abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196824626
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hopelijk. Besmettelijker is vaak minder dodelijk.
Maar je moet ook geen mazalen scenarios willen.
Besmettelijker betekend ook dat voor groepsimmuniteit een hogere vaccinatiegraad nodig zou zijn.
pi_196824638
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:07 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

We komen nu geleidelijk op het punt dat het globale dodental relatief (dus afgezet tegen wereldbevolking) de Aziatische griep in 1957-1958 en de Hongkong-griep in 1968-1969 voorbijstreeft. Aziatische griep veroorzaakte wereldwijd 1 miljoen doden, de Honkong-griep 1 tot 4 miljoen. Covid-19 scoort nu 'officiëel' 1,68 miljoen doden, maar in werkelijkheid wellicht meer dan 2 miljoen.
Of juist lager, omdat mensen die toevallig 'besmet' waren met corona, uiteindelijk stierven door een hartaanval..
'Besmet' tussen aanhalingstekens omdat die term mijn inziens in deze context verkeerd wordt gebruikt
pi_196824647
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hopelijk. Besmettelijker is vaak minder dodelijk.
enige nadeel is dat onze regering niet naar het aantal doden kijkt maar toch nog naar de besmettingen en we
dan voorlopig nog lang geen versoepelingen krijgen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196824659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:59 schreef popje het volgende:

[..]

Je kunt het op een gegeven moment niet meer maken ten opzichte van de maatschappij om alles maar on hold te blijven zetten voor Corona. Als ze dat weer gaan doen net als dit voorjaar met alles weer met drie weken verlengen en tegelijkertijd 115000 mensen per 3 weken inenten... ben ik me op een gegeven moment niet meer bereid mijn eigen leven on hold te blijven zetten zonder uitzicht op beter...

Ik werk al sinds maart thuis, woon alleen en ben mijn baan kwijtgeraakt door Corona. Gelukkig een nieuwe gevonden maar daar ken ik mijn collega's alleen van een scherm. Ik heb een hele tijd bijna elke dag hardgelopen, maar daar begint de motivatie me nu voor te ontbreken, evenals de zin en lol in het leven. Nee, ik ben niet depressief oid aangelegd, maar het gebrek aan perspectief begint me te nekken, evenals het feit dat mijn leven alleen via een schermpje verloopt.

En dan mensen die zeggen; zeur niet zo als je even niet meer naar de Action kunt?? Het leven nu is al geruime tijd een slap aftreksel van leven, het is functioneel bestaan. En dan heb ik nog een baan en gaat mijn zaak niet naar de maan of zak ik niet door de armoedegrens heen. Maar ik sluit niet uit dat ik ergens in dit voorjaar een ticket naar de zon boek, want ik ben al ruim een jaar nergens meer heengeweest en begin het hier wel goed zat te worden.

Hugo, minister in witte jas mag wat mij betreft wel wat meer aandacht hebben voor leed wat zich buiten het ziekenhuis afspeelt op het gebied van eenzaamheid en mentale gesteldheid die op lange termijn perspectief nodig heeft. En op het gebied waar hij het kan bieden, een vaccin, blundert hij keer op keer... en verschuilt zich onder de noemer van zorgvuldigheid? Laat me niet lachen...
Je koopt er niks voor, maar :* sterkte!

En verder ook grotendeels met je eens. Dat vaccineren moet echt vlot verlopen, want op een gegeven moment zijn mensen het echt zat.
  zaterdag 19 december 2020 @ 18:12:48 #180
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196824673
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:07 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Nou ja, in bepaald opzicht misschien wel. Maar duizenden managers in Nederland die mensen werknemers dwongen om met degriep te werken evenzo. Of de werknemers die daar gehoor aan gaven en bij oma op bezoek gingen. Met terugwerkende kracht zouden we die allemaal moeten opsporen en op de trein zetten.
Volgens mij dwingt Engel niemand. Hij zegt enkel wat hij ervan vindt.

Natuurlijk is dat knettergek, maar mensen beslissen nog altijd zelf wat ze doen en de gevolgen daarvan zijn voor hun rekening en niet voor die van Engel.

Nog los van het feit dat Engel alleen maar een roepende gek is, als je die geen aandacht geeft hoor je het geroep normaal enkel in een straal van 40 meter als hij hard schreeuwt.
Laffe huichelaar
pi_196824681
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je koopt er niks voor, maar :* sterkte!

En verder ook grotendeels met je eens. Dat vaccineren moet echt vlot verlopen, want op een gegeven moment zijn mensen het echt zat.
voorlopig hebben we gewoon al een valste start wbt vaccineren.....
  zaterdag 19 december 2020 @ 18:13:50 #182
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196824690
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:00 schreef n__n het volgende:

[..]

Je bedoelt eigenlijk: "De maatregelen ter bestrijding van deze 'pandemie' is voor de meeste mensen de grootste ramp die ze in hun leven hebben meegemaakt."

Zelf ken ik tot dusver één positief getest persoon en het is nog een 'complotwappie' ook. Verder ken ik geen sterfgevallen in mijn nabije omgeving. Ik wacht er al een tijdje op, maar beelden zoals we uit China te zien kregen bleken dus gewoon hartstikke fake of zelfs propaganda te zijn. Ik heb me voor 'alternatieve' ideeën ook zeker niet 'blind' laten maken en volg al sinds januari hoe de Chinese overheid raar handelt en bijv. een tekort had een hulpmiddelen en desondanks niets aannaam van vrijwilligers, alsof ze iets te verbergen hadden ofzo. En door die beelden en bangmakerij zitten we nu in deze idiote ellende. Italië is weer een ander verhaal, enorme vergrijzing en ouderen die hutjemutje op elkaar wonen met de hele familie en een zorgsysteem wat al faalde. En dan natuurlijk die idiote quarantaine voor zorgpersoneel waardoor de druk nog hoger werd met deze hele kettingreactie aan ellende.

Maar ja, je zal het allemaal maar niet zien... :{
Hoe verklaar jij die 1400 COVID-patiënten op de IC dan eerder dit jaar?
  zaterdag 19 december 2020 @ 18:14:15 #183
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196824693
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Maar je moet ook geen mazalen scenarios willen.
Besmettelijker betekend ook dat voor groepsimmuniteit een hogere vaccinatiegraad nodig zou zijn.
Ja maar ik denk dat we al die spookmutatie verhalen sowieso maar even af moeten wachten. Dit is niet voor het eerst dat er hiermee geschermd wordt. Verhoogde besmettelijkheid zou wel de redelijk abrupte verhoging van de R deels kunnen verklaren.
Antifa
pi_196824710
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:12 schreef timmmmm het volgende:
Volgens mij dwingt Engel niemand. Hij zegt enkel wat hij ervan vindt.

Natuurlijk is dat knettergek, maar mensen beslissen nog altijd zelf wat ze doen en de gevolgen daarvan zijn voor hun rekening en niet voor die van Engel.

Nog los van het feit dat Engel alleen maar een roepende gek is, als je die geen aandacht geeft hoor je het geroep normaal enkel in een straal van 40 meter als hij hard schreeuwt.
Nee, maar iemand die Engel zou dwingen zou je toch helemaal willen straffen? Werknemers dwingen om anderen aan te steken zoals managers altijd vrijuit konden doen is niets minder dan crimineel, ja bijna genocidaal, gedrag.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 19 december 2020 @ 18:15:23 #185
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196824711
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

enige nadeel is dat onze regering niet naar het aantal doden kijkt maar toch nog naar de besmettingen en we
dan voorlopig nog lang geen versoepelingen krijgen.
Nee we sturen op zorgverlichting. Ben je nieuw hier?
Antifa
pi_196824728
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja maar ik denk dat we al die spookmutatie verhalen sowieso maar even af moeten wachten. Dit is niet voor het eerst dat er hiermee geschermd wordt. Verhoogde besmettelijkheid zou wel de redelijk abrupte verhoging van de R deels kunnen verklaren.
Maar die hoge CFR in de UK blijft raar, moet ik nog steeds eens wat beter naar kijken waar dat door zou kunnen komen. En een besmettelijkere, minder dodelijke, variant, past daar ook niet in.
  zaterdag 19 december 2020 @ 18:16:19 #187
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196824733
Genocidaal? :')
Laffe huichelaar
  zaterdag 19 december 2020 @ 18:18:21 #188
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196824767
Een verbod om Kerst te vieren ook echt. Hoe ver willen we gaan eigenlijk?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196824788
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:13 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoe verklaar jij die 1400 COVID-patiënten op de IC dan eerder dit jaar?
Daar zijn verschillende redenen voor te bedenken. Het feit dat we mensen op hun buik gingen draaien was een grote fout net als ze te snel aan de beademing gooien en weet ik veel wat voor rommel ze allemaal ingespoten kregen of moesten slikken. Behandelingen verliepen stroever door het gecreëerde personeelstekort door het quarantainebeleid en alle preventieve tijdrovende maatregelen die genomen moesten worden.
En dan krijg je natuurlijk een kettingreactie van ellende. Als we zoiets tijdens de griepgolf van 2018 hadden gedaan, dan was het net zo desastreus verlopen. En ook bij een normale griep kun je nog lang last blijven houden door complicaties, alsof we dat nu ineens vergeten zijn.
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 18:20:07 #190
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196824793
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
Houdt dat in dat de ME je voordeur komt inbeuken als je met je kerstmuts op thuis Home alone zit te kijken? :{
pi_196824800
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
je mag best kleinschalig kerst vieren, niks mis mee
  zaterdag 19 december 2020 @ 18:23:21 #192
346939 Janneke141
pi_196824837
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Houdt dat in dat de ME je voordeur komt inbeuken als je met je kerstmuts op thuis Home alone zit te kijken? :{
Geen idee, dat moet je aan de burgemeester of de BOA's in Londen vragen. Daar is het namelijk niet toegestaan om Kerst te vieren met je familie.
  zaterdag 19 december 2020 @ 18:23:45 #193
346939 Janneke141
pi_196824844
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je mag best kleinschalig kerst vieren, niks mis mee
In het zuiden van Engeland dus niet.
  zaterdag 19 december 2020 @ 18:25:15 #194
12221 Tijn