abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193629645
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Man!
Je moet eens weten hoe vaak ik bij tenten geweigerd ben .
Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.
pi_193629714
de teneur is dat mensen de negatieve elementen van de protesten blijven onthouden en de rest zal verwateren.

in Alkmaar waren er 15 mensen bij het hek die boos waren over dat er mogelijk vernielingen zouden volgen. meteen werden ze bestempeld als 'extreemrechts' terwijl ze alleen maar een oogje in het zeil hielden. Deze mensen werden naar hun identiteit gevraagd en verzocht weg te gaan.

zelf heb ik nooit racisme meegemaakt. ik heb het slechts gezien op tv bij voetbalwedstrijden. dat was belachelijk en zou niet moeten kunnen.

een bedrijf wat bepaalde etniciteit uitsluit ken ik niet.
wel heb ik bijzonder gedrag meegemaakt. een collega van buitenlandse komaf kon op een dag niet naar kantoor komen omdat hij in de cel zat wegens mishandeling van zijn vriendin met zwaar gereedschap.
er is ooit een jongen van buitenlandse komaf op sollicitatie geweest die zijn c.v. voor de helft verzonnen had. hij werd kwaad toen we hem daarmee confronteerde en begon te dreigen.

bij InHolland werden de allochtone studenten telkens gematst met wat voor reden dan ook.

er is wel racisme en dat ontkent niemand.
echter kun je een succesvolle carrière niet afdwingen.
als je ergens hard voor werkt dan kun je in Nederland ergens een plek vinden.
bij Philips in Eindhoven was ik één van de weinige stagiaires met blanke huidskleur op de high tech campus.

de protestacties krijgen nu een grimmig karakter en dat helpt de zaak gewoon niet, het maakt het erger.
er is namelijk al wat lichte frustratie over hoe statushouders voorgetrokken worden bij een sociale huurwoning. ze krijgen een leuk budget voor een laptop of tablet. terwijl de mensen die nu werkloos zijn geraakt door covid19 of ziekte hun bezittingen moeten 'opeten'.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 14 juni 2020 @ 18:39:02 #53
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_193629730
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:31 schreef Faxie het volgende:

[..]

Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.
Kon je niet door als hermafrodiet (één oorbel enzo) met kanker? En ze anders beschuldigen van discriminatie ofzo
  zondag 14 juni 2020 @ 18:42:26 #54
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_193629781
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
.
Zelf heb ik nooit racisme meegemaakt. ik heb het slechts gezien op tv bij voetbalwedstrijden. dat was belachelijk en zou niet moeten kunnen.

'.
Was dat niet gewoon beledigen, zoals altijd bij wedstrijden. De scheids is een hoerenzoon en wie niet springt is een homofiel enzo? Het doel van deze triestelingen is dat ze de tegenstander met schelden en geluiden kunnen raken en ie niet goed mee speelt. Dan laat je je als donkere speler toch ontzettend kennen als je gaat flippen omdat iemand zwarte piet naar je roept?
pi_193629866
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:

Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.
Deurbeleid is om rotzooi te voorkomen. Zo'n uitsmijter moet aan kansberekening doen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van Marokkaanse meisjes dat ze aan de deur geweigderd worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 14 juni 2020 @ 18:49:27 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_193629867
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:29 schreef Montagui het volgende:
Dat zal best, maar is dat dan bewijs van institutioneel racisme in Nederland? Uiteraard niet.
We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.

Belastingdienst geeft etnisch profileren eindelijk toe

quote:
Al die mensen die in 2014 ongenadig werden aangepakt en daarna het bos in gestuurd, hadden een migratie-achtergrond. Hartstikke Nederlands, maar wel met een tweede nationaliteit. Turks. Marokkaans. Andere smaken. Allemaal een kleurtje. Geen enkele Lotte of Pieter-Bas, maar Fatima of Tarik. Sommige ouders wisten dit al. Sommigen niet. Ik zag dat het nu iedereen opviel. Gek, geen enkele Hollandse kaaskop. Behalve die ene man (ik), en de mensen van de Belastingdienst.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193629878
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:42 schreef PietPossum het volgende:

[..]

Was dat niet gewoon beledigen, zoals altijd bij wedstrijden. De scheids is een hoerenzoon en wie niet springt is een homofiel enzo? Het doel van deze triestelingen is dat ze de tegenstander met schelden en geluiden kunnen raken en ie niet goed mee speelt. Dan laat je je als donkere speler toch ontzettend kennen als je gaat flippen omdat iemand zwarte piet naar je roept?
dat was beledigen, klopt.
er verscheen ook ooit een foto van het Nederlands elftal met o.a. Kenneth Vermeer en daar kwamen opmerkingen bij, op Facebook.
daar zie ik de lol niet zo van in.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193629898
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:

[..]

We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.

Belastingdienst geeft etnisch profileren eindelijk toe
[..]

De Belastingdienst heeft slechts een extra controle gedaan bij mensen met meer dan één nationaliteit. Waarom is dat direct gelinkt aan etnisch profileren?

Zie ook de documentaire 'Gratis geld uit Holland' voor de aanleiding
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193629900
Hoe zwaar tellen mijn ervaringen met positieve discriminatie op de werkvloer en daarbuiten? :?
pi_193629966
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:51 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe zwaar tellen mijn ervaringen met positieve discriminatie op de werkvloer en daarbuiten? :?
juist ja, die term zocht ik. het opzettelijk voortrekken van allochtonen.
iets wat zeer regelmatig de kop op steekt en eigenlijk het nieuws nooit haalt.

werkte voor een werkgever die continue gebruik maakte van een wet; een subsidie voor als je migranten in dienst neemt; de kennismigrantenregeling. best flauw als je als autochtoon dan niet in aanmerking komt voor een job omdat er iemand wordt ingevlogen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193629967
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:39 schreef PietPossum het volgende:

[..]

Kon je niet door als hermafrodiet (één oorbel enzo) met kanker? En ze anders beschuldigen van discriminatie ofzo
De wereld was nog niet woke toen ;(
pi_193629983
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:
Al die mensen die in 2014 ongenadig werden aangepakt en daarna het bos in gestuurd, hadden een migratie-achtergrond. Hartstikke Nederlands, maar wel met een tweede nationaliteit. Turks. Marokkaans. Andere smaken. Allemaal een kleurtje. Geen enkele Lotte of Pieter-Bas, maar Fatima of Tarik. Sommige ouders wisten dit al. Sommigen niet. Ik zag dat het nu iedereen opviel. Gek, geen enkele Hollandse kaaskop. Behalve die ene man (ik), en de mensen van de Belastingdienst.
Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.

Het is ook geen ethnisch profileren maar op nationaliteit, en dat is wat anders dan ethniciteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193629998
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:56 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

juist ja, die term zocht ik. het opzettelijk voortrekken van allochtonen.
iets wat zeer regelmatig de kop op steekt en eigenlijk het nieuws nooit haalt.

werkte voor een werkgever die continue gebruik maakte van een wet; een subsidie voor als je migranten in dienst neemt; de kennismigrantenregeling. best flauw als je als autochtoon dan niet in aanmerking komt voor een job omdat er iemand wordt ingevlogen.
Ik heb ontzettend veel ervaring met positieve discriminatie in mijn eigen omgeving. "Kansenparels" die totaal ongeschikt zijn maar toch worden bevoordeeld ten opzichte van autochtonen.
pi_193630033
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:
Kijk, normaal gesproken zou het niet zo'n ramp zijn.

Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.

Ook heb ik gewerkt bij een bedrijf als beleid had om geen Marrokanen aan te nemen.
Het is inderdaad erg jammer als kwaadwillenden het voor de rest van hun groep verpesten. :) Als ik café-eigenaar was dan zou ik ook niet veel trek hebben in Marokkanen in mijn tent.
pi_193630034
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:

[..]

We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.

Belastingdienst geeft etnisch profileren eindelijk toe
[..]

'En maar blijven zoeken, en blijven zoeken. En verdomme, we krijgen ze maar niet te pakken. Maakt niet uit, gewoon blijven zoeken, ze zijn immers buitenlands dus moeten ze wel iets op hun kerfstok hebben'

Of zouden ze wellicht een goede reden gehad hebben?

Hier is een suggestie:

Als die mensen met dubbele nationaliteit nou eens wat minder vaak creatief belasting proberen te ontduiken met hun buitenlands bezit, zou de belastingdienst geen noodzaak meer zien om ze onder de loep te houden.

Overigens grappig dat je met een link van Joop komt, en vervolgens zeikt over Breitbart _O-
pi_193630044
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:51 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe zwaar tellen mijn ervaringen met positieve discriminatie op de werkvloer en daarbuiten? :?
Dat weten we niet zonder je huidskleur te kennen :{w
pi_193630059
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:02 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dat weten we niet zonder je huidskleur te kennen :{w
Blank.
pi_193630060
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.

Het is ook geen ethnisch profileren maar op nationaliteit, en dat is wat anders dan ethniciteit.
En dat ja
pi_193630069
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:03 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Blank.
Dan moet je niet zeiken. Racist!
  zondag 14 juni 2020 @ 19:18:16 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_193630283
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:01 schreef Faxie het volgende:

[..]

'En maar blijven zoeken, en blijven zoeken. En verdomme, we krijgen ze maar niet te pakken. Maakt niet uit, gewoon blijven zoeken, ze zijn immers buitenlands dus moeten ze wel iets op hun kerfstok hebben'

Of zouden ze wellicht een goede reden gehad hebben?

Hier is een suggestie:

Als die mensen met dubbele nationaliteit nou eens wat minder vaak creatief belasting proberen te ontduiken met hun buitenlands bezit, zou de belastingdienst geen noodzaak meer zien om ze onder de loep te houden.

Overigens grappig dat je met een link van Joop komt, en vervolgens zeikt over Breitbart _O-
God als je het niet gevolgd hebt kun je toch beter niks zeggen.
Nee ze hadden geen goede reden. De toeslagenaffaire ging over onterecht terugvorderen van geld.

quote:
Eind mei blijkt dat de Belastingdienst nep-bewijs tegen het gastouderbureau in Eindhoven misbruikt had in een doorgeslagen fraudezaak, waarvan 300 ouders de dupe werden. In plaats van de zaak op te lossen, opende de Belastingdienst de jacht op een klokkenluider die op non-actief werd gezet. Snel wordt door de Kamer gedwongen tot eerherstel.

...

Trouw en RTL Nieuws onthullen vlak daarna dat waarschijnlijk nog eens duizenden ouders gedupeerd zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)no-snel-kinderopvang

Dus we hebben duizenden voorbeelden van institutioneel racisme, daadwerkelijk crimineel waar een staatssecretaris voor opgestapt is, maar ze zullen het vast wel verdiend hebben, want anderen van hun soort zijn geen lieverdjes. En je ziet schijnbaar niet in wat er fout aan die opmerking is.

En ja, Joop is vele malen betrouwbaarder dan Breitbart.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.

Het is ook geen ethnisch profileren maar op nationaliteit, en dat is wat anders dan ethniciteit.
Doorzichtig dit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193630648
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:18 schreef speknek het volgende:

[..]

God als je het niet gevolgd hebt kun je toch beter niks zeggen.
Nee ze hadden geen goede reden. De toeslagenaffaire ging over onterecht terugvorderen van geld.
[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)no-snel-kinderopvang

Dus we hebben duizenden voorbeelden van institutioneel racisme, daadwerkelijk crimineel waar een staatssecretaris voor opgestapt is, maar ze zullen het vast wel verdiend hebben, want anderen van hun soort zijn geen lieverdjes. En je ziet schijnbaar niet in wat er fout aan die opmerking is.

En ja, Joop is vele malen betrouwbaarder dan Breitbart.
[..]

Doorzichtig dit.
Haha ja is goed hoor Joop ^O^
pi_193631326
Ik vraag me bij dit soort uitlatingen altijd af waar in Godsnaam de nuance is? Hebben we het over cultureel racisme, raciaal racisme of institutioneel racisme. Is wat zij hebben ervaren individueel of collectief racisme? Dan is er ook nog bewust en onbewust racisme wat in alle basisconstructen kan voorkomen. Zijn de ervaringen op micro, meso of macro niveau en in hoeverre kan je een ander niveau betrekken bij jou ervaringen? En dan is er nog de vraag of er niet sprake is van discriminatie?

Een ding is in ieder geval zeker. De meer genuanceerde stem wordt per definitie gecensureerd. Niet openlijk kunnen zeggen dat je het ergens niet mee eens bent.. of anders over denkt... Dat is facisme..
pi_193631380
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:18 schreef speknek het volgende:

[..]

God als je het niet gevolgd hebt kun je toch beter niks zeggen.
Nee ze hadden geen goede reden. De toeslagenaffaire ging over onterecht terugvorderen van geld.
[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)no-snel-kinderopvang

Dus we hebben duizenden voorbeelden van institutioneel racisme, daadwerkelijk crimineel waar een staatssecretaris voor opgestapt is, maar ze zullen het vast wel verdiend hebben, want anderen van hun soort zijn geen lieverdjes. En je ziet schijnbaar niet in wat er fout aan die opmerking is.

En ja, Joop is vele malen betrouwbaarder dan Breitbart.
[..]

Doorzichtig dit.
Duizenden voorbeelden??? Je hebt nu in jouw visie 1 voorbeeld van institutioneel racisme. 1 waar mensen het dupe van zijn geworden.. Niet dat dit valt onder institutioneel racisme. Maar de zin is zo dramatisch, bedoeld voor sensatie! Je hebt 1 voorbeeld, 1
  zondag 14 juni 2020 @ 20:45:39 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_193631460
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:40 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Duizenden voorbeelden??? Je hebt nu in jouw visie 1 voorbeeld van institutioneel racisme. 1 waar mensen het dupe van zijn geworden.. Niet dat dit valt onder institutioneel racisme. Maar de zin is zo dramatisch, bedoeld voor sensatie! Je hebt 1 voorbeeld, 1
Vooruit, 1 voorbeeld leidend tot duizenden zaken, oftewel duizenden mensen die benadeeld zijn door institutioneel racisme, wat dit wel is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193631470
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:18 schreef speknek het volgende:

Doorzichtig dit.
Alsof ik er ooit een geheim van gemaakt heb dat ik tegen meervoudige nationaliteiten ben. Met een buitenlandse nationaliteit ben je niet gewoon Nederlander, maar Nederlander met een maar. Vervolgens gaan mensen dan klagen dat ze niet als gewone Nederlander behandeld worden. Vaak terecht omdat het niet alleen hun schuld is, maar velen hebben ook zelf enige schuld daaraan.

Als nationaliteit een risicofactor is dan mag er van mij op nationaliteit geprofileerd worden. Het profileren was dan ook niet het probleem bij de belastingdienst, dat was niet het onrechtmatige. Staatsburgerschap is niet gemaakt op meervoudige nationaliteiten, terwijl staatsburgerschap het uitgangspunt is voor een heel bouwwerk van wetgeving, hele grote delen en de fundamenten daarvan al heel erg oud. Dat zal dus blijven opduiken en voor problemen zorgen, dit is gewoon weer een voorbeeldje. Laat die mensen nou eens echt gewoon Nederlander worden, ipv een vreemde en soms vijandige mogendheid aan ze te laten trekken. Dat houdt ze alleen maar tegen in de Nederlandse samenleving.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')