abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193634587
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, mensen met een andere afkomst.

Welk artikel 4 heb je het nu over trouwens? In Nederland gaat het om artikel 137g WvS.
Overigens ook hier bevat de betekenis van ras "afkomst en etniciteit".
Ja, dat is wel vaker met mensen met een dubbele nationaliteit :')

En artikel 4 van het verdrag dat je quote :*
pi_193634598
De Groene Amsterdammer. Ja stop nu maar hoor _O-
pi_193634643
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 00:03 schreef speknek het volgende:
En voordat je jezelf nog meer voor lul zet door te zeggen huh huh speknek is zeker een extreemlinkse BLM lid huh huh (allebei fout), dit was ook de conclusie van onderzoeksjournalisten, De Groene Amsterdammer "Een helderder voorbeeld van institutioneel racisme zul je nauwelijks vinden", de Autoriteit Persoonsgegevens en, nouja commissie-Donner noemt het overdreven omzichtig "institutionele vooringenomenheid". (Donner was zelf minister van Justitie toen het gebeurde dus controleert zichzelf hier), enzovoorts. Dit is een overduidelijk voorbeeld van institutioneel racisme, en je moet je afvragen waarom je zo krampachtig de werkelijkheid probeert te ontkennen.
Je bedoelt nadat er 'in de gemeenschap' allemaal louche kantoortjes/bemiddelaars waren opgestaan die daadwerkelijk op grote schaal frauduleuze aanvragen voor deze toeslagen deden?

Nu kan de wet best zo zijn dat op een enorme oververtegenwoordiging van/in fraude niet op deze wijze geacteerd mag worden, maar racisme zie ik er zeker niet in. Discriminatie? Sure al is het werkelijke probleem hier natuurlijk de opzet van het toeslagenstelsel dat zich vrij gemakkelijk voor fraude leent en individuele burgers ook zonder discriminatie op afkomst, geheel buiten hun schuld om in grote financiele problemen kan brengen. (Alsook de grootschalige fraude die - laten we het niet vergeten - wel daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, vooral binnen bepaalde "gemeenschappen")

Anders dan de schreeuwerig extreem-linkse Speknek graag wil doen lijken is dit dus helemaal geen voorbeeld van "witte suprematie"/"wit voorrecht" of "institutioneel racisme". Als er geconcentreerd in de achterhoek bureautjes waren geweest die voor de wijde omtrek dergelijke frauduleuze aanvragen zouden hebben gedaan zouden aanvragen uit die contreien op voorhand verdacht zijn geweest en vaker onterecht als frauduleus behandeld zijn.
pi_193634706
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:
Kijk, normaal gesproken zou het niet zo'n ramp zijn.

Maar vanwege het hele racisme gedoe mag je als blanke best rekening ermee houden dat bepaalde dingen misschien niet goed landen bij donkere mensen.

Ja, rappers zeggen nigga, tegen elkaar zeggen ze het ook. Maar ik kan me zo voorstellen dat ze dat niet graag van een blanke horen.

Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.

Ook heb ik gewerkt bij een bedrijf als beleid had om geen Marrokanen aan te nemen.

Als je weet dat zaken gevoelig liggen dan mag je daar best rekening mee houden. Los daarvan is het aan hunzelf om vooruit te komen in het leven.
Heb jij ENIG idee hoe verdomd vaak die kut-marocjes verantwoordelijk zijn voor trammelant in de tent? Dat die klootzakken worden geweigerd bij de deur is gewoon slim zaken doen. OF die klootzakken komen binnen en binnen no-time laten alle vrouwen (en het gros van de andere mannen) jouw zaak voortaan links liggen, OF je weigert die ratten.

De reden waarom iedereen een hekel heeft aan die klote Marokkanen heeft NIETS met hun pigmentgehalte te maken, maar ALLES met hun GEDRAG! Zolang die kuthoeren het weigeren om hun ratten ook maar iets van een opvoeding met normale normen en waarden mee te geven, blijft dit soort "racisme" bestaan en imo volkomen terecht. Die achterlijke barbaarse berbercultuur hoort hier niet thuis en daarmee vergeleken is de Nederlandse cultuur is veruit superieur en beschaafd (en dat wil echt wel wat zeggen!).
pi_193634751
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.
Het blijft dus bij slechts EEN voorbeeld! En op basis daarvan concludeer jij wel even dat Nederland Institutioneel racistisch is!

Godskolere zeg! Hoe generaliserend KUN je zijn!
pi_193634762
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alsof ik er ooit een geheim van gemaakt heb dat ik tegen meervoudige nationaliteiten ben. Met een buitenlandse nationaliteit ben je niet gewoon Nederlander, maar Nederlander met een maar. Vervolgens gaan mensen dan klagen dat ze niet als gewone Nederlander behandeld worden. Vaak terecht omdat het niet alleen hun schuld is, maar velen hebben ook zelf enige schuld daaraan.

Als nationaliteit een risicofactor is dan mag er van mij op nationaliteit geprofileerd worden. Het profileren was dan ook niet het probleem bij de belastingdienst, dat was niet het onrechtmatige. Staatsburgerschap is niet gemaakt op meervoudige nationaliteiten, terwijl staatsburgerschap het uitgangspunt is voor een heel bouwwerk van wetgeving, hele grote delen en de fundamenten daarvan al heel erg oud. Dat zal dus blijven opduiken en voor problemen zorgen, dit is gewoon weer een voorbeeldje. Laat die mensen nou eens echt gewoon Nederlander worden, ipv een vreemde en soms vijandige mogendheid aan ze te laten trekken. Dat houdt ze alleen maar tegen in de Nederlandse samenleving.
Dank je Weltschmerz. w/
  maandag 15 juni 2020 @ 07:11:40 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_193635549
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 00:27 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Het blijft dus bij slechts EEN voorbeeld! En op basis daarvan concludeer jij wel even dat Nederland Institutioneel racistisch is!

Godskolere zeg! Hoe generaliserend KUN je zijn!
Ja, een voorbeeld maakt het waar. Ik reageerde op iemand die zei dat er nul bewijs was. Terwijl het bewijs onlangs groot in het nieuws was.

Maar goed, hier zijn nog meer voorbeelden.
https://decorrespondent.n(...)n/464087536-47232adb
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 15 juni 2020 @ 07:54:16 #108
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193635738
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:26 schreef speknek het volgende:

Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Snap dat dit soort juridische definities vrij breed opgezet zijn om zoveel mogelijk misbruik te vangen, maar de keerzijde daarvan is dat het begrip “raciale discriminatie” zo verdund raakt en los van de betekenis die je er met je gezonde verstand aan zou geven.

Onderscheid op nationale afkomst, of (dubbele) nationaliteit is wat mij betreft in heel veel gevallen ok. Polen die ww ontvangen en in Polen wonen? Mag je wat mij betreft extra controleren puur op basis van hun nationaliteit. Mensen met een dubbele nationaliteit, vooral uit landen waarbij onze belastingdienst geen info krijgt mag je wat mij betreft ook extra controleren, bijv door het inschakelen van een lokaal onderzoeksbureau. Japanners in west Amerika tijdens WO 2, valt wat voor te zeggen om die te interneren.

De belasting affaire met toeslagen die stopgezet worden zonder bewijs is natuurlijk helemaal fout, maar een extra controle had wmb wel door de beugel gekund.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 15 juni 2020 @ 08:00:22 #109
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193635769
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:36 schreef Faxie het volgende:

[..]

Er staat letterlijk 'casual gekleed' pannenkoek. En een kale kop plus oorbel is geen kleding.
Ga je nou een beetje woordneuken?

Of begrijp je echt niet dat er een verschil is tussen uiterlijke kenmerken die je niet zelf in de hand hebt (huiskleur, kleur ogen, knap/lelijk) versus zaken waar je wat aan kan doen zoals (kleding)stijl, incl. oorbel, tattoes, kapsel (deels, aangezien afhankelijk van type haar, kalend of niet, etc.)?
Krekker is de bom!
pi_193635794
Racisme bestaat niet...wel worldwide verschillende groepen mensen die zelf hun keuzes willen maken om met andere groepen mensen om te gaan.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 15 juni 2020 @ 08:09:16 #111
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193635826
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 00:19 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Heb jij ENIG idee hoe verdomd vaak die kut-marocjes verantwoordelijk zijn voor trammelant in de tent? Dat die klootzakken worden geweigerd bij de deur is gewoon slim zaken doen. OF die klootzakken komen binnen en binnen no-time laten alle vrouwen (en het gros van de andere mannen) jouw zaak voortaan links liggen, OF je weigert die ratten.

De reden waarom iedereen een hekel heeft aan die klote Marokkanen heeft NIETS met hun pigmentgehalte te maken, maar ALLES met hun GEDRAG! Zolang die kuthoeren het weigeren om hun ratten ook maar iets van een opvoeding met normale normen en waarden mee te geven, blijft dit soort "racisme" bestaan en imo volkomen terecht. Die achterlijke barbaarse berbercultuur hoort hier niet thuis en daarmee vergeleken is de Nederlandse cultuur is veruit superieur en beschaafd (en dat wil echt wel wat zeggen!).
Oke Stopnaald, er is geen sprake van discriminatie of racisme wanneer je mensen als minder behandeld omdat een deel v/d groep zich niet goed gedraagt :') En jouw post is ook absoluut niet discriminerend/generaliserend jegens de hele groep :').

Owja, hoeveel % van de groep moet bepaalde gedragingen vertonen voor je de hele groep er op mag afrekenen en de groep mag haten zoals jij dit doet.
Krekker is de bom!
  maandag 15 juni 2020 @ 08:09:48 #112
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193635829
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:05 schreef cempexo het volgende:
Racisme bestaat niet...wel worldwide verschillende groepen mensen die zelf hun keuzes willen maken om met andere groepen mensen om te gaan.
8)7
Krekker is de bom!
pi_193636413
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Oke Stopnaald, er is geen sprake van discriminatie of racisme wanneer je mensen als minder behandeld omdat een deel v/d groep zich niet goed gedraagt :') En jouw post is ook absoluut niet discriminerend/generaliserend jegens de hele groep :').

Owja, hoeveel % van de groep moet bepaalde gedragingen vertonen voor je de hele groep er op mag afrekenen en de groep mag haten zoals jij dit doet.
Ik lees nauwelijks/geen intelligente approach van je op de uiteenzetting van Stopnaald .
  maandag 15 juni 2020 @ 09:23:38 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_193636426
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:21 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik lees nauwelijks/geen intelligente approach van je op de uiteenzetting van Stopnaald .
Dat is dan ook niet nodig. Onschuldige mensen negatief aanpakken op hun behoren tot een etnische groep is gewoon racisme, daar hoeft verder geen intelligente approach op toegepast te worden. Beter nog, intelligent op de ontkenning daarvan reageren signal boost extremisme.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193636448
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet nodig. Onschuldige mensen negatief aanpakken op hun behoren tot een etnische groep is gewoon racisme, daar hoeft verder geen intelligente approach op toegepast te worden. Beter nog, intelligent op de ontkenning daarvan reageren signal boost extremisme.
Racisme bestaat niet...
pi_193636454
quote:

[..]

Dat is dan ook niet nodig.
En daarmee diskwalificeer je je voor de zoveelste keer in een discussie.
  maandag 15 juni 2020 @ 09:41:33 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_193636568
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 07:54 schreef nixxx het volgende:

[..]

Snap dat dit soort juridische definities vrij breed opgezet zijn om zoveel mogelijk misbruik te vangen, maar de keerzijde daarvan is dat het begrip “raciale discriminatie” zo verdund raakt en los van de betekenis die je er met je gezonde verstand aan zou geven.

Onderscheid op nationale afkomst, of (dubbele) nationaliteit is wat mij betreft in heel veel gevallen ok. Polen die ww ontvangen en in Polen wonen? Mag je wat mij betreft extra controleren puur op basis van hun nationaliteit. Mensen met een dubbele nationaliteit, vooral uit landen waarbij onze belastingdienst geen info krijgt mag je wat mij betreft ook extra controleren, bijv door het inschakelen van een lokaal onderzoeksbureau. Japanners in west Amerika tijdens WO 2, valt wat voor te zeggen om die te interneren.

De belasting affaire met toeslagen die stopgezet worden zonder bewijs is natuurlijk helemaal fout, maar een extra controle had wmb wel door de beugel gekund.
Nou sta ik er zelf ietwat ambivalent in, want inderdaad er zijn nou eenmaal risicogroepen, en de belastingdienst gaat ook niet weken het spaarpotje van kleine Lisa doorlichten omdat ze hetzelfde willen doen met een postbusfirma op de Malediven. Maar het is bij wet verboden om dubbele nationaliteiten te registreren en daarop te profileren, en ik denk dat de casus van de belastingdienst nou juist vrij duidelijk laat zien waarom dat is.

Want niet alleen hebben ze de wet gebroken om toch dubbele nationaliteiten te registreren, daarna hebben ze mensen gevonden die ze zonder bewijs konden aanpakken, en toen de rechter er niet in meeging hebben ze gefabriceerd bewijs geplant. En toen er een klokkenluider opstond hebben ze deze het werk onmogelijk gemaakt. En toen de politiek zich ermee begon te bemoeien hebben ze doelbewust een tijd lang halve waarheden verkocht zodat uiteindelijk het proces lang genoeg duurde dat het aan de aandacht zou ontsnappen.

En het is mogelijk dat de belastingdienst werd gerund door keiharde neo-nazi's, maar veel waarschijnlijker is dat het gewone mensen waren met een vooroordeel dat zo begon te leven, dat negatief bewijs niet geregistreerd werd, en de werkelijkheid toegebogen werd naar het vooroordeel. Mensen houden er namelijk helemaal niet van als feiten niet met hun wereldbeeld stroken; er is heel veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar mentale modellen en cognitieve dissonantie dat uitlegt hoe we dingen die niet stroken met de preconcepties die we in een narratief opbouwen, makkelijk kunnen ombuigen of zelfs compleet negeren. Nouja zie deze thread als mensen op institutioneel racisme worden gewezen zou ik zeggen.

En als dat institutioneel gebeurt, wat je ook terugziet in hoe het afgewikkeld wordt in een spel met de politiek, ontkennen, traineren, kleine beetjes toegeven, verantwoordelijkheid ergens tussen verschillende divisies of managementlagen leggen, dan duurt het ook langer en wordt het systemischer. Als het een generatie strekt krijgt het een opvoedkundige (ook institutionele) werking. We zeggen wel eens over Marokkaantjes 'waar zijn de ouders', maar ook als maatschappij dragen we bij aan de opvoeding. Als iemand vanaf heel jong verteld wordt dat hij hondslelijk is, dan ongeacht hoe hij er daadwerkelijk uitziet, zal diegene sociale angststoornissen opbouwen wanneer hij volwassen is. Ook etnisch profileren en zo wat vaker mensen staande houden op straat creeert misschien wel meer criminaliteit dan dat het oplost. Waarom zou iemand zich niet crimineel gaan gedragen als de hele buitenwereld dit al verwacht? Wat heb je op een gegeven moment nog te bewijzen? Vanuit die opvoedende verantwoordelijkheid als overheid, denk ik dat, alhoewel etnisch profileren op zich efficient is, het nog steeds goed is dat het verboden is.
  maandag 15 juni 2020 @ 09:43:59 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_193636592
quote:
Beter nog, intelligent op de ontkenning daarvan reageren signal boost extremisme.
Nou vooruit laat ik dan het goede voorbeeld geven.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:26 schreef cempexo het volgende:

[..]

Racisme bestaat niet...

RaCiSmE bEsTaAt NiET
  maandag 15 juni 2020 @ 09:45:05 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_193636606
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En daarmee diskwalificeer je je voor de zoveelste keer in een discussie.
Ex falso sequitur quodlibet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193636701
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Ex falso sequitur quodlibet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaja wannabe-Baudet, je klinkt inderdaad heel erg wijs
pi_193636803
de dreigbrief naar de politie is een nieuw dieptepunt.
wat mij betreft komende weken geen aandacht meer voor dit geneuzel.
de bekende figuren die al die onzin uitkramen en bedreigingen uitten horen niet bij talkshows, in kranten of op de radio. geef negatieve energie geen aandacht.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193636860
Ik kan hier zo hard om lachen. De voorbeelden waarmee ze konen is ronduit hilarisch.

Zelf had(Ben nu kaal) ik krullend rood haar en wat er naar mijn hoofd allemaal is geslingerd. "Vuurtoren", "Heb je ook rood schaamhaar?", "Rooie" etc etc. D A G E L I J K S.
Zijn mensen anti roodhaar? Absoluut niet. Meeste is grappig bedoeld en sommige opmerkingen zijn Hollandse lompheid.

BLM mensen zijn een stelletje DROEFTOETERS. Zeker in Nederland.

En voor de mensen die zeiken over racisme op de arbeidsmarkt hebben nooit onderzoek er na gedaan. Mensen die knapper zijn worden ook sneller aangenomen, heeft niks te maken met competentie. Wat gaan we hier aan doen? Of is huidskleur alleen belangrijk?

Cry me a fucking river.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  maandag 15 juni 2020 @ 10:13:57 #123
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193636908
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou sta ik er zelf ietwat ambivalent in, want inderdaad er zijn nou eenmaal risicogroepen, en de belastingdienst gaat ook niet weken het spaarpotje van kleine Lisa doorlichten omdat ze hetzelfde willen doen met een postbusfirma op de Malediven. Maar het is bij wet verboden om dubbele nationaliteiten te registreren en daarop te profileren, en ik denk dat de casus van de belastingdienst nou juist vrij duidelijk laat zien waarom dat is.

Want niet alleen hebben ze de wet gebroken om toch dubbele nationaliteiten te registreren, daarna hebben ze mensen gevonden die ze zonder bewijs konden aanpakken, en toen de rechter er niet in meeging hebben ze gefabriceerd bewijs geplant. En toen er een klokkenluider opstond hebben ze deze het werk onmogelijk gemaakt. En toen de politiek zich ermee begon te bemoeien hebben ze doelbewust een tijd lang halve waarheden verkocht zodat uiteindelijk het proces lang genoeg duurde dat het aan de aandacht zou ontsnappen.

En het is mogelijk dat de belastingdienst werd gerund door keiharde neo-nazi's, maar veel waarschijnlijker is dat het gewone mensen waren met een vooroordeel dat zo begon te leven, dat negatief bewijs niet geregistreerd werd, en de werkelijkheid toegebogen werd naar het vooroordeel. Mensen houden er namelijk helemaal niet van als feiten niet met hun wereldbeeld stroken; er is heel veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar mentale modellen en cognitieve dissonantie dat uitlegt hoe we dingen die niet stroken met de preconcepties die we in een narratief opbouwen, makkelijk kunnen ombuigen of zelfs compleet negeren. Nouja zie deze thread als mensen op institutioneel racisme worden gewezen zou ik zeggen.

En als dat institutioneel gebeurt, wat je ook terugziet in hoe het afgewikkeld wordt in een spel met de politiek, ontkennen, traineren, kleine beetjes toegeven, verantwoordelijkheid ergens tussen verschillende divisies of managementlagen leggen, dan duurt het ook langer en wordt het systemischer. Als het een generatie strekt krijgt het een opvoedkundige (ook institutionele) werking. We zeggen wel eens over Marokkaantjes 'waar zijn de ouders', maar ook als maatschappij dragen we bij aan de opvoeding. Als iemand vanaf heel jong verteld wordt dat hij hondslelijk is, dan ongeacht hoe hij er daadwerkelijk uitziet, zal diegene sociale angststoornissen opbouwen wanneer hij volwassen is. Ook etnisch profileren en zo wat vaker mensen staande houden op straat creeert misschien wel meer criminaliteit dan dat het oplost. Waarom zou iemand zich niet crimineel gaan gedragen als de hele buitenwereld dit al verwacht? Wat heb je op een gegeven moment nog te bewijzen? Vanuit die opvoedende verantwoordelijkheid als overheid, denk ik dat, alhoewel etnisch profileren op zich efficient is, het nog steeds goed is dat het verboden is.
Is het verboden om dubbele nationaliteit te registreren? Ik dacht dat het zo was dat het niet meer standaard geregistreerd werd in de gemeentelijke basisadministratie. Wat ik ook weer een dom iets vind trouwens. Het kan in sommige gevallen namelijk heel relevant zijn of iemand een dubbele nationaliteit heeft, zodat je als Nederlandse overheid weet of je de Nederlandse nationaliteit in kan trekken. Zie bijv de IS aanhangers.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 15 juni 2020 @ 10:17:12 #124
8369 speknek
Another day another slay
pi_193636933
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:13 schreef nixxx het volgende:

[..]

Is het verboden om dubbele nationaliteit te registreren? Ik dacht dat het zo was dat het niet meer standaard geregistreerd werd in de gemeentelijke basisadministratie. Wat ik ook weer een dom iets vind trouwens. Het kan in sommige gevallen namelijk heel relevant zijn of iemand een dubbele nationaliteit heeft, zodat je als Nederlandse overheid weet of je de Nederlandse nationaliteit in kan trekken. Zie bijv de IS aanhangers.
Nouja niet in de landelijke administratie gok ik, maar het gebruiken voor een profiel.

quote:
Ras- en nationaliteitsgegevens worden in de AVG aangemerkt als bijzondere categorieėn van persoonsgegevens. De verwerking van bijzondere persoonsgegevens is verboden, tenzij een wettelijke uitzondering op die verwerking van toepassing is (zoals uitdrukkelijke toestemming of de noodzaak om redenen van zwaarwegend algemeen belang). Naast de uitzonderingen in de AVG, bevat de UAVG voor nationaliteits- en rasgegevens nog een aanvullende uitzondering, namelijk voor de noodzakelijke verwerking voor de identificatie van de persoon of voor de noodzakelijk verwerking in het kader van een diversiteitsbeleid.

Het is maar zeer de vraag of de Belastingdienst de verwerking kan en mag baseren op een van de wettelijke uitzonderingen. De Minister stelt zich vooralsnog op het standpunt dat dit niet het geval is. Het is afwachten of de AP daar ook zo over denkt.
https://www.loyensloeff.c(...)astingdienst-n15246/
  maandag 15 juni 2020 @ 10:17:18 #125
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193636934
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:45 schreef speknek het volgende:

[..]

SPOILER
Irritat autem quidquid ex alto dici videtur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')