abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193641462
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee. Dat zijn die mensen niet waard die alleen maar naar redenen zoeken om vingertje te wijzen om te kunnen zeggen “He did it”, zie je wel.
Ik volg Akwasi al minimaal 8 jaar en hij had gewoon z'n smoel moeten houden. Ballen heeft hij ook al niet want hij schijt zeven kleuren stront. Mooi.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_193641476
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klopt en daarom is een gesprek ook belangrijk. Zonder wederzijds begrip heb je allebei gelijk. ;)
[..]

Ik weet nou nog steeds niet:
a) wat men exact met institutioneel racisme bedoelt en
b) wat de maatregelen zijn die men wil nemen.

Dan wacht ik even met mijn oordeel tot het duidelijk is, maar let ondertussen wel op mijn taalgebruik en op mijn eigen vooroordelen.
[..]

Soms is een beetje provocatie nodig om de gewenste beweging te krijgen. De krakers die de situatie woningmarkt 1980 onder de aandacht brachten waren ook niet uitnodigend in hun 'relgebruik', maar hebben we verandering voor elkaar gekregen.
Tja, het lijkt erop dat men zelf ook niet goed weet wat nu precies institutioneel racisme is. In De Correspondent wordt het min of meer omschreven als een onbedoeld iets, wat inherent is aan een samenleving waarin de meerderheid blank is, waardoor niet-blanken nadelen ondervinden op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt en de huizenmarkt. Wit privilege is imho een andere manier om hetzelfde te zeggen.
Ik kan er niet zoveel mee.

En over je laatste alinea: De krakersrellen lijken me niet zo'n goed voorbeeld, want de woningmarkt in Nederland zit nog steeds op slot, en de vastgoedheren zijn nog steeds corrupt.
Verder zou ik wat er op BLM-manifestaties wordt 'gespeeched' en wat er op spandoeken wordt meegedragen niet 'een beetje provocatie' noemen. In mijn ogen ligt men op ramkoers, en wil men geen dialoog, maar gelijk krijgen.
Een dommige strategie die eerder tot polarisatie dan tot herkenning leidt. Mensen die op rellen uit zijn spinnen er garen bij.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_193641542
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik volg Akwasi al minimaal 8 jaar en hij had gewoon z'n smoel moeten houden. Ballen heeft hij ook al niet want hij schijt zeven kleuren stront. Mooi.
Mooi hij interesseert mij ook geen reet.
West-Melanesia
pi_193641632
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:48 schreef OllieA het volgende:

[..]

Tja, het lijkt erop dat men zelf ook niet goed weet wat nu precies institutioneel racisme is. In De Correspondent wordt het min of meer omschreven als een onbedoeld iets, wat inherent is aan een samenleving waarin de meerderheid blank is, waardoor niet-blanken nadelen ondervinden op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt en de huizenmarkt. Wit privilege is imho een andere manier om hetzelfde te zeggen.
Ik kan er niet zoveel mee.
Dat probleem zie je vaker voorbijkomen binnen dit soort subculturen. Concepten als 'witte fragiliteit', 'dekolonisatie van cultuur' of 'witte onschuld' zijn vrij definitieloos en hebben ook geen duidelijk antwoord of een coherente oplossing.

Het doet mij denken aan de vroegere identiteitspolitieke subcultuur op Tumblr, waar men eveneens snel met bepaalde concepten komt (zoals 'genderfluid' bijvoorbeeld) welke eveneens definitieloos zijn en feitelijk niet bestaan buiten een (online) echokamer.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193641683
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik vind dat onze vriend Akwasi best netjes op zijn woorden terug is gekomen, daar kun je dus een prima gesprek mee voeren. ^O^

Dus opzich ben ik het met je eens, maar ook hier hoef je niet dogmatisch aan vast te houden.
Dat heeft ie nergens gedaan. Hij heeft nergens zn woorden terug genomen of excuses gemaakt. Het word op truucjes zoals ''woordenkunstenaar'' gegooid, en ''je moet het niet letterlijk nemen, was een uiting van verzet''. Maar het kwaad is geschied, en blijft onverminderd bestaan. Anti-pieters zullen nu nog meer geneigd zijn om over te gaan op geweld, mensen die zich als een zwarte piet willen schminken zullen wel twee keer nadenken. En geheel om de verkeerde reden, uit angst ipv begrip.

Ontoelaatbaar.

quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:58 schreef Oceanier het volgende:

Maurice Bollet doet me een beetje denken aan een Indo die ik ken die altijd zo vreselijk slijmt bij blanke Nederlanders en zich continu moet bewijzen hoe Nederlands hij wel niet is
We leven in een samenleving waar men zichzelf continu moet bewijzen. Dus niet zo zeiken, maar gewoon participeren. Dan valt het wel mee dat ''racistische'' nederland.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193641688
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:06 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja in de OP heeft volgens mij niemand het over concentratiekampen.
Mag er dus wel bij.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193641851
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:03 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat heeft ie nergens gedaan. Hij heeft nergens zn woorden terug genomen of excuses gemaakt. Het word op truucjes zoals ''woordenkunstenaar'' gegooid, en ''je moet het niet letterlijk nemen, was een uiting van verzet''. Maar het kwaad is geschied, en blijft onverminderd bestaan. Anti-pieters zullen nu nog meer geneigd zijn om over te gaan op geweld, mensen die zich als een zwarte piet willen schminken zullen wel twee keer nadenken. En geheel om de verkeerde reden, uit angst ipv begrip.

Ontoelaatbaar.
[..]

We leven in een samenleving waar men zichzelf continu moet bewijzen. Dus niet zo zeiken, maar gewoon participeren. Dan valt het wel mee dat ''racistische'' nederland.
Bewijzen voor wat?
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 16:17:16 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193641872
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Zwarte piet op z’n bek trappen wauw wat erg. Ik heb hier op fok ergere dingen gelezen.
Minder minder minder.

Je praat nu een oproep tot geweld goed he. Ik hoop dat je dat weet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193641878
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:03 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Mag er dus wel bij.
Waarom. Zodat je die normale mensen uit de OP over 1 kam kan scheren samen met extremisten?
West-Melanesia
pi_193641892
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Minder minder minder.

Je praat nu een oproep tot geweld goed he. Ik hoop dat je dat weet.
Oproep tot geweld _O-
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 16:19:17 #286
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193641901
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:48 schreef OllieA het volgende:
Tja, het lijkt erop dat men zelf ook niet goed weet wat nu precies institutioneel racisme is. In De Correspondent wordt het min of meer omschreven als een onbedoeld iets, wat inherent is aan een samenleving waarin de meerderheid blank is, waardoor niet-blanken nadelen ondervinden op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt en de huizenmarkt. Wit privilege is imho een andere manier om hetzelfde te zeggen.
Ik kan er niet zoveel mee.
Behalve goed naar de ander luisteren. Want ik herken er wel veel in; net als wit privilege. Dat is niet zeggen dat witte mensen het nooit zwaar hebben gehad, dat is zeggen dat ondanks dat je het zwaar hebt gehad, je het altijd +1 zwaarder zou hebben gehad, wanneer je een andere kleur hebt dan de norm.

Dat geloof ik wel.
quote:
En over je laatste alinea: De krakersrellen lijken me niet zo'n goed voorbeeld, want de woningmarkt in Nederland zit nog steeds op slot, en de vastgoedheren zijn nog steeds corrupt.
Verder zou ik wat er op BLM-manifestaties wordt 'gespeeched' en wat er op spandoeken wordt meegedragen niet 'een beetje provocatie' noemen. In mijn ogen ligt men op ramkoers, en wil men geen dialoog, maar gelijk krijgen.
Een dommige strategie die eerder tot polarisatie dan tot herkenning leidt. Mensen die op rellen uit zijn spinnen er garen bij.
In de jaren 80 kregen de krakers een oplossing voor een groot aantal punten op de agenda. Niet voor alles, dat hoeft ook niet. Dat is mijn punt.

Dat geldt nu ook; we gaan zeker niet alles doen wat er op die spandoekjes staat, maar volgens mij als we goed luisteren en de rationele grieven pakken, we best naar elkaar toe kunnen komen. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 15 juni 2020 @ 16:20:48 #287
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193641927
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:03 schreef SpaceOddity het volgende:
Dat heeft ie nergens gedaan. Hij heeft nergens zn woorden terug genomen of excuses gemaakt. Het word op truucjes zoals ''woordenkunstenaar'' gegooid, en ''je moet het niet letterlijk nemen, was een uiting van verzet''. Maar het kwaad is geschied, en blijft onverminderd bestaan. Anti-pieters zullen nu nog meer geneigd zijn om over te gaan op geweld, mensen die zich als een zwarte piet willen schminken zullen wel twee keer nadenken. En geheel om de verkeerde reden, uit angst ipv begrip.

Ontoelaatbaar.
Die dikgedrukte zin ben ik het absoluut mee eens. ^O^ Maar dat betekent voor mij niet dat je (voor altijd) gediskwalificeerd bent om mee te praten, daar ben ik het niet mee eens.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193641940
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:15 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Bewijzen voor wat?
Dat je zelf moeite doet voor datgene wat je wil bereiken.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193641953
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Waarom. Zodat je die normale mensen uit de OP over 1 kam kan scheren samen met extremisten?
Om aan te tonen dat er heel veel ''normale mensen'' zijn die extreme dingen uitkramen en geloven.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193641981
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oproep tot geweld _O-
Dat is het gewoon natuurlijk
pi_193642012
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat je zelf moeite doet voor datgene wat je wil bereiken.
Dat doe ik voor mezelf, niet om door andere mensen geaccepteerd te worden.
West-Melanesia
pi_193642021
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oproep tot geweld _O-
Dat is het ook. Daarbij is white privilege het echte racisme.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_193642026
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:22 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Om aan te tonen dat er heel veel ''normale mensen'' zijn die extreme dingen uitkramen en geloven.
Wanneer ben je dan een extremist?
West-Melanesia
pi_193642047
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:24 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Dat is het gewoon natuurlijk
Nee. Z’n uitspraak stel behalve wat emotie en onhandig niet veel voor.
West-Melanesia
pi_193642074
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die dikgedrukte zin ben ik het absoluut mee eens. ^O^ Maar dat betekent voor mij niet dat je (voor altijd) gediskwalificeerd bent om mee te praten, daar ben ik het niet mee eens.
Voor mij ook. Maar dan dient de ander eerst zn woorden terug te nemen, om de discussie weer op een acceptabel niveau te brengen zodat er een functioneel en constructief gesprek gevoerd kan worden, zonder ''woordenkunstenarij'' die alleen maar voor meer verwarring kunnen (zullen?) zorgen.

Akwasi heeft ervoor gezorgt dat we op het verkeerde gespreks spoor zitten. Dát, of hij heeft het gewoon aangetoond. In dat geval is het allemaal sowieso een kansloos verhaal, bij voorbaat al.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193642107
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:27 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee. Z’n uitspraak stel behalve wat emotie en onhandig niet veel voor.
Niet mee eens, gezien de opstootjes bij de sinterklaas vieringen van de laatste jaren, dit is olie op het vuur gooien
pi_193642108
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:26 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is het ook. Daarbij is white privilege het echte racisme.
Ja een emotionele toespraak, meer niet.
West-Melanesia
pi_193642175
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Voor mij ook. Maar dan dient de ander eerst zn woorden terug te nemen, om de discussie weer op een acceptabel niveau te brengen zodat er een functioneel en constructief gesprek gevoerd kan worden, zonder ''woordenkunstenarij'' die alleen maar voor meer verwarring kunnen (zullen?) zorgen.

Akwasi heeft ervoor gezorgt dat we op het verkeerde gespreks spoor zitten. Dát, of hij heeft het gewoon aangetoond. In dat geval is het allemaal sowieso een kansloos verhaal, bij voorbaat al.
Als Akwasi niks had gezegd ging men wel zoeken naar andere redenen om vingertje te wijzen.
West-Melanesia
pi_193642305
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:26 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat doe ik voor mezelf, niet om door andere mensen geaccepteerd te worden.
Je zult door andere mensen geaccepteerd moeten worden. Dit doe je door ergens je best voor te doen en oprecht te zijn.

Zeggen ''dat je voor jezelf werkt'' heeft een baas, klant of iemand aan wij jij verantwoordelijkheid dient af te dragen, geen boodschap aan.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:26 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wanneer ben je dan een extremist?
Als je die onzin in dat filmpje verkondigt en gelooft.

Dat heeft helemaal niets meer met ''normaal'' denken, doen en zijn te maken.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Als Akwasi niks had gezegd ging men wel zoeken naar andere redenen om vingertje te wijzen.
Akwasi had zoveel andere dingen kunnen zeggen om zn punt te maken. Het is niet voor niets een ''woordenkunstenaar''.

Nu valt ie (en zn ''aanhangers'') door de mand, gooit ie zn eigen glazen om en schiet ie zichzelf in de voet.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')