abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193638121
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.
Tot quincy gario zijn belachelijke podium kreeg.
Ah daar komt die blinde woede dus vandaan. We hebbe de bron
West-Melanesia
pi_193638122
zelfs nu leg ik geen link tussen Zwarte piet en mensen met donkere huidskleur.

ik zie slechts dat Naomi Pieter van KOZP de oorbellen van Zwarte piet draagt.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193638153
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Blijkbaar voelden die ouders het goed aan want alleen de vraag bleek al goed voor een familie ruzie. Ik zou ook niet zitten wachten op een schoondochter die aan blm protesten meedoet. Lijken me nou niet de meest gezellige mensen
Ja zeg, stel je voor dat iemand het gore lef heeft om, als enige tegen meerderen, voor zichzelf op te komen.

Eerst word je in je eentje zonder je vriend erbij in een ongemakkelijke en ongepaste positie voor het blok gezet, en dan moet je ook nog gaan ja-knikken?

Dus niet degenen die zo’n totaal irrelevant onderwerp aansnijden, maar degene die in de hoek staat is het probleem?

Juist ja.
  maandag 15 juni 2020 @ 11:57:06 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193638162
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. De echte jankers zijn de mensen die een probleem waar ze niks mee te maken hebben bagatelliseren. Bemoeials zijn het
Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193638176
er is wel veel negatieve energie in dit hele gebeuren.
komen er ook weleens positieve dingen uit?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193638187
Blijf het jammer vinden dat er zoveel aandacht naar toe gaat.

De kans dat de gemiddelde blanke die je ziet lopen en leven hier in Nederland (sowieso wereldwijd) dat diegene ook maar iets te maken heeft gehad (qua ver verleden) wat betreft slavernij, is heel heel heel wat kleiner dan de gemiddelde neger die hier in ieder geval in Nederland, rondlopen.

Je hebt hier immers nogal wat Eritreeërs, Somaliërs, Ghanezen, Marokkanen maar ook Turken (Ottomaans Rijk), rondlopen.

Allemaal bolwerken geweest van de slavenhandel.

Ga daar maar klagen en/of hoogstens bij de leden van het koningshuis of andere afstammelingen van adel.

Maar ja, deze feiten, deze geschiedkundige kennis, kun je simpelweg niet eens overleggen of vertellen bij dat soort bijeenkomsten of bijv. online bij bepaalde discussies.
Men wil het niet horen, men wil het niet weten, nee, iedere blanke is schuldig en met name aan "white privilege".. de ware racisten kennen zichzelf niet.
pi_193638188
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
Word jij persoonlijk jarenlang uitgemaakt voor racist dan door mensen? Of word je gewoon ziedend om een paar mensen op televisie?
  maandag 15 juni 2020 @ 11:59:35 #168
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193638194
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:52 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

[..]

Iets in deze strekking wilde ik ook reageren. Als iemand media leidend laat zijn voor zijn/ haar gedrag, zegt dat ook wel wat over iemand.

Zijn vaak ook wel de mensen die ‘dE mEdIa iS De GroTe bOosDoeNer’ maar vervolgens wel alles even klakkeloos aannemen wat wel weer in hun straatje past en woedend worden om wat de media waar ze op afgeven ze voorschotelt.
Onderschat de macht van de media niet. Zo denkt bijna elke Rus dat MH17 een Oekraïense daad was en Rusland geen enkele blaam treft. .
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:00:46 #169
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193638209
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 00:19 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Heb jij ENIG idee hoe verdomd vaak die kut-marocjes verantwoordelijk zijn voor trammelant in de tent? Dat die klootzakken worden geweigerd bij de deur is gewoon slim zaken doen. OF die klootzakken komen binnen en binnen no-time laten alle vrouwen (en het gros van de andere mannen) jouw zaak voortaan links liggen, OF je weigert die ratten.

De reden waarom iedereen een hekel heeft aan die klote Marokkanen heeft NIETS met hun pigmentgehalte te maken, maar ALLES met hun GEDRAG! Zolang die kuthoeren het weigeren om hun ratten ook maar iets van een opvoeding met normale normen en waarden mee te geven, blijft dit soort "racisme" bestaan en imo volkomen terecht. Die achterlijke barbaarse berbercultuur hoort hier niet thuis en daarmee vergeleken is de Nederlandse cultuur is veruit superieur en beschaafd (en dat wil echt wel wat zeggen!).
Vervang het woord marocjes voor tokkies en het is allemaal toegestaan.

En als het binnenlaten van dat spul ieder weekend tot hetzelfde beeld leidt, ben je er wel klaar mee. Niks discriminatie, gewoon ervaring. Geen huidskleur/uiterlijk/afkomst gelul, maar gewoon gedrag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193638212
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 12:03:25 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193638237
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelfs nu leg ik geen link tussen Zwarte piet en mensen met donkere huidskleur.

ik zie slechts dat Naomi Pieter van KOZP de oorbellen van Zwarte piet draagt.

[ afbeelding ]
'niks aan Zwarte Piet mag meer herinneren aan de slavernij periode'

maar wel zelf dragen natuurlijk.... Zelfs een neusring.

Doe het zelf dan ook niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193638246
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.
En dat is weer een aparte discussie, de media weet de boel goed op te hitsen.

Maar hij kan zich prima aangesproken voelen, er worden immers nogal wat beschuldigingen en verwijten, via de media ja als medium, richting blanken gegooid en eigenlijk richting het hele land.
pi_193638249
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'niks aan Zwarte Piet mag meer herinneren aan de slavernij periode'

maar wel zelf dragen natuurlijk.... Zelfs een neusring.

Doe het zelf dan ook niet.
Lastig hè om dingen in context te zien?
pi_193638270
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Lastig hè om dingen in context te zien?
Juist. Naomi Pieter bepaald hoe de rest zich moeten gedragen. En niet andersom.
Die neusring is een symbool voor wie ze is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193638284
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:58 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Word jij persoonlijk jarenlang uitgemaakt voor racist dan door mensen? Of word je gewoon ziedend om een paar mensen op televisie?
Ik ben in iedergeval nog nooit uitgemaakt voor racist. Hoogstens een paar keer op mijn werk, maar och dat zijn wat hangjongeren. Daar heb ik minder moeite mee. Dat zie ik dan nog als baldadigheid en niet als een vorm van racisme. Het is meer een kort lontje dat wel toeneemt in de maatschappij.

De media blaast het allemaal op. In de VS is het natuurlijk wel een ander verhaal. Ik zit uiteraard niet te wachten op een hype die uit de hand loopt. In de zin van meer polarisatie. Het zijn de extremen die te veel aandacht krijgen.
pi_193638296
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Juist. Naomi Pieter bepaald hoe de rest zich moeten gedragen. En niet andersom.
Die neusring is een symbool voor haar identiteit.
Een neusring in vrije tijd als eigentijdse versiering is gewoon lichaamsversieringversiering.

Ga je in een Zwarte Pietenpak lopen dan refereert het aan iets anders. Maargoed, het gaat weer over Zwarte Piet en niet over extremen in het algemeen.

Ik ga weg want hier valt geen verstand meer bij te brengen met al die triggers en niet relevante details. Het is 1 grote aanval op zwarten en nul zelfreflectie of kijken naar de figuren zoals bijvoorbeeld de schoonouders. Daar wordt lekker niet op gereageerd en als het wel zo is wordt het zwaar onaangepaste gedrag goedgepraat. :s)
pi_193638305
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En dat is weer een aparte discussie, de media weet de boel goed op te hitsen.

Maar hij kan zich prima aangesproken voelen, er worden immers nogal wat beschuldigingen en verwijten, via de media ja als medium, richting blanken gegooid en eigenlijk richting het hele land.
Dat is natuurlijk geen geldig argument om te janken en mensen aan te vallen die een nare situatie hebben meegemaakt. Kan wel, maar dat is natuurlijk erg triest :')
West-Melanesia
pi_193638326
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:56 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Ja zeg, stel je voor dat iemand het gore lef heeft om, als enige tegen meerderen, voor zichzelf op te komen.

Eerst word je in je eentje zonder je vriend erbij in een ongemakkelijke en ongepaste positie voor het blok gezet, en dan moet je ook nog gaan ja-knikken?

Dus niet degenen die zo’n totaal irrelevant onderwerp aansnijden, maar degene die in de hoek staat is het probleem?

Juist ja.
Reageer hier eens op dan lieve mensen. Ik sta te popelen om reacties die uitleggen waarom zij het probleem is en niet de schoonouders.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:10:35 #179
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193638328
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:56 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Ja zeg, stel je voor dat iemand het gore lef heeft om, als enige tegen meerderen, voor zichzelf op te komen.

Eerst word je in je eentje zonder je vriend erbij in een ongemakkelijke en ongepaste positie voor het blok gezet, en dan moet je ook nog gaan ja-knikken?

Dus niet degenen die zo’n totaal irrelevant onderwerp aansnijden, maar degene die in de hoek staat is het probleem?

Juist ja.
Ik denk dat er heel veel vreemde vragen door ouders aan vrienden/vriendinnen worden gesteld bij een eerste bezoek. Ik denk ook dat er heel veel zonen en dochters met plaatsvervangende schaamte voor het gedrag van hun ouders zijn bij zulke eerste bezoeken. Alleen gaan al die mensen niet doen alsof ze er iets verschrikkelijks is gebeurd en er voor demonstreren met lui die beweren dat ze systematisch onderdrukt worden in Nederland
Ik denk dat in dit geval de ouders het goed deden inschatten en bij deze meid de sluimerende slachtofferrol blootlegden
pi_193638332
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Lastig hè om dingen in context te zien?
Oh vertel mij wat, hij en context :') Hij haalt alles door elkaar en gaat van hak naar tak en begint dan weer opnieuw.
West-Melanesia
pi_193638351
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik denk dat er heel veel vreemde vragen door ouders aan vrienden/vriendinnen worden gesteld bij een eerste bezoek. Ik denk ook dat er heel veel zonen en dochters met plaatsvervangende schaamte voor het gedrag van hun ouders zijn bij zulke eerste bezoeken. Alleen gaan al die mensen niet doen alsof ze er iets verschrikkelijks is gebeurd en er voor demonstreren met lui die beweren dat ze systematisch onderdrukt worden in Nederland
Ik denk dat in dit geval de ouders het goed deden inschatten en bij deze meid de sluimerende slachtofferrol blootlegden
Nee. Natuurlijk niet. Je gaat toch niet wachten tot je zoon weg is om zijn vriendinnetje vervolgens uit te horen over zwarte piet.
West-Melanesia
pi_193638356
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik denk dat in dit geval de ouders het goed deden inschatten en bij deze meid de sluimerende slachtofferrol blootlegden
Bedankt. Je begon goed maar zodra je hiermee afsluit is de hele alinea ervoor saus.
pi_193638382
Dus als het andersom gebeurt, en een witte jongen komt bij een zwarte familie en ze vragen daar naar zijn mening over Zwarte Piet en hij reageert daar aangevallen op, dan ligt het ook aan de slachtofferrol toch van de zwarten en is de jongen oh zo zielig. Toch?

Ik sluit mijn aanwezigheid in dit topic af met de wijze woorden; Reflecteren kun je leren.

Gegroet medelanders.
pi_193638423
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:15 schreef 00wildchild het volgende:
Dus als het andersom gebeurt, en een witte jongen komt bij een zwarte familie en ze vragen daar naar zijn mening over Zwarte Piet en hij reageert daar aangevallen op, dan ligt het ook aan de slachtofferrol toch van de zwarten en is de jongen oh zo zielig. Toch?

Ik sluit mijn aanwezigheid in dit topic af met de wijze woorden; Reflecteren kun je leren.

Gegroet medelanders.
Spijker/kop, peace out.
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 12:19:39 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193638431
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.
_O-
Ik voel me onterecht aangesproken? Jahoor.. Ik ben voorstander van Zwarte Piet en de NL cultuur en afkomst. Ik ben voorstander van alles te laten staan uit de Gouden Eeuw periode. Omdat het gewoon bij de geschiedenis hoort. Voorstander om het te laten staan, net zoals opper kraker en gl-amsterdam voorzitter. Maar dat doet er even niet toe natuurlijk.

Dan ben ik volgens de schreeuwlelijken van blm/kozp een racist. En dat wordt jarenlang al gebezigd door die groepjes die overal en bij alles een podium krijgen. Immers is 'ZP racisme' volgens die gasten.

Op dit moment heeft de media inderdaad een grote vinger in de pap met manipulatie. Dat klopt. De dood van een gewelddadige junk die met vals geld wilde betalen en niet naar de politie wilde luisteren, is door de media inderdaad opgepompt tot een protest- en vandalismegolf waar mensen vaak niet eens weten waarom ze iets stuk willen hebben, zie ook de bekladding van het beeld van Piet Hein door helden van nooit, die er gewoon naast zaten.

Maar natuurlijk, ik ben blank dus ik moet alleen luisteren en achteraan gaan staan.

Als jij je post serieus meent, dan toont het alleen maar je enorme hypocriete domheid wederom aan. :W
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193638460
je kan toch niet serieus beweren dat, zoals op elk BLM-feest herhaaldelijk uitgelegd wordt, dat in de nieuwe geschiedenisboekjes deze periode gaat worden beschreven als 'overwinning'.

wat voegen al die bijeenkomsten toe. natuurlijk is iedereen het laaiend met elkaar eens als je het verhaal telkens van 1 kant blijft horen.
zwarte piet zelfde laken een pak. je komt helemaal nergens als je in een groepje zwartepiet-haters bij de intocht gaat staan schreeuwen met je bordjes.

sowieso kan ik geen voorbeelden vinden van vooruitgang door alles uit te kafferen, te beledigen en bedreigen en alleen maar alles zwart te maken. het gaat op den duur wel tegen je werken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 15 juni 2020 @ 12:22:02 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193638464
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Lastig hè om dingen in context te zien?
Zeker, lastig om context te zien als je je continu maar blijft afzetten van die periode en de 'witte' continu als racist weg zet, maar zelf totaal niet gevrijwaard bent racisme.

Doe een ander niet toe wat jezelf niet aangedaan wil worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193638515
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:08 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk geen geldig argument om te janken en mensen aan te vallen die een nare situatie hebben meegemaakt. Kan wel, maar dat is natuurlijk erg triest :')
Dat werkt twee kanten op.
Die "nare situatie" maken wel meer mensen mee en dat kan van alles zijn.

De huidige demonstraties gaan nergens over, met name hier in Nederland ben je zo vrij als het maar kan in je doen en laten, misschien iets té zelfs.
pi_193638519
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:15 schreef 00wildchild het volgende:
Dus als het andersom gebeurt, en een witte jongen komt bij een zwarte familie en ze vragen daar naar zijn mening over Zwarte Piet en hij reageert daar aangevallen op, dan ligt het ook aan de slachtofferrol toch van de zwarten en is de jongen oh zo zielig. Toch?

Ik sluit mijn aanwezigheid in dit topic af met de wijze woorden; Reflecteren kun je leren.

Gegroet medelanders.
Ten eerste is het een blanke jongen, wit is een kleur voor je muur. Het is incorrect Nederlands en ik kan mensen moeilijk serieus nemen die dit serieus toepassen in een zin.

Ten tweede als die jongen zich aangevallen voelt en zielig doet, moet die naar zichzelf kijken. Kwaad/aangevallen worden om een vraag over zwarte piet is absurd, maar daar gaat dit hele topic niet over.

Want als deze jongen samen met zn "lotgenoten" op de dam gaan staan omdat ze vinden dat ze gediscrimineerd worden omdat ze lastige vragen krijgen van hun schoonouders, dan zou ik hem vierkant uitlachen, net zoals ik BLM vierkant uit lach.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  maandag 15 juni 2020 @ 12:29:31 #190
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193638550
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:26 schreef Devion het volgende:

[..]

Ten eerste is het een blanke jongen, wit is een kleur voor je muur. Het is incorrect Nederlands en ik kan mensen moeilijk serieus nemen die dit serieus toepassen in een zin.

Ten tweede als die jongen zich aangevallen voelt en zielig doet, moet die naar zichzelf kijken. Kwaad/aangevallen worden om een vraag over zwarte piet is absurd, maar daar gaat dit hele topic niet over.

Want als deze jongen samen met zn "lotgenoten" op de dam gaan staan omdat ze vinden dat ze gediscrimineerd worden omdat ze lastige vragen krijgen van hun schoonouders, dan zou ik hem vierkant uitlachen, net zoals ik BLM vierkant uit lach.
Tevens als je al kwaad ziet /aangevallen voelt door een kinderfeest of een standbeeld, ben je gewoon echt niet goed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193638558
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

_O-
Ik voel me onterecht aangesproken? Jahoor.. Ik ben voorstander van Zwarte Piet en de NL cultuur en afkomst. Ik ben voorstander van alles te laten staan uit de Gouden Eeuw periode. Omdat het gewoon bij de geschiedenis hoort. Voorstander om het te laten staan, net zoals opper kraker en gl-amsterdam voorzitter. Maar dat doet er even niet toe natuurlijk.

Dan ben ik volgens de schreeuwlelijken van blm/kozp een racist. En dat wordt jarenlang al gebezigd door die groepjes die overal en bij alles een podium krijgen. Immers is 'ZP racisme' volgens die gasten.
Precies dus nu is elke slachtoffer van racisme een zeikerd en een jankerd

quote:
Op dit moment heeft de media inderdaad een grote vinger in de pap met manipulatie. Dat klopt. De dood van een gewelddadige junk die met vals geld wilde betalen en niet naar de politie wilde luisteren, is door de media inderdaad opgepompt tot een protest- en vandalismegolf waar mensen vaak niet eens weten waarom ze iets stuk willen hebben, zie ook de bekladding van het beeld van Piet Hein door helden van nooit, die er gewoon naast zaten.
Je laat jezelf leiden door de media.

quote:
Maar natuurlijk, ik ben blank dus ik moet alleen luisteren en achteraan gaan staan.
Ja dit artikel is zeker niet opgepompt.

quote:
Als jij je post serieus meent, dan toont het alleen maar je enorme hypocriete domheid wederom aan. :W
Hoe ben ik dan hypocriet?
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 12:31:44 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193638585
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:15 schreef 00wildchild het volgende:
Reflecteren kun je leren.
Inderdaad.

Laat zelfreflecterend vermogen nu een beetje afwezig zijn als je al op 'all lives matter' compleet in de stuip schiet. Zoals zoveel nu doen in het BLM groepje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')