abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196822442

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_196822467
Ben benieuwd wat het Kerst menu is in de Nederlandse ziekenhuizen. En wordt het geserveerd met een Corona biertje erbij? >:)
pi_196822478
Op naar de 13.000+.
pi_196822485
Prima cijfers voor de zaterdag :')

RIP Bram trouwens, klote corona. Treffend wel dit fragment van 2 weken geleden waarin hij het nog heeft over zijn coronarietje.

https://www.mediacourant.(...)n-geleden-nog-op-tv/
blablablabla
  zaterdag 19 december 2020 @ 15:59:55 #5
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196822489
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:59 schreef Zipportal het volgende:
Op naar de 13.000+.
Wie biedt er meer?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196822491
Hoe zit het eigenlijk met mondkapjes in de auto? Vriendin was staande gehouden en politie zei dat ze als ze met z'n 2en waren (geen zelfde woonsituatie) je dan kruislings moet zitten en allebei een mondkapje op. Klopt dit?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196822545
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:00 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mondkapjes in de auto? Vriendin was staande gehouden en politie zei dat ze als ze met z'n 2en waren (geen zelfde woonsituatie) je dan kruislings moet zitten en allebei een mondkapje op. Klopt dit?
......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196822607
quote:
Lijkt me wel de beste manier om zoveel mogelijk afstand te houden, dus als advies prima.
Lijkt me niet dat het een wet is. :N
pi_196822631
Nou, het wordt nog een fijne winter. Lockdowns werken ook maar tot op zekere hoogte; en ik denk dat veel mensen er al klaar mee zijn. Ik vond die bovengrens waarop we stagneerden met de vorige maatregelen echt best wel hoog nog. Zullen we veel lager gaan? Ik ben pessimistisch. Daar komt nog bij dat we nu allemaal euforisch zijn door het toverwoord 'vaccin', maar dat duurt echt nog wel even voordat we daar het effect van gaan zien.

19 januari zal sowieso verlengd worden ben ik bang.
pi_196822655
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:08 schreef Mammietje het volgende:
Lijkt me niet dat het een wet is.
Nee, mij ook niet. Gewoon adviseren, prima. Maar moeten? Nu is het sowieso niet een direct vriendin van mij, maar een vriendin van een vriend. Ik denk echt dat ze uit haar nek liep te lullen.

4 personen in de auto mag sowieso niet, 3 weet ik niet zeker meer. Maar 2 is gewoon toegestaan dacht ik, ook zonder mondkapje en gewoon naast elkaar.
pi_196822664
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:09 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, het wordt nog een fijne winter. Lockdowns werken ook maar tot op zekere hoogte; en ik denk dat veel mensen er al klaar mee zijn. Ik vond die bovengrens waarop we stagneerden met de vorige maatregelen echt best wel hoog nog. Zullen we veel lager gaan? Ik ben pessimistisch. Daar komt nog bij dat we nu allemaal euforisch zijn door het toverwoord 'vaccin', maar dat duurt echt nog wel even voordat we daar het effect van gaan zien.

Daar ben ik ook bang voor, helemaal als je de berichten leest dat ze 8 januari kleinschalig gaan beginnen met het vaccineren :') Inplaats van alle beschikbare doses er in een paar dagen doorheen jagen.
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:13:05 #12
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196822688
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:09 schreef Discombobulate het volgende:

Ik heb er wel vertrouwen in dat de huidige lockdown per 19 januari ten einde komt. Eventuele effecten van de Kerst en jaarwisseling zijn dan wel gepasseerd. Ik vermoed dat de periode tot 19 januari hier in Nederland het zwaartepunt van deze gehele coronacrisis vormt, waarna een begin wordt gemaakt met een geleidelijk evolutie richting een normale situatie.
pi_196822691
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nee, mij ook niet. Gewoon adviseren, prima. Maar moeten? Nu is het sowieso niet een direct vriendin van mij, maar een vriendin van een vriend. Ik denk echt dat ze uit haar nek liep te lullen.

4 personen in de auto mag sowieso niet, 3 weet ik niet zeker meer. Maar 2 is gewoon toegestaan dacht ik, ook zonder mondkapje en gewoon naast elkaar.
Ik denk het ook. ;)
pi_196822702
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor, helemaal als je de berichten leest dat ze 8 januari kleinschalig gaan beginnen met het vaccineren :') Inplaats van alle beschikbare doses er in een paar dagen doorheen jagen.
Ja, dat kan toch veel sneller? Dat moet veel sneller... Het is ons verdorie gelukt om in no time een vaccin erdoorheen te jagen, een medische opgave van Bijbelse proporties zo ff in een jaar, maar we kunnen niet grootschalig vaccineren? Like... hoezo dat dan niet?
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:15:38 #15
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196822726
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/koken-e(...)die-mensen~a34521c2/

cateraars krijgen nog steeds aanvragen binnen voor meer dan 10 man .....

koekkoek 8)7 8)7

Verbod incoming om meer boodschappen of (online) bestelingen te doen voor meer personen dan ingeschreven op het (af)leveradres. Dat zal ze leren om te duiken.

Terzijde: de huiselijke resto's schieten ook uit de grond als paddenstoelen.
Fijn romantisch uit eten met veel aandacht en zorg om later op een verwarmd tuinterras lekker na te kunnen genieten van een wijntje. Dit zal (voor) velen steken dat het voor sommigen gewoon wel kan.

Opnieuw pleit ik voor vrijheid zelf te beslissen wat je iemand in omstandigheden doet en dat mensen die dat nodig hebben concreet mogelijkheden (ver)krijgen zich te beschermen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196822752
Och Jezus en nu las ik net weer een verhaal van een collega die in zn gym een online training gaf. Moest zn pand uit want de zaak is dicht. Dan wil je dus online service blijven verlenen, komt er zo'n overijverige handhaver zo het pand in. Waarbij ik me afvraag of die zo je pand in mag maar dit terzijde.
Echt, wat een achterlijkheid is dit aan het worden.
Go hard or go home
pi_196822759
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, dat kan toch veel sneller? Dat moet veel sneller... Het is ons verdorie gelukt om in no time een vaccin erdoorheen te jagen, een medische opgave van Bijbelse proporties zo ff in een jaar, maar we kunnen niet grootschalig vaccineren? Like... hoezo dat dan niet?
Helemaal omdat we zo'n 2 miljoen doses van Pfizer in het eerste kwartaal verwachten en 400.000 van Moderna. Dat staat dan nog los van AstraZeneca die misschien ook in het eerste kwartaal geleverd gaat worden. Er zou veel meer vaart achter moeten staan, maar helaas.
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:18:11 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196822763
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Iets met logistiek, procedures en capaciteit van beschikbaarheid.
We kunnen alles in een jaar maar totaal niets in een maand.
pi_196822769
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:13 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik heb er wel vertrouwen in dat de huidige lockdown per 19 januari ten einde komt. Eventuele effecten van de Kerst en jaarwisseling zijn dan wel gepasseerd. Ik vermoed dat de periode tot 19 januari hier in Nederland het zwaartepunt van deze gehele coronacrisis vormt, waarna een begin wordt gemaakt met een geleidelijk evolutie richting een normale situatie.
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Verbod incoming om meer boodschappen of (online) bestelingen te doen voor meer personen dan ingeschreven op het (af)leveradres. Dat zal ze leren om te duiken.

Terzijde: de huiselijke resto's schieten ook uit de grond als paddenstoelen.
Fijn romantisch uit eten met veel aandacht en zorg om later op een verwarmd tuinterras lekker na te kunnen genieten van een wijntje. Dit zal (voor) velen steken dat het voor sommigen gewoon wel kan.

Opnieuw pleit ik voor vrijheid zelf te beslissen wat je iemand in omstandigheden doet en dat mensen die dat nodig hebben concreet mogelijkheden (ver)krijgen zich te beschermen.
als je een cateraar vraagt om voor 10-15 man in 1 huis eten te laten maken dan begrijp je het allemaal echt niet
en heb je schijt aan alles.
pi_196822779
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:17 schreef Noek het volgende:
Och Jezus en nu las ik net weer een verhaal van een collega die in zn gym een online training gaf. Moest zn pand uit want de zaak is dicht. Dan wil je dus online service blijven verlenen, komt er zo'n overijverige handhaver zo het pand in. Waarbij ik me afvraag of die zo je pand in mag maar dit terzijde.
mag niet zomaar je pand in....en zeker je niet er zomaar uitzetten.
machtgeile kut BOA
pi_196822784
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:13 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Maar dat gaat echt nog wel even duren. Die man van de GGD zei eind juli als ik me niet vergis. Eerst nog kommer en kwel denk ik. Maar goed, het beeld zal iig sterk veranderen als alle ouderen, zorgmedewerkers en mensen met een verhoogd risico gevaccineerd zijn.

Dan is er bij mij wel de voorwaarde dat we ons niet moeten blindstaren op het aantal besmettingen, want dat gebeurt namelijk wel. 8K maakt mij helemaal niks uit als de ziekenhuisopnames maar niet toenemen, maar bij veel mensen boezemt de angst er direct in bij zo'n groot getal. Dat mag niet doorsijpelen in het algehele beleid vind ik.
pi_196822812
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:59 schreef Elan het volgende:

RIP Bram trouwens, klote corona. Treffend wel dit fragment van 2 weken geleden waarin hij het nog heeft over zijn coronarietje.

Daarentegen vond ik het niet erg om te lezen dat the Yorkshire ripper (netflix, aanrader!) Onlamgs ook daardoor het loodje heeft gelegd.
pi_196822825
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Iets met logistiek, procedures en capaciteit van beschikbaarheid.
We kunnen alles in een jaar maar totaal niets in een maand.
Ik denk als we iets beter ons best deden dat dat ook wel gewoon mogelijk was. Ik weet het niet hoor.
pi_196822838
quote:
Ik las gisteren dat er bij post ophaal punten zoals de Primera boa's voor de deur stonden om klanten te ondervragen of ze niks anders gekocht hadden dan een postzegel of post wegbrengen en ophalen.
pi_196822851
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:22 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik las gisteren dat er bij post ophaal punten zoals de Primera boa's voor de deur stonden om klanten te ondervragen of ze niks anders gekocht hadden dan een postzegel of post wegbrengen en ophalen.
Sneu..... :r
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:23:45 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196822852
quote:

[..]

Dit type maatregelen haalt wel het beste in sommige mensen naar boven, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196822868
quote:

[..]

Ik heb zo'n hekel aan die playmobielpolitie :')

Het is zo'n incompetente manier van de boel handhaven.
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:26:33 #28
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196822909
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:59 schreef Elan het volgende:

RIP bram. Tja sterven van ouderdom (86) kan en mag kennelijk niet dus moet er iets oorzaak zijn en zal gezien zijn hoge leeftijd sws niet in aanmerking zijn gekomen om op de IC in leven te worden gehouden.
pi_196822912
quote:

[..]

Daarom is het overigens een enorm probleem dat we zo een gigantisch ambtenarenapparaat hebben in dit land. Dat volk gaat hier heerlijk op.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_196822915
quote:

[..]

Teveel van deze voorbeelden zorgen natuurlijk alleen maar voor minder draagkracht en meewerking.
Werkt enkel averechts.

Beter gaan we gewoon normaal en logisch doen. We houden ons aan de maatregelen maar gaan daarbij wel logisch te werk. Een online training geven is niet eens een grijs gebied. Je vormt GEEN gevaar, sterker nog, je houdt mensen fit op afstand. Ik had de handhaver echt letterlijk mijn pand uitgezet, bij kop en kont, ophoeren en snel ook.
Go hard or go home
pi_196822923
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

RIP bram. Tja sterven van ouderdom (86) kan en mag kennelijk niet dus moet er iets oorzaak zijn en zal gezien zijn hoge leeftijd sws niet in aanmerking zijn gekomen om op de IC in leven te worden gehouden.
Drie jaar boven de gemiddelde levensverwachting.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_196822931
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit type maatregelen haalt wel het beste in sommige mensen naar boven, ja.
Klopt daarom gaan de meeste ook na het weekend dicht omdat het irritatie opwekt bij klanten en zelf verdienen ze niks aan. De kosten zijn hoger dan wat het oplevert. Dus je weet nu al wat er gaat gebeuren het wordt weer drukker in de supermarkten omdat die ook vaak een post punt hebben.
pi_196822942
quote:

[..]

Medisch ethicus Erwin Kompanje zei dat die mensen sowieso wel binnen 1 - 3 jaar zouden overlijden. "Oh, hij had nog wel 10 jaar kunnen leven." vond hij onzin, want als dat zo was dan zou die ook niet aan corona gestoven zijn.
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:29:17 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196822952
Politie grijpt in bij kerstborrel in Geldrop, boete voor alle aanwezigen

https://www.omroepbrabant(...)voor-alle-aanwezigen

quote:
Zeven politieauto's werden ingezet om het feest aan Hoog Geldrop te beëindigen. Iedereen kreeg een boete. Er zouden ongeveer vijftien feestgangers binnen geweest zijn.
7 politieauto's :')
feestgangers :')

Wat een drama allemaal :{
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:29:26 #35
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196822955
quote:
Welk land?
In taxi's en werk gerelateerde settings kan dat zo handhaafbaar zijn (bedrijfsauto bv).
Fantastisch (en intriest) hoe men aan het doorslaan is op dit (sws mondkapjes) thema.
Er is geen doel als er maar wel een regel is.
pi_196822989
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:27 schreef Noek het volgende:

[..]

Teveel van deze voorbeelden zorgen natuurlijk alleen maar voor minder draagkracht en meewerking.
Werkt enkel averechts.

Beter gaan we gewoon normaal en logisch doen. We houden ons aan de maatregelen maar gaan daarbij wel logisch te werk. Een online training geven is niet eens een grijs gebied. Je vormt GEEN gevaar, sterker nog, je houdt mensen fit op afstand. Ik had de handhaver echt letterlijk mijn pand uitgezet, bij kop en kont, ophoeren en snel ook.
Klopt je zag het in België waar de ene burgermeester nog gekkere regels bedacht dan de andere. Het gevolg was dat aan het eind van de zomer nog maar rond de 35 procent van de bevolking de maatregelen steunde.
pi_196822997
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Welk land?
In taxi's en werk gerelateerde settings kan dat zo handhaafbaar zijn (bedrijfsauto bv).
Fantastisch (en intriest) hoe men aan het doorslaan is op dit (sws mondkapjes) thema.
Er is geen doel als er maar wel een regel is.
Gewoon in Nederland. :')

Ja, ik vond het ook bizar toen ik het hoorde. Maar ik ga er van uit dat het gewoon een advies was tijdens een verkeerscontrole. Mensen maken een verhaaltje altijd iets mooier dan dat het is. Verder helemaal met je eens met dat laatste.
pi_196823007
quote:

[..]

Werkt enkel averechts.

juist, en dit mag ook gewoon......
pi_196823016
quote:

[..]

Als hij COVID had en fysiek ziek was, dubbele virale longontsteking en wat nog meer, dan is hij ook overleden aan COVID en niet aan ouderdom. Het feit dat iemand oud(er) is betekent ook niet dar hij dus niet kan overlijden aan COVID-19.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196823028
quote:
Als hij online service verleend dan is het toch juist goed? :o

Moet ie daarom zijn pand uit? Dat is idioot dan...
pi_196823030
De geruchten gaan dat een verpleegster die gisteren flauw viel na het zetten van het vaccin,, is overleden.

Nog geen echt goede bron gevonden, alleen vage.

Maar o boy ik hoop dat dit geen warheid is. Misschien dat het daarom nog niet wereldkundig is gemaakt. Al ga je het denk ik niet stil houden als het wel zo is..
pi_196823038
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:26 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Daarom is het overigens een enorm probleem dat we zo een gigantisch ambtenarenapparaat hebben in dit land. Dat volk gaat hier heerlijk op.
We hebben helemaal geen gigantisch ambtenaren apparaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2020 16:35:25 ]
pi_196823043
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:33 schreef Twinkle20 het volgende:
De geruchten gaan dat een verpleegster die gisteren flauw viel na het zetten van het vaccin,, is overleden.

Maar o boy ik hoop dat dit geen warheid is. Misschien dat het daarom nog niet wereldkundig is gemaakt. Al ga je het denk ik niet stil houden als het wel zo is..
daar gaat de vaccinatiebereidheid.....
pi_196823058
quote:

dat was gister al debunked dat ze alleen flauw viel omdat ze dat sowieso wel vaker had
Twiddel
pi_196823093
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

daar gaat de vaccinatiebereidheid.....
Prima, dan doen ze het lekker niet en blijven ze in lockdowns zitten. Mag van mij, hoor, mensen die op basis van zo'n filmpje dat soort beslissingen nemen mogen in permanente lockdown wat mij betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2020 16:38:20 ]
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:37:06 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196823103
quote:

Waarom plaatst je het dan hier als er geen bron te vinden is? Dit noem ik nou onnodig angst zaaien..
pi_196823125
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Waarom plaatst je het dan hier als er geen bron te vinden is? Dit noem ik nou onnodig angst zaaien..
Er zijn bronnen, maar vage. Die worden hier sowieso al weg gewuifd. Dus ik ben aan het eachten tot een bron die wat dichter bij de msm zit, deze publiceert. Die heb ik nog niet kunnen vinden. Maar dat zou slechts een kwestie van uren/dagen moeten zijn als het echt zo is.

Ik weet overigens niet welk vaccin het was, maar dat zou niet moeilijk te qchterhalen zijn. Maar omdat we aan de vooravond staan van een heel grote vaccinatieoperatie ..
pi_196823136
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Sporscholen zijn gesloten.
Dan nemen sommige gemeentes en/of handhavers dat heel letterlijk.
Het is al zuur genoeg dat je maanden huur betaalt voor niks maar als je dan ook nog eens eist dat je het pand niet in mag. Ik zou het aanvechten tot aan mn dood. Uit principe.

Veel maatregelen zijn noodzakelijk. Ik snap mijn sluiting echt wel maar je kunt ook echt te ver gaan met zulke regels en voor het moraal is het helemaal funest. Dan krijg je veel sneller dreigingen dat zaken toch open willen etc. Als je het gevoel krijgt dat je echt tegengewerkt wordt in de mogelijkheden die de beperkingen met zich meebrengen.. dat is funest.

Ik kan gelukkig wel goed overleggen met de gemeente, hoor maar er zijn echt gemeentes bij die steeds gekker doen.
Go hard or go home
pi_196823137
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Er zijn bronnen, maar vage. Die worden hier sowieso al weg gewuifd. Dus ik ben aan het eachten tot een bron die wat dichter bij de msm zit, deze publiceert. Die heb ik nog niet kunnen vinden. Maar dat zou slechts een kwestie van uren/dagen moeten zijn als het echt zo is.
https://www.reuters.com/a(...)accine-idUSKBN28S2FP
pi_196823148
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

quote:
ah ik had had niet álles gelezen...

ráár dit... snap ik niet :N
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:40:30 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196823160
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik weet overigens niet welk vaccin het was, maar dat zou niet moeilijk te qchterhalen zijn. Maar omdat we aan de vooravond staan van een heel grote vaccinatieoperatie ..
quote:
Zie hier
pi_196823161
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Een tweet waarin de beelden staan van het flauwvallen was hier ongewenst omdat de twitteraar die deze beelden delen 'vaag' was dus de lat ligt hier ook wel tamelijk hoog.
pi_196823162
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat we pas in de loop van volgende week dalende cijfers mogen verwachten.
Hoe zou een lockdown op dit moment werkzaam kunnen zijn, kijkende naar de verspreiding

In geval van lokale brandhaarden zoals bv Spanje dat had OK, maar over het gehele land verspreid, en los van een paar hoofdsteden wellicht 20-25 per 100.000 per dag, die groep heeft geen boodschap aan het niet kunnen kopen van pollepel bij de Hema.
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:41:16 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196823174
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik denk als we iets beter ons best deden dat dat ook wel gewoon mogelijk was. Ik weet het niet hoor.
Dat niet weten (nofi) is dat vooral dan zo onthouden.
Een retourtje maan is te doen in 3 dagen mits dat 10 jaar voorafgaand is voorbereid.
dat heeft niets te maken met "je best doen" maar vooral om de reis af te kunnen maken.

Dat brengt mij toch weer terug op de vraag: waarom dan toch waarvoor en wie van ons moet hier zijn best doen ?
Wat is men hier aan het doen met welk doel etc.etc.
Wat ik jammer vind dat er op geen enkele wijze sprake is van opties of andere plannen dan het vaccin als verlossing.
Het is dan logisch dat die dan ook als het perspectief is en mensen boos worden dat het nog niet klaar is. We willen in de zomer immers weer hotsenbotsen (wat we hier maar alvast skippen met op zijn best een gereserveerd dagje park).

Iemand moet ook de schuld hebben om tegenaan te schoppen dat het niet sneller gaat. Zo'n projectleider moet in stevige bergschoenen staan om zich niet te hoeven verschuilen achter scripts.
pi_196823175
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:39 schreef Noek het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 19 december 2020 16:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[quote]
Het is al zuur genoeg dat je maanden huur betaalt voor niks maar als je dan ook nog eens eist dat je het pand niet in mag. Ik zou het aanvechten tot aan mn dood. Uit principe.

Veel maatregelen zijn noodzakelijk. Ik snap mijn sluiting echt wel maar je kunt ook echt te ver gaan met zulke regels en voor het moraal is het helemaal funest. Dan krijg je veel sneller dreigingen dat zaken toch open willen etc. Als je het gevoel krijgt dat je echt tegengewerkt wordt in de mogelijkheden die de beperkingen met zich meebrengen.. dat is funest.

Ik kan gelukkig wel goed overleggen met de gemeente, hoor maar er zijn echt gemeentes bij die steeds gekker doen.
Heb je met je verhuurder gesproken over de huur? Er worden nu wel heel veel afspraken daarover gemaakt en huur opgeschort of huurkorting gegeven. 100% betalen in deze tijd is echt niet normaal.
pi_196823178
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:40 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Een tweet waarin de beelden staan van het flauwvallen waren hier ongewenst omdat de twitteraar die deze beelden delen 'vaag' was dus de lat ligt hier ook wel tamelijk hoog.
No, echt?
Go hard or go home
pi_196823185
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het is bullshit.
- verwijderd door admin -
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:42:28 #58
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196823198
Als ik naar pletdecurve.nl kijk dan gaan de afgelopen dagen de allereerste dagen met 10k worden. 14 december zit bijvoorbeeld nu al op 8800 en daar zijn vandaag 1000 bijgekomen. Die gaat er hard overheen. :{

Deels door het testbeleid natuurlijk, maar echt florisant is het niet.
pi_196823203
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:40 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Een tweet waarin de beelden staan van het flauwvallen was hier ongewenst omdat de twitteraar die deze beelden delen 'vaag' was dus de lat ligt hier ook wel tamelijk hoog.
Lijkt mij wel terecht, of niet?
pi_196823212
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:29 schreef leolinedance het volgende:
Politie grijpt in bij kerstborrel in Geldrop, boete voor alle aanwezigen

https://www.omroepbrabant(...)voor-alle-aanwezigen
[..]

7 politieauto's :')
feestgangers :')

Wat een drama allemaal :{
7 auto’s laten uitrukken voor 15 man. Dat noem ik nou doorschieten.

Ik vraag mij overigens af wat de politie had gedaan als het er 150 waren...
zie email 27 oktober
pi_196823223
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist, en dit mag ook gewoon......
Bron?
zie email 27 oktober
pi_196823235
quote:
Ze kozen voor de PR van het vaccin een chick met een geschiedenis van om elk pijntje flauwvallen uit? :')
pi_196823238
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Helemaal omdat we zo'n 2 miljoen doses van Pfizer in het eerste kwartaal verwachten en 400.000 van Moderna. Dat staat dan nog los van AstraZeneca die misschien ook in het eerste kwartaal geleverd gaat worden. Er zou veel meer vaart achter moeten staan, maar helaas.
Dat het allemaal onnodig lang zou gaan duren zag ik al wel van mijlenver aankomen.

En die lockdown gaat inderdaad gewoon verlengd worden na 19 januari. Ze zullen denk ik alleen de scholen wel weer openen, want die zijn te belangrijk; ongeacht het aantal besmettingen.

Maar wie weet dalen we wel super snel, gedragen mensen zich rond de feestdagen en komt het helemaal goed met het vaccin. En gaat dat super vlot. Wie weet. :+
pi_196823239
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:39 schreef Noek het volgende:

Ja .. zéker zuur.. en onterecht ...

Ik hoop dat er nog iets aan te doen is... ráre situatie dit...
pi_196823248
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lijkt mij wel terecht, of niet?
Nee, totaal niet.
pi_196823257
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:41 schreef miss_sly het volgende:

Heb je met je verhuurder gesproken over de huur? Er worden nu wel heel veel afspraken daarover gemaakt en huur opgeschort of huurkorting gegeven. 100% betalen in deze tijd is echt niet normaal.
Ja en ik betaal volle pond. Ik ga dat deze lockdown nog wel redden maar perspectief zou wel helpen.
Heb gelukkig wel hele trouwe sporters die blijven supporten omdat als ze dat niet doen dan is er straks niks meer. Alleen daarom is perspectief handig want dat helpt dat mensen je bljiven "helpen"
Het vraagt enorm veel creativiteit maar we doen elke dag workouts, we stippelen routes uit met hardlopen met challenges tussendoor, verstoppen kaarten in het bos etc.
Ben kei druk! :D Een gesloten zaak kost enorm veel tijd.
Go hard or go home
pi_196823258
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:44 schreef Complotwappie het volgende:

Ze kozen voor de PR van het vaccin een chick met een geschiedenis van om elk pijntje flauwvallen uit? :')
Uiteraard: Nee.
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:47:12 #68
346939 Janneke141
pi_196823280
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
7 auto’s laten uitrukken voor 15 man. Dat noem ik nou doorschieten.
En leuk dat ze dit vinden.
pi_196823281
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:45 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Nee, totaal niet.
Goh, je zou denken dat mensen die in complotten geloven juist voorstander zijn van hoge standaarden.
pi_196823304
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bron?
De politie mag niet zomaar een woning binnentreden. Voor het binnentreden van een woning gelden bijzondere regels die zijn neergelegd in de Algemene wet op het binnentreden (Awbi). De politie moet deze regels strikt naleven.

Hetzelfde geld voor een BOA.

als ze deze regels niet hebben opgevolgd moeten ze je pand verlaten als je daarom vraagd, anders hebben ze een probleem.

zelfs bij het vermoeden van een hennepkwekerij:

https://www.kennemeradvoc(...)-hennepkwekerij-heb/
pi_196823320
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goh, je zou denken dat mensen die in complotten geloven juist voorstander zijn van hoge standaarden.
Misschien ben ik in staat om de beelden op zichzelf tot me te nemen zonder me bezig te houden met wie de twitteraar is. Voorzichtig zijn met de interpretatie van beelden is namelijk een tweede natuur geworden na decennia van ervaring met (beeld)manipulatie in de reguliere media. Overigens is het me niet helemaal duidelijk in welk complot ik precies geloof, maar dat zal jij mij ongetwijfeld kunnen vertellen.
pi_196823344
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:45 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja en ik betaal volle pond. Ik ga dat deze lockdown nog wel redden maar perspectief zou wel helpen.
Heb gelukkig wel hele trouwe sporters die blijven supporten omdat als ze dat niet doen dan is er straks niks meer. Alleen daarom is perspectief handig want dat helpt dat mensen je bljiven "helpen"
Het vraagt enorm veel creativiteit maar we doen elke dag workouts, we stippelen routes uit met hardlopen met challenges tussendoor, verstoppen kaarten in het bos etc.
Ben kei druk! :D Een gesloten zaak kost enorm veel tijd.
O ja, dat geloof ik! Wat ontzettend rot dat je verhuurder niet mee wil denken en werken. Doen wij echt wel. Tof dat je zo lekker bezig bent. Zou willen dat mijn sportschool ook zulke leuke dingen deed.
pi_196823348
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De politie mag niet zomaar een woning binnentreden. Voor het binnentreden van een woning gelden bijzondere regels die zijn neergelegd in de Algemene wet op het binnentreden (Awbi). De politie moet deze regels strikt naleven.

als ze deze regels niet hebben opgevolgd moeten ze je pand verlaten als je daarom vraagd, anders hebben ze een probleem.
Een sportschool is geen woning, echter. En als de deur open staat al helemaal niet, denkelijk. Maar dat zou @trein2000 beter kunnen toelichten dan ik
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:50:01 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196823349
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Gewoon in Nederland. :')

Ja, ik vond het ook bizar toen ik het hoorde. Maar ik ga er van uit dat het gewoon een advies was tijdens een verkeerscontrole. Mensen maken een verhaaltje altijd iets mooier dan dat het is. Verder helemaal met je eens met dat laatste.
Er is een gangbare "regel" dat iemand een niet medisch masker draagt als afstandhouden tot anderen dan die van het eigen gezin niet (goed) mogelijk is.
Kan mij meer dan goed voorstellen dat een enthousiaste handhaver dat handhaaft.

Zelf ben ik om die reden dan ook gestopt om, als mantelzorger, mensen nog met mijn eigen auto naar het ziekenhuis te rijden. Erg jammer, maar het is niet anders. Ook omdat ik in mijn auto niet van iemand wil horen wat ik, buiten de verkeersregels volgen, daar zelf dan voor moet (doen). Als mensen een taxi willen, bellen ze maar een taxi. #KlaarMee
pi_196823357
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een sportschool is geen woning, echter. En als de deur open staat al helemaal niet, denkelijk. Maar dat zou @:trein2000 beter kunnen toelichten dan ik
woning/pand, het maakt niet uit, zelfs niet als de deur open is.
ze mogen niet zomaar even je pand binnen en eisen dat je weg gaat uit je eigen pand.
zelfs niet tijdens deze pandemie met de extra regels.

maar sommige BOA's weten het niet OF denken dat ze boven de wet staan.
pi_196823384
quote:

[..]

Vraagd

(Lol)
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:52:17 #77
346939 Janneke141
pi_196823404
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:50 schreef Predator40 het volgende:

[..]

woning/pand, het maakt niet uit, zelfs niet als de deur open is.
Jawel, dat maakt wel uit.

De relevante vraag in dit geval is of in het in dit geval de sportscholen verboden is om klanten te ontvangen, of dat hun pand gesloten moet zijn. Om even het vergelijk te trekken met een restaurant: daar mag het personeel gewoon binnen zijn om bijvoorbeeld afhaalmaaltijden te bereiden. Ik zou zeggen dat je dan in een sportschool ook digitale lessen moet kunnen geven.
pi_196823413
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Vraagd

(Lol)
ja ik zag het al toen ik op invoeren klikte......een spelfout :D :@
pi_196823422
quote:

[..]

Betredingsbevoegdheden staan niet in de awbi.
Dat probleem valt nog wel mee.
En ik dacht dat dit om een bedrijfspand ging?
zie email 27 oktober
pi_196823424
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:45 schreef Noek het volgende:
Ben kei druk! Een gesloten zaak kost enorm veel tijd.
:D houen zo Noek :Y
pi_196823458
14:28
De Britse premier Boris Johnson houdt later vandaag een persconferentie, nu het aantal nieuwe besmettingen mede dankzij de nieuwe mutatie van het coronavirus in rap tempo toeneemt. Chris Whitty, een topadviseur voor gezondheidszaken van de Britse regering, is ook aanwezig bij de persconferentie.

De Britse gezondheidsautoriteiten hebben vandaag ook de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) voor de nieuwe stam van het coronavirus gewaarschuwd, zo maakte gezondheidsadviseur bekend in een verklaring.

De Schotse premier Nicola Sturgeon heeft aangekondigd vanmiddag een kabinetsvergadering te houden over de nieuwe mutatie. De nieuwe variant zou mogelijk voor de snelle verspreiding van het virus zorgen in delen van het Verenigd Koninkrijk.

,,In Schotland ligt het aantal gevallen lager dan in het Verenigd Koninkrijk, maar mogelijk zijn er maatregelen nodig om verdere verspreiding te voorkomen", deelt Sturgeon op Twitter.
pi_196823464
Ik heb wel de ruimte voor een hennepkwekerij anders.
Go hard or go home
pi_196823466
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
De relevante vraag in dit geval is of in het in dit geval de sportscholen verboden is om klanten te ontvangen, of dat hun pand gesloten moet zijn. Om even het vergelijk te trekken met een restaurant: daar mag het personeel gewoon binnen zijn om bijvoorbeeld afhaalmaaltijden te bereiden. Ik zou zeggen dat je dan in een sportschool ook digitale lessen moet kunnen geven.
Gesloten betekent in deze letterlijk de voordeur op het slot en niet 'gesloten voor klanten'? En maakt het daarbij nog uit of er iemand zich in het gesloten (variant 1 of 2) pand bevindt? Als dat wel zo is, zal dat dan gericht zijn om ook het aantal werknemers dat bij elkaar komt in gesloten bedrijven te minimaliseren?
pi_196823484
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Betredingsbevoegdheden staan niet in de awbi.
Dat probleem valt nog wel mee.
En ik dacht dat dit om een bedrijfspand ging?
De politie/BOA mag niet zomaar even een pand binnen zonder toestemming.
pi_196823503
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jawel, dat maakt wel uit.

En dan mag je je pand dus ook niet meer in voor bijvoorbeeld onderhoud of kluswerk.
pi_196823511
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:55 schreef mijntjexx het volgende:

14:28
De Britse premier Boris Johnson houdt later vandaag een persconferentie, nu het aantal nieuwe besmettingen mede dankzij de nieuwe mutatie van het coronavirus in rap tempo toeneemt.

Ik ben het zo beu dit allemaal.
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:59:43 #87
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_196823519
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat het allemaal onnodig lang zou gaan duren zag ik al wel van mijlenver aankomen.

En die lockdown gaat inderdaad gewoon verlengd worden na 19 januari. Ze zullen denk ik alleen de scholen wel weer openen, want die zijn te belangrijk; ongeacht het aantal besmettingen.

Maar wie weet dalen we wel super snel, gedragen mensen zich rond de feestdagen en komt het helemaal goed met het vaccin. En gaat dat super vlot. Wie weet. :+
Je kunt het op een gegeven moment niet meer maken ten opzichte van de maatschappij om alles maar on hold te blijven zetten voor Corona. Als ze dat weer gaan doen net als dit voorjaar met alles weer met drie weken verlengen en tegelijkertijd 115000 mensen per 3 weken inenten... ben ik me op een gegeven moment niet meer bereid mijn eigen leven on hold te blijven zetten zonder uitzicht op beter...

Ik werk al sinds maart thuis, woon alleen en ben mijn baan kwijtgeraakt door Corona. Gelukkig een nieuwe gevonden maar daar ken ik mijn collega's alleen van een scherm. Ik heb een hele tijd bijna elke dag hardgelopen, maar daar begint de motivatie me nu voor te ontbreken, evenals de zin en lol in het leven. Nee, ik ben niet depressief oid aangelegd, maar het gebrek aan perspectief begint me te nekken, evenals het feit dat mijn leven alleen via een schermpje verloopt.

En dan mensen die zeggen; zeur niet zo als je even niet meer naar de Action kunt?? Het leven nu is al geruime tijd een slap aftreksel van leven, het is functioneel bestaan. En dan heb ik nog een baan en gaat mijn zaak niet naar de maan of zak ik niet door de armoedegrens heen. Maar ik sluit niet uit dat ik ergens in dit voorjaar een ticket naar de zon boek, want ik ben al ruim een jaar nergens meer heengeweest en begin het hier wel goed zat te worden.

Hugo, minister in witte jas mag wat mij betreft wel wat meer aandacht hebben voor leed wat zich buiten het ziekenhuis afspeelt op het gebied van eenzaamheid en mentale gesteldheid die op lange termijn perspectief nodig heeft. En op het gebied waar hij het kan bieden, een vaccin, blundert hij keer op keer... en verschuilt zich onder de noemer van zorgvuldigheid? Laat me niet lachen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_196823521
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:58 schreef Chia het volgende:

[..]

En dan mag je je pand dus ook niet meer in voor bijvoorbeeld onderhoud of kluswerk.
complete onzin is het, jouw pand, geen klanten binnen, niks aan de hand en de BOA moet gewoon jouw pand verlaten.
pi_196823563
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:59 schreef Za het volgende:

[..]

Je zal maar in het VK wonen waar Johnson nog geen week geleden vol trots verkondigd dat de regering kerst natuurlijk niet gaat af lasten en dan nu al weer 500 doden per dag bijschrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2020 17:03:31 ]
pi_196823580
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je zal maar in het VK wonen waar Johnson nog geen week geleden vol trotst verkondigd dat de regering kerst natuurlijk niet gaat af lasten en dan nu al weer 500 doden per dag bijschrijven.
hetzelfde gebeurde in NL....begin december wilden ze nog kijken naar versoepelingen voor kerst
pi_196823596
quote:

[..]

Bron? Ik meen te herinneren dat ze er stonden omdat klanten agressief werden omdat ze naast het ophalen van een pakketje niet ook even een, bijv., kaartje mochten halen.

Oftewel, dat maakt dit verhaal heel anders.
pi_196823597
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je zal maar in het VK wonen waar Johnson nog geen week geleden vol trotst verkondigd dat de regering kerst natuurlijk niet gaat af lasten en dan nu al weer 500 doden per dag bijschrijven.
Het kan nog erger, je zal maar in Florida wonen :'(
Twiddel
pi_196823612
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:03 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Het kan nog erger, je zal maar in Florida wonen :'(
wat is daar aan de hand dan ?
pi_196823630
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De politie/BOA mag niet zomaar even een pand binnen zonder toestemming.

Er zit een groot verschil tussen een pand en een woning in deze.
zie email 27 oktober
pi_196823632
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wat is daar aan de hand dan ?
Schijnt zo'n virusje rond te gaan maar dat zijn maar geruchten he
Twiddel
  zaterdag 19 december 2020 @ 17:06:27 #96
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196823651
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als hij COVID had en fysiek ziek was, dubbele virale longontsteking en wat nog meer, dan is hij ook overleden aan COVID en niet aan ouderdom. Het feit dat iemand oud(er) is betekent ook niet dar hij dus niet kan overlijden aan COVID-19.
Punt is dat iemand niet meer een natuurlijke dood kan mag hebben en er altijd een oorzakelijk label opgeplakt moet worden. Dat "met Covid19" overleden zijn, is oorzakelijks niets toevoegend en om de onafwendbare dood extra opmerkelijk te maken.

Het imo kortzichtige is dat Covid19 als de oorzaak is dat volledig voorbij gaat aan wat de aandoening is en daarmee mogelijk maakt. Ik ga verder niet de medische onderbouwing uitleggen, die mag ik hier als welbekend. beschouwen.

Het verward de discussie dat men Covid19 überhaupt ziet als enige doodsoorzaak wil/blijft zien.
Als ik gordelroos hebt, wat dodelijk kan zijn, wil niet zeggen dat ik daardoor sterf als ik een hartaanval krijg.
Het is is ook extra lastig omdat de discussie scheef gaat met "wat zou hebben kunnen zijn als dat"
Covid19 is een besmetting die iemand over de rand van afweer kan drukken waarmee men dan met en zonder; vooral vanwege andere grondoorzaken of gevolgen overlijdt.
pi_196823657
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:03 schreef wpor het volgende:

[..]

Bron? Ik meen te herinneren dat ze er stonden omdat klanten agressief werden omdat ze naast het ophalen van een pakketje niet ook even een, bijv., kaartje mochten halen.

Oftewel, dat maakt dit verhaal heel anders.
https://nos.nl/artikel/23(...)ng-pakketpunten.html

Dan het even het interview van de beste man bekijken. Een quote staat onder het filmpje al.

'We hebben twee fanatieke boa's voor de deur die onze klanten ondervragen'
pi_196823665
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er zit een groot verschil tussen een pand en een woning in deze.
quote:
Artikel 5:15 1. Een toezichthouder is bevoegd, met medeneming van de benodigde apparatuur, elke plaats te betreden met uitzondering van een woning zonder toestemming van de bewoner.
2. Zo nodig verschaft hij zich toegang met behulp van de sterke arm.
3. Hij is bevoegd zich te doen vergezellen door personen die daartoe door hem zijn aangewezen.
En ja de boa is toezichthouder in deze: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-66366.html
zie email 27 oktober
pi_196823669
Is het toeval dat er nu op meerdere plekken (mogelijk) ergere mutaties ontspruiten? Of is dat een gevolg van een groter aantal geïnfecteerde binnen dezelfde periode op die locaties, eventueel ten opzichte van plekken waar die hoeveelheid/stijging niet het geval is?
  zaterdag 19 december 2020 @ 17:09:20 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196823698
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:59 schreef Za het volgende:

[..]

Ik ook, benieuwd naar welke mutaties daar oorzaak van zijn.
En vooral of vaccins daartegen (ook) zullen beschermen.
Sneller besmet wil ook zeggen dat het sneller ziek maakt en het afweer systeem misschien dan niet snel genoeg een effectieve afweer heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')