Oke, draaien we het om. Waarom zou Dubai vandaag wel moeten reageren op moslimgeweld als het vaticaan dat in het verleden niet deed ovr IRA geweld?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:34 schreef Syd het volgende:
[..]
Omdat we het nu over moslim geweld hebben en niet over IRA aanslagen die allang niet meer plaatst vinden.
Omdat dit een totaal andere situatie is. Moslims (dat zie je juist ook aan zo'n petitie) voelen zich veel meer als 'groep moslims' verbonden met de fanatieke uitwassen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oke, draaien we het om. Waarom zou Dubai vandaag wel moeten reageren op moslimgeweld als het vaticaan dat in het verleden niet deed ovr IRA geweld?
Oke, vertel eerst eens even waar aangegeven staat dat het vaticaan voor een Ierse staat was.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oke, draaien we het om. Waarom zou Dubai vandaag wel moeten reageren op moslimgeweld als het vaticaan dat in het verleden niet deed ovr IRA geweld?
Vertel even waar ik dat beweer dan.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Oke, vertel eerst eens even waar aangegeven staat dat het vaticaan voor een Ierse staat was.
Omdat we hier niet het Vaticaan aan het verdedigen zijn. Op het moment dat je hier met katholieken in gesprek bent die dat wel doen heb je een puntquote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? En als ik je vertel dat in Amerika katholieke organisaties inzamelingen hielden om wapens voor de IRA te kopen? Met name in het katholieke Boston heft altijd een grote groep Ieren gezeten die redelijk fanatiek de IRA steunden.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:41 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Omdat dit een totaal andere situatie is. Moslims (dat zie je juist ook aan zo'n petitie) voelen zich veel meer als 'groep moslims' verbonden met de fanatieke uitwassen.
Ik denk niet dat er in de rest van de wereld veel katholieken waren die de IRA steunden omdat ze katholiek waren.
En het groepje fanatieke katholieken (dat zijn geloof op eenzelfde extreme manier beleeft) is echt extreem klein. Daarvoor moet je echt terug naar 1500.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Omdat we hier niet het Vaticaan aan het verdedigen zijn. Op het moment dat je hier met katholieken in gesprek bent die dat wel doen heb je een punt
Wat je nu zegt beledigt me echt enorm. Wil je dus ophouden die mening te uiten?quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben geen moslim maar heb ook grote moeite met die Charlie Hebdo-achtige ‘cartoons’. Beledigen omdat het kan is achterlijk.
Kan je die extra clausule laten zien want niemand hier kent die uitzonderingspositie?quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Getekend. Het belediging van de profeet valt niet onder vrijheid van meningsuiting
IRA pleegde terreur wegens separatie van Ierland. Als je het voorbeeld om wil draaien moet het ook zijn dat het vaticaan om die reden de daden van de IRA niet afkeurde.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vertel even waar ik dat beweer dan.
Laat wel zien dat je met gelovigen altijd enorm moet uitkijken dus goed dat je zo'n les uit het verleden even voor het voetlicht haaltquote:Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? En als ik je vertel dat in Amerika katholieke organisaties inzamelingen hielden om wapens voor de IRA te kopen? Met name in het katholieke Boston heft altijd een grote groep Ieren gezeten die redelijk fanatiek de IRA steunden.
Je snapt duidelijk niet het onderscheid van nationalisme in combinatie met religieuze elementen en echte fanatieke religie die teruggaat op een of ander achterlijk boek.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? En als ik je vertel dat in Amerika katholieke organisaties inzamelingen hielden om wapens voor de IRA te kopen? Met name in het katholieke Boston heft altijd een grote groep Ieren gezeten die redelijk fanatiek de IRA steunden.
Dat hoeft niet want dat mogen we. We kunnen hoogstens een petitie starten dat mensen die dat niet onderschrijven voor de keus gesteld moeten worden.quote:Op maandag 2 november 2020 20:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien moet ome Geert ook een petitie beginnen: een petitie voor het mogen grappen over de Profeet en dat dekselse kutgeloof.
Huh, sponsorde het Vaticaan de IRA dan financieel? Wist ik niet.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Exact! Jij snapt het precies. Religieus fanatisme (wat echt puur teruggrijpt op de overtuiging zelf) hebben we sinds de grote godsdienstoorlogen van de 16e eeuw al niet meer gezien in Europa.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:50 schreef Iblardi het volgende:
Volgens mij had het Iers-Engelse conflict in de eerste plaats een nationalistische grondslag waar godsdienst onderdeel van werd omdat dit een in het oog springend kenmerk was dat de Ieren van de Engelsen onderscheidde. In het geval van de Mohammedcartoons zijn de religieuze overtuigingen zelf de bron van de onvrede.
quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat je nu zegt beledigt me echt enorm. Wil je dus ophouden die mening te uiten?
Dan zijn dat organisaties die terrorisme sponsoren. Net als in de UAE.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nogmaals omdat we nu niet hebben over IRA maar over moslims.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is ook zo enorm dom en zo'n enorme onderschatting van wat er zich in het hoofd van miljoenen moslims in Europa afspeelt. Religie zit echt heel diep.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:53 schreef Syd het volgende:
[..]
Nogmaals omdat we nu niet hebben over IRA maar over moslims.
Waarom altijd maar vingertjes wijzen. Je lijkt wel een moslim zo, ook altijd maar vingertje wijzen, calimero gedrag.
Je zegt werkelijk nu, dat als een persoon iemand helemaal dood trapt en er niks van zegt dit per definitie een vrij brief is om maar iedereen dood te trappen, want calimero gedrag, grote Piet deed het ook en zei ook niks, dushoef er niks te gebeuren.
Ja, dat is natuurlijk niet waar wat ik daar zeg. Ik vind je een schat, en je mag van mij praten over wat je wilt.quote:
Ik denk niet dat ik verbieden bedoel. Maar provoceren is het andere uiterste. Dus iets er tussenin.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk niet waar wat ik daar zeg. Ik vind je een schat, en je mag van mij praten over wat je wilt.
Het is alleen een beetje raar wanneer we dingen gaan verbieden omdat mensen van mening zijn dat ze zich beledigd voelen, nietwaar? Je beledigd voelen is namelijk heel subjectief. En al helemaal als dat beledigd voelen gebeurt op basis van iets waarvan het bestaan niet aan te tonen is.
De 90000 is al bereikt.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:12 schreef Scrummie het volgende:
47000...
Dat is best wat. Gelukkig is er in onze maatschappij geen plek voor dat soort mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |