Zijn er geen dingen die nog heilig mogen zijn? Of kunnen zijn? Moet alles maar geridiculiseerd kunnen worden? Omdat het anders niet leefbaar is? Of omdat we ons de mond niet laten snoeren? Moet alles gezegd kunnen worden?quote:Op maandag 2 november 2020 19:41 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Stel nou dat iemand besloot dat jouw UI aanstootgevend was. Ze diep verdrietig maakte, omdat een geliefde onlangs op de operatietafel overleden was aan een kincorrectie of het zetten van een kunstheup. Zo verdrietig, dat ze je willen vermoorden omdat je de spot drijft met hun verlies.
Snap je het nu? Dingen waar je aanstoot aan kunt nemen zijn zo arbitrair dat iedereen wel wat kan verzinnen om jouw rechten in te perken, of je leven te bedreigen. Dat is niet werkbaar. Dus kiezen we het andere uiterste. Vrijheid + een dikke huid kweken.
Of stel je voor dat ik een tekening had, en iedere keer dat ik jou die tekening liet zien begon je bloed te koken, kwijl uit je mondhoek te lopen, en trok je een boos gezicht. Hoeveel macht geeft mij dat wel niet over jou? Is toch geen leven voor je zo.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb idd het idee dat de moslims hier de zwakkere partij zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 19:42 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar dat kan juist niet, want als je erop stampt komt er een doodseskader op je af.
Ik heb er ook een hekel aan als mensen een zwakkere treiteren, maar dat gevoel heb ik bij die Charlie Hebdo-kwestie helemaal niet. Ik zie de cartoonisten als de onderliggende partij die zich teweerstelt tegen een stel dominerende alfa's die hun wil proberen op te leggen aan de rest van de samenleving.
Leg dat eens uit.quote:Op maandag 2 november 2020 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben geen moslim maar heb ook grote moeite met die Charlie Hebdo-achtige ‘cartoons’. Beledigen omdat het kan is achterlijk.
Ja, zolang er niet wordt opgeroepen tot geweld of een daadwerkelijke bevolkingsgroep als minderwaardig wordt bestempeld.quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zijn er geen dingen die nog heilig mogen zijn? Of kunnen zijn? Moet alles maar geridiculiseerd kunnen worden? Omdat het anders niet leefbaar is? Of omdat we ons de mond niet laten snoeren? Moet alles gezegd kunnen worden?
Dus jouw moeder mogen ze ook afbranden? Lach je dan mee?quote:Op maandag 2 november 2020 20:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, zolang er niet wordt opgeroepen tot geweld of een daadwerkelijke bevolkingsgroep als minderwaardig wordt bestempeld.
ja, bijvoorbeeld een agent mag je niet beledigen.quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zijn er geen dingen die nog heilig mogen zijn? Of kunnen zijn? Moet alles maar geridiculiseerd kunnen worden? Omdat het anders niet leefbaar is? Of omdat we ons de mond niet laten snoeren? Moet alles gezegd kunnen worden?
Grapjes of beledigingen, wel een verschil!quote:Op maandag 2 november 2020 19:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Leg dat eens uit.
Over elk geloof worden wel grapjes gemaakt. Echter zijn er maar weinig religies waar zoveel gruwelijkheden uit voortkomen.
Kijk deze video eens. Dit is een pastoor die belachelijk gemaakt wordt. Die videos hebben miljoenen views en er is niemand die het leven heeft moeten geven om zoiets.
En jouw dierbaren, mag ik daar alles tegen zeggen?quote:Op maandag 2 november 2020 20:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ja, bijvoorbeeld een agent mag je niet beledigen.
Burgers mogen elkaar overigens ook niet beledigen, maar voor het beledigen van een agent geldt een hogere straf.
Dat mag inderdaad, mits het niet tot doel heeft om haar als minderwaardig te bestempelen. Ik lach dan niet mee.quote:Op maandag 2 november 2020 20:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus jouw moeder mogen ze ook afbranden? Lach je dan mee?
In de basis is niets heilig en mag alles geridiculiseerd worden. Daarna komt pas fatsoen om de hoek kijken, waar jij het over hebt.quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En vind je het wenselijk dat dat mag? Dat ze tot op de grond toe kan worden afgebrand?quote:Op maandag 2 november 2020 20:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat mag inderdaad, mits het niet tot doel heeft om haar als minderwaardig te bestempelen. Ik lach dan niet mee.
Geen idee, maar in ieder geval niet de islam, die oproept tot het doden van iedereen die geen moslim is. Niet voor een oorlogszuchtige ‘profeet’ die ook voornamelijk onzin uitkraamde, en ook zeker niet voor allah de matige halfgod.quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind het niet wenselijk dat het gebeurt, maar wel wenselijk dat het mag.quote:Op maandag 2 november 2020 20:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En vind je het wenselijk dat dat mag? Dat ze tot op de grond toe kan worden afgebrand?
Precies, niets is meer heilig en daar heb ik problemen mee.quote:Op maandag 2 november 2020 20:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In de basis is niets heilig en mag alles geridiculiseerd worden. Daarna komt pas fatsoen om de hoek kijken, waar jij het over hebt.
Mijn overleden omaquote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind het meer een bedreiging dan provocatie.quote:Op maandag 2 november 2020 20:13 schreef Hathor het volgende:
Dit is gewoon een provocatie, het nieuws word al weken gedomineerd door een paar brute moorden uit naam van die achterlijke doodscult, en juist op dat moment komen ze met zo'n lachwekkende petitie om respect te eisen voor hun profeet. Als er iets of iemand is die op dit moment juist totaal geen respect verdiend dan is het wel die fictieve roverhoofdman en zijn bloeddorstige honden. Ik vraag me af hoeveel lui die die petitie getekend hebben zich doorgaans de hele dag bedienen van kleurrijke termen als kk jood, kuthoer of kech, en dan respect gaan eisen als er iemand een tekeningetje toont die hen niet bevalt. Om je te bescheuren gewoon.
je gaat er dus niet op in.quote:Op maandag 2 november 2020 20:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Grapjes of beledigingen, wel een verschil!
Als Mohammed beledigd wordt, dan staat het hem natuurlijk vrij om naar de rechtszaal te gaan.quote:Op maandag 2 november 2020 20:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus jouw moeder mogen ze ook afbranden? Lach je dan mee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |