abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juni 2020 @ 11:59:21 #33
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_193625421
Nederlanders kunnen ontzettend bot zijn, maar dat is niet anders voor roodharigen etc. Niet heel speciaal om soms geweigerd te worden bij clubs, soms ben je niet kak genoeg, dan weer niet hip genoeg, is lang niet altijd racisme. (Als het wel zo is dan is het slechte zaak natuurlijk, daar zijn we het over eens.) Wat mij betreft praten ze het elkaar aan en dat is natuurlijk niet goed voor relaties met de politie bijvoorbeeld als je bij voorbaat al denkt fuck da police
pi_193625435
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:53 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Als mensen er iets over posten, waar maak jij je dan druk om?
Ik maak me nergens druk om.
West-Melanesia
pi_193625444
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:59 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Nee helaas. Die zijn namelijk altijd subjectief.
En daarom ook de reden dat iemand anders niet voor een ander dat kan bepalen.
In tegenstelling tot racisme. Waarvan gewoon haarfijn in de wet staat wat het inhoudt.

Je vergelijking gaat dus volledig mank.
Nee hoor, het hebben van emoties en ervaringen is een universele eigenschap van mensen. Binnen die kaders worden emoties en ervaringen wel subjectief doorleeft.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193625499
quote:
Ik heb ook bij een uitzendbureau meegemaakt dat ik eerst telefonisch een gesprek had en toen ging ik langs en toen vonden ze mij 'verrassend', omdat ik accentloos Nederland sprak.
Mijn vriendin hoort dit ook regelmatig en vat het gewoon op als compliment. Want zo kan het ook natuurlijk.
  zondag 14 juni 2020 @ 12:05:19 #37
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193625500
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:01 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nee hoor, het hebben van emoties en ervaringen is een universele eigenschap van mensen. Binnen die kaders worden emoties en ervaringen wel subjectief doorleeft.
Tis goed met je.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193625514
Die reacties ook in dit draadje :')

Jammer dat ze hier trouwens geen spookje hebben als emoticon.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_193625545
leugens, altijd dezelfde activisten en geen echt doel van elk protest.

Jerry Airfryer had op tv in een interview gezegd twee weken in quarantaine te gaan. dit was na het protest op de Dam een advies. twee dagen later stond ie weer op een ander BLM feestje.

ook uit dit topic is af te leiden dat het onduidelijk is waarom het BLM protest er is. dat het eigenlijk een verkapt anti-zwartepiet protest is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193625608
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
leugens, altijd dezelfde activisten en geen echt doel van elk protest.

Jerry Airfryer had op tv in een interview gezegd twee weken in quarantaine te gaan. dit was na het protest op de Dam een advies. twee dagen later stond ie weer op een ander BLM feestje.

ook uit dit topic is af te leiden dat het onduidelijk is waarom het BLM protest er is. dat het eigenlijk een verkapt anti-zwartepiet protest is.
Laat ze eens werk gaan zoeken.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  zondag 14 juni 2020 @ 12:24:48 #41
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193625687
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:01 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nee hoor, het hebben van emoties en ervaringen is een universele eigenschap van mensen. Binnen die kaders worden emoties en ervaringen wel subjectief doorleeft.
Die subjectiviteit maakt het mi ook onmogelijk om er wat aan te doen, en ook dat het vaak van privé persoon tot privé persoon is. Als individu heb je volgens mij het recht om racistisch te zijn en te denken, maar ben je door de wet beperkt in hoe je dat kunt en mag uiten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193625754
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
leugens, altijd dezelfde activisten en geen echt doel van elk protest.

Jerry Airfryer had op tv in een interview gezegd twee weken in quarantaine te gaan. dit was na het protest op de Dam een advies. twee dagen later stond ie weer op een ander BLM feestje.

ook uit dit topic is af te leiden dat het onduidelijk is waarom het BLM protest er is. dat het eigenlijk een verkapt anti-zwartepiet protest is.
Exact, verder dan subjectieve anekdotes komt men niet. "Ik heb het zo ervaren". Dat zal best, maar is dat dan bewijs van institutioneel racisme in Nederland? Uiteraard niet. Tot nu toe zijn er nog geen cijfers of onderzoeken die bewijzen dat er sprake is van institutioneel racisme in Nederland. Buiten excessen is het er gewoonweg niet. Ervaringen van racisme zijn met name subjectief en voornamelijk het gevolg van opvoeding en omgeving.

Buiten dat. Ja, racisme en discriminatie bestaat. Iedereen heeft daar last van, deal with it.

Apart blijft ook dat op de vraag 'Wat willen jullie dan en hoe bereiken we dan datgene wat jullie willen' geen antwoord komt. Zie ook Seattle. Die extreem linkse anarchisten hebben gewoonweg geen idee, behalve dat ze het 'oneens' met alles en iedereen zijn. Nadenken over 'hoe dan' kan er bij hen niet in, dan staan ze met een mond vol tanden. In Seattle zie je ze dan ook meteen vervallen in datgene, en omarmen van datgene, wat ze het meest verfoeien (grenzen en een politiestaat).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193625800
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:57 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Alleen, wie zijn we in dit geval?

Als jij als stelt, zoals de in de op: "Als blanke brabo heb ik t idee dat t allemaal wel meevalt namelijk" ben je wat mij betreft al geen onderdeel van "we".
We zijn we allemaal. Nederlanders
pi_193625982
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Exact, verder dan subjectieve anekdotes komt men niet. "Ik heb het zo ervaren". Dat zal best, maar is dat dan bewijs van institutioneel racisme in Nederland? Uiteraard niet. Tot nu toe zijn er nog geen cijfers of onderzoeken die bewijzen dat er sprake is van institutioneel racisme in Nederland. Buiten excessen is het er gewoonweg niet. Ervaringen van racisme zijn met name subjectief en voornamelijk het gevolg van opvoeding en omgeving.

Buiten dat. Ja, racisme en discriminatie bestaat. Iedereen heeft daar last van, deal with it.

Apart blijft ook dat op de vraag 'Wat willen jullie dan en hoe bereiken we dan datgene wat jullie willen' geen antwoord komt. Zie ook Seattle. Die extreem linkse anarchisten hebben gewoonweg geen idee, behalve dat ze het 'oneens' met alles en iedereen zijn. Nadenken over 'hoe dan' kan er bij hen niet in, dan staan ze met een mond vol tanden. In Seattle zie je ze dan ook meteen vervallen in datgene, en omarmen van datgene, wat ze het meest verfoeien (grenzen en een politiestaat).
juist.

ook nog eens gaan janken omdat de gemeente niet meegaat in alle eisen.
zo mogen ze geen muziek maken, heeft ermee te maken dat festivals tot 1 september verboden zijn. De organisatie van het BLM-feest zegt: "Burgemeester, schaam je"

de demonstranten negeren echt elk verzoek van de gemeente. walgelijk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 14 juni 2020 @ 14:30:37 #45
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_193626896
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:51 schreef Lariekoek het volgende:
Bijzonder dat vele mensen voor een ander gaan bepalen hoe zij iets moeten voelen en ervaren. Zullen we daar sowieso eens mee ophouden?
[..]

Zo'n reactie als dit in de op is daar een mooi voorbeeld van. Jij kunt niet bepalen of het voor een ander wel of niet meevalt. Doe dat dan ook niet?

Ook in termen spreken als "ze", "hun", "wij" en "zij" slaan echt als een lul op een drumstel.

Verder vooral wat Morgan Freeman zegt:

Het lijkt me dat ik prima kan bepalen of dit soort ervaringen wel meevalt. Sterker nog, het zijn stuk voor stuk ervaringen die iedereen wel heeft ervaren en dus niets met ras te maken heeft. Denk je dat ik geen beledigingen naar mn hoofd heb gekregen? Dat nooit iemand mij op straat aankijkt of dat ik niet wordt gevraagd naar een mening over een onderwerp, puur omdat ik toevallig ergens vandaan kom?
De mensen die hier aan het woord komen, willen dat er veranderingen komen. Dat staat er zelfs letterlijk. Zij bepalen toch net zo min hoe ik me moet gedragen, omdat zij iets ervaren? Ga ten rade bij jezelf of beter gezegd 'als je verandering verwacht, verander dan je verwachting'

Beledigd voelen is van alle tijd en zal ook nooit veranderen. Gedrag daarop aan willen passen door op eieren te lopen, leidt maar tot een suffe bende.
[YouTube]
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:09 schreef Oceanier het volgende:
Ik zie hier juist allemaal mensen die lange tenen hebben en zich druk maken om waarover een ander zich druk maakt.
Het is wat lastig, als de nieuwssites en nieuwsprogramma's er vol van staan, er politieke vragen over worden gevraagd, om me als niet-bezorgde burger wat betreft dit probleem, er niet iets van te vinden, toch? Ik probeer juist door het lezen van dit soort persoonlijke ervaringen, te begrijpen wat er speelt, maar het bevestigt alleen maar meer wat ik al dacht: er is niks aan de hand.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
leugens, altijd dezelfde activisten en geen echt doel van elk protest.

Jerry Airfryer had op tv in een interview gezegd twee weken in quarantaine te gaan. dit was na het protest op de Dam een advies. twee dagen later stond ie weer op een ander BLM feestje.

ook uit dit topic is af te leiden dat het onduidelijk is waarom het BLM protest er is. dat het eigenlijk een verkapt anti-zwartepiet protest is.
Dit sowieso. Het gaat in Nederland al maanden over Corona. Zorgmedewerkers krijgen alle aandacht en het samen-slaan-we-ons-er-wel-doorheen gevoel is flink aangewakkerd in deze maanden. Groepjes als KOZP hebben gewoon hun dagelijkse aandacht (ofwel, inkomen van praatprogramma's) gemist en moeten weer even in de spotlight staan nu. Het is natuurlijk ontzettend saai als er opeens eenheid is en geen aandacht meer voor de kleur van je huid.
pi_193628911
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:30 schreef PietPossum het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ik prima kan bepalen of dit soort ervaringen wel meevalt. Sterker nog, het zijn stuk voor stuk ervaringen die iedereen wel heeft ervaren en dus niets met ras te maken heeft. Denk je dat ik geen beledigingen naar mn hoofd heb gekregen? Dat nooit iemand mij op straat aankijkt of dat ik niet wordt gevraagd naar een mening over een onderwerp, puur omdat ik toevallig ergens vandaan kom?
De mensen die hier aan het woord komen, willen dat er veranderingen komen. Dat staat er zelfs letterlijk. Zij bepalen toch net zo min hoe ik me moet gedragen, omdat zij iets ervaren? Ga ten rade bij jezelf of beter gezegd 'als je verandering verwacht, verander dan je verwachting'

Beledigd voelen is van alle tijd en zal ook nooit veranderen. Gedrag daarop aan willen passen door op eieren te lopen, leidt maar tot een suffe bende.
[YouTube][..]

Het is wat lastig, als de nieuwssites en nieuwsprogramma's er vol van staan, er politieke vragen over worden gevraagd, om me als niet-bezorgde burger wat betreft dit probleem, er niet iets van te vinden, toch? Ik probeer juist door het lezen van dit soort persoonlijke ervaringen, te begrijpen wat er speelt, maar het bevestigt alleen maar meer wat ik al dacht: er is niks aan de hand.
[..]

Dit sowieso. Het gaat in Nederland al maanden over Corona. Zorgmedewerkers krijgen alle aandacht en het samen-slaan-we-ons-er-wel-doorheen gevoel is flink aangewakkerd in deze maanden. Groepjes als KOZP hebben gewoon hun dagelijkse aandacht (ofwel, inkomen van praatprogramma's) gemist en moeten weer even in de spotlight staan nu. Het is natuurlijk ontzettend saai als er opeens eenheid is en geen aandacht meer voor de kleur van je huid.
Drie woorden die mij aanspreken in je betoog en zo voel ik het in de huidige maatschappij.

Op eieren lopen.
pi_193628968
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193629076
Kijk, normaal gesproken zou het niet zo'n ramp zijn.

Maar vanwege het hele racisme gedoe mag je als blanke best rekening ermee houden dat bepaalde dingen misschien niet goed landen bij donkere mensen.

Ja, rappers zeggen nigga, tegen elkaar zeggen ze het ook. Maar ik kan me zo voorstellen dat ze dat niet graag van een blanke horen.

Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.

Ook heb ik gewerkt bij een bedrijf als beleid had om geen Marrokanen aan te nemen.

Als je weet dat zaken gevoelig liggen dan mag je daar best rekening mee houden. Los daarvan is het aan hunzelf om vooruit te komen in het leven.
  zondag 14 juni 2020 @ 17:59:02 #49
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193629248
Ik denk dat er nog wel een groter probleem is als je vraagt dat jouw gevoel en subjectieve beleving de basis moeten gaan vormen voor een soort van regels of handhaving. Misschien hebben deze mensen dat niet door maar het werkt dan wederkerig. Als mensen met een kleurtje af kunnen dwingen dat ze niet meer zwarte piet genoemd mogen worden, dan mogen blanken op dezelfde manier afdwingen om geen kaaskop meer genoemd te worden. Waar eindig je dan? Dat niemand meer iets mag zeggen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 14 juni 2020 @ 18:04:26 #50
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193629341
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 09:46 schreef nixxx het volgende:
Ik vind deze voorbeelden nou ook niet echt spraakmakend, op het geweigerd worden bij clubs etc na.

Ben wel benieuwd of dit alle geïnterviewden zijn en zo niet, hoe de selectie gemaakt is.
Man!
Je moet eens weten hoe vaak ik bij tenten geweigerd ben .
pi_193629645
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Man!
Je moet eens weten hoe vaak ik bij tenten geweigerd ben .
Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.
pi_193629714
de teneur is dat mensen de negatieve elementen van de protesten blijven onthouden en de rest zal verwateren.

in Alkmaar waren er 15 mensen bij het hek die boos waren over dat er mogelijk vernielingen zouden volgen. meteen werden ze bestempeld als 'extreemrechts' terwijl ze alleen maar een oogje in het zeil hielden. Deze mensen werden naar hun identiteit gevraagd en verzocht weg te gaan.

zelf heb ik nooit racisme meegemaakt. ik heb het slechts gezien op tv bij voetbalwedstrijden. dat was belachelijk en zou niet moeten kunnen.

een bedrijf wat bepaalde etniciteit uitsluit ken ik niet.
wel heb ik bijzonder gedrag meegemaakt. een collega van buitenlandse komaf kon op een dag niet naar kantoor komen omdat hij in de cel zat wegens mishandeling van zijn vriendin met zwaar gereedschap.
er is ooit een jongen van buitenlandse komaf op sollicitatie geweest die zijn c.v. voor de helft verzonnen had. hij werd kwaad toen we hem daarmee confronteerde en begon te dreigen.

bij InHolland werden de allochtone studenten telkens gematst met wat voor reden dan ook.

er is wel racisme en dat ontkent niemand.
echter kun je een succesvolle carrière niet afdwingen.
als je ergens hard voor werkt dan kun je in Nederland ergens een plek vinden.
bij Philips in Eindhoven was ik één van de weinige stagiaires met blanke huidskleur op de high tech campus.

de protestacties krijgen nu een grimmig karakter en dat helpt de zaak gewoon niet, het maakt het erger.
er is namelijk al wat lichte frustratie over hoe statushouders voorgetrokken worden bij een sociale huurwoning. ze krijgen een leuk budget voor een laptop of tablet. terwijl de mensen die nu werkloos zijn geraakt door covid19 of ziekte hun bezittingen moeten 'opeten'.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 14 juni 2020 @ 18:39:02 #53
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_193629730
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:31 schreef Faxie het volgende:

[..]

Lang geleden geweigerd vanwege een oorbel en een kale kop, verder gewoon casual gekleed. Maar ik was natuurlijk zo'n kutgabber, en die wilden ze niet in de tent hebben.
Kon je niet door als hermafrodiet (één oorbel enzo) met kanker? En ze anders beschuldigen van discriminatie ofzo
  zondag 14 juni 2020 @ 18:42:26 #54
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_193629781
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
.
Zelf heb ik nooit racisme meegemaakt. ik heb het slechts gezien op tv bij voetbalwedstrijden. dat was belachelijk en zou niet moeten kunnen.

'.
Was dat niet gewoon beledigen, zoals altijd bij wedstrijden. De scheids is een hoerenzoon en wie niet springt is een homofiel enzo? Het doel van deze triestelingen is dat ze de tegenstander met schelden en geluiden kunnen raken en ie niet goed mee speelt. Dan laat je je als donkere speler toch ontzettend kennen als je gaat flippen omdat iemand zwarte piet naar je roept?
pi_193629866
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:

Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.
Deurbeleid is om rotzooi te voorkomen. Zo'n uitsmijter moet aan kansberekening doen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van Marokkaanse meisjes dat ze aan de deur geweigderd worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 14 juni 2020 @ 18:49:27 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_193629867
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:29 schreef Montagui het volgende:
Dat zal best, maar is dat dan bewijs van institutioneel racisme in Nederland? Uiteraard niet.
We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.

Belastingdienst geeft etnisch profileren eindelijk toe

quote:
Al die mensen die in 2014 ongenadig werden aangepakt en daarna het bos in gestuurd, hadden een migratie-achtergrond. Hartstikke Nederlands, maar wel met een tweede nationaliteit. Turks. Marokkaans. Andere smaken. Allemaal een kleurtje. Geen enkele Lotte of Pieter-Bas, maar Fatima of Tarik. Sommige ouders wisten dit al. Sommigen niet. Ik zag dat het nu iedereen opviel. Gek, geen enkele Hollandse kaaskop. Behalve die ene man (ik), en de mensen van de Belastingdienst.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193629878
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:42 schreef PietPossum het volgende:

[..]

Was dat niet gewoon beledigen, zoals altijd bij wedstrijden. De scheids is een hoerenzoon en wie niet springt is een homofiel enzo? Het doel van deze triestelingen is dat ze de tegenstander met schelden en geluiden kunnen raken en ie niet goed mee speelt. Dan laat je je als donkere speler toch ontzettend kennen als je gaat flippen omdat iemand zwarte piet naar je roept?
dat was beledigen, klopt.
er verscheen ook ooit een foto van het Nederlands elftal met o.a. Kenneth Vermeer en daar kwamen opmerkingen bij, op Facebook.
daar zie ik de lol niet zo van in.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193629898
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:

[..]

We hebben net nog die hele toeslagenaffaire gehad, wat de staatssecretaris zijn kop kostte. Trof alleen mensen met een dubbele nationaliteit. De belastingdienst heeft de discriminatie ook toegegeven.

Belastingdienst geeft etnisch profileren eindelijk toe
[..]

De Belastingdienst heeft slechts een extra controle gedaan bij mensen met meer dan één nationaliteit. Waarom is dat direct gelinkt aan etnisch profileren?

Zie ook de documentaire 'Gratis geld uit Holland' voor de aanleiding
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193629900
Hoe zwaar tellen mijn ervaringen met positieve discriminatie op de werkvloer en daarbuiten? :?
pi_193629966
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:51 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe zwaar tellen mijn ervaringen met positieve discriminatie op de werkvloer en daarbuiten? :?
juist ja, die term zocht ik. het opzettelijk voortrekken van allochtonen.
iets wat zeer regelmatig de kop op steekt en eigenlijk het nieuws nooit haalt.

werkte voor een werkgever die continue gebruik maakte van een wet; een subsidie voor als je migranten in dienst neemt; de kennismigrantenregeling. best flauw als je als autochtoon dan niet in aanmerking komt voor een job omdat er iemand wordt ingevlogen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193629967
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:39 schreef PietPossum het volgende:

[..]

Kon je niet door als hermafrodiet (één oorbel enzo) met kanker? En ze anders beschuldigen van discriminatie ofzo
De wereld was nog niet woke toen ;(
pi_193629983
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef speknek het volgende:
Al die mensen die in 2014 ongenadig werden aangepakt en daarna het bos in gestuurd, hadden een migratie-achtergrond. Hartstikke Nederlands, maar wel met een tweede nationaliteit. Turks. Marokkaans. Andere smaken. Allemaal een kleurtje. Geen enkele Lotte of Pieter-Bas, maar Fatima of Tarik. Sommige ouders wisten dit al. Sommigen niet. Ik zag dat het nu iedereen opviel. Gek, geen enkele Hollandse kaaskop. Behalve die ene man (ik), en de mensen van de Belastingdienst.
Niet hartstikke Nederlands dus. Op de Marokkanen na moet je in de regel gewoon afstand doen van een tweede nationaliteit en dat kan in het geval van Turkije. Als je dat niet doet ben je niet hartstikke Nederlands maar half Nederlands.

Het is ook geen ethnisch profileren maar op nationaliteit, en dat is wat anders dan ethniciteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193629998
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:56 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

juist ja, die term zocht ik. het opzettelijk voortrekken van allochtonen.
iets wat zeer regelmatig de kop op steekt en eigenlijk het nieuws nooit haalt.

werkte voor een werkgever die continue gebruik maakte van een wet; een subsidie voor als je migranten in dienst neemt; de kennismigrantenregeling. best flauw als je als autochtoon dan niet in aanmerking komt voor een job omdat er iemand wordt ingevlogen.
Ik heb ontzettend veel ervaring met positieve discriminatie in mijn eigen omgeving. "Kansenparels" die totaal ongeschikt zijn maar toch worden bevoordeeld ten opzichte van autochtonen.
pi_193630033
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef tstile het volgende:
Kijk, normaal gesproken zou het niet zo'n ramp zijn.

Racisme bestaat wel degelijk. Niet alleen naar negers maar ook naar Marokkanen. Hoe vaak ik ze wel niet weggestuurd zag worden bij het uitgaan. Dat was niet vanwege rotzooi trappen maar gewooon bij de deur al.

Ook heb ik gewerkt bij een bedrijf als beleid had om geen Marrokanen aan te nemen.
Het is inderdaad erg jammer als kwaadwillenden het voor de rest van hun groep verpesten. :) Als ik café-eigenaar was dan zou ik ook niet veel trek hebben in Marokkanen in mijn tent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')