Ja, dat is wel vaker met mensen met een dubbele nationaliteitquote:Op zondag 14 juni 2020 23:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, mensen met een andere afkomst.
Welk artikel 4 heb je het nu over trouwens? In Nederland gaat het om artikel 137g WvS.
Overigens ook hier bevat de betekenis van ras "afkomst en etniciteit".
Je bedoelt nadat er 'in de gemeenschap' allemaal louche kantoortjes/bemiddelaars waren opgestaan die daadwerkelijk op grote schaal frauduleuze aanvragen voor deze toeslagen deden?quote:Op maandag 15 juni 2020 00:03 schreef speknek het volgende:
En voordat je jezelf nog meer voor lul zet door te zeggen huh huh speknek is zeker een extreemlinkse BLM lid huh huh (allebei fout), dit was ook de conclusie van onderzoeksjournalisten, De Groene Amsterdammer "Een helderder voorbeeld van institutioneel racisme zul je nauwelijks vinden", de Autoriteit Persoonsgegevens en, nouja commissie-Donner noemt het overdreven omzichtig "institutionele vooringenomenheid". (Donner was zelf minister van Justitie toen het gebeurde dus controleert zichzelf hier), enzovoorts. Dit is een overduidelijk voorbeeld van institutioneel racisme, en je moet je afvragen waarom je zo krampachtig de werkelijkheid probeert te ontkennen.
Heb jij ENIG idee hoe verdomd vaak die kut-marocjes verantwoordelijk zijn voor trammelant in de tent? Dat die klootzakken worden geweigerd bij de deur is gewoon slim zaken doen. OF die klootzakken komen binnen en binnen no-time laten alle vrouwen (en het gros van de andere mannen) jouw zaak voortaan links liggen, OF je weigert die ratten.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:
Kijk, normaal gesproken zou het niet zo'n ramp zijn.
Maar vanwege het hele racisme gedoe mag je als blanke best rekening ermee houden dat bepaalde dingen misschien niet goed landen bij donkere mensen.
Ja, rappers zeggen nigga, tegen elkaar zeggen ze het ook. Maar ik kan me zo voorstellen dat ze dat niet graag van een blanke horen.
Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.
Ook heb ik gewerkt bij een bedrijf als beleid had om geen Marrokanen aan te nemen.
Als je weet dat zaken gevoelig liggen dan mag je daar best rekening mee houden. Los daarvan is het aan hunzelf om vooruit te komen in het leven.
Het blijft dus bij slechts EEN voorbeeld! En op basis daarvan concludeer jij wel even dat Nederland Institutioneel racistisch is!quote:Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.
Dank je Weltschmerz.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alsof ik er ooit een geheim van gemaakt heb dat ik tegen meervoudige nationaliteiten ben. Met een buitenlandse nationaliteit ben je niet gewoon Nederlander, maar Nederlander met een maar. Vervolgens gaan mensen dan klagen dat ze niet als gewone Nederlander behandeld worden. Vaak terecht omdat het niet alleen hun schuld is, maar velen hebben ook zelf enige schuld daaraan.
Als nationaliteit een risicofactor is dan mag er van mij op nationaliteit geprofileerd worden. Het profileren was dan ook niet het probleem bij de belastingdienst, dat was niet het onrechtmatige. Staatsburgerschap is niet gemaakt op meervoudige nationaliteiten, terwijl staatsburgerschap het uitgangspunt is voor een heel bouwwerk van wetgeving, hele grote delen en de fundamenten daarvan al heel erg oud. Dat zal dus blijven opduiken en voor problemen zorgen, dit is gewoon weer een voorbeeldje. Laat die mensen nou eens echt gewoon Nederlander worden, ipv een vreemde en soms vijandige mogendheid aan ze te laten trekken. Dat houdt ze alleen maar tegen in de Nederlandse samenleving.
Ja, een voorbeeld maakt het waar. Ik reageerde op iemand die zei dat er nul bewijs was. Terwijl het bewijs onlangs groot in het nieuws was.quote:Op maandag 15 juni 2020 00:27 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Het blijft dus bij slechts EEN voorbeeld! En op basis daarvan concludeer jij wel even dat Nederland Institutioneel racistisch is!
Godskolere zeg! Hoe generaliserend KUN je zijn!
Snap dat dit soort juridische definities vrij breed opgezet zijn om zoveel mogelijk misbruik te vangen, maar de keerzijde daarvan is dat het begrip “raciale discriminatie” zo verdund raakt en los van de betekenis die je er met je gezonde verstand aan zou geven.quote:Op zondag 14 juni 2020 23:26 schreef speknek het volgende:
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Ga je nou een beetje woordneuken?quote:Op zondag 14 juni 2020 22:36 schreef Faxie het volgende:
[..]
Er staat letterlijk 'casual gekleed' pannenkoek. En een kale kop plus oorbel is geen kleding.
Oke Stopnaald, er is geen sprake van discriminatie of racisme wanneer je mensen als minder behandeld omdat een deel v/d groep zich niet goed gedraagtquote:Op maandag 15 juni 2020 00:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Heb jij ENIG idee hoe verdomd vaak die kut-marocjes verantwoordelijk zijn voor trammelant in de tent? Dat die klootzakken worden geweigerd bij de deur is gewoon slim zaken doen. OF die klootzakken komen binnen en binnen no-time laten alle vrouwen (en het gros van de andere mannen) jouw zaak voortaan links liggen, OF je weigert die ratten.
De reden waarom iedereen een hekel heeft aan die klote Marokkanen heeft NIETS met hun pigmentgehalte te maken, maar ALLES met hun GEDRAG! Zolang die kuthoeren het weigeren om hun ratten ook maar iets van een opvoeding met normale normen en waarden mee te geven, blijft dit soort "racisme" bestaan en imo volkomen terecht. Die achterlijke barbaarse berbercultuur hoort hier niet thuis en daarmee vergeleken is de Nederlandse cultuur is veruit superieur en beschaafd (en dat wil echt wel wat zeggen!).
quote:Op maandag 15 juni 2020 08:05 schreef cempexo het volgende:
Racisme bestaat niet...wel worldwide verschillende groepen mensen die zelf hun keuzes willen maken om met andere groepen mensen om te gaan.
Ik lees nauwelijks/geen intelligente approach van je op de uiteenzetting van Stopnaald .quote:Op maandag 15 juni 2020 08:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oke Stopnaald, er is geen sprake van discriminatie of racisme wanneer je mensen als minder behandeld omdat een deel v/d groep zich niet goed gedraagtEn jouw post is ook absoluut niet discriminerend/generaliserend jegens de hele groep
.
Owja, hoeveel % van de groep moet bepaalde gedragingen vertonen voor je de hele groep er op mag afrekenen en de groep mag haten zoals jij dit doet.
Dat is dan ook niet nodig. Onschuldige mensen negatief aanpakken op hun behoren tot een etnische groep is gewoon racisme, daar hoeft verder geen intelligente approach op toegepast te worden. Beter nog, intelligent op de ontkenning daarvan reageren signal boost extremisme.quote:Op maandag 15 juni 2020 09:21 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik lees nauwelijks/geen intelligente approach van je op de uiteenzetting van Stopnaald .
Racisme bestaat niet...quote:Op maandag 15 juni 2020 09:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet nodig. Onschuldige mensen negatief aanpakken op hun behoren tot een etnische groep is gewoon racisme, daar hoeft verder geen intelligente approach op toegepast te worden. Beter nog, intelligent op de ontkenning daarvan reageren signal boost extremisme.
Nou sta ik er zelf ietwat ambivalent in, want inderdaad er zijn nou eenmaal risicogroepen, en de belastingdienst gaat ook niet weken het spaarpotje van kleine Lisa doorlichten omdat ze hetzelfde willen doen met een postbusfirma op de Malediven. Maar het is bij wet verboden om dubbele nationaliteiten te registreren en daarop te profileren, en ik denk dat de casus van de belastingdienst nou juist vrij duidelijk laat zien waarom dat is.quote:Op maandag 15 juni 2020 07:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Snap dat dit soort juridische definities vrij breed opgezet zijn om zoveel mogelijk misbruik te vangen, maar de keerzijde daarvan is dat het begrip “raciale discriminatie” zo verdund raakt en los van de betekenis die je er met je gezonde verstand aan zou geven.
Onderscheid op nationale afkomst, of (dubbele) nationaliteit is wat mij betreft in heel veel gevallen ok. Polen die ww ontvangen en in Polen wonen? Mag je wat mij betreft extra controleren puur op basis van hun nationaliteit. Mensen met een dubbele nationaliteit, vooral uit landen waarbij onze belastingdienst geen info krijgt mag je wat mij betreft ook extra controleren, bijv door het inschakelen van een lokaal onderzoeksbureau. Japanners in west Amerika tijdens WO 2, valt wat voor te zeggen om die te interneren.
De belasting affaire met toeslagen die stopgezet worden zonder bewijs is natuurlijk helemaal fout, maar een extra controle had wmb wel door de beugel gekund.
Nou vooruit laat ik dan het goede voorbeeld geven.quote:Op maandag 15 juni 2020 09:23 schreef speknek het volgende:
Beter nog, intelligent op de ontkenning daarvan reageren signal boost extremisme.
quote:
Ex falso sequitur quodlibet.quote:Op maandag 15 juni 2020 09:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En daarmee diskwalificeer je je voor de zoveelste keer in een discussie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
quote:Op maandag 15 juni 2020 09:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Ex falso sequitur quodlibet.Jaja wannabe-Baudet, je klinkt inderdaad heel erg wijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het verboden om dubbele nationaliteit te registreren? Ik dacht dat het zo was dat het niet meer standaard geregistreerd werd in de gemeentelijke basisadministratie. Wat ik ook weer een dom iets vind trouwens. Het kan in sommige gevallen namelijk heel relevant zijn of iemand een dubbele nationaliteit heeft, zodat je als Nederlandse overheid weet of je de Nederlandse nationaliteit in kan trekken. Zie bijv de IS aanhangers.quote:Op maandag 15 juni 2020 09:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou sta ik er zelf ietwat ambivalent in, want inderdaad er zijn nou eenmaal risicogroepen, en de belastingdienst gaat ook niet weken het spaarpotje van kleine Lisa doorlichten omdat ze hetzelfde willen doen met een postbusfirma op de Malediven. Maar het is bij wet verboden om dubbele nationaliteiten te registreren en daarop te profileren, en ik denk dat de casus van de belastingdienst nou juist vrij duidelijk laat zien waarom dat is.
Want niet alleen hebben ze de wet gebroken om toch dubbele nationaliteiten te registreren, daarna hebben ze mensen gevonden die ze zonder bewijs konden aanpakken, en toen de rechter er niet in meeging hebben ze gefabriceerd bewijs geplant. En toen er een klokkenluider opstond hebben ze deze het werk onmogelijk gemaakt. En toen de politiek zich ermee begon te bemoeien hebben ze doelbewust een tijd lang halve waarheden verkocht zodat uiteindelijk het proces lang genoeg duurde dat het aan de aandacht zou ontsnappen.
En het is mogelijk dat de belastingdienst werd gerund door keiharde neo-nazi's, maar veel waarschijnlijker is dat het gewone mensen waren met een vooroordeel dat zo begon te leven, dat negatief bewijs niet geregistreerd werd, en de werkelijkheid toegebogen werd naar het vooroordeel. Mensen houden er namelijk helemaal niet van als feiten niet met hun wereldbeeld stroken; er is heel veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar mentale modellen en cognitieve dissonantie dat uitlegt hoe we dingen die niet stroken met de preconcepties die we in een narratief opbouwen, makkelijk kunnen ombuigen of zelfs compleet negeren. Nouja zie deze thread als mensen op institutioneel racisme worden gewezen zou ik zeggen.
En als dat institutioneel gebeurt, wat je ook terugziet in hoe het afgewikkeld wordt in een spel met de politiek, ontkennen, traineren, kleine beetjes toegeven, verantwoordelijkheid ergens tussen verschillende divisies of managementlagen leggen, dan duurt het ook langer en wordt het systemischer. Als het een generatie strekt krijgt het een opvoedkundige (ook institutionele) werking. We zeggen wel eens over Marokkaantjes 'waar zijn de ouders', maar ook als maatschappij dragen we bij aan de opvoeding. Als iemand vanaf heel jong verteld wordt dat hij hondslelijk is, dan ongeacht hoe hij er daadwerkelijk uitziet, zal diegene sociale angststoornissen opbouwen wanneer hij volwassen is. Ook etnisch profileren en zo wat vaker mensen staande houden op straat creeert misschien wel meer criminaliteit dan dat het oplost. Waarom zou iemand zich niet crimineel gaan gedragen als de hele buitenwereld dit al verwacht? Wat heb je op een gegeven moment nog te bewijzen? Vanuit die opvoedende verantwoordelijkheid als overheid, denk ik dat, alhoewel etnisch profileren op zich efficient is, het nog steeds goed is dat het verboden is.
Nouja niet in de landelijke administratie gok ik, maar het gebruiken voor een profiel.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Is het verboden om dubbele nationaliteit te registreren? Ik dacht dat het zo was dat het niet meer standaard geregistreerd werd in de gemeentelijke basisadministratie. Wat ik ook weer een dom iets vind trouwens. Het kan in sommige gevallen namelijk heel relevant zijn of iemand een dubbele nationaliteit heeft, zodat je als Nederlandse overheid weet of je de Nederlandse nationaliteit in kan trekken. Zie bijv de IS aanhangers.
https://www.loyensloeff.c(...)astingdienst-n15246/quote:Ras- en nationaliteitsgegevens worden in de AVG aangemerkt als bijzondere categorieën van persoonsgegevens. De verwerking van bijzondere persoonsgegevens is verboden, tenzij een wettelijke uitzondering op die verwerking van toepassing is (zoals uitdrukkelijke toestemming of de noodzaak om redenen van zwaarwegend algemeen belang). Naast de uitzonderingen in de AVG, bevat de UAVG voor nationaliteits- en rasgegevens nog een aanvullende uitzondering, namelijk voor de noodzakelijke verwerking voor de identificatie van de persoon of voor de noodzakelijk verwerking in het kader van een diversiteitsbeleid.
Het is maar zeer de vraag of de Belastingdienst de verwerking kan en mag baseren op een van de wettelijke uitzonderingen. De Minister stelt zich vooralsnog op het standpunt dat dit niet het geval is. Het is afwachten of de AP daar ook zo over denkt.
quote:Op maandag 15 juni 2020 09:45 schreef speknek het volgende:
[..]Irritat autem quidquid ex alto dici videtur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies, daarom heb ik ook nooit begrepen waarom het zoveel zwaarder zou moeten wegen. Als je iemand vetzak noemt is dat ook discriminerend voor andere vetzakken. Zelfde als je stinkneger zou zeggen. Laten we eerlijk zijn, als je knap bent dan heb je daar in je hele leven ook voordelen bij, vooral als vrouw. Niemand heeft gezegd dat het leven eerlijk zou moeten zijn. Sommige hebben pech, andere geluk. Zo lang in de wet, overheid, politiek e.d. gewoon iedereen gelijk is dan is het alleen nog een kwestie van de meeste mensen zo ver krijgen om niet meer te discrimineren en dat gaat alleen als iedereen met elkaar mixt.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:10 schreef Devion het volgende:
Ik kan hier zo hard om lachen. De voorbeelden waarmee ze konen is ronduit hilarisch.
Zelf had(Ben nu kaal) ik krullend rood haar en wat er naar mijn hoofd allemaal is geslingerd. "Vuurtoren", "Heb je ook rood schaamhaar?", "Rooie" etc etc. D A G E L I J K S.
Zijn mensen anti roodhaar? Absoluut niet. Meeste is grappig bedoeld en sommige opmerkingen zijn Hollandse lompheid.
BLM mensen zijn een stelletje DROEFTOETERS. Zeker in Nederland.
En voor de mensen die zeiken over racisme op de arbeidsmarkt hebben nooit onderzoek er na gedaan. Mensen die knapper zijn worden ook sneller aangenomen, heeft niks te maken met competentie. Wat gaan we hier aan doen? Of is huidskleur alleen belangrijk?
Cry me a fucking river.
Kansloos inderdaad als dit waar zou zijn.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Walg echt van de reacties hier. Continu maar bagataliseren. Het is hartstikke normaal natuurlijk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en zij zodra je vriend even weg is gaan vragen naar zwarte piet.![]()
Wat ben je voor onontwikkeld en asociaal figuur dan. Tokkies.
Niemand ontkent dat er racisme is , alleen is vooral BLM behoorlijk hypocriet.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Walg echt van de reacties hier. Continu maar bagataliseren. Het is hartstikke normaal natuurlijk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en zij zodra je vriend even weg is gaan vragen naar zwarte piet.![]()
Oh je hebt een keer wat meegemaakt in je leven, oh wat erg voor je. Maar je weet dat dat niet meteen betekent dat dit bij iedereen er zo aan toe gaat? En dit zelfde kan ook gebeuren als iemand lelijk is, in een rolstoel zit, autistisch is etc. Mensen hebben nou eenmaal meningen en vooroordelen.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Ik ken iemand die fanatiek zonnebanker was. Als brugklasser al.... Hij was (eigenlijk) hartstikke blank en had ook twee blanke ouders, alleen wat donkerder bruin haar. Op een gegeven moment vroeg de docent op school "En Koen, uit welk land komen jouw ouders eigenlijk vandaan?" Omdat zijn default look zo bruin was.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:10 schreef Devion het volgende:
Ik kan hier zo hard om lachen. De voorbeelden waarmee ze konen is ronduit hilarisch.
Zelf had(Ben nu kaal) ik krullend rood haar en wat er naar mijn hoofd allemaal is geslingerd. "Vuurtoren", "Heb je ook rood schaamhaar?", "Rooie" etc etc. D A G E L I J K S.
Zijn mensen anti roodhaar? Absoluut niet. Meeste is grappig bedoeld en sommige opmerkingen zijn Hollandse lompheid.
BLM mensen zijn een stelletje DROEFTOETERS. Zeker in Nederland.
En voor de mensen die zeiken over racisme op de arbeidsmarkt hebben nooit onderzoek er na gedaan. Mensen die knapper zijn worden ook sneller aangenomen, heeft niks te maken met competentie. Wat gaan we hier aan doen? Of is huidskleur alleen belangrijk?
Cry me a fucking river.
Jij bent niet de enige die iets erg heeft meegemaakt.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Heeft Koen zich al aangesloten bij BLM? Racisme!quote:Op maandag 15 juni 2020 10:36 schreef kippieknaus het volgende:
[..]
Ik ken iemand die fanatiek zonnebanker was. Als brugklasser al.... Hij was (eigenlijk) hartstikke blank en had ook twee blanke ouders, alleen wat donkerder bruin haar. Op een gegeven moment vroeg de docent op school "En Koen, uit welk land komen jouw ouders eigenlijk vandaan?" Omdat zijn default look zo bruin was.
![]()
Maar ik kan me niet voorstellen dat hij zich daar verder druk over heeft gemaakt.
Dat is ook gewoon erg sneu ja. Maar ik denk dan wel weer zo; dergelijke reacties zeggen meer negatiefs over diegene die het zegt dan diegene die het te horen krijgt. Ik bedoel kom op... dat is echt beneden niveautje schoolkind of zo.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Ik denk dat je een prima punt raakt wel. Bij BLM Nederland krijg ik snel het idee dat men inspeelt op een soort tweestrijd, 'blank' versus 'personen van kleur', onderwijl racisme en discriminatie feitelijk van talloze kanten geuit en ontvangen kan worden. Wat dat betreft denk ik niet dat Turken en Koerden het echt prettig vinden als één uniforme groep te worden gezien bijvoorbeeld.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:32 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat er racisme is , alleen is vooral BLM behoorlijk hypocriet.
Probeer maar eens als een Marokkaanse vrouw met een neger thuis te komen , met een beetje mazzel wordt ze alleen de familie uitgeknikkert.
Ga maar als 2 mannen hand in hand door Amsterdam lopen , of met een keppeltje op.
Daar hoor je ze niet over , het is alleen maar blanke man slecht , beelden weg , etnisch profileren![]()
![]()
Natuurlijk is dat niet normaal, en ik denk niet dat mensen die actief gaan ontkennen hier. Echter, je spreekt hier over een individuele vorm van racisme - geuit door één of een paar mensen buiten hun baan om in de huiselijke sfeer - en dat ga je niet oplossen met de manier waarop bijvoorbeeld BLM Nederland bepaalde problemen (of lastig definieerbare termen) aan de man brengt.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Wel als die groep minder als gemiddeld besteed en bovengemiddeld voor problemen zorgt zal die ondernemer toch aan zijn portemonee denken ipv diversiteit.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oke Stopnaald, er is geen sprake van discriminatie of racisme wanneer je mensen als minder behandeld omdat een deel v/d groep zich niet goed gedraagtEn jouw post is ook absoluut niet discriminerend/generaliserend jegens de hele groep
.
Owja, hoeveel % van de groep moet bepaalde gedragingen vertonen voor je de hele groep er op mag afrekenen en de groep mag haten zoals jij dit doet.
Wat gebeurt er daadwerkelijk hier?quote:Op maandag 15 juni 2020 10:48 schreef speknek het volgende:
Altijd leuk als er iemand van buiten de etnonationalistische NWS bubbel komt, zegt wat er daadwerkelijk hier gebeurt, en dat het dan een pile-on wordt van mensen die niet beseffen dat ze haar punt bevestigen.
Bagatelliseren van overduidelijk (racistisch) tokkiegedrag.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat gebeurt er daadwerkelijk hier?
Mensen schelden ook vaak op punten waarin ze anders zijn. Is het dan racisme of gewoon schelden ?quote:Op maandag 15 juni 2020 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Precies, daarom heb ik ook nooit begrepen waarom het zoveel zwaarder zou moeten wegen. Als je iemand vetzak noemt is dat ook discriminerend voor andere vetzakken. Zelfde als je stinkneger zou zeggen. Laten we eerlijk zijn, als je knap bent dan heb je daar in je hele leven ook voordelen bij, vooral als vrouw. Niemand heeft gezegd dat het leven eerlijk zou moeten zijn. Sommige hebben pech, andere geluk. Zo lang in de wet, overheid, politiek e.d. gewoon iedereen gelijk is dan is het alleen nog een kwestie van de meeste mensen zo ver krijgen om niet meer te discrimineren en dat gaat alleen als iedereen met elkaar mixt.
Jij bent wel echt heel sneuquote:Op maandag 15 juni 2020 10:56 schreef speknek het volgende:
Bagatelliseren van overduidelijk (racistisch) tokkiegedrag.
En dan is de reactie "ja maar hullie". Derp.
Wat betreft schelden zijn het vaak gewoon emoties en mensen roepen het eerste wat in ze opkomt, meestal op basis van uiterlijke kenmerken. Ja, meestal ga je als dikzak niet een ander voor vetklep uitschelden, maar wel bijv. voor skelet.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:57 schreef descon het volgende:
[..]
Mensen schelden ook vaak op punten waarin ze anders zijn. Is het dan racisme of gewoon schelden ?
Een dik persoon zal een ander niet snel uit schelden voor vetklep bijvoorbeeld.
Ik heb niks tegen smurfen, maar als die smurf vervelend is dan is het een kut smurf of een lelijke blauwe.
Ik denk niet dat we een handje vol herrieschoppers en wat beroepsdemonstranten nou moeten gaan zien als representatiefquote:Op maandag 15 juni 2020 10:48 schreef speknek het volgende:
Altijd leuk als er iemand van buiten de etnonationalistische NWS bubbel komt, zegt wat er daadwerkelijk hier gebeurt, en dat het dan een pile-on wordt van mensen die niet beseffen dat ze haar punt bevestigen.
Je hebt helemaal gelijk. De echte jankers zijn de mensen die een probleem waar ze niks mee te maken hebben bagatelliseren. Bemoeials zijn hetquote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef 00wildchild het volgende:
Superieur nog welquote:Op maandag 15 juni 2020 00:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Heb jij ENIG idee hoe verdomd vaak die kut-marocjes verantwoordelijk zijn voor trammelant in de tent? Dat die klootzakken worden geweigerd bij de deur is gewoon slim zaken doen. OF die klootzakken komen binnen en binnen no-time laten alle vrouwen (en het gros van de andere mannen) jouw zaak voortaan links liggen, OF je weigert die ratten.
De reden waarom iedereen een hekel heeft aan die klote Marokkanen heeft NIETS met hun pigmentgehalte te maken, maar ALLES met hun GEDRAG! Zolang die kuthoeren het weigeren om hun ratten ook maar iets van een opvoeding met normale normen en waarden mee te geven, blijft dit soort "racisme" bestaan en imo volkomen terecht. Die achterlijke barbaarse berbercultuur hoort hier niet thuis en daarmee vergeleken is de Nederlandse cultuur is veruit superieur en beschaafd (en dat wil echt wel wat zeggen!).
Nou en hoe, of roepen “maar andersom gebeurt het ook, of ik heb het ook meegemaakt dus jullie moeten niet huilen” wachtend om getroost te worden ofzoquote:Op maandag 15 juni 2020 11:20 schreef SicSicSics het volgende:
Hoe vaak je niet hoort: "Het is niet racistisch, het is gewoon heel normaal." Zonder ironie ook ...
Die twee sluiten elkaar niet uit en sterker nog, dat is het hele punt waarover gedemonstreerd wordt.![]()
Precies. Of "Jamaar de Islam is nog erger." ook weer zonder ironie, in de eigen 'verdediging' gewoon doorgaan met discriminerende opmerkingen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:26 schreef Oceanier het volgende:
Nou en hoe, of roepen “maar andersom gebeurt het ook, of ik heb het ook meegemaakt dus jullie moeten niet huilen” wachtend om getroost te worden ofzo
Ja er zit ze zoveel dingen dwars. Op een gegeven moment zien ze door de bomen het bos niet meer en belanden ze in een tunnelvisie met als gevolg alleen nog maar een continue stroom van aanvallen en blinde woede. Normaal discussiëren heeft dan ook bijna geen zin meer.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:30 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Precies. Of "Jamaar de Islam is nog erger." ook weer zonder ironie, in de eigen 'verdediging' gewoon doorgaan met discriminerende opmerkingen.
Het zou hilarisch zijn, als het niet zo tenenkrommend was.
Zelfreflectie blijft lastig kennelijk.
Klopt, duidelijk uitgelegd. De mensen in de OP zijn normale mensen die iets naars hebben meegemaakt. Helemaal niks mis mee om dat te vertellen. Maar ze worden hier helemaal afgemaakt en geassocieerd met organisaties die niet eens relevant zijn in dit topic. Pure blinde woedequote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Wat er gebeurt is, naar mijn opinie en observatie, dat de focus zoals gewoonlijk weer eens ligt op de extremen die de toon voeren en vanuit die visie geargumenteerd wordt op mensen die wel gewoon normaal doen. Zoals in de OP, TS betrekt KOZP er steeds bij. Wat hebben die mensen in de OP met KOZP te maken?Terwijl TS knarsetandend zijn vingers iedere augustus weer gereed stoomt om zijn meningen te verkondigen (in gelukkig opmerkelijk correct Nederlands, chapeau) op het web, zijn de meeste mensen (van kleur) gewoon bezig met hun eigen leven.
Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen? Je schoondochter komt langs om zich voor te stellen en jij denkt aan Zwarte Piet in plaats van dat je gewoon je schoondochter probeert te leren kennen.![]()
Lekker blijven focussen op de extremen en daarmee alles afschuiven op ‘lange tenen’ en aanstellers.
Niveau hoor. Ziedend.
Je moet de media hierop aanspreken. Iedereen van welke afkomst ook zal te maken krijgen met ongemakken. Zelfs witten onder elkaar kunnen bizarre opmerkingen maken naar elkander toe.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Wat er gebeurt is, naar mijn opinie en observatie, dat de focus zoals gewoonlijk weer eens ligt op de extremen die de toon voeren en vanuit die visie geargumenteerd wordt op mensen die wel gewoon normaal doen. Zoals in de OP, TS betrekt KOZP er steeds bij. Wat hebben die mensen in de OP met KOZP te maken?Terwijl TS knarsetandend zijn vingers iedere augustus weer gereed stoomt om zijn meningen te verkondigen (in gelukkig opmerkelijk correct Nederlands, chapeau) op het web, zijn de meeste mensen (van kleur) gewoon bezig met hun eigen leven.
Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen? Je schoondochter komt langs om zich voor te stellen en jij denkt aan Zwarte Piet in plaats van dat je gewoon je schoondochter probeert te leren kennen.![]()
Lekker blijven focussen op de extremen en daarmee alles afschuiven op ‘lange tenen’ en aanstellers.
Niveau hoor. Ziedend.
quote:"Je bedoelingen kunnen nog zo goed zijn, maar neem niet het voortouw in een strijd die niet jouw strijd is."
Uiteindelijk ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je gedragquote:Op maandag 15 juni 2020 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet de media hierop aanspreken. Iedereen van welke afkomst ook zal te maken krijgen met ongemakken. Zelfs witten onder elkaar kunnen bizarre opmerkingen maken naar elkander toe.
Iedereen die een partner heeft zal ooit te maken hebben gehad met de vraag van schoonouders, wat voor een opleiding heb je gehad, wat voor een werk doe je of wat verdien je. Het is een standaard riedeltje. Want ja, er zijn schoonouders die hun dochter liever niet zien met een laag opgeleide tokkie.
Blijkbaar voelden die ouders het goed aan want alleen de vraag bleek al goed voor een familie ruzie. Ik zou ook niet zitten wachten op een schoondochter die aan blm protesten meedoet. Lijken me nou niet de meest gezellige mensenquote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Niveau hoor. Ziedend.
Haha je draait het om. Zwarten zijn zo gefocust op kleur dat ze zwarte piet racistisch vinden. Blanken hebben daar tientallen jaren dat het feest gevierd wordt nooit bij stil gestaan. Ja sinterklaas is wit en zwarte piet is zwart... dus??quote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef 00wildchild het volgende:
Eigenlijk zijn veel mensen dus zo zwaar gefocust op een kleur die iemand heeft, dat ze een persoon met een donkere huid direct associeren aan Zwarte Piet. Zien we even wat er mis gaat mensen?
Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha je draait het om. Zwarten zijn zo gefocust op kleur dat ze zwarte piet racistisch vinden. Blanken hebben tientallen jaren dat het feest gevierd wordt nooit bij stil gestaan. Ja sinterklaas is wit en zwarte piet is zwart... dus??
quote:Op maandag 15 juni 2020 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet de media hierop aanspreken. Iedereen van welke afkomst ook zal te maken krijgen met ongemakken. Zelfs witten onder elkaar kunnen bizarre opmerkingen maken naar elkander toe.
Iedereen die een partner heeft zal ooit te maken hebben gehad met de vraag van schoonouders, wat voor een opleiding heb je gehad, wat voor een werk doe je of wat verdien je. Het is een standaard riedeltje. Want ja, er zijn schoonouders die hun dochter liever niet zien met een laag opgeleide tokkie.
Alleen al op fok moet je eens kijken hoe er over vmbo leerlingen word gesproken. Dan maakt afkomst of kleur niet eens iets uit.
Iets in deze strekking wilde ik ook reageren. Als iemand media leidend laat zijn voor zijn/ haar gedrag, zegt dat ook wel wat over iemand.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:46 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je gedrag
Dat jij een omgevingsbewustzijn van een dropveter hebt, betekent niet dat het niet aan jou kan liggen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:
Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.
Tot quincy gario zijn belachelijke podium kreeg.
Ah daar komt die blinde woede dus vandaan. We hebbe de bronquote:Op maandag 15 juni 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nooit de associatie gelegd tussen een donker persoon en zwarte piet. Totaal niet.
Tot quincy gario zijn belachelijke podium kreeg.
Ja zeg, stel je voor dat iemand het gore lef heeft om, als enige tegen meerderen, voor zichzelf op te komen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Blijkbaar voelden die ouders het goed aan want alleen de vraag bleek al goed voor een familie ruzie. Ik zou ook niet zitten wachten op een schoondochter die aan blm protesten meedoet. Lijken me nou niet de meest gezellige mensen
Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:17 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. De echte jankers zijn de mensen die een probleem waar ze niks mee te maken hebben bagatelliseren. Bemoeials zijn het
Word jij persoonlijk jarenlang uitgemaakt voor racist dan door mensen? Of word je gewoon ziedend om een paar mensen op televisie?quote:Op maandag 15 juni 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
Onderschat de macht van de media niet. Zo denkt bijna elke Rus dat MH17 een Oekraïense daad was en Rusland geen enkele blaam treft. .quote:Op maandag 15 juni 2020 11:52 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
[..]
Iets in deze strekking wilde ik ook reageren. Als iemand media leidend laat zijn voor zijn/ haar gedrag, zegt dat ook wel wat over iemand.
Zijn vaak ook wel de mensen die ‘dE mEdIa iS De GroTe bOosDoeNer’ maar vervolgens wel alles even klakkeloos aannemen wat wel weer in hun straatje past en woedend worden om wat de media waar ze op afgeven ze voorschotelt.
Vervang het woord marocjes voor tokkies en het is allemaal toegestaan.quote:Op maandag 15 juni 2020 00:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar he, dat mensen reageren als ze jarenlang voor racist worden uitgemaakt door een groepje schreeuwers wat overal in de media een podium krijgen. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.
'niks aan Zwarte Piet mag meer herinneren aan de slavernij periode'quote:Op maandag 15 juni 2020 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelfs nu leg ik geen link tussen Zwarte piet en mensen met donkere huidskleur.
ik zie slechts dat Naomi Pieter van KOZP de oorbellen van Zwarte piet draagt.
[ afbeelding ]
En dat is weer een aparte discussie, de media weet de boel goed op te hitsen.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:01 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.
Lastig hè om dingen in context te zien?quote:Op maandag 15 juni 2020 12:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'niks aan Zwarte Piet mag meer herinneren aan de slavernij periode'
maar wel zelf dragen natuurlijk.... Zelfs een neusring.
Doe het zelf dan ook niet.
Juist. Naomi Pieter bepaald hoe de rest zich moeten gedragen. En niet andersom.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Lastig hè om dingen in context te zien?
Ik ben in iedergeval nog nooit uitgemaakt voor racist. Hoogstens een paar keer op mijn werk, maar och dat zijn wat hangjongeren. Daar heb ik minder moeite mee. Dat zie ik dan nog als baldadigheid en niet als een vorm van racisme. Het is meer een kort lontje dat wel toeneemt in de maatschappij.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:58 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Word jij persoonlijk jarenlang uitgemaakt voor racist dan door mensen? Of word je gewoon ziedend om een paar mensen op televisie?
Een neusring in vrije tijd als eigentijdse versiering is gewoon lichaamsversieringversiering.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Juist. Naomi Pieter bepaald hoe de rest zich moeten gedragen. En niet andersom.
Die neusring is een symbool voor haar identiteit.
Dat is natuurlijk geen geldig argument om te janken en mensen aan te vallen die een nare situatie hebben meegemaakt. Kan wel, maar dat is natuurlijk erg triestquote:Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En dat is weer een aparte discussie, de media weet de boel goed op te hitsen.
Maar hij kan zich prima aangesproken voelen, er worden immers nogal wat beschuldigingen en verwijten, via de media ja als medium, richting blanken gegooid en eigenlijk richting het hele land.
Reageer hier eens op dan lieve mensen. Ik sta te popelen om reacties die uitleggen waarom zij het probleem is en niet de schoonouders.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:56 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja zeg, stel je voor dat iemand het gore lef heeft om, als enige tegen meerderen, voor zichzelf op te komen.
Eerst word je in je eentje zonder je vriend erbij in een ongemakkelijke en ongepaste positie voor het blok gezet, en dan moet je ook nog gaan ja-knikken?
Dus niet degenen die zo’n totaal irrelevant onderwerp aansnijden, maar degene die in de hoek staat is het probleem?
Juist ja.
Ik denk dat er heel veel vreemde vragen door ouders aan vrienden/vriendinnen worden gesteld bij een eerste bezoek. Ik denk ook dat er heel veel zonen en dochters met plaatsvervangende schaamte voor het gedrag van hun ouders zijn bij zulke eerste bezoeken. Alleen gaan al die mensen niet doen alsof ze er iets verschrikkelijks is gebeurd en er voor demonstreren met lui die beweren dat ze systematisch onderdrukt worden in Nederlandquote:Op maandag 15 juni 2020 11:56 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja zeg, stel je voor dat iemand het gore lef heeft om, als enige tegen meerderen, voor zichzelf op te komen.
Eerst word je in je eentje zonder je vriend erbij in een ongemakkelijke en ongepaste positie voor het blok gezet, en dan moet je ook nog gaan ja-knikken?
Dus niet degenen die zo’n totaal irrelevant onderwerp aansnijden, maar degene die in de hoek staat is het probleem?
Juist ja.
Oh vertel mij wat, hij en contextquote:Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Nee. Natuurlijk niet. Je gaat toch niet wachten tot je zoon weg is om zijn vriendinnetje vervolgens uit te horen over zwarte piet.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel vreemde vragen door ouders aan vrienden/vriendinnen worden gesteld bij een eerste bezoek. Ik denk ook dat er heel veel zonen en dochters met plaatsvervangende schaamte voor het gedrag van hun ouders zijn bij zulke eerste bezoeken. Alleen gaan al die mensen niet doen alsof ze er iets verschrikkelijks is gebeurd en er voor demonstreren met lui die beweren dat ze systematisch onderdrukt worden in Nederland
Ik denk dat in dit geval de ouders het goed deden inschatten en bij deze meid de sluimerende slachtofferrol blootlegden
Bedankt. Je begon goed maar zodra je hiermee afsluit is de hele alinea ervoor saus.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat in dit geval de ouders het goed deden inschatten en bij deze meid de sluimerende slachtofferrol blootlegden
Spijker/kop, peace out.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:15 schreef 00wildchild het volgende:
Dus als het andersom gebeurt, en een witte jongen komt bij een zwarte familie en ze vragen daar naar zijn mening over Zwarte Piet en hij reageert daar aangevallen op, dan ligt het ook aan de slachtofferrol toch van de zwarten en is de jongen oh zo zielig. Toch?
Ik sluit mijn aanwezigheid in dit topic af met de wijze woorden; Reflecteren kun je leren.
Gegroet medelanders.
quote:Op maandag 15 juni 2020 12:01 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee je voelt je onterecht aangesproken, en je gedrag richting alles en iedereen toont al helemaal aan hoe makkelijk je te manipuleren bent door de media.
Zeker, lastig om context te zien als je je continu maar blijft afzetten van die periode en de 'witte' continu als racist weg zet, maar zelf totaal niet gevrijwaard bent racisme.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:04 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Dat werkt twee kanten op.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:08 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen geldig argument om te janken en mensen aan te vallen die een nare situatie hebben meegemaakt. Kan wel, maar dat is natuurlijk erg triest
Ten eerste is het een blanke jongen, wit is een kleur voor je muur. Het is incorrect Nederlands en ik kan mensen moeilijk serieus nemen die dit serieus toepassen in een zin.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:15 schreef 00wildchild het volgende:
Dus als het andersom gebeurt, en een witte jongen komt bij een zwarte familie en ze vragen daar naar zijn mening over Zwarte Piet en hij reageert daar aangevallen op, dan ligt het ook aan de slachtofferrol toch van de zwarten en is de jongen oh zo zielig. Toch?
Ik sluit mijn aanwezigheid in dit topic af met de wijze woorden; Reflecteren kun je leren.
Gegroet medelanders.
Tevens als je al kwaad ziet /aangevallen voelt door een kinderfeest of een standbeeld, ben je gewoon echt niet goed.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:26 schreef Devion het volgende:
[..]
Ten eerste is het een blanke jongen, wit is een kleur voor je muur. Het is incorrect Nederlands en ik kan mensen moeilijk serieus nemen die dit serieus toepassen in een zin.
Ten tweede als die jongen zich aangevallen voelt en zielig doet, moet die naar zichzelf kijken. Kwaad/aangevallen worden om een vraag over zwarte piet is absurd, maar daar gaat dit hele topic niet over.
Want als deze jongen samen met zn "lotgenoten" op de dam gaan staan omdat ze vinden dat ze gediscrimineerd worden omdat ze lastige vragen krijgen van hun schoonouders, dan zou ik hem vierkant uitlachen, net zoals ik BLM vierkant uit lach.
Precies dus nu is elke slachtoffer van racisme een zeikerd en een jankerdquote:Op maandag 15 juni 2020 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Ik voel me onterecht aangesproken? Jahoor.. Ik ben voorstander van Zwarte Piet en de NL cultuur en afkomst. Ik ben voorstander van alles te laten staan uit de Gouden Eeuw periode. Omdat het gewoon bij de geschiedenis hoort. Voorstander om het te laten staan, net zoals opper kraker en gl-amsterdam voorzitter. Maar dat doet er even niet toe natuurlijk.
Dan ben ik volgens de schreeuwlelijken van blm/kozp een racist. En dat wordt jarenlang al gebezigd door die groepjes die overal en bij alles een podium krijgen. Immers is 'ZP racisme' volgens die gasten.
Je laat jezelf leiden door de media.quote:Op dit moment heeft de media inderdaad een grote vinger in de pap met manipulatie. Dat klopt. De dood van een gewelddadige junk die met vals geld wilde betalen en niet naar de politie wilde luisteren, is door de media inderdaad opgepompt tot een protest- en vandalismegolf waar mensen vaak niet eens weten waarom ze iets stuk willen hebben, zie ook de bekladding van het beeld van Piet Hein door helden van nooit, die er gewoon naast zaten.
Ja dit artikel is zeker niet opgepompt.quote:
Hoe ben ik dan hypocriet?quote:Als jij je post serieus meent, dan toont het alleen maar je enorme hypocriete domheid wederom aan.
Inderdaad.quote:
Ik ben het hier zo mee eensquote:Op maandag 15 juni 2020 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Ik voel me onterecht aangesproken? Jahoor.. Ik ben voorstander van Zwarte Piet en de NL cultuur en afkomst. Ik ben voorstander van alles te laten staan uit de Gouden Eeuw periode. Omdat het gewoon bij de geschiedenis hoort. Voorstander om het te laten staan, net zoals opper kraker en gl-amsterdam voorzitter. Maar dat doet er even niet toe natuurlijk.
Dan ben ik volgens de schreeuwlelijken van blm/kozp een racist. En dat wordt jarenlang al gebezigd door die groepjes die overal en bij alles een podium krijgen. Immers is 'ZP racisme' volgens die gasten.
Op dit moment heeft de media inderdaad een grote vinger in de pap met manipulatie. Dat klopt. De dood van een gewelddadige junk die met vals geld wilde betalen en niet naar de politie wilde luisteren, is door de media inderdaad opgepompt tot een protest- en vandalismegolf waar mensen vaak niet eens weten waarom ze iets stuk willen hebben, zie ook de bekladding van het beeld van Piet Hein door helden van nooit, die er gewoon naast zaten.
Maar natuurlijk, ik ben blank dus ik moet alleen luisteren en achteraan gaan staan.
Als jij je post serieus meent, dan toont het alleen maar je enorme hypocriete domheid wederom aan.
Maar dat meer mensen die situatie meemaken is toch ook geen excuses om iedereen samen met een aantal organisaties over 1 kam te scheren. Of om helemaal tekeer te gaan tegen mensen die een mening hebben over een standbeeld. En die demonstraties gaan misschien wel ergens over, het zijn er veel en veel mensen komen erop af. Misschien zien jij en ik wel een aantal dingen over het hoofd.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat werkt twee kanten op.
Die "nare situatie" maken wel meer mensen mee en dat kan van alles zijn.
De huidige demonstraties gaan nergens over, met name hier in Nederland ben je zo vrij als het maar kan in je doen en laten, misschien iets té zelfs.
Focus de hele tijd maar wat op anderen doen, in plaats van te kijken naar wat onder de streep (dus zonder jezelf continu in de context van anderen te zetten) je eigen bijdrage is.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Laat zelfreflecterend vermogen nu een beetje afwezig zijn als je al op 'all lives matter' compleet in de stuip schiet. Zoals zoveel nu doen in het BLM groepje.
quote:Op maandag 15 juni 2020 12:30 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Precies dus nu is elke slachtoffer van racisme een zeikerd en een jankerd
[..]
Je laat jezelf leiden door de media.
[..]
Ja dit artikel is zeker niet opgepompt.
[..]
quote:Hoe ben ik dan hypocriet?
quote:
Dank.quote:
Ik ben een vrouw. Voel mij verder ook niet voor- of tegen groeperingen. Ben wel tegen extreem gedachtegoed (vanuit beide kanten) en zie zaken als een grijs gebied waarin zaken en meningen steeds kunnen veranderen afhankelijk van hoe de wind staat. Nuance bestaat.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Hele wereld in rep en roer.. maar he, de dood van een geweldadige valsmuntende junk is niet opgepompt hoor. Zeker niet.
[..]![]()
Ik weet nu niet of ik moet lachen of janken van je. Of gewoon medelijden moet krijgen voor je.
Zoals je braddah al vertelde en je hem zelfs gelijk in gaf door een repost:
[..]
Dat is niet wat de blm demonstraties uitdragen hè. Als je, je niet uitspreekt tegen racisme ben je een racist is het credo. Kleur bekennen noemt men dat.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:34 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Focus de hele tijd maar wat op anderen doen, in plaats van te kijken naar wat onder de streep (dus zonder jezelf continu in de context van anderen te zetten) je eigen bijdrage is.![]()
Je hoeft niet perse bij een groep te horen als persoon, wist je dat al?
het mag op veel plaatsen niet eens genoemd worden. want, volgens Nujij, dan ben je de dood van George Floyd aan het goedpraten.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:34 schreef Bottendaal het volgende:
Op dit moment heeft de media inderdaad een grote vinger in de pap met manipulatie. Dat klopt. De dood van een gewelddadige junk die met vals geld wilde betalen en niet naar de politie wilde luisteren, is door de media inderdaad opgepompt tot een protest- en vandalismegolf waar mensen vaak niet eens weten waarom ze iets stuk willen hebben, zie ook de bekladding van het beeld van Piet Hein door helden van nooit, die er gewoon naast zaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |