijk op het punt dat het globale dodental relatief (dus afgezet tegen wereldbevolking) de Aziatische griep in 1957-1958 en de Hongkong-griep in 1968-1969 voorbijstreeft. Aziatische griep veroorzaakte wereldwijd 1 miljoen doden, de Honkong-griep 1 tot 4 miljoen. Covid-19 scoort nu 'officiëel' 1,68 miljoen doden, maar in werkelijkheid wellicht meer dan 2 miljoen.
enige nadeel is dat onze regering niet naar het aantal doden kijkt maar toch nog naar de besmettingen en wequote:Op zaterdag 19 december 2020 18:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hopelijk. Besmettelijker is vaak minder dodelijk.
Je koopt er niks voor, maarquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:59 schreef popje het volgende:
[..]
Je kunt het op een gegeven moment niet meer maken ten opzichte van de maatschappij om alles maar on hold te blijven zetten voor Corona. Als ze dat weer gaan doen net als dit voorjaar met alles weer met drie weken verlengen en tegelijkertijd 115000 mensen per 3 weken inenten... ben ik me op een gegeven moment niet meer bereid mijn eigen leven on hold te blijven zetten zonder uitzicht op beter...
Ik werk al sinds maart thuis, woon alleen en ben mijn baan kwijtgeraakt door Corona. Gelukkig een nieuwe gevonden maar daar ken ik mijn collega's alleen van een scherm. Ik heb een hele tijd bijna elke dag hardgelopen, maar daar begint de motivatie me nu voor te ontbreken, evenals de zin en lol in het leven. Nee, ik ben niet depressief oid aangelegd, maar het gebrek aan perspectief begint me te nekken, evenals het feit dat mijn leven alleen via een schermpje verloopt.
En dan mensen die zeggen; zeur niet zo als je even niet meer naar de Action kunt?? Het leven nu is al geruime tijd een slap aftreksel van leven, het is functioneel bestaan. En dan heb ik nog een baan en gaat mijn zaak niet naar de maan of zak ik niet door de armoedegrens heen. Maar ik sluit niet uit dat ik ergens in dit voorjaar een ticket naar de zon boek, want ik ben al ruim een jaar nergens meer heengeweest en begin het hier wel goed zat te worden.
Hugo, minister in witte jas mag wat mij betreft wel wat meer aandacht hebben voor leed wat zich buiten het ziekenhuis afspeelt op het gebied van eenzaamheid en mentale gesteldheid die op lange termijn perspectief nodig heeft. En op het gebied waar hij het kan bieden, een vaccin, blundert hij keer op keer... en verschuilt zich onder de noemer van zorgvuldigheid? Laat me niet lachen...
Volgens mij dwingt Engel niemand. Hij zegt enkel wat hij ervan vindt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:07 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Nou ja, in bepaald opzicht misschien wel. Maar duizenden managers in Nederland die mensen werknemers dwongen om met degriep te werken evenzo. Of de werknemers die daar gehoor aan gaven en bij oma op bezoek gingen. Met terugwerkende kracht zouden we die allemaal moeten opsporen en op de trein zetten.
voorlopig hebben we gewoon al een valste start wbt vaccineren.....quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je koopt er niks voor, maarsterkte!
En verder ook grotendeels met je eens. Dat vaccineren moet echt vlot verlopen, want op een gegeven moment zijn mensen het echt zat.
Hoe verklaar jij die 1400 COVID-patiënten op de IC dan eerder dit jaar?quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:00 schreef n__n het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk: "De maatregelen ter bestrijding van deze 'pandemie' is voor de meeste mensen de grootste ramp die ze in hun leven hebben meegemaakt."
Zelf ken ik tot dusver één positief getest persoon en het is nog een 'complotwappie' ook. Verder ken ik geen sterfgevallen in mijn nabije omgeving. Ik wacht er al een tijdje op, maar beelden zoals we uit China te zien kregen bleken dus gewoon hartstikke fake of zelfs propaganda te zijn. Ik heb me voor 'alternatieve' ideeën ook zeker niet 'blind' laten maken en volg al sinds januari hoe de Chinese overheid raar handelt en bijv. een tekort had een hulpmiddelen en desondanks niets aannaam van vrijwilligers, alsof ze iets te verbergen hadden ofzo. En door die beelden en bangmakerij zitten we nu in deze idiote ellende. Italië is weer een ander verhaal, enorme vergrijzing en ouderen die hutjemutje op elkaar wonen met de hele familie en een zorgsysteem wat al faalde. En dan natuurlijk die idiote quarantaine voor zorgpersoneel waardoor de druk nog hoger werd met deze hele kettingreactie aan ellende.
Maar ja, je zal het allemaal maar niet zien...![]()
Ja maar ik denk dat we al die spookmutatie verhalen sowieso maar even af moeten wachten. Dit is niet voor het eerst dat er hiermee geschermd wordt. Verhoogde besmettelijkheid zou wel de redelijk abrupte verhoging van de R deels kunnen verklaren.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je moet ook geen mazalen scenarios willen.
Besmettelijker betekend ook dat voor groepsimmuniteit een hogere vaccinatiegraad nodig zou zijn.
Nee, maar iemand die Engel zou dwingen zou je toch helemaal willen straffen? Werknemers dwingen om anderen aan te steken zoals managers altijd vrijuit konden doen is niets minder dan crimineel, ja bijna genocidaal, gedrag.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:12 schreef timmmmm het volgende:
Volgens mij dwingt Engel niemand. Hij zegt enkel wat hij ervan vindt.
Natuurlijk is dat knettergek, maar mensen beslissen nog altijd zelf wat ze doen en de gevolgen daarvan zijn voor hun rekening en niet voor die van Engel.
Nog los van het feit dat Engel alleen maar een roepende gek is, als je die geen aandacht geeft hoor je het geroep normaal enkel in een straal van 40 meter als hij hard schreeuwt.
Nee we sturen op zorgverlichting. Ben je nieuw hier?quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
enige nadeel is dat onze regering niet naar het aantal doden kijkt maar toch nog naar de besmettingen en we
dan voorlopig nog lang geen versoepelingen krijgen.
Maar die hoge CFR in de UK blijft raar, moet ik nog steeds eens wat beter naar kijken waar dat door zou kunnen komen. En een besmettelijkere, minder dodelijke, variant, past daar ook niet in.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar ik denk dat we al die spookmutatie verhalen sowieso maar even af moeten wachten. Dit is niet voor het eerst dat er hiermee geschermd wordt. Verhoogde besmettelijkheid zou wel de redelijk abrupte verhoging van de R deels kunnen verklaren.
Daar zijn verschillende redenen voor te bedenken. Het feit dat we mensen op hun buik gingen draaien was een grote fout net als ze te snel aan de beademing gooien en weet ik veel wat voor rommel ze allemaal ingespoten kregen of moesten slikken. Behandelingen verliepen stroever door het gecreëerde personeelstekort door het quarantainebeleid en alle preventieve tijdrovende maatregelen die genomen moesten worden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij die 1400 COVID-patiënten op de IC dan eerder dit jaar?
Houdt dat in dat de ME je voordeur komt inbeuken als je met je kerstmuts op thuis Home alone zit te kijken?quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
Een verbod om Kerst te vieren ook echt. Hoe ver willen we gaan eigenlijk?
je mag best kleinschalig kerst vieren, niks mis meequote:Op zaterdag 19 december 2020 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
Een verbod om Kerst te vieren ook echt. Hoe ver willen we gaan eigenlijk?
Geen idee, dat moet je aan de burgemeester of de BOA's in Londen vragen. Daar is het namelijk niet toegestaan om Kerst te vieren met je familie.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Houdt dat in dat de ME je voordeur komt inbeuken als je met je kerstmuts op thuis Home alone zit te kijken?
In het zuiden van Engeland dus niet.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je mag best kleinschalig kerst vieren, niks mis mee
Ik vind het onzinnig om een onderscheid tussen de pandemie en de maatregelen te maken. De maatregelen komen voort uit de ernst van de pandemie. Als de situatie in de ziekenhuizen niet zo nijpend was geweest, waren er ook niet zulke zware maatregelen nodig.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:00 schreef n__n het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk: "De maatregelen ter bestrijding van deze 'pandemie' is voor de meeste mensen de grootste ramp die ze in hun leven hebben meegemaakt."
Dit jaar toch maar even kleren aandoen terwijl ik met m'n kerstmuts een film aan het kijken ben.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Houdt dat in dat de ME je voordeur komt inbeuken als je met je kerstmuts op thuis Home alone zit te kijken?
De pandemie is een gegeven, een natuurverschijnsel. De maatregelen zijn een keuze.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het onzinnig om een onderscheid tussen de pandemie en de maatregelen te maken. De maatregelen komen voort uit de ernst van de pandemie. Als de situatie in de ziekenhuizen niet zo nijpend was geweest, waren er ook niet zulke zware maatregelen nodig.
Dus nee, ik bedoel niet dat de maatregelen die echte ramp zijn en dat slaat ook nergens op.
Hoe verklaar je dan dat er met al die maatregelen nu al 560 liggen (en counting) terwijl er tijdens de griepepidemie in 2018 slechts 350 op de IC lagen?quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:19 schreef n__n het volgende:
[..]
Daar zijn verschillende redenen voor te bedenken. Het feit dat we mensen op hun buik gingen draaien was een grote fout net als ze te snel aan de beademing gooien en weet ik veel wat voor rommel ze allemaal ingespoten kregen of moesten slikken. Behandelingen verliepen stroever door het gecreëerde personeelstekort door het quarantainebeleid en alle preventieve tijdrovende maatregelen die genomen moesten worden.
En dan krijg je natuurlijk een kettingreactie van ellende. Als we zoiets tijdens de griepgolf van 2018 hadden gedaan, dan was het net zo desastreus verlopen. En ook bij een normale griep kun je nog lang last blijven houden door complicaties, alsof we dat nu ineens vergeten zijn.
Je maakt nu een fout door te doen alsof elke maatregel een correcte, onvermijdelijke of natuurlijke reactie is op de 'pandemie' en miserkent daarmee de mogelijkheid van disproportionaliteit.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:25 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het onzinnig om een onderscheid tussen de pandemie en de maatregelen te maken. De maatregelen komen voort uit de ernst van de pandemie. Als de situatie in de ziekenhuizen niet zo nijpend was geweest, waren er ook niet zulke zware maatregelen nodig.
Dus nee, ik bedoel niet dat de maatregelen die echte ramp zijn en dat slaat ook nergens op.
Dus jij kijkt kerstfilms normaliter naakt?quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit jaar toch maar even kleren aandoen terwijl ik met m'n kerstmuts een film aan het kijken ben.![]()
Er is een reden waarom ik Always Happy ben hequote:Op zaterdag 19 december 2020 18:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus jij kijkt kerstfilms normaliter naakt?
Aparte fetish
Alhoewel er natuurlijk nog wel wat valt af te dwingen op (het gebruik van) de term die alles behalve vaststandig is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De pandemie is een gegeven, een natuurverschijnsel. De maatregelen zijn een keuze.
Nee, die past daar juist niet in inderdaad.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar die hoge CFR in de UK blijft raar, moet ik nog steeds eens wat beter naar kijken waar dat door zou kunnen komen. En een besmettelijkere, minder dodelijke, variant, past daar ook niet in.
Ik geloof dus niet dat het een optie is om die maatregelen niet te treffen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De pandemie is een gegeven, een natuurverschijnsel. De maatregelen zijn een keuze.
Dit soort in woorden daadkrachtig optreden wordt hier in Nederland door bepaalde mensen ook verheerlijkt en noodzakelijk geacht in deze pandemie. Raarrrr.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het zuiden van Engeland dus niet.
Iedereen is anders, maar ik merk aan mezelf dat het gekluns en het feit dat onze regering de indruk wekt niet zoveel haast te hebben mij het meeste nekt. Ik heb er de laatste weken ook steeds meer last van, niet geholpen door de winterdip die ik doorgaans altijd al rond deze tijd heb. Zolang ik een stip aan de horizon kan zien, lukt het me meestal wel om de knop om te zetten, me aan te passen en door te gaan, maar de stip is nu wel heel ver weg naar mijn idee.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
voorlopig hebben we gewoon al een valste start wbt vaccineren.....
https://www.medischcontac(...)-toe-onschuldig-.htmquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:30 schreef trein2000 het volgende:
Waarom vliegen we nog op Engeland eigenlijk? Waar blijft dat inreisverbod? Of gaan we ons nog een keer laten verrassen.
Dat weet ik, maar dat maakt het nog niet waar.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof dus niet dat het een optie is om die maatregelen niet te treffen.
Ja fijn, omdat jij geen mensen kent die aan Covid-19 is het allemaal fake en propaganda?quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:00 schreef n__n het volgende:
[..]
Zelf ken ik tot dusver één positief getest persoon en het is nog een 'complotwappie' ook. Verder ken ik geen sterfgevallen in mijn nabije omgeving. Ik wacht er al een tijdje op, maar beelden zoals we uit China te zien kregen bleken dus gewoon hartstikke fake of zelfs propaganda te zijn. Ik heb me voor 'alternatieve' ideeën ook zeker niet 'blind' laten maken en volg al sinds januari hoe de Chinese overheid raar handelt en bijv. een tekort had een hulpmiddelen en desondanks niets aannaam van vrijwilligers, alsof ze iets te verbergen hadden ofzo. En door die beelden en bangmakerij zitten we nu in deze idiote ellende. Italië is weer een ander verhaal, enorme vergrijzing en ouderen die hutjemutje op elkaar wonen met de hele familie en een zorgsysteem wat al faalde. En dan natuurlijk die idiote quarantaine voor zorgpersoneel waardoor de druk nog hoger werd met deze hele kettingreactie aan ellende.
Maar ja, je zal het allemaal maar niet zien...![]()
wat denk je zelf ?quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:30 schreef trein2000 het volgende:
Waarom vliegen we nog op Engeland eigenlijk? Waar blijft dat inreisverbod? Of gaan we ons nog een keer laten verrassen.
Ik heb het idee dat je dit een tikkeltje te persoonlijk opvatquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja fijn, omdat jij geen mensen kent die aan Covid-19 is het allemaal fake en propaganda?
Leuk, ik zal mijn zusje even vertellen dat ze geen weduwe is sinds april dit jaar, kennelijk is haar partner (van 46 jaar) niet dood, ik vraag me wel af wie we dan gecremeerd hebben, misschien kun jij dat even uitleggen
Dat ligt dan aan jezelf en je eigen indrukken. Hopelijk doet de regering daar niets mee.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:33 schreef Jane het volgende:
Iedereen is anders, maar ik merk aan mezelf dat het gekluns en het feit dat onze regering de indruk wekt niet zoveel haast te hebben mij het meeste nekt.
De behandelingen zijn al sterk verbetert maar dat verlicht de druk op de zorg niet automatisch ook.quote:Btw, in tegenstelling tot sommige anderen had ik wel verwacht dat het virus deze herfst/winter weer de kop op zou steken, maar ik had in het voorjaar wel verwacht dat er rond deze tijd een betere behandeling zou zijn gevonden. Er is natuurlijk wel íets verbeterd, maar niet zoveel als ik gedacht had. Daar ben ik ook wel een beetje teleurgesteld in.
We varen er ook nog op hoor. En de tunnel is ook nog open. Veel zakelijk verkeer.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:30 schreef trein2000 het volgende:
Dat kan ook niet. Precies daarom lijkt me dit een gevalletje voorzorgsbeginsel.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.medischcontac(...)-toe-onschuldig-.htm
Ik denk dat je niet zo vanuit je luie stoel kunt beoordelen hoe of wat zo'n mutatie precies inhoudt en of en dan welke maatregelen er precies noodzakelijk zijn.
Maar zoals daar staat zijn er al 12.000 mutaties ontdekt. Wat doe je dan in die 11.999 andere gevallen?quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan ook niet. Precies daarom lijkt me dit een gevalletje voorzorgsbeginsel.
misschien willen bepaalde mensen sneller van een lockdown en bepaalde maatregelen af........en niet aan blijven modderen met halve tot ergens in mei, die vinden het weer raar dat we zolang aan blijven kloten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit soort in woorden daadkrachtig optreden wordt hier in Nederland door bepaalde mensen ook verheerlijkt en noodzakelijk geacht in deze pandemie. Raarrrr.
Ik snap sowieso niet dat Schiphol nog open is voor iets anders dan repatriëringquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:30 schreef trein2000 het volgende:
"symbolisch"quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:38 schreef Breekfast het volgende:
In het VK zijn inmiddels al 350.000 mensen (voor de 1e prik) gevaccineerd....
Repte de premier van die landen ook over een veel besmettelijkere variant? Dat is toch wel een vrij cruciaal element in deze.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar zoals daar staat zijn er al 12.000 mutaties ontdekt. Wat doe je dan in die 11.999 andere gevallen?
Misschien zijn de mensen er in de afgelopen maanden achter gekomen dat dat niet is hoe het werkt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien willen bepaalde mensen sneller van een lockdown en bepaalde maatregelen af........en niet aan blijven modderen met halve tot ergens in mei, die vinden het weer raar dat we zolang aan blijven kloten.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:39 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
In welke regio(s)? En waar zijn de mutaties?
quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is een reden waarom ik Always Happy ben he![]()
Maar nee
Godstering nog an toe, beweer je nou werkelijk dat een positieve PCR-test geen besmetting is en ze het daarom zo niet mogen noemen?quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:11 schreef n__n het volgende:
[..]
Precies. En langzaam maar zeker is vanuit de media, want die begonnen daarmee, de paniekmolen opgevoerd en stapje bij beetje ging de regering die het weglachte erin mee. Tot op het punt waarop we nu zitten, want mensen waren bang en de media heeft ze aangepraat dat het hier strenger moest. Dat is letterlijk de aanleiding geweest dat zelfs wij hierin meegingen, met uiteindelijk dat zorgbelastende quarantainebeleid en alle ellende die daaruit voortkwam als gevolg. En vanuit allerlei hoeken behalve de MSM wordt het ontkracht, terwijl de MSM letterlijk misleidt door o.a een positieve PCR-test een besmetting te noemen.
misschien niet, misschien wel......kunnen we nooit zeggen als we het niet doen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien zijn de mensen er in de afgelopen maanden achter gekomen dat dat niet is hoe het werkt.
Als hij een sterfgeval in mijn directe omgeving als fake en propaganda benoemt omdat hij niets kent dan is dat idd persoonlijk.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je dit een tikkeltje te persoonlijk opvat
Misschien zijn bepaalde mensen ten onrechte overtuigd van hun heilige 'iedereen moet monsterboetes krijgen en celstraffen'-ideologie met alle maatschappijontwrichtende gevolgen van dien, als 'oplossing' voor deze crisis en zijn ze te hardleers om in te zien dat domweg dingen verbieden niet een uitweg is alsmede ineffectief is als je niet ook kan handhaven, en blijven ze daarom elke keer maar dezelfde domme zinnetjes herhalen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien willen bepaalde mensen sneller van een lockdown en bepaalde maatregelen af........en niet aan blijven modderen met halve tot ergens in mei, die vinden het weer raar dat we zolang aan blijven kloten.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat Schiphol nog open is voor iets anders dan repatriëring
Omdat de repressie op het interne gericht is. Je mag er in en er uit maar eenmaal binnen ben jequote:Op zaterdag 19 december 2020 18:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat Schiphol nog open is voor iets anders dan repatriëring
je mag het pas een zwangerschap noemen als je de baby hebt uitgepoept.....quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Godstering nog an toe, beweer je nou werkelijk dat een positieve PCR-test geen besmetting is en ze het daarom zo niet mogen noemen?
Wat is het volgende, dat een test met een hCG van 25IU/I wel positief is maar dat we dat geen zwangerschap mogen noemen?
