Nou, ik ben strenger dan jij, maar ook jij wil je vrijere moraal aan mij opdringen.quote:Op maandag 2 november 2020 18:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik leg jou geen moraal op wat wel of niet fatsoenlijk is en dat doe jij wel. Gelukkig probeer je je moraal niet wettelijk af te dwingen.
Laat maar.quote:Op maandag 2 november 2020 18:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, die Franse leraar was GEWOON bezig met zijn dagelijks leven. Die 3 mensen in DE kerk in Nice, ook. De slachtoffers bij het concert van Ariana Grande in Manchester ook.
Maar jij maakt je liever druk om een cartoon.
het lijkt er op dat er een filter tussen zit voor Nederlandse scheldwoorden.quote:Op maandag 2 november 2020 18:18 schreef Hydrogeny het volgende:
Worden deze ook allemaal gecontroleerd?
Het grote verschil is dat de mensen en geloven die door de cabaretiers beledigd worden geen idiote dingen gaan doen. En deze groep gelovigen wél.quote:Op maandag 2 november 2020 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als cabaretiers aan het beledigen slaan heb ik daar ook grote moeite mee.
Dat lijkt me verstandig. Je hebt geen verhaal, namelijk.quote:
Ja, dat is zo.quote:Op maandag 2 november 2020 18:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat de mensen en geloven die door de cabaretiers beledigd worden geen idiote dingen gaan doen. En deze groep gelovigen wél.
Je snapt me niet joh.quote:Op maandag 2 november 2020 18:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat lijkt me verstandig. Je hebt geen verhaal, namelijk.
Definieer streng en vrij.quote:Op maandag 2 november 2020 18:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik ben strenger dan jij, maar ook jij wil je vrijere moraal aan mij opdringen.
Een fellere reactie dan wanneer iemand een aanslag wil plegenquote:Op maandag 2 november 2020 18:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt iemand gebieden zijn fatsoen te houden! Moet je nou eens lezen wat hier allemaal voorbij komt aan scheldwoorden. Zo grof!
Petities.com kent geen grenzen. Heel de wereld wil deze wetgeving.quote:Op maandag 2 november 2020 18:21 schreef boekenplank. het volgende:
Bijna de helft van de ondertekenaars is Belg. Wist niet dat we een gezamenlijk wetboek van Strafrecht hebben.
Kan geregeld worden, doe 't dan via een VPN. Zal je net zien dat die eigenaar van petities.com toevallig ook dat achterlijke geloof aanhangt. Ben je mooi de sigaar.quote:Op maandag 2 november 2020 18:22 schreef Hydrogeny het volgende:
Kunnen we een petitie maken tegen deze petitie? Kijken wat sneller oploopt?
Ik snap je prima. Jij wil anderen jouw interpretatie van 'fatsoen' opdringen. Daar hebben gelovigen door de eeuwen heen een handje van. En ondertussen gooiden ze mensen op de brandstapel, hakten ze handen af of onthoofden ze andersdenkenden. Eng ben je.quote:
Ben jij bang voor mij? Omdat ze eeuwen terug misdaden begingen? Joh, ik heb het over fatsoen. Kijk dan hoe allergisch jij er voor bent...quote:Op maandag 2 november 2020 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik snap je prima. Jij wil anderen jouw interpretatie van 'fatsoen' opdringen. Daar hebben gelovigen door de eeuwen heen een handje van. En ondertussen gooiden ze mensen op de brandstapel, hakten ze handen af of onthoofden ze andersdenkenden. Eng ben je.
Dit ja.quote:Op maandag 2 november 2020 17:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind het sneu dat mensen zich beledigd voelen door cartoons of slechte grappen en als iemand aangeeft dat een opmerking die ik maak hem kwetst dan zal ik er alles aan doen om die persoon niet meer te kwetsen.
Probleem is alleen dat mijn gedrag altijd wel iemand kwetst. Ik ben bijv. vegetarier en dat zal ongetwijfeld een aantal vleesmacho’s kwetsen. Wie bepaald dan wat de grens is? Iedereen die zich gekwetst voelt en dus kan niemand ooit meer iets zeggen of doen? Of een overheid die je dit soort verantwoordelijkheden nimmer moet geven?
Geen van beide uiteraard en daarom moet de vrijheid van meningsuiting grenzeloos zijn.
Exact. En mohammed was natuurlijk een achterlijke gore pedo. Dat helpt ook niet.quote:Op maandag 2 november 2020 17:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind het sneu dat mensen zich beledigd voelen door cartoons of slechte grappen en als iemand aangeeft dat een opmerking die ik maak hem kwetst dan zal ik er alles aan doen om die persoon niet meer te kwetsen.
Probleem is alleen dat mijn gedrag altijd wel iemand kwetst. Ik ben bijv. vegetarier en dat zal ongetwijfeld een aantal vleesmacho’s kwetsen. Wie bepaald dan wat de grens is? Iedereen die zich gekwetst voelt en dus kan niemand ooit meer iets zeggen of doen? Of een overheid die je dit soort verantwoordelijkheden nimmer moet geven?
Geen van beide uiteraard en daarom moet de vrijheid van meningsuiting grenzeloos zijn.
Opmerkelijk hoe het in dit soort gevallen opeens "wij moslims" is maar als er weer eens een hoofdje rolt dan is het geen echte moslim.quote:1. Wij moslims
Dit ook ja.quote:Op maandag 2 november 2020 18:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Opmerkelijk hoe het in dit soort gevallen opeens "wij moslims" is maar als er weer eens een hoofdje rolt dan is het geen echte moslim.
Daarom: Vrijheid van godsdienst in z'n huidige vorm gewoon helemaal weg. Kerken en moskeeën mogen open blijven maar dan gewoon dezelfde regels als een willekeurige sporthal. Geloof is niet meer dan een (slechte) hobby die je in principe in vrijheid mag uitoefenen maar wel sterk ontmoedigd moet worden.
Waar is jouw petitie. Ik teken 'm.quote:Op maandag 2 november 2020 18:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Opmerkelijk hoe het in dit soort gevallen opeens "wij moslims" is maar als er weer eens een hoofdje rolt dan is het geen echte moslim.
Daarom: Vrijheid van godsdienst in z'n huidige vorm gewoon helemaal weg. Kerken en moskeeën mogen open blijven maar dan gewoon dezelfde regels als een willekeurige sporthal. Geloof is niet meer dan een (slechte) hobby die je in principe in vrijheid mag uitoefenen maar wel sterk ontmoedigd moet worden.
Ja, want het gehele islamtische geloof is natuurlijk gestoeld op fatsoen, met ome Mo als hoeder ervan! HAHAHA wat een giller deze contradictio in terminis van jewelste.quote:Het is eerder een tekort aan fatsoen en leidt ook nog eens tot maatschappelijke spanningen alsook het structureel beledigen van moslim.
Nog érger dan iemand afslachten!quote:Op maandag 2 november 2020 18:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt iemand gebieden zijn fatsoen te houden! Moet je nou eens lezen wat hier allemaal voorbij komt aan scheldwoorden. Zo grof!
Nee. Men ontzegt anderen het recht hun normen op te leggen.quote:Op maandag 2 november 2020 18:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij doet hetzelfde, dat mag toch?
Ik ben vrij streng voor mezelf, maar ik laat een ander vrij. Wat ben ik nu en wat maakt jou dat?quote:Op maandag 2 november 2020 18:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Streng: wees beleefd; vrij: scheld er op los, alles mag, ik laat me de mond niet snoeren.
Dat is mij te ingewikkeld...quote:Op maandag 2 november 2020 18:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben vrij streng voor mezelf, maar ik laat een ander vrij. Wat ben ik nu en wat maakt jou dat?
Nee. Ik vertel je alleen dat jouw interpretatie van fatsoen ziek is.quote:
??quote:Op maandag 2 november 2020 18:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nee. Men ontzegt anderen het recht hun normen op te leggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |