Sterker nog als ik een feest vier in mijn eigen cultuur wordt door mensen uit een andere cultuur erop gewezen dat ik een racist benquote:Op maandag 15 juni 2020 12:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is niet wat de blm demonstraties uitdragen hè. Als je, je niet uitspreekt tegen racisme ben je een racist is het credo. Kleur bekennen noemt men dat.
Je bedoelt een persoon die onnodig is overledenquote:Op maandag 15 juni 2020 12:35 schreef Red_85 het volgende:
![]()
Hele wereld in rep en roer.. maar he, de dood van een geweldadige valsmuntende junk is niet opgepompt hoor. Zeker niet.
Omdat je de betekenis van hypocriet niet precies weet? Of wil je uitleggen waarom ik hypocriet ben?quote:]Ik weet nu niet of ik moet lachen of janken van je. Of gewoon medelijden moet krijgen voor je.
Zoals je braddah al vertelde en je hem zelfs gelijk in gaf door een report:
Ergens, in Amerika zeker, best begrijpelijk. Als jij niet van mening bent dat daar racisme institutioneel is, ben je niet voldoende op de hoogte van de zwarte geschiedenis daar.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is niet wat de blm demonstraties uitdragen hè. Als je, je niet uitspreekt tegen racisme ben je een racist is het credo. Kleur bekennen noemt men dat.
Naja misschien is het wel beter dat sommige mensen dat feest niet meer kunnen vieren dan hehe. Het feest was toch al gekaapt door extremen.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:40 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Sterker nog als ik een feest vier in mijn eigen cultuur wordt door mensen uit een andere cultuur erop gewezen dat ik een racist ben
Dat is maar een kleine groep die door de media te veel aandacht krijgt. De werkgever waar ik werk daarvan kun je gerust stellen dat er nergens anders zoveel verschillende culturen gemixed zijn. Of ze komen niet voor hun mening uit(dat zou kunnen, maar daar ga ik niet vanuit), maar daar leeft dit totaal niet. Sterker nog, de meeste hebben er helemaal niets mee.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over blm hè. Ik geef in reactie #199 al aan dat ik een stel relschopper niet als representatief zie. Godzijdank leeft bij mij niet de gedachte dat ieder met een kleurtje achter deze idioten aanlooptquote:Op maandag 15 juni 2020 12:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is maar een kleine groep die door de media te veel aandacht krijgt. De werkgever waar ik werk daarvan kun je gerust stellen dat er nergens anders zoveel verschillende culturen gemixed zijn. Of ze komen niet voor hun mening uit(dat zou kunnen, maar daar ga ik niet vanuit), maar daar leeft dit totaal niet. Sterker nog, de meeste hebben er helemaal niets mee.
Hoe kom je daar nu bij. Vier het feest zoals jij het wil vieren. Is dat met een Zwarte Piet prima. Maar vier je het met een Kaas Piet ook prima. Het is maar een kleine groep radicalen die compleet los gaan. Die negeer je. Ik laat mij niet intimideren door BLM of bruinhemden. Ik heb genoeg fatsoensnormen om op een normale manier met iedereen te kunnen omgaan en te communiceren. Adviezen en iets bespreekbaar maken prima. Maar leven en laten leven werkt vooralsnog het beste.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:40 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Sterker nog als ik een feest vier in mijn eigen cultuur wordt door mensen uit een andere cultuur erop gewezen dat ik een racist ben
Dat is ook de reden dat de clubjes die meedoen doorgaans dezelfde organisatoren hebben. Het nieuw opgericht 'Helden van nooit' - verantwoordelijk voor het bekladden van de standbeelden - is van Michael van Zijl bijvoorbeeld. Tevens oprichter van Grauwe Eeuw en al zeer lang actief met KOZP ook. Dezelfde Michael van Zijl die Antifa Utrecht eens betichte van 'wit suprematisme'. Wat dat betreft is het een klein clubje radicalen, dat tevens ook goed is in het radicaliseren van diens leden. Denk aan de ommezwaai qua meningen van Akwasi bijvoorbeeld.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is maar een kleine groep die door de media te veel aandacht krijgt. De werkgever waar ik werk daarvan kun je gerust stellen dat er nergens anders zoveel verschillende culturen gemixed zijn. Of ze komen niet voor hun mening uit(dat zou kunnen, maar daar ga ik niet vanuit), maar daar leeft dit totaal niet. Sterker nog, de meeste hebben er helemaal niets mee.
Onder de streep wordt ik als racist uitgemaakt, puur door mijn mening en huidskleur. Ik zet mij zeker niet in die context die een groep racistische schreeuwlelijken mij aan het opleggen is nee.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:34 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Focus de hele tijd maar wat op anderen doen, in plaats van te kijken naar wat onder de streep (dus zonder jezelf continu in de context van anderen te zetten) je eigen bijdrage is.![]()
kozp, blm, afa. Allemaal groepjes die de 'witte' als racisten aan het wegzetten zijn. Groepen. Ik ben alleen iemand met een mening, heb me nergens bij aangesloten, maar ik wordt weer in een hokje geplaatst.quote:Je hoeft niet perse bij een groep te horen als persoon, wist je dat al?
Zo is hoe het balletje rolt, wij moeten ons aanpassen in alles eerder stopt deze gekte zich niet, negerzoenen, sinterklaas, straatnaambordjes, beelden, tv programma's etc etcquote:Op maandag 15 juni 2020 12:43 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Naja misschien is het wel beter dat sommige mensen dat feest niet meer kunnen vieren dan hehe. Het feest was toch al gekaapt door extremen.
Dat er mensen op af komen is, als ik jouw moet geloven, vanwege de media omdat mensen makkelijk beïnvloed raken.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:34 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar dat meer mensen die situatie meemaken is toch ook geen excuses om iedereen samen met een aantal organisaties over 1 kam te scheren. Of om helemaal tekeer te gaan tegen mensen die een mening hebben over een standbeeld. En die demonstraties gaan misschien wel ergens over, het zijn er veel en veel mensen komen erop af. Misschien zien jij en ik wel een aantal dingen over het hoofd.
Nee je stelt je alleen aan. Je bent veel te boos door, wat je zelf al zei, Quincy Gario. Je kan geen onderscheid meer maken tussen normale mensen en extremisten. Maar dat had 00wildchild al gezegd.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Onder de streep wordt ik als racist uitgemaakt, puur door mijn mening en huidskleur. Ik zet mij zeker niet in die context die een groep racistische schreeuwlelijken mij aan het opleggen is nee.
[..]
kozp, blm, afa. Allemaal groepjes die de 'witte' als racisten aan het wegzetten zijn. Groepen. Ik ben alleen iemand met een mening, heb me nergens bij aangesloten, maar ik wordt weer in een hokje geplaatst.
Hoe krijg je dit serieus in je hoofd en uit je vingers joh?
Mensen bepalen zelf wat ze belangrijk vinden. De media speelt een bepaalde rol, maar zoals ik al eerder zei, uiteindelijk ben jij zelf de enige die verantwoordelijk is voor je eigen daden, doen en laten.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat er mensen op af komen is, als ik jouw moet geloven, vanwege de media omdat mensen makkelijk beïnvloed raken.
Maw ik neem die mensen niet serieus omdat ze aantoonbaar onzin staan te verkondigen en niet weten waar ze het over hebben en ook helemaal niet voor rede vatbaar zijn.
Wordt ikquote:Op maandag 15 juni 2020 12:55 schreef Red_85 het volgende:
Onder de streep wordt ik als racist uitgemaakt, puur door mijn mening en huidskleur. Ik zet mij zeker niet in die context die een groep racistische schreeuwlelijken mij aan het opleggen is nee.
Maar ... Als jouw mening racistisch of discriminatoir is, dan zou het toch terecht zijn dat iemand je beticht van het hebben van een discriminatoire of racistische mening?quote:kozp, blm, afa. Allemaal groepjes die de 'witte' als racisten aan het wegzetten zijn. Groepen. Ik ben alleen iemand met een mening, heb me nergens bij aangesloten, maar ik wordt weer in een hokje geplaatst.
Hoe krijg je dit serieus in je hoofd en uit je vingers joh?
En wanneer iemand bepaald dat hij dit onderwerp belangrijk vind en een ander geluid laat horen, dan is het een jankerd die zich makkelijk heeft laten beïnvloeden door de media..quote:Op maandag 15 juni 2020 13:03 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Mensen bepalen zelf wat ze belangrijk vinden. De media speelt een bepaalde rol, maar zoals ik al eerder zei, uiteindelijk ben jij zelf de enige die verantwoordelijk is voor je eigen daden, doen en laten.
Ik snap ook niet wat ze willen. Mensen geven de media de schuld en vervolgens gaan ze janken. Zoals de OP. Mensen vertellen een verhaal. Vervolgens gaan mensen hier helemaal tekeer en janken op hen. Iets belangrijk vinden kan. Maar waarom moet je zo boos worden en normale mensen en extremisten op een hoop gooien? Weer de schuld van de media zeker?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En wanneer iemand bepaald dat hij dit onderwerp belangrijk vind en een ander geluid laat horen, dan is het een jankerd die zich makkelijk heeft laten beïnvloeden door de media..
Wat wil je nou eigenlijk?
Is het willen behouden van Zwarte Piet als folkore figuur in een feest en het behouden van die historische elementen discriminatoir of racistisch?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wordt ik... mijn cultuur! Wat doe je.
[..]
Maar ... Als jouw mening racistisch of discriminatoir is, dan zou het toch terecht zijn dat iemand je beticht van het hebben van een discriminatoire of racistische mening?
Vooral niet als de extremisten continu een podium krijgen en achterna gelopen worden door de grote meute.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:01 schreef Oceanier het volgende:
Je kan geen onderscheid meer maken tussen normale mensen en extremisten
Serieus? Goh, dat is dan wel écht een verrassing.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:55 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat de clubjes die meedoen doorgaans dezelfde organisatoren hebben. Het nieuw opgericht 'Helden van nooit' - verantwoordelijk voor het bekladden van de standbeelden - is van Michael van Zijl bijvoorbeeld. Tevens oprichter van Grauwe Eeuw en al zeer lang actief met KOZP ook. Dezelfde Michael van Zijl die Antifa Utrecht eens betichte van 'wit suprematisme'. Wat dat betreft is het een klein clubje radicalen, dat tevens ook goed is in het radicaliseren van diens leden. Denk aan de ommezwaai qua meningen van Akwasi bijvoorbeeld.
Omdat normale mensen staan te juichen en klappen als een extremist zegt dat hij iemand op z'n bek gaat trappen en naar zn hoerenmoeder mag vertrekken.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:23 schreef Oceanier het volgende:
Maar waarom moet je zo boos worden en normale mensen en extremisten op een hoop gooien?
Dat is exact het probleem waar deze mensen voor de straat op gaan.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:31 schreef Red_85 het volgende:
Is het willen behouden van Zwarte Piet als folkore figuur in een feest en het behouden van die historische elementen discriminatoir of racistisch?
In mijn ogen niet.
Het is een kleine groep schreeuwers die al over de stekker gaan als ze een bordje zien met 'all lives matter' of een kindervriend die pepernoten strooit in verhouding tegenover een enorme groep die er geen kwaad in ziet.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is exact het probleem waar deze mensen voor de straat op gaan.Dat dit in jouw ogen geen probleem is, betekent niet dat het geen probleem is.
Maar bij wie leg je dan het wegnemen van het probleem?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is exact het probleem waar deze mensen voor de straat op gaan.Dat dit in jouw ogen geen probleem is, betekent niet dat het geen probleem is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |