die had dan ook wel een grotere hamer, dat is hier nooit aan de orde geweestquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze hebben het nu de hele tijd over de hamer en de dans maar lijken de essentie ervan niet te begrijpen, namelijk dat je ten tijde van de dans veel vrijheden hebt zodat de hamerperiodes draaglijker worden. Ardern van Nieuw-Zeeland begrijpt dat wel en benadrukt dat in haar toespraken.
Dat vraag ik me af.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien niet, maar dan moeten ze ook mensen in het OMT stoppen die zich daar wel druk over maken.
Dus?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:40 schreef kol7680 het volgende:
Nieuw artikel gepubliceerd bij de WHO.
0.05% van de mensen onder de 70 sterft aan Covid 19
Mensen zijn in het begin wel bang geworden met 3-4% death-rate berichten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dus?
Het sterftecijfer is nooit het probleem geweest met dit virus.
Al sinds dag 1.
En dat weet jij best.
Da's ook zo'n beetje mijn gedachte.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gezien de enorme stijgingen overal, in de landen om ons heen zal het ook wel verzwaard gaan worden verwacht ik.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:24 schreef Scrummie het volgende:
Al dat gelul over kapiteins...
Jaap in de zomer:
[ afbeelding ]
Jaap in de herfst:
[ afbeelding ]
Logisch toch? Begin was er ook heel weinig bekend over het virus en daarom lag het death rate ook hoger. Uiteindelijk werd steeds meer duidelijk dat dit virus vooral een groot probleem is voor de ziekenhuizen en de zorg en niet zo zeer het aantal doden. Snap niet dat mensen nog steeds het aantal doden als graadmeter gebruiken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mensen zijn in het begin wel bang geworden met 3-4% death-rate berichten.
Dit nieuws in combi met sneltesten en gaan met die banaan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef RipCity het volgende:
Voor degene met angst om te vliegen nu:
https://www.headforpoints(...)UvfjrZ1F_J6oZ01ZQvIY
Ze verzinnen elke keer een nieuw woordgrapje zodat de aanpak effectief lijkt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond dit een scherpe observatie: Rutte brengt zelfs een kwestie van leven of dood terug tot een woordenspel Een paar passages:
Rutte strooide Nederland zand in de ogen door aan het begin van een Kamerdebat zogenaamd fouten te erkennen. (...) Keek je beter, dan zaten de toegegeven fouten in de categorie uitvoeringsdetails. Op wezenlijke punten bewoog Rutte geen millimeter. ‘De strategie staat’, zei hij. ‘We hebben iedere keer op tijd ingegrepen.’
Typisch Rutte dat hij wel termen overneemt van zijn critici, maar dan zonder de betekenis. Zo hoort u hem het woord ‘indammen’ gebruiken. En zeggen dat hij ‘het virus wil platslaan met een hamer’ om er daarna mee ‘te dansen’. (...) Precies wat Rutte níet doet, want hij bevestigde gewoon nog eens dat niet die testcapaciteit voor hem de grens is, maar de ruimte in de ziekenhuizen. En hij kondigde aan dat hij al vóór het besmettingsniveau zo laag is weer wil gaan versoepelen.
Gaat mijn haar van uit modelquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 01:19 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien is dat nog een idee voor @:phpmystyle, om voortaan uit protest met een motorhelm op door het leven te gaan.
Het is ook nooit goed, hè?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kijk bv naar die routekaart hoe due uitgerold wordt en er überhaupt uit ziet.
Geen touw aan vast te knopen nu.
Gelukkig ben jij er dan om het ze uit te leggen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ze hebben het nu de hele tijd over de hamer en de dans maar lijken de essentie ervan niet te begrijpen, namelijk dat je ten tijde van de dans veel vrijheden hebt zodat de hamerperiodes draaglijker worden.
Hoe wordt in andere landen dit uitgelegd? Overal is dezelfde trend, niemand die écht de vinger op de pols kan leggen imo.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:28 schreef Kyran het volgende:
Tuurlijk is het uiteindelijk de overheid die de beslissingen neemt. Dat is ook niet wat ik betwist.
Probleem is alleen dat als de overheid steeds redelijk gemakkelijk naar het OMT / RIVM wijst. Als iets te vroeg of te laat gebeurt dan is het al snel "wij volgen advies van OMT/RIVM". Als je dan aan het OMT/RIVM vraagt waarom dat zo is gegaan dan wijzen zij weer naar de overheid "wij geven advies, zij moeten het er maar mee doen".
Wij als burger weten dus nog steeds niet waar het precies mis gaat, want dat verdwijnt ergens achter een rookgordijn. Geven de adviseurs verkeerd en te laat advies of volgt de regering het niet goed genoeg op? Of misschien wel allebei?
Of is er wel goed advies, maar kan de overheid niet genoeg draagvlak creëren?
Niet zo gek als men probeert een zeer complex web waarbij talloze processen op elkaar ingrijpen probeert te reduceren tot 'land X heeft betere testcapaciteit', 'land Y heeft mondkapjes' en 'land Z heeft Jaap van Dissel'.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:52 schreef phpmystyle het volgende:
Overal is dezelfde trend, niemand die écht de vinger op de pols kan leggen imo.
ziet er goed uit, ze zouden alleen maskers uit moeten delen denk ik, dus dat iedereen een gegarandeerde kwaliteit draagt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef RipCity het volgende:
Voor degene met angst om te vliegen nu:
https://www.headforpoints(...)UvfjrZ1F_J6oZ01ZQvIY
Dit dus, eerst 2 weken Ierland de hemel in prijzen dat ze daar tenminste wel een duidelijke routekaart hebben wanneer wat wel en niet kan. Hebben wij dat hier in Nederland is het weer niet goed.quote:
Ik weet dat je een Feyenoorder bent dus het doet je waarschijnlijk niets. Maar normaal gesproken had ik nu al enorm hyped geweest voor aankomende woensdag Ajax - Liverpool. Volle bak, met ze allen een biertje doen voor de arena in de vrieskou en dan met 55.000 man knallen. Moet zeggen dat het nu eigenlijk helemaal niet bij mij leeft.quote:
Oh zeker begrijp ik dat. Niets beters dan dat soort wedstrijden in normale tijd. Het was toeleven naar een complete ervaring, de spanning, de sfeer, de gezelligheid. Nu leef je enkel toe naar een wedstrijd die ergens om gaat maar totaal niet de beleving heeft van een CL wedstrijd (of welke officiële wedstrijd dan ook).quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik weet dat je een Feyenoorder bent dus het doet je waarschijnlijk niets. Maar normaal gesproken had ik nu al enorm hyped geweest voor aankomende woensdag Ajax - Liverpool. Volle bak, met ze allen een biertje doen voor de arena in de vrieskou en dan met 55.000 man knallen. Moet zeggen dat het nu eigenlijk helemaal niet bij mij leeft.
Goed, je snapt het vast wel als voetbalfan.
Hopelijk kunnen we iig straks wel met 55.000 naar het EK in Amsterdamquote:
Ik naar deze.quote:
Daar heb ik eigenlijk wel goede hoop op hoor. Met alle ontwikkelingen qua testen en dergelijke kan ik me echt niet voorstellen dat we daar tegen die tijd niet volop gebruik van maken. Nog los van een mogelijk vaccin begin 2021.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:10 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen we iig straks wel met 55.000 naar het EK in Amsterdam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |