Ok, vraag je medestudenten eens waarom ze dat doen, wellicht stel je ook vaak vragen die ze irriteren? Voor punt 2 moet je toch echt vooral bij je eigen gemeenschap ten rade gaan.quote:Meral: "Ik werd de afgelopen weken nog op stage anders behandeld dan de andere studenten. Als ik een vraag stelde dan werd er telkens zuchtend geantwoord, als mijn mede-stagiairs dezelfde vraag stelden werd er heel anders gereageerd. Ook moet ik continue vragen beantwoorden over dat ik moslima ben, maar geen hoofddoek draag of dat überhaupt een eigen mening heb. Daarom sta ik hier."
Het ware probleem lijkt me juist, dat je dat niet zou mogen zeggen als blanke. Dat tweede is gebaseerd op ervaring, maar inderdaad discriminatie. Zelf ook meegemaakt met teamgenoten die niet binnen mochten om die reden. tent links laten liggen en samen iets leuks gaan zoeken.quote:Emery: "Een klasgenoot van mij kwam binnenlopen en toen zei hij: 'What's up my nigga.' Dat hoor je niet te zeggen, hij schrok er ook wel een beetje van omdat ik een beetje boos werd. Het is dat soort onwetendheid waarom ik hier sta. Of dat ik met mijn voetbalelftal ging stappen in Eindhoven en dat iedereen naar binnen mocht behalve ik en twee andere teamgenoten."
Dit slaat werkelijke nergens op. Ze kijken je aan vanwege een grote bos krullen.. omdat je ze t mooi vinden? Of je daardoor minderwaardig? Verder is er weinig over het tweede te zeggen zonder te weten wat voor rare opmerkingen.quote:Shayenne: “Als ik mijn haar los heb, dan heb ik een enorme bos krullen. Maar dan word ik op straat echt nagekeken. Bovendien is mijn moeder is wit en ik niet. Daar krijg ik rare vragen en vervelende opmerkingen over. Dat is niet oké en moet stoppen. Ik wil niet dat mijn kinderen later hetzelfde mee moeten maken.”
Ga dan vooral TEGEN KOZP en consorten protesteren ipv MEE. Door dit soort typetjes die nu vanwege corona al 3 maanden te weinig hebben kunnen zeiken over huidskleur en vanwege chronisch aandachtstekort nu weer beginnen. Het is vervelend dat men niet direct verwacht dat je goed Nederlands praat, maar ook niet heel verbazingwekkend toch?quote:Cornelia: "Ik heb een Nederlandse 'witte' vriend en ik ging voor het eerst op bezoek bij mijn schoonfamilie. Toen mijn vriend even weg was, wilden ze weten wat ik van zwarte piet vond. Alsof ik iedereen met een donkere huidskleur vertegenwoordigde. Dat mondde uit in een heel vervelende discussie. Op een gegeven moment zei mijn schoonvader dat ik wel oké was omdat ik goed opgeleid was en goed Nederlands sprak, maar mensen die tegen zwarte piet waren, moesten maar het land verlaten. Toen ben ik vertrokken, maar mijn vriend nam het tegen zijn eigen familie voor mij op. We zijn nog steeds samen."
Behandel dan ook anderen als persoon, en beoordeel ze niet op basis van je ervaring met je decaan. Dat je school dit wilt, is alleen maar onder maatschappelijke druk om multicultureel te zijn en dat voer je nu alleen maar MEER op. Verder, zet je vooral af tegen KOZP.quote:Kingsley: "De decaan van mijn middelbare school vroeg mij of ik model voor een poster wilde zijn. Ik was namelijk de enige donkere jongen die ze konden vinden. Met die poster wilde de school laten zien hoe multicultureel ze waren. Daar deed ik niet aan mee, want die school was totaal niet multicultureel. Wat ik ook bizar vind is dat mensen mij de zwarte piet-discussie verwijten, omdat ik donker ben. Alleen ik hou mij helemaal niet met die discussie bezig. Behandel mij als mens, als Kingsley, niet als een donker persoon."
Matige grap, maar dat mag dus ook al niet meer? Verder niet heel gek, het bedrijf kijkt naar ervaring die ze zelf hadden en geeft je een ' compliment' dat je accentloos Nederlands praat.quote:Shanna: "Het zijn opmerkingen als: 'Hoe drink jij je koffie, net zo zwart als je huidskleur?' Dat zeggen mensen als grap, maar dat is het niet. Ik heb ook bij een uitzendbureau meegemaakt dat ik eerst telefonisch een gesprek had en toen ging ik langs en toen vonden ze mij 'verrassend', omdat ik accentloos Nederland sprak. Toen was het voor mij wel klaar. Ik kom wel voor mijzelf op, maar dit soort dingen zijn niet oké."
O boehoee. Zwarte Piet is een kinderheld. Trek je er niks van aan. Ik werd ook weleens voor homo uitgemaakt. Heb niks tegen homo's. Het zal mij aan mn reet roesten.quote:Luke: “Vroeger noemden ze me op school zwarte piet. En ik word wel eens door de politie aangehouden, zelfs een keer toen ik ergens fietste. Het doet mij pijn dat dit in Nederland gebeurt. Ik draag mijn haar in braids omdat het een symbool is van wie ik ben. Daar ben ik trots op.”
Er zijn veel mensen die NIET in Nederland geboren zijn. Je hebt geen typisch Nederlands uiterlijk. Mag dit dan echt niet gezegd worden?quote:Louiza: "Ik hoor van anderen wel eens dat ik echt goed Nederlands spreek, maar ik ben hier gewoon geboren en Nederlands is mijn eerste taal. Of mensen noemen mijn familie import. Het zijn geen heel heftige dingen, maar je denkt dan toch, waarom? We komen uit hetzelfde land.
Ja en ze zeggen ook ' kutrooie' als je rood haar hebt of 'kuthomo' als ze dat leuk vinden. Ze zullen je kutneger blijven noemen als ze je willen beledigen en zien dat dit je raakt.quote:Jordan: “Racisme is er en ook ik maak het mee. Vrienden zeggen soms ‘kutneger’. Als ik dan reageer zeggen ze snel dat het maar een grapje is. Maar dat is echt niet leuk, waarom zou je dat zeggen? Je moet iedereen normaal behandelen.”
En dit is wel de kern ja, laat je niet raken door woorden die bedoeld zijn om...je te raken!quote:Ja en ze zeggen ook ' kutrooie' als je blond haar hebt of 'kuthomo' als ze dat leuk vinden. Ze zullen je kutneger blijven noemen als ze je willen beledigen en zien dat dit je raakt.
Het is me toch wat...quote:En ik word wel eens door de politie aangehouden, zelfs een keer toen ik ergens fietste. Het doet mij pijn dat dit in Nederland gebeurt.
Misschien moet je de vraag niet nog een keer stellen als dat net gedaan is...quote:Als ik een vraag stelde dan werd er telkens zuchtend geantwoord, als mijn mede-stagiairs dezelfde vraag stelden werd er heel anders gereageerd.
Duh natuurlijk kan iemand boos worden hierom. Daar is geen discussie over mogelijk. Maar er is al zo’n topic met een artikel met dit soort voorbeelden. Topic heet “Racisme in Nederland”quote:Shanna: "Het zijn opmerkingen als: 'Hoe drink jij je koffie, net zo zwart als je huidskleur?' Dat zeggen mensen als grap, maar dat is het niet. Ik heb ook bij een uitzendbureau meegemaakt dat ik eerst telefonisch een gesprek had en toen ging ik langs en toen vonden ze mij 'verrassend', omdat ik accentloos Nederland sprak. Toen was het voor mij wel klaar. Ik kom wel voor mijzelf op, maar dit soort dingen zijn niet oké."
Haha. Echt. Sneeuwvlokjes.quote:Op zondag 14 juni 2020 09:27 schreef Murdera het volgende:
Heftige verhalen hoor. Dit maakt echt duidelijk dat black lives matter ook in NL nodig is!
Iemand ongeacht etniciteit die doelloos in een auto zit met harde muziek aan, dat is overlastgevend.quote:Ook in West-Friesland en de Kop van Noord-Holland is racisme een dagelijkse realiteit. Het varieert van collega’s die ‘grapjes’ maken en winkelmedewerkers die zwarte klanten continu in de gaten houden tot vijandige opmerkingen, fysieke agressie en het bellen van de politie omdat een zwarte man in zijn auto muziek zit te luisteren.
Zelfs al word je geweigerd, dan is de invulling altijd racisme bij bepaalde types.quote:Op zondag 14 juni 2020 09:46 schreef nixxx het volgende:
Ik vind deze voorbeelden nou ook niet echt spraakmakend, op het geweigerd worden bij clubs etc na.
Ben wel benieuwd of dit alle geďnterviewden zijn en zo niet, hoe de selectie gemaakt is.
Ik hoop dat je de ironie van je eigen post inziet.quote:Op zondag 14 juni 2020 09:24 schreef deedeetee het volgende:
Al die voorbeelden van zogenaamd kwetsende zaken lijken me helemaal niet belangrijk. Iedereen maakt wel 'ns wat mee, krijgt een opmerking die wat met zijn of haar uiterlijk heeft te maken.
Dat kun je vervelend vinden, maar je gaat er echt niet dood aan hoor.
Eerlijk gezegd bevestigd t alleen maar mijn idee dat mensen met een donkere huidskleur wel erg lange tenen hebben en schijnen te denken dat zij niet net zoals als ieder ander behandeld mogen worden. Blanke mensen worden ook beoordeeld op hun uiterlijk en krijgen daar ook opmerkingen over die niet altijd leuk zijn. In feite krijgen gekleurde mensen dus een gelijke behandeling alleen zien ze dat niet zo.
Protesteert deze dame dan mee met KOZP? Deze demonstratie gaat toch niet over ZP?quote:Cornelia: "Ik heb een Nederlandse 'witte' vriend en ik ging voor het eerst op bezoek bij mijn schoonfamilie. Toen mijn vriend even weg was, wilden ze weten wat ik van zwarte piet vond. Alsof ik iedereen met een donkere huidskleur vertegenwoordigde. Dat mondde uit in een heel vervelende discussie. Op een gegeven moment zei mijn schoonvader dat ik wel oké was omdat ik goed opgeleid was en goed Nederlands sprak, maar mensen die tegen zwarte piet waren, moesten maar het land verlaten. Toen ben ik vertrokken, maar mijn vriend nam het tegen zijn eigen familie voor mij op. We zijn nog steeds samen."
Ga dan vooral TEGEN KOZP en consorten protesteren ipv MEE. Door dit soort typetjes die nu vanwege corona al 3 maanden te weinig hebben kunnen zeiken over huidskleur en vanwege chronisch aandachtstekort nu weer beginnen. Het is vervelend dat men niet direct verwacht dat je goed Nederlands praat, maar ook niet heel verbazingwekkend toch?
Eens dat de jongen anderen niet moet beoordelen op basis van de ervaring met de decaan, maar doet hij dit dan? Zegt hij dat alle blanken discrimineren?quote:Kingsley: "De decaan van mijn middelbare school vroeg mij of ik model voor een poster wilde zijn. Ik was namelijk de enige donkere jongen die ze konden vinden. Met die poster wilde de school laten zien hoe multicultureel ze waren. Daar deed ik niet aan mee, want die school was totaal niet multicultureel. Wat ik ook bizar vind is dat mensen mij de zwarte piet-discussie verwijten, omdat ik donker ben. Alleen ik hou mij helemaal niet met die discussie bezig. Behandel mij als mens, als Kingsley, niet als een donker persoon."
Behandel dan ook anderen als persoon, en beoordeel ze niet op basis van je ervaring met je decaan. Dat je school dit wilt, is alleen maar onder maatschappelijke druk om multicultureel te zijn en dat voer je nu alleen maar MEER op. Verder, zet je vooral af tegen KOZP.
Ik ben vooral benieuwd wat deze beweging wil bewerkstelligen als Zwarte Piet door het hele land is aangepast. Dan zullen ze vast wel weer iets nieuws verzinnen.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
de bendeleider van die BLM-feestjes is Jerry Airfryer. Hij is tevens de oprichter van Kick out Zwarte piet (KOZP) en oprichter van Nederland wordt beter. stichtingen die aardig wat subsidie ontvangen.
kortom, sta je op een BLM protest dan zul je mee moeten scanderen met de 'weg met zwarte piet'-leuzen.
Zo'n reactie als dit in de op is daar een mooi voorbeeld van. Jij kunt niet bepalen of het voor een ander wel of niet meevalt. Doe dat dan ook niet?quote:Op zondag 14 juni 2020 08:59 schreef PietPossum het volgende:
Als blanke brabo heb ik t idee dat t allemaal wel meevalt namelijk
Kunnen andere mensen wel voor anderen bepalen dat ze racistisch zijn of dat er zoiets bestaat als institutioneel racisme?quote:Op zondag 14 juni 2020 11:51 schreef Lariekoek het volgende:
Bijzonder dat vele mensen voor een ander gaan bepalen hoe zij iets moeten voelen en ervaren. Zullen we daar sowieso eens mee ophouden?
[..]
Zo'n reactie als dit in de op is daar een mooi voorbeeld van. Jij kunt niet bepalen of het voor een ander wel of niet meevalt. Doe dat dan ook niet?
Als mensen er iets over posten, waar maak jij je dan druk om?quote:Op zondag 14 juni 2020 09:15 schreef Oceanier het volgende:
Als mensen er last van hebben, waar maak jij je dan druk om?
Ik denk dat we bij dergelijke verregaande protesten juist moeten nagaan of het meevalt of niet. Wel met respect voor ieders ervaringen. Maar objectief nagaan of hier daadwerkelijk sprake van is lijkt mij een plicht die voortvloeit uit het serieus nemen van andermans gevoelens. Er moet dan wel de ruimte kunnen zijn dat het om ervaren racisme zou kunnen gaan ipv feitelijk racisme. Vraagt ook om een heel ander oplossingenquote:Op zondag 14 juni 2020 11:51 schreef Lariekoek het volgende:
Bijzonder dat vele mensen voor een ander gaan bepalen hoe zij iets moeten voelen en ervaren. Zullen we daar sowieso eens mee ophouden?
[..]
Zo'n reactie als dit in de op is daar een mooi voorbeeld van. Jij kunt niet bepalen of het voor een ander wel of niet meevalt. Doe dat dan ook niet?
Ja dat kan want daar zijn gewoon mooie definities van.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:53 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Kunnen andere mensen wel voor anderen bepalen dat ze racistisch zijn of dat er zoiets bestaat als institutioneel racisme?
Die zijn er ook voor gevoelens en ervaringen.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:55 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ja dat kan want daar zijn gewoon mooie definities van.
Alleen, wie zijn we in dit geval?quote:Op zondag 14 juni 2020 11:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik denk dat we bij dergelijke verregaande protesten juist moeten nagaan of het meevalt of niet. Wel met respect voor ieders ervaringen. Maar objectief nagaan of hier daadwerkelijk sprake van is lijkt mij een plicht die voortvloeit uit het serieus nemen van andermans gevoelens. Er moet dan wel de ruimte kunnen zijn dat het om ervaren racisme zou kunnen gaan ipv feitelijk racisme. Vraagt ook om een heel ander oplossingen
Nee helaas. Die zijn namelijk altijd subjectief.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:57 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Die zijn er ook voor gevoelens en ervaringen.
Ik maak me nergens druk om.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:53 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Als mensen er iets over posten, waar maak jij je dan druk om?
Nee hoor, het hebben van emoties en ervaringen is een universele eigenschap van mensen. Binnen die kaders worden emoties en ervaringen wel subjectief doorleeft.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:59 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Nee helaas. Die zijn namelijk altijd subjectief.
En daarom ook de reden dat iemand anders niet voor een ander dat kan bepalen.
In tegenstelling tot racisme. Waarvan gewoon haarfijn in de wet staat wat het inhoudt.
Je vergelijking gaat dus volledig mank.
Mijn vriendin hoort dit ook regelmatig en vat het gewoon op als compliment. Want zo kan het ook natuurlijk.quote:Ik heb ook bij een uitzendbureau meegemaakt dat ik eerst telefonisch een gesprek had en toen ging ik langs en toen vonden ze mij 'verrassend', omdat ik accentloos Nederland sprak.
Tis goed met je.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:01 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Nee hoor, het hebben van emoties en ervaringen is een universele eigenschap van mensen. Binnen die kaders worden emoties en ervaringen wel subjectief doorleeft.
Laat ze eens werk gaan zoeken.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
leugens, altijd dezelfde activisten en geen echt doel van elk protest.
Jerry Airfryer had op tv in een interview gezegd twee weken in quarantaine te gaan. dit was na het protest op de Dam een advies. twee dagen later stond ie weer op een ander BLM feestje.
ook uit dit topic is af te leiden dat het onduidelijk is waarom het BLM protest er is. dat het eigenlijk een verkapt anti-zwartepiet protest is.
Die subjectiviteit maakt het mi ook onmogelijk om er wat aan te doen, en ook dat het vaak van privé persoon tot privé persoon is. Als individu heb je volgens mij het recht om racistisch te zijn en te denken, maar ben je door de wet beperkt in hoe je dat kunt en mag uiten.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:01 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Nee hoor, het hebben van emoties en ervaringen is een universele eigenschap van mensen. Binnen die kaders worden emoties en ervaringen wel subjectief doorleeft.
Exact, verder dan subjectieve anekdotes komt men niet. "Ik heb het zo ervaren". Dat zal best, maar is dat dan bewijs van institutioneel racisme in Nederland? Uiteraard niet. Tot nu toe zijn er nog geen cijfers of onderzoeken die bewijzen dat er sprake is van institutioneel racisme in Nederland. Buiten excessen is het er gewoonweg niet. Ervaringen van racisme zijn met name subjectief en voornamelijk het gevolg van opvoeding en omgeving.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Jerry Airfryer had op tv in een interview gezegd twee weken in quarantaine te gaan. dit was na het protest op de Dam een advies. twee dagen later stond ie weer op een ander BLM feestje.
ook uit dit topic is af te leiden dat het onduidelijk is waarom het BLM protest er is. dat het eigenlijk een verkapt anti-zwartepiet protest is.
We zijn we allemaal. Nederlandersquote:Op zondag 14 juni 2020 11:57 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Alleen, wie zijn we in dit geval?
Als jij als stelt, zoals de in de op: "Als blanke brabo heb ik t idee dat t allemaal wel meevalt namelijk" ben je wat mij betreft al geen onderdeel van "we".
juist.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exact, verder dan subjectieve anekdotes komt men niet. "Ik heb het zo ervaren". Dat zal best, maar is dat dan bewijs van institutioneel racisme in Nederland? Uiteraard niet. Tot nu toe zijn er nog geen cijfers of onderzoeken die bewijzen dat er sprake is van institutioneel racisme in Nederland. Buiten excessen is het er gewoonweg niet. Ervaringen van racisme zijn met name subjectief en voornamelijk het gevolg van opvoeding en omgeving.
Buiten dat. Ja, racisme en discriminatie bestaat. Iedereen heeft daar last van, deal with it.
Apart blijft ook dat op de vraag 'Wat willen jullie dan en hoe bereiken we dan datgene wat jullie willen' geen antwoord komt. Zie ook Seattle. Die extreem linkse anarchisten hebben gewoonweg geen idee, behalve dat ze het 'oneens' met alles en iedereen zijn. Nadenken over 'hoe dan' kan er bij hen niet in, dan staan ze met een mond vol tanden. In Seattle zie je ze dan ook meteen vervallen in datgene, en omarmen van datgene, wat ze het meest verfoeien (grenzen en een politiestaat).
Het lijkt me dat ik prima kan bepalen of dit soort ervaringen wel meevalt. Sterker nog, het zijn stuk voor stuk ervaringen die iedereen wel heeft ervaren en dus niets met ras te maken heeft. Denk je dat ik geen beledigingen naar mn hoofd heb gekregen? Dat nooit iemand mij op straat aankijkt of dat ik niet wordt gevraagd naar een mening over een onderwerp, puur omdat ik toevallig ergens vandaan kom?quote:Op zondag 14 juni 2020 11:51 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ook in termen spreken als "ze", "hun", "wij" en "zij" slaan echt als een lul op een drumstel.
Verder vooral wat Morgan Freeman zegt:
Het is wat lastig, als de nieuwssites en nieuwsprogramma's er vol van staan, er politieke vragen over worden gevraagd, om me als niet-bezorgde burger wat betreft dit probleem, er niet iets van te vinden, toch? Ik probeer juist door het lezen van dit soort persoonlijke ervaringen, te begrijpen wat er speelt, maar het bevestigt alleen maar meer wat ik al dacht: er is niks aan de hand.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:09 schreef Oceanier het volgende:
Ik zie hier juist allemaal mensen die lange tenen hebben en zich druk maken om waarover een ander zich druk maakt.
Dit sowieso. Het gaat in Nederland al maanden over Corona. Zorgmedewerkers krijgen alle aandacht en het samen-slaan-we-ons-er-wel-doorheen gevoel is flink aangewakkerd in deze maanden. Groepjes als KOZP hebben gewoon hun dagelijkse aandacht (ofwel, inkomen van praatprogramma's) gemist en moeten weer even in de spotlight staan nu. Het is natuurlijk ontzettend saai als er opeens eenheid is en geen aandacht meer voor de kleur van je huid.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Drie woorden die mij aanspreken in je betoog en zo voel ik het in de huidige maatschappij.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:30 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ik prima kan bepalen of dit soort ervaringen wel meevalt. Sterker nog, het zijn stuk voor stuk ervaringen die iedereen wel heeft ervaren en dus niets met ras te maken heeft. Denk je dat ik geen beledigingen naar mn hoofd heb gekregen? Dat nooit iemand mij op straat aankijkt of dat ik niet wordt gevraagd naar een mening over een onderwerp, puur omdat ik toevallig ergens vandaan kom?
De mensen die hier aan het woord komen, willen dat er veranderingen komen. Dat staat er zelfs letterlijk. Zij bepalen toch net zo min hoe ik me moet gedragen, omdat zij iets ervaren? Ga ten rade bij jezelf of beter gezegd 'als je verandering verwacht, verander dan je verwachting'
Beledigd voelen is van alle tijd en zal ook nooit veranderen. Gedrag daarop aan willen passen door op eieren te lopen, leidt maar tot een suffe bende.
[YouTube][..]
Het is wat lastig, als de nieuwssites en nieuwsprogramma's er vol van staan, er politieke vragen over worden gevraagd, om me als niet-bezorgde burger wat betreft dit probleem, er niet iets van te vinden, toch? Ik probeer juist door het lezen van dit soort persoonlijke ervaringen, te begrijpen wat er speelt, maar het bevestigt alleen maar meer wat ik al dacht: er is niks aan de hand.
[..]
Dit sowieso. Het gaat in Nederland al maanden over Corona. Zorgmedewerkers krijgen alle aandacht en het samen-slaan-we-ons-er-wel-doorheen gevoel is flink aangewakkerd in deze maanden. Groepjes als KOZP hebben gewoon hun dagelijkse aandacht (ofwel, inkomen van praatprogramma's) gemist en moeten weer even in de spotlight staan nu. Het is natuurlijk ontzettend saai als er opeens eenheid is en geen aandacht meer voor de kleur van je huid.
Man!quote:Op zondag 14 juni 2020 09:46 schreef nixxx het volgende:
Ik vind deze voorbeelden nou ook niet echt spraakmakend, op het geweigerd worden bij clubs etc na.
Ben wel benieuwd of dit alle geďnterviewden zijn en zo niet, hoe de selectie gemaakt is.
Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Man!
Je moet eens weten hoe vaak ik bij tenten geweigerd ben .
Kon je niet door als hermafrodiet (één oorbel enzo) met kanker? En ze anders beschuldigen van discriminatie ofzoquote:Op zondag 14 juni 2020 18:31 schreef Faxie het volgende:
[..]
Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.
Was dat niet gewoon beledigen, zoals altijd bij wedstrijden. De scheids is een hoerenzoon en wie niet springt is een homofiel enzo? Het doel van deze triestelingen is dat ze de tegenstander met schelden en geluiden kunnen raken en ie niet goed mee speelt. Dan laat je je als donkere speler toch ontzettend kennen als je gaat flippen omdat iemand zwarte piet naar je roept?quote:Op zondag 14 juni 2020 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
.
Zelf heb ik nooit racisme meegemaakt. ik heb het slechts gezien op tv bij voetbalwedstrijden. dat was belachelijk en zou niet moeten kunnen.
'.
Deurbeleid is om rotzooi te voorkomen. Zo'n uitsmijter moet aan kansberekening doen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van Marokkaanse meisjes dat ze aan de deur geweigderd worden.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:
Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.
We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:29 schreef Montagui het volgende:
Dat zal best, maar is dat dan bewijs van institutioneel racisme in Nederland? Uiteraard niet.
quote:Al die mensen die in 2014 ongenadig werden aangepakt en daarna het bos in gestuurd, hadden een migratie-achtergrond. Hartstikke Nederlands, maar wel met een tweede nationaliteit. Turks. Marokkaans. Andere smaken. Allemaal een kleurtje. Geen enkele Lotte of Pieter-Bas, maar Fatima of Tarik. Sommige ouders wisten dit al. Sommigen niet. Ik zag dat het nu iedereen opviel. Gek, geen enkele Hollandse kaaskop. Behalve die ene man (ik), en de mensen van de Belastingdienst.
dat was beledigen, klopt.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:42 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon beledigen, zoals altijd bij wedstrijden. De scheids is een hoerenzoon en wie niet springt is een homofiel enzo? Het doel van deze triestelingen is dat ze de tegenstander met schelden en geluiden kunnen raken en ie niet goed mee speelt. Dan laat je je als donkere speler toch ontzettend kennen als je gaat flippen omdat iemand zwarte piet naar je roept?
De Belastingdienst heeft slechts een extra controle gedaan bij mensen met meer dan één nationaliteit. Waarom is dat direct gelinkt aan etnisch profileren?quote:Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:
[..]
We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.
Belastingdienst geeft etnisch profileren eindelijk toe
[..]
juist ja, die term zocht ik. het opzettelijk voortrekken van allochtonen.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:51 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe zwaar tellen mijn ervaringen met positieve discriminatie op de werkvloer en daarbuiten?
De wereld was nog niet woke toenquote:Op zondag 14 juni 2020 18:39 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Kon je niet door als hermafrodiet (één oorbel enzo) met kanker? En ze anders beschuldigen van discriminatie ofzo
Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:
Al die mensen die in 2014 ongenadig werden aangepakt en daarna het bos in gestuurd, hadden een migratie-achtergrond. Hartstikke Nederlands, maar wel met een tweede nationaliteit. Turks. Marokkaans. Andere smaken. Allemaal een kleurtje. Geen enkele Lotte of Pieter-Bas, maar Fatima of Tarik. Sommige ouders wisten dit al. Sommigen niet. Ik zag dat het nu iedereen opviel. Gek, geen enkele Hollandse kaaskop. Behalve die ene man (ik), en de mensen van de Belastingdienst.
Ik heb ontzettend veel ervaring met positieve discriminatie in mijn eigen omgeving. "Kansenparels" die totaal ongeschikt zijn maar toch worden bevoordeeld ten opzichte van autochtonen.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
juist ja, die term zocht ik. het opzettelijk voortrekken van allochtonen.
iets wat zeer regelmatig de kop op steekt en eigenlijk het nieuws nooit haalt.
werkte voor een werkgever die continue gebruik maakte van een wet; een subsidie voor als je migranten in dienst neemt; de kennismigrantenregeling. best flauw als je als autochtoon dan niet in aanmerking komt voor een job omdat er iemand wordt ingevlogen.
Het is inderdaad erg jammer als kwaadwillenden het voor de rest van hun groep verpesten.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:
Kijk, normaal gesproken zou het niet zo'n ramp zijn.
Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.
Ook heb ik gewerkt bij een bedrijf als beleid had om geen Marrokanen aan te nemen.
'En maar blijven zoeken, en blijven zoeken. En verdomme, we krijgen ze maar niet te pakken. Maakt niet uit, gewoon blijven zoeken, ze zijn immers buitenlands dus moeten ze wel iets op hun kerfstok hebben'quote:Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:
[..]
We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.
Belastingdienst geeft etnisch profileren eindelijk toe
[..]
Dat weten we niet zonder je huidskleur te kennenquote:Op zondag 14 juni 2020 18:51 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe zwaar tellen mijn ervaringen met positieve discriminatie op de werkvloer en daarbuiten?
Blank.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:02 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat weten we niet zonder je huidskleur te kennen
En dat jaquote:Op zondag 14 juni 2020 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.
Het is ook geen ethnisch profileren maar op nationaliteit, en dat is wat anders dan ethniciteit.
God als je het niet gevolgd hebt kun je toch beter niks zeggen.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:01 schreef Faxie het volgende:
[..]
'En maar blijven zoeken, en blijven zoeken. En verdomme, we krijgen ze maar niet te pakken. Maakt niet uit, gewoon blijven zoeken, ze zijn immers buitenlands dus moeten ze wel iets op hun kerfstok hebben'
Of zouden ze wellicht een goede reden gehad hebben?
Hier is een suggestie:
Als die mensen met dubbele nationaliteit nou eens wat minder vaak creatief belasting proberen te ontduiken met hun buitenlands bezit, zou de belastingdienst geen noodzaak meer zien om ze onder de loep te houden.
Overigens grappig dat je met een link van Joop komt, en vervolgens zeikt over Breitbart
https://www.rtlnieuws.nl/(...)no-snel-kinderopvangquote:Eind mei blijkt dat de Belastingdienst nep-bewijs tegen het gastouderbureau in Eindhoven misbruikt had in een doorgeslagen fraudezaak, waarvan 300 ouders de dupe werden. In plaats van de zaak op te lossen, opende de Belastingdienst de jacht op een klokkenluider die op non-actief werd gezet. Snel wordt door de Kamer gedwongen tot eerherstel.
...
Trouw en RTL Nieuws onthullen vlak daarna dat waarschijnlijk nog eens duizenden ouders gedupeerd zijn.
Doorzichtig dit.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.
Het is ook geen ethnisch profileren maar op nationaliteit, en dat is wat anders dan ethniciteit.
Haha ja is goed hoor Joopquote:Op zondag 14 juni 2020 19:18 schreef speknek het volgende:
[..]
God als je het niet gevolgd hebt kun je toch beter niks zeggen.
Nee ze hadden geen goede reden. De toeslagenaffaire ging over onterecht terugvorderen van geld.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)no-snel-kinderopvang
Dus we hebben duizenden voorbeelden van institutioneel racisme, daadwerkelijk crimineel waar een staatssecretaris voor opgestapt is, maar ze zullen het vast wel verdiend hebben, want anderen van hun soort zijn geen lieverdjes. En je ziet schijnbaar niet in wat er fout aan die opmerking is.
En ja, Joop is vele malen betrouwbaarder dan Breitbart.
[..]
Doorzichtig dit.
Duizenden voorbeelden??? Je hebt nu in jouw visie 1 voorbeeld van institutioneel racisme. 1 waar mensen het dupe van zijn geworden.. Niet dat dit valt onder institutioneel racisme. Maar de zin is zo dramatisch, bedoeld voor sensatie! Je hebt 1 voorbeeld, 1quote:Op zondag 14 juni 2020 19:18 schreef speknek het volgende:
[..]
God als je het niet gevolgd hebt kun je toch beter niks zeggen.
Nee ze hadden geen goede reden. De toeslagenaffaire ging over onterecht terugvorderen van geld.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)no-snel-kinderopvang
Dus we hebben duizenden voorbeelden van institutioneel racisme, daadwerkelijk crimineel waar een staatssecretaris voor opgestapt is, maar ze zullen het vast wel verdiend hebben, want anderen van hun soort zijn geen lieverdjes. En je ziet schijnbaar niet in wat er fout aan die opmerking is.
En ja, Joop is vele malen betrouwbaarder dan Breitbart.
[..]
Doorzichtig dit.
Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:40 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
[..]
Duizenden voorbeelden??? Je hebt nu in jouw visie 1 voorbeeld van institutioneel racisme. 1 waar mensen het dupe van zijn geworden.. Niet dat dit valt onder institutioneel racisme. Maar de zin is zo dramatisch, bedoeld voor sensatie! Je hebt 1 voorbeeld, 1
Alsof ik er ooit een geheim van gemaakt heb dat ik tegen meervoudige nationaliteiten ben. Met een buitenlandse nationaliteit ben je niet gewoon Nederlander, maar Nederlander met een maar. Vervolgens gaan mensen dan klagen dat ze niet als gewone Nederlander behandeld worden. Vaak terecht omdat het niet alleen hun schuld is, maar velen hebben ook zelf enige schuld daaraan.quote:
Wederom is je manier van uitdrukken sensationeel. Waarom? Onnodig. Daarnaast zijn er twee kanten aan dit verhaal. Helaas bleek uit onderzoek dat mensen met een buitenlandse identiteit vaker wel of niet bewust fraude plegen, soit.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.
Dat praat die 2e corona golf wel goed inderdaadquote:Op zondag 14 juni 2020 09:27 schreef Murdera het volgende:
Heftige verhalen hoor. Dit maakt echt duidelijk dat black lives matter ook in NL nodig is!
Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat jij weet wat geďnstitutionaliseerd racisme precies betekend.. Je komt me over als populistisch.. Ietwat te schreeuwerig..quote:Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.
Vergelijking met afkomst en/of huidskleur gaat natuurlijk niet helemaal op aangezien kledingstijl iets is wat je zelf in de hand hebt.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:31 schreef Faxie het volgende:
[..]
Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.
Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:02 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
[..]
Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat jij weet wat geďnstitutionaliseerd racisme precies betekend.. Je komt me over als populistisch.. Ietwat te schreeuwerig..
Reeds lang geleden.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:59 schreef Harmankardon het volgende:
Wat de belastingdienst deed is niet toegestane profilering, als je die lijn doortrekt kun je dat zeker discriminatie noemen maar racisme? Sinds wanneer is een nationaliteit opeens een ras geworden? Quatsch.
Kansberekening met huiskleur als criterium. Er is voor die argumenten best wat te zeggen hoor maar dat is wel gewoon racisme.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Deurbeleid is om rotzooi te voorkomen. Zo'n uitsmijter moet aan kansberekening doen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van Marokkaanse meisjes dat ze aan de deur geweigderd worden.
Lees het anders nog eensquote:Op zondag 14 juni 2020 21:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vergelijking met afkomst en/of huidskleur gaat natuurlijk niet helemaal op aangezien kledingstijl iets is wat je zelf in de hand hebt.
Vergelijking gaat alleen op met (bijv.) een neger die geweigerd wordt vanwege zijn hiphip outfit.
Het heeft dan ook niks met etniciteit te maken. Hoe vaak moet dat nou nog eigenlijk gezegd worden?quote:Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.
Jij denkt dat Amerikaans-Nederlanders er ook uitgepikt werden?quote:Op zondag 14 juni 2020 21:43 schreef Faxie het volgende:
Het heeft dan ook niks met etniciteit te maken. Hoe vaak moet dat nou nog eigenlijk gezegd worden?
Je zit te redeneren vanuit een vals uitgangspunt.
In jouw geval is het dus een onbetrouwbaar instituut. En benadelen op etniciteit is geen geďnstitutionaliseerd racisme. Je uitleg is populistisch gezwets, informeer jezelf..quote:Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.
Een voorzetje... ras en etniciteit zijn niet hetzelfde. Begin daar is eens..quote:Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Oorbel + kale kop waren geen onderdeel van jouw kledingstijl?quote:
Oké Joopquote:Op zondag 14 juni 2020 21:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Jij denkt dat Amerikaans-Nederlanders er ook uitgepikt werden?.
Natuurlijk heeft het met etniciteit te maken.
Er staat letterlijk 'casual gekleed' pannenkoek. En een kale kop plus oorbel is geen kleding.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oorbel + kale kop waren geen onderdeel van jouw kledingstijl?
Oke toegeven, kale kop heeft niet iedereen zelf in de hand.
quote:Op zondag 14 juni 2020 22:16 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
[..]
In jouw geval is het dus een onbetrouwbaar instituut. En benadelen op etniciteit is geen geďnstitutionaliseerd racisme. Je uitleg is populistisch gezwets, informeer jezelf..
Benadelen (economisch beperken) op grond van afkomst is racisme. Als dit stelsel/beleidsmatig gedaan wordt door een instituut is het institutioneel racisme.quote:Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Het is dan ook op grond van dubbele nationaliteitquote:Op zondag 14 juni 2020 23:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan ga je zeker bij puur racisme vertellen dat rassen niet bestaan dus het ook geen racisme kan zijn, checkmate atheists.
[..]
Benadelen (economisch beperken) op grond van afkomst is racisme. Als dit stelsel/beleidsmatig gedaan wordt door een instituut is het institutioneel racisme.
Airfryer is een veroordeelde geweldsmaniak tegen overheidspersoneel en een recidive leugenaar.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dus?quote:Op zondag 14 juni 2020 22:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oorbel + kale kop waren geen onderdeel van jouw kledingstijl?
Oke toegeven, kale kop heeft niet iedereen zelf in de hand.
Ja, mensen met een andere afkomst.quote:Op zondag 14 juni 2020 23:30 schreef Faxie het volgende:
Het is dan ook op grond van dubbele nationaliteit
Gek hč dat mensen dat verwachten bij een reeks massademonstraties door heel het land die kennelijk toch niet naar aanleiding van excessief politiegeweld in Amerika zouden zijn maar in reactie op het grote probleem van racisme in Nederland?quote:Op zondag 14 juni 2020 11:46 schreef speknek het volgende:
Maar er zit iets discriminatoir in de vraag alleen al. De gekleurde mensen die moeten allemaal persoonlijk zware ervaringen met racisme hebben gehad om hun mening gelegitimeerd te vinden.
Het is niet gek, maar het is wel fout.quote:Op zondag 14 juni 2020 23:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gek hč dat mensen dat verwachten bij een reeks massademonstraties door heel het land die kennelijk toch niet naar aanleiding van excessief politiegeweld in Amerika zouden zijn maar in reactie op het grote probleem van racisme in Nederland?
Maar nee, in de beleving van onze universiteitsbolleboos is het dan discriminatoir wanneer de vraag gesteld wordt waarin dat vreselijke racisme waaronder de donkerder getinte Nederlander zo enorm gebukt gaat dan zoal tot uiting komt hier.![]()
![]()
![]()
Ja, dat is wel vaker met mensen met een dubbele nationaliteitquote:Op zondag 14 juni 2020 23:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, mensen met een andere afkomst.
Welk artikel 4 heb je het nu over trouwens? In Nederland gaat het om artikel 137g WvS.
Overigens ook hier bevat de betekenis van ras "afkomst en etniciteit".
Je bedoelt nadat er 'in de gemeenschap' allemaal louche kantoortjes/bemiddelaars waren opgestaan die daadwerkelijk op grote schaal frauduleuze aanvragen voor deze toeslagen deden?quote:Op maandag 15 juni 2020 00:03 schreef speknek het volgende:
En voordat je jezelf nog meer voor lul zet door te zeggen huh huh speknek is zeker een extreemlinkse BLM lid huh huh (allebei fout), dit was ook de conclusie van onderzoeksjournalisten, De Groene Amsterdammer "Een helderder voorbeeld van institutioneel racisme zul je nauwelijks vinden", de Autoriteit Persoonsgegevens en, nouja commissie-Donner noemt het overdreven omzichtig "institutionele vooringenomenheid". (Donner was zelf minister van Justitie toen het gebeurde dus controleert zichzelf hier), enzovoorts. Dit is een overduidelijk voorbeeld van institutioneel racisme, en je moet je afvragen waarom je zo krampachtig de werkelijkheid probeert te ontkennen.
Heb jij ENIG idee hoe verdomd vaak die kut-marocjes verantwoordelijk zijn voor trammelant in de tent? Dat die klootzakken worden geweigerd bij de deur is gewoon slim zaken doen. OF die klootzakken komen binnen en binnen no-time laten alle vrouwen (en het gros van de andere mannen) jouw zaak voortaan links liggen, OF je weigert die ratten.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:
Kijk, normaal gesproken zou het niet zo'n ramp zijn.
Maar vanwege het hele racisme gedoe mag je als blanke best rekening ermee houden dat bepaalde dingen misschien niet goed landen bij donkere mensen.
Ja, rappers zeggen nigga, tegen elkaar zeggen ze het ook. Maar ik kan me zo voorstellen dat ze dat niet graag van een blanke horen.
Ook heb ik gewerkt bij een bedrijf als beleid had om geen Marrokanen aan te nemen.
Als je weet dat zaken gevoelig liggen dan mag je daar best rekening mee houden. Los daarvan is het aan hunzelf om vooruit te komen in het leven.
Het blijft dus bij slechts EEN voorbeeld! En op basis daarvan concludeer jij wel even dat Nederland Institutioneel racistisch is!quote:Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Dank je Weltschmerz.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alsof ik er ooit een geheim van gemaakt heb dat ik tegen meervoudige nationaliteiten ben. Met een buitenlandse nationaliteit ben je niet gewoon Nederlander, maar Nederlander met een maar. Vervolgens gaan mensen dan klagen dat ze niet als gewone Nederlander behandeld worden. Vaak terecht omdat het niet alleen hun schuld is, maar velen hebben ook zelf enige schuld daaraan.
Als nationaliteit een risicofactor is dan mag er van mij op nationaliteit geprofileerd worden. Het profileren was dan ook niet het probleem bij de belastingdienst, dat was niet het onrechtmatige. Staatsburgerschap is niet gemaakt op meervoudige nationaliteiten, terwijl staatsburgerschap het uitgangspunt is voor een heel bouwwerk van wetgeving, hele grote delen en de fundamenten daarvan al heel erg oud. Dat zal dus blijven opduiken en voor problemen zorgen, dit is gewoon weer een voorbeeldje. Laat die mensen nou eens echt gewoon Nederlander worden, ipv een vreemde en soms vijandige mogendheid aan ze te laten trekken. Dat houdt ze alleen maar tegen in de Nederlandse samenleving.
Ja, een voorbeeld maakt het waar. Ik reageerde op iemand die zei dat er nul bewijs was. Terwijl het bewijs onlangs groot in het nieuws was.quote:Op maandag 15 juni 2020 00:27 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Het blijft dus bij slechts EEN voorbeeld! En op basis daarvan concludeer jij wel even dat Nederland Institutioneel racistisch is!
Godskolere zeg! Hoe generaliserend KUN je zijn!
Snap dat dit soort juridische definities vrij breed opgezet zijn om zoveel mogelijk misbruik te vangen, maar de keerzijde daarvan is dat het begrip “raciale discriminatie” zo verdund raakt en los van de betekenis die je er met je gezonde verstand aan zou geven.quote:Op zondag 14 juni 2020 23:26 schreef speknek het volgende:
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Ga je nou een beetje woordneuken?quote:Op zondag 14 juni 2020 22:36 schreef Faxie het volgende:
[..]
Er staat letterlijk 'casual gekleed' pannenkoek. En een kale kop plus oorbel is geen kleding.
Oke Stopnaald, er is geen sprake van discriminatie of racisme wanneer je mensen als minder behandeld omdat een deel v/d groep zich niet goed gedraagtquote:Op maandag 15 juni 2020 00:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Heb jij ENIG idee hoe verdomd vaak die kut-marocjes verantwoordelijk zijn voor trammelant in de tent? Dat die klootzakken worden geweigerd bij de deur is gewoon slim zaken doen. OF die klootzakken komen binnen en binnen no-time laten alle vrouwen (en het gros van de andere mannen) jouw zaak voortaan links liggen, OF je weigert die ratten.
De reden waarom iedereen een hekel heeft aan die klote Marokkanen heeft NIETS met hun pigmentgehalte te maken, maar ALLES met hun GEDRAG! Zolang die kuthoeren het weigeren om hun ratten ook maar iets van een opvoeding met normale normen en waarden mee te geven, blijft dit soort "racisme" bestaan en imo volkomen terecht. Die achterlijke barbaarse berbercultuur hoort hier niet thuis en daarmee vergeleken is de Nederlandse cultuur is veruit superieur en beschaafd (en dat wil echt wel wat zeggen!).
quote:Op maandag 15 juni 2020 08:05 schreef cempexo het volgende:
Racisme bestaat niet...wel worldwide verschillende groepen mensen die zelf hun keuzes willen maken om met andere groepen mensen om te gaan.
Ik lees nauwelijks/geen intelligente approach van je op de uiteenzetting van Stopnaald .quote:Op maandag 15 juni 2020 08:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oke Stopnaald, er is geen sprake van discriminatie of racisme wanneer je mensen als minder behandeld omdat een deel v/d groep zich niet goed gedraagtEn jouw post is ook absoluut niet discriminerend/generaliserend jegens de hele groep
.
Owja, hoeveel % van de groep moet bepaalde gedragingen vertonen voor je de hele groep er op mag afrekenen en de groep mag haten zoals jij dit doet.
Dat is dan ook niet nodig. Onschuldige mensen negatief aanpakken op hun behoren tot een etnische groep is gewoon racisme, daar hoeft verder geen intelligente approach op toegepast te worden. Beter nog, intelligent op de ontkenning daarvan reageren signal boost extremisme.quote:Op maandag 15 juni 2020 09:21 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik lees nauwelijks/geen intelligente approach van je op de uiteenzetting van Stopnaald .
Racisme bestaat niet...quote:Op maandag 15 juni 2020 09:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet nodig. Onschuldige mensen negatief aanpakken op hun behoren tot een etnische groep is gewoon racisme, daar hoeft verder geen intelligente approach op toegepast te worden. Beter nog, intelligent op de ontkenning daarvan reageren signal boost extremisme.
Nou sta ik er zelf ietwat ambivalent in, want inderdaad er zijn nou eenmaal risicogroepen, en de belastingdienst gaat ook niet weken het spaarpotje van kleine Lisa doorlichten omdat ze hetzelfde willen doen met een postbusfirma op de Malediven. Maar het is bij wet verboden om dubbele nationaliteiten te registreren en daarop te profileren, en ik denk dat de casus van de belastingdienst nou juist vrij duidelijk laat zien waarom dat is.quote:Op maandag 15 juni 2020 07:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Snap dat dit soort juridische definities vrij breed opgezet zijn om zoveel mogelijk misbruik te vangen, maar de keerzijde daarvan is dat het begrip “raciale discriminatie” zo verdund raakt en los van de betekenis die je er met je gezonde verstand aan zou geven.
Onderscheid op nationale afkomst, of (dubbele) nationaliteit is wat mij betreft in heel veel gevallen ok. Polen die ww ontvangen en in Polen wonen? Mag je wat mij betreft extra controleren puur op basis van hun nationaliteit. Mensen met een dubbele nationaliteit, vooral uit landen waarbij onze belastingdienst geen info krijgt mag je wat mij betreft ook extra controleren, bijv door het inschakelen van een lokaal onderzoeksbureau. Japanners in west Amerika tijdens WO 2, valt wat voor te zeggen om die te interneren.
De belasting affaire met toeslagen die stopgezet worden zonder bewijs is natuurlijk helemaal fout, maar een extra controle had wmb wel door de beugel gekund.
Nou vooruit laat ik dan het goede voorbeeld geven.quote:Op maandag 15 juni 2020 09:23 schreef speknek het volgende:
Beter nog, intelligent op de ontkenning daarvan reageren signal boost extremisme.
quote:
Ex falso sequitur quodlibet.quote:Op maandag 15 juni 2020 09:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En daarmee diskwalificeer je je voor de zoveelste keer in een discussie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
quote:Op maandag 15 juni 2020 09:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Ex falso sequitur quodlibet.Jaja wannabe-Baudet, je klinkt inderdaad heel erg wijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het verboden om dubbele nationaliteit te registreren? Ik dacht dat het zo was dat het niet meer standaard geregistreerd werd in de gemeentelijke basisadministratie. Wat ik ook weer een dom iets vind trouwens. Het kan in sommige gevallen namelijk heel relevant zijn of iemand een dubbele nationaliteit heeft, zodat je als Nederlandse overheid weet of je de Nederlandse nationaliteit in kan trekken. Zie bijv de IS aanhangers.quote:Op maandag 15 juni 2020 09:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou sta ik er zelf ietwat ambivalent in, want inderdaad er zijn nou eenmaal risicogroepen, en de belastingdienst gaat ook niet weken het spaarpotje van kleine Lisa doorlichten omdat ze hetzelfde willen doen met een postbusfirma op de Malediven. Maar het is bij wet verboden om dubbele nationaliteiten te registreren en daarop te profileren, en ik denk dat de casus van de belastingdienst nou juist vrij duidelijk laat zien waarom dat is.
Want niet alleen hebben ze de wet gebroken om toch dubbele nationaliteiten te registreren, daarna hebben ze mensen gevonden die ze zonder bewijs konden aanpakken, en toen de rechter er niet in meeging hebben ze gefabriceerd bewijs geplant. En toen er een klokkenluider opstond hebben ze deze het werk onmogelijk gemaakt. En toen de politiek zich ermee begon te bemoeien hebben ze doelbewust een tijd lang halve waarheden verkocht zodat uiteindelijk het proces lang genoeg duurde dat het aan de aandacht zou ontsnappen.
En het is mogelijk dat de belastingdienst werd gerund door keiharde neo-nazi's, maar veel waarschijnlijker is dat het gewone mensen waren met een vooroordeel dat zo begon te leven, dat negatief bewijs niet geregistreerd werd, en de werkelijkheid toegebogen werd naar het vooroordeel. Mensen houden er namelijk helemaal niet van als feiten niet met hun wereldbeeld stroken; er is heel veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar mentale modellen en cognitieve dissonantie dat uitlegt hoe we dingen die niet stroken met de preconcepties die we in een narratief opbouwen, makkelijk kunnen ombuigen of zelfs compleet negeren. Nouja zie deze thread als mensen op institutioneel racisme worden gewezen zou ik zeggen.
En als dat institutioneel gebeurt, wat je ook terugziet in hoe het afgewikkeld wordt in een spel met de politiek, ontkennen, traineren, kleine beetjes toegeven, verantwoordelijkheid ergens tussen verschillende divisies of managementlagen leggen, dan duurt het ook langer en wordt het systemischer. Als het een generatie strekt krijgt het een opvoedkundige (ook institutionele) werking. We zeggen wel eens over Marokkaantjes 'waar zijn de ouders', maar ook als maatschappij dragen we bij aan de opvoeding. Als iemand vanaf heel jong verteld wordt dat hij hondslelijk is, dan ongeacht hoe hij er daadwerkelijk uitziet, zal diegene sociale angststoornissen opbouwen wanneer hij volwassen is. Ook etnisch profileren en zo wat vaker mensen staande houden op straat creeert misschien wel meer criminaliteit dan dat het oplost. Waarom zou iemand zich niet crimineel gaan gedragen als de hele buitenwereld dit al verwacht? Wat heb je op een gegeven moment nog te bewijzen? Vanuit die opvoedende verantwoordelijkheid als overheid, denk ik dat, alhoewel etnisch profileren op zich efficient is, het nog steeds goed is dat het verboden is.
Nouja niet in de landelijke administratie gok ik, maar het gebruiken voor een profiel.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Is het verboden om dubbele nationaliteit te registreren? Ik dacht dat het zo was dat het niet meer standaard geregistreerd werd in de gemeentelijke basisadministratie. Wat ik ook weer een dom iets vind trouwens. Het kan in sommige gevallen namelijk heel relevant zijn of iemand een dubbele nationaliteit heeft, zodat je als Nederlandse overheid weet of je de Nederlandse nationaliteit in kan trekken. Zie bijv de IS aanhangers.
https://www.loyensloeff.c(...)astingdienst-n15246/quote:Ras- en nationaliteitsgegevens worden in de AVG aangemerkt als bijzondere categorieën van persoonsgegevens. De verwerking van bijzondere persoonsgegevens is verboden, tenzij een wettelijke uitzondering op die verwerking van toepassing is (zoals uitdrukkelijke toestemming of de noodzaak om redenen van zwaarwegend algemeen belang). Naast de uitzonderingen in de AVG, bevat de UAVG voor nationaliteits- en rasgegevens nog een aanvullende uitzondering, namelijk voor de noodzakelijke verwerking voor de identificatie van de persoon of voor de noodzakelijk verwerking in het kader van een diversiteitsbeleid.
Het is maar zeer de vraag of de Belastingdienst de verwerking kan en mag baseren op een van de wettelijke uitzonderingen. De Minister stelt zich vooralsnog op het standpunt dat dit niet het geval is. Het is afwachten of de AP daar ook zo over denkt.
quote:Op maandag 15 juni 2020 09:45 schreef speknek het volgende:
[..]Irritat autem quidquid ex alto dici videtur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies, daarom heb ik ook nooit begrepen waarom het zoveel zwaarder zou moeten wegen. Als je iemand vetzak noemt is dat ook discriminerend voor andere vetzakken. Zelfde als je stinkneger zou zeggen. Laten we eerlijk zijn, als je knap bent dan heb je daar in je hele leven ook voordelen bij, vooral als vrouw. Niemand heeft gezegd dat het leven eerlijk zou moeten zijn. Sommige hebben pech, andere geluk. Zo lang in de wet, overheid, politiek e.d. gewoon iedereen gelijk is dan is het alleen nog een kwestie van de meeste mensen zo ver krijgen om niet meer te discrimineren en dat gaat alleen als iedereen met elkaar mixt.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:10 schreef Devion het volgende:
Ik kan hier zo hard om lachen. De voorbeelden waarmee ze konen is ronduit hilarisch.
Zelf had(Ben nu kaal) ik krullend rood haar en wat er naar mijn hoofd allemaal is geslingerd. "Vuurtoren", "Heb je ook rood schaamhaar?", "Rooie" etc etc. D A G E L I J K S.
Zijn mensen anti roodhaar? Absoluut niet. Meeste is grappig bedoeld en sommige opmerkingen zijn Hollandse lompheid.
BLM mensen zijn een stelletje DROEFTOETERS. Zeker in Nederland.
En voor de mensen die zeiken over racisme op de arbeidsmarkt hebben nooit onderzoek er na gedaan. Mensen die knapper zijn worden ook sneller aangenomen, heeft niks te maken met competentie. Wat gaan we hier aan doen? Of is huidskleur alleen belangrijk?
Cry me a fucking river.
Kansloos inderdaad als dit waar zou zijn.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Walg echt van de reacties hier. Continu maar bagataliseren. Het is hartstikke normaal natuurlijk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en zij zodra je vriend even weg is gaan vragen naar zwarte piet.![]()
Wat ben je voor onontwikkeld en asociaal figuur dan. Tokkies.
Niemand ontkent dat er racisme is , alleen is vooral BLM behoorlijk hypocriet.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Walg echt van de reacties hier. Continu maar bagataliseren. Het is hartstikke normaal natuurlijk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en zij zodra je vriend even weg is gaan vragen naar zwarte piet.![]()
Oh je hebt een keer wat meegemaakt in je leven, oh wat erg voor je. Maar je weet dat dat niet meteen betekent dat dit bij iedereen er zo aan toe gaat? En dit zelfde kan ook gebeuren als iemand lelijk is, in een rolstoel zit, autistisch is etc. Mensen hebben nou eenmaal meningen en vooroordelen.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Ik ken iemand die fanatiek zonnebanker was. Als brugklasser al.... Hij was (eigenlijk) hartstikke blank en had ook twee blanke ouders, alleen wat donkerder bruin haar. Op een gegeven moment vroeg de docent op school "En Koen, uit welk land komen jouw ouders eigenlijk vandaan?" Omdat zijn default look zo bruin was.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:10 schreef Devion het volgende:
Ik kan hier zo hard om lachen. De voorbeelden waarmee ze konen is ronduit hilarisch.
Zelf had(Ben nu kaal) ik krullend rood haar en wat er naar mijn hoofd allemaal is geslingerd. "Vuurtoren", "Heb je ook rood schaamhaar?", "Rooie" etc etc. D A G E L I J K S.
Zijn mensen anti roodhaar? Absoluut niet. Meeste is grappig bedoeld en sommige opmerkingen zijn Hollandse lompheid.
BLM mensen zijn een stelletje DROEFTOETERS. Zeker in Nederland.
En voor de mensen die zeiken over racisme op de arbeidsmarkt hebben nooit onderzoek er na gedaan. Mensen die knapper zijn worden ook sneller aangenomen, heeft niks te maken met competentie. Wat gaan we hier aan doen? Of is huidskleur alleen belangrijk?
Cry me a fucking river.
Jij bent niet de enige die iets erg heeft meegemaakt.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Heeft Koen zich al aangesloten bij BLM? Racisme!quote:Op maandag 15 juni 2020 10:36 schreef kippieknaus het volgende:
[..]
Ik ken iemand die fanatiek zonnebanker was. Als brugklasser al.... Hij was (eigenlijk) hartstikke blank en had ook twee blanke ouders, alleen wat donkerder bruin haar. Op een gegeven moment vroeg de docent op school "En Koen, uit welk land komen jouw ouders eigenlijk vandaan?" Omdat zijn default look zo bruin was.
![]()
Maar ik kan me niet voorstellen dat hij zich daar verder druk over heeft gemaakt.
Dat is ook gewoon erg sneu ja. Maar ik denk dan wel weer zo; dergelijke reacties zeggen meer negatiefs over diegene die het zegt dan diegene die het te horen krijgt. Ik bedoel kom op... dat is echt beneden niveautje schoolkind of zo.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Ik denk dat je een prima punt raakt wel. Bij BLM Nederland krijg ik snel het idee dat men inspeelt op een soort tweestrijd, 'blank' versus 'personen van kleur', onderwijl racisme en discriminatie feitelijk van talloze kanten geuit en ontvangen kan worden. Wat dat betreft denk ik niet dat Turken en Koerden het echt prettig vinden als één uniforme groep te worden gezien bijvoorbeeld.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:32 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat er racisme is , alleen is vooral BLM behoorlijk hypocriet.
Probeer maar eens als een Marokkaanse vrouw met een neger thuis te komen , met een beetje mazzel wordt ze alleen de familie uitgeknikkert.
Ga maar als 2 mannen hand in hand door Amsterdam lopen , of met een keppeltje op.
Daar hoor je ze niet over , het is alleen maar blanke man slecht , beelden weg , etnisch profileren![]()
![]()
Natuurlijk is dat niet normaal, en ik denk niet dat mensen die actief gaan ontkennen hier. Echter, je spreekt hier over een individuele vorm van racisme - geuit door één of een paar mensen buiten hun baan om in de huiselijke sfeer - en dat ga je niet oplossen met de manier waarop bijvoorbeeld BLM Nederland bepaalde problemen (of lastig definieerbare termen) aan de man brengt.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Wel als die groep minder als gemiddeld besteed en bovengemiddeld voor problemen zorgt zal die ondernemer toch aan zijn portemonee denken ipv diversiteit.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oke Stopnaald, er is geen sprake van discriminatie of racisme wanneer je mensen als minder behandeld omdat een deel v/d groep zich niet goed gedraagtEn jouw post is ook absoluut niet discriminerend/generaliserend jegens de hele groep
.
Owja, hoeveel % van de groep moet bepaalde gedragingen vertonen voor je de hele groep er op mag afrekenen en de groep mag haten zoals jij dit doet.
Wat gebeurt er daadwerkelijk hier?quote:Op maandag 15 juni 2020 10:48 schreef speknek het volgende:
Altijd leuk als er iemand van buiten de etnonationalistische NWS bubbel komt, zegt wat er daadwerkelijk hier gebeurt, en dat het dan een pile-on wordt van mensen die niet beseffen dat ze haar punt bevestigen.
Bagatelliseren van overduidelijk (racistisch) tokkiegedrag.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat gebeurt er daadwerkelijk hier?
Mensen schelden ook vaak op punten waarin ze anders zijn. Is het dan racisme of gewoon schelden ?quote:Op maandag 15 juni 2020 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Precies, daarom heb ik ook nooit begrepen waarom het zoveel zwaarder zou moeten wegen. Als je iemand vetzak noemt is dat ook discriminerend voor andere vetzakken. Zelfde als je stinkneger zou zeggen. Laten we eerlijk zijn, als je knap bent dan heb je daar in je hele leven ook voordelen bij, vooral als vrouw. Niemand heeft gezegd dat het leven eerlijk zou moeten zijn. Sommige hebben pech, andere geluk. Zo lang in de wet, overheid, politiek e.d. gewoon iedereen gelijk is dan is het alleen nog een kwestie van de meeste mensen zo ver krijgen om niet meer te discrimineren en dat gaat alleen als iedereen met elkaar mixt.
Jij bent wel echt heel sneuquote:Op maandag 15 juni 2020 10:56 schreef speknek het volgende:
Bagatelliseren van overduidelijk (racistisch) tokkiegedrag.
En dan is de reactie "ja maar hullie". Derp.
Wat betreft schelden zijn het vaak gewoon emoties en mensen roepen het eerste wat in ze opkomt, meestal op basis van uiterlijke kenmerken. Ja, meestal ga je als dikzak niet een ander voor vetklep uitschelden, maar wel bijv. voor skelet.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:57 schreef descon het volgende:
[..]
Mensen schelden ook vaak op punten waarin ze anders zijn. Is het dan racisme of gewoon schelden ?
Een dik persoon zal een ander niet snel uit schelden voor vetklep bijvoorbeeld.
Ik heb niks tegen smurfen, maar als die smurf vervelend is dan is het een kut smurf of een lelijke blauwe.
Ik denk niet dat we een handje vol herrieschoppers en wat beroepsdemonstranten nou moeten gaan zien als representatiefquote:Op maandag 15 juni 2020 10:48 schreef speknek het volgende:
Altijd leuk als er iemand van buiten de etnonationalistische NWS bubbel komt, zegt wat er daadwerkelijk hier gebeurt, en dat het dan een pile-on wordt van mensen die niet beseffen dat ze haar punt bevestigen.
Je hebt helemaal gelijk. De echte jankers zijn de mensen die een probleem waar ze niks mee te maken hebben bagatelliseren. Bemoeials zijn hetquote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Superieur nog welquote:Op maandag 15 juni 2020 00:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Heb jij ENIG idee hoe verdomd vaak die kut-marocjes verantwoordelijk zijn voor trammelant in de tent? Dat die klootzakken worden geweigerd bij de deur is gewoon slim zaken doen. OF die klootzakken komen binnen en binnen no-time laten alle vrouwen (en het gros van de andere mannen) jouw zaak voortaan links liggen, OF je weigert die ratten.
De reden waarom iedereen een hekel heeft aan die klote Marokkanen heeft NIETS met hun pigmentgehalte te maken, maar ALLES met hun GEDRAG! Zolang die kuthoeren het weigeren om hun ratten ook maar iets van een opvoeding met normale normen en waarden mee te geven, blijft dit soort "racisme" bestaan en imo volkomen terecht. Die achterlijke barbaarse berbercultuur hoort hier niet thuis en daarmee vergeleken is de Nederlandse cultuur is veruit superieur en beschaafd (en dat wil echt wel wat zeggen!).
Nou en hoe, of roepen “maar andersom gebeurt het ook, of ik heb het ook meegemaakt dus jullie moeten niet huilen” wachtend om getroost te worden ofzoquote:Op maandag 15 juni 2020 11:20 schreef SicSicSics het volgende:
Hoe vaak je niet hoort: "Het is niet racistisch, het is gewoon heel normaal." Zonder ironie ook ...
Die twee sluiten elkaar niet uit en sterker nog, dat is het hele punt waarover gedemonstreerd wordt.![]()
Precies. Of "Jamaar de Islam is nog erger." ook weer zonder ironie, in de eigen 'verdediging' gewoon doorgaan met discriminerende opmerkingen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:26 schreef Oceanier het volgende:
Nou en hoe, of roepen “maar andersom gebeurt het ook, of ik heb het ook meegemaakt dus jullie moeten niet huilen” wachtend om getroost te worden ofzo
Ja er zit ze zoveel dingen dwars. Op een gegeven moment zien ze door de bomen het bos niet meer en belanden ze in een tunnelvisie met als gevolg alleen nog maar een continue stroom van aanvallen en blinde woede. Normaal discussiëren heeft dan ook bijna geen zin meer.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:30 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Precies. Of "Jamaar de Islam is nog erger." ook weer zonder ironie, in de eigen 'verdediging' gewoon doorgaan met discriminerende opmerkingen.
Het zou hilarisch zijn, als het niet zo tenenkrommend was.
Zelfreflectie blijft lastig kennelijk.
Klopt, duidelijk uitgelegd. De mensen in de OP zijn normale mensen die iets naars hebben meegemaakt. Helemaal niks mis mee om dat te vertellen. Maar ze worden hier helemaal afgemaakt en geassocieerd met organisaties die niet eens relevant zijn in dit topic. Pure blinde woedequote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Wat er gebeurt is, naar mijn opinie en observatie, dat de focus zoals gewoonlijk weer eens ligt op de extremen die de toon voeren en vanuit die visie geargumenteerd wordt op mensen die wel gewoon normaal doen. Zoals in de OP, TS betrekt KOZP er steeds bij. Wat hebben die mensen in de OP met KOZP te maken?Terwijl TS knarsetandend zijn vingers iedere augustus weer gereed stoomt om zijn meningen te verkondigen (in gelukkig opmerkelijk correct Nederlands, chapeau) op het web, zijn de meeste mensen (van kleur) gewoon bezig met hun eigen leven.
Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen? Je schoondochter komt langs om zich voor te stellen en jij denkt aan Zwarte Piet in plaats van dat je gewoon je schoondochter probeert te leren kennen.![]()
Lekker blijven focussen op de extremen en daarmee alles afschuiven op ‘lange tenen’ en aanstellers.
Niveau hoor. Ziedend.
Je moet de media hierop aanspreken. Iedereen van welke afkomst ook zal te maken krijgen met ongemakken. Zelfs witten onder elkaar kunnen bizarre opmerkingen maken naar elkander toe.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Wat er gebeurt is, naar mijn opinie en observatie, dat de focus zoals gewoonlijk weer eens ligt op de extremen die de toon voeren en vanuit die visie geargumenteerd wordt op mensen die wel gewoon normaal doen. Zoals in de OP, TS betrekt KOZP er steeds bij. Wat hebben die mensen in de OP met KOZP te maken?Terwijl TS knarsetandend zijn vingers iedere augustus weer gereed stoomt om zijn meningen te verkondigen (in gelukkig opmerkelijk correct Nederlands, chapeau) op het web, zijn de meeste mensen (van kleur) gewoon bezig met hun eigen leven.
Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen? Je schoondochter komt langs om zich voor te stellen en jij denkt aan Zwarte Piet in plaats van dat je gewoon je schoondochter probeert te leren kennen.![]()
Lekker blijven focussen op de extremen en daarmee alles afschuiven op ‘lange tenen’ en aanstellers.
Niveau hoor. Ziedend.
quote:"Je bedoelingen kunnen nog zo goed zijn, maar neem niet het voortouw in een strijd die niet jouw strijd is."
Uiteindelijk ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je gedragquote:Op maandag 15 juni 2020 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet de media hierop aanspreken. Iedereen van welke afkomst ook zal te maken krijgen met ongemakken. Zelfs witten onder elkaar kunnen bizarre opmerkingen maken naar elkander toe.
Iedereen die een partner heeft zal ooit te maken hebben gehad met de vraag van schoonouders, wat voor een opleiding heb je gehad, wat voor een werk doe je of wat verdien je. Het is een standaard riedeltje. Want ja, er zijn schoonouders die hun dochter liever niet zien met een laag opgeleide tokkie.
Blijkbaar voelden die ouders het goed aan want alleen de vraag bleek al goed voor een familie ruzie. Ik zou ook niet zitten wachten op een schoondochter die aan blm protesten meedoet. Lijken me nou niet de meest gezellige mensenquote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Niveau hoor. Ziedend.
Haha je draait het om. Zwarten zijn zo gefocust op kleur dat ze zwarte piet racistisch vinden. Blanken hebben daar tientallen jaren dat het feest gevierd wordt nooit bij stil gestaan. Ja sinterklaas is wit en zwarte piet is zwart... dus??quote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen?
Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha je draait het om. Zwarten zijn zo gefocust op kleur dat ze zwarte piet racistisch vinden. Blanken hebben tientallen jaren dat het feest gevierd wordt nooit bij stil gestaan. Ja sinterklaas is wit en zwarte piet is zwart... dus??
quote:Op maandag 15 juni 2020 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet de media hierop aanspreken. Iedereen van welke afkomst ook zal te maken krijgen met ongemakken. Zelfs witten onder elkaar kunnen bizarre opmerkingen maken naar elkander toe.
Iedereen die een partner heeft zal ooit te maken hebben gehad met de vraag van schoonouders, wat voor een opleiding heb je gehad, wat voor een werk doe je of wat verdien je. Het is een standaard riedeltje. Want ja, er zijn schoonouders die hun dochter liever niet zien met een laag opgeleide tokkie.
Alleen al op fok moet je eens kijken hoe er over vmbo leerlingen word gesproken. Dan maakt afkomst of kleur niet eens iets uit.
Iets in deze strekking wilde ik ook reageren. Als iemand media leidend laat zijn voor zijn/ haar gedrag, zegt dat ook wel wat over iemand.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:46 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je gedrag
Dat jij een omgevingsbewustzijn van een dropveter hebt, betekent niet dat het niet aan jou kan liggen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:
Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.
Tot quincy gario zijn belachelijke podium kreeg.
Ah daar komt die blinde woede dus vandaan. We hebbe de bronquote:Op maandag 15 juni 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.
Tot quincy gario zijn belachelijke podium kreeg.
Ja zeg, stel je voor dat iemand het gore lef heeft om, als enige tegen meerderen, voor zichzelf op te komen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Blijkbaar voelden die ouders het goed aan want alleen de vraag bleek al goed voor een familie ruzie. Ik zou ook niet zitten wachten op een schoondochter die aan blm protesten meedoet. Lijken me nou niet de meest gezellige mensen
Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:17 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. De echte jankers zijn de mensen die een probleem waar ze niks mee te maken hebben bagatelliseren. Bemoeials zijn het
Word jij persoonlijk jarenlang uitgemaakt voor racist dan door mensen? Of word je gewoon ziedend om een paar mensen op televisie?quote:Op maandag 15 juni 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
Onderschat de macht van de media niet. Zo denkt bijna elke Rus dat MH17 een Oekraďense daad was en Rusland geen enkele blaam treft. .quote:Op maandag 15 juni 2020 11:52 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
[..]
Iets in deze strekking wilde ik ook reageren. Als iemand media leidend laat zijn voor zijn/ haar gedrag, zegt dat ook wel wat over iemand.
Zijn vaak ook wel de mensen die ‘dE mEdIa iS De GroTe bOosDoeNer’ maar vervolgens wel alles even klakkeloos aannemen wat wel weer in hun straatje past en woedend worden om wat de media waar ze op afgeven ze voorschotelt.
Vervang het woord marocjes voor tokkies en het is allemaal toegestaan.quote:Op maandag 15 juni 2020 00:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
'niks aan Zwarte Piet mag meer herinneren aan de slavernij periode'quote:Op maandag 15 juni 2020 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelfs nu leg ik geen link tussen Zwarte piet en mensen met donkere huidskleur.
ik zie slechts dat Naomi Pieter van KOZP de oorbellen van Zwarte piet draagt.
[ afbeelding ]
En dat is weer een aparte discussie, de media weet de boel goed op te hitsen.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:01 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.
Lastig hč om dingen in context te zien?quote:Op maandag 15 juni 2020 12:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'niks aan Zwarte Piet mag meer herinneren aan de slavernij periode'
maar wel zelf dragen natuurlijk.... Zelfs een neusring.
Doe het zelf dan ook niet.
Juist. Naomi Pieter bepaald hoe de rest zich moeten gedragen. En niet andersom.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Lastig hč om dingen in context te zien?
Ik ben in iedergeval nog nooit uitgemaakt voor racist. Hoogstens een paar keer op mijn werk, maar och dat zijn wat hangjongeren. Daar heb ik minder moeite mee. Dat zie ik dan nog als baldadigheid en niet als een vorm van racisme. Het is meer een kort lontje dat wel toeneemt in de maatschappij.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:58 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Word jij persoonlijk jarenlang uitgemaakt voor racist dan door mensen? Of word je gewoon ziedend om een paar mensen op televisie?
Een neusring in vrije tijd als eigentijdse versiering is gewoon lichaamsversieringversiering.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Juist. Naomi Pieter bepaald hoe de rest zich moeten gedragen. En niet andersom.
Die neusring is een symbool voor haar identiteit.
Dat is natuurlijk geen geldig argument om te janken en mensen aan te vallen die een nare situatie hebben meegemaakt. Kan wel, maar dat is natuurlijk erg triestquote:Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En dat is weer een aparte discussie, de media weet de boel goed op te hitsen.
Maar hij kan zich prima aangesproken voelen, er worden immers nogal wat beschuldigingen en verwijten, via de media ja als medium, richting blanken gegooid en eigenlijk richting het hele land.
Reageer hier eens op dan lieve mensen. Ik sta te popelen om reacties die uitleggen waarom zij het probleem is en niet de schoonouders.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:56 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja zeg, stel je voor dat iemand het gore lef heeft om, als enige tegen meerderen, voor zichzelf op te komen.
Eerst word je in je eentje zonder je vriend erbij in een ongemakkelijke en ongepaste positie voor het blok gezet, en dan moet je ook nog gaan ja-knikken?
Dus niet degenen die zo’n totaal irrelevant onderwerp aansnijden, maar degene die in de hoek staat is het probleem?
Juist ja.
Ik denk dat er heel veel vreemde vragen door ouders aan vrienden/vriendinnen worden gesteld bij een eerste bezoek. Ik denk ook dat er heel veel zonen en dochters met plaatsvervangende schaamte voor het gedrag van hun ouders zijn bij zulke eerste bezoeken. Alleen gaan al die mensen niet doen alsof ze er iets verschrikkelijks is gebeurd en er voor demonstreren met lui die beweren dat ze systematisch onderdrukt worden in Nederlandquote:Op maandag 15 juni 2020 11:56 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja zeg, stel je voor dat iemand het gore lef heeft om, als enige tegen meerderen, voor zichzelf op te komen.
Eerst word je in je eentje zonder je vriend erbij in een ongemakkelijke en ongepaste positie voor het blok gezet, en dan moet je ook nog gaan ja-knikken?
Dus niet degenen die zo’n totaal irrelevant onderwerp aansnijden, maar degene die in de hoek staat is het probleem?
Juist ja.
Oh vertel mij wat, hij en contextquote:Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Nee. Natuurlijk niet. Je gaat toch niet wachten tot je zoon weg is om zijn vriendinnetje vervolgens uit te horen over zwarte piet.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel vreemde vragen door ouders aan vrienden/vriendinnen worden gesteld bij een eerste bezoek. Ik denk ook dat er heel veel zonen en dochters met plaatsvervangende schaamte voor het gedrag van hun ouders zijn bij zulke eerste bezoeken. Alleen gaan al die mensen niet doen alsof ze er iets verschrikkelijks is gebeurd en er voor demonstreren met lui die beweren dat ze systematisch onderdrukt worden in Nederland
Ik denk dat in dit geval de ouders het goed deden inschatten en bij deze meid de sluimerende slachtofferrol blootlegden
Bedankt. Je begon goed maar zodra je hiermee afsluit is de hele alinea ervoor saus.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat in dit geval de ouders het goed deden inschatten en bij deze meid de sluimerende slachtofferrol blootlegden
Spijker/kop, peace out.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:15 schreef 00wildchild het volgende:
Dus als het andersom gebeurt, en een witte jongen komt bij een zwarte familie en ze vragen daar naar zijn mening over Zwarte Piet en hij reageert daar aangevallen op, dan ligt het ook aan de slachtofferrol toch van de zwarten en is de jongen oh zo zielig. Toch?
Ik sluit mijn aanwezigheid in dit topic af met de wijze woorden; Reflecteren kun je leren.
Gegroet medelanders.
quote:Op maandag 15 juni 2020 12:01 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.
Zeker, lastig om context te zien als je je continu maar blijft afzetten van die periode en de 'witte' continu als racist weg zet, maar zelf totaal niet gevrijwaard bent racisme.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Dat werkt twee kanten op.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:08 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen geldig argument om te janken en mensen aan te vallen die een nare situatie hebben meegemaakt. Kan wel, maar dat is natuurlijk erg triest
Ten eerste is het een blanke jongen, wit is een kleur voor je muur. Het is incorrect Nederlands en ik kan mensen moeilijk serieus nemen die dit serieus toepassen in een zin.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:15 schreef 00wildchild het volgende:
Dus als het andersom gebeurt, en een witte jongen komt bij een zwarte familie en ze vragen daar naar zijn mening over Zwarte Piet en hij reageert daar aangevallen op, dan ligt het ook aan de slachtofferrol toch van de zwarten en is de jongen oh zo zielig. Toch?
Ik sluit mijn aanwezigheid in dit topic af met de wijze woorden; Reflecteren kun je leren.
Gegroet medelanders.
Tevens als je al kwaad ziet /aangevallen voelt door een kinderfeest of een standbeeld, ben je gewoon echt niet goed.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:26 schreef Devion het volgende:
[..]
Ten eerste is het een blanke jongen, wit is een kleur voor je muur. Het is incorrect Nederlands en ik kan mensen moeilijk serieus nemen die dit serieus toepassen in een zin.
Ten tweede als die jongen zich aangevallen voelt en zielig doet, moet die naar zichzelf kijken. Kwaad/aangevallen worden om een vraag over zwarte piet is absurd, maar daar gaat dit hele topic niet over.
Want als deze jongen samen met zn "lotgenoten" op de dam gaan staan omdat ze vinden dat ze gediscrimineerd worden omdat ze lastige vragen krijgen van hun schoonouders, dan zou ik hem vierkant uitlachen, net zoals ik BLM vierkant uit lach.
Precies dus nu is elke slachtoffer van racisme een zeikerd en een jankerdquote:Op maandag 15 juni 2020 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Ik voel me onterecht aangesproken? Jahoor.. Ik ben voorstander van Zwarte Piet en de NL cultuur en afkomst. Ik ben voorstander van alles te laten staan uit de Gouden Eeuw periode. Omdat het gewoon bij de geschiedenis hoort. Voorstander om het te laten staan, net zoals opper kraker en gl-amsterdam voorzitter. Maar dat doet er even niet toe natuurlijk.
Dan ben ik volgens de schreeuwlelijken van blm/kozp een racist. En dat wordt jarenlang al gebezigd door die groepjes die overal en bij alles een podium krijgen. Immers is 'ZP racisme' volgens die gasten.
Je laat jezelf leiden door de media.quote:Op dit moment heeft de media inderdaad een grote vinger in de pap met manipulatie. Dat klopt. De dood van een gewelddadige junk die met vals geld wilde betalen en niet naar de politie wilde luisteren, is door de media inderdaad opgepompt tot een protest- en vandalismegolf waar mensen vaak niet eens weten waarom ze iets stuk willen hebben, zie ook de bekladding van het beeld van Piet Hein door helden van nooit, die er gewoon naast zaten.
Ja dit artikel is zeker niet opgepompt.quote:
Hoe ben ik dan hypocriet?quote:Als jij je post serieus meent, dan toont het alleen maar je enorme hypocriete domheid wederom aan.
Inderdaad.quote:
Ik ben het hier zo mee eensquote:Op maandag 15 juni 2020 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Ik voel me onterecht aangesproken? Jahoor.. Ik ben voorstander van Zwarte Piet en de NL cultuur en afkomst. Ik ben voorstander van alles te laten staan uit de Gouden Eeuw periode. Omdat het gewoon bij de geschiedenis hoort. Voorstander om het te laten staan, net zoals opper kraker en gl-amsterdam voorzitter. Maar dat doet er even niet toe natuurlijk.
Dan ben ik volgens de schreeuwlelijken van blm/kozp een racist. En dat wordt jarenlang al gebezigd door die groepjes die overal en bij alles een podium krijgen. Immers is 'ZP racisme' volgens die gasten.
Op dit moment heeft de media inderdaad een grote vinger in de pap met manipulatie. Dat klopt. De dood van een gewelddadige junk die met vals geld wilde betalen en niet naar de politie wilde luisteren, is door de media inderdaad opgepompt tot een protest- en vandalismegolf waar mensen vaak niet eens weten waarom ze iets stuk willen hebben, zie ook de bekladding van het beeld van Piet Hein door helden van nooit, die er gewoon naast zaten.
Maar natuurlijk, ik ben blank dus ik moet alleen luisteren en achteraan gaan staan.
Als jij je post serieus meent, dan toont het alleen maar je enorme hypocriete domheid wederom aan.
Maar dat meer mensen die situatie meemaken is toch ook geen excuses om iedereen samen met een aantal organisaties over 1 kam te scheren. Of om helemaal tekeer te gaan tegen mensen die een mening hebben over een standbeeld. En die demonstraties gaan misschien wel ergens over, het zijn er veel en veel mensen komen erop af. Misschien zien jij en ik wel een aantal dingen over het hoofd.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat werkt twee kanten op.
Die "nare situatie" maken wel meer mensen mee en dat kan van alles zijn.
De huidige demonstraties gaan nergens over, met name hier in Nederland ben je zo vrij als het maar kan in je doen en laten, misschien iets té zelfs.
Focus de hele tijd maar wat op anderen doen, in plaats van te kijken naar wat onder de streep (dus zonder jezelf continu in de context van anderen te zetten) je eigen bijdrage is.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Laat zelfreflecterend vermogen nu een beetje afwezig zijn als je al op 'all lives matter' compleet in de stuip schiet. Zoals zoveel nu doen in het BLM groepje.
quote:Op maandag 15 juni 2020 12:30 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Precies dus nu is elke slachtoffer van racisme een zeikerd en een jankerd
[..]
Je laat jezelf leiden door de media.
[..]
Ja dit artikel is zeker niet opgepompt.
[..]
quote:Hoe ben ik dan hypocriet?
quote:
Dank.quote:
Ik ben een vrouw. Voel mij verder ook niet voor- of tegen groeperingen. Ben wel tegen extreem gedachtegoed (vanuit beide kanten) en zie zaken als een grijs gebied waarin zaken en meningen steeds kunnen veranderen afhankelijk van hoe de wind staat. Nuance bestaat.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Hele wereld in rep en roer.. maar he, de dood van een geweldadige valsmuntende junk is niet opgepompt hoor. Zeker niet.
[..]![]()
Ik weet nu niet of ik moet lachen of janken van je. Of gewoon medelijden moet krijgen voor je.
Zoals je braddah al vertelde en je hem zelfs gelijk in gaf door een repost:
[..]
Dat is niet wat de blm demonstraties uitdragen hč. Als je, je niet uitspreekt tegen racisme ben je een racist is het credo. Kleur bekennen noemt men dat.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:34 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Focus de hele tijd maar wat op anderen doen, in plaats van te kijken naar wat onder de streep (dus zonder jezelf continu in de context van anderen te zetten) je eigen bijdrage is.![]()
Je hoeft niet perse bij een groep te horen als persoon, wist je dat al?
het mag op veel plaatsen niet eens genoemd worden. want, volgens Nujij, dan ben je de dood van George Floyd aan het goedpraten.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:34 schreef Bottendaal het volgende:
Op dit moment heeft de media inderdaad een grote vinger in de pap met manipulatie. Dat klopt. De dood van een gewelddadige junk die met vals geld wilde betalen en niet naar de politie wilde luisteren, is door de media inderdaad opgepompt tot een protest- en vandalismegolf waar mensen vaak niet eens weten waarom ze iets stuk willen hebben, zie ook de bekladding van het beeld van Piet Hein door helden van nooit, die er gewoon naast zaten.
Sterker nog als ik een feest vier in mijn eigen cultuur wordt door mensen uit een andere cultuur erop gewezen dat ik een racist benquote:Op maandag 15 juni 2020 12:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is niet wat de blm demonstraties uitdragen hč. Als je, je niet uitspreekt tegen racisme ben je een racist is het credo. Kleur bekennen noemt men dat.
Je bedoelt een persoon die onnodig is overledenquote:Op maandag 15 juni 2020 12:35 schreef Red_85 het volgende:
![]()
Hele wereld in rep en roer.. maar he, de dood van een geweldadige valsmuntende junk is niet opgepompt hoor. Zeker niet.
Omdat je de betekenis van hypocriet niet precies weet? Of wil je uitleggen waarom ik hypocriet ben?quote:]Ik weet nu niet of ik moet lachen of janken van je. Of gewoon medelijden moet krijgen voor je.
Zoals je braddah al vertelde en je hem zelfs gelijk in gaf door een report:
Ergens, in Amerika zeker, best begrijpelijk. Als jij niet van mening bent dat daar racisme institutioneel is, ben je niet voldoende op de hoogte van de zwarte geschiedenis daar.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is niet wat de blm demonstraties uitdragen hč. Als je, je niet uitspreekt tegen racisme ben je een racist is het credo. Kleur bekennen noemt men dat.
Naja misschien is het wel beter dat sommige mensen dat feest niet meer kunnen vieren dan hehe. Het feest was toch al gekaapt door extremen.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:40 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Sterker nog als ik een feest vier in mijn eigen cultuur wordt door mensen uit een andere cultuur erop gewezen dat ik een racist ben
Dat is maar een kleine groep die door de media te veel aandacht krijgt. De werkgever waar ik werk daarvan kun je gerust stellen dat er nergens anders zoveel verschillende culturen gemixed zijn. Of ze komen niet voor hun mening uit(dat zou kunnen, maar daar ga ik niet vanuit), maar daar leeft dit totaal niet. Sterker nog, de meeste hebben er helemaal niets mee.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over blm hč. Ik geef in reactie #199 al aan dat ik een stel relschopper niet als representatief zie. Godzijdank leeft bij mij niet de gedachte dat ieder met een kleurtje achter deze idioten aanlooptquote:Op maandag 15 juni 2020 12:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is maar een kleine groep die door de media te veel aandacht krijgt. De werkgever waar ik werk daarvan kun je gerust stellen dat er nergens anders zoveel verschillende culturen gemixed zijn. Of ze komen niet voor hun mening uit(dat zou kunnen, maar daar ga ik niet vanuit), maar daar leeft dit totaal niet. Sterker nog, de meeste hebben er helemaal niets mee.
Hoe kom je daar nu bij. Vier het feest zoals jij het wil vieren. Is dat met een Zwarte Piet prima. Maar vier je het met een Kaas Piet ook prima. Het is maar een kleine groep radicalen die compleet los gaan. Die negeer je. Ik laat mij niet intimideren door BLM of bruinhemden. Ik heb genoeg fatsoensnormen om op een normale manier met iedereen te kunnen omgaan en te communiceren. Adviezen en iets bespreekbaar maken prima. Maar leven en laten leven werkt vooralsnog het beste.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:40 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Sterker nog als ik een feest vier in mijn eigen cultuur wordt door mensen uit een andere cultuur erop gewezen dat ik een racist ben
Dat is ook de reden dat de clubjes die meedoen doorgaans dezelfde organisatoren hebben. Het nieuw opgericht 'Helden van nooit' - verantwoordelijk voor het bekladden van de standbeelden - is van Michael van Zijl bijvoorbeeld. Tevens oprichter van Grauwe Eeuw en al zeer lang actief met KOZP ook. Dezelfde Michael van Zijl die Antifa Utrecht eens betichte van 'wit suprematisme'. Wat dat betreft is het een klein clubje radicalen, dat tevens ook goed is in het radicaliseren van diens leden. Denk aan de ommezwaai qua meningen van Akwasi bijvoorbeeld.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is maar een kleine groep die door de media te veel aandacht krijgt. De werkgever waar ik werk daarvan kun je gerust stellen dat er nergens anders zoveel verschillende culturen gemixed zijn. Of ze komen niet voor hun mening uit(dat zou kunnen, maar daar ga ik niet vanuit), maar daar leeft dit totaal niet. Sterker nog, de meeste hebben er helemaal niets mee.
Onder de streep wordt ik als racist uitgemaakt, puur door mijn mening en huidskleur. Ik zet mij zeker niet in die context die een groep racistische schreeuwlelijken mij aan het opleggen is nee.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:34 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Focus de hele tijd maar wat op anderen doen, in plaats van te kijken naar wat onder de streep (dus zonder jezelf continu in de context van anderen te zetten) je eigen bijdrage is.![]()
kozp, blm, afa. Allemaal groepjes die de 'witte' als racisten aan het wegzetten zijn. Groepen. Ik ben alleen iemand met een mening, heb me nergens bij aangesloten, maar ik wordt weer in een hokje geplaatst.quote:Je hoeft niet perse bij een groep te horen als persoon, wist je dat al?
Zo is hoe het balletje rolt, wij moeten ons aanpassen in alles eerder stopt deze gekte zich niet, negerzoenen, sinterklaas, straatnaambordjes, beelden, tv programma's etc etcquote:Op maandag 15 juni 2020 12:43 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Naja misschien is het wel beter dat sommige mensen dat feest niet meer kunnen vieren dan hehe. Het feest was toch al gekaapt door extremen.
Dat er mensen op af komen is, als ik jouw moet geloven, vanwege de media omdat mensen makkelijk beďnvloed raken.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:34 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar dat meer mensen die situatie meemaken is toch ook geen excuses om iedereen samen met een aantal organisaties over 1 kam te scheren. Of om helemaal tekeer te gaan tegen mensen die een mening hebben over een standbeeld. En die demonstraties gaan misschien wel ergens over, het zijn er veel en veel mensen komen erop af. Misschien zien jij en ik wel een aantal dingen over het hoofd.
Nee je stelt je alleen aan. Je bent veel te boos door, wat je zelf al zei, Quincy Gario. Je kan geen onderscheid meer maken tussen normale mensen en extremisten. Maar dat had 00wildchild al gezegd.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Onder de streep wordt ik als racist uitgemaakt, puur door mijn mening en huidskleur. Ik zet mij zeker niet in die context die een groep racistische schreeuwlelijken mij aan het opleggen is nee.
[..]
kozp, blm, afa. Allemaal groepjes die de 'witte' als racisten aan het wegzetten zijn. Groepen. Ik ben alleen iemand met een mening, heb me nergens bij aangesloten, maar ik wordt weer in een hokje geplaatst.
Hoe krijg je dit serieus in je hoofd en uit je vingers joh?
Mensen bepalen zelf wat ze belangrijk vinden. De media speelt een bepaalde rol, maar zoals ik al eerder zei, uiteindelijk ben jij zelf de enige die verantwoordelijk is voor je eigen daden, doen en laten.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat er mensen op af komen is, als ik jouw moet geloven, vanwege de media omdat mensen makkelijk beďnvloed raken.
Maw ik neem die mensen niet serieus omdat ze aantoonbaar onzin staan te verkondigen en niet weten waar ze het over hebben en ook helemaal niet voor rede vatbaar zijn.
Wordt ikquote:Op maandag 15 juni 2020 12:55 schreef Red_85 het volgende:
Onder de streep wordt ik als racist uitgemaakt, puur door mijn mening en huidskleur. Ik zet mij zeker niet in die context die een groep racistische schreeuwlelijken mij aan het opleggen is nee.
Maar ... Als jouw mening racistisch of discriminatoir is, dan zou het toch terecht zijn dat iemand je beticht van het hebben van een discriminatoire of racistische mening?quote:kozp, blm, afa. Allemaal groepjes die de 'witte' als racisten aan het wegzetten zijn. Groepen. Ik ben alleen iemand met een mening, heb me nergens bij aangesloten, maar ik wordt weer in een hokje geplaatst.
Hoe krijg je dit serieus in je hoofd en uit je vingers joh?
En wanneer iemand bepaald dat hij dit onderwerp belangrijk vind en een ander geluid laat horen, dan is het een jankerd die zich makkelijk heeft laten beďnvloeden door de media..quote:Op maandag 15 juni 2020 13:03 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Mensen bepalen zelf wat ze belangrijk vinden. De media speelt een bepaalde rol, maar zoals ik al eerder zei, uiteindelijk ben jij zelf de enige die verantwoordelijk is voor je eigen daden, doen en laten.
Ik snap ook niet wat ze willen. Mensen geven de media de schuld en vervolgens gaan ze janken. Zoals de OP. Mensen vertellen een verhaal. Vervolgens gaan mensen hier helemaal tekeer en janken op hen. Iets belangrijk vinden kan. Maar waarom moet je zo boos worden en normale mensen en extremisten op een hoop gooien? Weer de schuld van de media zeker?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En wanneer iemand bepaald dat hij dit onderwerp belangrijk vind en een ander geluid laat horen, dan is het een jankerd die zich makkelijk heeft laten beďnvloeden door de media..
Wat wil je nou eigenlijk?
Is het willen behouden van Zwarte Piet als folkore figuur in een feest en het behouden van die historische elementen discriminatoir of racistisch?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wordt ik... mijn cultuur! Wat doe je.
[..]
Maar ... Als jouw mening racistisch of discriminatoir is, dan zou het toch terecht zijn dat iemand je beticht van het hebben van een discriminatoire of racistische mening?
Vooral niet als de extremisten continu een podium krijgen en achterna gelopen worden door de grote meute.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:01 schreef Oceanier het volgende:
Je kan geen onderscheid meer maken tussen normale mensen en extremisten
Serieus? Goh, dat is dan wel écht een verrassing.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:55 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat de clubjes die meedoen doorgaans dezelfde organisatoren hebben. Het nieuw opgericht 'Helden van nooit' - verantwoordelijk voor het bekladden van de standbeelden - is van Michael van Zijl bijvoorbeeld. Tevens oprichter van Grauwe Eeuw en al zeer lang actief met KOZP ook. Dezelfde Michael van Zijl die Antifa Utrecht eens betichte van 'wit suprematisme'. Wat dat betreft is het een klein clubje radicalen, dat tevens ook goed is in het radicaliseren van diens leden. Denk aan de ommezwaai qua meningen van Akwasi bijvoorbeeld.
Omdat normale mensen staan te juichen en klappen als een extremist zegt dat hij iemand op z'n bek gaat trappen en naar zn hoerenmoeder mag vertrekken.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:23 schreef Oceanier het volgende:
Maar waarom moet je zo boos worden en normale mensen en extremisten op een hoop gooien?
Dat is exact het probleem waar deze mensen voor de straat op gaan.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:31 schreef Red_85 het volgende:
Is het willen behouden van Zwarte Piet als folkore figuur in een feest en het behouden van die historische elementen discriminatoir of racistisch?
In mijn ogen niet.
Het is een kleine groep schreeuwers die al over de stekker gaan als ze een bordje zien met 'all lives matter' of een kindervriend die pepernoten strooit in verhouding tegenover een enorme groep die er geen kwaad in ziet.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is exact het probleem waar deze mensen voor de straat op gaan.Dat dit in jouw ogen geen probleem is, betekent niet dat het geen probleem is.
Maar bij wie leg je dan het wegnemen van het probleem?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is exact het probleem waar deze mensen voor de straat op gaan.Dat dit in jouw ogen geen probleem is, betekent niet dat het geen probleem is.
quote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Meneer is momenteel ook herhaaldelijk Bij1 aan het afbrandenquote:Op maandag 15 juni 2020 13:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Serieus? Goh, dat is dan wel écht een verrassing.
Recidivisme noemen we dat.
Rijp voor psychische bijstand.
Twitter is een open riool.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:50 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Meneer is momenteel ook herhaaldelijk Bij1 aan het afbranden![]()
[ afbeelding ]
Ik leer hier ook van.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Serieus? Goh, dat is dan wel écht een verrassing.
Recidivisme noemen we dat.
Rijp voor psychische bijstand.
Ik kan je post niet duiden.quote:
Dat die gast binnen al die clubjes zit. Wist ik niet. Ben niet zo thuis in die wereld.quote:
OKquote:Op maandag 15 juni 2020 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat die gast binnen al die clubjes zit. Wist ik niet. Ben niet zo thuis in die wereld.
Ik weet niet wat je bedoelt of nou wil zeggen...quote:Op maandag 15 juni 2020 13:41 schreef Red_85 het volgende:
Het is een kleine groep schreeuwers die al over de stekker gaan als ze een bordje zien met 'all lives matter' of een kindervriend die pepernoten strooit in verhouding tegenover een enorme groep die er geen kwaad in ziet.
Niet alles moet je in een multiculti samenleving onder een loep willen leggen. Tolerantie naar elkaar en intolerant naar intoleranten. Leef en laten leven.
Waarom dan zo afzetten tegenover anderen? Gaat het om wat anders misschien?
Bij de samenleving.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:46 schreef thedeedster het volgende:
Maar bij wie leg je dan het wegnemen van het probleem?
*Tyfus.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:46 schreef ludovico het volgende:
![]()
Leef en laat leven zou ik zeggen.
Misschien dat je 5 december teveel "in your face" vindt, prima.
Maar goed, dat identity politics is echt een afschuwelijke beweging, dit polariseert alleen maar.
Dat gebruik van de term "wit" of " witte onschuld" flikker op zeg, krijg de tifus.
quote:Op maandag 15 juni 2020 13:23 schreef Oceanier het volgende:
Maar waarom moet je zo boos worden en normale mensen en extremisten op een hoop gooien?
En onder welke groep vallen deze ''rustig protesterende'' mensen?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat normale mensen staan te juichen en klappen als een extremist zegt dat hij iemand op z'n bek gaat trappen en naar zn hoerenmoeder mag vertrekken.
Of bestaat die groep uit 14.000 extremisten?
twitter:VrouwvdVrijheid twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:38:59"Zwarte mensen die in concentratiekampen zitten in binnen en buiten Europa, Zwarte mensen die tot slaaf gemaakt worden door Europese en Wereldwijde "Witte" suprematie." - Fatima Faďd.
Met dit soort haat en waanzin worden mensen gehersenspoeld. Bizar...
#demonstratie #denhaag https://t.co/iPKY4By002 reageer retweet
Extreem? Extreem? Dat ik niet toegankelijk ben voor krankjorum ideeën van extreem linkse groeperingen?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
*Tyfus.
Maar je stelt je nou net zo extreem op als die identity-politics hč, dat snap je ook.
Jezus, en die medestanders ook in extase met de armen omhoogquote:Op maandag 15 juni 2020 13:58 schreef SpaceOddity het volgende:
twitter:VrouwvdVrijheid twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:38:59"Zwarte mensen die in concentratiekampen zitten in binnen en buiten Europa, Zwarte mensen die tot slaaf gemaakt worden door Europese en Wereldwijde "Witte" suprematie." - Fatima Faďd.
Dat je jezelf afsluit voor ieder gesprek, voor ieder commentaar, voor iedere op- of aanmerking. Dat is net zo extreem als de andere kant.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:59 schreef ludovico het volgende:
Extreem? Extreem? Dat ik niet toegankelijk ben voor krankjorum ideeën van extreem linkse groeperingen?
Doe gewoon gvd normaal allemaal, krijg de tyfus.
Ik deel deze mening niet, als iets zo klaar als een klontje te idioot voor woorden is, is een gesprek kansloze materie.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat je jezelf afsluit voor ieder gesprek, voor ieder commentaar, voor iedere op- of aanmerking. Dat is net zo extreem als de andere kant.
Maar er is ongelijkheid en het zal tijd kosten dat weg te krijgen.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:18 schreef el-blanchito het volgende:
Daarnaast blijkt uit onderzoek dat mensen met een andere huidskleur een kleinere kans hebben op een stageplek/baan/huurwoning/passend schooladvies en dat vind ik oneerlijk.
Maar jij bepaalt dat het kansloos en idioot is en dat kan natuurlijk niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:23 schreef ludovico het volgende:
Ik deel deze mening niet, als iets zo klaar als een klontje te idioot voor woorden is, is een gesprek kansloze materie.
Ik ben bang voor de ogenschijnlijk groter wordende groepering die met deze waanbeelden rondloopt.
Natuurlijk wel. Ik ben baas over eigen buik. Ik mag prima bepalen dat ik groeperingen idioot vind, ieder weldenkend mens zou die mening moeten delen over extreem links.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar jij bepaalt dat het kansloos en idioot is en dat kan natuurlijk niet.
Tja, zo zou je ook mogen stellen: "Dat het in hun ogen een probleem is, betekent niet dat het een probleem is."quote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
niet echt uitnodigen tot een dialoog.quote:White silence = violence
Speak up or shut up
Natuurlijk ben jij baas over jezelf, maar dat zijn die extreem-linkse-idioten ook. Die gebruiken dezelfde 'argumenten' en dus kom je er nooit uit.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:30 schreef ludovico het volgende:
Natuurlijk wel. Ik ben baas over eigen buik. Ik mag prima bepalen dat ik groeperingen idioot vind, ieder weldenkend mens zou die mening moeten delen over extreem links.
Dat is niet waar, hoe wil je met een persoon met extreme wereldbeelden overtuigen? Dat gaat niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Natuurlijk ben jij baas over jezelf, maar dat zijn die extreem-linkse-idioten ook. Die gebruiken dezelfde 'argumenten' en dus kom je er nooit uit.![]()
Dat zeg ik. Je stelt je net zo extreem op als die groep waar je niet mee wil praten.
Dat anoniem solliciteren was wel heel grappig. Kwamen er dus minder allochtonen aan de bakquote:Op maandag 15 juni 2020 14:18 schreef el-blanchito het volgende:
Waarom is er zo weinig ruimte voor nuance in de discussie jongens? Ik ben tegen discriminatie en vind de kleur zwart bij een Piet ook niks toevoegen voor het feest, dus laten we het veranderen.
Voor kinderen maakt de kleur van de pieten niet uit en het is nog altijd een kinderfeest dus maak ze lekker alle kleuren van de regenboog of roetvegen, wat maakt dat nou uit.
Daarnaast blijkt uit onderzoek dat mensen met een andere huidskleur een kleinere kans hebben op een stageplek/baan/huurwoning/passend schooladvies en dat vind ik oneerlijk.
Kom verder nooit in NWS maar vraag me af wat jullie van dit standpunt vinden!
Het begon bij sinterklaas en dat is zeker niet alles nee. Het is via negerzoenen, moorkoppen en 'institutioneel' racisme inmiddels aangekomen bij standbeelden en namen van musea.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt of nou wil zeggen...Sinterklaar onder een lope leggen is niet 'alles' onder een loep leggen en we moeten er ook samen uitkomen.
[..]
Bij de samenleving.
[..]
*Tyfus.
Maar je stelt je nou net zo extreem op als die identity-politics hč, dat snap je ook.
Als ik weet hoe ik je moet overtuigen, laat ik het weten.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:34 schreef ludovico het volgende:
Dat is niet waar, hoe wil je met een persoon met extreme wereldbeelden overtuigen? Dat gaat niet.
Ik moet nog de eerste beelden van speechende mensen, van die ''andere groep'', zien die roepen dat ze iemand in hun gezicht gaan trappen. En dat dat dan ook met luid gejuich ontvangen word.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:32 schreef SicSicSics het volgende:
Je stelt je net zo extreem op als die groep waar je niet mee wil praten.
Complete massa waanzin. Maar dit is, naast corona, het nieuwe ''normaal''.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:06 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Jezus, en die medestanders ook in extase met de armen omhoog
Het begint bij opvoeding, die jou de juiste mentaliteit en instelling geeft;quote:Op maandag 15 juni 2020 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar er is ongelijkheid en het zal tijd kosten dat weg te krijgen.
Het begint met goede scholen en arbeid etc.
quote:Heb me even terzijde gehouden mbt die vloedgolf aan berichten in het nieuws en op Social Media. Tóch ga ik maar éven iets zeggen over al dat discriminatie-gedoe.
Ik ben een Indo. Ter verduidelijking van de naam Indo zijn wij Indo's een mengelmoes van Indonesische- én Europese voorouders. Toen de kolonisatie van de Europeanen in Indonesië een feit was, is ook het Brabants worstenbroodje onfortuinlijk samengesmolten met de prachtige Indonesische Melati-bloem. Ik ben dus de jongste in't gezin van de éérste generatie Indo's die hier in 1958 in Nederland kwamen. Geboren in het mooie Brabantse Oisterwijk. Ik erger me hélemaal de pleuris aan de generatie nieuwe mede-Nederlanders die maar blijven klagen over wat ze tekort komen, over Racisme en Discriminatie.
De manier waarop deze nieuwe Nederlanders met Nederland omgaan of al dat geklaag hoe zij door Nederlanders worden behandeld vind ik niet gepast. Ik ben van de 1e generatie Indo's en mijn vader leerde mij (soms met harde hand) de volgende stelregels:
* ben altijd beleefd en spreek met 2 woorden. 'Dankjewel Mijnheer, dankjewel Mevrouw'
* beheers de Nederlandse taal in woord- en geschrift en zorg dat je in ABN met de mensen praat. Spreek ouderen aan met U.
* doe je best op school en zorg dat je met een gedegen opleiding een stabiele basis bouwt voor een goede baan, zodat je je eigen geld kan verdienen en onafhankelijk van anderen bent.
Ondanks ik als kind mijn vader streng vond heeft zijn opvoeding mij geholpen. Mijn moeder klaagde nooit en had dezelfde overtuigingen als mijn vader. Ze kleedde me als kind altijd (veel te) netjes zodat ik zelfs op school goed- en beschaafd voor de dag kwam. Mijn destijds 86 jarige grootmoeder zei altijd: als gast-Nederlander mogen we blij zijn dat we hier mogen zijn dus doe je best en pas je aan dit land.
Als ik in andere landen op vakantie ga pas ik mij ook aan in de Cultuur met lands normen- en waarden. Respecteer hun tradities, hoef daar niet iets van te vinden met ons Brabants boeren model. Nee, je bent te gast in dat land en nogmaals pas jij je dus aan. Mijn ouders hart lag uiteraard in Indonesië maar ze wisten dat door de Bersiap en het regime van Soekarno dit land nooit meer hun thuis zou kunnen zijn. Ikzelf hoorde vroeger wel eens iets over discriminatie maar merkte daar weinig van. Natuurlijk had mijn kleur weleens het nadeel dat ik niet in een discotheek binnen gelaten werd. Ook merkte ik soms de blikken van ouders van vriendjes. Echter als ik in Algemeen Beschaafd Nederlands en met beleefdheid deze mensen aansprak had ik snel de vragende of nieuwsgierige blik doorbroken. Heb dit nooit als discriminatie of rassenhaat gevoeld omdat ik begreep dat de eerste blik naar een andere kleur/ras begrijpelijk was! Zo keek ik zelf waarschijnlijk ook iets langer naar een negroďde persoon, Chinees-, Rastafari-, Indiër- of ander wonderlijk uiterlijk. Het feit dat ik een andere gedaante- en bruin van kleur ben heeft zelfs veel meer vóórdelen dan nadelen! Heb er gretig gebruik van gemaakt om meer van mijn leven te maken en doelen te bereiken:
* in de klas/op school onhielden leraren mijn naam (soms ook in mijn nadeel 😉)
* in mijn diensttijd was het toch even niet sollen met die Indische Sergeant.
* bij sollicitaties onthielden men die beleefde goed geklede Indische jongen.
* in mijn werk vroegen klanten naar die aardige behulpzame gekleurde jongen
* Indische jongens konden makkelijk een potje breken bij de Hollandse blonde meiden.
* als ik bij ruzies in een kroeg tussen de twee partijen ging staan werd er vrede gesloten
* konden Indische jongens geen karate- en Kung-Fu...
Heb altijd al met vele Nederlandse vrienden opgetrokken en hechtte me niet zo aan Indo-groepjes. Nederlanders zijn lekker recht-veur zijn raap en je weet tenminste wat je er aan hebt! Oké, ze kunnen nogal lomp zijn en pinnig op hun geld maar dat neem je op de koop toe! Thuis koesterde ik de warmte-, liefde- en de high-sensiviteit van onze cultuur binnen het familiare Indische gezin. Als Nederlandse Indo kan ik persoonlijk alleen maar zeggen dat Nederlanders mij altijd hebben geaccepteerd en dat is ook volledig wederzijds. In dit land moet je gewoonweg werken, doelen stellen en iets van je leven maken. Als je dat laat zien ben je geaccepteerd en wordt je volledig omarmd. Ik geloof als dít je instelling is, van wélke kleur of vorm je ook bent, je volledig en volwaardig geaccepteerd wordt. Beland je in het circuit der boefjes, tjah dán wordt ook de blanke,- groene-, bruine -of gele- Nederlander gediscrimineerd en wat anders behandeld...
Mijn boodschap aan álle kleurlingen is:
* Sla niet te makkelijk met het zwaard van Racisme en Discriminatie. Gebruik als wapen je houding en je gedrag. Dus bepaal zélf!
* Ga voor die spiegel staan. Wees trots op wat je ziet en vraag jezelf af: 'wát heb ik er zelf allemaal aan gedaan?'
* Houd van dit land omdat je het hier goed hebt en ben dankbaar dat je hier mag leven.
* Maak zelf iets moois van je leven, stel doelen en zorg dat je financieel onafhankelijk bent. Bewandel de legale weg.
* Ben je niet tevreden, verhuis dan naar een plek waar jij je goed voelt.
Dat is in mijn optiek de regie zelf in handen nemen. Je hebt het zélf in de hand. Nederland is echt een prachtig land. Dat vind ik Maurice Mollet, een Nederlandse Indo en zo bruin als wat...
Ben dankbaar voor de kansen die je hier krijgt en pak ze. Zet je sterke gekleurde schouders er onder en loop niet te klagen. Verschuil je niet achter de fouten die in de Nederlandse geschiedenis gemaakt zijn. Laat traditie de traditie en speel niet de Zwarte Piet zelve. Je kan zelf je toekomst bepalen op een betere manier dan het slachtoffer te spelen. Natuurlijk is protest tegen discriminatie legitiem. Beter is te zorgen dat de kloof tussen blank en gekleurd kleiner wordt ipv groter ... wat er nu gebeurt ...
Fijn weekend allemaal 👍🏽 🇾🇪
Delen is het nieuwe hebben
Wie niet deelt kan ook niet vermenigvuldigen 😉
Er is zoiets als goud en fout, dat de fouten niet door hebben dat ze fout zijn en niet te helpen zijn kan ik niks aan doen. Zolang het niet te extreem wordt en mensen met hun poten van andermans bezit en lichaam afblijven kan het allemaal prima.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als ik weet hoe ik je moet overtuigen, laat ik het weten.
Ik vind dat onze vriend Akwasi best netjes op zijn woorden terug is gekomen, daar kun je dus een prima gesprek mee voeren.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:42 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik moet nog de eerste beelden van speechende mensen, van die ''andere groep'', zien die roepen dat ze iemand in hun gezicht gaan trappen. En dat dat dan ook met luid gejuich ontvangen word.
Dus dat valt voorlopig nog wel mee.
Overigens diskwalificeert één ieder zichzelf die zich zo uitlaat en/of toejuicht van een fatsoenlijke discussie. Dat ben je toch met me eens hoop ik.
Akwasi stamt zelf af van slavenhandelarenquote:Op maandag 15 juni 2020 14:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik vind dat onze vriend Akwasi best netjes op zijn woorden terug is gekomen, daar kun je dus een prima gesprek mee voeren.
Dus opzich ben ik het met je eens, maar ook hier hoef je niet dogmatisch aan vast te houden.
Dat onderzoek over Rachid en Peter ken ik niet met die uitkomst en ik vind mezelf toch aardig op de hoogte in de sociale wetenschappen.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:34 schreef RTR het volgende:
[..]
Dat anoniem solliciteren was wel heel grappig. Kwamen er dus minder allochtonen aan de bak
Uit onderzoek blijkt dat als Rachid en Peter voor dezelfde functie solliciteren met gelijkwaardig CV, Rachid eerder aangenomen wordt. Racisme van de bovenste plank. Verder is Zwarte Piet uiteraard niet racistisch omdat hij gespeeld wordt door vrijwilligers of mensen die er betaald voor krijgen. Piet komt van Krampus af overigens. Iedereen kan voor Zwarte Piet spelen dus kan het onmogelijk racistisch zijn.
Nadat hij de hoon over zich heen had gekregen op twitter moest hij wel. Voelde de hete adem in zijn nek voor de aangifte.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik vind dat onze vriend Akwasi best netjes op zijn woorden terug is gekomen, daar kun je dus een prima gesprek mee voeren.
Dus opzich ben ik het met je eens, maar ook hier hoef je niet dogmatisch aan vast te houden.
Maurice Bollet doet me een beetje denken aan een Indo die ik ken die altijd zo vreselijk slijmt bij blanke Nederlanders en zich continu moet bewijzen hoe Nederlands hij wel niet is, en zich daarbij niet schroomt om problemen van anderen weg te wuiven, af te doen als onzin of daarbij te doen alsof z’n neus bloed. Alles om maar een schouderklopje van een blanke Nederlander te krijgen.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:42 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik moet nog de eerste beelden van speechende mensen, van die ''andere groep'', zien die roepen dat ze iemand in hun gezicht gaan trappen. En dat dat dan ook met luid gejuich ontvangen word.
Dus dat valt voorlopig nog wel mee.
Overigens diskwalificeert één ieder zichzelf die zich zo uitlaat en/of toejuicht van een fatsoenlijke discussie. Dat ben je toch met me eens hoop ik.
[..]
Complete massa waanzin. Maar dit is, naast corona, het nieuwe ''normaal''.
Vind je deze extreme waanzin extreem en niet normaal? Dan ben je zelf niet normaal meer, want deze mensen en dit soort waanzin, daar is niets extremistisch aan. Nee hoor. Koekoek.
[..]
Het begint bij opvoeding, die jou de juiste mentaliteit en instelling geeft;
https://www.facebook.com/maurice.mollet/posts/10219638874894958
[..]
Klopt en daarom is een gesprek ook belangrijk. Zonder wederzijds begrip heb je allebei gelijk.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:32 schreef OllieA het volgende:
Tja, zo zou je ook mogen stellen: "Dat het in hun ogen een probleem is, betekent niet dat het een probleem is."
Ik weet nou nog steeds niet:quote:Zo vind ik wat ik tot nu toe heb gelezen over 'institutioneel racisme' in Nederland niet erg overtuigend. Dat er in Nederland racisten rondlopen lijkt me duidelijk, maar dat dat institutioneel is, mwah. Dat het gemiddelde IQ 100 is, en empathie ver te zoeken is lijkt me een betere verklaring voor racisme in Nederland.
Soms is een beetje provocatie nodig om de gewenste beweging te krijgen. De krakers die de situatie woningmarkt 1980 onder de aandacht brachten waren ook niet uitnodigend in hun 'relgebruik', maar hebben we verandering voor elkaar gekregen.quote:Overigens vind ik teksten op spandoeken als:
[..]
niet echt uitnodigen tot een dialoog.
Dus als dat de insteek van BLM is, dan lijkt mij een gesprek met ze niet de moeite waard.
Niet iedereen die demonstreert is een extremist. Dat is al zo vaak aan je uitgelegdquote:Op maandag 15 juni 2020 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral niet als de extremisten continu een podium krijgen en achterna gelopen worden door de grote meute.
Het is gewoon ernstig hypocriet als je continu mensen vals beschuldigd van iets, dat als ze eindelijk reageren, je zegt dat ze niet zo moeten reageren als ze doen. Je lokt het zelf uit met je gedrag. Actie geeft reactie.
Maar dat is natuurlijk aanstellen. Die mensen moeten immers stil zijn en luisteren.
Totale waanzin in je hoofd.
Zwarte piet op z’n bek trappen wauw wat erg. Ik heb hier op fok ergere dingen gelezen.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat normale mensen staan te juichen en klappen als een extremist zegt dat hij iemand op z'n bek gaat trappen en naar zn hoerenmoeder mag vertrekken.
Of bestaat die groep uit 14.000 extremisten?
Ja in de OP heeft volgens mij niemand het over concentratiekampen.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
En onder welke groep vallen deze ''rustig protesterende'' mensen?
Normaal?twitter:VrouwvdVrijheid twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:38:59"Zwarte mensen die in concentratiekampen zitten in binnen en buiten Europa, Zwarte mensen die tot slaaf gemaakt worden door Europese en Wereldwijde "Witte" suprematie." - Fatima Faďd.
gaan ze echt bij een standbeeld Black looters matter scanderen?quote:We Promise, Building the Baileo en Dekolonisatie Netwerk voormalig Nederlands-Indië hebben de handen ineengeslagen en organiseren aanstaande vrijdag om 19 uur een protest tegen het standbeeld van J.P. Coen op de Roode Steen. „Stop de genocide-verheerlijking”, is het devies.
Tuurlijk, maar iemand op een willekeurig internetforum spreekt niet live voor duizenden mensen (met een zekere autoriteitsfunctie) natuurlijk. Losstaand wat je van Zwarte Piet vind, een dergelijk verschil is niet te ontkennen en de uitspraak is simpelweg stupide en onhandig.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Zwarte piet op z’n bek trappen wauw wat erg. Ik heb hier op fok ergere dingen gelezen.
Liever een goed geďntegreerde kerel dan een beroepsklager en zeurpiet. Uiteindelijk integreren dit soort mensen ook veel beter in de samenleving dan de mensen die huilend langs de kant blijven staan.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maurice Bollet doet me een beetje denken aan een Indo die ik ken die altijd zo vreselijk slijmt bij blanke Nederlanders en zich continu moet bewijzen hoe Nederlands hij wel niet is, en zich daarbij niet schroomt om problemen van anderen weg te wuiven, af te doen als onzin of daarbij te doen alsof z’n neus bloed. Alles om maar een schouderklopje van een blanke Nederlander te krijgen.
Gelukkig zijn mijn Indische vrienden niet zo, die snappen dat je ook gediscrimineerd kan worden zonder dat je je perse in het “boevencircuit” bevind.
Beetje kortzichtig die Maurice Bollet. Lijkt wel op die kerel uit dat programma van Dennis van der Geest dat een aantal deelnemers een paar weken lang moesten zien te overleven als dakloze. Een van hen was er heilig van overtuigd dat armoede in Nederland niet bestaat en als je dakloos was had je het helemaal zelf gedaan. Vervolgens probeerde hij oliebollen bij een oliebollenkraam te krijgen door uit te leggen dat hij aan een tv programma meedeed![]()
Heeft er geen kaas van gegeten
Het schijnt dat de activiteitengroep “Aandacht voor Aandachtshoeren” ook mee doet.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
gloeiende, gloeiende. krijgen we ook een protest bij elk standbeeld?
https://www.noordhollands(...)hte-als-held-vereerd
[..]
gaan ze echt bij een standbeeld Black looters matter scanderen?
Liever normale mensen dan slijmballen en rechtse huilies die normale mensen aanvallen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:33 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Liever een goed geďntegreerde kerel dan een beroepsklager en zeurpiet. Uiteindelijk integreren dit soort mensen ook veel beter in de samenleving dan de mensen die huilend langs de kant blijven staan.
Zet er maar een groepje rechtse idioten tegenover, kunnen elkaar mooi in evenwicht houden.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
gloeiende, gloeiende. krijgen we ook een protest bij elk standbeeld?
https://www.noordhollands(...)hte-als-held-vereerd
[..]
gaan ze echt bij een standbeeld Black looters matter scanderen?
Maurice Bollet is normaler dan dat extreem-linkse tuig.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Liever normale mensen dan slijmballen en rechtse huilies die normale mensen aanvallen.
Erger dan onhandig is het niet. Wederom wordt de boel opgeblazen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:29 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar iemand op een willekeurig internetforum spreekt niet live voor duizenden mensen (met een zekere autoriteitsfunctie) natuurlijk. Losstaand wat je van Zwarte Piet vind, een dergelijk verschil is niet te ontkennen en de uitspraak is simpelweg stupide en onhandig.
Dus? Dan is het wél goed?quote:Op maandag 15 juni 2020 15:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Zwarte piet op z’n bek trappen wauw wat erg. Ik heb hier op fok ergere dingen gelezen.
Dat blijft een persoonlijke keuze natuurlijk. Er is schijnbaar een terechte reden om de uitspraak te zien als een oproep tot geweld onder mensen. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar om die groep dan feitelijk kleinerend toe te spreken heeft weinig zin natuurlijk. Op dit moment is er aangifte gedaan en wordt er gekeken of er sprake kan zijn van vervolging. Tot die tijd is er geen enkele waarheid hierbinnen. Michael van Zeijl is ook herhaaldelijk opgepakt voor onder andere Twitterberichten.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:36 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Erger dan onhandig is het niet. Wederom wordt de boel opgeblazen.
Maurice Bollet heeft er geen kaas van gegeten.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:36 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Maurice Bollet is normaler dan dat extreem-linkse tuig.
quote:Heb altijd al met vele Nederlandse vrienden opgetrokken en hechtte me niet zo aan Indo-groepjes. Nederlanders zijn lekker recht-veur zijn raap en je weet tenminste wat je er aan hebt! Oké, ze kunnen nogal lomp zijn en pinnig op hun geld maar dat neem je op de koop toe! Thuis koesterde ik de warmte-, liefde- en de high-sensiviteit van onze cultuur binnen het familiare Indische gezin. Als Nederlandse Indo kan ik persoonlijk alleen maar zeggen dat Nederlanders mij altijd hebben geaccepteerd en dat is ook volledig wederzijds. In dit land moet je gewoonweg werken, doelen stellen en iets van je leven maken. Als je dat laat zien ben je geaccepteerd en wordt je volledig omarmd. Ik geloof als dít je instelling is, van wélke kleur of vorm je ook bent, je volledig en volwaardig geaccepteerd wordt. Beland je in het circuit der boefjes, tjah dán wordt ook de blanke,- groene-, bruine -of gele- Nederlander gediscrimineerd en wat anders behandeld...
Wat dat je van pot verwijt de ketel. Janken om verbaal geweld terwijl je zelf nog een tikkeltje erger bent.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dus? Dan is het wél goed?
Wat dacht je van beide fout?
Het is allemaal zo pietluttig, janken om details. Dat doen de mensen die vingertje wijzen terwijl ze verbaal nog gewelddadiger zijn.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:39 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat blijft een persoonlijke keuze natuurlijk. Er is schijnbaar een terechte reden om de uitspraak te zien als een oproep tot geweld onder mensen. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar om die groep dan feitelijk kleinerend toe te spreken heeft weinig zin natuurlijk. Op dit moment is er aangifte gedaan en wordt er gekeken of er sprake kan zijn van vervolging. Tot die tijd is er geen enkele waarheid hierbinnen. Michael van Zeijl is ook herhaaldelijk opgepakt voor onder andere Twitterberichten.
Teveel moeite om te zeggen dat beide fout is? OK, duidelijk.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:40 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat dat je van pot verwijt de ketel. Janken om verbaal geweld terwijl je zelf nog een tikkeltje erger bent.
Nee. Dat zijn die mensen niet waard die alleen maar naar redenen zoeken om vingertje te wijzen om te kunnen zeggen “He did it”, zie je wel.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Teveel moeite om te zeggen dat beide fout is? OK, duidelijk.
Ik volg Akwasi al minimaal 8 jaar en hij had gewoon z'n smoel moeten houden. Ballen heeft hij ook al niet want hij schijt zeven kleuren stront. Mooi.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:44 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee. Dat zijn die mensen niet waard die alleen maar naar redenen zoeken om vingertje te wijzen om te kunnen zeggen “He did it”, zie je wel.
Tja, het lijkt erop dat men zelf ook niet goed weet wat nu precies institutioneel racisme is. In De Correspondent wordt het min of meer omschreven als een onbedoeld iets, wat inherent is aan een samenleving waarin de meerderheid blank is, waardoor niet-blanken nadelen ondervinden op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt en de huizenmarkt. Wit privilege is imho een andere manier om hetzelfde te zeggen.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Klopt en daarom is een gesprek ook belangrijk. Zonder wederzijds begrip heb je allebei gelijk.
[..]
Ik weet nou nog steeds niet:
a) wat men exact met institutioneel racisme bedoelt en
b) wat de maatregelen zijn die men wil nemen.
Dan wacht ik even met mijn oordeel tot het duidelijk is, maar let ondertussen wel op mijn taalgebruik en op mijn eigen vooroordelen.
[..]
Soms is een beetje provocatie nodig om de gewenste beweging te krijgen. De krakers die de situatie woningmarkt 1980 onder de aandacht brachten waren ook niet uitnodigend in hun 'relgebruik', maar hebben we verandering voor elkaar gekregen.
Mooi hij interesseert mij ook geen reet.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:47 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik volg Akwasi al minimaal 8 jaar en hij had gewoon z'n smoel moeten houden. Ballen heeft hij ook al niet want hij schijt zeven kleuren stront. Mooi.
Dat probleem zie je vaker voorbijkomen binnen dit soort subculturen. Concepten als 'witte fragiliteit', 'dekolonisatie van cultuur' of 'witte onschuld' zijn vrij definitieloos en hebben ook geen duidelijk antwoord of een coherente oplossing.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:48 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, het lijkt erop dat men zelf ook niet goed weet wat nu precies institutioneel racisme is. In De Correspondent wordt het min of meer omschreven als een onbedoeld iets, wat inherent is aan een samenleving waarin de meerderheid blank is, waardoor niet-blanken nadelen ondervinden op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt en de huizenmarkt. Wit privilege is imho een andere manier om hetzelfde te zeggen.
Ik kan er niet zoveel mee.
Dat heeft ie nergens gedaan. Hij heeft nergens zn woorden terug genomen of excuses gemaakt. Het word op truucjes zoals ''woordenkunstenaar'' gegooid, en ''je moet het niet letterlijk nemen, was een uiting van verzet''. Maar het kwaad is geschied, en blijft onverminderd bestaan. Anti-pieters zullen nu nog meer geneigd zijn om over te gaan op geweld, mensen die zich als een zwarte piet willen schminken zullen wel twee keer nadenken. En geheel om de verkeerde reden, uit angst ipv begrip.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
We leven in een samenleving waar men zichzelf continu moet bewijzen. Dus niet zo zeiken, maar gewoon participeren. Dan valt het wel mee dat ''racistische'' nederland.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:58 schreef Oceanier het volgende:
Maurice Bollet doet me een beetje denken aan een Indo die ik ken die altijd zo vreselijk slijmt bij blanke Nederlanders en zich continu moet bewijzen hoe Nederlands hij wel niet is
Mag er dus wel bij.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:06 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja in de OP heeft volgens mij niemand het over concentratiekampen.
Bewijzen voor wat?quote:Op maandag 15 juni 2020 16:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat heeft ie nergens gedaan. Hij heeft nergens zn woorden terug genomen of excuses gemaakt. Het word op truucjes zoals ''woordenkunstenaar'' gegooid, en ''je moet het niet letterlijk nemen, was een uiting van verzet''. Maar het kwaad is geschied, en blijft onverminderd bestaan. Anti-pieters zullen nu nog meer geneigd zijn om over te gaan op geweld, mensen die zich als een zwarte piet willen schminken zullen wel twee keer nadenken. En geheel om de verkeerde reden, uit angst ipv begrip.
Ontoelaatbaar.
[..]
We leven in een samenleving waar men zichzelf continu moet bewijzen. Dus niet zo zeiken, maar gewoon participeren. Dan valt het wel mee dat ''racistische'' nederland.
Minder minder minder.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Waarom. Zodat je die normale mensen uit de OP over 1 kam kan scheren samen met extremisten?quote:
Oproep tot geweldquote:Op maandag 15 juni 2020 16:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Minder minder minder.
Je praat nu een oproep tot geweld goed he. Ik hoop dat je dat weet.
Behalve goed naar de ander luisteren. Want ik herken er wel veel in; net als wit privilege. Dat is niet zeggen dat witte mensen het nooit zwaar hebben gehad, dat is zeggen dat ondanks dat je het zwaar hebt gehad, je het altijd +1 zwaarder zou hebben gehad, wanneer je een andere kleur hebt dan de norm.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:48 schreef OllieA het volgende:
Tja, het lijkt erop dat men zelf ook niet goed weet wat nu precies institutioneel racisme is. In De Correspondent wordt het min of meer omschreven als een onbedoeld iets, wat inherent is aan een samenleving waarin de meerderheid blank is, waardoor niet-blanken nadelen ondervinden op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt en de huizenmarkt. Wit privilege is imho een andere manier om hetzelfde te zeggen.
Ik kan er niet zoveel mee.
In de jaren 80 kregen de krakers een oplossing voor een groot aantal punten op de agenda. Niet voor alles, dat hoeft ook niet. Dat is mijn punt.quote:En over je laatste alinea: De krakersrellen lijken me niet zo'n goed voorbeeld, want de woningmarkt in Nederland zit nog steeds op slot, en de vastgoedheren zijn nog steeds corrupt.
Verder zou ik wat er op BLM-manifestaties wordt 'gespeeched' en wat er op spandoeken wordt meegedragen niet 'een beetje provocatie' noemen. In mijn ogen ligt men op ramkoers, en wil men geen dialoog, maar gelijk krijgen.
Een dommige strategie die eerder tot polarisatie dan tot herkenning leidt. Mensen die op rellen uit zijn spinnen er garen bij.
Die dikgedrukte zin ben ik het absoluut mee eens.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:03 schreef SpaceOddity het volgende:
Dat heeft ie nergens gedaan. Hij heeft nergens zn woorden terug genomen of excuses gemaakt. Het word op truucjes zoals ''woordenkunstenaar'' gegooid, en ''je moet het niet letterlijk nemen, was een uiting van verzet''. Maar het kwaad is geschied, en blijft onverminderd bestaan. Anti-pieters zullen nu nog meer geneigd zijn om over te gaan op geweld, mensen die zich als een zwarte piet willen schminken zullen wel twee keer nadenken. En geheel om de verkeerde reden, uit angst ipv begrip.
Ontoelaatbaar.
Dat je zelf moeite doet voor datgene wat je wil bereiken.quote:
Om aan te tonen dat er heel veel ''normale mensen'' zijn die extreme dingen uitkramen en geloven.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:17 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Waarom. Zodat je die normale mensen uit de OP over 1 kam kan scheren samen met extremisten?
Dat doe ik voor mezelf, niet om door andere mensen geaccepteerd te worden.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:21 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat je zelf moeite doet voor datgene wat je wil bereiken.
Dat is het ook. Daarbij is white privilege het echte racisme.quote:
Wanneer ben je dan een extremist?quote:Op maandag 15 juni 2020 16:22 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Om aan te tonen dat er heel veel ''normale mensen'' zijn die extreme dingen uitkramen en geloven.
Voor mij ook. Maar dan dient de ander eerst zn woorden terug te nemen, om de discussie weer op een acceptabel niveau te brengen zodat er een functioneel en constructief gesprek gevoerd kan worden, zonder ''woordenkunstenarij'' die alleen maar voor meer verwarring kunnen (zullen?) zorgen.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die dikgedrukte zin ben ik het absoluut mee eens.Maar dat betekent voor mij niet dat je (voor altijd) gediskwalificeerd bent om mee te praten, daar ben ik het niet mee eens.
Niet mee eens, gezien de opstootjes bij de sinterklaas vieringen van de laatste jaren, dit is olie op het vuur gooienquote:Op maandag 15 juni 2020 16:27 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee. Z’n uitspraak stel behalve wat emotie en onhandig niet veel voor.
Ja een emotionele toespraak, meer niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is het ook. Daarbij is white privilege het echte racisme.
Als Akwasi niks had gezegd ging men wel zoeken naar andere redenen om vingertje te wijzen.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Voor mij ook. Maar dan dient de ander eerst zn woorden terug te nemen, om de discussie weer op een acceptabel niveau te brengen zodat er een functioneel en constructief gesprek gevoerd kan worden, zonder ''woordenkunstenarij'' die alleen maar voor meer verwarring kunnen (zullen?) zorgen.
Akwasi heeft ervoor gezorgt dat we op het verkeerde gespreks spoor zitten. Dát, of hij heeft het gewoon aangetoond. In dat geval is het allemaal sowieso een kansloos verhaal, bij voorbaat al.
Je zult door andere mensen geaccepteerd moeten worden. Dit doe je door ergens je best voor te doen en oprecht te zijn.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:26 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat doe ik voor mezelf, niet om door andere mensen geaccepteerd te worden.
Als je die onzin in dat filmpje verkondigt en gelooft.quote:
Akwasi had zoveel andere dingen kunnen zeggen om zn punt te maken. Het is niet voor niets een ''woordenkunstenaar''.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:33 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Als Akwasi niks had gezegd ging men wel zoeken naar andere redenen om vingertje te wijzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |