SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 14-12-2020 17:53:36 ]![]()
Bijna alles dus gewoonquote:Op maandag 14 december 2020 20:09 schreef James1988 het volgende:
Ik verwacht toko's zoals AH To Go, Kiosk, Julia's, Starbucks, Smullers en Etos.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Grappig genoeg is de Etos in het station hier al weken dicht "vanwege het coronavirus". Ook de stationskapper is al sinds het begin van de 'gedeeltelijke lockdown' om dezelfde reden dicht.
De Starbucks en Smullers zijn lange tijd gesloten geweest (ook tijdens de zomer) maar die zijn tegenwoordig wel weer open.![]()
Zal qua eten / drinken weinig veranderen denk ik zo. Zitgelegenheid was al gesloten dus een Burger King, julias, broodZaak, kiosk, kebab kunnen gewoon door als afhaal. Een Bruna of Ako of beenmode of ici paris zal wel dicht zijn net als de bloemist.quote:Op maandag 14 december 2020 18:16 schreef Fred het volgende:
Wat is er morgen eigenlijk nog op het station open?![]()
De kerstritten van stroomtram Hoorn gaan niet door. de organisatie heeft gelukkig voldoende financile steun gekregen van de provincie.
het terzijde stellen van SGMm lijkt weer te zijn opgestart.
[ Bericht 22% gewijzigd door spectrumanalyser op 15-12-2020 15:37:55 ]Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
De Star rijdt ook niet meer dit jaar.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
De kerstritten van stroomtram Hoorn gaan niet door. de organisatie heeft gelukkig voldoende financile steun gekregen van de provincie.
het terzijde stellen van SGMm lijkt weer te zijn opgestart.Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
Wat rijd er nog wel normaal dit jaarquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Star rijdt ook niet meer dit jaar.![]()
![]()
De Sneltrein Veenwouden - Zuidhorn.quote:Op zondag 20 december 2020 18:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Wat rijd er nog wel normaal dit jaar![]()
![]()
Lijkt mij niet normaal, de sneltrein die zowel in Feanwldenquote:Op zondag 20 december 2020 18:40 schreef Socios het volgende:
[..]
De Sneltrein Veenwouden - Zuidhorn.als Zuidhorn stopt.
![]()
de waarde van semi-klassieke modeltreinen schiet door het plafond.
Fleischmann 1470/4470 (SGM) en Fleischmann 1472/4472 (Mat 64) leveren momenteel het dubbele op ten opzichte van vorig jaarRoses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Helaas wel de realiteitquote:Op maandag 21 december 2020 21:09 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Lijkt mij niet normaal, de sneltrein die zowel in Feanwldenals Zuidhorn stopt.
![]()
![]()
Vreemd, want zeker die SGM is nogal gedumpt op een gegeven moment.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
de waarde van semi-klassieke modeltreinen schiet door het plafond.
Fleischmann 1470/4470 (SGM) en Fleischmann 1472/4472 (Mat 64) leveren momenteel het dubbele op ten opzichte van vorig jaarNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Heb je daar actieve herinneringen aan?quote:Op maandag 21 december 2020 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Wel jammer dat er nu geen klompentreinen meer rijdenNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
In spoor-N ook: Motorpost van Arnold (zonder wagens) 250-300 euro. Koploper van Minitrix: 300-500 euro afhankelijk van de uitvoering. ICR van Minitrix gaan voor wel 50 euro per stuk, dat is meer dan nieuwwaarde als ze gemaakt zouden worden. Als je wilt digitaliseren in een loc of treinstel mag je daarna nog gaan knutselen op hoop van zegen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
de waarde van semi-klassieke modeltreinen schiet door het plafond.
Fleischmann 1470/4470 (SGM) en Fleischmann 1472/4472 (Mat 64) leveren momenteel het dubbele op ten opzichte van vorig jaar![]()
neuh, maar het is zonde dat er met het verdwijnen van Achter de Hoven weer een uniek station weg is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb je daar actieve herinneringen aan?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zo ook ICR-stuurstand Benelux of geel/blauw: die dingen doen achterlijke prijzen. Nieuw rond de 100 euro, nu een veelvoud.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In spoor-N ook: Motorpost van Arnold (zonder wagens) 250-300 euro. Koploper van Minitrix: 300-500 euro afhankelijk van de uitvoering. ICR van Minitrix gaan voor wel 50 euro per stuk, dat is meer dan nieuwwaarde als ze gemaakt zouden worden. Als je wilt digitaliseren in een loc of treinstel mag je daarna nog gaan knutselen op hoop van zegen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
In 2020 komt er toch nog nieuws over de TEE die al jaren op Dijksgracht staat te verroesten. Deze wordt namelijk overgedragen aan Stichting Nederlands Transport Museum (NTM) in Nieuw Vennep dat de trein wil restaureren, zodat het daar te zien zal zijn voor het publiek.
https://www.treinenweb.nl(...)-treinstel-over.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat had al veel eerder moeten gebeuren, nu kost het nog veel meer moeite om er nog iets van te maken.quote:Op donderdag 24 december 2020 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
In 2020 komt er toch nog nieuws over de TEE die al jaren op Dijksgracht staat te verroesten. Deze wordt namelijk overgedragen aan Stichting Nederlands Transport Museum (NTM) in Nieuw Vennep dat de trein wil restaureren, zodat het daar te zien zal zijn voor het publiek.
https://www.treinenweb.nl(...)-treinstel-over.html
Overigens: "Ubbo Wockels"? Die ken ik niet.Haha, U schakelt nog. Test een DAF !![]()
Nieuw Vennep
Op het rangeerterreintje van de HSL? Of ergens op een bedrijfsterrein?So we just called him Fred![]()
op dit moment op een bedrijventerrein, maar uiteindelijk moet het museum kennelijk een plek gaan krijgen op Park 21, een gigantisch park dat tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep moet komen. Grofweg tussen de A4 en de N205quote:Op donderdag 24 december 2020 21:25 schreef Fred het volgende:
Nieuw Vennep
Op het rangeerterreintje van de HSL? Of ergens op een bedrijfsterrein?
https://www.park21.info/Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik fotografeer veel analoog. Daar zie je hetzelfde, prijzen gaan hard omhoog. Oktober 2018 heb ik zeg zo'n 225 betaald voor een camera die ik in 2010 heb verkocht voor 125quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In spoor-N ook: Motorpost van Arnold (zonder wagens) 250-300 euro. Koploper van Minitrix: 300-500 euro afhankelijk van de uitvoering. ICR van Minitrix gaan voor wel 50 euro per stuk, dat is meer dan nieuwwaarde als ze gemaakt zouden worden. Als je wilt digitaliseren in een loc of treinstel mag je daarna nog gaan knutselen op hoop van zegen.
Begin deze maand 1100 uitgegeven aan Mamiya RB67 met wat lenzen. Jaar of 5/6 geleden kon je zoiets voor 500-600 kopen.Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
Ik kom hier normaal voor de treintjes, maar really? Ik heb nog een Mamiya645 liggen waar ik niets mee doe.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik fotografeer veel analoog. Daar zie je hetzelfde, prijzen gaan hard omhoog. Oktober 2018 heb ik zeg zo'n 225 betaald voor een camera die ik in 2010 heb verkocht voor 125
Begin deze maand 1100 uitgegeven aan Mamiya RB67 met wat lenzen. Jaar of 5/6 geleden kon je zoiets voor 500-600 kopen.![]()
iemand interesse in twee mogelijk defecte SGM rijcontrollers?quote:Op donderdag 24 december 2020 23:46 schreef Fred het volgende:
BVA heeft trouwens weer wat NS spul in de veiling zitten.
kan je thuis je eigen stuurtafel maken.
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/52999/16166014Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Waar zou je ergens Wagons Lits servies kunnen krijgen? Heel vroegah was er een winkeltje met dat soort spul op de Jaarbeurstraverse in Utrecht....Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Geweldig winkeltje was dat; paar vertrekstaten gekocht daar.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar zou je ergens Wagons Lits servies kunnen krijgen? Heel vroegah was er een winkeltje met dat soort spul op de Jaarbeurstraverse in Utrecht....![]()
![]()
daar tegenover was de stuivertjesbar waar ik nog weleens hard gegaan ben met @Duvel
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Het is weer de tijd van het jaarHet spoor-jaaroverzicht, elke maand een plaatje. Ondanks de keroownaas is het toch een enigszins gevarieerd verhaal geworden gelukkig.
1. Durrs, Albani, 19 januari. Er is in ruim 2 jaar sinds de vorige keer bijzonder weinig veranderd. Er stond alleen geen trein langs het perron. Voor de rest wachten deze rijtuigen nog steeds op de dingen die komen gaan. Vanwege een aardbeving reed er in die periode sowieso geen trein in Albani maar ik heb begrepen dat e.e.a. inmiddels weer opgestart is.![]()
2. Winterberg, Duitsland, 29 februari. In de verte zien we inmiddels langzaam de corona-pandemie op ons af komen, maar niemand heeft enig idee wat dat dan precies is. Omdat op deze dag een mooie rit met museummaterieel gemaakt wordt vanuit Oberhausen naar Winterberg en terug, besluiten @derLudolf, @dennistd, @ReisT, @Peterselieman en ik een slinger door het Sauerland te gaan maken en deze trein op de terugweg te nemen. Door veelvuldige noodstops door een lekke luchtslang of zo kwamen we een half uur te laat in Oberhausen aan, maar dat mocht de pret niet drukken. Heerlijk genoten van de meest treinige trein in vele jaren![]()
![]()
3. Gornergrat, Zwitserland, 6 maart. Inmiddels is corona een groot probleem in Itali waardoor we met de nieuwjaarsronde helaas niet naar Cinque Terre konden zoals het plan was. Zwitserland gold op dat moment nog als groen, dus met een afgeslankt groepje hebben we er toch nog snel even een fantastische excursie van gemaakt. Heel blij dat we dat nog even hebben kunnen doen. Daarna zou de spoeling dun worden. Heel erg dun.![]()
4. Deventer, 23 april. Treinstel 4238 wacht in de avondzon op zijn vertrek naar Zwolle voor die paar mensen die een essentile verplaatsing nodig hadden.![]()
5. Deventer, 23 mei. Als n van de eerste stellen ICNG is treinstel 3108 het land binnen gekomen en op weg naar het westen. Still uit een filmpje vanaf mijn balkon![]()
6. Valkenburg, 20 juni. Een tamdempje Stadlertjes nadert vanuit Schin op Geul door het prachtige Zuid-Limburgse land. Voor het eerst in maanden is er weer iets van een uitstapje mogelijk dus ik was even gaan wandelen met @liesje1979 .![]()
7. Bad Bentheim, Duitsland, 8 juli. Goederenloc 186 944 met een containertrein op weg naar Rotterdam (denk ik). Hier achteraan kwam de stoptrein naar Hengelo die mij weer naar Nederland bracht na een snoepreisje hotel met zwembad.![]()
8. Veenendaal-De Klomp, 4 augustus. Een onbekend gebleven VIRM spoedt zich richting Utrecht Centraal.![]()
9. Deventer, 29 september. Goederenloc 186 457-8 met een gemengde trein naar het ooost'n.![]()
10. Marrum-Westernijkerk, 4 oktober. Een stoomloc met ontstoken frontseinen en wat rijtuigen in de tuin van het voormalige stationnetje, waar nu een pannenkoekenrestaurant in gevestigd is.![]()
11. Nijverdal, 15 november. Twee E-Flirts kruisen elkaar op de inmiddels gelektrificeerde Zwenzwoka-lijn. Trans-Overijssel-Express, zo u wilt.![]()
12. Arnhem, 25 december. Weer een Stadler Flirt. De ET 25 2304 staat te wachten om als RegionalExpress 19 terug te keren naar Dsseldorf.![]()
Eerdere versies: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
Fijne dagen nog allen
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 26-12-2020 16:09:51 ]Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Orenstein & Koppel
Krauss-Maffei
Allan
Nee ook niet. Je verwacht het niet
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Talbot
LHB
Jung
Beijnes
Gmeinder
Voith
Henschel
FTD
Talgo
edit: nope, ook niet
Backer&Rueb dan?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Mooi overzicht Fles. Thijs was ook mee naar Winterberg, dus je bent een naam vergeten
En uiteraard stond greavy er op de ladderAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja dat was leuk! Was is er toch veel weg, the Guardian was ook een fijne kroeg, die zat even verderop.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
daar tegenover was de stuivertjesbar waar ik nog weleens hard gegaan ben met @:DuvelNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
En hier is ook mijn jaaroverzicht. Niet zo bewogen als sommige eerdere jaargangen, maar toch wel leuk.
JANUARI - Een kennis van me werkt als machinist voor NS. Sinds enige tijd heeft hij ook wegbekendheid op de HSL en materieelbevoegdheid voor de TRAXX. Toen hij eens een keer in Breda was, ben ik hem een kop koffie gaan bezorgen.
FEBRUARI - De werkzaamheden in Zandvoort aan Zee, bedoeld om het station klaar te maken voor de ontvangst van alle bezoekers aan de Formule 1, zijn in volle gang. Het eerste "Spaanse perron" was inmiddels voltooid. Dat de F1 niet door zou gaan, had toen nog niemand durven vermoeden.
MAART - Op 7 maart was de waterstoftrein iLINT te bezichtigen in het Groningse hoofdstation, en ik ben natuurlijk een kijkje gaan nemen. En dat is maar goed ook, want dat was een tijd lang het laatste treinending... een week later werd de 'intelligente lockdown' afgekondigd.
APRIL - Slechts een paar weken na het afkondigen van de 'pseudo-lockdown' heeft NS noodgedwongen haar dienstregeling moeten beperken. Hieraan lag een hoog ziekteverzuim en een massaal afhaken van reizigers ten grond: het OV was alleen bedoeld voor noodzakelijke reizen. Als gevolg van deze basisdienstregeling was de intercity Amsterdam - Vlissingen omgebogen naar een IC Breda - Vlissingen, waarvan het materieel in Breda keerde op het keerspoor.
MEI - In mei was er nog altijd sprake van een intelligente lockdown, en nog altijd was het OV alleen voor essentile reizen. Tijdens een wandeling door mijn stad kwam ik deze voormalige NS-locomotief tegen, die nu in dienst is van Strukton voor het vervoeren van werkmaterieel.
JUNI - In juni gold nog altijd het 'reis niet tenzij het moet'-devies, maar gelukkig gebeurden er ook wat leuke dingen. Zo waren er volop proefritten met de nieuwe ICNG, waarbij ook mijn heimatstation veelvuldig werd aangedaan.
JULI - Vanaf 1 juli mocht er gelukkig weer wat meer: iedereen was weer welkom in de trein, zolang je maar een smoelbeschermer op je snufferd had. Ik heb m'n Weekend Vrij weer ingeschakeld en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om van het weer te genieten en weer eens wat treintjes van binnen en buiten te bekijken.
AUGUSTUS - Tijdens een grote buitendienststelling is station Geldermalsen grondig verbouwd, om het klaar te stomen voor de toekomst. Er zijn nieuwe zijperrons gebouwd, en de middensporen zijn aangepast (ingekort) naar sprinterlengtes. Ook de perronfases zijn verdwenen. Omdat het aantal kruisende bewegingen flink afneemt, kunnen er in de toekomst meer treinen via Geldermalsen rijden.
SEPTEMBER - Station Driebergen-Zeist is de afgelopen jaren grondig verbouwd. Hier ben ik in september een kijkje gaan nemen, en daarna heb ik een lijntje afgestreept waar ik nog niet eerder overheen ben geweest: de branch line naar Rhenen. Vanaf daar ben ik met de bus naar Kesteren gegaan.
OKTOBER - Eind oktober was helaas de wintertijd alweer ingegaan, waardoor het helaas al hartstikke donker was toen ik met deze ICE uit Amsterdam vertrok. Ik heb in de trein gegeten: een fusilli bolognese met een halve liter Erdinger erbij.
NOVEMBER - Tijdens een (verder niet heel enerverend) rondritje door Nederland had ik een overstap in Rotterdam Centraal. Daar zag ik deze solo rijdende Vectron van onze Duitse vrienden.
DECEMBER - De dagen zijn kort, het weer is kut en met corona is het nog altijd gekut. Het OV is wederom alleen voor essentile reizen. Een dagje de toerist uithangen is dat zeker niet, dus ik heb mijn Weekend Vrij maar weer stopgezet (lang leve Flex) en treinen zie ik nu vooral vanuit m'n raam.
Het was een bewogen jaar, hopelijk gaan de dingen in 2021 een stuk beter. Fijne dagen allemaal, wees voorzichtig met vuurwerk!![]()
volgens mij ben jij de enige die daar een boodschap aan heeftquote:Op zaterdag 26 december 2020 16:25 schreef James1988 het volgende: Het OV is wederom alleen voor essentile reizen.
![]()
![]()
En het is nu eind december, dus voor m'n lol in de trein zitten is er nu ook wat minder bij met kakweer en dat het vroeg donker is.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:53 schreef Salatrel het volgende:
[..]
volgens mij ben jij de enige die daar een boodschap aan heeft![]()
![]()
Die man van dat winkeltje is nog steeds actief en wel tijdens de Modelspoorbeurzen in Houten. Nu las ik vandaag dat die Expohallen vaccineercentra worden dus dat zal nog even geen beurs zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar zou je ergens Wagons Lits servies kunnen krijgen? Heel vroegah was er een winkeltje met dat soort spul op de Jaarbeurstraverse in Utrecht....![]()
Diep in de krochten van Youtube een interessant filmpje om de sta- en zitcapaciteit en halteringstijden aan te passen aan de uren van de dag.
![]()
quote:Op donderdag 31 december 2020 11:29 schreef Budapestenaar het volgende:
En reden minder om naar Wight te gaan
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Weer dat Graubnden - Engadin hoekje, word er helemaal simpel van ondertussen. Er zijn echt wel 15 of 20 afleveringen RA steeds over vrijwel dezelfde lijnen daarquote:Op donderdag 31 december 2020 01:52 schreef Adrie072 het volgende:
Railaway vanavond, treintjes mwoah, omgeving wow!
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Door de Franse Jura met de Lignes Hirondelles van Dole naar Saint-Claude staat in de omschrijving, ik vond het prachtig iig.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer dat Graubnden - Engadin hoekje, word er helemaal simpel van ondertussen. Er zijn echt wel 15 of 20 afleveringen RA steeds over vrijwel dezelfde lijnen daar![]()
Ja die is vanmiddag, dat is een herhaling. Vanavond is er Schweizerische berkillquote:Op donderdag 31 december 2020 12:35 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Door de Franse Jura met de Lignes Hirondelles van Dole naar Saint-Claude staat in de omschrijving, ik vond het prachtig iig.Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
De gemiddelde kijker zal niet weten dat het steeds ongeveer hetzelfde gebied isquote:Op donderdag 31 december 2020 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer dat Graubnden - Engadin hoekje, word er helemaal simpel van ondertussen. Er zijn echt wel 15 of 20 afleveringen RA steeds over vrijwel dezelfde lijnen daarKranpltze mssen verdichtet sein![]()
Zeven DDM1 stuurstrandrijtuigen zijn op 29 december naar de Houtrakpolder overgebracht.
Het dubbeldeksmaterieel van de eerste generatie is al een jaar uit dienst. De tijd vliegt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Oh ik ben weer raar zekerquote:Op donderdag 31 december 2020 12:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De gemiddelde kijker zal niet weten dat het steeds ongeveer hetzelfde gebied is![]()
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Altijd bergen en saaie kutdorpjes en n of twee types treinen.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Toch even kijken zometeenquote:Op donderdag 31 december 2020 14:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Altijd bergen en saaie kutdorpjes en n of twee types treinen.20:05 begint het
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
![]()
![]()
Zo ik weet niet hoe jullie 't nieuwe jaar ingaan. Ik met 300 km/h. Ge moet toch iets om de avondklok te omzeilen.
Fijne jaarwisseling iedereen![]()
En wil je dan ook nog een ijsje?quote:Op donderdag 31 december 2020 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo ik weet niet hoe jullie 't nieuwe jaar ingaan. Ik met 300 km/h. Ge moet toch iets om de avondklok te omzeilen.
Fijne jaarwisseling iedereen![]()
Dinnertrain geeft op de website aan vanaf 6 Februari te gaan rijden, met Haarlem als eerste vertrekpunt.
Hopen dat dit door kan gaan.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
quote:Op donderdag 31 december 2020 22:05 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
En wil je dan ook nog een ijsje?![]()
![]()
Welke mafkees in Lyon verzint dit..
Op de plek waar je (bijvoorbeeld) in Parijs uitcheckt, een prullenbakje voor je kaartje te maken.
Ik smijt dus blindelings m'n dagkaart weg![]()
Daahaag kaart!![]()
![]()
Vanmiddag nog eventjes naar Oldenzaal geweest:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
mooi hoor.
Wat ik begreep van de buren is dat stel 3103 weer naar Duitsland gaatAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Tussen Utrecht en Leiden worden op dit moment kennelijk planmatig sprinters ingezet. Ook wel logisch om het ICM dat daar reed vrij te spelen, omdat deze allemaal tussen het Noorden/Oosten en de Randstad nodig zijn.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Opvallend is wel de extra remwagens met daarop een extra doorgaande remleiding. Het remsysteem van ICNG heeft blijkbaar niet veel vertrouwen meer na het ongeval.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:13 schreef MTL het volgende:
Een echt nieuwjaarswonder! Ik zou er bijna emotioneel van worden...
Bijna...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Heb de gok maar genomen en voor dit jaar een Interrail besteld met 20% korting (nog t/m 4 januari): https://www.interrail.eu/nl/black-friday
Voor 23 euro extra heb je de mogelijkheid tot gratis annuleren, de datum hoef je ook nog niet van tevoren vast te leggen (moet alleen binnen 11 maanden).PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Hoewel de aanleiding uiteraard het ongeluk met de ICNG is geweest, heeft deze maatregel niet direct met de ICNG zelf te maken. Geen enkel transport van welke trein dan ook mag nog door Duitsland zonder remwagens.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 23:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
[..]
Opvallend is wel de extra remwagens met daarop een extra doorgaande remleiding. Het remsysteem van ICNG heeft blijkbaar niet veel vertrouwen meer na het ongeval.
[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 03-01-2021 01:04:43 ]![]()
Vandaag werd ICNG 3103 teruggebracht naar Duitsland:
Op deze eerste zondag van 2021 werd ICNG 3103 door Railexperts-loc 9902 weer terug naar Duitsland gebracht. Het stel gaat na een aantal testritten in Nederland weer terug naar de fabriek. Hier komt het transport langs de Farwickweg in De LuttePM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Vandaag es een stukje getourd door Nederland. Zo'n beetje het enige wat nog kan qua vermaak buiten de deur.
Ik kwam dit Bad Nieuweschans. Nooit geweten dat daar een locomotievenloods was.Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
Wat is er voor ongeval met een ICNG geweest dan?
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Op 16 Oktober 2020 was in Duitsland bij Dreileben een locomotief ontspoord die twee ICNG treinstellen trok. Eentje daarvan had forse schade opgelopen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is er voor ongeval met een ICNG geweest dan?
https://www.treinreiziger.nl/icng-ontspoord-in-duitsland/Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ow da's nie best. Maar goed daar kan die ICNG niet veel aan doen lijkt me.Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
en dan te bedenken dat ongeveer 15 jaar geleden de toen nog nieuwe D-GTW'tjes voor Arriva Noord-Nederland op eigen kracht door Duitsland reden, dus zonder Indusi en onder de naam Prignitzer Eisenbahn.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 23:54 schreef MTL het volgende:
[..]
Hoewel de aanleiding uiteraard het ongeluk met de ICNG is geweest, heeft deze maatregel niet direct met de ICNG zelf te maken. Geen enkel transport van welke trein dan ook mag nog door Duitsland zonder remwagens.
Lang vervlogen tijden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nou ja, als zou blijken dat het treinstel ineens niet meer mee zou remmen terwijl daar wel op gerekend werd dan kan ICNG (nou ja, de bouwer ervan dan) daar wel wat aan doen hoop ik toch.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ow da's nie best. Maar goed daar kan die ICNG niet veel aan doen lijkt me.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
benieuwd wanneer we de ICNG daadwerkelijk in actie gaan zien hier. Als in dat we er ook zelf in mogen en zo.Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Achja, dat zal nog wel even gaan duren. Voorlopig is het eerste wat in dienst moet komen DDZ.
Ik begrijp echter dat DDZ voorlopig nog niet terug in dienst gaat.
Het grootste deel van de DDZ-vloot staat geparkeerd bij de werkplaats Onnen in rijen van 3.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Je kan beter de vraag stellen wat de ICNG en alle andere transporten gemeen hebben, omdat niet alleen de ICNG maar ook alle andere treintypes nu op deze manier overgebracht moeten wordenquote:Op zondag 3 januari 2021 19:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou ja, als zou blijken dat het treinstel ineens niet meer mee zou remmen terwijl daar wel op gerekend werd dan kan ICNG (nou ja, de bouwer ervan dan) daar wel wat aan doen hoop ik toch.
Ik kan helaas zolang het onderzoek nog niet officieel is afgerond dingen delen over de oorzaak, dus neem het maar als een kleine hint (onder voorbehoud dat ik het verhaal goed heb begrepen).
[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 03-01-2021 22:47:44 ]![]()
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
De ICNG doet niet zo veel onder 15 kV. Dat deert die D-GTW'tjes niet zo.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat ongeveer 15 jaar geleden de toen nog nieuwe D-GTW'tjes voor Arriva Noord-Nederland op eigen kracht door Duitsland reden, dus zonder Indusi en onder de naam Prignitzer Eisenbahn.![]()
![]()
klopt, maar het is nu ook zo dat al het nieuwe dieselmat door Duitsland gesleept wordt.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICNG doet niet zo veel onder 15 kV. Dat deert die D-GTW'tjes niet zo.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het was destijds zo dat er binnen Duitsland nog spoorlijnen waren waar gewoon geen treinbeveiliging aanwezig was. Daar werd dan gereden met snelheden tot 100 km/u, pas daarboven was PZB wettelijk verplicht.
Dat is veranderd na de frontale botsing bij Hordorf in 2011, waarbij 10 doden en 23 gewonden vielen.
Ik vermoed dat er daar destijds n of andere uitzondering was waarmee het ook mogelijk werd om zulke overbrengingsritten te doen, bijvoorbeeld met een snelheidsbeperking.![]()
quote:Op zondag 3 januari 2021 22:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wist niet dat @:Vonkenboer bij de Oostenrijkse spoorwegen werkte
Das tenminste nog eens sneeuw ! Hoeveel kV is zo'n leiding ?![]()
In Oostenrijk staat 15 kV AC op de draad, met een frequentie van 16,7 Hz.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 06:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Das tenminste nog eens sneeuw ! Hoeveel kV is zo'n leiding ?![]()
In Nederland onmogelijk. Veel te onderhoudsgevoelig.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:56 schreef Bitlord het volgende:
Diep in de krochten van Youtube een interessant filmpje om de sta- en zitcapaciteit en halteringstijden aan te passen aan de uren van de dag.Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Er zijn drie 1700 locs van de Houtrakpolder naar HKS metals overgebracht. Het betreffen loc 1731, 1764 en 1755.
1731 heeft op 12 december 2019 voor het laatst met DDM1 stam 7205 gereden.
1764 heeft op 12 december 2019 voor het laatst met DDAR stam 7374 gereden.
1755 heeft op 13 december 2019 voor het laatst met DDM1 stam 7211 gereden.
Foto van Daan_VW
het voormalige Ter Haak terrein zal inmiddels goed vol staan nu daar ook de 7 stuurstandrijtuigen bijgekomen zijn uit Amersfoort.
foto van tobiash4
[ Bericht 21% gewijzigd door spectrumanalyser op 08-01-2021 14:08:27 ]Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
De FART heeft nieuwe treinen besteld bij Stadler: https://bahnblogstelle.ne(...)-die-centovallibahn/
Nu rijdt daar onder andere dit ietwat vreemde panoramastel:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Gaat DDM niet naar Dortmund om gesloopt te worden?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is weer een 1700 loc van de Houtrakpolder naar HKS metals overgebracht. Het betreft loc 1731, die op 12 december 2019 voor het laatst met stam 7205 heeft gereden.
Foto van Daan_VW
[ afbeelding ]
het voormalige Ter Haak terrein zal inmiddels goed vol staan nu daar ook de 7 stuurstandrijtuigen bijgekomen zijn uit Amersfoort.
foto van tobiash4
[ afbeelding ]Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
Dit voelt raar. Ik was bij de doop van die loc.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
1731 heeft op 12 december 2019 voor het laatst met DDM1 stam 7205 gereden.
Foto van Daan_VW
[ afbeelding ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Voor de liefhebber: Mat'54 386 van het Spoorwegmuseum maakt vandaag een conditierit naar Emmen via Deventer
https://treinposities.nl/(...)9/47/Conditierit_Mat'54_386PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Misschien voor sommigen leuk om eens door te grasduinen: luchtfoto's van emplacementen eind jaren '90. Onderaan elke pagina kan je een grootformaatfoto bekijken. Als infra niet al enorm veranderd is, dan is in elk geval vrijwel alle materieel anders.
https://beeldbank.rws.nl/(...)erBy=2&displayMode=1
tot en met pagina 17.
[ Bericht 4% gewijzigd door Bitlord op 09-01-2021 21:53:55 (-) ]![]()
Te laat...quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef dennistd het volgende:
Voor de liefhebber: Mat'54 386 van het Spoorwegmuseum maakt vandaag een conditierit naar Emmen via Deventer
https://treinposities.nl/(...)9/47/Conditierit_Mat'54_386
Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
Nog een leuk plaatje op de beeldbank van Rijkswaterstaat; ooit wel eens een gelijkvloerse kruising gezien van een elektrische spoorlijn met een smalspoorlijn waar boten over getransporteerd worden?
Foto zou van eind jaren 30 zijn langs de A12 tussen Utrecht en Den Haag, waar het trac van de A12 gegraven werd door een kanaal te graven in de slappe ondergrond.![]()
Opeens rijdt er een IC2 door jouw straat heen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op zondag 10 januari 2021 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
Opeens rijdt er een IC2 door jouw straat heen:Toch zie je nog steeds na 30 jaar hardcore old school DDR-elementen. Die straatlantaarnsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op zondag 10 januari 2021 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
Opeens rijdt er een IC2 door jouw straat heen:Er is geen Umweltzone in Bautzen, maar goed ook want het welbekende groene stickertje op de voorruit zie ik nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat voor loc hangt er achter? Niet de BR146(?) waar ze normaliter mee rijden.
[ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 10-01-2021 19:20:45 ]Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
Traxx versie 3?
https://railcolornews.com(...)r-service-an-update/
Metro's zijn er ook door deze Fabriksstrasse ook gereden![]()
![]()
De BR147 waar ze normaal mee rijden. Dat is een Traxx3quote:Op zondag 10 januari 2021 19:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er is geen Umweltzone in Bautzen, maar goed ook want het welbekende groene stickertje op de voorruit zie ik niet
Wat voor loc hangt er achter? Niet de BR146(?) waar ze normaliter mee rijden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Om over de loc maar niet te spreken natuurlijkquote:Op zondag 10 januari 2021 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch zie je nog steeds na 30 jaar hardcore old school DDR-elementen. Die straatlantaarns![]()
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
![]()
RIDING A FYRA V250 IN 2020! Trenitalia Frecciargento ETR.700 Business Class Review (Milan to Ancona)
Wie weet wanneer wij er in kunnen...dag![]()
Als het aan mij ligt wil ik nog dit jaar naar Itali toe. September ofzo en dan uiteraard met het kunstwerk van Italiaanse makelij.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja om dat te voorkomen daar heeft moeder natuur nogal wat voor over gehad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:06 schreef Peter het volgende:
RIDING A FYRA V250 IN 2020! Trenitalia Frecciargento ETR.700 Business Class Review (Milan to Ancona)
Wie weet wanneer wij er in kunnen...Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Spoorkaart van Duitsland met alle concessiehouders: https://bag-spnv.de/files(...)ternehmen%202021.pdfPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Inselbahnen waddeneilanden staan er niet opquote:Op donderdag 14 januari 2021 14:20 schreef dennistd het volgende:
Spoorkaart van Duitsland met alle concessiehouders: https://bag-spnv.de/files(...)ternehmen%202021.pdf
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Maar die is volgens mij ook niet aanbesteed toch?quote:Op donderdag 14 januari 2021 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Inselbahnen waddeneilanden staan er niet opPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Weet ik veel. Misschien valt het wel onder toeristische lijntjes of zo. Maar ze hebben wel echte DBAG bordjes op de stationsKun je van veel aanbestede lijnen niet zeggen.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
![]()
![]()
Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:44 schreef Salatrel het volgende:
Goed voor de punctualiteit. Treinen die niet rijden zijn ook niet te laat.So we just called him Fred![]()
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 23:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee.
Ik heb er n en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Maakt niet uit ik ben vrij vandaag.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 23:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee.![]()
Die nieuwe Arriva Wink blijkt een zware jongen te zijn. Het operationele gewicht is 137 ton, verdeeld over 8 assen. Dan zit je dus op net geen 17 ton per as.
https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/13-170-0001-4-001-001
Ter vergelijking de ongeveer even lange GTW 2/8 heeft een massa van 87 ton, verdeeld over 6 assen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat is 14,5t per as, 14,5t vs 17t valt toch wel mee?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ter vergelijking de ongeveer even lange GTW 2/8 heeft een massa van 87 ton, verdeeld over 6 assen.So we just called him Fred![]()
Of een bijstuurgoochem van NS.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 23:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee.
Althans, geen idee wie van die twee bedacht had dat mijn prima warme en op tijd rijdende trein opgeheven moest worden in Amersfoort. Met ervoor in de plaats een ijskoude vervanger. Hoe dan ook werd dat niet echt een succesverhaal.
In plaats van dat het behaaglijk warm werd in het vervangende geval volgde kort na vertrek een knal/flits waarna we Bilthoven bereiken. Lang verhaal kort: uiteindelijk kunnen we toch door naar Utrecht, aldaar rit opgeheven. Verkleumd haal ik een warme chocolademelk. Die kort daarna zo'n beetje uit mijn handen flikkert omdat iemand een rotje afsteekt op het perron het defecte stel kortsluiting maakt of weet ik het.
Sneeuw.
[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 16-01-2021 23:00:43 (Fix s-tag.) ]Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)![]()
mwah, het nadert wel zo'n beetje de max voor reizigersmaterieel wat nog wenselijk is. Bij nog hogere aslasten kunnen er hier en daar beperkingen op gaan treden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is 14,5t per as, 14,5t vs 17t valt toch wel mee?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Beladen. Maximaal zoude WINK 144 ton mogen zijn begrijp ik uit de documenten.quote:Op zondag 17 januari 2021 08:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Beladen of onbeladen? Want overbeladen wil je hem eigenlijk onder de 20 ton houden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dom van mij. Een GTW 2/8 heeft natuurlijk 8 assenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is 14,5t per as, 14,5t vs 17t valt toch wel mee?
Dan heb je het dus gemiddeld over 11 ton per asAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat gemiddelde zegt toch niks bij een GTW?quote:Op zondag 17 januari 2021 18:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dom van mij. Een GTW 2/8 heeft natuurlijk 8 assen
Dan heb je het dus gemiddeld over 11 ton per asNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Zeg dat wel, GTW heeft een hogere aslast dan de WINK. Ruim 19 ton volgens deze registratie.
https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/13-137-0001-3-002-001
Bij de WINK is het gewicht beter verdeeld.![]()
Bij de WINK rust de motorbak toch ook op draaistellen?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Verschil is dat de GTW twee assen onder de motorwagen heeft liggen, waar dat bij de WINK twee draaistellen zijn.![]()
Ik had niet verwacht dat op de assen onder de motorwagen van de GTW zo'n hoge asdruk zat. De WINK heeft idd twee jacobsdraaistellen, terwijl de tractiemotoren op de twee andere draaistellen gemonteerd zijn. Dat levert een betere gewichtsverdeling op.Uit dat document blijkt zelfs dat er voor de GTW 2/6 een waarschuwing is dat bij volle belading er de kans bestaat dat op de assen van de motorbak meer gewicht komt te rusten dan toe is gelaten.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:31 schreef ReisT het volgende:
Zeg dat wel, GTW heeft een hogere aslast dan de WINK. Ruim 19 ton volgens deze registratie.
https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/13-137-0001-3-002-001
Bij de WINK is het gewicht beter verdeeld.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Let wel.. Dat is dus alleen voor C2-geklassificeerde baanvakken. Vrijwel heel Nederland is C2 bij baanvaksnelheid met de mogelijkheid om afspraken te maken tot 22,5 ton aslast in exceptional payload. Die afspraken zijn bijvoorbeeld voor de Vectron gemaakt. Daarbij zijn ook beperkingen opgenomen waar die niet de baanvaksnelheid mag.![]()
Rondom de Chinese stad Dalian zijn een aantal spoorlijnen tot stilstand gekomen nadat Adobe gestopt is met Flash. Ze draaien nu op een gekraakte versie![]()
https://hk.appledaily.com(...)LKVBGVEBRLAECJPTCHM/PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
![]()
![]()
![]()
Sinds 13 december 2020 is de nieuwe treinconcessie op de Noordelijke Nevenlijnen van start gegaan. Alle treinen krijgen een nieuwe, frisse, groene huisstijl. Tevens is de dienstregeling op diverse baanvakken uitgebreid of patroonmatig gefatsoeneerd. Laatstgenoemde is vooral van toepassing tussen Leeuwarden en Harlingen Haven, waar nu dagelijks drie omlopen worden ingezet met lange kering in Harlingen. Hierdoor ontstaat een vaste halfuursdienstregeling.Op 24 januari 2021 werd voor het eerst in twee maanden de camera weer eens gepakt om wat foto's te maken in de buurt. Met de nieuwe dienstregeling kruisen de treinen tussen Leeuwarden en Harlingen ieder half uur te Dronryp. Terwijl het een groot deel van de dag mooi zonnig weer was in Frysln, trokken er in de namiddag toch flink wat wolken vanaf de Noordzee het land in. Bij vertrek van GTW 2/6-stel 10233 "Liesbeth List" richting Harlingen en GTW 2/8-stel 10327 "Jelle Zijlstra" richting Leeuwarden ontstond deze foto.
![]()
Flash vindt dit leukquote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:18 schreef dennistd het volgende:
Rondom de Chinese stad Dalian zijn een aantal spoorlijnen tot stilstand gekomen nadat Adobe gestopt is met Flash. Ze draaien nu op een gekraakte versie![]()
https://hk.appledaily.com(...)LKVBGVEBRLAECJPTCHM/
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Ik weet dat er hier machinisten zitten ik heb een vraagje bij de ns in welke schaal wordt je ingedeeld als machinist ?![]()
54 als aspirant, dan 55 als beginnend machinist. Uiterste loonschaal is 57.
Overigens komen er bovenop dat kale salaris nog onregelmatigheidstoeslagen etc.![]()
Volgens mij is er wat misgegaan met het genereren van de plankaarten. Volgens het dwarsprofiel A zouden er 6 sporen moeten liggen, volgens de plattegrond zijn het er maar 4quote:Op woensdag 27 januari 2021 16:28 schreef b2py het volgende:
Het definitieve Tracebesluit is gepubliceerd voor PHS Amsterdam Centraal.So we just called him Fred![]()
@dennistd ik meende me te herinneren dat jij eens contact hebt gehad met DB over hun app en de mogelijkheid deze in het Duits te installeren met een niet Duitse Android?
Mijn Flickr app was laatst ineens in het Duits. Geen idee hoe dat kon, dacht omdat het gekoppeld was aan een @yahoo.de mailadres. Later zag ik dat Flightradar24 ook in het Duits was, toen DB planner ook gecontroleerd, die was ook ineens Duits.
Via instelling (van Android zelf) ->systeem -> talen en invoer -> talen
Kun je talen kiezen.
Duits stond op twee, nu staat alles weer in het Engels. Heb Android onlangs ook gepdatet, misschien dat die volgorde van talen optie daarin een optie is en dat apps hun instellingen daarop aanpassen
Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
Ja, dat heb ik uiteindelijk ook gebruikt voor de DB-app. Maar helaas kun je dat dus niet op app-niveau instellen waardoor allerlei andere apps ook ineens Duits begonnen te lullen. Niet handig, zeker niet als de teksten vervolgens ook nog te lang zijn voor knoppen en zo.. Heb hem dus maar weer op Engels staanquote:Op maandag 1 februari 2021 19:13 schreef derLudolf het volgende:
@:dennistd ik meende me te herinneren dat jij eens contact hebt gehad met DB over hun app en de mogelijkheid deze in het Duits te installeren met een niet Duitse Android?
Mijn Flickr app was laatst ineens in het Duits. Geen idee hoe dat kon, dacht omdat het gekoppeld was aan een @:yahoo.de mailadres. Later zag ik dat Flightradar24 ook in het Duits was, toen DB planner ook gecontroleerd, die was ook ineens Duits.
Via instelling (van Android zelf) ->systeem -> talen en invoer -> talen
Kun je talen kiezen.
[ afbeelding ]
Duits stond op twee, nu staat alles weer in het Engels. Heb Android onlangs ook gepdatet, misschien dat die volgorde van talen optie daarin een optie is en dat apps hun instellingen daarop aanpassen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
![]()
Hij gaat weer lekker zullen we maar zeggen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik wilde net zeggen. Lekker creatief vanaf alkmaar noord via Haarlem en leiden naar Utrecht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:31 schreef dennistd het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Hij gaat weer lekker zullen we maar zeggen
Ik heb er n en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Oorzaak van uitval Amsterdam was een server die offline was. Alle werkplekken treindienstleiders stuk![]()
Ik vind het anders behoorlijk druk moet ik zeggen.quote:Ik heb er n en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Sinds gisteren rijden er weer SGM tweetjes op de baan. Vanwege gladheid mogen tweewagenstellen alleen gekoppeld aan een driewagenstel rijden in de periode tot 1 februari, vanwege de afwezigheid van magneetremmen bij de tweewagenstellen. Niet dat het nu niet meer glad is op het spoor.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Vanaf 1 januari 2022 kun je geen kaartje meer kopen bij de conducteur in het Duitse Fernverkehr. Omdat conducteurs een bonus kregen per verkocht kaartje en dat nu wegvalt krijgen ze straks 3 euro per uitgeschreven UvB.
https://www.evg-online.or(...)n-lasten-gehen-8501/PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Schandequote:Op dinsdag 2 februari 2021 12:18 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik vind het anders behoorlijk druk moet ik zeggen.![]()
De IC van 10:07 richting Nijmegen vanaf Alkmaar Noord was heerlijk rustig hoor, maar door het gedonder rondom Amsterdam werd het vanaf Alkmaar een stuk drukker omdat er veel treinen uitvielen. En sjah, dat volk hoopt zich dan op he. Als die storing er niet was geweest was het gewoon verspreid gebleven.quote:Ik heb er n en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
In Denemarken is het vervoer van opleggers per trein per direct verboden nadat er ze meerdere keren niet goed vast bleken te zitten. Twee jaar terug kwamen hierdoor acht mensen om het leven nadat een tegemoetkomende trein geraakt werd.
https://bahnblogstelle.ne(...)terzug-taschenwagen/PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
NS verwacht de DDZ vloot in April weer op de baan te hebben.
Intussen is de afvoer van SGM duidelijk zichtbaar als je langs de Dijksgracht gaat.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
En wat was nu het tril probleem en hoe hebben ze het opgelost?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
NS verwacht de DDZ vloot in April weer op de baan te hebben.
Intussen is de afvoer van SGM duidelijk zichtbaar als je langs de Dijksgracht gaat.26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+![]()
Een machinist vertelde dat het de (poets)remmen waren van de motorbakken. deze worden vervangen door schijfremmen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:23 schreef WcPot het volgende:
[..]
En wat was nu het tril probleem en hoe hebben ze het opgelost?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Klinkt als klok, klepel.
Andere bakken hebben die blokkenremmen ook (die rem was ook het probleem bij de ontsporing in Den Haag) en het waren juist vooral de normale bakken met trillingen.
Die blokkenremmen zijn er overigens niet voor de lol. Dat gaat ook om een stukje detectie van de trein en hebben verder relatief weinig daadwerkelijk remfunctie. Die vervangen door schijfremmen is volstrekte flauwekul. Dan zal er alsnog een oplossing moeten worden verzonnen voor het schoonpoetsen van de loopvlakken.
Dat de blokremmen mogelijk een soortgelijk probleem veroorzaken door de extra slijtage die het met zich meebrengt was overigens al twee jaar terug geconstateerd. Dit klinkt meer alsof een collega die oude constatering van twee jaar terug heeft gelezen en daar zelf een 'oplossing' voor heeft verzonnen. Maar goed, we gaan het meemaken.
[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 05-02-2021 12:27:08 ]![]()
Hoe kan een grote zware DDZ die minimaal 4 bakken heeft detectie problemen hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:51 schreef MTL het volgende:
Klinkt als klok, klepel.
Andere bakken hebben die poetsremmen ook (die poetsrem was ook het probleem bij de ontsporing in Den Haag) en het waren juist de normale bakken met trillingen.
Die poetsremmen zijn er overigens niet voor de lol. Dat gaat ook om een stukje detectie van de trein en hebben verder geen daadwerkelijk remfunctie. Die vervangen door schijfremmen is volstrekte flauwekul. Dan zal er alsnog een oplossing moeten worden verzonnen voor het schoonpoetsen van de loopvlakken.
Dat de poetsremmen mogelijk een soortgelijk probleem veroorzaken door de extra slijtage die het met zich meebrengt was overigens al twee jaar terug geconstateerd. Dit klinkt meer alsof een collega die oude constatering van twee jaar terug heeft gelezen en daar zelf een 'oplossing' voor heeft verzonnen. Maar goed, we gaan het meemaken.26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+![]()
Zo ongeveer elk treintype op het Nederlandse spoor heeft wel maatregelen om de detectie te verbeteren. Het mag simpelweg niet fout gaan. DDZ is daar absoluut niet uniek in.![]()
Nou, komend weekeinde en begin volgende week gaan we erachter komen of het jarenlang voorbereiden op horrorwinters eindelijk eens van pas gaat komen.![]()
Goed, goed, goed. April zal hoe dan ook niet de datum zijn waarop het materiaal in dienst zal zijn.
In de dienstregeling van 2021 zijn tot het wijzigingsblad van juni 2021 geen diensten opgenomen voor DDZ als gevolg van het onderzoek naar de trillingen in de rijtuigen van het type ABvk.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Het kan best zijn dat het materieel in april weer de baan op komt, dat weet ik niet. Alleen de oorzaak en oplossing van die machinist zijn wat... eh, vreemd![]()
![]()
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik kwam het op Fles' Facebook ook al tegen.quote:
In een normaal jaar was met dat wel een QdL ticket waard geweest. (en een hotel, want als ik om 7u vertrek vanuit Haren ben ik om 17u in Niederau)
Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
https://www.dovolena.cz/c(...)utm_content=HP-mobil
Nieuwe nachttreinverbinding van Regiojet (Studentagency) van Praha hl.n. naar Zagreb en Split via Bratislava hlavna stanica en Budapest deze zomer.
En heel veel meer heropeningen van nachttreinen, ook veel van de SNCF, de OBB, SBB.
Goed nieuws voor het klimaat, het leefmilieu en gewoon voor iedereen die comfortabel, aangenaam en in een goede sfeer en goed uitgerust aan wil komen op de bestemming.
Blijft de vraag, hoe lang duurt het nog tot het ontbrekende stuk Novi Sad-Beograd Central klaar is, want die overstap op Kelebia, dan weer Subotica (Szabadka) en dan een stuk per bus Novi Sad-Beograd Busstation (totaal geen aansluiting daar met het overig treinverkeer van Servische Staatsspoorwegen) is niet echt handig. De Chinezen zijn al een tijdje aan het bouwen daar samen met de Russische en Servische autoriteiten, maar het wil niet erg vlotten.![]()
https://www.srbvoz.rs/wp-(...).pdf?time=1612485045
Het stuk Novi Sad - Beograd Center ontbreekt dus zoals je ziet, bovendien gaat de aansluitende trein richting Crna Gora vanaf Topcider station, een behoorlijke reis per bus (ik meen buslijn 3) tussen het busstation van Belgrado en het Topcider station.
Grappig is op te merken dat bestemmingen in Kosovo door de Servische staatsspoorwegen worden aangeduid als Servisch grondgebied.![]()
De trein van Kosovo naar Macedonie vertrekt dus niet vanuit Kosovo, maar vanuit Servie volgens de Servische autoriteiten.![]()
Je kletst uit je nek.quote:
Viel best mee.
[ Bericht 13% gewijzigd door Duvel op 05-02-2021 16:18:19 ]Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Zoals ik al zei: vertel. Wat klopt er niet?quote:
Het is misschien niet de meest genuanceerde post en ik vertel niet het volledige verhaal omdat het dan een opstel van twintig pagina's gaat worden, maar ik zie er zo geen dingen in die echt niet kloppen. Hooguit dingen die onvolledig zijn, maar wat verwacht je anders op een openbaar forum
[ Bericht 15% gewijzigd door MTL op 05-02-2021 11:06:29 ]![]()
Buiten dat ik uit mijn nek klets is er overigens ook nog iets nieuws. Er wordt momenteel getest met gerecyclede dwarsliggers die gemaakt zijn van oude treinwanden:
https://nieuws.ns.nl/dwar(...)aakt-van-oude-trein/![]()
Zie DM.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:09 schreef MTL het volgende:
[..]
maar wat verwacht je anders op een openbaar forum
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Als een ze paar exemplaren van het laatste model railpocket aan elkaar ducttapen kunnen ze die ook als dwarsligger gebruikenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:45 schreef MTL het volgende:
Buiten dat ik uit mijn nek klets is er overigens ook nog iets nieuws. Er wordt momenteel getest met gerecyclede dwarsliggers die gemaakt zijn van oude treinwanden:
https://nieuws.ns.nl/dwar(...)aakt-van-oude-trein/![]()
Schijnbaar heb ik het altijd verkeerd begrepen dat de blokkenremmen vooral waren om de loopvlakken schoon te poetsen en ik kan er in de materieeldocumentatie nu ook niets meer over terugvinden, dus mijn vorige berichten kunnen genegeerd worden.quote:
De blokkenremmen op de rijtuigen zijn er om de schijfremmen te ontlasten op hoge snelheden (om oververhitting te voorkomen). Dan kan ik mij inderdaad voorstellen dat die blokkenremmen vervangen gaan worden door een ander schijfremsysteem.
De blokkenremmen op de mDDM zullen dan nog wel een uitdaging worden. Volgens mij is er weinig plek voor schijfremmen op die motorbak. Ik ben benieuwd hoe dat dan opgelost gaat worden.![]()
Ik vind het opvallend of grappig dat ProRail niet genoemd wordtquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:45 schreef MTL het volgende:
Buiten dat ik uit mijn nek klets is er overigens ook nog iets nieuws. Er wordt momenteel getest met gerecyclede dwarsliggers die gemaakt zijn van oude treinwanden:
https://nieuws.ns.nl/dwar(...)aakt-van-oude-trein/![]()
Niet nodig denk ik, de motorbak heeft ook nog een ED-rem.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:25 schreef MTL het volgende:
[..]
De blokkenremmen op de mDDM zullen dan nog wel een uitdaging worden. Volgens mij is er weinig plek voor schijfremmen op die motorbak. Ik ben benieuwd hoe dat dan opgelost gaat worden.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Jep, maar die werkt niet onder de 5 km/u en er mag ook niet vanuit gegaan worden dat de ED-rem ten alle tijden werkt. Ook bij een noodremming zijn de blokkenremmen actief op de motorbak.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet nodig denk ik, de motorbak heeft ook nog een ED-rem.
Dan is dus volgens mij de vraag of de slijtage die de blokkenremmen veroorzaken op de motorbak zodanig is dat die ook trillingen op de motorbak tot gevolg zouden kunnen hebben. In mijn ervaring waren het namelijk vooral de andere bakken die de trillingen hadden, maar n=1 uiteraard.![]()
Nou ja er mag toch al bijna niemand meer met de trein. Denk niet dat er heel veel mensen last van zullen hebben zo. Niet NOG meer last dan van het weer op zich al in ieder geval.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:44 schreef Salatrel het volgende:
LUD vanaf morgen aanvang dienst op z’n minst t/m maandag ivm verwachte weersomstandighedenSalivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
't doet denken aan een periode waarbij SLT massaal uitviel en Mat '64 van stal werd gehaald.
oude loc's die de rijp van de bovenleiding af moesten rijden.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Tijd voor testritten met de V250quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
't doet denken aan een periode waarbij SLT massaal uitviel en Mat '64 van stal werd gehaald.
oude loc's die de rijp van de bovenleiding af moesten rijden.![]()
![]()
Ah ze zouden het eens kunnen proberen halverwege de dag in te zetten. Kansloos.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:44 schreef Salatrel het volgende:
LUD vanaf morgen aanvang dienst op z’n minst t/m maandag ivm verwachte weersomstandigheden![]()
Mja.quote:Vallen de weersomstandigheden mee, dan kunnen we helaas niet meer terug naar een normale dienstregeling. Medewerkers en treinen zijn op een andere plek ingepland en de reisinformatie is gebaseerd op de aangepaste dienstregeling. Ondanks dat dit vervelend is voor onze reizigers, doen we het liever een keer te veel dan het risico te nemen dat het weer tegenvalt.
Nou ja mij zal het niet deren ook.Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Hoeveel duizend jaar voorbereiding hebben ze gehad inmiddels? 15 ofzo? Zelfde gefaal als Hugo de stomme![]()
Ach ja, de wintermaatregelen van NS bestaan al decennialang uit "Duimen dat het meevalt". En zeker met de teruglopende inkomsten sinds corona is er niet eens geld meer om ergens over na te denken. Dusjah.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:37 schreef b2py het volgende:
Hoeveel duizend jaar voorbereiding hebben ze gehad inmiddels? 15 ofzo? Zelfde gefaal als Hugo de stomme
Maar nogmaals: wie zal er wat van merken? Er zit nauwelijks nog iemand in de trein.Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
LUD?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:44 schreef Salatrel het volgende:
LUD vanaf morgen aanvang dienst op z’n minst t/m maandag ivm verwachte weersomstandighedenKranpltze mssen verdichtet sein![]()
Landelijk Uitgedunde Dienstregeling. De helft rijdt niet.quote:Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Kan nu niet meer... Zijn die vier 1200'en nog rijvaardig? Dan heb je nog 2 1300's, Hondenkop en nog een Plan V?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
't doet denken aan een periode waarbij SLT massaal uitviel en Mat '64 van stal werd gehaald.
oude loc's die de rijp van de bovenleiding af moesten rijden.Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
De dienstregeling die vanwege de Coronings ook al was uitgedund?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Landelijk Uitgedunde Dienstregeling. De helft rijdt niet.Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
op NS.nl staat precies wat en hoe.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De dienstregeling die vanwege de Coronings ook al was uitgedund?Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Na de eerste 'horrorwinter' van december 2009 hebben ze er drie jaar over gedaan om LUD te bedenken. En daar zullen we het sindsdien mee moeten doen...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:37 schreef b2py het volgende:
Hoeveel duizend jaar voorbereiding hebben ze gehad inmiddels? 15 ofzo?![]()
Op 10-10-'10 hebben ze nogeens proef gereden met een eerste vorm van LUD. Allemaal korte stukjes, alleen maar stoptreinen en miljardmiljoen keer overstappen![]()
Wel overal gratis erwtensoep![]()
Mooi rondje gemaakt toen
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Waarom was dat ook alweer nodig. De 1200 locs gebruiken rijweerstanden. Door de hoge stroomsterkte rijden ze de bovenleiding schoon?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Jup. Hoge stroom is heel warmte.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waarom was dat ook alweer nodig. De 1200 locs gebruiken rijweerstanden. Door de hoge stroomsterkte rijden ze de bovenleiding schoon?Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
Kom, Travelsnackje voor de fansquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Op 10-10-'10 hebben ze nogeens proef gereden met een eerste vorm van LUD. Allemaal korte stukjes, alleen maar stoptreinen en miljardmiljoen keer overstappen![]()
Wel overal gratis erwtensoep![]()
Mooi rondje gemaakt toenTRV / Fles' Travelsnacks #6
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Ze hebben groots gelijk, die Servirs.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 01:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
https://www.srbvoz.rs/wp-(...).pdf?time=1612485045
Het stuk Novi Sad - Beograd Center ontbreekt dus zoals je ziet, bovendien gaat de aansluitende trein richting Crna Gora vanaf Topcider station, een behoorlijke reis per bus (ik meen buslijn 3) tussen het busstation van Belgrado en het Topcider station.
Grappig is op te merken dat bestemmingen in Kosovo door de Servische staatsspoorwegen worden aangeduid als Servisch grondgebied.![]()
De trein van Kosovo naar Macedonie vertrekt dus niet vanuit Kosovo, maar vanuit Servie volgens de Servische autoriteiten.![]()
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Wat, is dat al 11 jaar geleden...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee dat was een week voor mijn busongeluk.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
quote:Op zondag 7 februari 2021 07:05 schreef b2py het volgende:
Haha het spoor is er klaar voor, tot 10 uur geen treinen 🤣![]()
![]()
![]()
Ach, er is iig geen vertragingquote:Op zondag 7 februari 2021 07:05 schreef b2py het volgende:
Haha het spoor is er klaar voor, tot 10 uur geen treinen 🤣
Ik heb er n en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Vraagje hierover trouwens, dit weten jullie vast wel. Maar waarom is de wisselverwarming gasgestookt en niet...naja...elektrisch, zoals alles op t spoor? Wind en kou gaan wel vaker hand in hand en dan heb je steeds dit gezeur dat t vlammetje wordt uitgeblazen en de verwarming niet meer werkt.![]()
Ze zijn bezig met een transitie naar elektrische wisselverwarming, maar weet niet welke sneeuwcapaciteit die heeft.![]()
Volgens mij had dit wissel elektrische verwarming.
Werkt goed zo te zien![]()
(Een van de wissels bij Hoofddorp die in de storing ligt).![]()
De wisselverwarming op elektriciteit heeft volgens Wikipedia een lager verwarmend vermogen dan gas, hierdoor is het minder goed opgewassen tegen zware sneeuw. Gelukkig hebben we nauwelijks sneeuw maar als het gaat zijn we de sjaak.![]()
12:00 inmiddels geen trein, zouden ze vandaag nog gaan rijden?
edit: het treinverkeer doet het net zo goed als de website van ProRail
[ Bericht 38% gewijzigd door b2py op 07-02-2021 09:58:33 ]![]()
Laat mij dan zeggen dat er zojuist meer dan 500 km file op de wegen is geregistreerd.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Er wordt momenteel genventariseerd waar treinverkeer mogelijk zou zijn. Er gaan zo leeg materieelritten rijden om de sporen te controleren.![]()
Met hoeveel verkeer?quote:Op zondag 7 februari 2021 10:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laat mij dan zeggen dat er zojuist meer dan 500 km file op de wegen is geregistreerd.![]()
Waarom zou ProRail nog geld investeren in allerlei voorzieningen om het spoorwegennet bij sneeuwval berijdbaar te houden als er slechts 1x in de 10 jaar sneeuw valt in deze proporties. Dan is het gewoon goedkoper om het hele treinverkeer voor een dag plat te leggen.![]()
Echte file of snelheid onder de 50 km/u? Hangt allemaal nogal af van je definitie van file...quote:Op zondag 7 februari 2021 10:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laat mij dan zeggen dat er zojuist meer dan 500 km file op de wegen is geregistreerd.![]()
Arriva Noord-Nederland wil weer gaan rijden, want in het noorden ligt niet veel. Ook op de Kippenlijn willen ze het weer gaan proberenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Zeer veel vertraging, langzaam rijden. Geen echte files inderdaad.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Echte file of snelheid onder de 50 km/u? Hangt allemaal nogal af van je definitie van file...
ANWB geeft aan: 77 files 537 kmRoses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
In Wuppertal is de Schwebebahn vanmorgen vast komen te zitten. De zes inzittenden zijn door de brandweer met de ladderwagen bevrijd: https://www.frankenpost.d(...)56-8f870912dd3a.htmlPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dan blaas je de stenen uit het bed manBovendien helpt dit ook niet bij meer dan 20-30 cm sneeuw denk ik
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 07-02-2021 14:19:59 ]Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
In Nederland zijn we gewoon z volgevreten dat we het bijltje er direct bij neergooien als het even tegenzit.
"We doen ongelofelijk ons best maar.... De praktijk blijkt weerbarstiger, het is ingewikkeld, het is ook het kostenplaatje, we moeten keuzes maken, soms zit het tegen, dit komt maar eens in de 5 jaar voor, veiligheid staat voorop, we moeten zorgvuldig te werk gaan, wij zijn geen robots, het systeem is hier niet op gemaakt, we zijn afhankelijk van een externe partij, we vragen een beetje begrip."
Bij negen van de tien bedrijven en instanties kom je deze retoriek tegen zodra er ook maar n probleem de kop op steekt. Hoe groot of klein het probleem is doet er niet eens toe. Gewoon excuses zoeken, in de slachtofferrol kruipen en wachten tot de storm overwaait.
Mag er ook eens een keer een zware uitdaging in het werk zitten? Mag het eens niet 'insta-perfect' zijn? Of moet werkelijk iedere werkdag als een hapklaar brokje zijn?
Het chronische gebrek aan vastberadenheid, toewijding, veerkracht. Daar schrik ik iedere keer weer van.![]()
hmm, het filmpje liegt?quote:Op zondag 7 februari 2021 14:30 schreef b2py het volgende:
Ik heb wel degelijk het idee dat het werkt, en ook daar schieten de stenen niet uit de ballast.
dag![]()
Precies dat.quote:Op zondag 7 februari 2021 09:28 schreef b2py het volgende:
De wisselverwarming op elektriciteit heeft volgens Wikipedia een lager verwarmend vermogen dan gas, hierdoor is het minder goed opgewassen tegen zware sneeuw. Gelukkig hebben we nauwelijks sneeuw maar als het gaat zijn we de sjaak.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
9 van de 10 bedrijven kunnen we dan ook best een dagje missen.quote:Op zondag 7 februari 2021 15:13 schreef Vriezzer het volgende:
Bij negen van de tien bedrijven en instanties kom je deze retoriek tegen zodra er ook maar n probleem de kop op steekt. Hoe groot of klein het probleem is doet er niet eens toe. Gewoon excuses zoeken, in de slachtofferrol kruipen en wachten tot de storm overwaait.So we just called him Fred![]()
Zwolle-Kampen is inmiddels ook gestaakt op last van ProRail...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Oepsquote:Op zondag 7 februari 2021 15:14 schreef Peter het volgende:
[..]
hmm, het filmpje liegt?
[ afbeelding ]![]()
![]()
Waarom is eigenlijk het treinverkeer in Zuid-Limburg gestaakt?Daar ligt gn sneeuw.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)![]()
Noodzakelijk om de verspreiding van Limburgse variant van COVID tegen te gaan. Symptomen zijn o.a. Onverstaanbaar communiceren.quote:Op zondag 7 februari 2021 17:49 schreef Eix het volgende:
Waarom is eigenlijk het treinverkeer in Zuid-Limburg gestaakt?Daar ligt gn sneeuw.
![]()
Arriva is er zo te lezen ook maar weer mee gekapt vanwege te veel storingenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik denk eerder omdat ProRail het makkelijker vond om maar gewoon alles plat te gooien. Zwolle-Kampen is ook gestaakt op last van ProRail, niet omdat het baanvak (zonder wissels) onberijdbaar was.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Omdat het makkelijker is... Wat voor faalbedrijf ben je dan.
Kunnen ze ziekenhuispersoneel ook nu wel vrij geven, "omdat het makkelijker is"
Kranpltze mssen verdichtet sein![]()
Linke soep momenteel hier. de overweg ligt iets hoger en op de overweg ligt veel sneeuw. de ene na de andere auto komt momenteel vast te zitten op de overweg.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
![]()
Steeds meer politieke partijen nemen de Lelylijn op in hun verkiezingsprogramma.
Ben wel benieuwd of en wanneer deze er dan uiteindelijk gaat komen, is dwars door het natuurgebied hier vlakbij. Verder natuurlijk wel een goed plan om Zwolle te ontlasten, dat blijft de bottleneck.![]()
Aan de andere kant.. dit is ook weer zo watquote:Op zondag 7 februari 2021 15:14 schreef Peter het volgende:
[..]
hmm, het filmpje liegt?
[ afbeelding ]![]()
Nou daar istie, NS rijdt morgen alleen een sprinterdienst in Nederland. Wat fijn dat we daar ooit voor hebben geoefend! https://www.prorail.nl/liveblogs/winters-weer![]()
Het is maar goed dat ze op Utrecht CS dat enorme bord hebben opgehangen anders hadden al die treinen die niet rijden er niet opgepast.![]()
quote:Op maandag 8 februari 2021 20:07 schreef Salatrel het volgende:
Het is maar goed dat ze op Utrecht CS dat enorme bord hebben opgehangen anders hadden al die treinen die niet rijden er niet opgepast.![]()
![]()
Mijn garagedeur was vastgevroren maar heet water en een droge doek maakte daar korte metten mee. Verder heb ik de baas even op de hoogte gesteld van dat ik maar thuiswerk vanwege het weer
Bier.![]()
Op de lijn Alkmaar-Uitgeest maakt men gebruik van 1 spoor.
Het andere spoor is op station Castricum volledig verdwenen onder een hoge berg sneeuw.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ik vond het al zo vaag toen ik de vertrektijden op Alkmaar Noord controleerde (moet morgen naar Hoorn) en zag dat de sprinters naar amsterdam vanaf spoor twee vertrokkenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op de lijn Alkmaar-Uitgeest maakt men gebruik van 1 spoor.
Het andere spoor is op station Castricum volledig verdwenen onder een hoge berg sneeuw.
Ik heb er n en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Erhm, omdat je dan heel je materieel aan puin zal rijden? Men is ter hoogte van Uitgeest nog bezig om de sneeuwduinen op te ruimen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:15 schreef b2py het volgende:
Waarom ploegen ze daar niet gewoon met een trein doorheen dan? Bang voor ontsporing??Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Overal ter wereld ploegen de treinen door sneeuw heen, en in Nederland gaat alles naar de knoppen. Volgens mij is de vorm van de neus van een VIRM perfect voor een ploeg![]()
Nou...heb je Groot-Brittani wel eens gezien met een centimeter of 2 sneeuw?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:35 schreef b2py het volgende:
Overal ter wereld ploegen de treinen door sneeuw heen, en in Nederland gaat alles naar de knoppen. Volgens mij is de vorm van de neus van een VIRM perfect voor een ploeg![]()
De Britten hebben sneeuwploegen, en niet alleen in Schotland.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:39 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nou...heb je Groot-Brittani wel eens gezien met een centimeter of 2 sneeuw?
![]()
Vriendjes![]()
Twee van mijn hobby's komen samenWie weet me te vertellen wat voor loc er op dit biljet afgebeeld staat? Algerije, 1983. Alvast bedankt
(ik heb er nog wel een paar hoor, misschien een leuk puzzeltje of zo
)
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Ik kan de straat uit komen met de auto na wat schuiven, dus dat valt mee. Alleen de bussen rijden niet, dus daarvoor hoef ik er niet uit momenteelquote:![]()
Kwam net deze foto tegen van de 2205 die met de sneeuwschuiver over de Betuweroute geweest is vanmorgen:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Wat een vet biljet!!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Vriendjes![]()
Twee van mijn hobby's komen samenWie weet me te vertellen wat voor loc er op dit biljet afgebeeld staat? Algerije, 1983. Alvast bedankt
(ik heb er nog wel een paar hoor, misschien een leuk puzzeltje of zo
)
[ afbeelding ]
Ik denk dat het een General Motors GT22 of GT26 met eventuele toevoegingsletters is..Bier.![]()
Ziet er naar uit dat die allebei in Algerije gereden hebbenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat een vet biljet!!
Ik denk dat het een General Motors GT22 of GT26 met eventuele toevoegingsletters is..We puzzelen even verder
Meer zien?
Djibouti 1988 (model is misschien iets te generiek?)
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Voorts heb ik nog deze prachtigerd aangeschaftmaar die is nog onderweg. Azerbeidjan 1920.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Dat plaatje moest ik ff apart openen maar vet hoor!!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Voorts heb ik nog deze prachtigerd aangeschaftmaar die is nog onderweg. Azerbeidjan 1920.
[ afbeelding ]Bier.![]()
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziet er naar uit dat die allebei in Algerije gereden hebbenWe puzzelen even verder
Meer zien?
Djibouti 1988 (model is misschien iets te generiek?)
[ afbeelding ]Das een Beelquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziet er naar uit dat die allebei in Algerije gereden hebbenWe puzzelen even verder
Meer zien?
Djibouti 1988 (model is misschien iets te generiek?)
[ afbeelding ]
Reteirritant dat ik tussen twee posts moet CTRL-F5'en trouwens. Eens kijken of ik er nog meer CSS uit kan roppen die niet nodig is.Bier.![]()
Een NS 2600 lijkt ie wel een beetje op he? Maar volgens mij kan het gewoon ook bijvoorbeeld een Taigatrommel zijn of zo. Te weinig diagnostische kenmerken.quote:Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Dat liveblog.... ik vond dat behoorlijk niet live voor een liveblog de afgelopen dagen. En dit artikel leest als huiliehuilie. Ik snap best dat het allemaal niet makkelijk is maar hmmm... Misschien ligt het aan mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
hieronder schijnen rails te liggen
[ twitter ]Bier.![]()
ligt niet aan jou. Ik vind het wel vreemd dat er niet meer gekozen is om de sporen met locomotieven sneeuwvrij te maken
En te kijken welke wissels er nodig zijn om iig snel een basisdienstregeling op te startenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
De HTM rijdt al dagen met vier pekeltrams door de nachten om de sporen en wissels vrij te houden. Wat doet ProRail?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
ligt niet aan jou. Ik vind het wel vreemd dat er niet meer gekozen is om de sporen met locomotieven sneeuwvrij te maken
En te kijken welke wissels er nodig zijn om iig snel een basisdienstregeling op te startendag![]()
Onze zuiderburen zijn niet echt onder de indruk, als ik dit draadje mag geloven:
https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=43&t=14732![]()
Hier heb ik ook last van.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
[..]
Das een Beel
Reteirritant dat ik tussen twee posts moet CTRL-F5'en trouwens. Eens kijken of ik er nog meer CSS uit kan roppen die niet nodig is.Na de eerste keer blijft de invoer knop op bezig staan
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+![]()
Dat is sinds Danny's aftrekbalk er onderaan bij is gekomen en uitschakelen heeft niet zoveel zin. Het komt omdat 'we' een adblocker gebruiken waardoor ze de meuk expres om zeep helpen in de hoop dat we 'm uitschakelen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 03:32 schreef WcPot het volgende:
[..]
Hier heb ik ook last van.Na de eerste keer blijft de invoer knop op bezig staan
Bier.![]()
Er bleek nog een verdwaalde sneeuwschuiver in de voormalige NS-werkplaats in Amersfoort te liggen. Die sneeuwschuiver past op een 2200 of een 6400.
Al is het natuurlijk beklagenswaardig dat dit pas op dinsdag is gebeurd n met museumspul omdat er niet eerder iets beters geregeld was.![]()
Goederenvervoerder DB Cargo Nederland meldt dat het een begin heeft gemaakt met het opstarten van de treindienst. Deze lag sinds zaterdag stil als gevolg van een combinatie van krachtige wind, sneeuw en strenge vorst. Inmiddels zijn de belangrijkste routes volgens de vervoerder te berijden.
bron: https://www.spoorpro.nl/s(...)verkeer-langzaamaan/Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
maar er zijn nog steeds flinke wijzigingen incl een volledig uitgevallen route (tram 19) t/m 14 februariquote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:50 schreef Peter het volgende:
[..]
De HTM rijdt al dagen met vier pekeltrams door de nachten om de sporen en wissels vrij te houden. Wat doet ProRail?![]()
![]()
Heeft NS al een testrondje met de ICNG gedaan? Of gaan we er de komende winter achter komen dat die trein k niet tegen sneeuw kan?So we just called him Fred![]()
Ik denk het laatste. Komen ze erachter dat er allemaal stuifsneeuw op de meest onverwachte plekken terechtkomt waardoor ze weer aanpassingen moeten maken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:49 schreef Fred het volgende:
Heeft NS al een testrondje met de ICNG gedaan? Of gaan we er de komende winter achter komen dat die trein k niet tegen sneeuw kan?Dit was een hele mooie test geweest
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+![]()
Durven ze niet meer nadat de V250 ook toevallig in de sneeuw 'moest' testen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:49 schreef Fred het volgende:
Heeft NS al een testrondje met de ICNG gedaan? Of gaan we er de komende winter achter komen dat die trein k niet tegen sneeuw kan?![]()
In lijn 19 zit toch nog geen kip, pas als die doorgetrokken is naar de TU heeft die lijn zin.. de HTM doet het best prima verder.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:25 schreef mschol het volgende:
[..]
maar er zijn nog steeds flinke wijzigingen incl een volledig uitgevallen route (tram 19) t/m 14 februaridag![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)wege-winterweer.html
Begint nu wel een beetje zielig te worden hoorEr gebeurt niks wat niet al dagen geleden voorspeld was, en de goegemeente komt geen millimeter verder dan "misschien gaat het morgen beter"
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen![]()
Ze hebben zoveel geluk met coroon dat veel mensen thuis moeten werken. Hoe krijg je het voor elkaar, zo gigantisch te blunderen. Tijd dat er koppen rollen.![]()
Oh, nu wel!! Mr_Klaasje kijk!!quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:38 schreef b2py het volgende:
Ze hebben zoveel geluk met coroon dat veel mensen thuis moeten werken. Hoe krijg je het voor elkaar, zo gigantisch te blunderen. Tijd dat er koppen rollen.![]()
![]()
Bier.![]()
Dat het met museummat gebeurd is niet erg, ze hebben zelf geen diesels meer, dus ja of ze een museum nou een leuk klusje gunnen of een aannemer maakt niet zoveel uit toch?quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er bleek nog een verdwaalde sneeuwschuiver in de voormalige NS-werkplaats in Amersfoort te liggen. Die sneeuwschuiver past op een 2200 of een 6400.
Al is het natuurlijk beklagenswaardig dat dit pas op dinsdag is gebeurd n met museumspul omdat er niet eerder iets beters geregeld was.
Wel knullig dat zo'n ding zo laat werd gevonden.Kranpltze mssen verdichtet sein
Forum Opties Forumhop: Hop naar: