Het is ergens ook wel begrijpelijk. Ben je de nummer 1 viroloog van Nederland met een indrukwekkend cv. Komt er gedurende je leven nog een pandemie, faal je vervolgens hopeloos en word je vanuit de hele wereld bekritiseerd vanwege je aanpak.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 09:36 schreef Jor_Dii het volgende: Vooral de ontkenning van van Dissel dat we het zicht op het virus kwijt zijn
![]()
Juist een beetje een erkenning dan dat ie wel de grip of het virus verloren is of niet dan?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:00 schreef StateOfMind het volgende:
Van Dissel verwacht dus dat we waarschijnlijk nog tot in december in een gedeeltelijke lockdown zitten.
https://nos.nl/artikel/23(...)-december-nodig.html
Dat zou me niet verbazen, helaasquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:00 schreef StateOfMind het volgende:
Van Dissel verwacht dus dat we waarschijnlijk nog tot in december in een gedeeltelijke lockdown zitten.
ik had ook niet anders verwacht, vind het al een meevaller als er geen zwaardere maatregelen komenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:00 schreef StateOfMind het volgende:
En daarna blijft het devies om toch zoveel mogelijk thuis te werken, lijkt me. Ge-nie-ten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:00 schreef StateOfMind het volgende:
Straks gaan mensen nog met hun familie of vrienden kerst of oud&nieuw vieren. Dat moeten we niet willen met zijn allen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:00 schreef StateOfMind het volgende:
Gezien de enorme stijgingen overal, in de landen om ons heen zal het ook wel verzwaard gaan worden verwacht ik.quote:
Saaiste winter ooitquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En daarna blijft het devies om toch zoveel mogelijk thuis te werken, lijkt me. Ge-nie-ten.
ze zullen hoe dan ook proberen voor de feestdagen de touwtjes wat te laten vierenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Straks gaan mensen nog met hun familie of vrienden kerst of oud & nieuw vieren. Dat moeten we niet willen met zijn allen.
Vuurwerk mag toch nog gewoon? Niet dat doelloze knalvuurwerk en, dat is dan wel jammer, geen pijlen, maar wel gewoon andere toffe potten enzo.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Saaiste winter ooitJe mag zelf geen vuurwerk meer afsteken, vuurwerk shows gaan niet door, en feestjes doen thuis kan eigenlijk ook niet. Blijft niet veel over dan gewoon 3 maanden lang gamen
Wat heeft de situatie van andere landen met onze maatregelen te maken?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gezien de enorme stijgingen overal, in de landen om ons heen zal het ook wel verzwaard gaan worden verwacht ik.
Rutte voelt zich nu al het internationale pispaaltje. Die gaat echt niet eerder maatregelen loslaten dan de andere landen - en dat doen de andere landen ook om te voorkomen dat ze zelf het pispaaltje worden. Oftewel, ze houden elkaar lekker in de kramp.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Wat heeft de situatie van andere landen met onze maatregelen te maken?
Vast wel, maar tot nu toe heeft Van Dissel nog niet echt laten zien dat het concept Draagvlak hem veel interesseert.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zullen hoe dan ook proberen voor de feestdagen de touwtjes wat te laten vieren
Dat zou hem ook helemaal niet moeten interesseren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vast wel, maar tot nu toe heeft Van Dissel nog niet echt laten zien dat het concept Draagvlak hem veel interesseert.
Misschien niet, maar dan moeten ze ook mensen in het OMT stoppen die zich daar wel druk over maken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zou hem ook helemaal niet moeten interesseren.
daar is hij ook niet voorquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vast wel, maar tot nu toe heeft Van Dissel nog niet echt laten zien dat het concept Draagvlak hem veel interesseert.
Ik denk eigenlijk bedoelt dat wij de grip kwijt zijn, maar de zicht niet. Hij vindt volgens mij dat je genoeg zicht houdt als je naar ziekenhuis en IC cijfers kijkt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:13 schreef Breekfast het volgende:
Over zijn opmerking over dat we het zicht op het virus niet kwijt zijn: het is ook een beetje hoe je die vraag interpreteert.
Wat betreft het bron- en contactonderzoek zijn we het zicht op het virus volledig kwijt: we zijn nog amper in staat om de bron van een besmettingsketen te herleiden. Ik kan mij niet voorstellen dat Van Dissel dat anders ziet.
Wat betreft de ontwikkeling van het aantal besmettingen in zijn algemeenheid hebben we door het testbeleid denk ik toch nog wel behoorlijk goed zicht op het virus. We hebben nu prima in beeld dat de maatregelen bijvoorbeeld nog niet hebben geleid tot een afname in het aantal besmettingen.
In het voorjaar stuurden we volledig op ziekenhuisopnames, nu hebben we toch een vrij aardig beeld van de tijdsperiode daarvoor (besmetting, klachten ontwikkelen, laten testen).
Er wordt hem gevraagd naar het zicht op het virus, niet de grip op het virus.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Juist een beetje een erkenning dan dat ie wel de grip of het virus verloren is of niet dan?
Dat is ook niet zozeer aan Van Dissel, maar wel een groot nadeel als de beleidsinput nagenoeg volledig aan vaktechneuten voorbehouden lijkt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat die landen natuurlijk ook maatregelen nemen, sommige landen zelfs nog veel hardere en strengere maatregelen dan wij. Desondanks stijgt het overal flink.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Wat heeft de situatie van andere landen met onze maatregelen te maken?
Klopt. Dat is ook beetje waar het nu mis gaat. Wij hebben tientallen kapiteinen die allemaal een eigen koers willen varen. Ze trekken allemaal aan een stuurwiel, maar zodra ze het in handen hebben denken ze "crap, ik wil helemaal geen kapitein zijn".quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien niet, maar dan moeten ze ook mensen in het OMT stoppen die zich daar wel druk over maken.
voor jou niet bedoel jequote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt. Dat is ook beetje waar het nu mis gaat. Wij hebben tientallen kapiteinen die allemaal een eigen koers willen varen. Ze trekken allemaal aan een stuurwiel, maar zodra ze het in handen hebben denken ze "crap, ik wil helemaal geen kapitein zijn".
OMT wijst naar de overheid, overheid wist naar het OMT etc. etc. Het is voor niemand duidelijk wie nou eigenljik de leiding heeft.
Wat ik lees nemen landen nu pas weer echt strenge maatregelen. Belgi gaat de horeca dichtdoen, Frankrijk komt nu pas met een avondklok e.d.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Omdat die landen natuurlijk ook maatregelen nemen, sommige landen zelfs nog veel hardere en strengere maatregelen dan wij. Desondanks stijgt het overal flink.
Het is dus onrealistisch om te denken dat het dan bij ons automagisch wel anders zou gaan.
Daar geloof ik niet in. Rutte gaat echt niet zijn geliefde economie naar de sodemieter helpen als de cijfers goed genoeg blijken, wat de rest ook doet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Rutte voelt zich nu al het internationale pispaaltje. Die gaat echt niet eerder maatregelen loslaten dan de andere landen - en dat doen de andere landen ook om te voorkomen dat ze zelf het pispaaltje worden. Oftewel, ze houden elkaar lekker in de kramp.
de beleidsbeslissingen komen van de regering dus die hebben de leiding, zo moeilijk is dat niet, dat hier de adviserende instanties van alles uit mogen komen leggen in de pers is iets heel andersquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Voor jou wel dan? Zo ja, waar blijkt dat dan uit?
Dat mogen we Rutte aanrekenen. Dat ik ben de baas niet gedoe is prima maar in een situatie als deze moet je als leider gewoon op staan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt. Dat is ook beetje waar het nu mis gaat. Wij hebben tientallen kapiteinen die allemaal een eigen koers willen varen. Ze trekken allemaal aan een stuurwiel, maar zodra ze het in handen hebben denken ze "crap, ik wil helemaal geen kapitein zijn".
OMT wijst naar de overheid, overheid wist naar het OMT etc. etc. Het is voor niemand duidelijk wie nou eigenljik de leiding heeft.
Niet helemaal. Het OMT adviseert, de regering beslist. Daar zitten 2 problemen in: de adviezen van het OMT zijn te eenzijdig gemaakt vanuit medisch perspectief terwijl er meer takken van wetenschap vertegenwoordigd zouden moeten zijn. Doordat de adviezen die draaien om bijvoorbeeld economische of onderwijskundige hoek nu van andere kanten komen wordt de besluitvoering nogal gammel, en de gedragswetenschappelijke/psychologische invalshoek blijft volgens mij helemaal onderbelicht.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
het is geen Noord Korea, als je een baas wil moet je daarheen gaanquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat mogen we Rutte aanrekenen. Dat ik ben de baas niet gedoe is prima maar in een situatie als deze moet je als leider gewoon op staan.
Er zit nogal veel tussen 'leider' zijn en Noord Korea hoor.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is geen Noord Korea, als je een baas wil moet je daarheen gaan
want als Rutte met z'n vuist op tafel gaat slaan gehoorzamen we meteen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er zit nogal veel tussen 'leider' zijn en Noord Korea hoor.
Hij zegt alleen maar wat Rutte en De Jonge al tijdens de persconferentie zeiden hoor. 'Minstens 4 weken, na 2 weken evaluatie', dat betekent niet: 'Na 4 weken vrij, feestseizoen gaat gewoon door'.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:28 schreef RipCity het volgende:
Ook lekkere timing weer van Japie.
Heel de moraal weghalen en waar mensen toewerken naar eind van die 4 weken geeft Jaapie weer even aan dat dat toch verloren hoop is..
Nee zo motiveer je iedereen echt.
Haha, als hij had gezegd dat 4 weken waarschijnlijk wel genoeg is dan was hij voor leugenaar uitgemaakt of had hij zich weer moeten verantwoorden over de slechte prognose als het langer dan 4 weken duurt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:28 schreef RipCity het volgende:
Ook lekkere timing weer van Japie.
Heel de moraal weghalen en waar mensen toewerken naar eind van die 4 weken geeft Jaapie weer even aan dat dat toch verloren hoop is..
Nee zo motiveer je iedereen echt.
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:24 schreef Scrummie het volgende:
Al dat gelul over kapiteins...
Jaap in de zomer:
[ afbeelding ]
Jaap in de herfst:
[ afbeelding ]
Voor een groot deel van de mensen telt alleen de kop, en die is toch wel degelijk anders qua boodschap.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:29 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Hij zegt alleen maar wat Rutte en De Jonge al tijdens de persconferentie zeiden hoor. 'Minstens 4 weken, na 2 weken evaluatie', dat betekent niet: 'Na 4 weken vrij, feestseizoen gaat gewoon door'.
Wat minder interviews geven zou ook een optie zijn. Maar hij en Abje wijntje willen maar al te graag op elke voorpagina van de zaterdag kranten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Haha, als hij had gezegd dat 4 weken waarschijnlijk wel genoeg is dan was hij voor leugenaar uitgemaakt of had hij zich weer moeten verantwoorden over de slechte prognose als het langer dan 4 weken duurt.
Wat dat betreft kun je het toch niet goed doen. Als hij helemaal eerlijk was geweest dan had hij de maand maart genoemd.
Dus je wilt het liefst zo min mogelijk transparantie van het OMT? Want de eerlijke boodschap demotiveert alleen maar?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:32 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat minder interviews geven zou ook een optie zijn. Maar hij en Abje wijntje willen maar al te graag op elke voorpagina van de zaterdag kranten.
Dat hoeft hij niet te doen. Gewoon initiatief nemen en daadkracht tonen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
want als Rutte met z'n vuist op tafel gaat slaan gehoorzamen we meteen?
dat is wel een beetje jammer maar het is ook om te voorkomen dat anders de de Hondjes en de Slagtertjes het uit komen leggenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:32 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat minder interviews geven zou ook een optie zijn. Maar hij en Abje wijntje willen maar al te graag op elke voorpagina van de zaterdag kranten.
Dat OMT advies wordt toch openbaar gemaakt nadat het aan het kabinet is gegeven?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:28 schreef Kyran het volgende:
Tuurlijk is het uiteindelijk de overheid die de beslissingen neemt. Dat is ook niet wat ik betwist.
Probleem is alleen dat als de overheid steeds redelijk gemakkelijk naar het OMT / RIVM wijst. Als iets te vroeg of te laat gebeurt dan is het al snel "wij volgen advies van OMT/RIVM". Als je dan aan het OMT/RIVM vraagt waarom dat zo is gegaan dan wijzen zij weer naar de overheid "wij geven advies, zij moeten het er maar mee doen".
Wij als burger weten dus nog steeds niet waar het precies mis gaat, want dat verdwijnt ergens achter een rookgordijn. Geven de adviseurs verkeerd en te laat advies of volgt de regering het niet goed genoeg op? Of misschien wel allebei?
Of is er wel goed advies, maar kan de overheid niet genoeg draagvlak creren?
Ze hebben het nu de hele tijd over de hamer en de dans maar lijken de essentie ervan niet te begrijpen, namelijk dat je ten tijde van de dans veel vrijheden hebt zodat de hamerperiodes draaglijker worden. Ardern van Nieuw-Zeeland begrijpt dat wel en benadrukt dat in haar toespraken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dus je wilt het liefst zo min mogelijk transparantie van het OMT? Want de eerlijke boodschap demotiveert alleen maar?
die had dan ook wel een grotere hamer, dat is hier nooit aan de orde geweestquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze hebben het nu de hele tijd over de hamer en de dans maar lijken de essentie ervan niet te begrijpen, namelijk dat je ten tijde van de dans veel vrijheden hebt zodat de hamerperiodes draaglijker worden. Ardern van Nieuw-Zeeland begrijpt dat wel en benadrukt dat in haar toespraken.
Dat vraag ik me af.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien niet, maar dan moeten ze ook mensen in het OMT stoppen die zich daar wel druk over maken.
Dus?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:40 schreef kol7680 het volgende:
Nieuw artikel gepubliceerd bij de WHO.
0.05% van de mensen onder de 70 sterft aan Covid 19
Mensen zijn in het begin wel bang geworden met 3-4% death-rate berichten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dus?
Het sterftecijfer is nooit het probleem geweest met dit virus.
Al sinds dag 1.
En dat weet jij best.
Da's ook zo'n beetje mijn gedachte.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gezien de enorme stijgingen overal, in de landen om ons heen zal het ook wel verzwaard gaan worden verwacht ik.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:24 schreef Scrummie het volgende:
Al dat gelul over kapiteins...
Jaap in de zomer:
[ afbeelding ]
Jaap in de herfst:
[ afbeelding ]
Logisch toch? Begin was er ook heel weinig bekend over het virus en daarom lag het death rate ook hoger. Uiteindelijk werd steeds meer duidelijk dat dit virus vooral een groot probleem is voor de ziekenhuizen en de zorg en niet zo zeer het aantal doden. Snap niet dat mensen nog steeds het aantal doden als graadmeter gebruiken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mensen zijn in het begin wel bang geworden met 3-4% death-rate berichten.
Dit nieuws in combi met sneltesten en gaan met die banaan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef RipCity het volgende:
Voor degene met angst om te vliegen nu:
https://www.headforpoints(...)UvfjrZ1F_J6oZ01ZQvIY
Ze verzinnen elke keer een nieuw woordgrapje zodat de aanpak effectief lijkt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond dit een scherpe observatie: Rutte brengt zelfs een kwestie van leven of dood terug tot een woordenspel Een paar passages:
Rutte strooide Nederland zand in de ogen door aan het begin van een Kamerdebat zogenaamd fouten te erkennen. (...) Keek je beter, dan zaten de toegegeven fouten in de categorie uitvoeringsdetails. Op wezenlijke punten bewoog Rutte geen millimeter. ‘De strategie staat’, zei hij. ‘We hebben iedere keer op tijd ingegrepen.’
Typisch Rutte dat hij wel termen overneemt van zijn critici, maar dan zonder de betekenis. Zo hoort u hem het woord ‘indammen’ gebruiken. En zeggen dat hij ‘het virus wil platslaan met een hamer’ om er daarna mee ‘te dansen’. (...) Precies wat Rutte net doet, want hij bevestigde gewoon nog eens dat niet die testcapaciteit voor hem de grens is, maar de ruimte in de ziekenhuizen. En hij kondigde aan dat hij al vr het besmettingsniveau zo laag is weer wil gaan versoepelen.
Gaat mijn haar van uit modelquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 01:19 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien is dat nog een idee voor @:phpmystyle, om voortaan uit protest met een motorhelm op door het leven te gaan.
Het is ook nooit goed, h?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kijk bv naar die routekaart hoe due uitgerold wordt en er berhaupt uit ziet.
Geen touw aan vast te knopen nu.
Gelukkig ben jij er dan om het ze uit te leggen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ze hebben het nu de hele tijd over de hamer en de dans maar lijken de essentie ervan niet te begrijpen, namelijk dat je ten tijde van de dans veel vrijheden hebt zodat de hamerperiodes draaglijker worden.
Hoe wordt in andere landen dit uitgelegd? Overal is dezelfde trend, niemand die cht de vinger op de pols kan leggen imo.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:28 schreef Kyran het volgende:
Tuurlijk is het uiteindelijk de overheid die de beslissingen neemt. Dat is ook niet wat ik betwist.
Probleem is alleen dat als de overheid steeds redelijk gemakkelijk naar het OMT / RIVM wijst. Als iets te vroeg of te laat gebeurt dan is het al snel "wij volgen advies van OMT/RIVM". Als je dan aan het OMT/RIVM vraagt waarom dat zo is gegaan dan wijzen zij weer naar de overheid "wij geven advies, zij moeten het er maar mee doen".
Wij als burger weten dus nog steeds niet waar het precies mis gaat, want dat verdwijnt ergens achter een rookgordijn. Geven de adviseurs verkeerd en te laat advies of volgt de regering het niet goed genoeg op? Of misschien wel allebei?
Of is er wel goed advies, maar kan de overheid niet genoeg draagvlak creren?
Niet zo gek als men probeert een zeer complex web waarbij talloze processen op elkaar ingrijpen probeert te reduceren tot 'land X heeft betere testcapaciteit', 'land Y heeft mondkapjes' en 'land Z heeft Jaap van Dissel'.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:52 schreef phpmystyle het volgende:
Overal is dezelfde trend, niemand die cht de vinger op de pols kan leggen imo.
ziet er goed uit, ze zouden alleen maskers uit moeten delen denk ik, dus dat iedereen een gegarandeerde kwaliteit draagt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef RipCity het volgende:
Dit dus, eerst 2 weken Ierland de hemel in prijzen dat ze daar tenminste wel een duidelijke routekaart hebben wanneer wat wel en niet kan. Hebben wij dat hier in Nederland is het weer niet goed.quote:
Ik weet dat je een Feyenoorder bent dus het doet je waarschijnlijk niets. Maar normaal gesproken had ik nu al enorm hyped geweest voor aankomende woensdag Ajax - Liverpool. Volle bak, met ze allen een biertje doen voor de arena in de vrieskou en dan met 55.000 man knallen. Moet zeggen dat het nu eigenlijk helemaal niet bij mij leeft.quote:
Oh zeker begrijp ik dat. Niets beters dan dat soort wedstrijden in normale tijd. Het was toeleven naar een complete ervaring, de spanning, de sfeer, de gezelligheid. Nu leef je enkel toe naar een wedstrijd die ergens om gaat maar totaal niet de beleving heeft van een CL wedstrijd (of welke officile wedstrijd dan ook).quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik weet dat je een Feyenoorder bent dus het doet je waarschijnlijk niets. Maar normaal gesproken had ik nu al enorm hyped geweest voor aankomende woensdag Ajax - Liverpool. Volle bak, met ze allen een biertje doen voor de arena in de vrieskou en dan met 55.000 man knallen. Moet zeggen dat het nu eigenlijk helemaal niet bij mij leeft.
Goed, je snapt het vast wel als voetbalfan.
Hopelijk kunnen we iig straks wel met 55.000 naar het EK in Amsterdamquote:
Ik naar deze.quote:
Daar heb ik eigenlijk wel goede hoop op hoor. Met alle ontwikkelingen qua testen en dergelijke kan ik me echt niet voorstellen dat we daar tegen die tijd niet volop gebruik van maken. Nog los van een mogelijk vaccin begin 2021.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:10 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen we iig straks wel met 55.000 naar het EK in Amsterdam
Goed te begrijpen hoor. Heb dat zelf met concerten waar ik al een tijdje naar uit zat te kijken. Gaan nu allemaal niet door. Een droomvakantie die wij hebben staan in maart gaat waarschijnlijk niet door, normaal zaten wij nu maanden voorpret te hebben. Nu zit je vooral met de gedachte "kan het wel doorgaan" of "is het wel verstandig". F1 in Zandvoort wat aan ons voorbij ging is ook nog wel een dingetje .... ook zo lang naar uitgekeken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik weet dat je een Feyenoorder bent dus het doet je waarschijnlijk niets. Maar normaal gesproken had ik nu al enorm hyped geweest voor aankomende woensdag Ajax - Liverpool. Volle bak, met ze allen een biertje doen voor de arena in de vrieskou en dan met 55.000 man knallen. Moet zeggen dat het nu eigenlijk helemaal niet bij mij leeft.
Goed, je snapt het vast wel als voetbalfan.
Onderzoek van United airlines. Veel te hoog wij van wc eend gehalte.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef RipCity het volgende:
N95 en bril is eigenlijk nog niet voldoende een compleet gasmasker is dan beter.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Onderzoek van United airlines. Veel te hoog wij van wc eend gehalte.
Zodra je vliegveld binnen komt N95 masker op plus bril. Enige manier om het zekere voor het onzekere te nemen en niet besmet wil raken als je moet vliegen.
Absoluut, zolang ik mijn baan hou en (lekker clich) mijn gezondheid hoor je mij niet al te hard klagen, maar mis het inderdaad enorm. Weet wel dat ik het allemaal veel meer ben gaan waarderen en straks ook weer enorm ga waarderen. Waar ik nog weleens zat te klagen over de line up van een festival of dat ik naar een flutwedstrijd als Ajax - Emmen moest op de zondag, zou ik er nu alles voor over hebben haha.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goed te begrijpen hoor. Heb dat zelf met concerten waar ik al een tijdje naar uit zat te kijken. Gaan nu allemaal niet door. Een droomvakantie die wij hebben staan in maart gaat waarschijnlijk niet door, normaal zaten wij nu maanden voorpret te hebben. Nu zit je vooral met de gedachte "kan het wel doorgaan" of "is het wel verstandig". F1 in Zandvoort wat aan ons voorbij ging is ook nog wel een dingetje .... ook zo lang naar uitgekeken.
Gewoon alle leuke dingen waar je normaal gesproken lang naar uit kan kijken en veel voorpret van kan hebben lijken verdwenen.
Het is even niet anders. Heb het al lang geaccepeteerd en er zijn gelukkig nog genoeg leuke dingen waar ik voldoening uit haal, maar ik mis het wel hoor.
Parkzicht is toch al heel erg ver voor 2015 gesloten?quote:
De routekaart is wel okay, maar nu is niet duidelijk in welke fase we zitten dus welke reeks maatregelen er gelden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:05 schreef Remco het volgende:
[..]
Dit dus, eerst 2 weken Ierland de hemel in prijzen dat ze daar tenminste wel een duidelijke routekaart hebben wanneer wat wel en niet kan. Hebben wij dat hier in Nederland is het weer niet goed.
Er was nog elk jaar een reunion feest in het Maasgebouw.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Parkzicht is toch al heel erg ver voor 2015 gesloten?
Tenminste, het Parkzicht als in de old school en gabbertempel uit de jaren '90.
Waren wel toffe tijden vroegerquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:32 schreef asco het volgende:
[..]
Er was nog elk jaar een reunion feest in het Maasgebouw.![]()
En er staat een outdoor op voor juli 2021, oorspronkelijk 2020..
https://www.parkzichtreunie.nl/
Privatisering van de zorg is toch een groot fiasco gebleken waar we steeds meer ellende van ondervinden en richting VS levels gaan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:34 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
De zorgaanbieders maken dus miljoenen winst, laten we dat nou besteden aan het opleiden van zorgpersoneel en het verhogen van de salarissen.
quote:
Kan gewoon hoor, achter de voordeur, met bijkomend voordeel dat niemand kan of mag checken op afstand/of je gewoon normaal ouderwets gezellig doetquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Straks gaan mensen nog met hun familie of vrienden kerst of oud&nieuw vieren. Dat moeten we niet willen met zijn allen.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:34 schreef Kyran het volgende:
Een routekaart moet duidelijkheid bieden en dat biedt deze gewoon niet.
Ze presenteren een routekaart en wijken dan al meteen af. Niemand weet wanneer welke "levels" gelden, waar worden deze opgebaseerd? Het zou veel beter dan zijn om het heel feitelijk te houden.
In situatie X (bij overschreiden van bepaalde drempelwaarden bijvoorbeeld) zitten wij in niveau Y en daar horen deze maatregelen bij. Zo makkelijk zou het moeten zijn.
Als je het feitelijk gaat benaderen kan geen enkele groep zeuren dat de maatregelen uit de lucht komen vallen. Het is dan gewoon duidelijk voor iedereen en er kan geen discussie ontstaan over de maatregelen.
Het begin is goed. Maar er moet nog aan gesleuteld worden om het duidelijker te maken.quote:
Als je in januari een 3e golf wil moet je dat inderdaad gewoon doen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Kan gewoon hoor, achter de voordeur, met bijkomend voordeel dat niemand kan of mag checken op afstand/of je gewoon normaal ouderwets gezellig doet
Is dit op zo'n duidelijke manier gecommuniceerd door de overheid, dus tijdens een persconferentie? Staat dit plaatje ook op de routekaart? Hoeveel Nederlands zijn op de hoogte van dit?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:59 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet zo moeilijk toch? De grenzen zijn vrij duidelijk.
(Deze afbeelding is nog van donderdag).
Oh dus bij weekgemiddelde 6000 positieve tests per dag vervallen de maatregelen weer omdat je dan op 249 uitkomt?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:59 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel bijzonder dat de grenzen precies op 50, 150 en 250 liggenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:59 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze zouden bij de persconferenties inderdaad met PowerPoint-slides moeten werken. Die pratende mannen in pak brengen de boodschap niet goed genoeg over, zoveel is wel duidelijk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Is dit op zo'n duidelijke manier gecommuniceerd door de overheid, dus tijdens een persconferentie? Staat dit plaatje ook op de routekaart? Hoeveel Nederlands zijn op de hoogte van dit?
Hier in het roomblanke Zeeland zie ik ook nauwelijks mondkapjes en er is hier vrijwel geen corona. Dus wat is je punt precies?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:20 schreef DonDruiper het volgende:
Na een kleine week het hele land aan de mondkapjes kan ik vanuit mijn eigen observatie het volgende concluderen.
95% van de mensen met een niet westerse afkomst draagt GEEN mondkapje.
Kom je daar nu pas achter?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:20 schreef DonDruiper het volgende:
Na een kleine week het hele land aan de mondkapjes kan ik vanuit mijn eigen observatie het volgende concluderen.
95% van de mensen met een niet westerse afkomst draagt GEEN mondkapje.
Jullie hebben Paskal Jakobsen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hier in het roomblanke Zeeland zie ik ook nauwelijks mondkapjes en er is hier vrijwel geen corona. Dus wat is je punt precies?
Goed, ben ook niet bekend met zoveel besmettingen die op de sportschool plaatsgevonden hebben.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:10 schreef roos94 het volgende:
Dus we zitten nu op zeer ernstig maar mogen wel nog zweten in de sportschool en neuken in de sexclub. Juiiist.
Bedankt Paskalquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jullie hebben Paskal Jakobsen.
Als ik een virus was zou ik daar ook ver van weg blijven
Aansluitend op onderzoek waarin bleek dat het risico op besmettingen in de trein ook minimaal is. Ook zonder mondkapjes.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef RipCity het volgende:
Maar hoe weten we dit echt als het bco een ramp is en het overzicht compleet kwijt is?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Goed, ben ook niet bekend met zoveel besmettingen die op de sportschool plaatsgevonden hebben.
Heb je een linke naar onderzoek over besmettingen in treinen? Vliegtuigen snap ik, maar OV heb ik een hard hoofd in.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Aansluitend op onderzoek waarin bleek dat het risico op besmettingen in de trein ook minimaal is. Ook zonder mondkapjes.
Het minimaliseren van reisbewegingen gaat meer om voorkomen dat mensen er allerlei sociale contacten op nahouden.
@trein2000quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb je een linke naar onderzoek over besmettingen in treinen? Vliegtuigen snap ik, maar OV heb ik een hard hoofd in.
Draadje:quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb je een linke naar onderzoek over besmettingen in treinen? Vliegtuigen snap ik, maar OV heb ik een hard hoofd in.
Thanks, straks even lezenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Draadje:
https://twitter.com/seatsixtyone/status/1291780173721997313
Is denk ik wel wat anders dan in een volle metro op elkaar gepakt staan zoals in Londen of Parijs. Nu is het aantal besmettelijke personen ook weer groter aan het worden...
Ok geloof niet dat er ergens ter wereld signalen zijn dat sportscholen en gevaar voor de volksgezondheid zijnquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar hoe weten we dit echt als het bco een ramp is en het overzicht compleet kwijt is?
Hij kijkt weer naar meer opnames.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:16 schreef Tarado het volgende:
Jaap kijkt niet meer naar de besmettingen, moeten wij dat dan nog wel doen?
IC opnames zelfs, ik gok +20quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hij kijkt weer naar meer opnames.
Het wordt helaas steeds erger... wat mij betreft gaat IC opnames wel harder stijgen dan verwacht. De reguliere opnames van covid-patienten blijft ook door stijgen komende weken.quote:
Neuh.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:16 schreef Tarado het volgende:
Hoezo is het bijzonder?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:05 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat de grenzen precies op 50, 150 en 250 liggen
Als je naar meer opnames kijkt is juist gunstig. 12 oktober lijkt vooralsnog de piek daarin te zijn, en de dagen daaropvolgend zijn weer iets lager. Dus als je puur naar opnames kijkt lijkt er een stabilisatie te zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hij kijkt weer naar meer opnames.
En de persconferenties moeten veel korter, en veel meer to the point. Dit is er aan de hand, dit gaan we doen. Dit is hoe we het gaan doen, einde.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:07 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze zouden bij de persconferenties inderdaad met PowerPoint-slides moeten werken. Die pratende mannen in pak brengen de boodschap niet goed genoeg over, zoveel is wel duidelijk.
Nee, dat is nooit de beste maat geweest. Opnames zijn voor de leek het meest informatief.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:16 schreef Tarado het volgende:
Het ov was toch het grote verschil tussen Noord-Rhein Westfalen en Nederland volgens mensen hier?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Draadje:
https://twitter.com/seatsixtyone/status/1291780173721997313
Is denk ik wel wat anders dan in een volle metro op elkaar gepakt staan zoals in Londen of Parijs. Nu is het aantal besmettelijke personen ook weer groter aan het worden...
Het nadeel is wel dat je dan sneller achter de feiten aanloopt natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dat is nooit de beste maat geweest. Opnames zijn voor de leek het meest informatief.
Ik ken iemand die waarschijnlijk bij spinnen in zo'n groepje voor zo'n scherm besmet is geraakt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ok geloof niet dat er ergens ter wereld signalen zijn dat sportscholen en gevaar voor de volksgezondheid zijn
En als het uit de hand loopt mensen boven een bepaalde leeftijd gewoon geweigerd worden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het nadeel is wel dat je dan sneller achter de feiten aanloopt natuurlijk.
Je kan niet zo heel veel zeggen gebaseerd op de "dagcijfers", ze rapporteren echt tot diep in september nog.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
Tot nu toe was het patroon dat er een dag een kleine daling of lichte stabilisatie was, gevolgd op een minimale +500 stijging de dag daarop. Aangezien gister een redelijke stabilisatie was t.o.v de dag daarvoor zou, als het patroon nog steeds niet verandert, er vandaag dus rond de 8400 bij moeten komen.
Ik hoop vanzelfsprekend dat dit niet uitkomt en dat we verrast worden met een lager getal
Wat mij betreft is het vrij simpel. Elk ander land wordt als voorbeeld waarom het slecht en als voorbeeld waarom het goed gaat gebruikt, en de cijfers worden daarbij gentepreteerd met de conclusie al in gedachten. Iemand die vooraf bedenkt dat DE het goed doet, gaat op macro-niveau naar DE kijken. Iemand die vooraf bedenkt dat DE het fout doet gaat op micro-niveau naar de individuele steden kijken. Er wordt in veel gevallen hier geroepen dat het beleid in NL slecht is, en daar worden cijfers van (veelal Duitsland) bij gebruikt. Als je daar wedervragen op stelt, komt er vrijwel nooit een antwoord, wat het idee geeft dat de conclusie vooraf al bedacht was, namelijk: NL doet het slecht, DE doet het goed. Kijk je puur feitelijk naar de data zie je vergelijkbare stijgingen plaatsvinden in elk van die andere landen, met uitzondering van een aantal van de Aziatische landen en Nieuw-Zeeland.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het ov was toch het grote verschil tussen Noord-Rhein Westfalen en Nederland volgens mensen hier?
Wat is het volgende excuus waarom het niet vergelijkbaar is? Bevolkingsdichtheid, inwoneraantal, grootte zijn immers nagenoeg gelijk alleen gaat het daar een stuk minder slecht.
Kunnen we het eens zijn dat het gewoon het gare beleid is plus egostische bevolking wat het verschil maakt,?
Daar heb je gelijk in, maar je kon wel echt de afgelopen weken een redelijk consistent patroon erin terugzien vond ik.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan niet zo heel veel zeggen gebaseerd op de "dagcijfers", ze rapporteren echt tot diep in september nog.
Je moet vanaf een hoog niveau eigenlijk altijd terug naar het laagste niveau, anders blijf je maandenlang doormodderen. Daarom ben ik ook voorstander van een zo hard mogelijke hamer/lockdown. Je kunt dan in een week of 3 terug naar het niveau waarop je weer grip hebt (voorwaarde is dan wel dat het testen en BCO op orde is). Door steeds maar halfzachte maatregelen blijf je daar maanden in hangen en ik vermoed dat de schade voor de maatschappij daarmee uiteindelijk groter is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oh dus bij weekgemiddelde 6000 positieve tests per dag vervallen de maatregelen weer omdat je dan op 249 uitkomt?
Ik zou het versoepelen wanneer je weer twee niveaus zakt, niet als je net weer onder de grens komt waar je de maatregelen activeerde. Dan kan je dag erna weer terug etc.
Er waren naar mijn idee een paar patronen te ontdekken in de dagcijfers:quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar je kon wel echt de afgelopen weken een redelijk consistent patroon erin terugzien vond ik.
Wel een leuke voor Unibet om hier dagelijks betjes van te maken per landquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:14 schreef DonDruiper het volgende:
Al die voorspellingen hier..
Tis godverrudomme geen toto
Geinig als het waar zou zijn. Heeft Jaap van Dissel toch gelijk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Gezond zijn die mondkapjes.
Dus ze hebben mondkapjes thuis op? Tijdens het slapen? Ook oogbescherming? Zijn het medische kapjes?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Gezond zijn die mondkapjes.
Als als als. Je linkdump voegt niets toe.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:16 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En ja, ik weet dat het gaat over het aantal ziekenhuisopnames. Maar als we nu eens niet zoveel bedden hadden wegbezuinigd. In 2017 hadden we nog 2000 IC bedden.
Qftquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus ze hebben mondkapjes thuis op? Tijdens het slapen? Ook oogbescherming? Zijn het medische kapjes?
Nietszeggend onderzoek.
De stabilisatie is ingezetquote:
Desbetreffende user die continu strooit met vage Twitteraccounts van aluhoedjes wordt best genegeerd.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus ze hebben mondkapjes thuis op? Tijdens het slapen? Ook oogbescherming? Zijn het medische kapjes?
Nietszeggend onderzoek.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als als als. Je linkdump voegt niets toe.
Hieruit blijkt gewoon dat mensen die mondkapjes dragen sneller ziek worden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nietszeggend onderzoek.
Ik hoop dat ik mensen bereik die wel gaan nadenken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Desbetreffende user die continu strooit met vage Twitteraccounts van aluhoedjes wordt best genegeerd.
Had je een weekje langer zonder maatregelen gekund.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:16 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En ja, ik weet dat het gaat over het aantal ziekenhuisopnames. Maar als we nu eens niet zoveel bedden hadden wegbezuinigd. In 2017 hadden we nog 2000 IC bedden.
Probeer het eens bij BNW. Misschien heb je daar meer succes.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik mensen bereik die wel gaan nadenken.
Nee. Die conclusie trek jij.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[..]
Hieruit blijkt gewoon dat mensen die mondkapjes dragen sneller ziek worden.
Doeiquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Met random twitter linkjes waar vage niet-klikbare en niet traceerbare plaatjes in staan gaat dat 'm echt niet worden wat mij betreft. Maar thanks verderquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 8 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 9 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 53 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 75 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Wat doe je overigens met meer bedden wanneer je niet over voldoende personeel beschikt ?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Had je een weekje langer zonder maatregelen gekund.
Je kan iets wat exponentieel groeit niet oplossen door meer bedden neer te zetten. Je wint er hooguit een paar dagen mee. Ja, het was mooier geweest als er minder bezuinigd was, maar aan de andere kant hebben wij in Nederland, onder normale omstandigheden, een prima zorgsysteem waar menig land jaloers op is.
Die bedden waren natuurlijk voorzien van personeel.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat doe je overigens met meer bedden wanneer je niet over voldoende personeel beschikt ?
Waarom ga je niet gewoon lekker in BNW je bagger spammen joh?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoezo doei? Mag ik hier geen tegengeluid laten horen?
Een zelf reported onderzoek zonder inzicht in de methodiek zegt geen ene reet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom is het verschil dan zo groot met mensen die geen mondkapjes dragen?
Dat is een ander probleem inderdaad, maar zelfs met +1000 bedden (inclusief personeel) had het weinig uitgemaakt. Je moet vroeg of laat ingrijpen. Je wint er hooguit een paar dagen, misschien weken mee en daarna moet je alsnog op de rem trappen. Het is dus geen oplossing om maatregelen te voorkomen. (Ik weet dat jij dit snapt hoor, maar meer richting die andere user(s)).quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat doe je overigens met meer bedden wanneer je niet over voldoende personeel beschikt ?
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:21 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 8141
Totaal: 220052 (+8114 ivm -27 corr.)
Opgenomen: 80
Totaal: 13783
Opgenomen op IC*: 47
Huidig: 373
Totaal: 3797
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 30
Totaal: 6737 (+29 ivm -1 corr.)
Gemeentes met +10 besmettingen
687 Amsterdam
407 Rotterdam
302 Den Haag
231 Utrecht
124 Enschede
122 Almere
99 Alkmaar
94 Eindhoven
85 Breda
84 Alphen aan den Rijn
80 Groningen
79 Haarlem
78 Leiden
74 Amersfoort
72 Haarlemmermeer
67 Tilburg
65 Nijmegen
61 Helmond
60 Venlo
58 Arnhem
58 Vlaardingen
57 Schiedam
56 s-Hertogenbosch
55 Hilversum
55 Dordrecht
54 Gouda
54 Katwijk
54 Oss
52 Westland
51 Nissewaard
50 Veenendaal
50 Amstelveen
49 Hengelo
48 Bergen op Zoom
46 Apeldoorn
46 Bergen (NH.)
46 Ridderkerk
45 Ede
45 Woerden
43 Krimpenerwaard
41 Almelo
41 Hoorn
40 Tubbergen
40 Heerhugowaard
40 Gooise Meren
39 Leeuwarden
37 Zuidplas
36 Schagen
36 Capelle aan den IJssel
36 Delft
36 Rijswijk
36 Roosendaal
35 Castricum
35 Bodegraven-Reeuwijk
34 Wierden
34 Zoetermeer
33 Barneveld
33 Zaanstad
33 Lansingerland
32 Sdwest-Frysln
31 Emmen
31 Nieuwegein
30 Soest
30 Barendrecht
30 Weert
29 Zeist
29 Utrechtse Heuvelrug
29 Leidschendam-Voorburg
28 Diemen
28 Velsen
28 Venray
28 Horst aan de Maas
28 Moerdijk
28 Dinkelland
28 Hoeksche Waard
27 Zwolle
27 Etten-Leur
27 Maastricht
27 Bronckhorst
27 Meierijstad
26 Oldenzaal
26 Doetinchem
26 Maassluis
26 De Ronde Venen
26 Oosterhout
25 Den Helder
25 HuizenDamn! Mijn stadje, wat doe je?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 8 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 9 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 53 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 75 gemeentes met 6-9 besmettingen![]()
![]()
Daarover trouwens, tijdens het laatste debat maakte Wilders de opmerkingen dat zo'n 20.000 verplegers van de brandweer en allerlei andere partijen hulp aangeboden hadden. Weet iemand of dat waar is? Het lost niets op, het koopt tijd en wat ademruimte.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:21 schreef Dven het volgende:
[..]
1 en 2 oktober beginnen zoals verwacht nu echt bijna compleet te zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:22 schreef chratnox het volgende:
Delta met gisteren lijkt iets meer dan 8100 te zijn.
Weer even in tabelvorm:
[ link | afbeelding ]
En nogmaals in grafiekvorm:
[ link | afbeelding ]
Zien geen hele grote toenames meer, grootste toename ligt op dit moment op 9 oktober en later. Data van voor 9 oktober zijn enkele verschillen per dag (tot de 200 zo'n beetje, niet echt noemenswaardig). Wel houdt het in dat meer dan 1500 meldingen die vandaag gedaan zijn van voor 9 oktober zijn.
UMCU krijgt op dit moment hulp van 100 militairen in ieder geval. Dat is enige wat ik weet. Daar is het ook makkelijk aangezien militair hospitaal er ook meteen zitquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarover trouwens, tijdens het laatste debat maakte Wilders de opmerkingen dat zo'n 20.000 verplegers van de brandweer en allerlei andere partijen hulp aangeboden hadden. Weet iemand of dat waar is? Het lost niets op, het koopt tijd en wat ademruimte.
En dit is dus precies je mankement. Je bent overal tegen of anti. Maakt niet uit waar het over gaat. En dat maakt je niet geloofwaardiger. Met je linkdumps.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:24 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En dit vraag ik me ook af, waar is het retour naar het normale NL?
Ik maak me alleen zorgen om Nederland en waar we naartoe gaan met zijn allen. In wat voor samenleving leven we straks nog? Als er steeds meer mensen moeten gaan leven van de bijstand.
... en je punt is?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:26 schreef Za het volgende:
Volgens een bekende Italiaanse arts, worden momenteel door de media geinduceerde angst de ziekenhuizen bestormd door mensen met angst gerelateerde klachten zonder dat deze klachten een fysieke (covid) oorsprong heeben.
Hij zegt tevens dat het gros van deze mensen alweer huiswaarts is gekeerd nog voor er een specialistische arts aan te pas is gekomen.
Meer in de bekende thread.
Ik wil hier nog aan toevoegen dat bij de grote uitbraak in Aruba de ambulances 24/7 af en aan reden met covid patinten, die achteraf slechts angst gerelateerde klachten hadden, en welke niet resulteerden in opnames, ik heb dit al eerder gepost.
Welk stadje is dat dan?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Damn! Mijn stadje, wat doe je?!![]()
Waarom worden mijn twitterdumps als niet waar gezien? De bron staat erbij, meestal gewoon bronnen die vanuit de WHO/ het RIVM overgenomen zijn. Wat is daar mis mee?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dit is dus precies je mankement. Je bent overal tegen of anti. Maakt niet uit waar het over gaat. En dat maakt je niet geloofwaardiger. Met je linkdumps.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:28 schreef Natalie het volgende:
Gelukkig, er heerst geen covid-19 in ons gezinnetje
Test van manlief kwam negatief terug.
Tsja, het is ook een nieuw dagrecord, net als bijna elke dag de afgelopen drie wekenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:29 schreef _serial_ het volgende:
En uiteraard de pers "Nieuw dagrecord"
Is toch ook zo?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:29 schreef _serial_ het volgende:
Je cherrypickt data en trekt vervolgens eigen conclusies. Daarom.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:28 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom worden mijn twitterdumps als niet waar gezien? De bron staat erbij, meestal gewoon bronnen die vanuit de WHO/ het RIVM overgenomen zijn. Wat is daar mis mee?
40 mensen op 58.000 inwonersquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heerhugowaard... damn.... van rond de 10 naar 40...
Top! Goed nieuwsquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:28 schreef Natalie het volgende:
Gelukkig, er heerst geen covid-19 in ons gezinnetje
Test van manlief kwam negatief terug.
Komop Za, het begint flauw te worden. Jij zegt dat het overgrote deel van de mensen in het ziekenhuis angstklachten hebben? En de mensen op de IC, worden die daar opgenomen met hyperventilatie?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:26 schreef Za het volgende:
Volgens een bekende Italiaanse arts, worden momenteel door de door media geinduceerde angst de ziekenhuizen bestormd door mensen met angst gerelateerde klachten zonder dat deze klachten een fysieke (covid) oorsprong hebben.
Hij zegt tevens dat het gros van deze mensen alweer huiswaarts is gekeerd nog voor er een specialistische arts aan te pas is gekomen.
Ik wil hier nog aan toevoegen dat bij de grote uitbraak in Aruba jl de ambulances 24/7 af en aan reden met covid patinten, die achteraf slechts angst gerelateerde klachten hadden, en welke niet resulteerden in opnames, ik heb dit al eerder gepost.
Ik weet niet wat er onduidelijk aan is, maar goed:quote:
Vooral erg kwalijk dat de NOS nogal creatief is in het gebruik van cijfers, gisteren gebruikten ze het getal na correctie (7984 ipv 7997) en vandaag het getal vr correctie (8141 ipv 8114).quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:29 schreef _serial_ het volgende:
Eigenlijk is dat het niet. Als jij 2 maanden niet betaald krijgt en de 3e maand ineens al het geld van die eerdere 2 maanden ook krijgt is dat ook een recordinkomen, maar het betekent niet dat je ineens 3 maanden geld vrij besteedbaar hebt. Slechte analogie, ik weet 't, ik probeerde 't evenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tsja, het is ook een nieuw dagrecord, net als bijna elke dag de afgelopen drie weken
Of ze het steeds moeten melden is discutabel, maar het is verder wel gewoon waar.
Hij heeft het niet over de IC afdelingen, maar over de verpleegafdelingen, die om zgn onbekende reden vollopen, maar waarbij de uitloop soms zelfs hoger is dan de inloop.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:31 schreef Jazeg het volgende:
Komop Za, het begint flauw te worden. Jij zegt dat het overgrote deel van de mensen in het ziekenhuis angstklachten hebben? En de mensen op de IC, worden die daar opgenomen met hyperventilatie?
‘Adem maar even in een zakje meneer, niks aan de hand’
Maar zelfs als de maximale testcapaciteit bereikt is, kan het aantal gevallen natuurlijk stijgen. Als gewoon een hoger percentage van de geteste personen positief is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:18 schreef Minimunt het volgende:
[..]
De stabilisatie is ingezet![]()
![]()
Nee.. denk dat we ook een beetje de max testcapaciteit bereikt hebben.
Noord-Limburg neemt het ook weer toe.quote:
Precies om deze reden rapporteert NICE een verschil tussen bewezen en verdacht:quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:32 schreef Za het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er onduidelijk aan is, maar goed:
De verpleegafdelingen lopen vol doordat de media de mensen zo gek maken dat ze de ziekenhuizen bestormen met klachten die niets met covid te maken hebben.
De angst die de media verspreidt zorgt er voor dat we weer in een halve lockdown zitten, niet het aantal mensen met werkelijke klinische covid symptomen.
Itali kan je niet vergelijken met Nederland. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:36 schreef Za het volgende:
[..]
Hij heeft het niet over de IC afdelingen, maar over de verpleegafdelingen, die om zgn onbekende reden vollopen, maar waarbij de uitloop soms zelfs hoger is dan de inloop.
Deze arts is hoofd in betreffende ziekenhuis, hij zegt letterlijk dat er geen arts aan te pas komt.
In Aruba zijn ze daar eerlijk over geweest, in Itali nu ook.
Dat is welquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heerhugowaard... damn.... van rond de 10 naar 40...
Niemand is verplicht naar jou te luisteren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoezo doei? Mag ik hier geen tegengeluid laten horen?
Gaan ze dan willekeurig sporenonderzoek doenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:
In England mag je geen sexbuddy meer hebben die niet bij je in woont.
[ twitter ]
Heb je een bron van die 2%? Vals positief is niet zo'n big deal, dat is alleen vervelend voor de data en eventuele maatregelen die daaruit volgen. Vals negatief is wel een dingetje, want dat kan betekenen dat iemand die besmet is gewoon alles weer mag doen. Als dat iemand is die werkt met zwakkere patinten kan dat een probleem zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:33 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Hebben jullie hier wel over nagedacht? Zelfs bij een 100% gezonde bevolking zit je op niveau 2: zorgelijk, omdat de PCR-test een foutmarge heeft van 2%. Dat is ook bizar.
Als een bevolking 100% gezond is laten ze zich niet testen dus dan is die zogenaamde foutmarge niet eens meer van toepassingquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:33 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Hebben jullie hier wel over nagedacht? Zelfs bij een 100% gezonde bevolking zit je op niveau 2: zorgelijk, omdat de PCR-test een foutmarge heeft van 2%. Dat is ook bizar.
Bij een 100% gezonde bevolking zullen er geen 80.000 mensen zijn die zich laten testen. Daarnaast, betekent een foutmarge van 2% gelijk dat er 2% false positives zijn? Want in die 2% zitten toch ook de false negatives verwerkt?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:33 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Sex humor is in dit topic niet toegestaan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:46 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gaan ze dan willekeurig sporenonderzoek doen
Je verwart humor met sex jobsquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Sex humor is in dit topic niet toegestaan.
Maar ik vergelijk het niet met heel Duitsland toch? Alleen bondsland Noordrijn Westfalen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het vrij simpel. Elk ander land wordt als voorbeeld waarom het slecht en als voorbeeld waarom het goed gaat gebruikt, en de cijfers worden daarbij gentepreteerd met de conclusie al in gedachten. Iemand die vooraf bedenkt dat DE het goed doet, gaat op macro-niveau naar DE kijken. Iemand die vooraf bedenkt dat DE het fout doet gaat op micro-niveau naar de individuele steden kijken. Er wordt in veel gevallen hier geroepen dat het beleid in NL slecht is, en daar worden cijfers van (veelal Duitsland) bij gebruikt. Als je daar wedervragen op stelt, komt er vrijwel nooit een antwoord, wat het idee geeft dat de conclusie vooraf al bedacht was, namelijk: NL doet het slecht, DE doet het goed. Kijk je puur feitelijk naar de data zie je vergelijkbare stijgingen plaatsvinden in elk van die andere landen, met uitzondering van een aantal van de Aziatische landen en Nieuw-Zeeland.
De onderlinge landen zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken. De wetgeving, aard van de bevolking, onderlinge ruimte, hoe mensen in het verleden met elkaar om zijn gegaan, zorgstelsel en ga zo maar door zijn gewoon totaal onvergelijkbaar. Tel daarbij het aantal mensen in laagbetaalde banen op, de hoeveelheid immigranten, of die immigranten de taal machtig zijn en onderlinge landen hebben kleine verschillen die een groot verschil kunnen veroorzaken.
Voor mij is de enige zinnige vergelijking om Nederland nu te vergelijken met Nederland een paar maanden terug. Elke andere vergelijking is leuk om te doen, maar als je alleen corrigeert op bevolkingsaantallen heb je niet het volledige plaatje.
Die hoort nog bij deze 2de golfquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:00 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Als je in januari een 3e golf wil moet je dat inderdaad gewoon doen.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Sex humor is in dit topic niet toegestaan.
Ik doe het even simpel.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:33 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ik hoorde vanmorgen van een huisarts dat ze het heel druk heeft met mensen geruststellen dat ze niet zomaar doodgaan. Mensen met milde klachten die wel hulp inschakelen, een visite krijgen omdat ze echt heel angstig zijn en dat veroorzaakt soms een hyperventilatie aanval of mensen willen gewoon gerustgesteld worden door een arts.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:26 schreef Za het volgende:
Volgens een bekende Italiaanse arts, worden momenteel door de door media geinduceerde angst de ziekenhuizen bestormd door mensen met angst gerelateerde klachten zonder dat deze klachten een fysieke (covid) oorsprong hebben.
Ik wil hier nog aan toevoegen dat bij de grote uitbraak in Aruba jl de ambulances 24/7 af en aan reden met covid patinten, die achteraf slechts angst gerelateerde klachten hadden, en welke niet resulteerden in opnames, ik heb dit al eerder gepost.
Corona uitzwaaien terwijl we de Sint verwelkomenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:53 schreef byah het volgende:
Maar op zich groeit het niet meer exponentieel toch? Oftewel over 3,5e week weer normaal?
Heb jij hier zelf wel over nagedacht, of geloof je alles wat op Twitter staat?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:33 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Dat klopt, Nice geeft aan dat een groot deel van de mensen alweer huiswaarts is voor er getest is, en zelfs dat veel mensen een covid test weigeren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:40 schreef chratnox het volgende:
Precies om deze reden rapporteert NICE een verschil tussen bewezen en verdacht:
[ link | afbeelding ]
Het aantal ziekenhuisopnames dat gemeld wordt is bewezen + verdacht opgeteld. Ik geloof best dat er mensen met angstklachten opgenomen worden, maar die mensen hebben net zo goed een bed nodig. In plaats van 2 of 3 dagen blijven ze dan maar 1 dag, wat natuurlijk gunstig is.
Even aanvullend, de ziekenhuisbezetting lijkt vooralsnog al een paar dagen redelijk te stabiliseren:
[ link | afbeelding ]
Breek me de bek niet openquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik las Steve jobs
Dit topic gaat een vreemde richting op!
Heb jij de bron zelf goed doorgenomen of kom je hier alleen wat links plaatsen? Heb je berhaupt wel een link naar de echte bron en heb je het onderzoek/artikel zelf doorgenomen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[..]
En verder:quote:Another reason both percentages are so high is because the majority of study participants — 226 of 314 patients, or 72% — reported they "always" wore masks. Their widespread use makes it difficult to detect their effect.
On the flip side, just 11 patients in the study reported that they "never" wore masks. So the percentage of individuals who tested positive and never wore masks was guaranteed to be low — it was 3.9%, compared 3.1% of individuals who tested negative.
Precies wat ik al dacht dus. Het (kans besmet te raken) heeft eerder te maken met de soort contacten en de soort activiteiten dan met het wel of niet dragen van een masker.quote:The report found that close contact with individuals with known COVID-19 was a major risk factor. Over 40% of "case patients" who tested positive had close contact with an infected individual, compared to just 14% of "control patients."
Given that statistic, the report recommends that anyone who is in close contact with infected persons take "additional prevention measures" to reduce transmission, such as "wearing gloves, and wearing masks."
The report also found that participating in public activities that preclude mask use — like eating or drinking — is a risk factor, further supporting the importance of masks.
"Exposures and activities where mask use and social distancing are difficult to maintain, including going to locations that offer on-site eating and drinking, might be important risk factors for SARS-CoV-2 infection," it reads.
Discussion sectie:quote:What is added by this report?
Findings from a case-control investigation of symptomatic outpatients from 11 U.S. health care facilities found that close contact with persons with known COVID-19 or going to locations that offer on-site eating and drinking options were associated with COVID-19 positivity. Adults with positive SARS-CoV-2 test results were approximately twice as likely to have reported dining at a restaurant than were those with negative SARS-CoV-2 test results.
What are the implications for public health practice?
Eating and drinking on-site at locations that offer such options might be important risk factors associated with SARS-CoV-2 infection. Efforts to reduce possible exposures where mask use and social distancing are difficult to maintain, such as when eating and drinking, should be considered to protect customers, employees, and communities.
En:quote:Adults with confirmed COVID-19 (case-patients) were approximately twice as likely as were control-participants to have reported dining at a restaurant in the 14 days before becoming ill. In addition to dining at a restaurant, case-patients were more likely to report going to a bar/coffee shop, but only when the analysis was restricted to participants without close contact with persons with known COVID-19 before illness onset.
Among adults with COVID-19, 42% reported close contact with a person with COVID-19, similar to what has been reported previously (4). Most close contact exposures were to family members, consistent with household transmission of SARS-CoV-2 (8). Fewer (14%) persons who received a negative SARS-CoV-2 test result reported close contact with a person with known COVID-19.
quote:Third, adults in the study were from one of 11 participating health care facilities and might not be representative of the United States population.
quote:Als we dan toch een uitspraak moeten doen over de kans op een fout-positieve uitslag: die lijkt in elk geval kleiner dan 0,67% (400 van 60.000). Omdat ook hoge Ct-waarden vaak op aanwezigheid van RNA van SARS-CoV-2 duiden, lijkt die kans aanzienlijk lager, maar 100% zekerheid daarover hebben we niet. ‘Niet besmet, toch positief getest’ lijkt een zeldzaamheid. ‘Niet besmettelijk, toch positief getest’ komt daarentegen waarschijnlijk regelmatig voor.
Soms ben ik gewoon trots op de mensen die hier posten. Dit is zo'n moment.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:14 schreef Salina het volgende:
[..]
Heb jij de bron zelf goed doorgenomen of kom je hier alleen wat links plaatsen? Heb je berhaupt wel een link naar de echte bron en heb je het onderzoek/artikel zelf doorgenomen?
Is er in het onderzoek gecorrigeerd voor/gekeken naar bijvoorbeeld de beroepen die de onderzochte respondenten uitoefenen, om maar eens iets te noemen? Of naar ondernomen activiteiten van de respondenten?
Je zou bijvoorbeeld net zo goed kunnen denken dat het dragen van mondkapjes al dan niet (deels) samenhangt met (gevaarlijke risico)beroepen die men uitoefent, om maar eens iets te zeggen. Denk ziekenhuismedewerker of zorgmedewerker, die zo en zo al veel meer in contact komt met risicopatinten en daarmee al een grotere kans heeft om zelf ook besmet te raken.
Als ik jou was zou ik een beetje voorzichtig zijn met het trekken van conclusies zonder de gehele context in ogenschouw te nemen. De meeste mensen zijn simpelweg niet onderlegd om dit te kunnen doen en om dit soort onderzoeken op juiste waarde te kunnen schatten. No offense verder.
Kijk, de wetenschap en sowieso het leven zit vol van complexe factoren, nuances en schijnbare tegenstrijdigheden. Het heeft geen zin om zo maar iets te roepen zonder hiermee rekening te houden. Het zal het vast goed doen bij een bepaald publiek, en het is ook gewoon minder sexy om te zeggen dat je met tig andere factoren ook rekening moet houden en dat het trekken van conclusies niet mogelijk is, maar ik geef het je toch even mee.
Probeer het trekken van conclusies los te laten, en hou er rekening mee dat (vermeende) oorzaak-gevolgrelaties vaak een stuk ingewikkelder en genuanceerder in elkaar steken dan jij en ik denken.
[ afbeelding ]
Overigens ben ik zelf maar even gaan Googlen. Ik heb stiekem toch meer vertrouwen in mijn eigen kennis en kunde dan in die van jou. Wederom no offense verder.
En kijk eens wat je ziet:
Fact check: CDC report doesn't show mask-wearers are more likely to contract COVID-19
Even het belangrijkste er uit gehaald:
Over de case studies (respondenten zelf):
[..]
En verder:
[..]
Precies wat ik al dacht dus. Het (kans besmet te raken) heeft eerder te maken met de soort contacten en de soort activiteiten dan met het wel of niet dragen van een masker.
Zie je wel, zo moeilijk is het allemaal toch ook weer niet.
Ook de CDC heeft trouwens al gereageerd op dit verkeerd interpreteren van hun cijfers:
[ twitter ]
Dit is trouwens de originele bron:
Community and Close Contact Exposures Associated with COVID-19 Among Symptomatic Adults ≥18 Years in 11 Outpatient Health Care Facilities — United States, July 2020
[..]
Discussion sectie:
[..]
@Salinaquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:14 schreef Salina het volgende:
[..]
Heb jij de bron zelf goed doorgenomen of kom je hier alleen wat links plaatsen? Heb je berhaupt wel een link naar de echte bron en heb je het onderzoek/artikel zelf doorgenomen?
Is er in het onderzoek gecorrigeerd voor/gekeken naar bijvoorbeeld de beroepen die de onderzochte respondenten uitoefenen, om maar eens iets te noemen? Of naar ondernomen activiteiten van de respondenten?
Je zou bijvoorbeeld net zo goed kunnen denken dat het dragen van mondkapjes al dan niet (deels) samenhangt met (gevaarlijke risico)beroepen die men uitoefent, om maar eens iets te zeggen. Denk ziekenhuismedewerker of zorgmedewerker, die zo en zo al veel meer in contact komt met risicopatinten en daarmee al een grotere kans heeft om zelf ook besmet te raken.
Als ik jou was zou ik een beetje voorzichtig zijn met het trekken van conclusies zonder de gehele context in ogenschouw te nemen. De meeste mensen zijn simpelweg niet onderlegd om dit te kunnen doen en om dit soort onderzoeken op juiste waarde te kunnen schatten. No offense verder.
Kijk, de wetenschap en sowieso het leven zit vol van complexe factoren, nuances en schijnbare tegenstrijdigheden. Het heeft geen zin om zo maar iets te roepen zonder hiermee rekening te houden. Het zal het vast goed doen bij een bepaald publiek, en het is ook gewoon minder sexy om te zeggen dat je met tig andere factoren ook rekening moet houden en dat het trekken van conclusies niet mogelijk is, maar ik geef het je toch even mee.
Probeer het trekken van conclusies los te laten, en hou er rekening mee dat (vermeende) oorzaak-gevolgrelaties vaak een stuk ingewikkelder en genuanceerder in elkaar steken dan jij en ik denken.
[ afbeelding ]
Overigens ben ik zelf maar even gaan Googlen. Ik heb stiekem toch meer vertrouwen in mijn eigen kennis en kunde dan in die van jou. Wederom no offense verder.
Fact check: CDC report doesn't show mask-wearers are more likely to contract COVID-19
[..]
En verder:
[..]
Precies wat ik al dacht dus. Het (kans besmet te raken) heeft eerder te maken met de soort contacten en de soort activiteiten dan met het wel of niet dragen van een masker.
Ook de CDC heeft trouwens al gereageerd op dit verkeerd interpreteren van hun cijfers:
[ twitter ]
Community and Close Contact Exposures Associated with COVID-19 Among Symptomatic Adults ≥18 Years in 11 Outpatient Health Care Facilities — United States, July 2020
[..]
Discussion sectie:
[..]
Ik denk dat je dat niet doet voor die user maar voor de rest die hier meeleest.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
@:Salina
Al steken wij nu weer veel te veel tijd in zo'n user die morgen weer precies hetzelfde gaat doen.
Die kun je dan morgen weer meteen afkappen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
@:Salina
Al steken wij nu weer veel te veel tijd in zo'n user die morgen weer precies hetzelfde gaat doen.
Dat is zeker waar en eigenlijk n van de redenen dat ik wel blijf postenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat niet doet voor die user maar voor de rest die hier meeleest.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:14 schreef Salina het volgende:
[..]
Prima, al wil ik Salina bedanken voor haar post. Wat dat betreft zat ik fout.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]![]()
Volgens mij is er trouwens wel een causaal verband te zien tussen het aantal gevallen van nepnieuws in dit topic en het aantal posts van @:mir1986
Is te vroeg toch nog?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:07 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk dat stabilisatie of afvlakking misschien te wijten is aan herfstvakantieperiode. zowel van de week Noorden aan de beurt was met herfstvakantie en komende week is het beurt aan midden en zuiden. Want van de week waren de middelbare een basisscholen in heel noorden dicht. Dus het heeft ook gevolgen voor werkverkeer waar papa's en mama's een weekje vrij konden nemen om met hun kinderen op vakantie te gaan in Nederland
Btje kort door de bocht natuurlijk. De (over)gevoeligheid van de PCR test is wel degelijk een probleem inzake juistheid van cijfers en conclusies die je uit de cijfers mag trekken. Dit is overigens al vrij oud nieuws en door meerdere wetenschappers uit meerdere landen als (potentieel) probleem benoemd.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je een bron van die 2%? Vals positief is niet zo'n big deal, dat is alleen vervelend voor de data en eventuele maatregelen die daaruit volgen. Vals negatief is wel een dingetje, want dat kan betekenen dat iemand die besmet is gewoon alles weer mag doen. Als dat iemand is die werkt met zwakkere patinten kan dat een probleem zijn.
Ik ben een man.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:36 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Prima, al wil ik Salina bedanken voor haar post. Wat dat betreft zat ik fout.
Ik dacht ook dat je een vrouw wasquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:41 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik ben een man.![]()
Genoemd naar een Italiaans eilandje. Maar ik besef me nu dat het ook wel een beetje vrouwelijk klinkt eigenlijk. Nou ja, boeiend.
We zijn hier om iets van elkaar op te steken en voor het vermaak, dus graag gedaan.
Ja een beetje wel, maar een week alle scholen in een vakantieperiode zegt hel veel, denk ik. Maar over 2 weken is alle scholen dan weer operationeel, na volgende week is de herfstvakantie afgelopen voor midden en zuiden. Ik denk vrijwel zeker dat op de middelbare scholen na herfstvakantieperiode nog wel tientallen of meer besmettingen zullen komen, dat houdt ook niet op. Minister Arie Slob van Onderwijs wil liever dat de scholen nog altijd open moet blijven omdat het beste is voor de kinderen om leerachterstand weg te werken en blijven studeren.quote:
Lijkt mij tijd worden voor een basisinkomen voor iedereen boven de 18.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:24 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En dit vraag ik me ook af, waar is het retour naar het normale NL?
Ik maak me alleen zorgen om Nederland en waar we naartoe gaan met zijn allen. In wat voor samenleving leven we straks nog? Als er steeds meer mensen moeten gaan leven van de bijstand.
Boem! Zo hard met feiten om de oren geslagen dat als ik Mir1986 was ik me hier niet meer durfde te vertonen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:14 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
En verder:
[..]
[ twitter ]
[..]
Discussion sectie:
[..]
En:
[..]
Zat van die kinderen die vakantie heeft gaat niet met het gezin weg op vakantie maar hangt thuis of elders rond met leeftijdgenoten, of gaat naar een BSO/opvang, met leeftijdgenotenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:45 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja een beetje wel, maar een week alle scholen in een vakantieperiode zegt hel veel, denk ik. Maar over 2 weken is alle scholen dan weer operationeel, na volgende week is de herfstvakantie afgelopen voor midden en zuiden. Ik denk vrijwel zeker dat op de middelbare scholen na herfstvakantieperiode nog wel tientallen of meer besmettingen zullen komen, dat houdt ook niet op. Minister Arie Slob van Onderwijs wil liever dat de scholen nog altijd open moet blijven omdat het beste is voor de kinderen om leerachterstand weg te werken en blijven studeren.
Heel veel mensen denken van nu dat stabilisatie of afzwakking in treedt voor langere termijn is, kan misplaatst zijn, want er komen ook hele koude dagen in het najaar. Want ik denk dat heel goed mogelijk is in december weer een nieuwe piek kan komen zodat het weer ijzig en winters koud wordt.
Hoe is dit duidelijker dan die routekaart in Nederland?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:15 schreef Kyran het volgende:
Heb even gekeken hoe Nieuw-Zeeland het heeft beschreven en zij lijken er aan de voorkant geen cijfers aan te hangen, maar kijken vooral naar hoe goed alles onder controle is.
Level 4: Sustained and intensive transmission, widespread outbreaks (likely that disease is not contained)
Level 3: Community transmission occurring OR multiple clusters break out (heightened risk that disease is not contained)
Level 2: High risk of importing COVID-19 OR increase in imported cases OR increase in household transmission OR single or isolated cluster outbreak (disease is contained, but risks of community transmission growing)
Level 1: Heightened risk of importing COVID-19 OR sporadic imported cases OR isolated household transmission associated with imporated cases (disease is contained).
Natuurlijk kan je dit niet 1 op 1 overnemen, want wij zijn geen eiland. Ik wil alleen laat zien dat je zelfs zonder cijfers duidelijke grenzen kan stellen wanneer je in welke situatie zit. In onze situatie had Nieuw-Zeeland in augustus al in level drie gezeten, terwijl wij deden alsof er niks aan het handje was.
Goede post!quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:14 schreef Salina het volgende:
Stille maar trouwe meelezer hier maar ben het hier z mee eens. Dank allenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:14 schreef Molo het volgende:
Fijn trouwens om de discussies hier te lezen trouwens, mt inhoudelijke onderbouwing![]()
Serieus een zegen, dit op Fok, en berhaupt, te hebben
Wat overigens zeer opmerkelijk is. Want met een foutpositiefpercentage van 0,000001% zou je zelfs nog n fout positieve uitslag verwachten. Je zou iedereen dubbel kunnen testen, maar zelfs met 1/1000 (0,1%) zou je nog steeds 1 op 10 miljoen fout positieve uitslagen verwachten. En aangezien je met deze ziekte liever voorzichtig bent (fout positief is veel minder erg dan fout negatief), lijkt me dat je een vrij conservatieve afkapwaarde hanteert.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:50 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Edit: het waren zelfs meer dan 10 miljoen testen en geen positieve uitslagen: https://www.cnn.com/2020/(...)-intl-hnk/index.html
De vals positieven kunnen nogmaals getest en toen negatief getest zijn. Dat weten we nu nietquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat overigens zeer opmerkelijk is. Want met een foutpositiefpercentage van 0,000001% zou je zelfs nog n fout positieve uitslag verwachten. Je zou iedereen dubbel kunnen testen, maar zelfs met 1/1000 (0,1%) zou je nog steeds 1 op 10 miljoen fout positieve uitslagen verwachten. En aangezien je met deze ziekte liever voorzichtig bent (fout positief is veel minder erg dan fout negatief), lijkt me dat je een vrij conservatieve afkapwaarde hanteert.
Dan zijn er twee opties:
1. Er waren wel degelijk positieve testen, maar ja.. China en transparantie.
2. Er was werkelijk niemand met (resten van) virus bij die tien miljoen testen.
Dan moet je een andere test pakken lijkt me. Volgens mij is de uitslag van twee dezelfde testen wel gecorreleerd, dus een tweede keer dezelfde test op een false positive heeft een verhoogde kans op een nieuwe false positive.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:40 schreef Molo het volgende:
[..]
De vals positieven kunnen nogmaals getest en toen negatief getest zijn. Dat weten we nu niet
Zou kunnen, is allemaal gissen hoe en of dit gedaan is daarquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan moet je een andere test pakken lijkt me. Volgens mij is de uitslag van twee dezelfde testen wel gecorreleerd, dus een tweede keer dezelfde test op een false positive heeft een verhoogde kans op een nieuwe false positive.
Gelukkig durf ik dat nog wel. En heb ik ook toegegeven dat ik volledig fout zat.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Boem! Zo hard met feiten om de oren geslagen dat als ik Mir1986 was ik me hier niet meer durfde te vertonen.
Antibiotica op een wetmarket? Hoe zit dat dan?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:18 schreef quirina het volgende:
Ik roep niemand op om veganist te worden maar het feit is wel daar dat dieren vol met virussen zitten en vlees vol met antibiotica waardoor wij resistent worden.
Corona begon op een dierenmarkt... daar ligt om te beginnen al een feit.
Nee, dat is geen feit. Dat is een vermoeden. Hoe transmissie heeft plaatsgevonden naar mensen is tot op heden niet met zekerheid vastgesteld, het is zelfs niet vastgesteld dat het via dieren is gekomen, het lijkt echter wel waarschijnlijk dat het menselijke covid van vleermuizen afstamt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:18 schreef quirina het volgende:
Ik roep niemand op om veganist te worden maar het feit is wel daar dat dieren vol met virussen zitten en vlees vol met antibiotica waardoor wij resistent worden.
Er wordt daar wel wat anders omgegaan met vlees. Ik ben een paar jaar terug in Vietnam geweest. Daar heb ik ook zo'n vleesmarkt bezocht. Wij waren daar s'ochtends 7.00uur. Dan is het vlees duurder, en komen in principe alleen de rijkere mensen hun vlees halen. Het vlees ligt daar gewoon open en bloot. Om 10.00uur wordt het vlees afgeprijst en komen de armere mensen hun vlees halen. Hygiene is daar ver te zoeken, alles ligt op en tegen elkaar.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:18 schreef quirina het volgende:
Daarnaast heeft antibiotica niks te maken met virussen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is geen feit. Dat is een vermoeden. Hoe transmissie heeft plaatsgevonden naar mensen is tot op heden niet met zekerheid vastgesteld, het is zelfs niet vastgesteld dat het via dieren is gekomen, het lijkt echter wel waarschijnlijk dat het menselijke covid van vleermuizen afstamt.
Maar je snapt toch wel dat naast het virus ook mensen uit vlees voorkomen, hoop ik? En dat transmissie van virussen niet alleen plaatsvind door dieren te eten?
Daarbij, mensen dragen covid over op honden en katten momenteel en dat gebeurt niet omdat honden en katten mensen opeten. Het KAN zo gegaan zijn dat iemand een vleermuis heeft gegeten (waarom wil ik niet eens weten) en zo de menselijke variant van covid is ontstaan maar dat staat allerminst vast.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarnaast heeft antibiotica niks te maken met virussen.
Wel steeds in de ziekenhuizen die uitbraken. Tijd dat ze zich eens aan de maatregelen gaan houden daarquote:
Dat is natuurlijk wel een enorme aanname die je daar doet hquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daarbij, mensen dragen covid over op honden en katten momenteel en dat gebeurt niet omdat honden en katten mensen opeten. Het KAN zo gegaan zijn dat iemand een vleermuis heeft gegeten (waarom wil ik niet eens weten) en zo de menselijke variant van covid is ontstaan maar dat staat allerminst vast.
Het kan een vleermuis beet geweest of, ja, een hoestende vleermuis.
Niet echt, de baasjes van de betreffende dieren zijn nog in levenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een enorme aanname die je daar doet h
Er is ook een theorie dat Covid-19 gewoon SARS is maar dan verder gemuteerd. Vleermuizen zijn het meest waarschijnlijk (er was een keer een onderzoek dat er in de vleermuizen in de grotten in China nog honderden corona-virussen zijn. We weten het nog niet, kunnen alleen gissenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daarbij, mensen dragen covid over op honden en katten momenteel en dat gebeurt niet omdat honden en katten mensen opeten. Het KAN zo gegaan zijn dat iemand een vleermuis heeft gegeten (waarom wil ik niet eens weten) en zo de menselijke variant van covid is ontstaan maar dat staat allerminst vast.
Het kan een vleermuis beet geweest of, ja, een hoestende vleermuis.
Uhm ja daarom heet het toch ook SARS-Cov2quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is ook een theorie dat Covid-19 gewoon SARS is maar dan verder gemuteerd. Vleermuizen zijn het meest waarschijnlijk (er was een keer een onderzoek dat er in de vleermuizen in de grotten in China nog honderden corona-virussen zijn. We weten het nog niet, kunnen alleen gissen
Weet zeker dat daar over een paar jaar veel duidelijk over wordt.
Ik bedoel dat de theorie is dat SARS1 nooit weggeweest is en verder gemuteerd is in Covid-19, en niet een nieuw iets is. Het heet nu zo omdat het het 2e SARS (Severe Acute Respiratory Syndrome) virus is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Uhm ja daarom heet het toch ook SARS-Cov2
Ah, op die fiets. Geen idee. SARS1 was wel een stuk dodelijker dan deze variant.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de theorie is dat SARS1 nooit weggeweest is en verder gemuteerd is in Covid-19, en niet een nieuw iets is. Het heet nu zo omdat het het 2e SARS (Severe Acute Respiratory Syndrome) virus is.
Volgens mij wordt vooral aangenomen dat het een nieuw virus is vooralsnog.
Thanks!! Zo houden we samen de cijfers laagquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:07 schreef Molo het volgende:
Ik probeer al sinds gisteren een afspraak te maken om te laten testen, maar nul beschikbaar hier en telefonisch amper bereikbaar dus ik ziek het wel gewoon uit![]()
![]()
weer een dagrecordquote:
12 43 55 74 09quote:
Volgende week: it's over 10000 !quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
We kunnen bijna zeggen 'It's over 9000!'
https://www.nu.nl/coronav(...)dan-week-eerder.html
Daar is geen meme vanquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Volgende week: it's over 10000 !
Dat is nog netjes.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er wordt daar wel wat anders omgegaan met vlees. Ik ben een paar jaar terug in Vietnam geweest. Daar heb ik ook zo'n vleesmarkt bezocht. Wij waren daar s'ochtends 7.00uur. Dan is het vlees duurder, en komen in principe alleen de rijkere mensen hun vlees halen. Het vlees ligt daar gewoon open en bloot. Om 10.00uur wordt het vlees afgeprijst en komen de armere mensen hun vlees halen. Hygiene is daar ver te zoeken, alles ligt op en tegen elkaar.
Dat is natuurlijk wel een groot verschil met hier, waar het vlees vers is (althans bij de slager) en gekoeld bewaard wordt.
Dat had je daar ook. Dat waren buitenmarkten. Eenden die aan een drinkbakje lagen. Liepen toch niet weg omdat ze uitgedroogd waren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is nog netjes.
Ik ben een keer op een vleesmarkt geweest in afrika en daar worden voornamelijk kippen levend verkocht, of op aanvraag geslacht voor je ogen. Je vindt de darmen, magen en andere ingewanden van verschillende dieren op de straat waar oa wilde katten aan eten.
waarom is denemarken in 1x verdwenen in een foto?quote:
Verschrikkelijk. Hier moet ook echt iets aan gedaan worden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat had je daar ook. Dat waren buitenmarkten. Eenden die aan een drinkbakje lagen. Liepen toch niet weg omdat ze uitgedroogd waren.Als je er een kocht werd de eend uit de kring getrokken, en tsjak kop eraf. Moederhond gebraden naast de puppies (die binnen 1jr op 10kg gedwangvoedert werden) dat soort praktijken.
Hoe lang wacht je aan de telefoon? Ik had gisteren na 5 minuten in de wacht iemand aan de lijn. (Bij mn eerste belpoging) Wordt morgenochtend getest. Misschien wat langer wachten? Telefoon werkt gewoon hoorquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:07 schreef Molo het volgende:
Ik probeer al sinds gisteren een afspraak te maken om te laten testen, maar nul beschikbaar hier en telefonisch amper bereikbaar dus ik ziek het wel gewoon uit![]()
![]()
je kan toch gewoon online een test aanvragen ?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:24 schreef RvS-Coldplay het volgende:
[..]
Hoe lang wacht je aan de telefoon? Ik had gisteren na 5 minuten in de wacht iemand aan de lijn. (Bij mn eerste belpoging) Wordt morgenochtend getest. Misschien wat langer wachten? Telefoon werkt gewoon hoor
Economie > volksgezondheidquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat is trouwens hier de logica achter?
Vriend van mij kreeg mail van basic fit.
Je moet een mondkapje dragen BEHALVE tijdens het sporten zelf. Dus als je rond loopt in de zaal, mondkapje af. Tijdens rennen/liften wanneer je meer virus uitstoot kan het kapje rustig af.
Verder ook groeplessen met 30 man, 1,5m afstand is voldoende.
Niks over ventilatie.
Is toch absurd dat we bijna in november zitten en het hele beleid bij bv sportscholen nog puur afgesteld is op grote druppels 1,5 meter en een doekje over de machine halen...
Maar al geloof je dat het enkel dat is waarom dan die mondkapjes op en af continue. Dat vormt vanuit de Jaap van Dissel logica toch juist een probleem dan?
Het wordt afgeraden om een mondkapje te dragen tijdens het sporten, omdat je kortademig en duizelig kunt worden. Zo'n mondkapje is natuurlijk ook niet echt bedoeld om mee te gaan sporten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je moet een mondkapje dragen BEHALVE tijdens het sporten zelf. Dus als je rond loopt in de zaal, mondkapje af. Tijdens rennen/liften wanneer je meer virus uitstoot kan het kapje rustig af.
Niks over ventilatie.
Is toch absurd dat we bijna in november zitten en het hele beleid bij bv sportscholen nog puur afgesteld is op grote druppels 1,5 meter en een doekje over de machine halen...
Maar al geloof je dat het enkel dat is waarom dan die mondkapjes op en af continue. Dat vormt vanuit de Jaap van Dissel logica toch juist een probleem dan?
Er zit geen logica achter: groepslessen binnen kunnen met 30 man op 1,5 meter terwijl voor buitensport een maximale groepsgrootte van 4 aangehouden wordt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Niks over ventilatie.
Terwijl alles er nog steeds op wijst dat buiten amper besmettingen plaatsvinden dus gooi alles binnen dicht en gooi Nederland vol met terrasheaters en buiten de winter doorbrengenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:51 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er zit geen logica achter: groepslessen binnen kunnen met 30 man op 1,5 meter terwijl voor buitensport een maximale groepsgrootte van 4 aangehouden wordt.
Net zo logisch als mensen ontraden gemiddeld 50 km naar hun werk te pendelen maar ze wel duizenden kilometers door Europa laten reizen voor vakantie.
ligt aan de APV ?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:42 schreef Discombobulate het volgende:
Mag de politie je zo maar fouilleren trouwens mbt alcohol in je tas?
Ik had dinsdag geen wachttijd aan de telefoon. Afspraak de volgende dag. Uitslag wel pas na 48uur. Mijn vrouw moest 4 dagen wachten op een test. Inmiddels afgezegd omdat ik negatief was.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:24 schreef RvS-Coldplay het volgende:
[..]
Hoe lang wacht je aan de telefoon? Ik had gisteren na 5 minuten in de wacht iemand aan de lijn. (Bij mn eerste belpoging) Wordt morgenochtend getest. Misschien wat langer wachten? Telefoon werkt gewoon hoor
Dat zal er niet letterlijk gestaan hebben ofwel?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Niks over ventilatie.
Politie mag toch altijd preventief fouilleren?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:42 schreef Discombobulate het volgende:
Mag de politie je zo maar fouilleren trouwens mbt alcohol in je tas?
Nee, Niet in amsterdam bijv.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 19:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Politie mag toch altijd preventief fouilleren?
Neinquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 19:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Politie mag toch altijd preventief fouilleren?
Ik vraag me af of dat met de noodverordering wel mag. In Amsterdam hadden ze het dacht ik wel gedaan, maar weet niet of het overal geldt nu.quote:Wanneer mag de politie preventief fouilleren?
De politie mag alleen preventief fouilleren in de daarvoor aangewezen veiligheidsrisicogebieden. Dit zijn gebieden met een hoog aantal wapenincidenten en/of een ernstige mate van (vuur)wapengebruik. In deze gebieden geldt ook een messenverbod.
onderwerp komt nog aan bod?of is het al geweestquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 19:13 schreef kol7680 het volgende:
Tip. Kassa over nut mondkapjes NPO 1 nu. Uitslag zou verbijsterend zijn.
Komt nogquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 19:17 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
onderwerp komt nog aan bod?of is het al geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |