Dus...quote:Op maandag 2 november 2020 18:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Streng: wees beleefd; vrij: scheld er op los, alles mag, ik laat me de mond niet snoeren.
Ik hang het boven m’n bed.quote:Op maandag 2 november 2020 18:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee. Ik vertel je alleen dat jouw interpretatie van fatsoen ziek is.
quote:Op maandag 2 november 2020 18:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]![]()
Je maakt mijn dag goed. Ik hou van je
Waar staat dat? Ik vraag hetzelfde wat ik zelf doe.quote:Op maandag 2 november 2020 18:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dus...
Jij laat je de mond niet snoeren, maar je wilt het wel bij anderen.
U. Is. Af.
Terug naar Start, u ontvangt geen 200 euro.
Wat ik grof vond waren de onthoofdingen van een leraar en een oude dame in een kerk vanwege wat papier en inkt.quote:Op maandag 2 november 2020 18:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt iemand gebieden zijn fatsoen te houden! Moet je nou eens lezen wat hier allemaal voorbij komt aan scheldwoorden. Zo grof!
Jawel hoor , wat voor de ene beledigend is , hoeft dat voor de ander niet te zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit méén je niet. Sorry, kan ik niet serieus nemen.
Als katholiek kan ik hier niet wakker van liggen. Go nuts met satire en plaatjes.quote:Op maandag 2 november 2020 19:04 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Jawel hoor , wat voor de ene beledigend is , hoeft dat voor de ander niet te zijn.
We kunnen nou eenmaal niet met elk teer zieltje rekening houden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zullen nu wel een boel boze christen naar dit topic komen en uiteraard een petitie starten
Situatie 1:quote:
Dat was ook hemeltergend idioot. Maar de petitie uit de OP gaat over wat anders. En toen kwam ik met het begrip ‘fatsoen’.quote:Op maandag 2 november 2020 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik grof vond waren de onthoofdingen van een leraar en een oude dame in een kerk vanwege wat papier en inkt.
quote:https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Malaysia
Government policies of positive discrimination often favour the Malay majority and the Bumiputera status, particularly in areas such as housing, finance, governance and education. Economic policies designed to favour Bumiputera, including affirmative action in public education, were implemented in the 1970s in order to defuse inter-ethnic tensions following the May 13 Incident in 1969. However, these policies have not been fully effective in eradicating poverty among rural Bumiputeras and have further caused a backlash especially from Chinese and Indian minorities. The policies are enshrined in the Malaysian constitution and questioning them is technically illegal
De moslims gingen rellen toen andere bevolkingsgroepen het beter dan hun deden, 600 doden waarvan het merendeel dus de Chinezen. Om de moslims te paaien kwam er dus wetgeving waar zij voortrokken werden.quote:https://en.wikipedia.org/wiki/13_May_incident
The 13 May 1969 incident was the Sino-Malay sectarian violence that took place in Kuala Lumpur (then part of the state of Selangor), Malaysia on that date in 1969. The riot occurred in the aftermath of the 1969 Malaysian general election when opposition parties made gains at the expense of the ruling coalition, the Alliance Party. Official reports put the number of deaths due to the riots at 196, although Western diplomatic sources at the time suggested a toll of close to 600, with most of the victims Chinese.[1] The racial riots led to a declaration of a state of national emergency or Darurat by the Yang di-Pertuan Agong resulting in the suspension of the Parliament by the Malaysian government, while the National Operations Council (NOC), also known as the Majlis Gerakan Negara (MAGERAN), was established as a caretaker government to temporarily govern the country between 1969 and 1971.
The event is significant in Malaysian politics as it led to the first Prime Minister Tunku Abdul Rahman stepping down from office to be succeeded by Tun Abdul Razak, and eventually resulted in a change in government policy that would favour Malays by the implementation of the New Economic Policy
Dat een hoop moslims het zelfs NU nog presteren - na alle bloederige gruwelen de afgelopen weken - zich druk te maken om wat tekeningen, i.p.v. waar de radicale interpretatie van hun geloof toe leidt, zegt mij genoeg over de 'liberale islam'. Die is vrijwel niet bestaand en geheel vrij van enige vorm van zelfreflectie.quote:Op maandag 2 november 2020 19:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat was ook hemeltergend idioot. Maar de petitie uit de OP gaat over wat anders. En toen kwam ik met het begrip ‘fatsoen’.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op maandag 2 november 2020 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat een hoop moslims het zelfs NU nog presteren - na alle bloederige gruwelen de afgelopen weken - zich druk te maken om wat tekeningen, i.p.v. waar de radicale interpretatie van hun geloof toe leidt, zegt mij genoeg over de 'liberale islam'. Die is vrijwel niet bestaand en geheel vrij van enige vorm van zelfreflectie.
Haha echt niet?? Mijn god wat heb jij nog ver te gaan.quote:Op maandag 2 november 2020 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit méén je niet. Sorry, kan ik niet serieus nemen.
Ja, klopt. Neem alleen al een land als China, die staan echt te popelen om dit soort wetgeving in te voeren.quote:Op maandag 2 november 2020 18:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Petities.com kent geen grenzen. Heel de wereld wil deze wetgeving.
Als je niet snapt dat vrijheid van meningsuiting juist betekent dat je dingen mag zeggen die onfatsoenlijk zijn heb je broodnodig een paar lessen staatsinrichting en maatschappijleer nodig.quote:... het beledigen van onze profeet Mohammed niets te maken heeft met de vrijheid van meningsuiting. Het is eerder een tekort aan fatsoen ...
Stel nou dat iemand besloot dat jouw UI aanstootgevend was. Ze diep verdrietig maakte, omdat een geliefde onlangs op de operatietafel overleden was aan een kincorrectie of het zetten van een kunstheup. Zo verdrietig, dat ze je willen vermoorden omdat je de spot drijft met hun verlies.quote:
Maar dat kan juist niet, want als je erop stampt komt er een doodseskader op je af.quote:Op maandag 2 november 2020 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Niet op die profeet gaan stampen omdat het kan.
Zijn er geen dingen die nog heilig mogen zijn? Of kunnen zijn? Moet alles maar geridiculiseerd kunnen worden? Omdat het anders niet leefbaar is? Of omdat we ons de mond niet laten snoeren? Moet alles gezegd kunnen worden?quote:Op maandag 2 november 2020 19:41 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Stel nou dat iemand besloot dat jouw UI aanstootgevend was. Ze diep verdrietig maakte, omdat een geliefde onlangs op de operatietafel overleden was aan een kincorrectie of het zetten van een kunstheup. Zo verdrietig, dat ze je willen vermoorden omdat je de spot drijft met hun verlies.
Snap je het nu? Dingen waar je aanstoot aan kunt nemen zijn zo arbitrair dat iedereen wel wat kan verzinnen om jouw rechten in te perken, of je leven te bedreigen. Dat is niet werkbaar. Dus kiezen we het andere uiterste. Vrijheid + een dikke huid kweken.
Of stel je voor dat ik een tekening had, en iedere keer dat ik jou die tekening liet zien begon je bloed te koken, kwijl uit je mondhoek te lopen, en trok je een boos gezicht. Hoeveel macht geeft mij dat wel niet over jou? Is toch geen leven voor je zo.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb idd het idee dat de moslims hier de zwakkere partij zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 19:42 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar dat kan juist niet, want als je erop stampt komt er een doodseskader op je af.
Ik heb er ook een hekel aan als mensen een zwakkere treiteren, maar dat gevoel heb ik bij die Charlie Hebdo-kwestie helemaal niet. Ik zie de cartoonisten als de onderliggende partij die zich teweerstelt tegen een stel dominerende alfa's die hun wil proberen op te leggen aan de rest van de samenleving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |