Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Man!
Je moet eens weten hoe vaak ik bij tenten geweigerd ben .
Kon je niet door als hermafrodiet (één oorbel enzo) met kanker? En ze anders beschuldigen van discriminatie ofzoquote:Op zondag 14 juni 2020 18:31 schreef Faxie het volgende:
[..]
Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.
Was dat niet gewoon beledigen, zoals altijd bij wedstrijden. De scheids is een hoerenzoon en wie niet springt is een homofiel enzo? Het doel van deze triestelingen is dat ze de tegenstander met schelden en geluiden kunnen raken en ie niet goed mee speelt. Dan laat je je als donkere speler toch ontzettend kennen als je gaat flippen omdat iemand zwarte piet naar je roept?quote:Op zondag 14 juni 2020 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
.
Zelf heb ik nooit racisme meegemaakt. ik heb het slechts gezien op tv bij voetbalwedstrijden. dat was belachelijk en zou niet moeten kunnen.
'.
Deurbeleid is om rotzooi te voorkomen. Zo'n uitsmijter moet aan kansberekening doen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van Marokkaanse meisjes dat ze aan de deur geweigderd worden.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:
Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.
We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:29 schreef Montagui het volgende:
Dat zal best, maar is dat dan bewijs van institutioneel racisme in Nederland? Uiteraard niet.
quote:Al die mensen die in 2014 ongenadig werden aangepakt en daarna het bos in gestuurd, hadden een migratie-achtergrond. Hartstikke Nederlands, maar wel met een tweede nationaliteit. Turks. Marokkaans. Andere smaken. Allemaal een kleurtje. Geen enkele Lotte of Pieter-Bas, maar Fatima of Tarik. Sommige ouders wisten dit al. Sommigen niet. Ik zag dat het nu iedereen opviel. Gek, geen enkele Hollandse kaaskop. Behalve die ene man (ik), en de mensen van de Belastingdienst.
dat was beledigen, klopt.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:42 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon beledigen, zoals altijd bij wedstrijden. De scheids is een hoerenzoon en wie niet springt is een homofiel enzo? Het doel van deze triestelingen is dat ze de tegenstander met schelden en geluiden kunnen raken en ie niet goed mee speelt. Dan laat je je als donkere speler toch ontzettend kennen als je gaat flippen omdat iemand zwarte piet naar je roept?
De Belastingdienst heeft slechts een extra controle gedaan bij mensen met meer dan één nationaliteit. Waarom is dat direct gelinkt aan etnisch profileren?quote:Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:
[..]
We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.
Belastingdienst geeft etnisch profileren eindelijk toe
[..]
juist ja, die term zocht ik. het opzettelijk voortrekken van allochtonen.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:51 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe zwaar tellen mijn ervaringen met positieve discriminatie op de werkvloer en daarbuiten?
De wereld was nog niet woke toenquote:Op zondag 14 juni 2020 18:39 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Kon je niet door als hermafrodiet (één oorbel enzo) met kanker? En ze anders beschuldigen van discriminatie ofzo
Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:
Al die mensen die in 2014 ongenadig werden aangepakt en daarna het bos in gestuurd, hadden een migratie-achtergrond. Hartstikke Nederlands, maar wel met een tweede nationaliteit. Turks. Marokkaans. Andere smaken. Allemaal een kleurtje. Geen enkele Lotte of Pieter-Bas, maar Fatima of Tarik. Sommige ouders wisten dit al. Sommigen niet. Ik zag dat het nu iedereen opviel. Gek, geen enkele Hollandse kaaskop. Behalve die ene man (ik), en de mensen van de Belastingdienst.
Ik heb ontzettend veel ervaring met positieve discriminatie in mijn eigen omgeving. "Kansenparels" die totaal ongeschikt zijn maar toch worden bevoordeeld ten opzichte van autochtonen.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
juist ja, die term zocht ik. het opzettelijk voortrekken van allochtonen.
iets wat zeer regelmatig de kop op steekt en eigenlijk het nieuws nooit haalt.
werkte voor een werkgever die continue gebruik maakte van een wet; een subsidie voor als je migranten in dienst neemt; de kennismigrantenregeling. best flauw als je als autochtoon dan niet in aanmerking komt voor een job omdat er iemand wordt ingevlogen.
Het is inderdaad erg jammer als kwaadwillenden het voor de rest van hun groep verpesten.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:
Kijk, normaal gesproken zou het niet zo'n ramp zijn.
Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.
Ook heb ik gewerkt bij een bedrijf als beleid had om geen Marrokanen aan te nemen.
'En maar blijven zoeken, en blijven zoeken. En verdomme, we krijgen ze maar niet te pakken. Maakt niet uit, gewoon blijven zoeken, ze zijn immers buitenlands dus moeten ze wel iets op hun kerfstok hebben'quote:Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:
[..]
We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.
Belastingdienst geeft etnisch profileren eindelijk toe
[..]
Dat weten we niet zonder je huidskleur te kennenquote:Op zondag 14 juni 2020 18:51 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe zwaar tellen mijn ervaringen met positieve discriminatie op de werkvloer en daarbuiten?
Blank.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:02 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat weten we niet zonder je huidskleur te kennen
En dat jaquote:Op zondag 14 juni 2020 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.
Het is ook geen ethnisch profileren maar op nationaliteit, en dat is wat anders dan ethniciteit.
God als je het niet gevolgd hebt kun je toch beter niks zeggen.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:01 schreef Faxie het volgende:
[..]
'En maar blijven zoeken, en blijven zoeken. En verdomme, we krijgen ze maar niet te pakken. Maakt niet uit, gewoon blijven zoeken, ze zijn immers buitenlands dus moeten ze wel iets op hun kerfstok hebben'
Of zouden ze wellicht een goede reden gehad hebben?
Hier is een suggestie:
Als die mensen met dubbele nationaliteit nou eens wat minder vaak creatief belasting proberen te ontduiken met hun buitenlands bezit, zou de belastingdienst geen noodzaak meer zien om ze onder de loep te houden.
Overigens grappig dat je met een link van Joop komt, en vervolgens zeikt over Breitbart
https://www.rtlnieuws.nl/(...)no-snel-kinderopvangquote:Eind mei blijkt dat de Belastingdienst nep-bewijs tegen het gastouderbureau in Eindhoven misbruikt had in een doorgeslagen fraudezaak, waarvan 300 ouders de dupe werden. In plaats van de zaak op te lossen, opende de Belastingdienst de jacht op een klokkenluider die op non-actief werd gezet. Snel wordt door de Kamer gedwongen tot eerherstel.
...
Trouw en RTL Nieuws onthullen vlak daarna dat waarschijnlijk nog eens duizenden ouders gedupeerd zijn.
Doorzichtig dit.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.
Het is ook geen ethnisch profileren maar op nationaliteit, en dat is wat anders dan ethniciteit.
Haha ja is goed hoor Joopquote:Op zondag 14 juni 2020 19:18 schreef speknek het volgende:
[..]
God als je het niet gevolgd hebt kun je toch beter niks zeggen.
Nee ze hadden geen goede reden. De toeslagenaffaire ging over onterecht terugvorderen van geld.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)no-snel-kinderopvang
Dus we hebben duizenden voorbeelden van institutioneel racisme, daadwerkelijk crimineel waar een staatssecretaris voor opgestapt is, maar ze zullen het vast wel verdiend hebben, want anderen van hun soort zijn geen lieverdjes. En je ziet schijnbaar niet in wat er fout aan die opmerking is.
En ja, Joop is vele malen betrouwbaarder dan Breitbart.
[..]
Doorzichtig dit.
Duizenden voorbeelden??? Je hebt nu in jouw visie 1 voorbeeld van institutioneel racisme. 1 waar mensen het dupe van zijn geworden.. Niet dat dit valt onder institutioneel racisme. Maar de zin is zo dramatisch, bedoeld voor sensatie! Je hebt 1 voorbeeld, 1quote:Op zondag 14 juni 2020 19:18 schreef speknek het volgende:
[..]
God als je het niet gevolgd hebt kun je toch beter niks zeggen.
Nee ze hadden geen goede reden. De toeslagenaffaire ging over onterecht terugvorderen van geld.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)no-snel-kinderopvang
Dus we hebben duizenden voorbeelden van institutioneel racisme, daadwerkelijk crimineel waar een staatssecretaris voor opgestapt is, maar ze zullen het vast wel verdiend hebben, want anderen van hun soort zijn geen lieverdjes. En je ziet schijnbaar niet in wat er fout aan die opmerking is.
En ja, Joop is vele malen betrouwbaarder dan Breitbart.
[..]
Doorzichtig dit.
Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:40 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
[..]
Duizenden voorbeelden??? Je hebt nu in jouw visie 1 voorbeeld van institutioneel racisme. 1 waar mensen het dupe van zijn geworden.. Niet dat dit valt onder institutioneel racisme. Maar de zin is zo dramatisch, bedoeld voor sensatie! Je hebt 1 voorbeeld, 1
Alsof ik er ooit een geheim van gemaakt heb dat ik tegen meervoudige nationaliteiten ben. Met een buitenlandse nationaliteit ben je niet gewoon Nederlander, maar Nederlander met een maar. Vervolgens gaan mensen dan klagen dat ze niet als gewone Nederlander behandeld worden. Vaak terecht omdat het niet alleen hun schuld is, maar velen hebben ook zelf enige schuld daaraan.quote:
Wederom is je manier van uitdrukken sensationeel. Waarom? Onnodig. Daarnaast zijn er twee kanten aan dit verhaal. Helaas bleek uit onderzoek dat mensen met een buitenlandse identiteit vaker wel of niet bewust fraude plegen, soit.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.
Dat praat die 2e corona golf wel goed inderdaadquote:Op zondag 14 juni 2020 09:27 schreef Murdera het volgende:
Heftige verhalen hoor. Dit maakt echt duidelijk dat black lives matter ook in NL nodig is!
Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat jij weet wat geïnstitutionaliseerd racisme precies betekend.. Je komt me over als populistisch.. Ietwat te schreeuwerig..quote:Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.
Vergelijking met afkomst en/of huidskleur gaat natuurlijk niet helemaal op aangezien kledingstijl iets is wat je zelf in de hand hebt.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:31 schreef Faxie het volgende:
[..]
Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.
Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:02 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
[..]
Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat jij weet wat geïnstitutionaliseerd racisme precies betekend.. Je komt me over als populistisch.. Ietwat te schreeuwerig..
Reeds lang geleden.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:59 schreef Harmankardon het volgende:
Wat de belastingdienst deed is niet toegestane profilering, als je die lijn doortrekt kun je dat zeker discriminatie noemen maar racisme? Sinds wanneer is een nationaliteit opeens een ras geworden? Quatsch.
Kansberekening met huiskleur als criterium. Er is voor die argumenten best wat te zeggen hoor maar dat is wel gewoon racisme.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Deurbeleid is om rotzooi te voorkomen. Zo'n uitsmijter moet aan kansberekening doen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van Marokkaanse meisjes dat ze aan de deur geweigderd worden.
Lees het anders nog eensquote:Op zondag 14 juni 2020 21:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vergelijking met afkomst en/of huidskleur gaat natuurlijk niet helemaal op aangezien kledingstijl iets is wat je zelf in de hand hebt.
Vergelijking gaat alleen op met (bijv.) een neger die geweigerd wordt vanwege zijn hiphip outfit.
Het heeft dan ook niks met etniciteit te maken. Hoe vaak moet dat nou nog eigenlijk gezegd worden?quote:Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.
Jij denkt dat Amerikaans-Nederlanders er ook uitgepikt werden?quote:Op zondag 14 juni 2020 21:43 schreef Faxie het volgende:
Het heeft dan ook niks met etniciteit te maken. Hoe vaak moet dat nou nog eigenlijk gezegd worden?
Je zit te redeneren vanuit een vals uitgangspunt.
In jouw geval is het dus een onbetrouwbaar instituut. En benadelen op etniciteit is geen geïnstitutionaliseerd racisme. Je uitleg is populistisch gezwets, informeer jezelf..quote:Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.
Een voorzetje... ras en etniciteit zijn niet hetzelfde. Begin daar is eens..quote:Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Oorbel + kale kop waren geen onderdeel van jouw kledingstijl?quote:
Oké Joopquote:Op zondag 14 juni 2020 21:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Jij denkt dat Amerikaans-Nederlanders er ook uitgepikt werden?.
Natuurlijk heeft het met etniciteit te maken.
Er staat letterlijk 'casual gekleed' pannenkoek. En een kale kop plus oorbel is geen kleding.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oorbel + kale kop waren geen onderdeel van jouw kledingstijl?
Oke toegeven, kale kop heeft niet iedereen zelf in de hand.
quote:Op zondag 14 juni 2020 22:16 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
[..]
In jouw geval is het dus een onbetrouwbaar instituut. En benadelen op etniciteit is geen geïnstitutionaliseerd racisme. Je uitleg is populistisch gezwets, informeer jezelf..
Benadelen (economisch beperken) op grond van afkomst is racisme. Als dit stelsel/beleidsmatig gedaan wordt door een instituut is het institutioneel racisme.quote:Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Het is dan ook op grond van dubbele nationaliteitquote:Op zondag 14 juni 2020 23:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan ga je zeker bij puur racisme vertellen dat rassen niet bestaan dus het ook geen racisme kan zijn, checkmate atheists.
[..]
Benadelen (economisch beperken) op grond van afkomst is racisme. Als dit stelsel/beleidsmatig gedaan wordt door een instituut is het institutioneel racisme.
Airfryer is een veroordeelde geweldsmaniak tegen overheidspersoneel en een recidive leugenaar.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
leugens, altijd dezelfde activisten en geen echt doel van elk protest.
Jerry Airfryer had op tv in een interview gezegd twee weken in quarantaine te gaan. dit was na het protest op de Dam een advies. twee dagen later stond ie weer op een ander BLM feestje.
ook uit dit topic is af te leiden dat het onduidelijk is waarom het BLM protest er is. dat het eigenlijk een verkapt anti-zwartepiet protest is.
Dus?quote:Op zondag 14 juni 2020 22:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oorbel + kale kop waren geen onderdeel van jouw kledingstijl?
Oke toegeven, kale kop heeft niet iedereen zelf in de hand.
Ja, mensen met een andere afkomst.quote:Op zondag 14 juni 2020 23:30 schreef Faxie het volgende:
Het is dan ook op grond van dubbele nationaliteit
Gek hè dat mensen dat verwachten bij een reeks massademonstraties door heel het land die kennelijk toch niet naar aanleiding van excessief politiegeweld in Amerika zouden zijn maar in reactie op het grote probleem van racisme in Nederland?quote:Op zondag 14 juni 2020 11:46 schreef speknek het volgende:
Maar er zit iets discriminatoir in de vraag alleen al. De gekleurde mensen die moeten allemaal persoonlijk zware ervaringen met racisme hebben gehad om hun mening gelegitimeerd te vinden.
Het is niet gek, maar het is wel fout.quote:Op zondag 14 juni 2020 23:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gek hè dat mensen dat verwachten bij een reeks massademonstraties door heel het land die kennelijk toch niet naar aanleiding van excessief politiegeweld in Amerika zouden zijn maar in reactie op het grote probleem van racisme in Nederland?
Maar nee, in de beleving van onze universiteitsbolleboos is het dan discriminatoir wanneer de vraag gesteld wordt waarin dat vreselijke racisme waaronder de donkerder getinte Nederlander zo enorm gebukt gaat dan zoal tot uiting komt hier.![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |