abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193631558
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.
Wederom is je manier van uitdrukken sensationeel. Waarom? Onnodig. Daarnaast zijn er twee kanten aan dit verhaal. Helaas bleek uit onderzoek dat mensen met een buitenlandse identiteit vaker wel of niet bewust fraude plegen, soit.

Ervaringen van mensen uit de bovenstaande anekdotes zijn sowieso onzinnig. Hoe jij de wereld percipieert zegt iets over jou zelf.
pi_193631603
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 09:27 schreef Murdera het volgende:
Heftige verhalen hoor. Dit maakt echt duidelijk dat black lives matter ook in NL nodig is!
:')
Dat praat die 2e corona golf wel goed inderdaad :')
pi_193631685
Wat de belastingdienst deed is niet toegestane profilering, als je die lijn doortrekt kun je dat zeker discriminatie noemen maar racisme? Sinds wanneer is een nationaliteit opeens een ras geworden? Quatsch.
pi_193631727
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.
Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat jij weet wat geïnstitutionaliseerd racisme precies betekend.. Je komt me over als populistisch.. Ietwat te schreeuwerig..
  zondag 14 juni 2020 @ 21:14:30 #80
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193631894
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:31 schreef Faxie het volgende:

[..]

Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.
Vergelijking met afkomst en/of huidskleur gaat natuurlijk niet helemaal op aangezien kledingstijl iets is wat je zelf in de hand hebt.

Vergelijking gaat alleen op met (bijv.) een neger die geweigerd wordt vanwege zijn hiphip outfit.
Krekker is de bom!
  zondag 14 juni 2020 @ 21:26:52 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_193632097
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:02 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat jij weet wat geïnstitutionaliseerd racisme precies betekend.. Je komt me over als populistisch.. Ietwat te schreeuwerig..
Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:27:08 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_193632100
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:59 schreef Harmankardon het volgende:
Wat de belastingdienst deed is niet toegestane profilering, als je die lijn doortrekt kun je dat zeker discriminatie noemen maar racisme? Sinds wanneer is een nationaliteit opeens een ras geworden? Quatsch.
Reeds lang geleden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193632202
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Deurbeleid is om rotzooi te voorkomen. Zo'n uitsmijter moet aan kansberekening doen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van Marokkaanse meisjes dat ze aan de deur geweigderd worden.
Kansberekening met huiskleur als criterium. Er is voor die argumenten best wat te zeggen hoor maar dat is wel gewoon racisme.

Een enkele Marrokaan moest al haast 2 blonde fotomodellen hebben om binnen te komen terwijl ik met 2 vrienden gewoon door kon lopen. Al moet ik wel zeggen dat ik ook vaak vriendinnen meenam en in m'n eentje ook weleens geweigerd ben. Maar Marokkanen hebben het nog erger.
pi_193632337
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Vergelijking met afkomst en/of huidskleur gaat natuurlijk niet helemaal op aangezien kledingstijl iets is wat je zelf in de hand hebt.

Vergelijking gaat alleen op met (bijv.) een neger die geweigerd wordt vanwege zijn hiphip outfit.
Lees het anders nog eens :')
pi_193632364
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.
Het heeft dan ook niks met etniciteit te maken. Hoe vaak moet dat nou nog eigenlijk gezegd worden?

Je zit te redeneren vanuit een vals uitgangspunt.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:56:13 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_193632587
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:43 schreef Faxie het volgende:
Het heeft dan ook niks met etniciteit te maken. Hoe vaak moet dat nou nog eigenlijk gezegd worden?

Je zit te redeneren vanuit een vals uitgangspunt.
Jij denkt dat Amerikaans-Nederlanders er ook uitgepikt werden? :').
Natuurlijk heeft het met etniciteit te maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193632905
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.
In jouw geval is het dus een onbetrouwbaar instituut. En benadelen op etniciteit is geen geïnstitutionaliseerd racisme. Je uitleg is populistisch gezwets, informeer jezelf..
pi_193632957
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat het betekent. Het betekent een betrouwbaar instituut zoals de belastingdienst die mensen benadeelt op hun etniciteit.
Een voorzetje... ras en etniciteit zijn niet hetzelfde. Begin daar is eens..
  zondag 14 juni 2020 @ 22:31:21 #89
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193633194
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:41 schreef Faxie het volgende:

[..]

Lees het anders nog eens :')
Oorbel + kale kop waren geen onderdeel van jouw kledingstijl?

Oke toegeven, kale kop heeft niet iedereen zelf in de hand.
Krekker is de bom!
pi_193633244
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij denkt dat Amerikaans-Nederlanders er ook uitgepikt werden? :').
Natuurlijk heeft het met etniciteit te maken.
Oké Joop ^O^
pi_193633306
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Oorbel + kale kop waren geen onderdeel van jouw kledingstijl?

Oke toegeven, kale kop heeft niet iedereen zelf in de hand.
Er staat letterlijk 'casual gekleed' pannenkoek. En een kale kop plus oorbel is geen kleding.
  zondag 14 juni 2020 @ 23:26:35 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_193634135
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:16 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

In jouw geval is het dus een onbetrouwbaar instituut. En benadelen op etniciteit is geen geïnstitutionaliseerd racisme. Je uitleg is populistisch gezwets, informeer jezelf..
:O
Dan ga je zeker bij puur racisme vertellen dat rassen niet bestaan dus het ook geen racisme kan zijn, checkmate atheists.

quote:
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Benadelen (economisch beperken) op grond van afkomst is racisme. Als dit stelsel/beleidsmatig gedaan wordt door een instituut is het institutioneel racisme.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193634176
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:26 schreef speknek het volgende:

[..]

:O
Dan ga je zeker bij puur racisme vertellen dat rassen niet bestaan dus het ook geen racisme kan zijn, checkmate atheists.
[..]

Benadelen (economisch beperken) op grond van afkomst is racisme. Als dit stelsel/beleidsmatig gedaan wordt door een instituut is het institutioneel racisme.
Het is dan ook op grond van dubbele nationaliteit :W

Met artikel 4 lijk je overigens geen enkel probleem te hebben om er je reet mee af te vegen. _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Faxie op 14-06-2020 23:37:55 ]
  zondag 14 juni 2020 @ 23:30:10 #94
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193634179
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
leugens, altijd dezelfde activisten en geen echt doel van elk protest.

Jerry Airfryer had op tv in een interview gezegd twee weken in quarantaine te gaan. dit was na het protest op de Dam een advies. twee dagen later stond ie weer op een ander BLM feestje.

ook uit dit topic is af te leiden dat het onduidelijk is waarom het BLM protest er is. dat het eigenlijk een verkapt anti-zwartepiet protest is.
Airfryer is een veroordeelde geweldsmaniak tegen overheidspersoneel en een recidive leugenaar.

Wat verwacht je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193634192
Ik lees vooral veel verhalen van sneeuwvlokjes zo te zien.

Wat hebbben ze het toch weer zwaar hé. Zelfs in 2020! ;( :'(
Zonder wrijving geen glans
  zondag 14 juni 2020 @ 23:34:01 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193634226
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Oorbel + kale kop waren geen onderdeel van jouw kledingstijl?

Oke toegeven, kale kop heeft niet iedereen zelf in de hand.
Dus?
Bij een kale kop denk jij eerst 'neonazi' en dan pas 'zou ook gewoon kaal kunnen zijn..'

Dat heet over een kam scheren en misschien zelfs wel discriminatie...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 14 juni 2020 @ 23:39:54 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_193634294
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:30 schreef Faxie het volgende:
Het is dan ook op grond van dubbele nationaliteit :W
Ja, mensen met een andere afkomst.

Welk artikel 4 heb je het nu over trouwens? In Nederland gaat het om artikel 137g WvS.
Overigens ook hier bevat de betekenis van ras "afkomst en etniciteit".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193634410
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:46 schreef speknek het volgende:
Maar er zit iets discriminatoir in de vraag alleen al. De gekleurde mensen die moeten allemaal persoonlijk zware ervaringen met racisme hebben gehad om hun mening gelegitimeerd te vinden.
Gek hè dat mensen dat verwachten bij een reeks massademonstraties door heel het land die kennelijk toch niet naar aanleiding van excessief politiegeweld in Amerika zouden zijn maar in reactie op het grote probleem van racisme in Nederland?

Maar nee, in de beleving van onze universiteitsbolleboos is het dan discriminatoir wanneer de vraag gesteld wordt waarin dat vreselijke racisme waaronder de donkerder getinte Nederlander zo enorm gebukt gaat dan zoal tot uiting komt hier. _O- :') 8)7 :W
  maandag 15 juni 2020 @ 00:03:17 #99
8369 speknek
Another day another slay
pi_193634545
En voordat je jezelf nog meer voor lul zet door te zeggen huh huh speknek is zeker een extreemlinkse BLM lid huh huh (allebei fout), dit was ook de conclusie van onderzoeksjournalisten, De Groene Amsterdammer "Een helderder voorbeeld van institutioneel racisme zul je nauwelijks vinden", de Autoriteit Persoonsgegevens en, nouja commissie-Donner noemt het overdreven omzichtig "institutionele vooringenomenheid". (Donner was zelf minister van Justitie toen het gebeurde dus controleert zichzelf hier), enzovoorts. Dit is een overduidelijk voorbeeld van institutioneel racisme, en je moet je afvragen waarom je zo krampachtig de werkelijkheid probeert te ontkennen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 15 juni 2020 @ 00:04:17 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_193634555
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Gek hè dat mensen dat verwachten bij een reeks massademonstraties door heel het land die kennelijk toch niet naar aanleiding van excessief politiegeweld in Amerika zouden zijn maar in reactie op het grote probleem van racisme in Nederland?

Maar nee, in de beleving van onze universiteitsbolleboos is het dan discriminatoir wanneer de vraag gesteld wordt waarin dat vreselijke racisme waaronder de donkerder getinte Nederlander zo enorm gebukt gaat dan zoal tot uiting komt hier. _O- :') 8)7 :W
Het is niet gek, maar het is wel fout.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')