abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193637947
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Precies. Of "Jamaar de Islam is nog erger." ook weer zonder ironie, in de eigen 'verdediging' gewoon doorgaan met discriminerende opmerkingen.
Het zou hilarisch zijn, als het niet zo tenenkrommend was.

Zelfreflectie blijft lastig kennelijk.
Ja er zit ze zoveel dingen dwars. Op een gegeven moment zien ze door de bomen het bos niet meer en belanden ze in een tunnelvisie met als gevolg alleen nog maar een continue stroom van aanvallen en blinde woede. Normaal discussiëren heeft dan ook bijna geen zin meer.
West-Melanesia
pi_193637995
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Wat er gebeurt is, naar mijn opinie en observatie, dat de focus zoals gewoonlijk weer eens ligt op de extremen die de toon voeren en vanuit die visie geargumenteerd wordt op mensen die wel gewoon normaal doen. Zoals in de OP, TS betrekt KOZP er steeds bij. Wat hebben die mensen in de OP met KOZP te maken? :') Terwijl TS knarsetandend zijn vingers iedere augustus weer gereed stoomt om zijn meningen te verkondigen (in gelukkig opmerkelijk correct Nederlands, chapeau) op het web, zijn de meeste mensen (van kleur) gewoon bezig met hun eigen leven.

Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen? Je schoondochter komt langs om zich voor te stellen en jij denkt aan Zwarte Piet in plaats van dat je gewoon je schoondochter probeert te leren kennen. :|W

Lekker blijven focussen op de extremen en daarmee alles afschuiven op ‘lange tenen’ en aanstellers.

Niveau hoor. Ziedend.
Klopt, duidelijk uitgelegd. De mensen in de OP zijn normale mensen die iets naars hebben meegemaakt. Helemaal niks mis mee om dat te vertellen. Maar ze worden hier helemaal afgemaakt en geassocieerd met organisaties die niet eens relevant zijn in dit topic. Pure blinde woede
West-Melanesia
pi_193638013
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Wat er gebeurt is, naar mijn opinie en observatie, dat de focus zoals gewoonlijk weer eens ligt op de extremen die de toon voeren en vanuit die visie geargumenteerd wordt op mensen die wel gewoon normaal doen. Zoals in de OP, TS betrekt KOZP er steeds bij. Wat hebben die mensen in de OP met KOZP te maken? :') Terwijl TS knarsetandend zijn vingers iedere augustus weer gereed stoomt om zijn meningen te verkondigen (in gelukkig opmerkelijk correct Nederlands, chapeau) op het web, zijn de meeste mensen (van kleur) gewoon bezig met hun eigen leven.

Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen? Je schoondochter komt langs om zich voor te stellen en jij denkt aan Zwarte Piet in plaats van dat je gewoon je schoondochter probeert te leren kennen. :|W

Lekker blijven focussen op de extremen en daarmee alles afschuiven op ‘lange tenen’ en aanstellers.

Niveau hoor. Ziedend.
Je moet de media hierop aanspreken. Iedereen van welke afkomst ook zal te maken krijgen met ongemakken. Zelfs witten onder elkaar kunnen bizarre opmerkingen maken naar elkander toe.

Iedereen die een partner heeft zal ooit te maken hebben gehad met de vraag van schoonouders, wat voor een opleiding heb je gehad, wat voor een werk doe je of wat verdien je. Het is een standaard riedeltje. Want ja, er zijn schoonouders die hun dochter liever niet zien met een laag opgeleide tokkie.

Alleen al op fok moet je eens kijken hoe er over vmbo leerlingen word gesproken. Dan maakt afkomst of kleur niet eens iets uit.
pi_193638025
TS kan er niets aan doen dat er op elk BLM feest een soort fatwa naar Zwarte piet wordt uitgesproken. De organisatie achter de BLM feesten zijn telkens die figuren die in talkshows zitten en bestwel vreemde taal uit slaan. En denk maar niet dat je zelf op eigen initiatief een BLM feest mag organiseren want dat slaat die bekende heren tegen het zere been.
je bent als serieuze demonstrant gewoon een figurant van die beroepsdemonstranten die weer een leuke subsidie in het vooruitzicht hebben.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ar-nog-niet-doorgaat

quote:
"Je bedoelingen kunnen nog zo goed zijn, maar neem niet het voortouw in een strijd die niet jouw strijd is."
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193638027
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je moet de media hierop aanspreken. Iedereen van welke afkomst ook zal te maken krijgen met ongemakken. Zelfs witten onder elkaar kunnen bizarre opmerkingen maken naar elkander toe.

Iedereen die een partner heeft zal ooit te maken hebben gehad met de vraag van schoonouders, wat voor een opleiding heb je gehad, wat voor een werk doe je of wat verdien je. Het is een standaard riedeltje. Want ja, er zijn schoonouders die hun dochter liever niet zien met een laag opgeleide tokkie.
Uiteindelijk ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je gedrag
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 11:47:41 #156
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193638037
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Wat er gebeurt is, naar mijn opinie en observatie, dat de focus zoals gewoonlijk weer eens ligt op de extremen die de toon voeren en vanuit die visie geargumenteerd wordt op mensen die wel gewoon normaal doen. Zoals in de OP, TS betrekt KOZP er steeds bij. Wat hebben die mensen in de OP met KOZP te maken? :') Terwijl TS knarsetandend zijn vingers iedere augustus weer gereed stoomt om zijn meningen te verkondigen (in gelukkig opmerkelijk correct Nederlands, chapeau) op het web, zijn de meeste mensen (van kleur) gewoon bezig met hun eigen leven.

Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen? Je schoondochter komt langs om zich voor te stellen en jij denkt aan Zwarte Piet in plaats van dat je gewoon je schoondochter probeert te leren kennen. :|W

Lekker blijven focussen op de extremen en daarmee alles afschuiven op ‘lange tenen’ en aanstellers.

Niveau hoor. Ziedend.
Blijkbaar voelden die ouders het goed aan want alleen de vraag bleek al goed voor een familie ruzie. Ik zou ook niet zitten wachten op een schoondochter die aan blm protesten meedoet. Lijken me nou niet de meest gezellige mensen
pi_193638051
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:

Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen?
Haha je draait het om. Zwarten zijn zo gefocust op kleur dat ze zwarte piet racistisch vinden. Blanken hebben daar tientallen jaren dat het feest gevierd wordt nooit bij stil gestaan. Ja sinterklaas is wit en zwarte piet is zwart... dus??
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 juni 2020 @ 11:51:19 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193638077
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Haha je draait het om. Zwarten zijn zo gefocust op kleur dat ze zwarte piet racistisch vinden. Blanken hebben tientallen jaren dat het feest gevierd wordt nooit bij stil gestaan. Ja sinterklaas is wit en zwarte piet is zwart... dus??
Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.
Tot quincy gario zijn belachelijke podium kreeg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193638089
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je moet de media hierop aanspreken. Iedereen van welke afkomst ook zal te maken krijgen met ongemakken. Zelfs witten onder elkaar kunnen bizarre opmerkingen maken naar elkander toe.

Iedereen die een partner heeft zal ooit te maken hebben gehad met de vraag van schoonouders, wat voor een opleiding heb je gehad, wat voor een werk doe je of wat verdien je. Het is een standaard riedeltje. Want ja, er zijn schoonouders die hun dochter liever niet zien met een laag opgeleide tokkie.

Alleen al op fok moet je eens kijken hoe er over vmbo leerlingen word gesproken. Dan maakt afkomst of kleur niet eens iets uit.
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:46 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Uiteindelijk ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je gedrag
Iets in deze strekking wilde ik ook reageren. Als iemand media leidend laat zijn voor zijn/ haar gedrag, zegt dat ook wel wat over iemand.

Zijn vaak ook wel de mensen die ‘dE mEdIa iS De GroTe bOosDoeNer’ maar vervolgens wel alles even klakkeloos aannemen wat wel weer in hun straatje past en woedend worden om wat de media waar ze op afgeven ze voorschotelt.
  maandag 15 juni 2020 @ 11:53:50 #160
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193638112
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:
Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.
Tot quincy gario zijn belachelijke podium kreeg.
Dat jij een omgevingsbewustzijn van een dropveter hebt, betekent niet dat het niet aan jou kan liggen. :D

Hoewel je er voor de rechtbank misschien strafvermindering voor krijgt. Wanneer je klinisch aan kunt tonen dat het voortvloeit uit andere beperkingen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193638121
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.
Tot quincy gario zijn belachelijke podium kreeg.
Ah daar komt die blinde woede dus vandaan. We hebbe de bron
West-Melanesia
pi_193638122
zelfs nu leg ik geen link tussen Zwarte piet en mensen met donkere huidskleur.

ik zie slechts dat Naomi Pieter van KOZP de oorbellen van Zwarte piet draagt.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193638153
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Blijkbaar voelden die ouders het goed aan want alleen de vraag bleek al goed voor een familie ruzie. Ik zou ook niet zitten wachten op een schoondochter die aan blm protesten meedoet. Lijken me nou niet de meest gezellige mensen
Ja zeg, stel je voor dat iemand het gore lef heeft om, als enige tegen meerderen, voor zichzelf op te komen.

Eerst word je in je eentje zonder je vriend erbij in een ongemakkelijke en ongepaste positie voor het blok gezet, en dan moet je ook nog gaan ja-knikken?

Dus niet degenen die zo’n totaal irrelevant onderwerp aansnijden, maar degene die in de hoek staat is het probleem?

Juist ja.
  maandag 15 juni 2020 @ 11:57:06 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193638162
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. De echte jankers zijn de mensen die een probleem waar ze niks mee te maken hebben bagatelliseren. Bemoeials zijn het
Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193638176
er is wel veel negatieve energie in dit hele gebeuren.
komen er ook weleens positieve dingen uit?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193638187
Blijf het jammer vinden dat er zoveel aandacht naar toe gaat.

De kans dat de gemiddelde blanke die je ziet lopen en leven hier in Nederland (sowieso wereldwijd) dat diegene ook maar iets te maken heeft gehad (qua ver verleden) wat betreft slavernij, is heel heel heel wat kleiner dan de gemiddelde neger die hier in ieder geval in Nederland, rondlopen.

Je hebt hier immers nogal wat Eritreeërs, Somaliërs, Ghanezen, Marokkanen maar ook Turken (Ottomaans Rijk), rondlopen.

Allemaal bolwerken geweest van de slavenhandel.

Ga daar maar klagen en/of hoogstens bij de leden van het koningshuis of andere afstammelingen van adel.

Maar ja, deze feiten, deze geschiedkundige kennis, kun je simpelweg niet eens overleggen of vertellen bij dat soort bijeenkomsten of bijv. online bij bepaalde discussies.
Men wil het niet horen, men wil het niet weten, nee, iedere blanke is schuldig en met name aan "white privilege".. de ware racisten kennen zichzelf niet.
pi_193638188
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
Word jij persoonlijk jarenlang uitgemaakt voor racist dan door mensen? Of word je gewoon ziedend om een paar mensen op televisie?
  maandag 15 juni 2020 @ 11:59:35 #168
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193638194
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:52 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

[..]

Iets in deze strekking wilde ik ook reageren. Als iemand media leidend laat zijn voor zijn/ haar gedrag, zegt dat ook wel wat over iemand.

Zijn vaak ook wel de mensen die ‘dE mEdIa iS De GroTe bOosDoeNer’ maar vervolgens wel alles even klakkeloos aannemen wat wel weer in hun straatje past en woedend worden om wat de media waar ze op afgeven ze voorschotelt.
Onderschat de macht van de media niet. Zo denkt bijna elke Rus dat MH17 een Oekraïense daad was en Rusland geen enkele blaam treft. .
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:00:46 #169
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193638209
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 00:19 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Heb jij ENIG idee hoe verdomd vaak die kut-marocjes verantwoordelijk zijn voor trammelant in de tent? Dat die klootzakken worden geweigerd bij de deur is gewoon slim zaken doen. OF die klootzakken komen binnen en binnen no-time laten alle vrouwen (en het gros van de andere mannen) jouw zaak voortaan links liggen, OF je weigert die ratten.

De reden waarom iedereen een hekel heeft aan die klote Marokkanen heeft NIETS met hun pigmentgehalte te maken, maar ALLES met hun GEDRAG! Zolang die kuthoeren het weigeren om hun ratten ook maar iets van een opvoeding met normale normen en waarden mee te geven, blijft dit soort "racisme" bestaan en imo volkomen terecht. Die achterlijke barbaarse berbercultuur hoort hier niet thuis en daarmee vergeleken is de Nederlandse cultuur is veruit superieur en beschaafd (en dat wil echt wel wat zeggen!).
Vervang het woord marocjes voor tokkies en het is allemaal toegestaan.

En als het binnenlaten van dat spul ieder weekend tot hetzelfde beeld leidt, ben je er wel klaar mee. Niks discriminatie, gewoon ervaring. Geen huidskleur/uiterlijk/afkomst gelul, maar gewoon gedrag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193638212
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 12:03:25 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193638237
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelfs nu leg ik geen link tussen Zwarte piet en mensen met donkere huidskleur.

ik zie slechts dat Naomi Pieter van KOZP de oorbellen van Zwarte piet draagt.

[ afbeelding ]
'niks aan Zwarte Piet mag meer herinneren aan de slavernij periode'

maar wel zelf dragen natuurlijk.... Zelfs een neusring.

Doe het zelf dan ook niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193638246
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.
En dat is weer een aparte discussie, de media weet de boel goed op te hitsen.

Maar hij kan zich prima aangesproken voelen, er worden immers nogal wat beschuldigingen en verwijten, via de media ja als medium, richting blanken gegooid en eigenlijk richting het hele land.
pi_193638249
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'niks aan Zwarte Piet mag meer herinneren aan de slavernij periode'

maar wel zelf dragen natuurlijk.... Zelfs een neusring.

Doe het zelf dan ook niet.
Lastig hè om dingen in context te zien?
pi_193638270
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Lastig hè om dingen in context te zien?
Juist. Naomi Pieter bepaald hoe de rest zich moeten gedragen. En niet andersom.
Die neusring is een symbool voor wie ze is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193638284
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:58 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Word jij persoonlijk jarenlang uitgemaakt voor racist dan door mensen? Of word je gewoon ziedend om een paar mensen op televisie?
Ik ben in iedergeval nog nooit uitgemaakt voor racist. Hoogstens een paar keer op mijn werk, maar och dat zijn wat hangjongeren. Daar heb ik minder moeite mee. Dat zie ik dan nog als baldadigheid en niet als een vorm van racisme. Het is meer een kort lontje dat wel toeneemt in de maatschappij.

De media blaast het allemaal op. In de VS is het natuurlijk wel een ander verhaal. Ik zit uiteraard niet te wachten op een hype die uit de hand loopt. In de zin van meer polarisatie. Het zijn de extremen die te veel aandacht krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')