abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193636938
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:10 schreef Devion het volgende:
Ik kan hier zo hard om lachen. De voorbeelden waarmee ze konen is ronduit hilarisch.

Zelf had(Ben nu kaal) ik krullend rood haar en wat er naar mijn hoofd allemaal is geslingerd. "Vuurtoren", "Heb je ook rood schaamhaar?", "Rooie" etc etc. D A G E L I J K S.
Zijn mensen anti roodhaar? Absoluut niet. Meeste is grappig bedoeld en sommige opmerkingen zijn Hollandse lompheid.

BLM mensen zijn een stelletje DROEFTOETERS. Zeker in Nederland.

En voor de mensen die zeiken over racisme op de arbeidsmarkt hebben nooit onderzoek er na gedaan. Mensen die knapper zijn worden ook sneller aangenomen, heeft niks te maken met competentie. Wat gaan we hier aan doen? Of is huidskleur alleen belangrijk?

Cry me a fucking river.
Precies, daarom heb ik ook nooit begrepen waarom het zoveel zwaarder zou moeten wegen. Als je iemand vetzak noemt is dat ook discriminerend voor andere vetzakken. Zelfde als je stinkneger zou zeggen. Laten we eerlijk zijn, als je knap bent dan heb je daar in je hele leven ook voordelen bij, vooral als vrouw. Niemand heeft gezegd dat het leven eerlijk zou moeten zijn. Sommige hebben pech, andere geluk. Zo lang in de wet, overheid, politiek e.d. gewoon iedereen gelijk is dan is het alleen nog een kwestie van de meeste mensen zo ver krijgen om niet meer te discrimineren en dat gaat alleen als iedereen met elkaar mixt.
Facts don't care about your feelings
pi_193637033
Walg echt van de reacties hier. Continu maar bagataliseren. Het is hartstikke normaal natuurlijk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en zij zodra je vriend even weg is gaan vragen naar zwarte piet. :')

Wat ben je voor onontwikkeld en asociaal figuur dan. Tokkies. :')
pi_193637061
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Walg echt van de reacties hier. Continu maar bagataliseren. Het is hartstikke normaal natuurlijk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en zij zodra je vriend even weg is gaan vragen naar zwarte piet. :')

Wat ben je voor onontwikkeld en asociaal figuur dan. Tokkies. :')
Kansloos inderdaad als dit waar zou zijn.

Maar vice versa net zo hoor. Het is niet zo alsof alleen blanke mensen dit doen natuurlijk.
  maandag 15 juni 2020 @ 10:32:32 #129
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193637115
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Walg echt van de reacties hier. Continu maar bagataliseren. Het is hartstikke normaal natuurlijk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en zij zodra je vriend even weg is gaan vragen naar zwarte piet. :')

Wat ben je voor onontwikkeld en asociaal figuur dan. Tokkies. :')
Niemand ontkent dat er racisme is , alleen is vooral BLM behoorlijk hypocriet.
Probeer maar eens als een Marokkaanse vrouw met een neger thuis te komen , met een beetje mazzel wordt ze alleen de familie uitgeknikkert.
Ga maar als 2 mannen hand in hand door Amsterdam lopen , of met een keppeltje op.
Daar hoor je ze niet over , het is alleen maar blanke man slecht , beelden weg , etnisch profileren :') :') :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_193637152
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Walg echt van de reacties hier. Continu maar bagataliseren. Het is hartstikke normaal natuurlijk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en zij zodra je vriend even weg is gaan vragen naar zwarte piet. :')

Wat ben je voor onontwikkeld en asociaal figuur dan. Tokkies. :')
Oh je hebt een keer wat meegemaakt in je leven, oh wat erg voor je. Maar je weet dat dat niet meteen betekent dat dit bij iedereen er zo aan toe gaat? En dit zelfde kan ook gebeuren als iemand lelijk is, in een rolstoel zit, autistisch is etc. Mensen hebben nou eenmaal meningen en vooroordelen.
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 juni 2020 @ 10:36:27 #131
487764 kippieknaus
kippieknaus
pi_193637159
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:10 schreef Devion het volgende:
Ik kan hier zo hard om lachen. De voorbeelden waarmee ze konen is ronduit hilarisch.

Zelf had(Ben nu kaal) ik krullend rood haar en wat er naar mijn hoofd allemaal is geslingerd. "Vuurtoren", "Heb je ook rood schaamhaar?", "Rooie" etc etc. D A G E L I J K S.
Zijn mensen anti roodhaar? Absoluut niet. Meeste is grappig bedoeld en sommige opmerkingen zijn Hollandse lompheid.

BLM mensen zijn een stelletje DROEFTOETERS. Zeker in Nederland.

En voor de mensen die zeiken over racisme op de arbeidsmarkt hebben nooit onderzoek er na gedaan. Mensen die knapper zijn worden ook sneller aangenomen, heeft niks te maken met competentie. Wat gaan we hier aan doen? Of is huidskleur alleen belangrijk?

Cry me a fucking river.
Ik ken iemand die fanatiek zonnebanker was. Als brugklasser al.... Hij was (eigenlijk) hartstikke blank en had ook twee blanke ouders, alleen wat donkerder bruin haar. Op een gegeven moment vroeg de docent op school "En Koen, uit welk land komen jouw ouders eigenlijk vandaan?" Omdat zijn default look zo bruin was.

_O-

Maar ik kan me niet voorstellen dat hij zich daar verder druk over heeft gemaakt. :')
kippieknaus
pi_193637165
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Walg echt van de reacties hier. Continu maar bagataliseren. Het is hartstikke normaal natuurlijk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en zij zodra je vriend even weg is gaan vragen naar zwarte piet. :')

Wat ben je voor onontwikkeld en asociaal figuur dan. Tokkies. :')
Jij bent niet de enige die iets erg heeft meegemaakt.
Corporate translator
pi_193637192
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:36 schreef kippieknaus het volgende:

[..]

Ik ken iemand die fanatiek zonnebanker was. Als brugklasser al.... Hij was (eigenlijk) hartstikke blank en had ook twee blanke ouders, alleen wat donkerder bruin haar. Op een gegeven moment vroeg de docent op school "En Koen, uit welk land komen jouw ouders eigenlijk vandaan?" Omdat zijn default look zo bruin was.

_O-

Maar ik kan me niet voorstellen dat hij zich daar verder druk over heeft gemaakt. :')
Heeft Koen zich al aangesloten bij BLM? Racisme! _O- _O-
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  maandag 15 juni 2020 @ 10:39:52 #134
487764 kippieknaus
kippieknaus
pi_193637209
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Walg echt van de reacties hier. Continu maar bagataliseren. Het is hartstikke normaal natuurlijk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en zij zodra je vriend even weg is gaan vragen naar zwarte piet. :')

Wat ben je voor onontwikkeld en asociaal figuur dan. Tokkies. :')
Dat is ook gewoon erg sneu ja. Maar ik denk dan wel weer zo; dergelijke reacties zeggen meer negatiefs over diegene die het zegt dan diegene die het te horen krijgt. Ik bedoel kom op... dat is echt beneden niveautje schoolkind of zo. :')
kippieknaus
pi_193637252
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:32 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Niemand ontkent dat er racisme is , alleen is vooral BLM behoorlijk hypocriet.
Probeer maar eens als een Marokkaanse vrouw met een neger thuis te komen , met een beetje mazzel wordt ze alleen de familie uitgeknikkert.
Ga maar als 2 mannen hand in hand door Amsterdam lopen , of met een keppeltje op.
Daar hoor je ze niet over , het is alleen maar blanke man slecht , beelden weg , etnisch profileren :') :') :')
Ik denk dat je een prima punt raakt wel. Bij BLM Nederland krijg ik snel het idee dat men inspeelt op een soort tweestrijd, 'blank' versus 'personen van kleur', onderwijl racisme en discriminatie feitelijk van talloze kanten geuit en ontvangen kan worden. Wat dat betreft denk ik niet dat Turken en Koerden het echt prettig vinden als één uniforme groep te worden gezien bijvoorbeeld.

Dat is uiteindelijk ook een beetje het probleem met het overhevelen van Amerikaanse identiteitspolitieke toestanden naar Nederland. BLM Nederland spreekt alleen voor zichzelf, een klein groepje activisten zonder heel breed draagvlak en negeert daarbij enerzijds vrijwel alle allochtone groepen (immers, representatie van Turken en Marokkanen lijkt er niet te zijn) maar poogt onderwijl een binnen Amerikaanse begrippen gevormde tweestrijd aan de macht te brengen waarin één specifieke groep de monolithische dader is.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  maandag 15 juni 2020 @ 10:48:31 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_193637318
Altijd leuk als er iemand van buiten de etnonationalistische NWS bubbel komt, zegt wat er daadwerkelijk hier gebeurt, en dat het dan een pile-on wordt van mensen die niet beseffen dat ze haar punt bevestigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193637344
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Walg echt van de reacties hier. Continu maar bagataliseren. Het is hartstikke normaal natuurlijk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en zij zodra je vriend even weg is gaan vragen naar zwarte piet. :')

Wat ben je voor onontwikkeld en asociaal figuur dan. Tokkies. :')
Natuurlijk is dat niet normaal, en ik denk niet dat mensen die actief gaan ontkennen hier. Echter, je spreekt hier over een individuele vorm van racisme - geuit door één of een paar mensen buiten hun baan om in de huiselijke sfeer - en dat ga je niet oplossen met de manier waarop bijvoorbeeld BLM Nederland bepaalde problemen (of lastig definieerbare termen) aan de man brengt.

Ik denk dat veel kritiek op BLM Nederland zich vooral richt op twee problemen; 1). dat het een klein groepje radicalen betreft (zoals Michael van Zijl welke ook herhaaldelijk Antifa onderdelen bekritiseerd van 'wit suprematisme' en recentelijk ook een tirade richting Bij1 hield) en 2). dat het overhevelen van identiteitspolitiek uit een ander land doorgaans lastig werkt.

Problemen met racisme en discriminatie in Nederland komen van talloze hoeken en dat voorkom je vooral door te accepteren dat elke groep kan discrimineren en racistisch kan zijn en daarmee dat educatie, het verbeteren van problemen binnen groepen et cetera de voornaamste kernpunten zijn. Dat is anders dan BLM welke een soort tweestrijd lijkt te willen induceren.

Ik heb zelf een langdurig GGZ traject bijvoorbeeld (10+ jaar) en dat heeft ook zijn sporen nagelaten. Dat levert op meerdere fronten problemen op. Echter, ik heb het idee dat dit voornamelijk ook komt door het gebrek aan kennis bij veel mensen over de gevolgen van (complexe) psychiatrische problematiek en niet omdat men inherent GGZ patiënten haat. Die laatste zijn er natuurlijk - ook op FOK! doorheen de tijd - maar ik heb niet het idee dat dit binnen Nederland een actieve meerderheid is.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193637345
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Oke Stopnaald, er is geen sprake van discriminatie of racisme wanneer je mensen als minder behandeld omdat een deel v/d groep zich niet goed gedraagt :') En jouw post is ook absoluut niet discriminerend/generaliserend jegens de hele groep :').

Owja, hoeveel % van de groep moet bepaalde gedragingen vertonen voor je de hele groep er op mag afrekenen en de groep mag haten zoals jij dit doet.
Wel als die groep minder als gemiddeld besteed en bovengemiddeld voor problemen zorgt zal die ondernemer toch aan zijn portemonee denken ipv diversiteit.

Overigens worden groepen jonge mannen sneller geweigerd in kroegen etc. Maakt de huidskleur weinig uit.

Dan is het puur statistiek en kansberekening.

Overigens zullen 2 marokaanse vrienden die niet de uitstraling hebben van een wanabee rapper of drugsdealer weinig problemen hebben om ergens een drankje te gaan doen. Maar die zal je dan ook niet horen in de media.
pi_193637372
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:48 schreef speknek het volgende:
Altijd leuk als er iemand van buiten de etnonationalistische NWS bubbel komt, zegt wat er daadwerkelijk hier gebeurt, en dat het dan een pile-on wordt van mensen die niet beseffen dat ze haar punt bevestigen.
Wat gebeurt er daadwerkelijk hier?
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 juni 2020 @ 10:56:11 #140
8369 speknek
Another day another slay
pi_193637416
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat gebeurt er daadwerkelijk hier?
Bagatelliseren van overduidelijk (racistisch) tokkiegedrag.

En dan is de reactie "ja maar hullie". Derp.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193637445
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Precies, daarom heb ik ook nooit begrepen waarom het zoveel zwaarder zou moeten wegen. Als je iemand vetzak noemt is dat ook discriminerend voor andere vetzakken. Zelfde als je stinkneger zou zeggen. Laten we eerlijk zijn, als je knap bent dan heb je daar in je hele leven ook voordelen bij, vooral als vrouw. Niemand heeft gezegd dat het leven eerlijk zou moeten zijn. Sommige hebben pech, andere geluk. Zo lang in de wet, overheid, politiek e.d. gewoon iedereen gelijk is dan is het alleen nog een kwestie van de meeste mensen zo ver krijgen om niet meer te discrimineren en dat gaat alleen als iedereen met elkaar mixt.
Mensen schelden ook vaak op punten waarin ze anders zijn. Is het dan racisme of gewoon schelden ?

Een dik persoon zal een ander niet snel uit schelden voor vetklep bijvoorbeeld.

Ik heb niks tegen smurfen, maar als die smurf vervelend is dan is het een kut smurf of een lelijke blauwe.
pi_193637485
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:56 schreef speknek het volgende:

Bagatelliseren van overduidelijk (racistisch) tokkiegedrag.

En dan is de reactie "ja maar hullie". Derp.
Jij bent wel echt heel sneu :')

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:57 schreef descon het volgende:

[..]

Mensen schelden ook vaak op punten waarin ze anders zijn. Is het dan racisme of gewoon schelden ?

Een dik persoon zal een ander niet snel uit schelden voor vetklep bijvoorbeeld.

Ik heb niks tegen smurfen, maar als die smurf vervelend is dan is het een kut smurf of een lelijke blauwe.
Wat betreft schelden zijn het vaak gewoon emoties en mensen roepen het eerste wat in ze opkomt, meestal op basis van uiterlijke kenmerken. Ja, meestal ga je als dikzak niet een ander voor vetklep uitschelden, maar wel bijv. voor skelet.
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 juni 2020 @ 11:14:58 #143
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193637651
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:48 schreef speknek het volgende:
Altijd leuk als er iemand van buiten de etnonationalistische NWS bubbel komt, zegt wat er daadwerkelijk hier gebeurt, en dat het dan een pile-on wordt van mensen die niet beseffen dat ze haar punt bevestigen.
Ik denk niet dat we een handje vol herrieschoppers en wat beroepsdemonstranten nou moeten gaan zien als representatief
pi_193637671
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Walg echt van de reacties hier. Continu maar bagataliseren. Het is hartstikke normaal natuurlijk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en zij zodra je vriend even weg is gaan vragen naar zwarte piet. :')

Wat ben je voor onontwikkeld en asociaal figuur dan. Tokkies. :')
Je hebt helemaal gelijk. De echte jankers zijn de mensen die een probleem waar ze niks mee te maken hebben bagatelliseren. Bemoeials zijn het
West-Melanesia
pi_193637699
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 00:19 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Heb jij ENIG idee hoe verdomd vaak die kut-marocjes verantwoordelijk zijn voor trammelant in de tent? Dat die klootzakken worden geweigerd bij de deur is gewoon slim zaken doen. OF die klootzakken komen binnen en binnen no-time laten alle vrouwen (en het gros van de andere mannen) jouw zaak voortaan links liggen, OF je weigert die ratten.

De reden waarom iedereen een hekel heeft aan die klote Marokkanen heeft NIETS met hun pigmentgehalte te maken, maar ALLES met hun GEDRAG! Zolang die kuthoeren het weigeren om hun ratten ook maar iets van een opvoeding met normale normen en waarden mee te geven, blijft dit soort "racisme" bestaan en imo volkomen terecht. Die achterlijke barbaarse berbercultuur hoort hier niet thuis en daarmee vergeleken is de Nederlandse cultuur is veruit superieur en beschaafd (en dat wil echt wel wat zeggen!).
Superieur nog wel
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 11:20:06 #146
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193637702
Hoe vaak je niet hoort: "Het is niet racistisch, het is gewoon heel normaal." Zonder ironie ook ...

Die twee sluiten elkaar niet uit en sterker nog, dat is het hele punt waarover gedemonstreerd wordt. ;) *O*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193637742
kan iemand dan uitleggen wat "Free palestine" met racisme in Nederland te maken heeft?
waarom is er amper Nederlands te lezen in de protesten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193637771
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:20 schreef SicSicSics het volgende:
Hoe vaak je niet hoort: "Het is niet racistisch, het is gewoon heel normaal." Zonder ironie ook ...

Die twee sluiten elkaar niet uit en sterker nog, dat is het hele punt waarover gedemonstreerd wordt. ;) *O*
Nou en hoe, of roepen “maar andersom gebeurt het ook, of ik heb het ook meegemaakt dus jullie moeten niet huilen” wachtend om getroost te worden ofzo :')
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 11:30:15 #149
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193637816
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:26 schreef Oceanier het volgende:
Nou en hoe, of roepen “maar andersom gebeurt het ook, of ik heb het ook meegemaakt dus jullie moeten niet huilen” wachtend om getroost te worden ofzo :')
Precies. Of "Jamaar de Islam is nog erger." ook weer zonder ironie, in de eigen 'verdediging' gewoon doorgaan met discriminerende opmerkingen.
Het zou hilarisch zijn, als het niet zo tenenkrommend was.

Zelfreflectie blijft lastig kennelijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193637894
Wat er gebeurt is, naar mijn opinie en observatie, dat de focus zoals gewoonlijk weer eens ligt op de extremen die de toon voeren en vanuit die visie geargumenteerd wordt op mensen die wel gewoon normaal doen. Zoals in de OP, TS betrekt KOZP er steeds bij. Wat hebben die mensen in de OP met KOZP te maken? :') Terwijl TS knarsetandend zijn vingers iedere augustus weer gereed stoomt om zijn meningen te verkondigen (in gelukkig opmerkelijk correct Nederlands, chapeau) op het web, zijn de meeste mensen (van kleur) gewoon bezig met hun eigen leven.

Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen? Je schoondochter komt langs om zich voor te stellen en jij denkt aan Zwarte Piet in plaats van dat je gewoon je schoondochter probeert te leren kennen. :|W

Lekker blijven focussen op de extremen en daarmee alles afschuiven op ‘lange tenen’ en aanstellers.

Niveau hoor. Ziedend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')