Heel veel mensen kunnen het wel zeggen, want die hebben zich keurig aan de maatregelen gehouden en krijgen als stank voor dank nog meer maatregelen opgelegd. Waarom zou je je dan in godsnaam nog ergens aan gaan houden, want 'dan zijn we er sneller vanaf' is gewoon niet waar.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien niet, misschien wel......kunnen we nooit zeggen als we het niet doen.
in sommige landen heeft het wel gewerkt en in anderen landen wat minder.
Zo denk ik er exact over, het ontbreken van de stip op de horizon zorgt er op een gegeven moment voor dat je moedeloos raakt, niet meer weet waarvoor je het doet en daardoor ook onverschilliger, geirriteerder en de lol in dingen verliest. Het duurt gewoon al heel lang en zonder te weten wanneer er iets verandert en de hele dag doemberichten (en nul afleiding om het te negeren), zorgen zelfs bij een eeuwige optimist als ik voor een onmachtig gevoel.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Iedereen is anders, maar ik merk aan mezelf dat het gekluns en het feit dat onze regering de indruk wekt niet zoveel haast te hebben mij het meeste nekt. Ik heb er de laatste weken ook steeds meer last van, niet geholpen door de winterdip die ik doorgaans altijd al rond deze tijd heb. Zolang ik een stip aan de horizon kan zien, lukt het me meestal wel om de knop om te zetten, me aan te passen en door te gaan, maar de stip is nu wel heel ver weg naar mijn idee.
Overigens betekent dit niet dat ik er voor ben om alles maar weer open te gooien en mensen onnodig te laten sterven. Dat lost niks op en maakt het alleen maar erger. Ik ben het constant achter de feiten aanlopen gewoon zat.
Btw, in tegenstelling tot sommige anderen had ik wel verwacht dat het virus deze herfst/winter weer de kop op zou steken, maar ik had in het voorjaar wel verwacht dat er rond deze tijd een betere behandeling zou zijn gevonden. Er is natuurlijk wel íets verbeterd, maar niet zoveel als ik gedacht had. Daar ben ik ook wel een beetje teleurgesteld in.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Misschien zijn bepaalde mensen ten onrechte overtuigd van hun heilige 'iedereen moet monsterboetes krijgen en celstraffen'-ideologie met alle maatschappijontwrichtende gevolgen van dien, als 'oplossing' voor deze crisis en zijn ze te hardleers om in te zien dat domweg dingen verbieden niet een uitweg is alsmede ineffectief is als je niet ook kan handhaven, en blijven ze daarom elke keer maar dezelfde domme zinnetjes herhalen.
Mocht je je in de toekomst genegeerd voelen door ome tim, na de laatste posts lijkt het me beter jouw hersenspinsels over te slaan, dus ik negeer je niet, ik lees je niet eensquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:42 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Omdat de repressie op het interne gericht is. Je mag er in en er uit maar eenmaal binnen ben je in onderworpen aan extreme regels. Zo blijft globalisatie een feit in een wereld op slot.
In Denemarken was er destijds ook zo'n muterende variant.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Repte de premier van die landen ook over een veel besmettelijkere variant? Dat is toch wel een vrij cruciaal element in deze.
we kloten al een maand of 9 aan....en daar komen nog eens minimaal een maand of 5 bij.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Misschien zijn bepaalde mensen ten onrechte overtuigd van hun heilige 'iedereen moet monsterboetes krijgen en celstraffen'-ideologie met alle maatschappijontwrichtende gevolgen van dien, als 'oplossing' voor deze crisis en zijn ze te hardleers om in te zien dat domweg dingen verbieden niet een uitweg is alsmede ineffectief is als je niet ook kan handhaven, en blijven ze daarom elke keer maar dezelfde domme zinnetjes herhalen.
Ik denk niet dat hij het over sterfgevallen in jouw omgeving heeft gehad, dus....quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij een sterfgeval in mijn directe omgeving als fake en propaganda benoemt omdat hij niets kent dan is dat idd persoonlijk.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Spierballenvertoon aldus onze favoriete minister
Het is net zo waar als dat het keuze is om je huis te blussen als het in de brand staat.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat maakt het nog niet waar.
Nee die is nooit te laat en doet het liever zorgvuldig, maar later had het misschien anders geweten met de kennis van nu, maar dat weet je nooit... Hij wil liever de fijnmazige GGD's laten aanklooien door hen te laat de opdracht te geven en te weigeren andere kanalen die kunnen ondersteunen aan te boren, omdat Duitse hulp (net als bij het testen), natuurlijk nooit nodig is...quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
![]()
onze minister heeft geen spierballen
Gelukkig heb je nog enige zelfkennisquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:48 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, je bent de enige niet met ontoerekeinde capaciteiten.
De bijkeuken staat in brand. De vraag is nu of je het hele pand gaat bewerken met je brandslangen zodat alles wat erin staat onbruikbaar wordt, of dat je de aanbouw gewoon rustig af laat fikken.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is net zo waar als dat het keuze is om je huis te blussen als het in de brand staat.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Spierballenvertoon aldus onze favoriete minister
Zoals altijd mogen woorden van sommigen hier te pas en te onpas uit context gehaald worden, verkeerd worden toegepast op de situatie, etcetera - zeker als je daarmee kritiek op het beleid hebt maakt waarheidsgetrouwheid amper uit.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
![]()
onze minister heeft geen spierballen
Ik vraag me nu al (serieus) af in hoeverre het aantal zelfmoorden in 2021 toe gaat nemen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:43 schreef popje het volgende:
[..]
Zo denk ik er exact over, het ontbreken van de stip op de horizon zorgt er op een gegeven moment voor dat je moedeloos raakt, niet meer weet waarvoor je het doet en daardoor ook onverschilliger, geirriteerder en de lol in dingen verliest. Het duurt gewoon al heel lang en zonder te weten wanneer er iets verandert en de hele dag doemberichten (en nul afleiding om het te negeren), zorgen zelfs bij een eeuwige optimist als ik voor een onmachtig gevoel.
Normaal is gedeelde smart halve smart, maar als je de hele dag alleen thuis zit valt er niet zoveel te delen.
Jammer dat wanneer de aanbouw aan je huis vastzit, deze niet rustig aftikt zonder het huis ook aan te tasten of volledig in de hens te steken.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De bijkeuken staat in brand. De vraag is nu of je het hele pand gaat bewerken met je brandslangen zodat alles wat erin staat onbruikbaar wordt, of dat je de aanbouw gewoon rustig af laat fikken.
En met "de aanbouw rustig laten affikken" bedoel je dus "iedereen die covid krijgt aan z'n lot overlaten", toch?quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De bijkeuken staat in brand. De vraag is nu of je het hele pand gaat bewerken met je brandslangen zodat alles wat erin staat onbruikbaar wordt, of dat je de aanbouw gewoon rustig af laat fikken.
Deze mutatie was ook al gevonden in april in Brazilië.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
In Denemarken was er destijds ook zo'n muterende variant.
Deze variant in het VK was trouwens 5 dagen geleden al bekend en gelokaliseerd bij 1000 mensen in Engeland. Met andere woorden, nu nog denken dat je 'm buiten de deur kan houden als je dat zou willen, lijkt me erg optimistisch.
Wat is er maatschappijontwrichtend aan handhaven? Paar keer een goed voorbeeld stellen en dan gedraagt de rest zich ook een stuk beter, waardoor de maatschappij minder lang ontwricht wordt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Oh, ik dacht altijd dat dat een bevalling was.... nou ja, ben benieuwd hoe dat dan zitquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je mag het pas een zwangerschap noemen als je de baby hebt uitgepoept.....
Vind het nog steeds idioot dat we 17 maart met 10 miljoen mensen naar krappe stemhokjes toe mogen/moeten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:13 schreef popje het volgende:
Kerstreces 2020: 18 december 2020 t/m 11 januari 2021
Voorjaars- en verkiezingsreces 2021: 12 februari t/m 22 maart 2021
Meireces 2021: vrijdag 23 april t/m maandag 10 mei 2021
Hemelvaart 2021: donderdag 13 mei 2021 (geen vergadering)
Zomerreces 2021: vrijdag 9 juli t/m maandag 6 september 2021
Als we nog willen dat in 2021 de Tweede Kamer nog kritisch kan zijn op nieuwe Corona maatregelen, dan moeten ze toch wat meer aanwezig zijn... meer niet dan wel in eerste helft 2021...
Ja, wel jammer dat we niet gewoon met DigiD mogen stemmen..... ik mag mijn belastingaangifte wel met DigiD doen, maar met DigiD stemmen is geen optie?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:16 schreef groenen het volgende:
[..]
Vind het nog steeds idioot dat we 17 maart met 10 miljoen mensen naar krappe stemhokjes toe mogen/moeten.
Daarna kunnen we weer in lockdown.
In al die jaren zelden m’n stem uitgebracht waarbij ik in een lange rij moest wachten. Dat is overigens pas over 4 maanden, waarom nu al die discussie?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:16 schreef groenen het volgende:
[..]
Vind het nog steeds idioot dat we 17 maart met 10 miljoen mensen naar krappe stemhokjes toe mogen/moeten.
Daarna kunnen we weer in lockdown.
comment incoming:quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Na morgen gaan we week 44 voorbij met +/- 70-75.000 gemelde besmettingen in 1 week tijd.
Omdat het niet zo handig is om 3 dagen van te voren te cancellen?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In al die jaren zelden m’n stem uitgebracht waarbij ik in een lange rij moest wachten. Dat is overigens pas over 4 maanden, waarom nu al die discussie?
Omdat je niet eind februari nog iets anders kunt gaan bedenken.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In al die jaren zelden m’n stem uitgebracht waarbij ik in een lange rij moest wachten. Dat is overigens pas over 4 maanden, waarom nu al die discussie?
Omdat die “voorbeelden” een hoop woede en afkeer van de overheid oproepen. Bovendien als je het op de macht gaat doen verdwijnt de intrinsieke motivatie als sneeuw voor de zo’n. Dan wordt het door rood fietsen. Doet ook iedereen als de politie niet in de buurt is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat is er maatschappijontwrichtend aan handhaven? Paar keer een goed voorbeeld stellen en dan gedraagt de rest zich ook een stuk beter, waardoor de maatschappij minder lang ontwricht wordt.
Mee eens en idd 3 maanden al.. zie echter weinig problemen als je het uitsmeert over drie dagen. Zouden ze altijd moeten doen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat je niet eind februari nog iets anders kunt gaan bedenken.
Overigens is 17 maart over 3 maanden....
er mag gewoon wel wat minder "vrijblijvendheid" zijn....als je ziet dat ongeveer 20% van de positief getesten er nog gewoon op uit gaat, compleet onacceptabel imoquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat die “voorbeelden” een hoop woede en afkeer van de overheid oproepen. Bovendien als je het op de macht gaat doen verdwijnt de intrinsieke motivatie als sneeuw voor de zo’n. Dan wordt het door rood fietsen. Doet ook iedereen als de politie niet in de buurt is.
Daarnaast vraag ik me af hoe onder de indruk mensen nou echt zijn. Zo berekenend is men vaak niet. Ze doen gewoon waar ze zin in hebben.
Ligt het ook deels aanquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
comment incoming:
ligt aan het nieuwe testbeleid
En dan is het ook bijna lente!quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat je niet eind februari nog iets anders kunt gaan bedenken.
Overigens is 17 maart over 3 maanden....
Doden door corona in Nederland zijn dus geen propaganda zoals jij in Leandra's ogen leek te impliceren. Ze stelt nergens dat het land daarom op slot moet, maar ga vooral door met elkaar woorden in de mond leggen en langs elkaar heen lullen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:34 schreef n__n het volgende:
Oh ja, iemand die je kent is doodgegaan en dus moet de hele wereld op slot.
Sterkte!quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:39 schreef Drekkoning het volgende:
Melding van de app gehad vandaag, morgen gelijk door de teststraat.
Ronde 5 is dit ondertussen alTijd voor een spaarkaart.
Nee klopt, heb nergens last van, maar een negatieve test bespaart me iig quarantaine met de kerstdagenquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:43 schreef n__n het volgende:
[..]
Maar of je symptomen hebt... Ja ach, wat doet dat ertoe.
Het is niet dat de overheid dat niet kan trouwens. Zie de Belastingdienst in de toeslagenaffaire.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:42 schreef VoMy het volgende:
Je zegt in feite dat enkele levens goed kapot gemaakt moeten worden om een voorbeeld te stellen
Op last van diezelfde overheid trouwens maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is niet dat de overheid dat niet kan trouwens. Zie de Belastingdienst in de toeslagenaffaire.
er word helemaal niks kapot gemaakt....quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het handhaven van zaken als 'geen Kerst vieren', het willen uitdelen van boetes van 1000en euro's bij overtredingen, etcetera. Daar gaat dit over. Je zegt in feite dat enkele levens goed kapot gemaakt moeten worden om een voorbeeld te stellen. Wellicht je morele kompas even kalibreren?
Ook nog nooit in de rij hoeven staan, maar dat is m.i. ook niet het probleem. Wel dat we dan in feite allemaal even 'op visite' gaan bij een groepje stembureauvrijwilligers en als daarvan iemand besmet is dan is de kans groot dat A) hij z'n collega's besmet en B) een aantal mensen die die dag op visite komt gaat stemmen geïnfecteerd raakt als er niet voldoende ramen en deuren openstaan.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hebben het nu niet over illegale handel maar over zaken die tot een jaar geleden volstrekt normaal waren.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er word helemaal niks kapot gemaakt....
mijn leven was ook kapot als ik gepakt was met illegale handel, daar had ik alleen maar mezelf de schuld van kunnen geven.
Kerst vieren bij wat familieleden vergelijken met illegale handel. Goeie.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er word helemaal niks kapot gemaakt....
mijn leven was ook kapot als ik gepakt was met illegale handel, daar had ik alleen maar mezelf de schuld van kunnen geven.
dat was die illgale handel ook......quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We hebben het nu niet over illegale handel maar over zaken die tot een jaar geleden volstrekt normaal waren.
Stemmen is anoniem en als je via DigiD stemt is die stem tot jou te herleiden vermoedelijk. Dus dat zou het probleem kunnen zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, wel jammer dat we niet gewoon met DigiD mogen stemmen..... ik mag mijn belastingaangifte wel met DigiD doen, maar met DigiD stemmen is geen optie?
Jep, plus het proces is dan niet meer te volgen door burgers.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stemmen is anoniem en als je via DigiD stemt is die stem tot jou te herleiden vermoedelijk. Dus dat zou het probleem kunnen zijn.
https://thehill.com/homen(...)vaccine-than-diseasequote:GOP congressman says he's more worried about COVID-19 vaccine than disease itself
GOP Rep. Ken Buck (Colo.) this week said he will not be taking the coronavirus vaccine, explaining that he is “more concerned about the safety of the vaccine” than the “side effects of the disease.”
“It is my choice,” Buck told Fox Business host Neil Cavuto on Friday. “I’m an American and I have the freedom to decide if I’m going to take a vaccine or not and, in this case, I’m not going to take the vaccine.”
This comes as both health officials and social media companies alike are attempting to combat misinformation on the safety of the vaccine, with health experts saying that at least 70 percent of the country needs to be vaccinated in order to achieve herd immunity and end the outbreak that has infected more than 17.4 million Americans and killed more than 300,000.
However, Buck said on Friday, “I’m more concerned about the safety of the vaccine than I am the side effects of the disease.”
“I’m a healthy person and I think most Americans are healthy,” the 61-year-old GOP congressman continued. “I think what we should do is we should focus on the at-risk populations in America, make sure those are the people that get this vaccine first. Make sure that the health care workers who want the vaccine get the vaccine as soon as possible.
“But, I am not going to take a vaccine,” Buck then repeated.
“I think it is one of those issues that Americans have to make that decision for themselves and I hope that we don’t get to the point where either corporations or the government are requiring this vaccine. I think that is a terrible mistake in this country,” he added.
Buck tweeted on Friday that the coronavirus vaccine is "an incredible feat that should be applauded," adding that he encourages "frontline workers, healthcare professionals, and at-risk populations to get the vaccine" first and that "members of Congress should not get special treatment."
A spokesperson for Buck reiterated these sentiments in a statement to The Hill Saturday, writing that Buck "doesn’t think that members of Congress should skip the line and receive the vaccine before our front line workers."
"He encourages those at risk to get the vaccine immediately," the spokesperson added.
This comes as health care workers and politicians this week started receiving the first doses of the Pfizer and BioNTech vaccine, which final data showed to be 95 percent effective at preventing COVID-19.
Je zou denken dat daar best omheen te werken is, inloggen hoeft immers niet anoniem te zijn, alleen de stem zelf.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stemmen is anoniem en als je via DigiD stemt is die stem tot jou te herleiden vermoedelijk. Dus dat zou het probleem kunnen zijn.
De verandering van de omstandigheden is je ontgaan?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We hebben het nu niet over illegale handel maar over zaken die tot een jaar geleden volstrekt normaal waren.
Moet je niet eerst 5 dagen wachten na het contact?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:39 schreef Drekkoning het volgende:
Mensen buitenproportioneel straffen staat niet in mijn boekje.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De verandering van de omstandigheden is je ontgaan?
Je belastingaangifte doe je dan ook niet anoniem...quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, wel jammer dat we niet gewoon met DigiD mogen stemmen..... ik mag mijn belastingaangifte wel met DigiD doen, maar met DigiD stemmen is geen optie?
Nee.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:08 schreef Leandra het volgende:
Nu kan men ook zien wie gestemd heeft.
Contact was 5 dagen terug?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:39 schreef Drekkoning het volgende:
Men kan zien of je bent opgekomenquote:Op zaterdag 19 december 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je belastingaangifte doe je dan ook niet anoniem...
[..]
Nee.
Wat vind jij in proportie?quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mensen buitenproportioneel straffen staat niet in mijn boekje.
Ja en dat is alles.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Men kan zien of je bent opgekomen
Het halve RIVM zou een hartverzakking krijgen van zulke aantallen!quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:38 schreef Breekfast het volgende:
In het VK zijn inmiddels al 350.000 mensen (voor de 1e prik) gevaccineerd....
Ik was zojuist op youtube POV (point of view) filmpjes aan het kijken van vrachtwagenchauffeurs.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik bedenk me ineens .. omdat ik nu ineens zoveel thuis zit t.o.v. 'normaal'
Ik heb nog nooit van mijn leven zoveel foute kerstfilms gezien als dit jaar als tijdverdrijf.. moet iets met mijn tijd
Nog even en de mannen in witte jassen komen je halenquote:Op zaterdag 19 december 2020 20:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik was zojuist op youtube POV (point of view) filmpjes aan het kijken van vrachtwagenchauffeurs.
Ik weet oprecht niet waarom
Ja geen idee. Parkeerplaats ook ramvol. Misschien net op spitsuur geweest.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Edit: wis zelf wel....quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik was zojuist op youtube POV (point of view) filmpjes aan het kijken van vrachtwagenchauffeurs.
Ik weet oprecht niet waarom
Dan loopt het systeem vast.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het halve RIVM zou een hartverzakking krijgen van zulke aantallen!
@Elanquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:39 schreef Drekkoning het volgende:
Maakt me eerlijk gezegd geen zak uit. Waarom zouden we zelfmoord willen voorkomen? Als mensen zo zwak zijn dat ze corona als excuus gebruiken voor hun kutleven, moeten ze dat zelf weten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik vraag me nu al (serieus) af in hoeverre het aantal zelfmoorden in 2021 toe gaat nemen.
Zelf ben ik wel wat gewend. Tegenslag is zo'n beetje een rode draad in het leven. Maar als het je steeds méé heeft gezeten in het leven, kan het juist extra hard aankomen als dat opeens níet meer zo is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |