Ja er zit ze zoveel dingen dwars. Op een gegeven moment zien ze door de bomen het bos niet meer en belanden ze in een tunnelvisie met als gevolg alleen nog maar een continue stroom van aanvallen en blinde woede. Normaal discussiëren heeft dan ook bijna geen zin meer.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:30 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Precies. Of "Jamaar de Islam is nog erger." ook weer zonder ironie, in de eigen 'verdediging' gewoon doorgaan met discriminerende opmerkingen.
Het zou hilarisch zijn, als het niet zo tenenkrommend was.
Zelfreflectie blijft lastig kennelijk.
Klopt, duidelijk uitgelegd. De mensen in de OP zijn normale mensen die iets naars hebben meegemaakt. Helemaal niks mis mee om dat te vertellen. Maar ze worden hier helemaal afgemaakt en geassocieerd met organisaties die niet eens relevant zijn in dit topic. Pure blinde woedequote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Wat er gebeurt is, naar mijn opinie en observatie, dat de focus zoals gewoonlijk weer eens ligt op de extremen die de toon voeren en vanuit die visie geargumenteerd wordt op mensen die wel gewoon normaal doen. Zoals in de OP, TS betrekt KOZP er steeds bij. Wat hebben die mensen in de OP met KOZP te maken?Terwijl TS knarsetandend zijn vingers iedere augustus weer gereed stoomt om zijn meningen te verkondigen (in gelukkig opmerkelijk correct Nederlands, chapeau) op het web, zijn de meeste mensen (van kleur) gewoon bezig met hun eigen leven.
Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen? Je schoondochter komt langs om zich voor te stellen en jij denkt aan Zwarte Piet in plaats van dat je gewoon je schoondochter probeert te leren kennen.![]()
Lekker blijven focussen op de extremen en daarmee alles afschuiven op ‘lange tenen’ en aanstellers.
Niveau hoor. Ziedend.
Je moet de media hierop aanspreken. Iedereen van welke afkomst ook zal te maken krijgen met ongemakken. Zelfs witten onder elkaar kunnen bizarre opmerkingen maken naar elkander toe.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Wat er gebeurt is, naar mijn opinie en observatie, dat de focus zoals gewoonlijk weer eens ligt op de extremen die de toon voeren en vanuit die visie geargumenteerd wordt op mensen die wel gewoon normaal doen. Zoals in de OP, TS betrekt KOZP er steeds bij. Wat hebben die mensen in de OP met KOZP te maken?Terwijl TS knarsetandend zijn vingers iedere augustus weer gereed stoomt om zijn meningen te verkondigen (in gelukkig opmerkelijk correct Nederlands, chapeau) op het web, zijn de meeste mensen (van kleur) gewoon bezig met hun eigen leven.
Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen? Je schoondochter komt langs om zich voor te stellen en jij denkt aan Zwarte Piet in plaats van dat je gewoon je schoondochter probeert te leren kennen.![]()
Lekker blijven focussen op de extremen en daarmee alles afschuiven op ‘lange tenen’ en aanstellers.
Niveau hoor. Ziedend.
quote:"Je bedoelingen kunnen nog zo goed zijn, maar neem niet het voortouw in een strijd die niet jouw strijd is."
Uiteindelijk ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je gedragquote:Op maandag 15 juni 2020 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet de media hierop aanspreken. Iedereen van welke afkomst ook zal te maken krijgen met ongemakken. Zelfs witten onder elkaar kunnen bizarre opmerkingen maken naar elkander toe.
Iedereen die een partner heeft zal ooit te maken hebben gehad met de vraag van schoonouders, wat voor een opleiding heb je gehad, wat voor een werk doe je of wat verdien je. Het is een standaard riedeltje. Want ja, er zijn schoonouders die hun dochter liever niet zien met een laag opgeleide tokkie.
Blijkbaar voelden die ouders het goed aan want alleen de vraag bleek al goed voor een familie ruzie. Ik zou ook niet zitten wachten op een schoondochter die aan blm protesten meedoet. Lijken me nou niet de meest gezellige mensenquote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Wat er gebeurt is, naar mijn opinie en observatie, dat de focus zoals gewoonlijk weer eens ligt op de extremen die de toon voeren en vanuit die visie geargumenteerd wordt op mensen die wel gewoon normaal doen. Zoals in de OP, TS betrekt KOZP er steeds bij. Wat hebben die mensen in de OP met KOZP te maken?Terwijl TS knarsetandend zijn vingers iedere augustus weer gereed stoomt om zijn meningen te verkondigen (in gelukkig opmerkelijk correct Nederlands, chapeau) op het web, zijn de meeste mensen (van kleur) gewoon bezig met hun eigen leven.
Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen? Je schoondochter komt langs om zich voor te stellen en jij denkt aan Zwarte Piet in plaats van dat je gewoon je schoondochter probeert te leren kennen.![]()
Lekker blijven focussen op de extremen en daarmee alles afschuiven op ‘lange tenen’ en aanstellers.
Niveau hoor. Ziedend.
Haha je draait het om. Zwarten zijn zo gefocust op kleur dat ze zwarte piet racistisch vinden. Blanken hebben daar tientallen jaren dat het feest gevierd wordt nooit bij stil gestaan. Ja sinterklaas is wit en zwarte piet is zwart... dus??quote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen?
Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha je draait het om. Zwarten zijn zo gefocust op kleur dat ze zwarte piet racistisch vinden. Blanken hebben tientallen jaren dat het feest gevierd wordt nooit bij stil gestaan. Ja sinterklaas is wit en zwarte piet is zwart... dus??
quote:Op maandag 15 juni 2020 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet de media hierop aanspreken. Iedereen van welke afkomst ook zal te maken krijgen met ongemakken. Zelfs witten onder elkaar kunnen bizarre opmerkingen maken naar elkander toe.
Iedereen die een partner heeft zal ooit te maken hebben gehad met de vraag van schoonouders, wat voor een opleiding heb je gehad, wat voor een werk doe je of wat verdien je. Het is een standaard riedeltje. Want ja, er zijn schoonouders die hun dochter liever niet zien met een laag opgeleide tokkie.
Alleen al op fok moet je eens kijken hoe er over vmbo leerlingen word gesproken. Dan maakt afkomst of kleur niet eens iets uit.
Iets in deze strekking wilde ik ook reageren. Als iemand media leidend laat zijn voor zijn/ haar gedrag, zegt dat ook wel wat over iemand.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:46 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je gedrag
Dat jij een omgevingsbewustzijn van een dropveter hebt, betekent niet dat het niet aan jou kan liggen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:
Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.
Tot quincy gario zijn belachelijke podium kreeg.
Ah daar komt die blinde woede dus vandaan. We hebbe de bronquote:Op maandag 15 juni 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.
Tot quincy gario zijn belachelijke podium kreeg.
Ja zeg, stel je voor dat iemand het gore lef heeft om, als enige tegen meerderen, voor zichzelf op te komen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Blijkbaar voelden die ouders het goed aan want alleen de vraag bleek al goed voor een familie ruzie. Ik zou ook niet zitten wachten op een schoondochter die aan blm protesten meedoet. Lijken me nou niet de meest gezellige mensen
Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:17 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. De echte jankers zijn de mensen die een probleem waar ze niks mee te maken hebben bagatelliseren. Bemoeials zijn het
Word jij persoonlijk jarenlang uitgemaakt voor racist dan door mensen? Of word je gewoon ziedend om een paar mensen op televisie?quote:Op maandag 15 juni 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
Onderschat de macht van de media niet. Zo denkt bijna elke Rus dat MH17 een Oekraïense daad was en Rusland geen enkele blaam treft. .quote:Op maandag 15 juni 2020 11:52 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
[..]
Iets in deze strekking wilde ik ook reageren. Als iemand media leidend laat zijn voor zijn/ haar gedrag, zegt dat ook wel wat over iemand.
Zijn vaak ook wel de mensen die ‘dE mEdIa iS De GroTe bOosDoeNer’ maar vervolgens wel alles even klakkeloos aannemen wat wel weer in hun straatje past en woedend worden om wat de media waar ze op afgeven ze voorschotelt.
Vervang het woord marocjes voor tokkies en het is allemaal toegestaan.quote:Op maandag 15 juni 2020 00:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Heb jij ENIG idee hoe verdomd vaak die kut-marocjes verantwoordelijk zijn voor trammelant in de tent? Dat die klootzakken worden geweigerd bij de deur is gewoon slim zaken doen. OF die klootzakken komen binnen en binnen no-time laten alle vrouwen (en het gros van de andere mannen) jouw zaak voortaan links liggen, OF je weigert die ratten.
De reden waarom iedereen een hekel heeft aan die klote Marokkanen heeft NIETS met hun pigmentgehalte te maken, maar ALLES met hun GEDRAG! Zolang die kuthoeren het weigeren om hun ratten ook maar iets van een opvoeding met normale normen en waarden mee te geven, blijft dit soort "racisme" bestaan en imo volkomen terecht. Die achterlijke barbaarse berbercultuur hoort hier niet thuis en daarmee vergeleken is de Nederlandse cultuur is veruit superieur en beschaafd (en dat wil echt wel wat zeggen!).
Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
'niks aan Zwarte Piet mag meer herinneren aan de slavernij periode'quote:Op maandag 15 juni 2020 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelfs nu leg ik geen link tussen Zwarte piet en mensen met donkere huidskleur.
ik zie slechts dat Naomi Pieter van KOZP de oorbellen van Zwarte piet draagt.
[ afbeelding ]
En dat is weer een aparte discussie, de media weet de boel goed op te hitsen.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:01 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.
Lastig hè om dingen in context te zien?quote:Op maandag 15 juni 2020 12:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'niks aan Zwarte Piet mag meer herinneren aan de slavernij periode'
maar wel zelf dragen natuurlijk.... Zelfs een neusring.
Doe het zelf dan ook niet.
Juist. Naomi Pieter bepaald hoe de rest zich moeten gedragen. En niet andersom.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Lastig hè om dingen in context te zien?
Ik ben in iedergeval nog nooit uitgemaakt voor racist. Hoogstens een paar keer op mijn werk, maar och dat zijn wat hangjongeren. Daar heb ik minder moeite mee. Dat zie ik dan nog als baldadigheid en niet als een vorm van racisme. Het is meer een kort lontje dat wel toeneemt in de maatschappij.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:58 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Word jij persoonlijk jarenlang uitgemaakt voor racist dan door mensen? Of word je gewoon ziedend om een paar mensen op televisie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |