Het ov was toch het grote verschil tussen Noord-Rhein Westfalen en Nederland volgens mensen hier?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Draadje:
https://twitter.com/seatsixtyone/status/1291780173721997313
Is denk ik wel wat anders dan in een volle metro op elkaar gepakt staan zoals in Londen of Parijs. Nu is het aantal besmettelijke personen ook weer groter aan het worden...
Het nadeel is wel dat je dan sneller achter de feiten aanloopt natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dat is nooit de beste maat geweest. Opnames zijn voor de leek het meest informatief.
Ik ken iemand die waarschijnlijk bij spinnen in zo'n groepje voor zo'n scherm besmet is geraakt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ok geloof niet dat er ergens ter wereld signalen zijn dat sportscholen en gevaar voor de volksgezondheid zijn
En als het uit de hand loopt mensen boven een bepaalde leeftijd gewoon geweigerd worden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het nadeel is wel dat je dan sneller achter de feiten aanloopt natuurlijk.
Je kan niet zo heel veel zeggen gebaseerd op de "dagcijfers", ze rapporteren echt tot diep in september nog.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
Tot nu toe was het patroon dat er een dag een kleine daling of lichte stabilisatie was, gevolgd op een minimale +500 stijging de dag daarop. Aangezien gister een redelijke stabilisatie was t.o.v de dag daarvoor zou, als het patroon nog steeds niet verandert, er vandaag dus rond de 8400 bij moeten komen.
Ik hoop vanzelfsprekend dat dit niet uitkomt en dat we verrast worden met een lager getal
Wat mij betreft is het vrij simpel. Elk ander land wordt als voorbeeld waarom het slecht en als voorbeeld waarom het goed gaat gebruikt, en de cijfers worden daarbij geïntepreteerd met de conclusie al in gedachten. Iemand die vooraf bedenkt dat DE het goed doet, gaat op macro-niveau naar DE kijken. Iemand die vooraf bedenkt dat DE het fout doet gaat op micro-niveau naar de individuele steden kijken. Er wordt in veel gevallen hier geroepen dat het beleid in NL slecht is, en daar worden cijfers van (veelal Duitsland) bij gebruikt. Als je daar wedervragen op stelt, komt er vrijwel nooit een antwoord, wat het idee geeft dat de conclusie vooraf al bedacht was, namelijk: NL doet het slecht, DE doet het goed. Kijk je puur feitelijk naar de data zie je vergelijkbare stijgingen plaatsvinden in elk van die andere landen, met uitzondering van een aantal van de Aziatische landen en Nieuw-Zeeland.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het ov was toch het grote verschil tussen Noord-Rhein Westfalen en Nederland volgens mensen hier?
Wat is het volgende excuus waarom het niet vergelijkbaar is? Bevolkingsdichtheid, inwoneraantal, grootte zijn immers nagenoeg gelijk alleen gaat het daar een stuk minder slecht.
Kunnen we het eens zijn dat het gewoon het gare beleid is plus egoïstische bevolking wat het verschil maakt,?
Daar heb je gelijk in, maar je kon wel echt de afgelopen weken een redelijk consistent patroon erin terugzien vond ik.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan niet zo heel veel zeggen gebaseerd op de "dagcijfers", ze rapporteren echt tot diep in september nog.
Je moet vanaf een hoog niveau eigenlijk altijd terug naar het laagste niveau, anders blijf je maandenlang doormodderen. Daarom ben ik ook voorstander van een zo hard mogelijke hamer/lockdown. Je kunt dan in een week of 3 terug naar het niveau waarop je weer grip hebt (voorwaarde is dan wel dat het testen en BCO op orde is). Door steeds maar halfzachte maatregelen blijf je daar maanden in hangen en ik vermoed dat de schade voor de maatschappij daarmee uiteindelijk groter is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oh dus bij weekgemiddelde 6000 positieve tests per dag vervallen de maatregelen weer omdat je dan op 249 uitkomt?
Ik zou het versoepelen wanneer je weer twee niveaus zakt, niet als je net weer onder de grens komt waar je de maatregelen activeerde. Dan kan je dag erna weer terug etc.
Er waren naar mijn idee een paar patronen te ontdekken in de dagcijfers:quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar je kon wel echt de afgelopen weken een redelijk consistent patroon erin terugzien vond ik.
Wel een leuke voor Unibet om hier dagelijks betjes van te maken per landquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:14 schreef DonDruiper het volgende:
Al die voorspellingen hier..
Tis godverrudomme geen toto
Geinig als het waar zou zijn. Heeft Jaap van Dissel toch gelijk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Gezond zijn die mondkapjes.
Dus ze hebben mondkapjes thuis op? Tijdens het slapen? Ook oogbescherming? Zijn het medische kapjes?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Gezond zijn die mondkapjes.
Als als als. Je linkdump voegt niets toe.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:16 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En ja, ik weet dat het gaat over het aantal ziekenhuisopnames. Maar als we nu eens niet zoveel bedden hadden wegbezuinigd. In 2017 hadden we nog 2000 IC bedden.
Qftquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus ze hebben mondkapjes thuis op? Tijdens het slapen? Ook oogbescherming? Zijn het medische kapjes?
Nietszeggend onderzoek.
De stabilisatie is ingezetquote:
Desbetreffende user die continu strooit met vage Twitteraccounts van aluhoedjes wordt best genegeerd.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus ze hebben mondkapjes thuis op? Tijdens het slapen? Ook oogbescherming? Zijn het medische kapjes?
Nietszeggend onderzoek.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als als als. Je linkdump voegt niets toe.
Hieruit blijkt gewoon dat mensen die mondkapjes dragen sneller ziek worden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nietszeggend onderzoek.
Ik hoop dat ik mensen bereik die wel gaan nadenken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Desbetreffende user die continu strooit met vage Twitteraccounts van aluhoedjes wordt best genegeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |