Deze mutatie was ook al gevonden in april in Brazilië.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
In Denemarken was er destijds ook zo'n muterende variant.
Deze variant in het VK was trouwens 5 dagen geleden al bekend en gelokaliseerd bij 1000 mensen in Engeland. Met andere woorden, nu nog denken dat je 'm buiten de deur kan houden als je dat zou willen, lijkt me erg optimistisch.
Wat is er maatschappijontwrichtend aan handhaven? Paar keer een goed voorbeeld stellen en dan gedraagt de rest zich ook een stuk beter, waardoor de maatschappij minder lang ontwricht wordt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Misschien zijn bepaalde mensen ten onrechte overtuigd van hun heilige 'iedereen moet monsterboetes krijgen en celstraffen'-ideologie met alle maatschappijontwrichtende gevolgen van dien, als 'oplossing' voor deze crisis en zijn ze te hardleers om in te zien dat domweg dingen verbieden niet een uitweg is alsmede ineffectief is als je niet ook kan handhaven, en blijven ze daarom elke keer maar dezelfde domme zinnetjes herhalen.
Oh, ik dacht altijd dat dat een bevalling was.... nou ja, ben benieuwd hoe dat dan zitquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je mag het pas een zwangerschap noemen als je de baby hebt uitgepoept.....
Vind het nog steeds idioot dat we 17 maart met 10 miljoen mensen naar krappe stemhokjes toe mogen/moeten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:13 schreef popje het volgende:
Kerstreces 2020: 18 december 2020 t/m 11 januari 2021
Voorjaars- en verkiezingsreces 2021: 12 februari t/m 22 maart 2021
Meireces 2021: vrijdag 23 april t/m maandag 10 mei 2021
Hemelvaart 2021: donderdag 13 mei 2021 (geen vergadering)
Zomerreces 2021: vrijdag 9 juli t/m maandag 6 september 2021
Als we nog willen dat in 2021 de Tweede Kamer nog kritisch kan zijn op nieuwe Corona maatregelen, dan moeten ze toch wat meer aanwezig zijn... meer niet dan wel in eerste helft 2021...
Ja, wel jammer dat we niet gewoon met DigiD mogen stemmen..... ik mag mijn belastingaangifte wel met DigiD doen, maar met DigiD stemmen is geen optie?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:16 schreef groenen het volgende:
[..]
Vind het nog steeds idioot dat we 17 maart met 10 miljoen mensen naar krappe stemhokjes toe mogen/moeten.
Daarna kunnen we weer in lockdown.
In al die jaren zelden m’n stem uitgebracht waarbij ik in een lange rij moest wachten. Dat is overigens pas over 4 maanden, waarom nu al die discussie?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:16 schreef groenen het volgende:
[..]
Vind het nog steeds idioot dat we 17 maart met 10 miljoen mensen naar krappe stemhokjes toe mogen/moeten.
Daarna kunnen we weer in lockdown.
comment incoming:quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Na morgen gaan we week 44 voorbij met +/- 70-75.000 gemelde besmettingen in 1 week tijd.
Omdat het niet zo handig is om 3 dagen van te voren te cancellen?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In al die jaren zelden m’n stem uitgebracht waarbij ik in een lange rij moest wachten. Dat is overigens pas over 4 maanden, waarom nu al die discussie?
Omdat je niet eind februari nog iets anders kunt gaan bedenken.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In al die jaren zelden m’n stem uitgebracht waarbij ik in een lange rij moest wachten. Dat is overigens pas over 4 maanden, waarom nu al die discussie?
Omdat die “voorbeelden” een hoop woede en afkeer van de overheid oproepen. Bovendien als je het op de macht gaat doen verdwijnt de intrinsieke motivatie als sneeuw voor de zo’n. Dan wordt het door rood fietsen. Doet ook iedereen als de politie niet in de buurt is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat is er maatschappijontwrichtend aan handhaven? Paar keer een goed voorbeeld stellen en dan gedraagt de rest zich ook een stuk beter, waardoor de maatschappij minder lang ontwricht wordt.
Mee eens en idd 3 maanden al.. zie echter weinig problemen als je het uitsmeert over drie dagen. Zouden ze altijd moeten doen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat je niet eind februari nog iets anders kunt gaan bedenken.
Overigens is 17 maart over 3 maanden....
er mag gewoon wel wat minder "vrijblijvendheid" zijn....als je ziet dat ongeveer 20% van de positief getesten er nog gewoon op uit gaat, compleet onacceptabel imoquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat die “voorbeelden” een hoop woede en afkeer van de overheid oproepen. Bovendien als je het op de macht gaat doen verdwijnt de intrinsieke motivatie als sneeuw voor de zo’n. Dan wordt het door rood fietsen. Doet ook iedereen als de politie niet in de buurt is.
Daarnaast vraag ik me af hoe onder de indruk mensen nou echt zijn. Zo berekenend is men vaak niet. Ze doen gewoon waar ze zin in hebben.
Ligt het ook deels aanquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
comment incoming:
ligt aan het nieuwe testbeleid
En dan is het ook bijna lente!quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat je niet eind februari nog iets anders kunt gaan bedenken.
Overigens is 17 maart over 3 maanden....
Doden door corona in Nederland zijn dus geen propaganda zoals jij in Leandra's ogen leek te impliceren. Ze stelt nergens dat het land daarom op slot moet, maar ga vooral door met elkaar woorden in de mond leggen en langs elkaar heen lullen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:34 schreef n__n het volgende:
Oh ja, iemand die je kent is doodgegaan en dus moet de hele wereld op slot.
Sterkte!quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:39 schreef Drekkoning het volgende:
Melding van de app gehad vandaag, morgen gelijk door de teststraat.
Ronde 5 is dit ondertussen alTijd voor een spaarkaart.
Nee klopt, heb nergens last van, maar een negatieve test bespaart me iig quarantaine met de kerstdagenquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:43 schreef n__n het volgende:
[..]
Maar of je symptomen hebt... Ja ach, wat doet dat ertoe.
Het is niet dat de overheid dat niet kan trouwens. Zie de Belastingdienst in de toeslagenaffaire.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:42 schreef VoMy het volgende:
Je zegt in feite dat enkele levens goed kapot gemaakt moeten worden om een voorbeeld te stellen
Op last van diezelfde overheid trouwens maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is niet dat de overheid dat niet kan trouwens. Zie de Belastingdienst in de toeslagenaffaire.
er word helemaal niks kapot gemaakt....quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het handhaven van zaken als 'geen Kerst vieren', het willen uitdelen van boetes van 1000en euro's bij overtredingen, etcetera. Daar gaat dit over. Je zegt in feite dat enkele levens goed kapot gemaakt moeten worden om een voorbeeld te stellen. Wellicht je morele kompas even kalibreren?
Ook nog nooit in de rij hoeven staan, maar dat is m.i. ook niet het probleem. Wel dat we dan in feite allemaal even 'op visite' gaan bij een groepje stembureauvrijwilligers en als daarvan iemand besmet is dan is de kans groot dat A) hij z'n collega's besmet en B) een aantal mensen die die dag op visite komt gaat stemmen geïnfecteerd raakt als er niet voldoende ramen en deuren openstaan.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hebben het nu niet over illegale handel maar over zaken die tot een jaar geleden volstrekt normaal waren.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er word helemaal niks kapot gemaakt....
mijn leven was ook kapot als ik gepakt was met illegale handel, daar had ik alleen maar mezelf de schuld van kunnen geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |