Er is zoiets als goud en fout, dat de fouten niet door hebben dat ze fout zijn en niet te helpen zijn kan ik niks aan doen. Zolang het niet te extreem wordt en mensen met hun poten van andermans bezit en lichaam afblijven kan het allemaal prima.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als ik weet hoe ik je moet overtuigen, laat ik het weten.
Ik vind dat onze vriend Akwasi best netjes op zijn woorden terug is gekomen, daar kun je dus een prima gesprek mee voeren.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:42 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik moet nog de eerste beelden van speechende mensen, van die ''andere groep'', zien die roepen dat ze iemand in hun gezicht gaan trappen. En dat dat dan ook met luid gejuich ontvangen word.
Dus dat valt voorlopig nog wel mee.
Overigens diskwalificeert één ieder zichzelf die zich zo uitlaat en/of toejuicht van een fatsoenlijke discussie. Dat ben je toch met me eens hoop ik.
Akwasi stamt zelf af van slavenhandelarenquote:Op maandag 15 juni 2020 14:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik vind dat onze vriend Akwasi best netjes op zijn woorden terug is gekomen, daar kun je dus een prima gesprek mee voeren.
Dus opzich ben ik het met je eens, maar ook hier hoef je niet dogmatisch aan vast te houden.
Dat onderzoek over Rachid en Peter ken ik niet met die uitkomst en ik vind mezelf toch aardig op de hoogte in de sociale wetenschappen.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:34 schreef RTR het volgende:
[..]
Dat anoniem solliciteren was wel heel grappig. Kwamen er dus minder allochtonen aan de bak
Uit onderzoek blijkt dat als Rachid en Peter voor dezelfde functie solliciteren met gelijkwaardig CV, Rachid eerder aangenomen wordt. Racisme van de bovenste plank. Verder is Zwarte Piet uiteraard niet racistisch omdat hij gespeeld wordt door vrijwilligers of mensen die er betaald voor krijgen. Piet komt van Krampus af overigens. Iedereen kan voor Zwarte Piet spelen dus kan het onmogelijk racistisch zijn.
Nadat hij de hoon over zich heen had gekregen op twitter moest hij wel. Voelde de hete adem in zijn nek voor de aangifte.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik vind dat onze vriend Akwasi best netjes op zijn woorden terug is gekomen, daar kun je dus een prima gesprek mee voeren.
Dus opzich ben ik het met je eens, maar ook hier hoef je niet dogmatisch aan vast te houden.
Maurice Bollet doet me een beetje denken aan een Indo die ik ken die altijd zo vreselijk slijmt bij blanke Nederlanders en zich continu moet bewijzen hoe Nederlands hij wel niet is, en zich daarbij niet schroomt om problemen van anderen weg te wuiven, af te doen als onzin of daarbij te doen alsof z’n neus bloed. Alles om maar een schouderklopje van een blanke Nederlander te krijgen.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:42 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik moet nog de eerste beelden van speechende mensen, van die ''andere groep'', zien die roepen dat ze iemand in hun gezicht gaan trappen. En dat dat dan ook met luid gejuich ontvangen word.
Dus dat valt voorlopig nog wel mee.
Overigens diskwalificeert één ieder zichzelf die zich zo uitlaat en/of toejuicht van een fatsoenlijke discussie. Dat ben je toch met me eens hoop ik.
[..]
Complete massa waanzin. Maar dit is, naast corona, het nieuwe ''normaal''.
Vind je deze extreme waanzin extreem en niet normaal? Dan ben je zelf niet normaal meer, want deze mensen en dit soort waanzin, daar is niets extremistisch aan. Nee hoor. Koekoek.
[..]
Het begint bij opvoeding, die jou de juiste mentaliteit en instelling geeft;
https://www.facebook.com/maurice.mollet/posts/10219638874894958
[..]
Klopt en daarom is een gesprek ook belangrijk. Zonder wederzijds begrip heb je allebei gelijk.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:32 schreef OllieA het volgende:
Tja, zo zou je ook mogen stellen: "Dat het in hun ogen een probleem is, betekent niet dat het een probleem is."
Ik weet nou nog steeds niet:quote:Zo vind ik wat ik tot nu toe heb gelezen over 'institutioneel racisme' in Nederland niet erg overtuigend. Dat er in Nederland racisten rondlopen lijkt me duidelijk, maar dat dat institutioneel is, mwah. Dat het gemiddelde IQ 100 is, en empathie ver te zoeken is lijkt me een betere verklaring voor racisme in Nederland.
Soms is een beetje provocatie nodig om de gewenste beweging te krijgen. De krakers die de situatie woningmarkt 1980 onder de aandacht brachten waren ook niet uitnodigend in hun 'relgebruik', maar hebben we verandering voor elkaar gekregen.quote:Overigens vind ik teksten op spandoeken als:
[..]
niet echt uitnodigen tot een dialoog.
Dus als dat de insteek van BLM is, dan lijkt mij een gesprek met ze niet de moeite waard.
Niet iedereen die demonstreert is een extremist. Dat is al zo vaak aan je uitgelegdquote:Op maandag 15 juni 2020 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral niet als de extremisten continu een podium krijgen en achterna gelopen worden door de grote meute.
Het is gewoon ernstig hypocriet als je continu mensen vals beschuldigd van iets, dat als ze eindelijk reageren, je zegt dat ze niet zo moeten reageren als ze doen. Je lokt het zelf uit met je gedrag. Actie geeft reactie.
Maar dat is natuurlijk aanstellen. Die mensen moeten immers stil zijn en luisteren.
Totale waanzin in je hoofd.
Zwarte piet op z’n bek trappen wauw wat erg. Ik heb hier op fok ergere dingen gelezen.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat normale mensen staan te juichen en klappen als een extremist zegt dat hij iemand op z'n bek gaat trappen en naar zn hoerenmoeder mag vertrekken.
Of bestaat die groep uit 14.000 extremisten?
Ja in de OP heeft volgens mij niemand het over concentratiekampen.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
En onder welke groep vallen deze ''rustig protesterende'' mensen?
Normaal?twitter:VrouwvdVrijheid twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:38:59"Zwarte mensen die in concentratiekampen zitten in binnen en buiten Europa, Zwarte mensen die tot slaaf gemaakt worden door Europese en Wereldwijde "Witte" suprematie." - Fatima Faïd.
Met dit soort haat en waanzin worden mensen gehersenspoeld. Bizar...
#demonstratie #denhaag https://t.co/iPKY4By002 reageer retweet
gaan ze echt bij een standbeeld Black looters matter scanderen?quote:We Promise, Building the Baileo en Dekolonisatie Netwerk voormalig Nederlands-Indië hebben de handen ineengeslagen en organiseren aanstaande vrijdag om 19 uur een protest tegen het standbeeld van J.P. Coen op de Roode Steen. „Stop de genocide-verheerlijking”, is het devies.
Tuurlijk, maar iemand op een willekeurig internetforum spreekt niet live voor duizenden mensen (met een zekere autoriteitsfunctie) natuurlijk. Losstaand wat je van Zwarte Piet vind, een dergelijk verschil is niet te ontkennen en de uitspraak is simpelweg stupide en onhandig.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Zwarte piet op z’n bek trappen wauw wat erg. Ik heb hier op fok ergere dingen gelezen.
Liever een goed geïntegreerde kerel dan een beroepsklager en zeurpiet. Uiteindelijk integreren dit soort mensen ook veel beter in de samenleving dan de mensen die huilend langs de kant blijven staan.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maurice Bollet doet me een beetje denken aan een Indo die ik ken die altijd zo vreselijk slijmt bij blanke Nederlanders en zich continu moet bewijzen hoe Nederlands hij wel niet is, en zich daarbij niet schroomt om problemen van anderen weg te wuiven, af te doen als onzin of daarbij te doen alsof z’n neus bloed. Alles om maar een schouderklopje van een blanke Nederlander te krijgen.
Gelukkig zijn mijn Indische vrienden niet zo, die snappen dat je ook gediscrimineerd kan worden zonder dat je je perse in het “boevencircuit” bevind.
Beetje kortzichtig die Maurice Bollet. Lijkt wel op die kerel uit dat programma van Dennis van der Geest dat een aantal deelnemers een paar weken lang moesten zien te overleven als dakloze. Een van hen was er heilig van overtuigd dat armoede in Nederland niet bestaat en als je dakloos was had je het helemaal zelf gedaan. Vervolgens probeerde hij oliebollen bij een oliebollenkraam te krijgen door uit te leggen dat hij aan een tv programma meedeed![]()
Heeft er geen kaas van gegeten
Het schijnt dat de activiteitengroep “Aandacht voor Aandachtshoeren” ook mee doet.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
gloeiende, gloeiende. krijgen we ook een protest bij elk standbeeld?
https://www.noordhollands(...)hte-als-held-vereerd
[..]
gaan ze echt bij een standbeeld Black looters matter scanderen?
Liever normale mensen dan slijmballen en rechtse huilies die normale mensen aanvallen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:33 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Liever een goed geïntegreerde kerel dan een beroepsklager en zeurpiet. Uiteindelijk integreren dit soort mensen ook veel beter in de samenleving dan de mensen die huilend langs de kant blijven staan.
Zet er maar een groepje rechtse idioten tegenover, kunnen elkaar mooi in evenwicht houden.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
gloeiende, gloeiende. krijgen we ook een protest bij elk standbeeld?
https://www.noordhollands(...)hte-als-held-vereerd
[..]
gaan ze echt bij een standbeeld Black looters matter scanderen?
Maurice Bollet is normaler dan dat extreem-linkse tuig.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Liever normale mensen dan slijmballen en rechtse huilies die normale mensen aanvallen.
Erger dan onhandig is het niet. Wederom wordt de boel opgeblazen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:29 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar iemand op een willekeurig internetforum spreekt niet live voor duizenden mensen (met een zekere autoriteitsfunctie) natuurlijk. Losstaand wat je van Zwarte Piet vind, een dergelijk verschil is niet te ontkennen en de uitspraak is simpelweg stupide en onhandig.
Dus? Dan is het wél goed?quote:Op maandag 15 juni 2020 15:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Zwarte piet op z’n bek trappen wauw wat erg. Ik heb hier op fok ergere dingen gelezen.
Dat blijft een persoonlijke keuze natuurlijk. Er is schijnbaar een terechte reden om de uitspraak te zien als een oproep tot geweld onder mensen. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar om die groep dan feitelijk kleinerend toe te spreken heeft weinig zin natuurlijk. Op dit moment is er aangifte gedaan en wordt er gekeken of er sprake kan zijn van vervolging. Tot die tijd is er geen enkele waarheid hierbinnen. Michael van Zeijl is ook herhaaldelijk opgepakt voor onder andere Twitterberichten.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:36 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Erger dan onhandig is het niet. Wederom wordt de boel opgeblazen.
Maurice Bollet heeft er geen kaas van gegeten.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:36 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Maurice Bollet is normaler dan dat extreem-linkse tuig.
quote:Heb altijd al met vele Nederlandse vrienden opgetrokken en hechtte me niet zo aan Indo-groepjes. Nederlanders zijn lekker recht-veur zijn raap en je weet tenminste wat je er aan hebt! Oké, ze kunnen nogal lomp zijn en pinnig op hun geld maar dat neem je op de koop toe! Thuis koesterde ik de warmte-, liefde- en de high-sensiviteit van onze cultuur binnen het familiare Indische gezin. Als Nederlandse Indo kan ik persoonlijk alleen maar zeggen dat Nederlanders mij altijd hebben geaccepteerd en dat is ook volledig wederzijds. In dit land moet je gewoonweg werken, doelen stellen en iets van je leven maken. Als je dat laat zien ben je geaccepteerd en wordt je volledig omarmd. Ik geloof als dít je instelling is, van wélke kleur of vorm je ook bent, je volledig en volwaardig geaccepteerd wordt. Beland je in het circuit der boefjes, tjah dán wordt ook de blanke,- groene-, bruine -of gele- Nederlander gediscrimineerd en wat anders behandeld...
Wat dat je van pot verwijt de ketel. Janken om verbaal geweld terwijl je zelf nog een tikkeltje erger bent.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dus? Dan is het wél goed?
Wat dacht je van beide fout?
Het is allemaal zo pietluttig, janken om details. Dat doen de mensen die vingertje wijzen terwijl ze verbaal nog gewelddadiger zijn.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:39 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat blijft een persoonlijke keuze natuurlijk. Er is schijnbaar een terechte reden om de uitspraak te zien als een oproep tot geweld onder mensen. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar om die groep dan feitelijk kleinerend toe te spreken heeft weinig zin natuurlijk. Op dit moment is er aangifte gedaan en wordt er gekeken of er sprake kan zijn van vervolging. Tot die tijd is er geen enkele waarheid hierbinnen. Michael van Zeijl is ook herhaaldelijk opgepakt voor onder andere Twitterberichten.
Teveel moeite om te zeggen dat beide fout is? OK, duidelijk.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:40 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat dat je van pot verwijt de ketel. Janken om verbaal geweld terwijl je zelf nog een tikkeltje erger bent.
Nee. Dat zijn die mensen niet waard die alleen maar naar redenen zoeken om vingertje te wijzen om te kunnen zeggen “He did it”, zie je wel.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Teveel moeite om te zeggen dat beide fout is? OK, duidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |