Oké. Heb je ook nog een argumentatie of onderbouwing hiervoor?quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Getekend. Het belediging van de profeet valt niet onder vrijheid van meningsuiting
Laten we eerlijk zijn. Als je niets met religie hebt, waarom zou je dan in godsnaam een synagoge aanvallen.quote:
Omdat je religie wil uitbannen.quote:Op maandag 2 november 2020 21:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn. Als je niets met religie hebt, waarom zou je dan in godsnaam een synagoge aanvallen.
Kunnen extreemrechtse gekkies zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 21:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn. Als je niets met religie hebt, waarom zou je dan in godsnaam een synagoge aanvallen.
quote:Wij roepen de overheid dan ook op om het beledigen van de profeet (zelfs alle profeten) strafbaar te stellen.
Simpele zielquote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Getekend. Het belediging van de profeet valt niet onder vrijheid van meningsuiting
Mag je andere pedofiele slavenhandelaren nog wel beledigen?quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
In Europa wel hoorquote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
De regering er mee om de oren slaan en de sharia hier langzaam maar zeker in laten voeren.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:41 schreef Enchanter het volgende:
Wat willen ze met die handtekeningen doen dan ?
Ik denk dat de regering er niets mee gaat doen , maar ja ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijkenquote:Op dinsdag 3 november 2020 10:42 schreef ToT het volgende:
[..]
De regering er mee om de oren slaan en de sharia hier langzaam maar zeker in laten voeren.
Je weet dat ze op Vlieland militaire oefeningen doen? Da's toch wel wat draconisch.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Vlieland is toch maar een oninteressant kuteiland, vlees noch vis.
Kunnen we dat niet transformeren tot enig theocratisch stukje van Nederland en alle moslims daar heen sturen, tezamen met de Veluwse Biblebelt?
Alternatief is natuurlijk een nieuw eiland opspuiten in de Noordzee, misschien nog wel beter.
Petitie maken maar?
Een zelfbenoemde profeet ja.quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Godslastering hebben we in 2014 afgeschaft en dat moet zo blijven. Zeker bij de moslimideologie zal beleding van de profeet al zeer snel zeer ruim worden geïnterpreteerd en valt kritiek op islam straks ook onder belediging. Niet doen dus.quote:Op maandag 2 november 2020 17:15 schreef PzKpfw het volgende:
Het strafbaar willen stellen van het beledigen van een fictief figuur... kom op mensen.
Volgens mij is het een soort demonstratie waar je je stoel niet voor uit hoeft. Net zoiets als die 2 miljoen "likes" van de Pietitie in 2013, waar verder ook niet zoveel meer mee is gedaan.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:41 schreef Enchanter het volgende:
Wat willen ze met die handtekeningen doen dan ?
De kop is eraf zullen we maar zeggen.quote:Al 47000 handtekeningen
Gaat toch niet gebeuren. Want dan kunnen cabaretiers wel inpakken als ze niets en niemand meer op de hak mogen nemen.quote:Op maandag 2 november 2020 17:16 schreef Nober het volgende:
Meer dan 49000 inmiddels, je mag de TT regelmatig updaten.
denk dat ze het mes op de keel zetten om dit zo vaak mogelijk te tekenen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kop is eraf zullen we maar zeggen.
We zitten zo rond de 6-7% nu van de volwassenen nu. Maar daar zitten vast en zeker ook van die leeghoofdige sjw'ers bij.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:10 schreef Generationalpha het volgende:
Hoeveel moslims zijn er in totaal in Nederland? En hoeveel hebben al getekend?
Wat is het percentage moslims dat getekend heeft?
Ik las dat we al 850.000 moslims in Nederland hebben. Ervan uitgaande dat het aantal handtekeningen nog flink gaat toenemen mogen we concluderen dat een zeer groot deel van de Nederlandse moslims loyaal is aan terroristengeweld.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:12 schreef Scrummie het volgende:
47000...
Dat is best wat. Gelukkig is er in onze maatschappij geen plek voor dat soort mensen.
En nu?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:15 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik las dat we al 850.000 moslims in Nederland hebben. Ervan uitgaande dat het aantal handtekeningen nog flink gaat toenemen mogen we concluderen dat een zeer groot deel van de Nederlandse moslims loyaal is aan terroristengeweld.
Dat laatste weet ik niet. Niet willen dat je profeet onderwerp is van een spotprent is wat anders dan loyaal zijn aan terroristengeweld.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:15 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik las dat we al 850.000 moslims in Nederland hebben. Ervan uitgaande dat het aantal handtekeningen nog flink gaat toenemen mogen we concluderen dat een zeer groot deel van de Nederlandse moslims loyaal is aan terroristengeweld.
Niet helemaal hetzelfde maar ik moet altijd wel denken aan gesprekken met moslim-collega's die ik in het verleden had. Het zal je nog verbazen wat daar voor bagger er in die hoofden zit.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat laatste weet ik niet. Niet willen dat je profeet onderwerp is van een spotprent is wat anders dan loyaal zijn aan terroristengeweld.
En zal nog wel wat oplopen. Dit betekent echt een gigantische groep fanatici.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:19 schreef Scrummie het volgende:
Wel zijn er tot nu toe dus 47.000 ondertekenaars die niet zoveel ophebben met 1 van de belangrijkste waarden die wij als westerse maatschappij hebben. En dat is wel zorgwekkend, want 47.000 (en stijgende) is geen kleine groep.
Oh, het zijn er inmiddels: Er zijn 89237 handtekeningen voor deze petitie.
We moeten de zaak ook weer niet opblazen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
denk dat ze het mes op de keel zetten om dit zo vaak mogelijk te tekenen.
link naar de petitie zal in het gebed zijn opgenomen.
Ik heb het vaticaan ook nooit over de IRA aanslagen gehoord eigenlijk dus waarom zou Dubai hierop moeten reageren bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:28 schreef Syd het volgende:
Bijna 90ken dan zogenaamd beginnen dat ze met klem alle vormen van geweld veroordelen mbt de spotprenten. Echter tot heden heb ik nog geen enkele moslim en/of moslim land publiekelijk afstand zien doen van alle geweld wat in de naam van hun religie uitgevoerd wordt. Maar wel willen eisen dat dit strafbaar wordt. Ga eerst maar laten zien dat jouw gewelddadige religie echt met het westen wilt samen werken, ook al ben je Katholiek of een "ongelovige"
Ik denk oprecht dat er in heel Europa (los van Ierland) vrijwel geen katholiek te vinden was die de IRA steunde.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb het vaticaan ook nooit over de IRA aanslagen gehoord eigenlijk dus waarom zou Dubai hierop moeten reageren bijvoorbeeld?
quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Nederland, 2030. Denk is de grootste partij van Nederland. Per hoofdelijke stem in de 2e kamer wordt democratisch de democratie opgeheven, en alle tegenstemmers vervolgens publiekelijk onthoofd op het Binnenhof.
Meh, ik verwacht niet dat dit voor 2050 zal plaatsvinden, en waarschijnlijk nog wel een jaar of 10 later.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef B300 het volgende:
2030: De Verenigde Islamitische Staten van Europa
we kunnen wel als een kip zonder kop gaan rondrennen maar dat helpt niets.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We moeten de zaak ook weer niet opblazen.
Punt 1: goedquote:Op maandag 2 november 2020 17:01 schreef Nober het volgende:
Strafbaar stellen beledigen van de profeet
[..]
Gaat het dan toch verboden worden om profeten te beledigen?
Omdat we het nu over moslim geweld hebben en niet over IRA aanslagen die allang niet meer plaatst vinden.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb het vaticaan ook nooit over de IRA aanslagen gehoord eigenlijk dus waarom zou Dubai hierop moeten reageren bijvoorbeeld?
Het vaticaan wilde zelf ook dat ierland een staat werd, zonder banden met het VK?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Oke, draaien we het om. Waarom zou Dubai vandaag wel moeten reageren op moslimgeweld als het vaticaan dat in het verleden niet deed ovr IRA geweld?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:34 schreef Syd het volgende:
[..]
Omdat we het nu over moslim geweld hebben en niet over IRA aanslagen die allang niet meer plaatst vinden.
Omdat dit een totaal andere situatie is. Moslims (dat zie je juist ook aan zo'n petitie) voelen zich veel meer als 'groep moslims' verbonden met de fanatieke uitwassen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oke, draaien we het om. Waarom zou Dubai vandaag wel moeten reageren op moslimgeweld als het vaticaan dat in het verleden niet deed ovr IRA geweld?
Oke, vertel eerst eens even waar aangegeven staat dat het vaticaan voor een Ierse staat was.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oke, draaien we het om. Waarom zou Dubai vandaag wel moeten reageren op moslimgeweld als het vaticaan dat in het verleden niet deed ovr IRA geweld?
Vertel even waar ik dat beweer dan.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Oke, vertel eerst eens even waar aangegeven staat dat het vaticaan voor een Ierse staat was.
Omdat we hier niet het Vaticaan aan het verdedigen zijn. Op het moment dat je hier met katholieken in gesprek bent die dat wel doen heb je een puntquote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? En als ik je vertel dat in Amerika katholieke organisaties inzamelingen hielden om wapens voor de IRA te kopen? Met name in het katholieke Boston heft altijd een grote groep Ieren gezeten die redelijk fanatiek de IRA steunden.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:41 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Omdat dit een totaal andere situatie is. Moslims (dat zie je juist ook aan zo'n petitie) voelen zich veel meer als 'groep moslims' verbonden met de fanatieke uitwassen.
Ik denk niet dat er in de rest van de wereld veel katholieken waren die de IRA steunden omdat ze katholiek waren.
En het groepje fanatieke katholieken (dat zijn geloof op eenzelfde extreme manier beleeft) is echt extreem klein. Daarvoor moet je echt terug naar 1500.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Omdat we hier niet het Vaticaan aan het verdedigen zijn. Op het moment dat je hier met katholieken in gesprek bent die dat wel doen heb je een punt
Wat je nu zegt beledigt me echt enorm. Wil je dus ophouden die mening te uiten?quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben geen moslim maar heb ook grote moeite met die Charlie Hebdo-achtige ‘cartoons’. Beledigen omdat het kan is achterlijk.
Kan je die extra clausule laten zien want niemand hier kent die uitzonderingspositie?quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
IRA pleegde terreur wegens separatie van Ierland. Als je het voorbeeld om wil draaien moet het ook zijn dat het vaticaan om die reden de daden van de IRA niet afkeurde.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vertel even waar ik dat beweer dan.
Laat wel zien dat je met gelovigen altijd enorm moet uitkijken dus goed dat je zo'n les uit het verleden even voor het voetlicht haaltquote:Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? En als ik je vertel dat in Amerika katholieke organisaties inzamelingen hielden om wapens voor de IRA te kopen? Met name in het katholieke Boston heft altijd een grote groep Ieren gezeten die redelijk fanatiek de IRA steunden.
Je snapt duidelijk niet het onderscheid van nationalisme in combinatie met religieuze elementen en echte fanatieke religie die teruggaat op een of ander achterlijk boek.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? En als ik je vertel dat in Amerika katholieke organisaties inzamelingen hielden om wapens voor de IRA te kopen? Met name in het katholieke Boston heft altijd een grote groep Ieren gezeten die redelijk fanatiek de IRA steunden.
Dat hoeft niet want dat mogen we. We kunnen hoogstens een petitie starten dat mensen die dat niet onderschrijven voor de keus gesteld moeten worden.quote:Op maandag 2 november 2020 20:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien moet ome Geert ook een petitie beginnen: een petitie voor het mogen grappen over de Profeet en dat dekselse kutgeloof.
Huh, sponsorde het Vaticaan de IRA dan financieel? Wist ik niet.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Exact! Jij snapt het precies. Religieus fanatisme (wat echt puur teruggrijpt op de overtuiging zelf) hebben we sinds de grote godsdienstoorlogen van de 16e eeuw al niet meer gezien in Europa.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:50 schreef Iblardi het volgende:
Volgens mij had het Iers-Engelse conflict in de eerste plaats een nationalistische grondslag waar godsdienst onderdeel van werd omdat dit een in het oog springend kenmerk was dat de Ieren van de Engelsen onderscheidde. In het geval van de Mohammedcartoons zijn de religieuze overtuigingen zelf de bron van de onvrede.
quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat je nu zegt beledigt me echt enorm. Wil je dus ophouden die mening te uiten?
Dan zijn dat organisaties die terrorisme sponsoren. Net als in de UAE.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nogmaals omdat we nu niet hebben over IRA maar over moslims.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is ook zo enorm dom en zo'n enorme onderschatting van wat er zich in het hoofd van miljoenen moslims in Europa afspeelt. Religie zit echt heel diep.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:53 schreef Syd het volgende:
[..]
Nogmaals omdat we nu niet hebben over IRA maar over moslims.
Waarom altijd maar vingertjes wijzen. Je lijkt wel een moslim zo, ook altijd maar vingertje wijzen, calimero gedrag.
Je zegt werkelijk nu, dat als een persoon iemand helemaal dood trapt en er niks van zegt dit per definitie een vrij brief is om maar iedereen dood te trappen, want calimero gedrag, grote Piet deed het ook en zei ook niks, dushoef er niks te gebeuren.
Ja, dat is natuurlijk niet waar wat ik daar zeg. Ik vind je een schat, en je mag van mij praten over wat je wilt.quote:
Ik denk niet dat ik verbieden bedoel. Maar provoceren is het andere uiterste. Dus iets er tussenin.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk niet waar wat ik daar zeg. Ik vind je een schat, en je mag van mij praten over wat je wilt.
Het is alleen een beetje raar wanneer we dingen gaan verbieden omdat mensen van mening zijn dat ze zich beledigd voelen, nietwaar? Je beledigd voelen is namelijk heel subjectief. En al helemaal als dat beledigd voelen gebeurt op basis van iets waarvan het bestaan niet aan te tonen is.
De 90000 is al bereikt.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:12 schreef Scrummie het volgende:
47000...
Dat is best wat. Gelukkig is er in onze maatschappij geen plek voor dat soort mensen.
Zou me niet verbazen als veel mensen dubbel of driedubbel stemmen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:23 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
En zal nog wel wat oplopen. Dit betekent echt een gigantische groep fanatici.
Dan zijn het er nog steeds veel.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als veel mensen dubbel of driedubbel stemmen.
Nee, daar gaat het ook niet om. Het gaat er om dat er schijnbaar echt een heel groot aandeel personen in Nederland woont die het niet zo op hebben met vrijheid van meningsuiting.quote:
Dat je christenen niet vaak hoort over beledigingen en moslims meteen massaal in een stuip schieten en ons hun wil willen opleggen is wel verontrustend ja.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het ook niet om. Het gaat er om dat er schijnbaar echt een heel groot aandeel personen in Nederland woont die het niet zo op hebben met vrijheid van meningsuiting.
Vraag Gillian Gibbons maar hoe voorzichtig je moet zijn met Mohammed.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat je christenen niet vaak hoort over beledigingen en moslims meteen massaal in een stuip schieten en ons hun wil willen opleggen is wel verontrustend ja.
Mijn opa is tegen een boom gereden doordat hij een vliegje in z'n oog kreeg en van de weg afraakte. Wil je die smiley svp niet meer gebruiken? Iedere keer dat ik hem zie moet ik eraan denken, voel ik me boos en verdrietig en krijg ik de neiging om massamoord te plegen op insecten.quote:
Het komt op mij meer over dat deze mensen vinden wel alle vrijheid te hebben om alles te zeggen, maar de ander niet.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het ook niet om. Het gaat er om dat er schijnbaar echt een heel groot aandeel personen in Nederland woont die het niet zo op hebben met vrijheid van meningsuiting.
Zou mij niet verbazen dat veel mensen nog niets weten over deze petitie, groot gedeelte spreekt immers geen Nederlands, ze wisten immers ook niet waarom ze die vooraf gedrukte aangiftes tekenden. En een ander gedeelte zal te druk zijn met uitslapen en daarna weer op straat azen naar makkelijke prooien, die gaan echt niet hun NAW gegevens online gooien.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als veel mensen dubbel of driedubbel stemmen.
quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:25 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Mijn opa is tegen een boom gereden doordat hij een vliegje in z'n oog kreeg en van de weg afraakte. Wil je die smiley svp niet meer gebruiken? Iedere keer dat ik hem zie moet ik eraan denken, voel ik me boos en verdrietig en krijg ik de neiging om massamoord te plegen op insecten.
Het is wel interessant om te zien dat dik 10% van de moslims in dit land er zo over denkt.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:42 schreef Document1 het volgende:
Is er maar ook ooit 1 petitie met enig effect geweest op petitie.nl?
Ik vind oproepen tot geweld (Fatwa, Jihad, atoombom op Frankrijk) inderdaad veel te ver gaan. Vvmu is een groot goed, maar bij haat zaaien en oproepen tot geweld trek ik de grens.quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het komt op mij meer over dat deze mensen vinden wel alle vrijheid te hebben om alles te zeggen, maar de ander niet.
Klopt, soera 4 ayaah 56 uit mijn hoofd. Iets waar veel moslims het liever niet over hebben (logisch want zulke denkbeelden zijn niet te verenigen met zogenaamd de meest barmhartige entiteit die bestaat).quote:Op maandag 2 november 2020 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat ook best wel smakeloos is...
Leren dat een 'albarmhartige' god het presteert om een mens, die hij zelf gecreëerd heeft, naar een eeuwigheid van fysieke marteling te zenden wanneer niet het juiste geloof is aangehangen. Hoe zegt de koran dat ook weer? In de hel brandt je vel op, maar daarna krijg je gewoon een nieuw vel zodat je pijn blijft lijden.
In naam van de barmhartige.
Smakeloos... doe mij maar een tekeningetje dan.
x2quote:Op dinsdag 3 november 2020 14:13 schreef Red_85 het volgende:
47.000 ondertekenaars.
Mooi. Gelijk een lijst met potentiele terroristen en volk wat de islam boven de grondwet zet. Ofwel, volk wat hier niet hoort.
94.000 alquote:Op dinsdag 3 november 2020 14:13 schreef Red_85 het volgende:
47.000 ondertekenaars.
Mooi. Gelijk een lijst met potentiele terroristen en volk wat de islam boven de grondwet zet. Ofwel, volk wat hier niet hoort.
Oke en wat moeten we daarmee dan?quote:Op dinsdag 3 november 2020 14:13 schreef Red_85 het volgende:
47.000 ondertekenaars.
101.000 nuquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |