Grapjes of beledigingen, wel een verschil!quote:Op maandag 2 november 2020 19:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Leg dat eens uit.
Over elk geloof worden wel grapjes gemaakt. Echter zijn er maar weinig religies waar zoveel gruwelijkheden uit voortkomen.
Kijk deze video eens. Dit is een pastoor die belachelijk gemaakt wordt. Die videos hebben miljoenen views en er is niemand die het leven heeft moeten geven om zoiets.
En jouw dierbaren, mag ik daar alles tegen zeggen?quote:Op maandag 2 november 2020 20:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ja, bijvoorbeeld een agent mag je niet beledigen.
Burgers mogen elkaar overigens ook niet beledigen, maar voor het beledigen van een agent geldt een hogere straf.
Dat mag inderdaad, mits het niet tot doel heeft om haar als minderwaardig te bestempelen. Ik lach dan niet mee.quote:Op maandag 2 november 2020 20:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus jouw moeder mogen ze ook afbranden? Lach je dan mee?
In de basis is niets heilig en mag alles geridiculiseerd worden. Daarna komt pas fatsoen om de hoek kijken, waar jij het over hebt.quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zijn er geen dingen die nog heilig mogen zijn? Of kunnen zijn? Moet alles maar geridiculiseerd kunnen worden? Omdat het anders niet leefbaar is? Of omdat we ons de mond niet laten snoeren? Moet alles gezegd kunnen worden?
En vind je het wenselijk dat dat mag? Dat ze tot op de grond toe kan worden afgebrand?quote:Op maandag 2 november 2020 20:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat mag inderdaad, mits het niet tot doel heeft om haar als minderwaardig te bestempelen. Ik lach dan niet mee.
Geen idee, maar in ieder geval niet de islam, die oproept tot het doden van iedereen die geen moslim is. Niet voor een oorlogszuchtige ‘profeet’ die ook voornamelijk onzin uitkraamde, en ook zeker niet voor allah de matige halfgod.quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zijn er geen dingen die nog heilig mogen zijn? Of kunnen zijn? Moet alles maar geridiculiseerd kunnen worden? Omdat het anders niet leefbaar is? Of omdat we ons de mond niet laten snoeren? Moet alles gezegd kunnen worden?
Ik vind het niet wenselijk dat het gebeurt, maar wel wenselijk dat het mag.quote:Op maandag 2 november 2020 20:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En vind je het wenselijk dat dat mag? Dat ze tot op de grond toe kan worden afgebrand?
Precies, niets is meer heilig en daar heb ik problemen mee.quote:Op maandag 2 november 2020 20:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In de basis is niets heilig en mag alles geridiculiseerd worden. Daarna komt pas fatsoen om de hoek kijken, waar jij het over hebt.
Mijn overleden omaquote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind het meer een bedreiging dan provocatie.quote:Op maandag 2 november 2020 20:13 schreef Hathor het volgende:
Dit is gewoon een provocatie, het nieuws word al weken gedomineerd door een paar brute moorden uit naam van die achterlijke doodscult, en juist op dat moment komen ze met zo'n lachwekkende petitie om respect te eisen voor hun profeet. Als er iets of iemand is die op dit moment juist totaal geen respect verdiend dan is het wel die fictieve roverhoofdman en zijn bloeddorstige honden. Ik vraag me af hoeveel lui die die petitie getekend hebben zich doorgaans de hele dag bedienen van kleurrijke termen als kk jood, kuthoer of kech, en dan respect gaan eisen als er iemand een tekeningetje toont die hen niet bevalt. Om je te bescheuren gewoon.
je gaat er dus niet op in.quote:Op maandag 2 november 2020 20:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Grapjes of beledigingen, wel een verschil!
Als Mohammed beledigd wordt, dan staat het hem natuurlijk vrij om naar de rechtszaal te gaan.quote:Op maandag 2 november 2020 20:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus jouw moeder mogen ze ook afbranden? Lach je dan mee?
Dat bedoel ik dus ook, zie het als een bedreiging of provocatie, whatever. Ik denk dat er de komende tijd nog wel wat staat te gebeuren, ik lees net dat Frankijk er morgen een wet doorheen wil drukken die de Grijze Wolven als verboden organisatie zal bestempelen, ik zie de bekken alweer schuimen.quote:Op maandag 2 november 2020 20:15 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik vind het meer een bedreiging dan provocatie.
Zo snel na de rampzalige gebeurtenissen met dit soort eisen te komen komt meer over als: Je hebt gezien wat er kan gebeuren, geef onze zin!
Komt er weer een Pakistaantje die hem wil omleggen en als het niet lukt steekt die maar weer een paar Amerikanen of gaat die naar een kerk.quote:Op maandag 2 november 2020 20:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien moet ome Geert ook een petitie beginnen: een petitie voor het mogen grappen over de Profeet en dat dekselse kutgeloof.
Meer dan kleur bekennen is het niet. Dit gaat nooit gebeuren (deo volente).quote:
Dat zie je toch nu al? Het verschil in uitkomst duidt op discriminatie. Heeft niks te maken met de verdomming door de islam, de anti-intellectuele cultuur, het niet iets willen aannemen van vrouwen en ongelovigen, het hangen op straat tot 's avonds laat en tien generaties inteelt wat gewoon al snel 10 IQ punten scheelt.quote:Op maandag 2 november 2020 19:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik zei het al in het andere topic, dit is nu nog kansloos maar over 50 jaar gaan ze dit er helaas doorheen krijgen in NL, zie ook Maleisie en Indonesie.
Voorkeursbehandeling moslims in Maleisie:
[..]
[..]
De moslims gingen rellen toen andere bevolkingsgroepen het beter dan hun deden, 600 doden waarvan het merendeel dus de Chinezen. Om de moslims te paaien kwam er dus wetgeving waar zij voortrokken werden.
Hetzelfde zal je over 50 jaar in Europa zien: rellen met honderden doden, om de moslims koest te houden komt er wetgeving waarin zij voorgetrokken worden.
We hebben in het verleden al een voorproefje gezien in Frankrijk, al die banlieue moslim ghetto's waar het tuig om auto's in de brand steken.
Sharia is wat de moslims willen.quote:Op maandag 2 november 2020 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De weg van het ene verbod naar het andere leidt tot een Protestantse theocratie of een seculiere dictatuur. Dus dat is wat deze moslims willen.
Wat is een belediging?quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Getekend. Het belediging van de profeet valt niet onder vrijheid van meningsuiting
Een sprookjesfiguur ‘beledigen’ valt per definitie onder vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Getekend. Het belediging van de profeet valt niet onder vrijheid van meningsuiting
Maar de belediging wel.quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
Zeker.quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Moet alles maar geridiculiseerd kunnen worden?
Nog bedankt aan je broeders voor Wenen. En Frankrijk.quote:Op maandag 2 november 2020 20:57 schreef Meloewa. het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |