abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193629645
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Man!
Je moet eens weten hoe vaak ik bij tenten geweigerd ben .
Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.
pi_193629714
de teneur is dat mensen de negatieve elementen van de protesten blijven onthouden en de rest zal verwateren.

in Alkmaar waren er 15 mensen bij het hek die boos waren over dat er mogelijk vernielingen zouden volgen. meteen werden ze bestempeld als 'extreemrechts' terwijl ze alleen maar een oogje in het zeil hielden. Deze mensen werden naar hun identiteit gevraagd en verzocht weg te gaan.

zelf heb ik nooit racisme meegemaakt. ik heb het slechts gezien op tv bij voetbalwedstrijden. dat was belachelijk en zou niet moeten kunnen.

een bedrijf wat bepaalde etniciteit uitsluit ken ik niet.
wel heb ik bijzonder gedrag meegemaakt. een collega van buitenlandse komaf kon op een dag niet naar kantoor komen omdat hij in de cel zat wegens mishandeling van zijn vriendin met zwaar gereedschap.
er is ooit een jongen van buitenlandse komaf op sollicitatie geweest die zijn c.v. voor de helft verzonnen had. hij werd kwaad toen we hem daarmee confronteerde en begon te dreigen.

bij InHolland werden de allochtone studenten telkens gematst met wat voor reden dan ook.

er is wel racisme en dat ontkent niemand.
echter kun je een succesvolle carrière niet afdwingen.
als je ergens hard voor werkt dan kun je in Nederland ergens een plek vinden.
bij Philips in Eindhoven was ik één van de weinige stagiaires met blanke huidskleur op de high tech campus.

de protestacties krijgen nu een grimmig karakter en dat helpt de zaak gewoon niet, het maakt het erger.
er is namelijk al wat lichte frustratie over hoe statushouders voorgetrokken worden bij een sociale huurwoning. ze krijgen een leuk budget voor een laptop of tablet. terwijl de mensen die nu werkloos zijn geraakt door covid19 of ziekte hun bezittingen moeten 'opeten'.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 14 juni 2020 @ 18:39:02 #53
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_193629730
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:31 schreef Faxie het volgende:

[..]

Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.
Kon je niet door als hermafrodiet (één oorbel enzo) met kanker? En ze anders beschuldigen van discriminatie ofzo
  zondag 14 juni 2020 @ 18:42:26 #54
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_193629781
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
.
Zelf heb ik nooit racisme meegemaakt. ik heb het slechts gezien op tv bij voetbalwedstrijden. dat was belachelijk en zou niet moeten kunnen.

'.
Was dat niet gewoon beledigen, zoals altijd bij wedstrijden. De scheids is een hoerenzoon en wie niet springt is een homofiel enzo? Het doel van deze triestelingen is dat ze de tegenstander met schelden en geluiden kunnen raken en ie niet goed mee speelt. Dan laat je je als donkere speler toch ontzettend kennen als je gaat flippen omdat iemand zwarte piet naar je roept?
pi_193629866
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:

Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.
Deurbeleid is om rotzooi te voorkomen. Zo'n uitsmijter moet aan kansberekening doen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van Marokkaanse meisjes dat ze aan de deur geweigderd worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 14 juni 2020 @ 18:49:27 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_193629867
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:29 schreef Montagui het volgende:
Dat zal best, maar is dat dan bewijs van institutioneel racisme in Nederland? Uiteraard niet.
We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.

Belastingdienst geeft etnisch profileren eindelijk toe

quote:
Al die mensen die in 2014 ongenadig werden aangepakt en daarna het bos in gestuurd, hadden een migratie-achtergrond. Hartstikke Nederlands, maar wel met een tweede nationaliteit. Turks. Marokkaans. Andere smaken. Allemaal een kleurtje. Geen enkele Lotte of Pieter-Bas, maar Fatima of Tarik. Sommige ouders wisten dit al. Sommigen niet. Ik zag dat het nu iedereen opviel. Gek, geen enkele Hollandse kaaskop. Behalve die ene man (ik), en de mensen van de Belastingdienst.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193629878
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:42 schreef PietPossum het volgende:

[..]

Was dat niet gewoon beledigen, zoals altijd bij wedstrijden. De scheids is een hoerenzoon en wie niet springt is een homofiel enzo? Het doel van deze triestelingen is dat ze de tegenstander met schelden en geluiden kunnen raken en ie niet goed mee speelt. Dan laat je je als donkere speler toch ontzettend kennen als je gaat flippen omdat iemand zwarte piet naar je roept?
dat was beledigen, klopt.
er verscheen ook ooit een foto van het Nederlands elftal met o.a. Kenneth Vermeer en daar kwamen opmerkingen bij, op Facebook.
daar zie ik de lol niet zo van in.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193629898
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:

[..]

We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.

Belastingdienst geeft etnisch profileren eindelijk toe
[..]

De Belastingdienst heeft slechts een extra controle gedaan bij mensen met meer dan één nationaliteit. Waarom is dat direct gelinkt aan etnisch profileren?

Zie ook de documentaire 'Gratis geld uit Holland' voor de aanleiding
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193629900
Hoe zwaar tellen mijn ervaringen met positieve discriminatie op de werkvloer en daarbuiten? :?
pi_193629966
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:51 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe zwaar tellen mijn ervaringen met positieve discriminatie op de werkvloer en daarbuiten? :?
juist ja, die term zocht ik. het opzettelijk voortrekken van allochtonen.
iets wat zeer regelmatig de kop op steekt en eigenlijk het nieuws nooit haalt.

werkte voor een werkgever die continue gebruik maakte van een wet; een subsidie voor als je migranten in dienst neemt; de kennismigrantenregeling. best flauw als je als autochtoon dan niet in aanmerking komt voor een job omdat er iemand wordt ingevlogen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193629967
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:39 schreef PietPossum het volgende:

[..]

Kon je niet door als hermafrodiet (één oorbel enzo) met kanker? En ze anders beschuldigen van discriminatie ofzo
De wereld was nog niet woke toen ;(
pi_193629983
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:
Al die mensen die in 2014 ongenadig werden aangepakt en daarna het bos in gestuurd, hadden een migratie-achtergrond. Hartstikke Nederlands, maar wel met een tweede nationaliteit. Turks. Marokkaans. Andere smaken. Allemaal een kleurtje. Geen enkele Lotte of Pieter-Bas, maar Fatima of Tarik. Sommige ouders wisten dit al. Sommigen niet. Ik zag dat het nu iedereen opviel. Gek, geen enkele Hollandse kaaskop. Behalve die ene man (ik), en de mensen van de Belastingdienst.
Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.

Het is ook geen ethnisch profileren maar op nationaliteit, en dat is wat anders dan ethniciteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193629998
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:56 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

juist ja, die term zocht ik. het opzettelijk voortrekken van allochtonen.
iets wat zeer regelmatig de kop op steekt en eigenlijk het nieuws nooit haalt.

werkte voor een werkgever die continue gebruik maakte van een wet; een subsidie voor als je migranten in dienst neemt; de kennismigrantenregeling. best flauw als je als autochtoon dan niet in aanmerking komt voor een job omdat er iemand wordt ingevlogen.
Ik heb ontzettend veel ervaring met positieve discriminatie in mijn eigen omgeving. "Kansenparels" die totaal ongeschikt zijn maar toch worden bevoordeeld ten opzichte van autochtonen.
pi_193630033
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:
Kijk, normaal gesproken zou het niet zo'n ramp zijn.

Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.

Ook heb ik gewerkt bij een bedrijf als beleid had om geen Marrokanen aan te nemen.
Het is inderdaad erg jammer als kwaadwillenden het voor de rest van hun groep verpesten. :) Als ik café-eigenaar was dan zou ik ook niet veel trek hebben in Marokkanen in mijn tent.
pi_193630034
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:

[..]

We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.

Belastingdienst geeft etnisch profileren eindelijk toe
[..]

'En maar blijven zoeken, en blijven zoeken. En verdomme, we krijgen ze maar niet te pakken. Maakt niet uit, gewoon blijven zoeken, ze zijn immers buitenlands dus moeten ze wel iets op hun kerfstok hebben'

Of zouden ze wellicht een goede reden gehad hebben?

Hier is een suggestie:

Als die mensen met dubbele nationaliteit nou eens wat minder vaak creatief belasting proberen te ontduiken met hun buitenlands bezit, zou de belastingdienst geen noodzaak meer zien om ze onder de loep te houden.

Overigens grappig dat je met een link van Joop komt, en vervolgens zeikt over Breitbart _O-
pi_193630044
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:51 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe zwaar tellen mijn ervaringen met positieve discriminatie op de werkvloer en daarbuiten? :?
Dat weten we niet zonder je huidskleur te kennen :{w
pi_193630059
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:02 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dat weten we niet zonder je huidskleur te kennen :{w
Blank.
pi_193630060
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.

Het is ook geen ethnisch profileren maar op nationaliteit, en dat is wat anders dan ethniciteit.
En dat ja
pi_193630069
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:03 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Blank.
Dan moet je niet zeiken. Racist!
  zondag 14 juni 2020 @ 19:18:16 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_193630283
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:01 schreef Faxie het volgende:

[..]

'En maar blijven zoeken, en blijven zoeken. En verdomme, we krijgen ze maar niet te pakken. Maakt niet uit, gewoon blijven zoeken, ze zijn immers buitenlands dus moeten ze wel iets op hun kerfstok hebben'

Of zouden ze wellicht een goede reden gehad hebben?

Hier is een suggestie:

Als die mensen met dubbele nationaliteit nou eens wat minder vaak creatief belasting proberen te ontduiken met hun buitenlands bezit, zou de belastingdienst geen noodzaak meer zien om ze onder de loep te houden.

Overigens grappig dat je met een link van Joop komt, en vervolgens zeikt over Breitbart _O-
God als je het niet gevolgd hebt kun je toch beter niks zeggen.
Nee ze hadden geen goede reden. De toeslagenaffaire ging over onterecht terugvorderen van geld.

quote:
Eind mei blijkt dat de Belastingdienst nep-bewijs tegen het gastouderbureau in Eindhoven misbruikt had in een doorgeslagen fraudezaak, waarvan 300 ouders de dupe werden. In plaats van de zaak op te lossen, opende de Belastingdienst de jacht op een klokkenluider die op non-actief werd gezet. Snel wordt door de Kamer gedwongen tot eerherstel.

...

Trouw en RTL Nieuws onthullen vlak daarna dat waarschijnlijk nog eens duizenden ouders gedupeerd zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)no-snel-kinderopvang

Dus we hebben duizenden voorbeelden van institutioneel racisme, daadwerkelijk crimineel waar een staatssecretaris voor opgestapt is, maar ze zullen het vast wel verdiend hebben, want anderen van hun soort zijn geen lieverdjes. En je ziet schijnbaar niet in wat er fout aan die opmerking is.

En ja, Joop is vele malen betrouwbaarder dan Breitbart.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.

Het is ook geen ethnisch profileren maar op nationaliteit, en dat is wat anders dan ethniciteit.
Doorzichtig dit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193630648
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:18 schreef speknek het volgende:

[..]

God als je het niet gevolgd hebt kun je toch beter niks zeggen.
Nee ze hadden geen goede reden. De toeslagenaffaire ging over onterecht terugvorderen van geld.
[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)no-snel-kinderopvang

Dus we hebben duizenden voorbeelden van institutioneel racisme, daadwerkelijk crimineel waar een staatssecretaris voor opgestapt is, maar ze zullen het vast wel verdiend hebben, want anderen van hun soort zijn geen lieverdjes. En je ziet schijnbaar niet in wat er fout aan die opmerking is.

En ja, Joop is vele malen betrouwbaarder dan Breitbart.
[..]

Doorzichtig dit.
Haha ja is goed hoor Joop ^O^
pi_193631326
Ik vraag me bij dit soort uitlatingen altijd af waar in Godsnaam de nuance is? Hebben we het over cultureel racisme, raciaal racisme of institutioneel racisme. Is wat zij hebben ervaren individueel of collectief racisme? Dan is er ook nog bewust en onbewust racisme wat in alle basisconstructen kan voorkomen. Zijn de ervaringen op micro, meso of macro niveau en in hoeverre kan je een ander niveau betrekken bij jou ervaringen? En dan is er nog de vraag of er niet sprake is van discriminatie?

Een ding is in ieder geval zeker. De meer genuanceerde stem wordt per definitie gecensureerd. Niet openlijk kunnen zeggen dat je het ergens niet mee eens bent.. of anders over denkt... Dat is facisme..
pi_193631380
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:18 schreef speknek het volgende:

[..]

God als je het niet gevolgd hebt kun je toch beter niks zeggen.
Nee ze hadden geen goede reden. De toeslagenaffaire ging over onterecht terugvorderen van geld.
[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)no-snel-kinderopvang

Dus we hebben duizenden voorbeelden van institutioneel racisme, daadwerkelijk crimineel waar een staatssecretaris voor opgestapt is, maar ze zullen het vast wel verdiend hebben, want anderen van hun soort zijn geen lieverdjes. En je ziet schijnbaar niet in wat er fout aan die opmerking is.

En ja, Joop is vele malen betrouwbaarder dan Breitbart.
[..]

Doorzichtig dit.
Duizenden voorbeelden??? Je hebt nu in jouw visie 1 voorbeeld van institutioneel racisme. 1 waar mensen het dupe van zijn geworden.. Niet dat dit valt onder institutioneel racisme. Maar de zin is zo dramatisch, bedoeld voor sensatie! Je hebt 1 voorbeeld, 1
  zondag 14 juni 2020 @ 20:45:39 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_193631460
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:40 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Duizenden voorbeelden??? Je hebt nu in jouw visie 1 voorbeeld van institutioneel racisme. 1 waar mensen het dupe van zijn geworden.. Niet dat dit valt onder institutioneel racisme. Maar de zin is zo dramatisch, bedoeld voor sensatie! Je hebt 1 voorbeeld, 1
Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193631470
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:18 schreef speknek het volgende:

Doorzichtig dit.
Alsof ik er ooit een geheim van gemaakt heb dat ik tegen meervoudige nationaliteiten ben. Met een buitenlandse nationaliteit ben je niet gewoon Nederlander, maar Nederlander met een maar. Vervolgens gaan mensen dan klagen dat ze niet als gewone Nederlander behandeld worden. Vaak terecht omdat het niet alleen hun schuld is, maar velen hebben ook zelf enige schuld daaraan.

Als nationaliteit een risicofactor is dan mag er van mij op nationaliteit geprofileerd worden. Het profileren was dan ook niet het probleem bij de belastingdienst, dat was niet het onrechtmatige. Staatsburgerschap is niet gemaakt op meervoudige nationaliteiten, terwijl staatsburgerschap het uitgangspunt is voor een heel bouwwerk van wetgeving, hele grote delen en de fundamenten daarvan al heel erg oud. Dat zal dus blijven opduiken en voor problemen zorgen, dit is gewoon weer een voorbeeldje. Laat die mensen nou eens echt gewoon Nederlander worden, ipv een vreemde en soms vijandige mogendheid aan ze te laten trekken. Dat houdt ze alleen maar tegen in de Nederlandse samenleving.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193631558
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.
Wederom is je manier van uitdrukken sensationeel. Waarom? Onnodig. Daarnaast zijn er twee kanten aan dit verhaal. Helaas bleek uit onderzoek dat mensen met een buitenlandse identiteit vaker wel of niet bewust fraude plegen, soit.

Ervaringen van mensen uit de bovenstaande anekdotes zijn sowieso onzinnig. Hoe jij de wereld percipieert zegt iets over jou zelf.
pi_193631603
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 09:27 schreef Murdera het volgende:
Heftige verhalen hoor. Dit maakt echt duidelijk dat black lives matter ook in NL nodig is!
:')
Dat praat die 2e corona golf wel goed inderdaad :')
pi_193631685
Wat de belastingdienst deed is niet toegestane profilering, als je die lijn doortrekt kun je dat zeker discriminatie noemen maar racisme? Sinds wanneer is een nationaliteit opeens een ras geworden? Quatsch.
pi_193631727
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.
Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat jij weet wat geïnstitutionaliseerd racisme precies betekend.. Je komt me over als populistisch.. Ietwat te schreeuwerig..
  zondag 14 juni 2020 @ 21:14:30 #80
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193631894
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:31 schreef Faxie het volgende:

[..]

Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.
Vergelijking met afkomst en/of huidskleur gaat natuurlijk niet helemaal op aangezien kledingstijl iets is wat je zelf in de hand hebt.

Vergelijking gaat alleen op met (bijv.) een neger die geweigerd wordt vanwege zijn hiphip outfit.
Krekker is de bom!
  zondag 14 juni 2020 @ 21:26:52 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_193632097
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:02 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat jij weet wat geïnstitutionaliseerd racisme precies betekend.. Je komt me over als populistisch.. Ietwat te schreeuwerig..
Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:27:08 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_193632100
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:59 schreef Harmankardon het volgende:
Wat de belastingdienst deed is niet toegestane profilering, als je die lijn doortrekt kun je dat zeker discriminatie noemen maar racisme? Sinds wanneer is een nationaliteit opeens een ras geworden? Quatsch.
Reeds lang geleden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193632202
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Deurbeleid is om rotzooi te voorkomen. Zo'n uitsmijter moet aan kansberekening doen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van Marokkaanse meisjes dat ze aan de deur geweigderd worden.
Kansberekening met huiskleur als criterium. Er is voor die argumenten best wat te zeggen hoor maar dat is wel gewoon racisme.

Een enkele Marrokaan moest al haast 2 blonde fotomodellen hebben om binnen te komen terwijl ik met 2 vrienden gewoon door kon lopen. Al moet ik wel zeggen dat ik ook vaak vriendinnen meenam en in m'n eentje ook weleens geweigerd ben. Maar Marokkanen hebben het nog erger.
pi_193632337
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Vergelijking met afkomst en/of huidskleur gaat natuurlijk niet helemaal op aangezien kledingstijl iets is wat je zelf in de hand hebt.

Vergelijking gaat alleen op met (bijv.) een neger die geweigerd wordt vanwege zijn hiphip outfit.
Lees het anders nog eens :')
pi_193632364
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.
Het heeft dan ook niks met etniciteit te maken. Hoe vaak moet dat nou nog eigenlijk gezegd worden?

Je zit te redeneren vanuit een vals uitgangspunt.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:56:13 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_193632587
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:43 schreef Faxie het volgende:
Het heeft dan ook niks met etniciteit te maken. Hoe vaak moet dat nou nog eigenlijk gezegd worden?

Je zit te redeneren vanuit een vals uitgangspunt.
Jij denkt dat Amerikaans-Nederlanders er ook uitgepikt werden? :').
Natuurlijk heeft het met etniciteit te maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193632905
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.
In jouw geval is het dus een onbetrouwbaar instituut. En benadelen op etniciteit is geen geïnstitutionaliseerd racisme. Je uitleg is populistisch gezwets, informeer jezelf..
pi_193632957
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.
Een voorzetje... ras en etniciteit zijn niet hetzelfde. Begin daar is eens..
  zondag 14 juni 2020 @ 22:31:21 #89
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193633194
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:41 schreef Faxie het volgende:

[..]

Lees het anders nog eens :')
Oorbel + kale kop waren geen onderdeel van jouw kledingstijl?

Oke toegeven, kale kop heeft niet iedereen zelf in de hand.
Krekker is de bom!
pi_193633244
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij denkt dat Amerikaans-Nederlanders er ook uitgepikt werden? :').
Natuurlijk heeft het met etniciteit te maken.
Oké Joop ^O^
pi_193633306
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Oorbel + kale kop waren geen onderdeel van jouw kledingstijl?

Oke toegeven, kale kop heeft niet iedereen zelf in de hand.
Er staat letterlijk 'casual gekleed' pannenkoek. En een kale kop plus oorbel is geen kleding.
  zondag 14 juni 2020 @ 23:26:35 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_193634135
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:16 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

In jouw geval is het dus een onbetrouwbaar instituut. En benadelen op etniciteit is geen geïnstitutionaliseerd racisme. Je uitleg is populistisch gezwets, informeer jezelf..
:O
Dan ga je zeker bij puur racisme vertellen dat rassen niet bestaan dus het ook geen racisme kan zijn, checkmate atheists.

quote:
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Benadelen (economisch beperken) op grond van afkomst is racisme. Als dit stelsel/beleidsmatig gedaan wordt door een instituut is het institutioneel racisme.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193634176
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:26 schreef speknek het volgende:

[..]

:O
Dan ga je zeker bij puur racisme vertellen dat rassen niet bestaan dus het ook geen racisme kan zijn, checkmate atheists.
[..]

Benadelen (economisch beperken) op grond van afkomst is racisme. Als dit stelsel/beleidsmatig gedaan wordt door een instituut is het institutioneel racisme.
Het is dan ook op grond van dubbele nationaliteit :W

Met artikel 4 lijk je overigens geen enkel probleem te hebben om er je reet mee af te vegen. _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Faxie op 14-06-2020 23:37:55 ]
  zondag 14 juni 2020 @ 23:30:10 #94
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193634179
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
leugens, altijd dezelfde activisten en geen echt doel van elk protest.

Jerry Airfryer had op tv in een interview gezegd twee weken in quarantaine te gaan. dit was na het protest op de Dam een advies. twee dagen later stond ie weer op een ander BLM feestje.

ook uit dit topic is af te leiden dat het onduidelijk is waarom het BLM protest er is. dat het eigenlijk een verkapt anti-zwartepiet protest is.
Airfryer is een veroordeelde geweldsmaniak tegen overheidspersoneel en een recidive leugenaar.

Wat verwacht je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193634192
Ik lees vooral veel verhalen van sneeuwvlokjes zo te zien.

Wat hebbben ze het toch weer zwaar hé. Zelfs in 2020! ;( :'(
Zonder wrijving geen glans
  zondag 14 juni 2020 @ 23:34:01 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193634226
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Oorbel + kale kop waren geen onderdeel van jouw kledingstijl?

Oke toegeven, kale kop heeft niet iedereen zelf in de hand.
Dus?
Bij een kale kop denk jij eerst 'neonazi' en dan pas 'zou ook gewoon kaal kunnen zijn..'

Dat heet over een kam scheren en misschien zelfs wel discriminatie...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 14 juni 2020 @ 23:39:54 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_193634294
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:30 schreef Faxie het volgende:
Het is dan ook op grond van dubbele nationaliteit :W
Ja, mensen met een andere afkomst.

Welk artikel 4 heb je het nu over trouwens? In Nederland gaat het om artikel 137g WvS.
Overigens ook hier bevat de betekenis van ras "afkomst en etniciteit".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193634410
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:46 schreef speknek het volgende:
Maar er zit iets discriminatoir in de vraag alleen al. De gekleurde mensen die moeten allemaal persoonlijk zware ervaringen met racisme hebben gehad om hun mening gelegitimeerd te vinden.
Gek hè dat mensen dat verwachten bij een reeks massademonstraties door heel het land die kennelijk toch niet naar aanleiding van excessief politiegeweld in Amerika zouden zijn maar in reactie op het grote probleem van racisme in Nederland?

Maar nee, in de beleving van onze universiteitsbolleboos is het dan discriminatoir wanneer de vraag gesteld wordt waarin dat vreselijke racisme waaronder de donkerder getinte Nederlander zo enorm gebukt gaat dan zoal tot uiting komt hier. _O- :') 8)7 :W
  maandag 15 juni 2020 @ 00:03:17 #99
8369 speknek
Another day another slay
pi_193634545
En voordat je jezelf nog meer voor lul zet door te zeggen huh huh speknek is zeker een extreemlinkse BLM lid huh huh (allebei fout), dit was ook de conclusie van onderzoeksjournalisten, De Groene Amsterdammer "Een helderder voorbeeld van institutioneel racisme zul je nauwelijks vinden", de Autoriteit Persoonsgegevens en, nouja commissie-Donner noemt het overdreven omzichtig "institutionele vooringenomenheid". (Donner was zelf minister van Justitie toen het gebeurde dus controleert zichzelf hier), enzovoorts. Dit is een overduidelijk voorbeeld van institutioneel racisme, en je moet je afvragen waarom je zo krampachtig de werkelijkheid probeert te ontkennen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 15 juni 2020 @ 00:04:17 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_193634555
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Gek hè dat mensen dat verwachten bij een reeks massademonstraties door heel het land die kennelijk toch niet naar aanleiding van excessief politiegeweld in Amerika zouden zijn maar in reactie op het grote probleem van racisme in Nederland?

Maar nee, in de beleving van onze universiteitsbolleboos is het dan discriminatoir wanneer de vraag gesteld wordt waarin dat vreselijke racisme waaronder de donkerder getinte Nederlander zo enorm gebukt gaat dan zoal tot uiting komt hier. _O- :') 8)7 :W
Het is niet gek, maar het is wel fout.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')