Gaat het dan toch verboden worden om profeten te beledigen?quote:1. Wij moslims veroordelen met klem alle vormen van geweld naar aanleiding van de spotprenten.
2. Dit gezegd te hebben, vinden wij moslims ook dat het beledigen van onze profeet Mohammed niets te maken heeft met de vrijheid van meningsuiting. Het is eerder een tekort aan fatsoen en leidt ook nog eens tot maatschappelijke spanningen alsook het structureel beledigen van moslims.
3. Wij roepen de overheid dan ook op om het beledigen van de profeet (zelfs alle profeten) strafbaar te stellen.
https://www.petities.com/(...)igen_van_de_profeet/
Meer dan 49000 inmiddels, je mag de TT regelmatig updaten.quote:Op maandag 2 november 2020 17:11 schreef Justin_Case het volgende:
47000 handtekeningen tegen het beledigen van een sprookjesfiguur.
Je op laten naaien door een tekening is achterlijk.quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben geen moslim maar heb ook grote moeite met die Charlie Hebdo-achtige ‘cartoons’. Beledigen omdat het kan is achterlijk.
Je snapt het niet.quote:Op maandag 2 november 2020 17:17 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Je op laten naaien door een tekening is achterlijk.
Wel mee eens maar hoe vaak zie je nu die cartoons, ik bedoel, het is niet zo dat we erover struikelen als we de deur uitgaan.quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben geen moslim maar heb ook grote moeite met die Charlie Hebdo-achtige ‘cartoons’. Beledigen omdat het kan is achterlijk.
Jij gaat dood van handtekeningen?quote:Op maandag 2 november 2020 17:19 schreef SuperKaas het volgende:
Letten jullie op lieve linkshuppelmensjes..? Al vijftig duizend handtekeningen van wappies die ons dood willen hebben!
Niveautje weerquote:Ik onderteken deze petitie omdat dit gewoon niet meer zo door kan gaan !! De islam en onze profeet blijven beledigen en daar mee weg komen kan gewoon niet meer !!! Elke ras en elk geloof heeft zijn rechten dus moet de islam ook die recht krijgen!! Normaal moet het van zelf sprekend zijn dat het strafbaar is maar blijkbaar moeten we er veel voor doennom die recht te krijgen jammer genoeg ! Maar inschallah zal dit ons lukken ! We zijn allemaal 1 !!!
Kabouterseks? Daar zie ik als een dwerg tegenop!quote:Op maandag 2 november 2020 17:24 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb ooit een paddenstoel beledigd door te roepen dat paddo's voor sukkels zijn. Vervolgens werd er een handtekeningenactie op touw gezet door opvallend kleine mensen met een puntmuts die vonden dat het wettelijk verboden zou moeten zijn om paddenstoelen te beledigen. Gelukkig heeft deze petitie het nooit gehaald bij de wetgever. Gaat deze 'profeet' het dan wel lukken?
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op maandag 2 november 2020 17:21 schreef skrn het volgende:
[..]
Wel mee eens maar hoe vaak zie je nu die cartoons, ik bedoel, het is niet zo dat we erover struikelen als we de deur uitgaan.
Ben tegen de petitie, daar niet van.
Is dit ter info..?quote:Op maandag 2 november 2020 17:24 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb ooit een paddenstoel beledigd door te roepen dat paddo's voor sukkels zijn. Vervolgens werd er een handtekeningenactie op touw gezet door opvallend kleine mensen met een puntmuts die vonden dat het wettelijk verboden zou moeten zijn om paddenstoelen te beledigen. Gelukkig heeft deze petitie het nooit gehaald bij de wetgever. Gaat deze 'profeet' het dan wel lukken?
Vrees dat je gelijk hebt. Vroeger, wanneer onze landen werden werden bedreigd door de moslims, hadden we daar een middel tegen.quote:Op maandag 2 november 2020 17:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat onze overheersers hiervoor gaan bukken.
Sterker nog, ik zie het niet voor me dat dit nog 10 jaar tegen wordt gehouden.
Je beledigd voelen is een keuze , je kan ook gewoon je schouders ophalen en verder gaan met je levenquote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit méén je niet. Sorry, kan ik niet serieus nemen.quote:Op maandag 2 november 2020 17:34 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Je beledigd voelen is een keuze , je kan ook gewoon je schouders ophalen en verder gaan met je leven
quote:Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
Wat is dan jouw oplossing? Verbieden?quote:Op maandag 2 november 2020 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit méén je niet. Sorry, kan ik niet serieus nemen.
Maar moet het dan maar verboden worden?quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
quote:Ik onderteken dit ,omdat ik tegen racisme ben tegen de islam.
Verbieden ook weer niet. Fatsoen, dat is wat ik hier mis. Niet op die profeet gaan stampen omdat het kan. Wij zijn zo ongelofelijk asociaal soms.quote:Op maandag 2 november 2020 17:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat is dan jouw oplossing? Verbieden?
Boca is een trollquote:Op maandag 2 november 2020 17:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat is dan jouw oplossing? Verbieden?
Ik heb dezelfde instelling dat schelden geen pijn doet. Het probleem is dat je dingen serieus neemt die je niet serieus moet nemen en dingen niet serieus neemt die wel serieus bedoeld zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En dan buigen voor terrorisme en geweld? Vind het knap dat mensen het nog durvenquote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Verbieden ook weer niet. Fatsoen, dat is wat ik hier mis. Niet op die profeet gaan stampen omdat het kan. Wij zijn zo ongelofelijk asociaal soms.
Ik heb hem 4x ondertekend onder alias "profeet Mohammed"quote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef TornadoDK het volgende:
Lol niks mis met een pedofiel beledigen.
Waarom gaan ze trouwens niet emigreren? Als ze hun geloof niet vrij kunnen belijden moeten ze van hun geloof naar een land gaan waar dit wel kan. Alle ondertekenaars graag een enkeltje midden oosten.
Als moslims ophouden vrouwen lastig te vallen op straat en in het zwembad, onze bejaarden te beroven (toch maar ongelovigen) stoppen met grensrechters doodschoppen, tramreizigers afslachten, filmmakers van de fiets knallen...quote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Niet op die profeet gaan stampen omdat het kan.
Maar dat is niks. Je kan iemand niet gebieden fatsoenlijk te zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Verbieden ook weer niet. Fatsoen, dat is wat ik hier mis. Niet op die profeet gaan stampen omdat het kan. Wij zijn zo ongelofelijk asociaal soms.
Als cabaretiers aan het beledigen slaan heb ik daar ook grote moeite mee.quote:Op maandag 2 november 2020 17:37 schreef Magica het volgende:
[..]
Maar moet het dan maar verboden worden?
Er staan elke dag cartoons in de krant over van allerlei mensen en verschillende bevolkingsgroepen.
Niemand hoeft een uitzonderingspositie te hebben.
Hoe vaak word je als vrouw niet beledigd door een of andere cabaretier of wat?
Maar moet dit dan ook verboden worden dat is een hellend vlak tot de volgende beledigde zich weer aandient...
Exact, want wat is de definitie van fatsoen? Ik vind het niet fatsoenlijk om een ander iets op te leggen.quote:Op maandag 2 november 2020 17:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar dat is niks. Je kan iemand niet gebieden fatsoenlijk te zijn.
Tevens is het jouw visie op fatsoen. Ik zie het juist als onfatsoenlijk om te verwachten dat iemand altijd maar fatsoenlijk is.
Ik als ongelovige kaffer voel me dag in dag uit geschoffeerd door stomme regeltjes en continu gejank van de volgers van een bepaalde religie.quote:
Kusje op je emotiequote:Op maandag 2 november 2020 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als cabaretiers aan het beledigen slaan heb ik daar ook grote moeite mee.
quote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo.
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat een stel internettrollen onder de noemer "vrijheid!!" zoveel mensen mogen kwetsen door de profeet Mohammed te beledigen. Terwijl als je enigszins fatsoen hebt dan doe je dit gewoon niet en dan is dit dus ook geen inperking van je vrijheid.
Petitie getekend.
Er worden al heel lang karikaturen gemaakt van alles wat los en vast zit. Er is maar 1 groepering die daar moeilijk over doet. Grappig is dat dat ook nog eens een van de minst tolerante groeperingen op deze aardkloot is.quote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat kan ik tot op zekere hoogte begrijpen en mijn advies is dan: kijk er niet naar!quote:Op maandag 2 november 2020 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb iets meer fatsoen denk ik.quote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kusje op je emotieJe bent labiel. Dat is niet beledigend bedoeld maar een feitelijke constatering.
Het is fatsoenlijk een ander te laten doen wat diegene wil, binnen de grenzen van de wet.quote:Op maandag 2 november 2020 17:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Exact, want wat is de definitie van fatsoen? Ik vind het niet fatsoenlijk om een ander iets op te leggen.
https://www.petities.com/(...)m_rows=10&s=78798777quote:50662 Profeet Mohammed [Nederland] Mekka Ik teken, omdat ik mezelf niet kan beschermen en hulp nodig heb van de Nederlandse overheid. Ik is zwak en hou niet van strips.
Yaaaaayyyyquote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo.
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat een stel internettrollen onder de noemer "vrijheid!!" zoveel mensen mogen kwetsen door de profeet Mohammed te beledigen. Terwijl als je enigszins fatsoen hebt dan doe je dit gewoon niet en dan is dit dus ook geen inperking van je vrijheid.
Petitie getekend.
Als die gedachte jou gelukkig maakt wie ben ik om je tegen te spreken? Geloof lekker waar je in wilt, maar leg een ander niet jouw geloof op.quote:Op maandag 2 november 2020 17:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb iets meer fatsoen denk ik.
dubbel Mquote:Op maandag 2 november 2020 17:52 schreef Azula het volgende:
Niveautje borrelnootje wel als je oh zo’n lol kunt hebben over Mohamed. Humor voor simpele mensen.
Fatsoen. Voor de profeet van een geloof dat jou en mij dood wil hebben. Echt dus niet.quote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
lolquote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo.
Petitie getekend.
Je komt bijna geloofwaardig over zonder te trollenquote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo.
Petitie getekend.
Ik weet niet of je nu zelf trolltquote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo.
Petitie getekend.
Is niet mijn geloof, is wat ik normaal vind.quote:Op maandag 2 november 2020 17:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als die gedachte jou gelukkig maakt wie ben ik om je tegen te spreken? Geloof lekker waar je in wilt, maar leg een ander niet jouw geloof op.
Satire is een normaal onderdeel van het leven.quote:Op maandag 2 november 2020 18:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Is niet mijn geloof, is wat ik normaal vind.
En wanneer er parels van dat geloof worden gearresteerd omdat ze een aanslag wilden plegen, doe je het af met dat we er maar aan moeten wennen.quote:Op maandag 2 november 2020 18:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is ook hemeltergend. Maar ontslaat je niet van de plicht je fatsoen te houden.quote:Op maandag 2 november 2020 17:43 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Als moslims ophouden vrouwen lastig te vallen op straat en in het zwembad, onze bejaarden te beroven (toch maar ongelovigen) stoppen met grensrechters doodschoppen, tramreizigers afslachten, filmmakers van de fiets knallen...
...dan wil ik er best over eens over nadenken
Ik vind beledigen omdat het kan ook achterlijk. Maar het strafbaar stellen is ook belachelijk. Wie bepaalt immers wat een belediging is? En wie bepaalt of het terecht is, of dat het alleen maar was "omdat het kon".quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Die mensen zijn alleen maar gekwetst in hun islamitische heerszucht. Als je anderen je eigen geloofsregels wil opleggen dan gaat het niet om om tere zieltjes die gekwetst zijn maar om totalitaire haatdragende radicalen die jouw en mijn vrijjheid van godsdienst aanvallen.quote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo.
Petitie getekend.
Je kunt iemand gebieden zijn fatsoen te houden! Moet je nou eens lezen wat hier allemaal voorbij komt aan scheldwoorden. Zo grof!quote:Op maandag 2 november 2020 17:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar dat is niks. Je kan iemand niet gebieden fatsoenlijk te zijn.
Tevens is het jouw visie op fatsoen. Ik zie het juist als onfatsoenlijk om te verwachten dat iemand altijd maar fatsoenlijk is.
'Een gezegende goedemiddag, beste moslimmeneer. Ik zie dat u bezig bent het hoofd van mijn landgenoot af te hakken. Ik verzoek u vriendelijk daarmee te stoppen. Verder wens ik u nog een prettige voortzetting van deze mooie dag.'quote:Op maandag 2 november 2020 18:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar ontslaat je niet van de plicht je fatsoen te houden.
Je laat je wel kennen.quote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Er worden al heel lang karikaturen gemaakt van alles wat los en vast zit. Er is maar 1 groepering die daar moeilijk over doet. Grappig is dat dat ook nog eens een van de minst tolerante groeperingen op deze aardkloot is.
So sod off.
Goed argument, hoor.quote:
In het dagelijks leven, dat bedoel ik.quote:Op maandag 2 november 2020 18:11 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
'Een gezegende goedemiddag, beste moslimmeneer. Ik zie dat u bezig bent het hoofd van mijn landgenoot af te hakken. Ik verzoek u vriendelijk daarmee te stoppen. Verder wens ik u nog een prettige voortzetting van deze mooie dag.'
Hm, gaat m niet worden denk ik
Jouw norm, mijn norm. Leg elkaars normen niet aan elkaar op.quote:Op maandag 2 november 2020 18:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die Franse leraar was gewoon bezig met zijn dagelijks leven. Die 3 mensen in kerk in Nice, ook. De slachtoffers bij het concert van Ariana Grande in Manchester ook.quote:Op maandag 2 november 2020 18:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In het dagelijks leven, dat bedoel ik.
Jij doet hetzelfde, dat mag toch?quote:Op maandag 2 november 2020 18:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jouw norm, mijn norm. Leg elkaars normen niet aan elkaar op.
Neeeeeeeee, of wij fatsoenlijk kunnen zijn in het GEWONE dagelijks leven.quote:Op maandag 2 november 2020 18:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die Franse leraar was gewoon bezig met zijn dagelijks leven. Die 3 mensen in kerk in Nice, ook. De slachtoffers bij het concert van Ariana Grande in Manchester ook.
De profeet?quote:Op maandag 2 november 2020 17:33 schreef Mikeytt het volgende:
Ik heb m ook maar getekemd, puur voor de lol
Ik leg jou geen moraal op wat wel of niet fatsoenlijk is en dat doe jij wel. Gelukkig probeer je je moraal niet wettelijk af te dwingen.quote:Op maandag 2 november 2020 18:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij doet hetzelfde, dat mag toch?
Is toch al gauw een groot dorp met allemaal staatsvijandenquote:Op maandag 2 november 2020 18:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik vind 47000 handtekeningen nu niet echt veel.
Zoals ik al zei, die Franse leraar was GEWOON bezig met zijn dagelijks leven. Die 3 mensen in de kerk in Nice, ook. De slachtoffers bij het concert van Ariana Grande in Manchester ook.quote:Op maandag 2 november 2020 18:17 schreef Boca_Raton het volgende:
Neeeeeeeee, of wij fatsoenlijk kunnen zijn in het GEWONE dagelijks leven.
Nou, ik ben strenger dan jij, maar ook jij wil je vrijere moraal aan mij opdringen.quote:Op maandag 2 november 2020 18:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik leg jou geen moraal op wat wel of niet fatsoenlijk is en dat doe jij wel. Gelukkig probeer je je moraal niet wettelijk af te dwingen.
Laat maar.quote:Op maandag 2 november 2020 18:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, die Franse leraar was GEWOON bezig met zijn dagelijks leven. Die 3 mensen in DE kerk in Nice, ook. De slachtoffers bij het concert van Ariana Grande in Manchester ook.
Maar jij maakt je liever druk om een cartoon.
het lijkt er op dat er een filter tussen zit voor Nederlandse scheldwoorden.quote:Op maandag 2 november 2020 18:18 schreef Hydrogeny het volgende:
Worden deze ook allemaal gecontroleerd?
Het grote verschil is dat de mensen en geloven die door de cabaretiers beledigd worden geen idiote dingen gaan doen. En deze groep gelovigen wél.quote:Op maandag 2 november 2020 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat lijkt me verstandig. Je hebt geen verhaal, namelijk.quote:
Ja, dat is zo.quote:Op maandag 2 november 2020 18:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat de mensen en geloven die door de cabaretiers beledigd worden geen idiote dingen gaan doen. En deze groep gelovigen wél.
Je snapt me niet joh.quote:Op maandag 2 november 2020 18:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat lijkt me verstandig. Je hebt geen verhaal, namelijk.
Definieer streng en vrij.quote:Op maandag 2 november 2020 18:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik ben strenger dan jij, maar ook jij wil je vrijere moraal aan mij opdringen.
Een fellere reactie dan wanneer iemand een aanslag wil plegenquote:Op maandag 2 november 2020 18:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt iemand gebieden zijn fatsoen te houden! Moet je nou eens lezen wat hier allemaal voorbij komt aan scheldwoorden. Zo grof!
Petities.com kent geen grenzen. Heel de wereld wil deze wetgeving.quote:Op maandag 2 november 2020 18:21 schreef boekenplank. het volgende:
Bijna de helft van de ondertekenaars is Belg. Wist niet dat we een gezamenlijk wetboek van Strafrecht hebben.
Kan geregeld worden, doe 't dan via een VPN. Zal je net zien dat die eigenaar van petities.com toevallig ook dat achterlijke geloof aanhangt. Ben je mooi de sigaar.quote:Op maandag 2 november 2020 18:22 schreef Hydrogeny het volgende:
Kunnen we een petitie maken tegen deze petitie? Kijken wat sneller oploopt?
Ik snap je prima. Jij wil anderen jouw interpretatie van 'fatsoen' opdringen. Daar hebben gelovigen door de eeuwen heen een handje van. En ondertussen gooiden ze mensen op de brandstapel, hakten ze handen af of onthoofden ze andersdenkenden. Eng ben je.quote:
Ben jij bang voor mij? Omdat ze eeuwen terug misdaden begingen? Joh, ik heb het over fatsoen. Kijk dan hoe allergisch jij er voor bent...quote:Op maandag 2 november 2020 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik snap je prima. Jij wil anderen jouw interpretatie van 'fatsoen' opdringen. Daar hebben gelovigen door de eeuwen heen een handje van. En ondertussen gooiden ze mensen op de brandstapel, hakten ze handen af of onthoofden ze andersdenkenden. Eng ben je.
Dit ja.quote:Op maandag 2 november 2020 17:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind het sneu dat mensen zich beledigd voelen door cartoons of slechte grappen en als iemand aangeeft dat een opmerking die ik maak hem kwetst dan zal ik er alles aan doen om die persoon niet meer te kwetsen.
Probleem is alleen dat mijn gedrag altijd wel iemand kwetst. Ik ben bijv. vegetarier en dat zal ongetwijfeld een aantal vleesmacho’s kwetsen. Wie bepaald dan wat de grens is? Iedereen die zich gekwetst voelt en dus kan niemand ooit meer iets zeggen of doen? Of een overheid die je dit soort verantwoordelijkheden nimmer moet geven?
Geen van beide uiteraard en daarom moet de vrijheid van meningsuiting grenzeloos zijn.
Exact. En mohammed was natuurlijk een achterlijke gore pedo. Dat helpt ook niet.quote:Op maandag 2 november 2020 17:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind het sneu dat mensen zich beledigd voelen door cartoons of slechte grappen en als iemand aangeeft dat een opmerking die ik maak hem kwetst dan zal ik er alles aan doen om die persoon niet meer te kwetsen.
Probleem is alleen dat mijn gedrag altijd wel iemand kwetst. Ik ben bijv. vegetarier en dat zal ongetwijfeld een aantal vleesmacho’s kwetsen. Wie bepaald dan wat de grens is? Iedereen die zich gekwetst voelt en dus kan niemand ooit meer iets zeggen of doen? Of een overheid die je dit soort verantwoordelijkheden nimmer moet geven?
Geen van beide uiteraard en daarom moet de vrijheid van meningsuiting grenzeloos zijn.
Opmerkelijk hoe het in dit soort gevallen opeens "wij moslims" is maar als er weer eens een hoofdje rolt dan is het geen echte moslim.quote:1. Wij moslims
Dit ook ja.quote:Op maandag 2 november 2020 18:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Opmerkelijk hoe het in dit soort gevallen opeens "wij moslims" is maar als er weer eens een hoofdje rolt dan is het geen echte moslim.
Daarom: Vrijheid van godsdienst in z'n huidige vorm gewoon helemaal weg. Kerken en moskeeën mogen open blijven maar dan gewoon dezelfde regels als een willekeurige sporthal. Geloof is niet meer dan een (slechte) hobby die je in principe in vrijheid mag uitoefenen maar wel sterk ontmoedigd moet worden.
Waar is jouw petitie. Ik teken 'm.quote:Op maandag 2 november 2020 18:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Opmerkelijk hoe het in dit soort gevallen opeens "wij moslims" is maar als er weer eens een hoofdje rolt dan is het geen echte moslim.
Daarom: Vrijheid van godsdienst in z'n huidige vorm gewoon helemaal weg. Kerken en moskeeën mogen open blijven maar dan gewoon dezelfde regels als een willekeurige sporthal. Geloof is niet meer dan een (slechte) hobby die je in principe in vrijheid mag uitoefenen maar wel sterk ontmoedigd moet worden.
Ja, want het gehele islamtische geloof is natuurlijk gestoeld op fatsoen, met ome Mo als hoeder ervan! HAHAHA wat een giller deze contradictio in terminis van jewelste.quote:Het is eerder een tekort aan fatsoen en leidt ook nog eens tot maatschappelijke spanningen alsook het structureel beledigen van moslim.
Nog érger dan iemand afslachten!quote:Op maandag 2 november 2020 18:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt iemand gebieden zijn fatsoen te houden! Moet je nou eens lezen wat hier allemaal voorbij komt aan scheldwoorden. Zo grof!
Nee. Men ontzegt anderen het recht hun normen op te leggen.quote:Op maandag 2 november 2020 18:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij doet hetzelfde, dat mag toch?
Ik ben vrij streng voor mezelf, maar ik laat een ander vrij. Wat ben ik nu en wat maakt jou dat?quote:Op maandag 2 november 2020 18:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Streng: wees beleefd; vrij: scheld er op los, alles mag, ik laat me de mond niet snoeren.
Dat is mij te ingewikkeld...quote:Op maandag 2 november 2020 18:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben vrij streng voor mezelf, maar ik laat een ander vrij. Wat ben ik nu en wat maakt jou dat?
Nee. Ik vertel je alleen dat jouw interpretatie van fatsoen ziek is.quote:
??quote:Op maandag 2 november 2020 18:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nee. Men ontzegt anderen het recht hun normen op te leggen.
Dus...quote:Op maandag 2 november 2020 18:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Streng: wees beleefd; vrij: scheld er op los, alles mag, ik laat me de mond niet snoeren.
Ik hang het boven m’n bed.quote:Op maandag 2 november 2020 18:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee. Ik vertel je alleen dat jouw interpretatie van fatsoen ziek is.
quote:Op maandag 2 november 2020 18:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]![]()
Je maakt mijn dag goed. Ik hou van je
Waar staat dat? Ik vraag hetzelfde wat ik zelf doe.quote:Op maandag 2 november 2020 18:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dus...
Jij laat je de mond niet snoeren, maar je wilt het wel bij anderen.
U. Is. Af.
Terug naar Start, u ontvangt geen 200 euro.
Wat ik grof vond waren de onthoofdingen van een leraar en een oude dame in een kerk vanwege wat papier en inkt.quote:Op maandag 2 november 2020 18:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jawel hoor , wat voor de ene beledigend is , hoeft dat voor de ander niet te zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als katholiek kan ik hier niet wakker van liggen. Go nuts met satire en plaatjes.quote:Op maandag 2 november 2020 19:04 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Jawel hoor , wat voor de ene beledigend is , hoeft dat voor de ander niet te zijn.
We kunnen nou eenmaal niet met elk teer zieltje rekening houden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zullen nu wel een boel boze christen naar dit topic komen en uiteraard een petitie starten
Situatie 1:quote:
Dat was ook hemeltergend idioot. Maar de petitie uit de OP gaat over wat anders. En toen kwam ik met het begrip ‘fatsoen’.quote:Op maandag 2 november 2020 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik grof vond waren de onthoofdingen van een leraar en een oude dame in een kerk vanwege wat papier en inkt.
quote:https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Malaysia
Government policies of positive discrimination often favour the Malay majority and the Bumiputera status, particularly in areas such as housing, finance, governance and education. Economic policies designed to favour Bumiputera, including affirmative action in public education, were implemented in the 1970s in order to defuse inter-ethnic tensions following the May 13 Incident in 1969. However, these policies have not been fully effective in eradicating poverty among rural Bumiputeras and have further caused a backlash especially from Chinese and Indian minorities. The policies are enshrined in the Malaysian constitution and questioning them is technically illegal
De moslims gingen rellen toen andere bevolkingsgroepen het beter dan hun deden, 600 doden waarvan het merendeel dus de Chinezen. Om de moslims te paaien kwam er dus wetgeving waar zij voortrokken werden.quote:https://en.wikipedia.org/wiki/13_May_incident
The 13 May 1969 incident was the Sino-Malay sectarian violence that took place in Kuala Lumpur (then part of the state of Selangor), Malaysia on that date in 1969. The riot occurred in the aftermath of the 1969 Malaysian general election when opposition parties made gains at the expense of the ruling coalition, the Alliance Party. Official reports put the number of deaths due to the riots at 196, although Western diplomatic sources at the time suggested a toll of close to 600, with most of the victims Chinese.[1] The racial riots led to a declaration of a state of national emergency or Darurat by the Yang di-Pertuan Agong resulting in the suspension of the Parliament by the Malaysian government, while the National Operations Council (NOC), also known as the Majlis Gerakan Negara (MAGERAN), was established as a caretaker government to temporarily govern the country between 1969 and 1971.
The event is significant in Malaysian politics as it led to the first Prime Minister Tunku Abdul Rahman stepping down from office to be succeeded by Tun Abdul Razak, and eventually resulted in a change in government policy that would favour Malays by the implementation of the New Economic Policy
Dat een hoop moslims het zelfs NU nog presteren - na alle bloederige gruwelen de afgelopen weken - zich druk te maken om wat tekeningen, i.p.v. waar de radicale interpretatie van hun geloof toe leidt, zegt mij genoeg over de 'liberale islam'. Die is vrijwel niet bestaand en geheel vrij van enige vorm van zelfreflectie.quote:Op maandag 2 november 2020 19:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat was ook hemeltergend idioot. Maar de petitie uit de OP gaat over wat anders. En toen kwam ik met het begrip ‘fatsoen’.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op maandag 2 november 2020 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat een hoop moslims het zelfs NU nog presteren - na alle bloederige gruwelen de afgelopen weken - zich druk te maken om wat tekeningen, i.p.v. waar de radicale interpretatie van hun geloof toe leidt, zegt mij genoeg over de 'liberale islam'. Die is vrijwel niet bestaand en geheel vrij van enige vorm van zelfreflectie.
Haha echt niet?? Mijn god wat heb jij nog ver te gaan.quote:Op maandag 2 november 2020 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, klopt. Neem alleen al een land als China, die staan echt te popelen om dit soort wetgeving in te voeren.quote:Op maandag 2 november 2020 18:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Petities.com kent geen grenzen. Heel de wereld wil deze wetgeving.
Als je niet snapt dat vrijheid van meningsuiting juist betekent dat je dingen mag zeggen die onfatsoenlijk zijn heb je broodnodig een paar lessen staatsinrichting en maatschappijleer nodig.quote:... het beledigen van onze profeet Mohammed niets te maken heeft met de vrijheid van meningsuiting. Het is eerder een tekort aan fatsoen ...
Stel nou dat iemand besloot dat jouw UI aanstootgevend was. Ze diep verdrietig maakte, omdat een geliefde onlangs op de operatietafel overleden was aan een kincorrectie of het zetten van een kunstheup. Zo verdrietig, dat ze je willen vermoorden omdat je de spot drijft met hun verlies.quote:
Maar dat kan juist niet, want als je erop stampt komt er een doodseskader op je af.quote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Niet op die profeet gaan stampen omdat het kan.
Zijn er geen dingen die nog heilig mogen zijn? Of kunnen zijn? Moet alles maar geridiculiseerd kunnen worden? Omdat het anders niet leefbaar is? Of omdat we ons de mond niet laten snoeren? Moet alles gezegd kunnen worden?quote:Op maandag 2 november 2020 19:41 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Stel nou dat iemand besloot dat jouw UI aanstootgevend was. Ze diep verdrietig maakte, omdat een geliefde onlangs op de operatietafel overleden was aan een kincorrectie of het zetten van een kunstheup. Zo verdrietig, dat ze je willen vermoorden omdat je de spot drijft met hun verlies.
Snap je het nu? Dingen waar je aanstoot aan kunt nemen zijn zo arbitrair dat iedereen wel wat kan verzinnen om jouw rechten in te perken, of je leven te bedreigen. Dat is niet werkbaar. Dus kiezen we het andere uiterste. Vrijheid + een dikke huid kweken.
Of stel je voor dat ik een tekening had, en iedere keer dat ik jou die tekening liet zien begon je bloed te koken, kwijl uit je mondhoek te lopen, en trok je een boos gezicht. Hoeveel macht geeft mij dat wel niet over jou? Is toch geen leven voor je zo.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb idd het idee dat de moslims hier de zwakkere partij zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 19:42 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar dat kan juist niet, want als je erop stampt komt er een doodseskader op je af.
Ik heb er ook een hekel aan als mensen een zwakkere treiteren, maar dat gevoel heb ik bij die Charlie Hebdo-kwestie helemaal niet. Ik zie de cartoonisten als de onderliggende partij die zich teweerstelt tegen een stel dominerende alfa's die hun wil proberen op te leggen aan de rest van de samenleving.
Leg dat eens uit.quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, zolang er niet wordt opgeroepen tot geweld of een daadwerkelijke bevolkingsgroep als minderwaardig wordt bestempeld.quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zijn er geen dingen die nog heilig mogen zijn? Of kunnen zijn? Moet alles maar geridiculiseerd kunnen worden? Omdat het anders niet leefbaar is? Of omdat we ons de mond niet laten snoeren? Moet alles gezegd kunnen worden?
Dus jouw moeder mogen ze ook afbranden? Lach je dan mee?quote:Op maandag 2 november 2020 20:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, zolang er niet wordt opgeroepen tot geweld of een daadwerkelijke bevolkingsgroep als minderwaardig wordt bestempeld.
ja, bijvoorbeeld een agent mag je niet beledigen.quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zijn er geen dingen die nog heilig mogen zijn? Of kunnen zijn? Moet alles maar geridiculiseerd kunnen worden? Omdat het anders niet leefbaar is? Of omdat we ons de mond niet laten snoeren? Moet alles gezegd kunnen worden?
Grapjes of beledigingen, wel een verschil!quote:Op maandag 2 november 2020 19:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Leg dat eens uit.
Over elk geloof worden wel grapjes gemaakt. Echter zijn er maar weinig religies waar zoveel gruwelijkheden uit voortkomen.
Kijk deze video eens. Dit is een pastoor die belachelijk gemaakt wordt. Die videos hebben miljoenen views en er is niemand die het leven heeft moeten geven om zoiets.
En jouw dierbaren, mag ik daar alles tegen zeggen?quote:Op maandag 2 november 2020 20:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ja, bijvoorbeeld een agent mag je niet beledigen.
Burgers mogen elkaar overigens ook niet beledigen, maar voor het beledigen van een agent geldt een hogere straf.
Dat mag inderdaad, mits het niet tot doel heeft om haar als minderwaardig te bestempelen. Ik lach dan niet mee.quote:Op maandag 2 november 2020 20:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus jouw moeder mogen ze ook afbranden? Lach je dan mee?
In de basis is niets heilig en mag alles geridiculiseerd worden. Daarna komt pas fatsoen om de hoek kijken, waar jij het over hebt.quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En vind je het wenselijk dat dat mag? Dat ze tot op de grond toe kan worden afgebrand?quote:Op maandag 2 november 2020 20:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat mag inderdaad, mits het niet tot doel heeft om haar als minderwaardig te bestempelen. Ik lach dan niet mee.
Geen idee, maar in ieder geval niet de islam, die oproept tot het doden van iedereen die geen moslim is. Niet voor een oorlogszuchtige ‘profeet’ die ook voornamelijk onzin uitkraamde, en ook zeker niet voor allah de matige halfgod.quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind het niet wenselijk dat het gebeurt, maar wel wenselijk dat het mag.quote:Op maandag 2 november 2020 20:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En vind je het wenselijk dat dat mag? Dat ze tot op de grond toe kan worden afgebrand?
Precies, niets is meer heilig en daar heb ik problemen mee.quote:Op maandag 2 november 2020 20:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In de basis is niets heilig en mag alles geridiculiseerd worden. Daarna komt pas fatsoen om de hoek kijken, waar jij het over hebt.
Mijn overleden omaquote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind het meer een bedreiging dan provocatie.quote:Op maandag 2 november 2020 20:13 schreef Hathor het volgende:
Dit is gewoon een provocatie, het nieuws word al weken gedomineerd door een paar brute moorden uit naam van die achterlijke doodscult, en juist op dat moment komen ze met zo'n lachwekkende petitie om respect te eisen voor hun profeet. Als er iets of iemand is die op dit moment juist totaal geen respect verdiend dan is het wel die fictieve roverhoofdman en zijn bloeddorstige honden. Ik vraag me af hoeveel lui die die petitie getekend hebben zich doorgaans de hele dag bedienen van kleurrijke termen als kk jood, kuthoer of kech, en dan respect gaan eisen als er iemand een tekeningetje toont die hen niet bevalt. Om je te bescheuren gewoon.
je gaat er dus niet op in.quote:Op maandag 2 november 2020 20:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Grapjes of beledigingen, wel een verschil!
Als Mohammed beledigd wordt, dan staat het hem natuurlijk vrij om naar de rechtszaal te gaan.quote:Op maandag 2 november 2020 20:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus jouw moeder mogen ze ook afbranden? Lach je dan mee?
Dat bedoel ik dus ook, zie het als een bedreiging of provocatie, whatever. Ik denk dat er de komende tijd nog wel wat staat te gebeuren, ik lees net dat Frankijk er morgen een wet doorheen wil drukken die de Grijze Wolven als verboden organisatie zal bestempelen, ik zie de bekken alweer schuimen.quote:Op maandag 2 november 2020 20:15 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik vind het meer een bedreiging dan provocatie.
Zo snel na de rampzalige gebeurtenissen met dit soort eisen te komen komt meer over als: Je hebt gezien wat er kan gebeuren, geef onze zin!
Komt er weer een Pakistaantje die hem wil omleggen en als het niet lukt steekt die maar weer een paar Amerikanen of gaat die naar een kerk.quote:Op maandag 2 november 2020 20:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien moet ome Geert ook een petitie beginnen: een petitie voor het mogen grappen over de Profeet en dat dekselse kutgeloof.
Meer dan kleur bekennen is het niet. Dit gaat nooit gebeuren (deo volente).quote:
Dat zie je toch nu al? Het verschil in uitkomst duidt op discriminatie. Heeft niks te maken met de verdomming door de islam, de anti-intellectuele cultuur, het niet iets willen aannemen van vrouwen en ongelovigen, het hangen op straat tot 's avonds laat en tien generaties inteelt wat gewoon al snel 10 IQ punten scheelt.quote:Op maandag 2 november 2020 19:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik zei het al in het andere topic, dit is nu nog kansloos maar over 50 jaar gaan ze dit er helaas doorheen krijgen in NL, zie ook Maleisie en Indonesie.
Voorkeursbehandeling moslims in Maleisie:
[..]
[..]
De moslims gingen rellen toen andere bevolkingsgroepen het beter dan hun deden, 600 doden waarvan het merendeel dus de Chinezen. Om de moslims te paaien kwam er dus wetgeving waar zij voortrokken werden.
Hetzelfde zal je over 50 jaar in Europa zien: rellen met honderden doden, om de moslims koest te houden komt er wetgeving waarin zij voorgetrokken worden.
We hebben in het verleden al een voorproefje gezien in Frankrijk, al die banlieue moslim ghetto's waar het tuig om auto's in de brand steken.
Sharia is wat de moslims willen.quote:Op maandag 2 november 2020 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De weg van het ene verbod naar het andere leidt tot een Protestantse theocratie of een seculiere dictatuur. Dus dat is wat deze moslims willen.
Wat is een belediging?quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Getekend. Het belediging van de profeet valt niet onder vrijheid van meningsuiting
Een sprookjesfiguur ‘beledigen’ valt per definitie onder vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Getekend. Het belediging van de profeet valt niet onder vrijheid van meningsuiting
Maar de belediging wel.quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Zeker.quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Moet alles maar geridiculiseerd kunnen worden?
Nog bedankt aan je broeders voor Wenen. En Frankrijk.quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
En dan gaan ze zich weer vergelijken met de jodenvervolging..je kan erop wachten.quote:Op maandag 2 november 2020 20:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Meer dan kleur bekennen is het niet. Dit gaat nooit gebeuren (deo volente).
Ik verwacht dat dit weer een aanleiding gaat worden om zich weer te kunnen wentelen in de slachtofferrol.
“Zoveel mensen, maar er gebeurt niets mee! We zijn tweederangs burgers en worden onderdrukt, blablablabla...”
Ja die proleet daar moet je respect voor hebben.quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Nu ik erover nadenk.. als ik zeg dat Mohammed een varken is, dan is dat toegestaan in dit land..toch? 🤔 Maar mag het ook op dit forum?quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Momenteel zijn er verschrikkelijke dingen aan de hand in Wenen. In de buurt van een synagoge. Misschien weer een moslim-extremist.quote:Op maandag 2 november 2020 21:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
En dan gaan ze zich weer vergelijken met de jodenvervolging..je kan erop wachten.
Is dat al bekend dan?quote:Op maandag 2 november 2020 21:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
godcholera. nu weer in Wenen geloofsgerelateerde flauwekul.
kan er echt niet vanaf morgen gestopt worden met religie?
Kun jij aanslagen van boeddhisten in Europa benoemen?quote:Op maandag 2 november 2020 21:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
godcholera. nu weer in Wenen geloofsgerelateerde flauwekul.
kan er echt niet vanaf morgen gestopt worden met religie?
Oké. Heb je ook nog een argumentatie of onderbouwing hiervoor?quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Laten we eerlijk zijn. Als je niets met religie hebt, waarom zou je dan in godsnaam een synagoge aanvallen.quote:
Omdat je religie wil uitbannen.quote:Op maandag 2 november 2020 21:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn. Als je niets met religie hebt, waarom zou je dan in godsnaam een synagoge aanvallen.
Kunnen extreemrechtse gekkies zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 21:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn. Als je niets met religie hebt, waarom zou je dan in godsnaam een synagoge aanvallen.
quote:Wij roepen de overheid dan ook op om het beledigen van de profeet (zelfs alle profeten) strafbaar te stellen.
Simpele zielquote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Mag je andere pedofiele slavenhandelaren nog wel beledigen?quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
In Europa wel hoorquote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
De regering er mee om de oren slaan en de sharia hier langzaam maar zeker in laten voeren.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:41 schreef Enchanter het volgende:
Wat willen ze met die handtekeningen doen dan ?
Ik denk dat de regering er niets mee gaat doen , maar ja ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijkenquote:Op dinsdag 3 november 2020 10:42 schreef ToT het volgende:
[..]
De regering er mee om de oren slaan en de sharia hier langzaam maar zeker in laten voeren.
Je weet dat ze op Vlieland militaire oefeningen doen? Da's toch wel wat draconisch.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Vlieland is toch maar een oninteressant kuteiland, vlees noch vis.
Kunnen we dat niet transformeren tot enig theocratisch stukje van Nederland en alle moslims daar heen sturen, tezamen met de Veluwse Biblebelt?
Alternatief is natuurlijk een nieuw eiland opspuiten in de Noordzee, misschien nog wel beter.
Petitie maken maar?
Een zelfbenoemde profeet ja.quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Godslastering hebben we in 2014 afgeschaft en dat moet zo blijven. Zeker bij de moslimideologie zal beleding van de profeet al zeer snel zeer ruim worden geïnterpreteerd en valt kritiek op islam straks ook onder belediging. Niet doen dus.quote:Op maandag 2 november 2020 17:15 schreef PzKpfw het volgende:
Het strafbaar willen stellen van het beledigen van een fictief figuur... kom op mensen.
Volgens mij is het een soort demonstratie waar je je stoel niet voor uit hoeft. Net zoiets als die 2 miljoen "likes" van de Pietitie in 2013, waar verder ook niet zoveel meer mee is gedaan.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:41 schreef Enchanter het volgende:
Wat willen ze met die handtekeningen doen dan ?
De kop is eraf zullen we maar zeggen.quote:Al 47000 handtekeningen
Gaat toch niet gebeuren. Want dan kunnen cabaretiers wel inpakken als ze niets en niemand meer op de hak mogen nemen.quote:Op maandag 2 november 2020 17:16 schreef Nober het volgende:
Meer dan 49000 inmiddels, je mag de TT regelmatig updaten.
denk dat ze het mes op de keel zetten om dit zo vaak mogelijk te tekenen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kop is eraf zullen we maar zeggen.
We zitten zo rond de 6-7% nu van de volwassenen nu. Maar daar zitten vast en zeker ook van die leeghoofdige sjw'ers bij.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:10 schreef Generationalpha het volgende:
Hoeveel moslims zijn er in totaal in Nederland? En hoeveel hebben al getekend?
Wat is het percentage moslims dat getekend heeft?
Ik las dat we al 850.000 moslims in Nederland hebben. Ervan uitgaande dat het aantal handtekeningen nog flink gaat toenemen mogen we concluderen dat een zeer groot deel van de Nederlandse moslims loyaal is aan terroristengeweld.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:12 schreef Scrummie het volgende:
47000...
Dat is best wat. Gelukkig is er in onze maatschappij geen plek voor dat soort mensen.
En nu?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:15 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik las dat we al 850.000 moslims in Nederland hebben. Ervan uitgaande dat het aantal handtekeningen nog flink gaat toenemen mogen we concluderen dat een zeer groot deel van de Nederlandse moslims loyaal is aan terroristengeweld.
Dat laatste weet ik niet. Niet willen dat je profeet onderwerp is van een spotprent is wat anders dan loyaal zijn aan terroristengeweld.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:15 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik las dat we al 850.000 moslims in Nederland hebben. Ervan uitgaande dat het aantal handtekeningen nog flink gaat toenemen mogen we concluderen dat een zeer groot deel van de Nederlandse moslims loyaal is aan terroristengeweld.
Niet helemaal hetzelfde maar ik moet altijd wel denken aan gesprekken met moslim-collega's die ik in het verleden had. Het zal je nog verbazen wat daar voor bagger er in die hoofden zit.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat laatste weet ik niet. Niet willen dat je profeet onderwerp is van een spotprent is wat anders dan loyaal zijn aan terroristengeweld.
En zal nog wel wat oplopen. Dit betekent echt een gigantische groep fanatici.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:19 schreef Scrummie het volgende:
Wel zijn er tot nu toe dus 47.000 ondertekenaars die niet zoveel ophebben met 1 van de belangrijkste waarden die wij als westerse maatschappij hebben. En dat is wel zorgwekkend, want 47.000 (en stijgende) is geen kleine groep.
Oh, het zijn er inmiddels: Er zijn 89237 handtekeningen voor deze petitie.
We moeten de zaak ook weer niet opblazen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
denk dat ze het mes op de keel zetten om dit zo vaak mogelijk te tekenen.
link naar de petitie zal in het gebed zijn opgenomen.
Ik heb het vaticaan ook nooit over de IRA aanslagen gehoord eigenlijk dus waarom zou Dubai hierop moeten reageren bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:28 schreef Syd het volgende:
Bijna 90ken dan zogenaamd beginnen dat ze met klem alle vormen van geweld veroordelen mbt de spotprenten. Echter tot heden heb ik nog geen enkele moslim en/of moslim land publiekelijk afstand zien doen van alle geweld wat in de naam van hun religie uitgevoerd wordt. Maar wel willen eisen dat dit strafbaar wordt. Ga eerst maar laten zien dat jouw gewelddadige religie echt met het westen wilt samen werken, ook al ben je Katholiek of een "ongelovige"
Ik denk oprecht dat er in heel Europa (los van Ierland) vrijwel geen katholiek te vinden was die de IRA steunde.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb het vaticaan ook nooit over de IRA aanslagen gehoord eigenlijk dus waarom zou Dubai hierop moeten reageren bijvoorbeeld?
quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Nederland, 2030. Denk is de grootste partij van Nederland. Per hoofdelijke stem in de 2e kamer wordt democratisch de democratie opgeheven, en alle tegenstemmers vervolgens publiekelijk onthoofd op het Binnenhof.
Meh, ik verwacht niet dat dit voor 2050 zal plaatsvinden, en waarschijnlijk nog wel een jaar of 10 later.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef B300 het volgende:
2030: De Verenigde Islamitische Staten van Europa
we kunnen wel als een kip zonder kop gaan rondrennen maar dat helpt niets.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We moeten de zaak ook weer niet opblazen.
Punt 1: goedquote:Op maandag 2 november 2020 17:01 schreef Nober het volgende:
Strafbaar stellen beledigen van de profeet
[..]
Gaat het dan toch verboden worden om profeten te beledigen?
Omdat we het nu over moslim geweld hebben en niet over IRA aanslagen die allang niet meer plaatst vinden.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb het vaticaan ook nooit over de IRA aanslagen gehoord eigenlijk dus waarom zou Dubai hierop moeten reageren bijvoorbeeld?
Het vaticaan wilde zelf ook dat ierland een staat werd, zonder banden met het VK?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Oke, draaien we het om. Waarom zou Dubai vandaag wel moeten reageren op moslimgeweld als het vaticaan dat in het verleden niet deed ovr IRA geweld?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:34 schreef Syd het volgende:
[..]
Omdat we het nu over moslim geweld hebben en niet over IRA aanslagen die allang niet meer plaatst vinden.
Omdat dit een totaal andere situatie is. Moslims (dat zie je juist ook aan zo'n petitie) voelen zich veel meer als 'groep moslims' verbonden met de fanatieke uitwassen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oke, draaien we het om. Waarom zou Dubai vandaag wel moeten reageren op moslimgeweld als het vaticaan dat in het verleden niet deed ovr IRA geweld?
Oke, vertel eerst eens even waar aangegeven staat dat het vaticaan voor een Ierse staat was.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oke, draaien we het om. Waarom zou Dubai vandaag wel moeten reageren op moslimgeweld als het vaticaan dat in het verleden niet deed ovr IRA geweld?
Vertel even waar ik dat beweer dan.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Oke, vertel eerst eens even waar aangegeven staat dat het vaticaan voor een Ierse staat was.
Omdat we hier niet het Vaticaan aan het verdedigen zijn. Op het moment dat je hier met katholieken in gesprek bent die dat wel doen heb je een puntquote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? En als ik je vertel dat in Amerika katholieke organisaties inzamelingen hielden om wapens voor de IRA te kopen? Met name in het katholieke Boston heft altijd een grote groep Ieren gezeten die redelijk fanatiek de IRA steunden.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:41 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Omdat dit een totaal andere situatie is. Moslims (dat zie je juist ook aan zo'n petitie) voelen zich veel meer als 'groep moslims' verbonden met de fanatieke uitwassen.
Ik denk niet dat er in de rest van de wereld veel katholieken waren die de IRA steunden omdat ze katholiek waren.
En het groepje fanatieke katholieken (dat zijn geloof op eenzelfde extreme manier beleeft) is echt extreem klein. Daarvoor moet je echt terug naar 1500.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Omdat we hier niet het Vaticaan aan het verdedigen zijn. Op het moment dat je hier met katholieken in gesprek bent die dat wel doen heb je een punt
Wat je nu zegt beledigt me echt enorm. Wil je dus ophouden die mening te uiten?quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Kan je die extra clausule laten zien want niemand hier kent die uitzonderingspositie?quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
IRA pleegde terreur wegens separatie van Ierland. Als je het voorbeeld om wil draaien moet het ook zijn dat het vaticaan om die reden de daden van de IRA niet afkeurde.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vertel even waar ik dat beweer dan.
Laat wel zien dat je met gelovigen altijd enorm moet uitkijken dus goed dat je zo'n les uit het verleden even voor het voetlicht haaltquote:Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? En als ik je vertel dat in Amerika katholieke organisaties inzamelingen hielden om wapens voor de IRA te kopen? Met name in het katholieke Boston heft altijd een grote groep Ieren gezeten die redelijk fanatiek de IRA steunden.
Je snapt duidelijk niet het onderscheid van nationalisme in combinatie met religieuze elementen en echte fanatieke religie die teruggaat op een of ander achterlijk boek.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? En als ik je vertel dat in Amerika katholieke organisaties inzamelingen hielden om wapens voor de IRA te kopen? Met name in het katholieke Boston heft altijd een grote groep Ieren gezeten die redelijk fanatiek de IRA steunden.
Dat hoeft niet want dat mogen we. We kunnen hoogstens een petitie starten dat mensen die dat niet onderschrijven voor de keus gesteld moeten worden.quote:Op maandag 2 november 2020 20:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien moet ome Geert ook een petitie beginnen: een petitie voor het mogen grappen over de Profeet en dat dekselse kutgeloof.
Huh, sponsorde het Vaticaan de IRA dan financieel? Wist ik niet.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Exact! Jij snapt het precies. Religieus fanatisme (wat echt puur teruggrijpt op de overtuiging zelf) hebben we sinds de grote godsdienstoorlogen van de 16e eeuw al niet meer gezien in Europa.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:50 schreef Iblardi het volgende:
Volgens mij had het Iers-Engelse conflict in de eerste plaats een nationalistische grondslag waar godsdienst onderdeel van werd omdat dit een in het oog springend kenmerk was dat de Ieren van de Engelsen onderscheidde. In het geval van de Mohammedcartoons zijn de religieuze overtuigingen zelf de bron van de onvrede.
quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat je nu zegt beledigt me echt enorm. Wil je dus ophouden die mening te uiten?
Dan zijn dat organisaties die terrorisme sponsoren. Net als in de UAE.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nogmaals omdat we nu niet hebben over IRA maar over moslims.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is ook zo enorm dom en zo'n enorme onderschatting van wat er zich in het hoofd van miljoenen moslims in Europa afspeelt. Religie zit echt heel diep.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:53 schreef Syd het volgende:
[..]
Nogmaals omdat we nu niet hebben over IRA maar over moslims.
Waarom altijd maar vingertjes wijzen. Je lijkt wel een moslim zo, ook altijd maar vingertje wijzen, calimero gedrag.
Je zegt werkelijk nu, dat als een persoon iemand helemaal dood trapt en er niks van zegt dit per definitie een vrij brief is om maar iedereen dood te trappen, want calimero gedrag, grote Piet deed het ook en zei ook niks, dushoef er niks te gebeuren.
Ja, dat is natuurlijk niet waar wat ik daar zeg. Ik vind je een schat, en je mag van mij praten over wat je wilt.quote:
Ik denk niet dat ik verbieden bedoel. Maar provoceren is het andere uiterste. Dus iets er tussenin.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk niet waar wat ik daar zeg. Ik vind je een schat, en je mag van mij praten over wat je wilt.
Het is alleen een beetje raar wanneer we dingen gaan verbieden omdat mensen van mening zijn dat ze zich beledigd voelen, nietwaar? Je beledigd voelen is namelijk heel subjectief. En al helemaal als dat beledigd voelen gebeurt op basis van iets waarvan het bestaan niet aan te tonen is.
De 90000 is al bereikt.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:12 schreef Scrummie het volgende:
47000...
Dat is best wat. Gelukkig is er in onze maatschappij geen plek voor dat soort mensen.
Zou me niet verbazen als veel mensen dubbel of driedubbel stemmen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:23 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
En zal nog wel wat oplopen. Dit betekent echt een gigantische groep fanatici.
Dan zijn het er nog steeds veel.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als veel mensen dubbel of driedubbel stemmen.
Nee, daar gaat het ook niet om. Het gaat er om dat er schijnbaar echt een heel groot aandeel personen in Nederland woont die het niet zo op hebben met vrijheid van meningsuiting.quote:
Dat je christenen niet vaak hoort over beledigingen en moslims meteen massaal in een stuip schieten en ons hun wil willen opleggen is wel verontrustend ja.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het ook niet om. Het gaat er om dat er schijnbaar echt een heel groot aandeel personen in Nederland woont die het niet zo op hebben met vrijheid van meningsuiting.
Vraag Gillian Gibbons maar hoe voorzichtig je moet zijn met Mohammed.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat je christenen niet vaak hoort over beledigingen en moslims meteen massaal in een stuip schieten en ons hun wil willen opleggen is wel verontrustend ja.
Mijn opa is tegen een boom gereden doordat hij een vliegje in z'n oog kreeg en van de weg afraakte. Wil je die smiley svp niet meer gebruiken? Iedere keer dat ik hem zie moet ik eraan denken, voel ik me boos en verdrietig en krijg ik de neiging om massamoord te plegen op insecten.quote:
Het komt op mij meer over dat deze mensen vinden wel alle vrijheid te hebben om alles te zeggen, maar de ander niet.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het ook niet om. Het gaat er om dat er schijnbaar echt een heel groot aandeel personen in Nederland woont die het niet zo op hebben met vrijheid van meningsuiting.
Zou mij niet verbazen dat veel mensen nog niets weten over deze petitie, groot gedeelte spreekt immers geen Nederlands, ze wisten immers ook niet waarom ze die vooraf gedrukte aangiftes tekenden. En een ander gedeelte zal te druk zijn met uitslapen en daarna weer op straat azen naar makkelijke prooien, die gaan echt niet hun NAW gegevens online gooien.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als veel mensen dubbel of driedubbel stemmen.
quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:25 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Mijn opa is tegen een boom gereden doordat hij een vliegje in z'n oog kreeg en van de weg afraakte. Wil je die smiley svp niet meer gebruiken? Iedere keer dat ik hem zie moet ik eraan denken, voel ik me boos en verdrietig en krijg ik de neiging om massamoord te plegen op insecten.
Het is wel interessant om te zien dat dik 10% van de moslims in dit land er zo over denkt.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:42 schreef Document1 het volgende:
Is er maar ook ooit 1 petitie met enig effect geweest op petitie.nl?
Ik vind oproepen tot geweld (Fatwa, Jihad, atoombom op Frankrijk) inderdaad veel te ver gaan. Vvmu is een groot goed, maar bij haat zaaien en oproepen tot geweld trek ik de grens.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het komt op mij meer over dat deze mensen vinden wel alle vrijheid te hebben om alles te zeggen, maar de ander niet.
Klopt, soera 4 ayaah 56 uit mijn hoofd. Iets waar veel moslims het liever niet over hebben (logisch want zulke denkbeelden zijn niet te verenigen met zogenaamd de meest barmhartige entiteit die bestaat).quote:Op maandag 2 november 2020 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat ook best wel smakeloos is...
Leren dat een 'albarmhartige' god het presteert om een mens, die hij zelf gecreëerd heeft, naar een eeuwigheid van fysieke marteling te zenden wanneer niet het juiste geloof is aangehangen. Hoe zegt de koran dat ook weer? In de hel brandt je vel op, maar daarna krijg je gewoon een nieuw vel zodat je pijn blijft lijden.
In naam van de barmhartige.
Smakeloos... doe mij maar een tekeningetje dan.
x2quote:Op dinsdag 3 november 2020 14:13 schreef Red_85 het volgende:
47.000 ondertekenaars.
Mooi. Gelijk een lijst met potentiele terroristen en volk wat de islam boven de grondwet zet. Ofwel, volk wat hier niet hoort.
94.000 alquote:Op dinsdag 3 november 2020 14:13 schreef Red_85 het volgende:
47.000 ondertekenaars.
Mooi. Gelijk een lijst met potentiele terroristen en volk wat de islam boven de grondwet zet. Ofwel, volk wat hier niet hoort.
Oke en wat moeten we daarmee dan?quote:Op dinsdag 3 november 2020 14:13 schreef Red_85 het volgende:
47.000 ondertekenaars.
101.000 nuquote:
Mogen de vrouwen ook ondertekenen?quote:Op dinsdag 3 november 2020 19:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
101.000 nu
Mag toch hopen dat het flink wat bots of dubbele zijn![]()
Anders ben ik wel blij dat de 'gematigde' moslims hun ware gezicht laten zien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |