quote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is exact het probleem waar deze mensen voor de straat op gaan.Dat dit in jouw ogen geen probleem is, betekent niet dat het geen probleem is.
Meneer is momenteel ook herhaaldelijk Bij1 aan het afbrandenquote:Op maandag 15 juni 2020 13:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Serieus? Goh, dat is dan wel écht een verrassing.
Recidivisme noemen we dat.
Rijp voor psychische bijstand.
Twitter is een open riool.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:50 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Meneer is momenteel ook herhaaldelijk Bij1 aan het afbranden![]()
[ afbeelding ]
Ik leer hier ook van.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Serieus? Goh, dat is dan wel écht een verrassing.
Recidivisme noemen we dat.
Rijp voor psychische bijstand.
Ik kan je post niet duiden.quote:
Dat die gast binnen al die clubjes zit. Wist ik niet. Ben niet zo thuis in die wereld.quote:
OKquote:Op maandag 15 juni 2020 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat die gast binnen al die clubjes zit. Wist ik niet. Ben niet zo thuis in die wereld.
Ik weet niet wat je bedoelt of nou wil zeggen...quote:Op maandag 15 juni 2020 13:41 schreef Red_85 het volgende:
Het is een kleine groep schreeuwers die al over de stekker gaan als ze een bordje zien met 'all lives matter' of een kindervriend die pepernoten strooit in verhouding tegenover een enorme groep die er geen kwaad in ziet.
Niet alles moet je in een multiculti samenleving onder een loep willen leggen. Tolerantie naar elkaar en intolerant naar intoleranten. Leef en laten leven.
Waarom dan zo afzetten tegenover anderen? Gaat het om wat anders misschien?
Bij de samenleving.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:46 schreef thedeedster het volgende:
Maar bij wie leg je dan het wegnemen van het probleem?
*Tyfus.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:46 schreef ludovico het volgende:
![]()
Leef en laat leven zou ik zeggen.
Misschien dat je 5 december teveel "in your face" vindt, prima.
Maar goed, dat identity politics is echt een afschuwelijke beweging, dit polariseert alleen maar.
Dat gebruik van de term "wit" of " witte onschuld" flikker op zeg, krijg de tifus.
quote:Op maandag 15 juni 2020 13:23 schreef Oceanier het volgende:
Maar waarom moet je zo boos worden en normale mensen en extremisten op een hoop gooien?
En onder welke groep vallen deze ''rustig protesterende'' mensen?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat normale mensen staan te juichen en klappen als een extremist zegt dat hij iemand op z'n bek gaat trappen en naar zn hoerenmoeder mag vertrekken.
Of bestaat die groep uit 14.000 extremisten?
twitter:VrouwvdVrijheid twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:38:59"Zwarte mensen die in concentratiekampen zitten in binnen en buiten Europa, Zwarte mensen die tot slaaf gemaakt worden door Europese en Wereldwijde "Witte" suprematie." - Fatima Faïd.
Met dit soort haat en waanzin worden mensen gehersenspoeld. Bizar...
#demonstratie #denhaag https://t.co/iPKY4By002 reageer retweet
Extreem? Extreem? Dat ik niet toegankelijk ben voor krankjorum ideeën van extreem linkse groeperingen?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
*Tyfus.
Maar je stelt je nou net zo extreem op als die identity-politics hè, dat snap je ook.
Jezus, en die medestanders ook in extase met de armen omhoogquote:Op maandag 15 juni 2020 13:58 schreef SpaceOddity het volgende:
twitter:VrouwvdVrijheid twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:38:59"Zwarte mensen die in concentratiekampen zitten in binnen en buiten Europa, Zwarte mensen die tot slaaf gemaakt worden door Europese en Wereldwijde "Witte" suprematie." - Fatima Faïd.
Met dit soort haat en waanzin worden mensen gehersenspoeld. Bizar...
#demonstratie #denhaag https://t.co/iPKY4By002 reageer retweet
Dat je jezelf afsluit voor ieder gesprek, voor ieder commentaar, voor iedere op- of aanmerking. Dat is net zo extreem als de andere kant.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:59 schreef ludovico het volgende:
Extreem? Extreem? Dat ik niet toegankelijk ben voor krankjorum ideeën van extreem linkse groeperingen?
Doe gewoon gvd normaal allemaal, krijg de tyfus.
Ik deel deze mening niet, als iets zo klaar als een klontje te idioot voor woorden is, is een gesprek kansloze materie.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat je jezelf afsluit voor ieder gesprek, voor ieder commentaar, voor iedere op- of aanmerking. Dat is net zo extreem als de andere kant.
Maar er is ongelijkheid en het zal tijd kosten dat weg te krijgen.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:18 schreef el-blanchito het volgende:
Daarnaast blijkt uit onderzoek dat mensen met een andere huidskleur een kleinere kans hebben op een stageplek/baan/huurwoning/passend schooladvies en dat vind ik oneerlijk.
Maar jij bepaalt dat het kansloos en idioot is en dat kan natuurlijk niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:23 schreef ludovico het volgende:
Ik deel deze mening niet, als iets zo klaar als een klontje te idioot voor woorden is, is een gesprek kansloze materie.
Ik ben bang voor de ogenschijnlijk groter wordende groepering die met deze waanbeelden rondloopt.
Natuurlijk wel. Ik ben baas over eigen buik. Ik mag prima bepalen dat ik groeperingen idioot vind, ieder weldenkend mens zou die mening moeten delen over extreem links.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar jij bepaalt dat het kansloos en idioot is en dat kan natuurlijk niet.
Tja, zo zou je ook mogen stellen: "Dat het in hun ogen een probleem is, betekent niet dat het een probleem is."quote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is exact het probleem waar deze mensen voor de straat op gaan.Dat dit in jouw ogen geen probleem is, betekent niet dat het geen probleem is.
niet echt uitnodigen tot een dialoog.quote:White silence = violence
Speak up or shut up
Natuurlijk ben jij baas over jezelf, maar dat zijn die extreem-linkse-idioten ook. Die gebruiken dezelfde 'argumenten' en dus kom je er nooit uit.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:30 schreef ludovico het volgende:
Natuurlijk wel. Ik ben baas over eigen buik. Ik mag prima bepalen dat ik groeperingen idioot vind, ieder weldenkend mens zou die mening moeten delen over extreem links.
Dat is niet waar, hoe wil je met een persoon met extreme wereldbeelden overtuigen? Dat gaat niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Natuurlijk ben jij baas over jezelf, maar dat zijn die extreem-linkse-idioten ook. Die gebruiken dezelfde 'argumenten' en dus kom je er nooit uit.![]()
Dat zeg ik. Je stelt je net zo extreem op als die groep waar je niet mee wil praten.
Dat anoniem solliciteren was wel heel grappig. Kwamen er dus minder allochtonen aan de bakquote:Op maandag 15 juni 2020 14:18 schreef el-blanchito het volgende:
Waarom is er zo weinig ruimte voor nuance in de discussie jongens? Ik ben tegen discriminatie en vind de kleur zwart bij een Piet ook niks toevoegen voor het feest, dus laten we het veranderen.
Voor kinderen maakt de kleur van de pieten niet uit en het is nog altijd een kinderfeest dus maak ze lekker alle kleuren van de regenboog of roetvegen, wat maakt dat nou uit.
Daarnaast blijkt uit onderzoek dat mensen met een andere huidskleur een kleinere kans hebben op een stageplek/baan/huurwoning/passend schooladvies en dat vind ik oneerlijk.
Kom verder nooit in NWS maar vraag me af wat jullie van dit standpunt vinden!
Het begon bij sinterklaas en dat is zeker niet alles nee. Het is via negerzoenen, moorkoppen en 'institutioneel' racisme inmiddels aangekomen bij standbeelden en namen van musea.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt of nou wil zeggen...Sinterklaar onder een lope leggen is niet 'alles' onder een loep leggen en we moeten er ook samen uitkomen.
[..]
Bij de samenleving.
[..]
*Tyfus.
Maar je stelt je nou net zo extreem op als die identity-politics hè, dat snap je ook.
Als ik weet hoe ik je moet overtuigen, laat ik het weten.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:34 schreef ludovico het volgende:
Dat is niet waar, hoe wil je met een persoon met extreme wereldbeelden overtuigen? Dat gaat niet.
Ik moet nog de eerste beelden van speechende mensen, van die ''andere groep'', zien die roepen dat ze iemand in hun gezicht gaan trappen. En dat dat dan ook met luid gejuich ontvangen word.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:32 schreef SicSicSics het volgende:
Je stelt je net zo extreem op als die groep waar je niet mee wil praten.
Complete massa waanzin. Maar dit is, naast corona, het nieuwe ''normaal''.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:06 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Jezus, en die medestanders ook in extase met de armen omhoog
Het begint bij opvoeding, die jou de juiste mentaliteit en instelling geeft;quote:Op maandag 15 juni 2020 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar er is ongelijkheid en het zal tijd kosten dat weg te krijgen.
Het begint met goede scholen en arbeid etc.
quote:Heb me even terzijde gehouden mbt die vloedgolf aan berichten in het nieuws en op Social Media. Tóch ga ik maar éven iets zeggen over al dat discriminatie-gedoe.
Ik ben een Indo. Ter verduidelijking van de naam Indo zijn wij Indo's een mengelmoes van Indonesische- én Europese voorouders. Toen de kolonisatie van de Europeanen in Indonesië een feit was, is ook het Brabants worstenbroodje onfortuinlijk samengesmolten met de prachtige Indonesische Melati-bloem. Ik ben dus de jongste in't gezin van de éérste generatie Indo's die hier in 1958 in Nederland kwamen. Geboren in het mooie Brabantse Oisterwijk. Ik erger me hélemaal de pleuris aan de generatie nieuwe mede-Nederlanders die maar blijven klagen over wat ze tekort komen, over Racisme en Discriminatie.
De manier waarop deze nieuwe Nederlanders met Nederland omgaan of al dat geklaag hoe zij door Nederlanders worden behandeld vind ik niet gepast. Ik ben van de 1e generatie Indo's en mijn vader leerde mij (soms met harde hand) de volgende stelregels:
* ben altijd beleefd en spreek met 2 woorden. 'Dankjewel Mijnheer, dankjewel Mevrouw'
* beheers de Nederlandse taal in woord- en geschrift en zorg dat je in ABN met de mensen praat. Spreek ouderen aan met U.
* doe je best op school en zorg dat je met een gedegen opleiding een stabiele basis bouwt voor een goede baan, zodat je je eigen geld kan verdienen en onafhankelijk van anderen bent.
Ondanks ik als kind mijn vader streng vond heeft zijn opvoeding mij geholpen. Mijn moeder klaagde nooit en had dezelfde overtuigingen als mijn vader. Ze kleedde me als kind altijd (veel te) netjes zodat ik zelfs op school goed- en beschaafd voor de dag kwam. Mijn destijds 86 jarige grootmoeder zei altijd: als gast-Nederlander mogen we blij zijn dat we hier mogen zijn dus doe je best en pas je aan dit land.
Als ik in andere landen op vakantie ga pas ik mij ook aan in de Cultuur met lands normen- en waarden. Respecteer hun tradities, hoef daar niet iets van te vinden met ons Brabants boeren model. Nee, je bent te gast in dat land en nogmaals pas jij je dus aan. Mijn ouders hart lag uiteraard in Indonesië maar ze wisten dat door de Bersiap en het regime van Soekarno dit land nooit meer hun thuis zou kunnen zijn. Ikzelf hoorde vroeger wel eens iets over discriminatie maar merkte daar weinig van. Natuurlijk had mijn kleur weleens het nadeel dat ik niet in een discotheek binnen gelaten werd. Ook merkte ik soms de blikken van ouders van vriendjes. Echter als ik in Algemeen Beschaafd Nederlands en met beleefdheid deze mensen aansprak had ik snel de vragende of nieuwsgierige blik doorbroken. Heb dit nooit als discriminatie of rassenhaat gevoeld omdat ik begreep dat de eerste blik naar een andere kleur/ras begrijpelijk was! Zo keek ik zelf waarschijnlijk ook iets langer naar een negroïde persoon, Chinees-, Rastafari-, Indiër- of ander wonderlijk uiterlijk. Het feit dat ik een andere gedaante- en bruin van kleur ben heeft zelfs veel meer vóórdelen dan nadelen! Heb er gretig gebruik van gemaakt om meer van mijn leven te maken en doelen te bereiken:
* in de klas/op school onhielden leraren mijn naam (soms ook in mijn nadeel 😉)
* in mijn diensttijd was het toch even niet sollen met die Indische Sergeant.
* bij sollicitaties onthielden men die beleefde goed geklede Indische jongen.
* in mijn werk vroegen klanten naar die aardige behulpzame gekleurde jongen
* Indische jongens konden makkelijk een potje breken bij de Hollandse blonde meiden.
* als ik bij ruzies in een kroeg tussen de twee partijen ging staan werd er vrede gesloten
* konden Indische jongens geen karate- en Kung-Fu...
Heb altijd al met vele Nederlandse vrienden opgetrokken en hechtte me niet zo aan Indo-groepjes. Nederlanders zijn lekker recht-veur zijn raap en je weet tenminste wat je er aan hebt! Oké, ze kunnen nogal lomp zijn en pinnig op hun geld maar dat neem je op de koop toe! Thuis koesterde ik de warmte-, liefde- en de high-sensiviteit van onze cultuur binnen het familiare Indische gezin. Als Nederlandse Indo kan ik persoonlijk alleen maar zeggen dat Nederlanders mij altijd hebben geaccepteerd en dat is ook volledig wederzijds. In dit land moet je gewoonweg werken, doelen stellen en iets van je leven maken. Als je dat laat zien ben je geaccepteerd en wordt je volledig omarmd. Ik geloof als dít je instelling is, van wélke kleur of vorm je ook bent, je volledig en volwaardig geaccepteerd wordt. Beland je in het circuit der boefjes, tjah dán wordt ook de blanke,- groene-, bruine -of gele- Nederlander gediscrimineerd en wat anders behandeld...
Mijn boodschap aan álle kleurlingen is:
* Sla niet te makkelijk met het zwaard van Racisme en Discriminatie. Gebruik als wapen je houding en je gedrag. Dus bepaal zélf!
* Ga voor die spiegel staan. Wees trots op wat je ziet en vraag jezelf af: 'wát heb ik er zelf allemaal aan gedaan?'
* Houd van dit land omdat je het hier goed hebt en ben dankbaar dat je hier mag leven.
* Maak zelf iets moois van je leven, stel doelen en zorg dat je financieel onafhankelijk bent. Bewandel de legale weg.
* Ben je niet tevreden, verhuis dan naar een plek waar jij je goed voelt.
Dat is in mijn optiek de regie zelf in handen nemen. Je hebt het zélf in de hand. Nederland is echt een prachtig land. Dat vind ik Maurice Mollet, een Nederlandse Indo en zo bruin als wat...
Ben dankbaar voor de kansen die je hier krijgt en pak ze. Zet je sterke gekleurde schouders er onder en loop niet te klagen. Verschuil je niet achter de fouten die in de Nederlandse geschiedenis gemaakt zijn. Laat traditie de traditie en speel niet de Zwarte Piet zelve. Je kan zelf je toekomst bepalen op een betere manier dan het slachtoffer te spelen. Natuurlijk is protest tegen discriminatie legitiem. Beter is te zorgen dat de kloof tussen blank en gekleurd kleiner wordt ipv groter ... wat er nu gebeurt ...
Fijn weekend allemaal 👍🏽 🇾🇪
Delen is het nieuwe hebben
Wie niet deelt kan ook niet vermenigvuldigen 😉
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |