Gaat het dan toch verboden worden om profeten te beledigen?quote:1. Wij moslims veroordelen met klem alle vormen van geweld naar aanleiding van de spotprenten.
2. Dit gezegd te hebben, vinden wij moslims ook dat het beledigen van onze profeet Mohammed niets te maken heeft met de vrijheid van meningsuiting. Het is eerder een tekort aan fatsoen en leidt ook nog eens tot maatschappelijke spanningen alsook het structureel beledigen van moslims.
3. Wij roepen de overheid dan ook op om het beledigen van de profeet (zelfs alle profeten) strafbaar te stellen.
https://www.petities.com/(...)igen_van_de_profeet/
Meer dan 49000 inmiddels, je mag de TT regelmatig updaten.quote:Op maandag 2 november 2020 17:11 schreef Justin_Case het volgende:
47000 handtekeningen tegen het beledigen van een sprookjesfiguur.
Je op laten naaien door een tekening is achterlijk.quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben geen moslim maar heb ook grote moeite met die Charlie Hebdo-achtige ‘cartoons’. Beledigen omdat het kan is achterlijk.
Je snapt het niet.quote:Op maandag 2 november 2020 17:17 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Je op laten naaien door een tekening is achterlijk.
Wel mee eens maar hoe vaak zie je nu die cartoons, ik bedoel, het is niet zo dat we erover struikelen als we de deur uitgaan.quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben geen moslim maar heb ook grote moeite met die Charlie Hebdo-achtige ‘cartoons’. Beledigen omdat het kan is achterlijk.
Jij gaat dood van handtekeningen?quote:Op maandag 2 november 2020 17:19 schreef SuperKaas het volgende:
Letten jullie op lieve linkshuppelmensjes..? Al vijftig duizend handtekeningen van wappies die ons dood willen hebben!
Niveautje weerquote:Ik onderteken deze petitie omdat dit gewoon niet meer zo door kan gaan !! De islam en onze profeet blijven beledigen en daar mee weg komen kan gewoon niet meer !!! Elke ras en elk geloof heeft zijn rechten dus moet de islam ook die recht krijgen!! Normaal moet het van zelf sprekend zijn dat het strafbaar is maar blijkbaar moeten we er veel voor doennom die recht te krijgen jammer genoeg ! Maar inschallah zal dit ons lukken ! We zijn allemaal 1 !!!
Kabouterseks? Daar zie ik als een dwerg tegenop!quote:Op maandag 2 november 2020 17:24 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb ooit een paddenstoel beledigd door te roepen dat paddo's voor sukkels zijn. Vervolgens werd er een handtekeningenactie op touw gezet door opvallend kleine mensen met een puntmuts die vonden dat het wettelijk verboden zou moeten zijn om paddenstoelen te beledigen. Gelukkig heeft deze petitie het nooit gehaald bij de wetgever. Gaat deze 'profeet' het dan wel lukken?
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op maandag 2 november 2020 17:21 schreef skrn het volgende:
[..]
Wel mee eens maar hoe vaak zie je nu die cartoons, ik bedoel, het is niet zo dat we erover struikelen als we de deur uitgaan.
Ben tegen de petitie, daar niet van.
Is dit ter info..?quote:Op maandag 2 november 2020 17:24 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb ooit een paddenstoel beledigd door te roepen dat paddo's voor sukkels zijn. Vervolgens werd er een handtekeningenactie op touw gezet door opvallend kleine mensen met een puntmuts die vonden dat het wettelijk verboden zou moeten zijn om paddenstoelen te beledigen. Gelukkig heeft deze petitie het nooit gehaald bij de wetgever. Gaat deze 'profeet' het dan wel lukken?
Vrees dat je gelijk hebt. Vroeger, wanneer onze landen werden werden bedreigd door de moslims, hadden we daar een middel tegen.quote:Op maandag 2 november 2020 17:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat onze overheersers hiervoor gaan bukken.
Sterker nog, ik zie het niet voor me dat dit nog 10 jaar tegen wordt gehouden.
Je beledigd voelen is een keuze , je kan ook gewoon je schouders ophalen en verder gaan met je levenquote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit méén je niet. Sorry, kan ik niet serieus nemen.quote:Op maandag 2 november 2020 17:34 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Je beledigd voelen is een keuze , je kan ook gewoon je schouders ophalen en verder gaan met je leven
quote:Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
Wat is dan jouw oplossing? Verbieden?quote:Op maandag 2 november 2020 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit méén je niet. Sorry, kan ik niet serieus nemen.
Maar moet het dan maar verboden worden?quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
quote:Ik onderteken dit ,omdat ik tegen racisme ben tegen de islam.
Verbieden ook weer niet. Fatsoen, dat is wat ik hier mis. Niet op die profeet gaan stampen omdat het kan. Wij zijn zo ongelofelijk asociaal soms.quote:Op maandag 2 november 2020 17:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat is dan jouw oplossing? Verbieden?
Boca is een trollquote:Op maandag 2 november 2020 17:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat is dan jouw oplossing? Verbieden?
Ik heb dezelfde instelling dat schelden geen pijn doet. Het probleem is dat je dingen serieus neemt die je niet serieus moet nemen en dingen niet serieus neemt die wel serieus bedoeld zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit méén je niet. Sorry, kan ik niet serieus nemen.
En dan buigen voor terrorisme en geweld? Vind het knap dat mensen het nog durvenquote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Verbieden ook weer niet. Fatsoen, dat is wat ik hier mis. Niet op die profeet gaan stampen omdat het kan. Wij zijn zo ongelofelijk asociaal soms.
Ik heb hem 4x ondertekend onder alias "profeet Mohammed"quote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef TornadoDK het volgende:
Lol niks mis met een pedofiel beledigen.
Waarom gaan ze trouwens niet emigreren? Als ze hun geloof niet vrij kunnen belijden moeten ze van hun geloof naar een land gaan waar dit wel kan. Alle ondertekenaars graag een enkeltje midden oosten.
Als moslims ophouden vrouwen lastig te vallen op straat en in het zwembad, onze bejaarden te beroven (toch maar ongelovigen) stoppen met grensrechters doodschoppen, tramreizigers afslachten, filmmakers van de fiets knallen...quote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Niet op die profeet gaan stampen omdat het kan.
Maar dat is niks. Je kan iemand niet gebieden fatsoenlijk te zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Verbieden ook weer niet. Fatsoen, dat is wat ik hier mis. Niet op die profeet gaan stampen omdat het kan. Wij zijn zo ongelofelijk asociaal soms.
Als cabaretiers aan het beledigen slaan heb ik daar ook grote moeite mee.quote:Op maandag 2 november 2020 17:37 schreef Magica het volgende:
[..]
Maar moet het dan maar verboden worden?
Er staan elke dag cartoons in de krant over van allerlei mensen en verschillende bevolkingsgroepen.
Niemand hoeft een uitzonderingspositie te hebben.
Hoe vaak word je als vrouw niet beledigd door een of andere cabaretier of wat?
Maar moet dit dan ook verboden worden dat is een hellend vlak tot de volgende beledigde zich weer aandient...
Exact, want wat is de definitie van fatsoen? Ik vind het niet fatsoenlijk om een ander iets op te leggen.quote:Op maandag 2 november 2020 17:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar dat is niks. Je kan iemand niet gebieden fatsoenlijk te zijn.
Tevens is het jouw visie op fatsoen. Ik zie het juist als onfatsoenlijk om te verwachten dat iemand altijd maar fatsoenlijk is.
Ik als ongelovige kaffer voel me dag in dag uit geschoffeerd door stomme regeltjes en continu gejank van de volgers van een bepaalde religie.quote:
Kusje op je emotiequote:Op maandag 2 november 2020 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als cabaretiers aan het beledigen slaan heb ik daar ook grote moeite mee.
quote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo.
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat een stel internettrollen onder de noemer "vrijheid!!" zoveel mensen mogen kwetsen door de profeet Mohammed te beledigen. Terwijl als je enigszins fatsoen hebt dan doe je dit gewoon niet en dan is dit dus ook geen inperking van je vrijheid.
Petitie getekend.
Er worden al heel lang karikaturen gemaakt van alles wat los en vast zit. Er is maar 1 groepering die daar moeilijk over doet. Grappig is dat dat ook nog eens een van de minst tolerante groeperingen op deze aardkloot is.quote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat kan ik tot op zekere hoogte begrijpen en mijn advies is dan: kijk er niet naar!quote:Op maandag 2 november 2020 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb iets meer fatsoen denk ik.quote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kusje op je emotieJe bent labiel. Dat is niet beledigend bedoeld maar een feitelijke constatering.
Het is fatsoenlijk een ander te laten doen wat diegene wil, binnen de grenzen van de wet.quote:Op maandag 2 november 2020 17:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Exact, want wat is de definitie van fatsoen? Ik vind het niet fatsoenlijk om een ander iets op te leggen.
https://www.petities.com/(...)m_rows=10&s=78798777quote:50662 Profeet Mohammed [Nederland] Mekka Ik teken, omdat ik mezelf niet kan beschermen en hulp nodig heb van de Nederlandse overheid. Ik is zwak en hou niet van strips.
Yaaaaayyyyquote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo.
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat een stel internettrollen onder de noemer "vrijheid!!" zoveel mensen mogen kwetsen door de profeet Mohammed te beledigen. Terwijl als je enigszins fatsoen hebt dan doe je dit gewoon niet en dan is dit dus ook geen inperking van je vrijheid.
Petitie getekend.
Als die gedachte jou gelukkig maakt wie ben ik om je tegen te spreken? Geloof lekker waar je in wilt, maar leg een ander niet jouw geloof op.quote:Op maandag 2 november 2020 17:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb iets meer fatsoen denk ik.
dubbel Mquote:Op maandag 2 november 2020 17:52 schreef Azula het volgende:
Niveautje borrelnootje wel als je oh zo’n lol kunt hebben over Mohamed. Humor voor simpele mensen.
Fatsoen. Voor de profeet van een geloof dat jou en mij dood wil hebben. Echt dus niet.quote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
lolquote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo.
Petitie getekend.
Je komt bijna geloofwaardig over zonder te trollenquote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo.
Petitie getekend.
Ik weet niet of je nu zelf trolltquote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo.
Petitie getekend.
Is niet mijn geloof, is wat ik normaal vind.quote:Op maandag 2 november 2020 17:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als die gedachte jou gelukkig maakt wie ben ik om je tegen te spreken? Geloof lekker waar je in wilt, maar leg een ander niet jouw geloof op.
Satire is een normaal onderdeel van het leven.quote:Op maandag 2 november 2020 18:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Is niet mijn geloof, is wat ik normaal vind.
En wanneer er parels van dat geloof worden gearresteerd omdat ze een aanslag wilden plegen, doe je het af met dat we er maar aan moeten wennen.quote:Op maandag 2 november 2020 18:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is ook hemeltergend. Maar ontslaat je niet van de plicht je fatsoen te houden.quote:Op maandag 2 november 2020 17:43 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Als moslims ophouden vrouwen lastig te vallen op straat en in het zwembad, onze bejaarden te beroven (toch maar ongelovigen) stoppen met grensrechters doodschoppen, tramreizigers afslachten, filmmakers van de fiets knallen...
...dan wil ik er best over eens over nadenken
Ik vind beledigen omdat het kan ook achterlijk. Maar het strafbaar stellen is ook belachelijk. Wie bepaalt immers wat een belediging is? En wie bepaalt of het terecht is, of dat het alleen maar was "omdat het kon".quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Die mensen zijn alleen maar gekwetst in hun islamitische heerszucht. Als je anderen je eigen geloofsregels wil opleggen dan gaat het niet om om tere zieltjes die gekwetst zijn maar om totalitaire haatdragende radicalen die jouw en mijn vrijjheid van godsdienst aanvallen.quote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo.
Petitie getekend.
Je kunt iemand gebieden zijn fatsoen te houden! Moet je nou eens lezen wat hier allemaal voorbij komt aan scheldwoorden. Zo grof!quote:Op maandag 2 november 2020 17:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar dat is niks. Je kan iemand niet gebieden fatsoenlijk te zijn.
Tevens is het jouw visie op fatsoen. Ik zie het juist als onfatsoenlijk om te verwachten dat iemand altijd maar fatsoenlijk is.
'Een gezegende goedemiddag, beste moslimmeneer. Ik zie dat u bezig bent het hoofd van mijn landgenoot af te hakken. Ik verzoek u vriendelijk daarmee te stoppen. Verder wens ik u nog een prettige voortzetting van deze mooie dag.'quote:Op maandag 2 november 2020 18:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar ontslaat je niet van de plicht je fatsoen te houden.
Je laat je wel kennen.quote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Er worden al heel lang karikaturen gemaakt van alles wat los en vast zit. Er is maar 1 groepering die daar moeilijk over doet. Grappig is dat dat ook nog eens een van de minst tolerante groeperingen op deze aardkloot is.
So sod off.
Goed argument, hoor.quote:
In het dagelijks leven, dat bedoel ik.quote:Op maandag 2 november 2020 18:11 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
'Een gezegende goedemiddag, beste moslimmeneer. Ik zie dat u bezig bent het hoofd van mijn landgenoot af te hakken. Ik verzoek u vriendelijk daarmee te stoppen. Verder wens ik u nog een prettige voortzetting van deze mooie dag.'
Hm, gaat m niet worden denk ik
Jouw norm, mijn norm. Leg elkaars normen niet aan elkaar op.quote:Op maandag 2 november 2020 18:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die Franse leraar was gewoon bezig met zijn dagelijks leven. Die 3 mensen in kerk in Nice, ook. De slachtoffers bij het concert van Ariana Grande in Manchester ook.quote:Op maandag 2 november 2020 18:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In het dagelijks leven, dat bedoel ik.
Jij doet hetzelfde, dat mag toch?quote:Op maandag 2 november 2020 18:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jouw norm, mijn norm. Leg elkaars normen niet aan elkaar op.
Neeeeeeeee, of wij fatsoenlijk kunnen zijn in het GEWONE dagelijks leven.quote:Op maandag 2 november 2020 18:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die Franse leraar was gewoon bezig met zijn dagelijks leven. Die 3 mensen in kerk in Nice, ook. De slachtoffers bij het concert van Ariana Grande in Manchester ook.
De profeet?quote:Op maandag 2 november 2020 17:33 schreef Mikeytt het volgende:
Ik heb m ook maar getekemd, puur voor de lol
Ik leg jou geen moraal op wat wel of niet fatsoenlijk is en dat doe jij wel. Gelukkig probeer je je moraal niet wettelijk af te dwingen.quote:Op maandag 2 november 2020 18:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij doet hetzelfde, dat mag toch?
Is toch al gauw een groot dorp met allemaal staatsvijandenquote:Op maandag 2 november 2020 18:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik vind 47000 handtekeningen nu niet echt veel.
Zoals ik al zei, die Franse leraar was GEWOON bezig met zijn dagelijks leven. Die 3 mensen in de kerk in Nice, ook. De slachtoffers bij het concert van Ariana Grande in Manchester ook.quote:Op maandag 2 november 2020 18:17 schreef Boca_Raton het volgende:
Neeeeeeeee, of wij fatsoenlijk kunnen zijn in het GEWONE dagelijks leven.
Nou, ik ben strenger dan jij, maar ook jij wil je vrijere moraal aan mij opdringen.quote:Op maandag 2 november 2020 18:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik leg jou geen moraal op wat wel of niet fatsoenlijk is en dat doe jij wel. Gelukkig probeer je je moraal niet wettelijk af te dwingen.
Laat maar.quote:Op maandag 2 november 2020 18:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, die Franse leraar was GEWOON bezig met zijn dagelijks leven. Die 3 mensen in DE kerk in Nice, ook. De slachtoffers bij het concert van Ariana Grande in Manchester ook.
Maar jij maakt je liever druk om een cartoon.
het lijkt er op dat er een filter tussen zit voor Nederlandse scheldwoorden.quote:Op maandag 2 november 2020 18:18 schreef Hydrogeny het volgende:
Worden deze ook allemaal gecontroleerd?
Het grote verschil is dat de mensen en geloven die door de cabaretiers beledigd worden geen idiote dingen gaan doen. En deze groep gelovigen wél.quote:Op maandag 2 november 2020 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat lijkt me verstandig. Je hebt geen verhaal, namelijk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |