abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193638682
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:37 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat is niet wat de blm demonstraties uitdragen hè. Als je, je niet uitspreekt tegen racisme ben je een racist is het credo. Kleur bekennen noemt men dat.
Sterker nog als ik een feest vier in mijn eigen cultuur wordt door mensen uit een andere cultuur erop gewezen dat ik een racist ben
pi_193638683
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:35 schreef Red_85 het volgende:

_O-
Hele wereld in rep en roer.. maar he, de dood van een geweldadige valsmuntende junk is niet opgepompt hoor. Zeker niet.
Je bedoelt een persoon die onnodig is overleden

quote:
]Ik weet nu niet of ik moet lachen of janken van je. Of gewoon medelijden moet krijgen voor je.
Zoals je braddah al vertelde en je hem zelfs gelijk in gaf door een report:
Omdat je de betekenis van hypocriet niet precies weet? Of wil je uitleggen waarom ik hypocriet ben?
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 12:41:06 #203
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_193638685
Toegegeven, het zijn Meesters in het verdelen 8)7
2019: The Great Awakening
pi_193638715
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:37 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat is niet wat de blm demonstraties uitdragen hè. Als je, je niet uitspreekt tegen racisme ben je een racist is het credo. Kleur bekennen noemt men dat.
Ergens, in Amerika zeker, best begrijpelijk. Als jij niet van mening bent dat daar racisme institutioneel is, ben je niet voldoende op de hoogte van de zwarte geschiedenis daar.

In Nederland kun je inderdaad niet stellen dat het institutioneel is, maar dat de hele wereld zich een beetje tegen de grootmacht in Amerika zet zie ik niet direct als verkeerd. Jammer dat er zoveel extremen weer bij zijn die de boventoon voeren waardoor heel veel mensen geneigd zijn aan de boodschap voorbij te gaan.

Het gaat niet over George Floyd. :s)
pi_193638721
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:40 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Sterker nog als ik een feest vier in mijn eigen cultuur wordt door mensen uit een andere cultuur erop gewezen dat ik een racist ben
Naja misschien is het wel beter dat sommige mensen dat feest niet meer kunnen vieren dan hehe. Het feest was toch al gekaapt door extremen.
West-Melanesia
pi_193638726
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:37 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat is niet wat de blm demonstraties uitdragen hè. Als je, je niet uitspreekt tegen racisme ben je een racist is het credo. Kleur bekennen noemt men dat.
Dat is maar een kleine groep die door de media te veel aandacht krijgt. De werkgever waar ik werk daarvan kun je gerust stellen dat er nergens anders zoveel verschillende culturen gemixed zijn. Of ze komen niet voor hun mening uit(dat zou kunnen, maar daar ga ik niet vanuit), maar daar leeft dit totaal niet. Sterker nog, de meeste hebben er helemaal niets mee.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:48:14 #207
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193638772
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:44 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is maar een kleine groep die door de media te veel aandacht krijgt. De werkgever waar ik werk daarvan kun je gerust stellen dat er nergens anders zoveel verschillende culturen gemixed zijn. Of ze komen niet voor hun mening uit(dat zou kunnen, maar daar ga ik niet vanuit), maar daar leeft dit totaal niet. Sterker nog, de meeste hebben er helemaal niets mee.
Ik heb het dan ook over blm hè. Ik geef in reactie #199 al aan dat ik een stel relschopper niet als representatief zie. Godzijdank leeft bij mij niet de gedachte dat ieder met een kleurtje achter deze idioten aanloopt
pi_193638892
Ik vind het dit BLM gebeuren wel grappig om te zien. Het is een gekaapte politieke gebeuren geworden door een stel radicale die elk verhaal in hun voordeel probeert te spinnen. Eerst mocht je niet generaliseren en nu gaan ze elk slechte ervaring van mensen zoeken om te generaliseren.

Iedereen heeft wel is slechte opmerkingen gehad of vragen van schoonouders waar je bij van denkt.... hmm ok was dat nou nodig. Mensen onderling kunnen gewoon gemeen tegen elkaar zijn. Maar tegenwoordig is de slachtofferrol de nieuwe manier om je doel te bereiken. Het is tegenwoordig gewoon een zieligheids-industrie aan het worden van wie is de grootste slachtoffer en wat schiet je er mee op ? Helemaal niks en je krijgt het tegenovergestelde effect.

Logica of gewoon common sense is helemaal weg uit deze discussie. Je bent voor of tegen, je bent goed of slecht. Dan nog de walgelijke media die dit opstookt, opeens zijn voetbal hooligans extreem rechts ? Wat is dit allemaal met namen plakken alsof we in Amerika zitten.
pi_193638897
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:40 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Sterker nog als ik een feest vier in mijn eigen cultuur wordt door mensen uit een andere cultuur erop gewezen dat ik een racist ben
Hoe kom je daar nu bij. Vier het feest zoals jij het wil vieren. Is dat met een Zwarte Piet prima. Maar vier je het met een Kaas Piet ook prima. Het is maar een kleine groep radicalen die compleet los gaan. Die negeer je. Ik laat mij niet intimideren door BLM of bruinhemden. Ik heb genoeg fatsoensnormen om op een normale manier met iedereen te kunnen omgaan en te communiceren. Adviezen en iets bespreekbaar maken prima. Maar leven en laten leven werkt vooralsnog het beste.
pi_193638900
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:44 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is maar een kleine groep die door de media te veel aandacht krijgt. De werkgever waar ik werk daarvan kun je gerust stellen dat er nergens anders zoveel verschillende culturen gemixed zijn. Of ze komen niet voor hun mening uit(dat zou kunnen, maar daar ga ik niet vanuit), maar daar leeft dit totaal niet. Sterker nog, de meeste hebben er helemaal niets mee.
Dat is ook de reden dat de clubjes die meedoen doorgaans dezelfde organisatoren hebben. Het nieuw opgericht 'Helden van nooit' - verantwoordelijk voor het bekladden van de standbeelden - is van Michael van Zijl bijvoorbeeld. Tevens oprichter van Grauwe Eeuw en al zeer lang actief met KOZP ook. Dezelfde Michael van Zijl die Antifa Utrecht eens betichte van 'wit suprematisme'. Wat dat betreft is het een klein clubje radicalen, dat tevens ook goed is in het radicaliseren van diens leden. Denk aan de ommezwaai qua meningen van Akwasi bijvoorbeeld.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  maandag 15 juni 2020 @ 12:55:42 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193638913
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:34 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Focus de hele tijd maar wat op anderen doen, in plaats van te kijken naar wat onder de streep (dus zonder jezelf continu in de context van anderen te zetten) je eigen bijdrage is. :s)
Onder de streep wordt ik als racist uitgemaakt, puur door mijn mening en huidskleur. Ik zet mij zeker niet in die context die een groep racistische schreeuwlelijken mij aan het opleggen is nee.
quote:
Je hoeft niet perse bij een groep te horen als persoon, wist je dat al?
kozp, blm, afa. Allemaal groepjes die de 'witte' als racisten aan het wegzetten zijn. Groepen. Ik ben alleen iemand met een mening, heb me nergens bij aangesloten, maar ik wordt weer in een hokje geplaatst.

Hoe krijg je dit serieus in je hoofd en uit je vingers joh?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193638965
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:43 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Naja misschien is het wel beter dat sommige mensen dat feest niet meer kunnen vieren dan hehe. Het feest was toch al gekaapt door extremen.
Zo is hoe het balletje rolt, wij moeten ons aanpassen in alles eerder stopt deze gekte zich niet, negerzoenen, sinterklaas, straatnaambordjes, beelden, tv programma's etc etc
Allemaal onder het kopje racisme

Ik weiger mee te doen aan deze gekte, dit omdat ik vind dat het zwaar overtrokken word.
Deze groep doet nu alsof ze zo enorm gekwets worden maar kijk eens naar bijvoorbeeld naar psychische en lichamelijke gehandicapten mensen die krijgen minimaal de zelfde tikken en nog bezuinigen van de overheid erbij
pi_193638980
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:34 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Maar dat meer mensen die situatie meemaken is toch ook geen excuses om iedereen samen met een aantal organisaties over 1 kam te scheren. Of om helemaal tekeer te gaan tegen mensen die een mening hebben over een standbeeld. En die demonstraties gaan misschien wel ergens over, het zijn er veel en veel mensen komen erop af. Misschien zien jij en ik wel een aantal dingen over het hoofd.
Dat er mensen op af komen is, als ik jouw moet geloven, vanwege de media omdat mensen makkelijk beïnvloed raken.
Maw ik neem die mensen niet serieus omdat ze aantoonbaar onzin staan te verkondigen en niet weten waar ze het over hebben en ook helemaal niet voor rede vatbaar zijn.
pi_193638982
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Onder de streep wordt ik als racist uitgemaakt, puur door mijn mening en huidskleur. Ik zet mij zeker niet in die context die een groep racistische schreeuwlelijken mij aan het opleggen is nee.
[..]

kozp, blm, afa. Allemaal groepjes die de 'witte' als racisten aan het wegzetten zijn. Groepen. Ik ben alleen iemand met een mening, heb me nergens bij aangesloten, maar ik wordt weer in een hokje geplaatst.

Hoe krijg je dit serieus in je hoofd en uit je vingers joh?
Nee je stelt je alleen aan. Je bent veel te boos door, wat je zelf al zei, Quincy Gario. Je kan geen onderscheid meer maken tussen normale mensen en extremisten. Maar dat had 00wildchild al gezegd.
West-Melanesia
pi_193639025
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat er mensen op af komen is, als ik jouw moet geloven, vanwege de media omdat mensen makkelijk beïnvloed raken.
Maw ik neem die mensen niet serieus omdat ze aantoonbaar onzin staan te verkondigen en niet weten waar ze het over hebben en ook helemaal niet voor rede vatbaar zijn.
Mensen bepalen zelf wat ze belangrijk vinden. De media speelt een bepaalde rol, maar zoals ik al eerder zei, uiteindelijk ben jij zelf de enige die verantwoordelijk is voor je eigen daden, doen en laten.
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 13:06:26 #216
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193639063
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:55 schreef Red_85 het volgende:
Onder de streep wordt ik als racist uitgemaakt, puur door mijn mening en huidskleur. Ik zet mij zeker niet in die context die een groep racistische schreeuwlelijken mij aan het opleggen is nee.
Wordt ik ;( ... mijn cultuur! Wat doe je.

quote:
kozp, blm, afa. Allemaal groepjes die de 'witte' als racisten aan het wegzetten zijn. Groepen. Ik ben alleen iemand met een mening, heb me nergens bij aangesloten, maar ik wordt weer in een hokje geplaatst.

Hoe krijg je dit serieus in je hoofd en uit je vingers joh?
Maar ... Als jouw mening racistisch of discriminatoir is, dan zou het toch terecht zijn dat iemand je beticht van het hebben van een discriminatoire of racistische mening?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193639149
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Mensen bepalen zelf wat ze belangrijk vinden. De media speelt een bepaalde rol, maar zoals ik al eerder zei, uiteindelijk ben jij zelf de enige die verantwoordelijk is voor je eigen daden, doen en laten.
En wanneer iemand bepaald dat hij dit onderwerp belangrijk vind en een ander geluid laat horen, dan is het een jankerd die zich makkelijk heeft laten beïnvloeden door de media..

Wat wil je nou eigenlijk?
pi_193639324
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En wanneer iemand bepaald dat hij dit onderwerp belangrijk vind en een ander geluid laat horen, dan is het een jankerd die zich makkelijk heeft laten beïnvloeden door de media..

Wat wil je nou eigenlijk?
Ik snap ook niet wat ze willen. Mensen geven de media de schuld en vervolgens gaan ze janken. Zoals de OP. Mensen vertellen een verhaal. Vervolgens gaan mensen hier helemaal tekeer en janken op hen. Iets belangrijk vinden kan. Maar waarom moet je zo boos worden en normale mensen en extremisten op een hoop gooien? Weer de schuld van de media zeker?
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 13:31:49 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193639441
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:06 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wordt ik ;( ... mijn cultuur! Wat doe je.
[..]

Maar ... Als jouw mening racistisch of discriminatoir is, dan zou het toch terecht zijn dat iemand je beticht van het hebben van een discriminatoire of racistische mening?
Is het willen behouden van Zwarte Piet als folkore figuur in een feest en het behouden van die historische elementen discriminatoir of racistisch?

In mijn ogen niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 15 juni 2020 @ 13:36:15 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193639504
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:01 schreef Oceanier het volgende:
Je kan geen onderscheid meer maken tussen normale mensen en extremisten
Vooral niet als de extremisten continu een podium krijgen en achterna gelopen worden door de grote meute.

Het is gewoon ernstig hypocriet als je continu mensen vals beschuldigd van iets, dat als ze eindelijk reageren, je zegt dat ze niet zo moeten reageren als ze doen. Je lokt het zelf uit met je gedrag. Actie geeft reactie.

Maar dat is natuurlijk aanstellen. Die mensen moeten immers stil zijn en luisteren.

Totale waanzin in je hoofd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 15 juni 2020 @ 13:37:47 #221
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193639527
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:55 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat de clubjes die meedoen doorgaans dezelfde organisatoren hebben. Het nieuw opgericht 'Helden van nooit' - verantwoordelijk voor het bekladden van de standbeelden - is van Michael van Zijl bijvoorbeeld. Tevens oprichter van Grauwe Eeuw en al zeer lang actief met KOZP ook. Dezelfde Michael van Zijl die Antifa Utrecht eens betichte van 'wit suprematisme'. Wat dat betreft is het een klein clubje radicalen, dat tevens ook goed is in het radicaliseren van diens leden. Denk aan de ommezwaai qua meningen van Akwasi bijvoorbeeld.
Serieus? Goh, dat is dan wel écht een verrassing.
Recidivisme noemen we dat.

Rijp voor psychische bijstand. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 15 juni 2020 @ 13:38:02 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193639536
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:23 schreef Oceanier het volgende:
Maar waarom moet je zo boos worden en normale mensen en extremisten op een hoop gooien?
Omdat normale mensen staan te juichen en klappen als een extremist zegt dat hij iemand op z'n bek gaat trappen en naar zn hoerenmoeder mag vertrekken.

Of bestaat die groep uit 14.000 extremisten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 15 juni 2020 @ 13:38:32 #223
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193639544
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:31 schreef Red_85 het volgende:
Is het willen behouden van Zwarte Piet als folkore figuur in een feest en het behouden van die historische elementen discriminatoir of racistisch?

In mijn ogen niet.
Dat is exact het probleem waar deze mensen voor de straat op gaan. ;) Dat dit in jouw ogen geen probleem is, betekent niet dat het geen probleem is.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 15 juni 2020 @ 13:41:32 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193639592
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is exact het probleem waar deze mensen voor de straat op gaan. ;) Dat dit in jouw ogen geen probleem is, betekent niet dat het geen probleem is.
Het is een kleine groep schreeuwers die al over de stekker gaan als ze een bordje zien met 'all lives matter' of een kindervriend die pepernoten strooit in verhouding tegenover een enorme groep die er geen kwaad in ziet.

Niet alles moet je in een multiculti samenleving onder een loep willen leggen. Tolerantie naar elkaar en intolerant naar intoleranten. Leef en laten leven.

Waarom dan zo afzetten tegenover anderen? Gaat het om wat anders misschien?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 15 juni 2020 @ 13:46:23 #225
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193639642
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is exact het probleem waar deze mensen voor de straat op gaan. ;) Dat dit in jouw ogen geen probleem is, betekent niet dat het geen probleem is.
Maar bij wie leg je dan het wegnemen van het probleem?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')