Rutte is vooral bezig met emotionele chantage en dictatoriale repressie. 'Als jullie je niet aan de regels houden, dan duurt het langer voordat ik zeg dat het wel weer mag. Maar ik zeg lekker niet hoe lang het nog duurt'.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:
Wel gek dat burgemeesters zeggen dat iedereen zich perfect aan de regels houdt en dat Mark roept dat men voorzichtiger met de regels omspringt.
Wat is dat voor onderbuik-leiderschap.
https://thehill.com/polic(...)trictions-are-liftedquote:Report shows Italy's ICUs will overflow if all restrictions are lifted
Completely lifting Italy's coronavirus lockdown would lead to an estimated peak in June of 150,000 COVID-19 patients in need of intensive care treatment and a total of 430,000 by the end of the year, a model by a group of experts advising the Italian government shows.
If just schools were open, the need for ICU beds would read about 48,500 patients, the report from Italy's technical scientific committee (CTS) shows.
Those numbers would overwhelm Italy's ICU capacity of about 10,000 beds, according La Repubblica.
The CTS report used a number of scenarios to analyze the rates of transmission for COVID-19 in specific subsets of the Italian economy, factoring different variables such as social contact, age group, as well as face mask use and social distancing practices.
The report found that economic activities could steadily reopen after the lockdown if people remain cognizant of social distancing, telework when able to, and monitor public contact.
Prime Minister Giuseppe Conte said on Monday that a select number of restrictive measures imposed seven weeks ago would be relaxed starting on May 4, allowing factories, building sites, and reopening parks.
The measures announced by Conte are primarily in line with recommendations listed in the CTS report, according to Buzzfeed News.
Giuseppe's plan will include the reopening of shops, museums, and libraries, but not until mid-May.
In June, restaurants, bars, and hairdressers may resume work. However, physical distancing measures remain in place along with limited public transport services, which will require everyone riding to wear masks.
Sports in Italy are not slated to resume after May 4, but athletes may resume training.
Oh, maar we bestrijden "de pandemie" prima en de IC's zitten niet overvol en er is geen capaciteitsgebrek.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:15 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je kunt een pandemie niet bestrijden als de IC's overvol zitten en er geen capaciteit meer is.
Dan is je bedrijf al failliet en ben je gewoon persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van je onderneming.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:17 schreef Salina het volgende:
[..]
In afwachting van een uitkering inderdaad. En ja, dat kan een tijdje duren. Als dat wordt bedoeld met "opeens zonder inkomen", dan heb je gelijk. Maar sommigen doen hier net alsof veel mensen zonder geld komen te zitten c.q. nergens recht op hebben (op de langere termijn dus).
Volgens mij zijn er tienduizenden NOW-subsidies verstrekt en reeds uitbetaald, tienduizenden TOZO-uitkeringen voor zelfstandigen, bijstand of bijzondere bijstand, en, o ja, het aantal WW-uitkeringen is ook weer toegenomen.
Ligt er aan wat je bedoeld met "opeens"; ja, je zult een weekje of 2-6 moeten wachten, maar als ik het heb over inkomsten, dan heb ik het over de langere termijn, niet die weken overbrugging. Even ter verduidelijking.
Hoezo waar merk je hier van op? Ik heb het nooit gemerkt dat hij zo is.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rutte is vooral bezig met emotionele chantage en dictatoriale repressie. 'Als jullie je niet aan de regels houden, dan duurt het langer voordat ik zeg dat het wel weer mag. Maar ik zeg lekker niet hoe lang het nog duurt'.
Fuck dat.
Dankzij diverse en toch wel forse maatregelen, ja.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh, maar we bestrijden "de pandemie" prima en de IC's zitten niet overvol en er is geen capaciteitsgebrek.
Het zal zeker wennen worden. Ik persoonlijk zal minder uit eten gaan in hokjes achter plexiglas.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:49 schreef hooibaal het volgende: [..] Het gaat wel even wennen worden inderdaad. Maar alles dicht houden lijkt me ook niet alles.
Mark en zijn black box met de uitweg.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rutte is vooral bezig met emotionele chantage en dictatoriale repressie. 'Als jullie je niet aan de regels houden, dan duurt het langer voordat ik zeg dat het wel weer mag. Maar ik zeg lekker niet hoe lang het nog duurt'.
Fuck dat.
Eens, maar als je dus capaciteit over hebt kun je dus versoepelen op de plekken in de economie waar dat het hardste nodig is.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dankzij diverse en toch wel forse maatregelen, ja.
Nee.de burgemeesters snappen de regel niet. Dat is thuisblijven tenzij noodzakelijk.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck dat.
Hoezo persoonlijk aansprakelijk?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan is je bedrijf al failliet en ben je gewoon persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van je onderneming.
Jaartje max. Als je na 1 maand op 3% immuniteit zit....quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het zal zeker wennen worden. Ik persoonlijk zal minder uit eten gaan in hokjes achter plexiglas.
De vraag is ook hoe horecabedrijven dit financieel gaan doen. Er komt dan toch bijna 3/4 minder binnen. Ik denk dat bijna niemand kan blijven bestaan op deze manier.
En hoelang zal dit zo blijven..?
Ik hoop hetquote:Op woensdag 29 april 2020 20:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jaartje max. Als je na 1 maand op 3% immuniteit zit....
Maar ze staan wel gewoon achteraan de rij, en een jaar is niet kort voor dit soort ondernemingen.
Tot er een goed werkend vaccin is. Duurt ongeveer 18 maanden plus minus.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het zal zeker wennen worden. Ik persoonlijk zal minder uit eten gaan in hokjes achter plexiglas.
De vraag is ook hoe horecabedrijven dit financieel gaan doen. Er komt dan toch bijna 3/4 minder binnen. Ik denk dat bijna niemand kan blijven bestaan op deze manier.
Dat gaat in ieder land gebeuren als je alles weer open gooit. Hier dus ook.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/polic(...)trictions-are-lifted
Kan je in alle hotels gewoon eten dan? Ontbijtbuffet, dineren?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hun hotel in Apeldoorn is al beschikbaar vanaf 23,- p.p.
Kost niet eens zo veel dus, en kan je gewoon flink drinken. Het overwegen waard voor veel mensen.
Die tijdelijke veranderingen kosten bedrijven handvol geld! Is dat niet verstandig om te doen?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:24 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Tot er een goed werkend vaccin is. Duurt ongeveer 18 maanden plus minus.
Er is nog geen capaciteit over.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eens, maar als je dus capaciteit over hebt kun je dus versoepelen op de plekken in de economie waar dat het hardste nodig is.
Minder klanten is minder personeel nodig.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nee, ik zal dat ook niet zo snel gaan doen. Maar voorlopig is het de enige optie om nog iets van de horeca te maken.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Zo werkt dat met eenmanszaken of een VOF/Maatschap.quote:
Wel opschieten gaat al redelijk vlug wij gaan Vrijdag tot Zondag met 4 personen.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:25 schreef Markesh het volgende:
[..]
Kan je in alle hotels gewoon eten dan? Ontbijtbuffet, dineren?
Dan ga ik gelijk een nachtje boeken
Ja maar de huur ik ook een dingetjequote:Op woensdag 29 april 2020 20:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Minder klanten is minder personeel nodig.
We kunnen 2500 IC bedden aan volgens de experts en we zitten straks met 500 regulier IC en 700 Corona IC bedden, hoezo geen capaciteit over?quote:
Vaccins moeten op voorhand toegediend worden. Als iemand ziek is helpt een vaccin tegen datgene waaraan hij/zij lijdt niet. Die persoon moet medicatie krijgen. Medicatie die wel iets doet tegen de ziekte/infectie.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:24 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Rtl nieuws net over dat weer wat drukker op straat wordt. Kinderachtige toon en manier.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hoezo waar merk je hier van op? Ik heb het nooit gemerkt dat hij zo is.
Ik lees dat je alleen zakelijk een nachtje kan boeken en de restaurants gesloten zijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:27 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Wel opschieten gaat al redelijk vlug wij gaan Vrijdag tot Zondag met 4 personen.
Het is zinloos. Besmettingen maximaal omlaag brengen, en daarna contact tracing en aggresief ingrijpen bij elke uitbraak, terwijl de rest van het land weer aan de slag kan, dat is de kortste pijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ja, dat zal ze wel redden...quote:Op woensdag 29 april 2020 20:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Minder klanten is minder personeel nodig.
Dat u hier nog serieus op in gaat...quote:Op woensdag 29 april 2020 20:30 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik lees dat je alleen zakelijk een nachtje kan boeken en de restaurants gesloten zijn.
Waar ga je heen dan?
Uhu, en personeel dan?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
We kunnen 2500 IC bedden aan volgens de experts en we zitten straks met 500 regulier IC en 700 Corona IC bedden, hoezo geen capaciteit over?
Ik geloof er 0.0 in dat wij het hier volledig de baas worden. Tenzij we een beetje immuniteit op hebben gebouwd, en als iedereen het dan een keer gehad heeft leren we ermee leven want zo dodelijk is het helemaal niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is zinloos. Besmettingen maximaal omlaag brengen, en daarna contact tracing en aggresief ingrijpen bij elke uitbraak, terwijl de rest van het land weer aan de slag kan, dat is de kortste pijn.
Beter dan het idiote idee om deels te lossen zodra de IC genoeg capaciteit heeft, dan blijf je nog één, twee jaar in een halve lockdown, met duizenden extra doden, en misschien tienduizenden die langdurig moeten revalideren of permanente schade opgelopen hebben.
Dat is er dus genoeg voor 2500 IC bedden. Op max, daar zal 500 van reguliere zorg afkomen dus laten we zeggen 2000 dan is alles vol te houden.quote:
Zeker is hij nog bezorgder over wat allemaal hier in Nederland gaande is.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rtl nieuws net over dat weer wat drukker op straat wordt. Kinderachtige toon en manier.
Valt me al een tijdje op in zijn persconferenties.
Hotels hebben momenteel geen ontbijt of diner opties volgens mij, hoogstens roomservice. Net zoals je bij de IKEA ook niet kan eten nu. Of dat moet inmiddels anders zijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:25 schreef Markesh het volgende:
[..]
Kan je in alle hotels gewoon eten dan? Ontbijtbuffet, dineren?
Dan ga ik gelijk een nachtje boeken
Daar staat dus helemaal niet dat Nederlanders zich perfect gedragen en wordt ook gewoon erkend dat het drukker wordt. Dus niet in tegenspraak met de beweringen van Rutte.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:58 schreef _I het volgende:
[..]
Of ik een bron heb?
Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad waarin de 25 voorzitters van de Veiligheidsregio’s zitten, zegt te ’begrijpen dat er wat ongeduld is onder Nederlanders’ over verdere versoepeling van de coronamaatregelen. „Het wordt beter en mensen worden beloond voor hun goede gedrag.
En ook Grapperhaus zei het;
Zo ver wilde minister Grapperhaus van Veiligheid & Justitie, die ook aanwezig was, niet gaan. „Het is op zich begrijpelijk dat het wat drukker wordt, zeker afgelopen weekend met het prachtige weer. Maar het is echt zaak om vol te houden”, benadrukt hij. „De Nederlandse bevolking gedraagt zich echt voorbeeldig. Dat is bewonderenswaardig.
Telegraaf
Gommers vertelde gisteren dat er voor de uitbraak al een tekort was aan IC personeel. Dus voor de gewone, lage aantallen IC bedden. Om voorbereid te zijn op een volgende uitbraak zullen er dus veel mensen bij- en omgeschoold en opgeleid moeten worden.quote:
Gommers is een heel verstandig en nuchtere man waar hij over praat... een echte vakman waar hij voor doet.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gommers vertelde gisteren dat er voor de uitbraak al een tekort was aan IC personeel. Dus voor de gewone, lage aantallen IC bedden. Om voorbereid te zijn op een volgende uitbraak zullen er dus veel mensen bij- en omgeschoold en opgeleid moeten worden.
Nou, dit ja. Vanavond weer. Hij ziet mensen op straat. Joh, no kidding dude. Winkels zijn open. Hij geeft het volk wekenlang geen duidelijkheid, maar staat dan raar te kijken dat er gebruik wordt gemaakt van de opties waar we wel naar toe kunnen. Man, man, man. Nummers dalen alleen maar, maar hij blijft doodsbang. Nou, ik ben ook doodsbang; hij als premier. Risico op een piek is er altijd, met die redenatie moeten we voor altijd blijven hangen in de huidige staat van zaken.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck dat.
Nee? Er is juist een tekort.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is er dus genoeg voor 2500 IC bedden. Op max, daar zal 500 van reguliere zorg afkomen dus laten we zeggen 2000 dan is alles vol te houden.
En dan moeten we naar 700 non stop corona en 500 plekken voor overig IC?
Wat dacht je van 1500 non stop Corona? 500 IC?
Dat is nogal een verschil met 700.
Nee.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:21 schreef _I het volgende:
[..]
Mark en zijn black box met de uitweg.
Ben ook best losgeweekt van hem. Maar heb nog geen alternatief gevonden, dat is nog zoiets.
En zelfs hij had het over accepteren van risico's, had ik niet verwacht.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Gommers is een heel verstandig en nuchtere man waar hij over praat... een echte vakman waar hij voor doet.
Rutte vermeldde beide: er zijn heel veel mensen die zich goed aan de maatregelen houden. Het lijkt wat drukker te worden op straat, maar ook daar houden veel mensen goed die anderhalve meter in de gaten, en dan kan het niet zoveel kwijt, Maar er zijn ook plaatsen waar het niet zo goed gaat, waat het te druk is en waar men niet voldoende afstand houdt.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar staat dus helemaal niet dat Nederlanders zich perfect gedragen en wordt ook gewoon erkend dat het drukker wordt. Dus niet in tegenspraak met de beweringen van Rutte.
Leg die rekensom dan eens uit want als je 1500 no worries aankan en zelfs kunt opschalen naar 2500, dan klinkt 700+500 reserve bedden nogal lafjes.quote:
Er was wel degelijk perspectief: eind mei. Alleen je ziet nu al relatief veel mensen die dan denken "ah, het valt wel mee allemaal" en dan schijt hebben aan de maatregels.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Rutte snapt niet dat je perspectief moet bieden. Juist doordat dat er niet is, gaan mensen doen waar ze zin in hebben.
quote:Op woensdag 29 april 2020 20:37 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij is dat gewoon een correcte weergave van de realiteit.
Dit is/was geen wetenschapper maar Researchgate een organisatie die de waarde van opgedane wetenschap beoordeelt. De mening ter opinievorming en dan kun je prima zeggen die en die maatregel zijn t.a.v. het effect zu-en-zo.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sorry hoor je weet het niet 100% zeker, dat betekent niet dat je halve informatie niet kunt gebruiken om levens te redden / economie te redden of om tot een zo goed mogelijk oordeel te komen met je beperkte informatie.
Wetenschappers moeten hun opinie achterwege laten om een reden.
Heb jij geleefd onder een steen? Vaak genoeg gezegd in de afgelopen tijd. Maar je moet weer een paar exacte lettertjes hebben?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar staat dus helemaal niet dat Nederlanders zich perfect gedragen en wordt ook gewoon erkend dat het drukker wordt. Dus niet in tegenspraak met de beweringen van Rutte.
Zeker is dat gevaarlijk wat ook mensen denken, echt in deze tijd is dat ondoenlijk hoe mensen erover denken. We moeten nog lang volhouden... het is ook niet niks waar ook deze maatregelen ook gelden.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:39 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Er was wel degelijk perspectief: eind mei. Alleen je ziet nu al relatief veel mensen die dan denken "ah, het valt wel mee allemaal" en dan schijt hebben aan de maatregels.
De Nederlandse zorg kan op dit moment absoluut niet 2500 IC bedden aan voor een langere periode. Totale onzin en ik heb nog geen expert gezien die dat heeft beweerd.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Leg die rekensom dan eens uit want als je 1500 no worries aankan en zelfs kunt opschalen naar 2500, dan klinkt 700+500 reserve bedden nogal lafjes.
Toch een hoop zetels erbij in de laatste peiling. Zal toch wel iets goed doen in de ogen van veel mensen.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Rutte snapt niet dat je perspectief moet bieden. Juist doordat dat er niet is, gaan mensen doen waar ze zin in hebben.
Als die wetenschap er niet is maar je gezonde verstand zegt dat het kan helpen, wat is daar dan mis mee?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:39 schreef Vallon het volgende:
Hier speelt dat met mondmaskers voor het publiek willen gebruiken zonder dat dit is onderbouwd met steekhoudende wetenschap.
Nou gut gut gut. Wat is er een zee van ruimte op de IC's. Het is niet het uiterste scenario, nee. Maar genoeg verpleegkundigen en dokters die al extra extra veel werken. Ook dat houdt een keer op.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh, maar we bestrijden "de pandemie" prima en de IC's zitten niet overvol en er is geen capaciteitsgebrek.
[..]
Dan is je bedrijf al failliet en ben je gewoon persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van je onderneming.
Dat zeg ik dan ook helemaal niet selectieve lezer.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
De Nederlandse zorg kan op dit moment absoluut niet 2500 IC bedden aan voor een langere periode. Totale onzin en ik heb nog geen expert gezien die dat heeft beweerd.
Ja, wat dacht je van als er een vaccin is of als de meest draconische maatregelen zijn teruggetrokken?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:41 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nou gut gut gut. Wat is er een zee van ruimte op de IC's. Het is niet het uiterste scenario, nee. Maar genoeg verpleegkundigen en dokters die al extra extra veel werken. Ook dat houdt een keer op.
Nee, want dat personeel is er niet. Aan alleen bedden heb je niet zoveel.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook helemaal niet selectieve lezer.
2500 patiënten zouden geholpen kunnen worden als de nood echt zo hoog zou zijn. Daar ligt 700 + 500 stand by mijlenver vanaf.
2500 verzin ik zelf niet ofzo.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee, want dat personeel is er niet. Aan alleen bedden heb je niet zoveel.
Als jij denkt dat 2500 bedden betekent dat je 2500 mensen kan verplegen en daar geen personeel verder voor nodig hebt kan ik je ook niet helpen.quote:
2500 bedden zouden bedient kunnen worden "daarboven hebben we geen personeel voor"quote:Op woensdag 29 april 2020 20:46 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als jij denkt dat 2500 bedden betekent dat je 2500 mensen kan verplegen en daar geen personeel verder voor nodig hebt kan ik je ook niet helpen.
Ja morgen is er weer een technische briefing om 10.00 uur en om 17.00 uur een debat op verzoek van PVV.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:46 schreef Smack10 het volgende:
Is technische briefing en debat morgen vanwege Koningsdag?
Die 2500 bedden die eventueel mogelijk waren waren alleen beschikbaar voor een noodgeval. Die had men, voor een korte duur, kunnen gebruiken als bleek dat het nodig was. Het is geen oplossing en absoluut niet gewenst om die 2500 BEWUST in te zetten zoals jij het graag wil zien.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
2500 patiënten zouden geholpen kunnen worden als de nood echt zo hoog zou zijn. Daar ligt 700 + 500 stand by mijlenver vanaf.
2400 in het uiterste geval, en voor korte tijd want is uitputtingsslag voor het zorgpersoneel. 2500 is uitgesloten. Dat is altijd al gezegd.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maskers dragen om geen besmetting over te dragen wordt al een halve eeuw door chirurgen toegepast. Dat wordt gemakshalve genegeerd door de Canadian Civil Liberties Association.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:39 schreef Vallon het volgende:
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #635 Zonder paniekzaaiers en downplayers
[..]
Dit is/was geen wetenschapper maar Researchgate een organisatie die de waarde van opgedane wetenschap beoordeelt. De mening ter opinievorming en dan kun je prima zeggen die en die maatregel zijn t.a.v. het effect zu-en-zo.
Hier speelt dat met mondmaskers voor het publiek willen gebruiken zonder dat dit is onderbouwd met steekhoudende wetenschap.
Ik zoek niet met een veronderstelde bias. Ik wil weten wat het (on)nut van mondmaskers zelf is of bovenop de maatregelen. Wat doet het dan (niet) ?quote:Op woensdag 29 april 2020 14:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie dat je gezocht hebt op "masks don't work".
Daar zul je je mening op voorhand bevestigd zien.
Google eens op "effectiveness of surgical masks".
Gewoon een onbevoordeelde search.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zocht op "covid19 WHO mask advice" en kreeg o.a. de link van ResearchGate die tal van "masker" rapporten onderzocht. Ik zoek zonder de veronderstelde bias omdat ik wil weten wat de meerwaarde is voor het publiek (ik spreek niet over medisch personeel) t.a.v. verspreiding (niet te verwarren met beschermen tegen besmetting).
Het effect van maskers bovenop isolatie, hygiëne en afstandhouden; is sws niet aangetoond en de reden dat het RIVM/WHO dat niet adviseert.
De maskers effectief zijn is een ander verhaal en dat zij beschermen tegen besmetting en/of idd dan ook verspreiding. En "we"weten al dat wordt aanbevolen door de WHO/RIVM wanneer je ziek bent en je toch weg moet voor behandeling.
Die vraag wil ik dus proberen door te trekken. Dan gericht op: stel dat wij "buiten", allemaal een masker dragen, zijn afstandsmaatregelen (en zelfs hygiëne) dan nog wel zo essentieel ?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Waar lees je dit dan? Dat ik 2500 bedden in wil zetten?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:
Die 2500 bedden die eventueel mogelijk waren waren alleen beschikbaar voor een noodgeval. Die had men, voor een korte duur, kunnen gebruiken als bleek dat het nodig was. Het is geen oplossing en absoluut niet gewenst om die 2500 BEWUST in te zetten zoals jij het graag wil zien.
EN mensen overwerken. Waar helemaal niks mis mee is in een "crisis"quote:Op woensdag 29 april 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:
Ik ben absoluut voor om IC capaciteit te verhogen, maar dan wel op een normale/verantwoorde manier. Er is op dit moment geen personeel om een flinke uitbreiding aan te kunnen. Men kon de huidige piek alleen maar aan omdat andere afdelingen gesloten waren, operatiekamers waren omgebouwd en personeel uit alle hoeken van het ziekenhuis ingezet werden op de IC's.
quote:Op woensdag 29 april 2020 20:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zoek niet met een veronderstelde bias. Ik wil weten wat het (on)nut van mondmaskers zelf is of bovenop de maatregelen. Wat doet het dan (niet) ?Dat laatste onderzoekt niemand, volgens mij. Is ook bijna niet te doen in zijn algemeenheid. Dan zal je zoveel factoren mee moeten nemen. Patronen waar je bij artsen vanuit kan gaan (handen wassen, correct gebruiken etc) zijn dan ineens niet meer een gegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zocht op "covid19 WHO mask advice" en kreeg o.a. de link van ResearchGate die tal van "masker" rapporten onderzocht. Ik zoek zonder de veronderstelde bias omdat ik wil weten wat de meerwaarde is voor het publiek (ik spreek niet over medisch personeel) t.a.v. verspreiding (niet te verwarren met beschermen tegen besmetting).
Het effect van maskers bovenop isolatie, hygiëne en afstandhouden; is sws niet aangetoond en de reden dat het RIVM/WHO dat niet adviseert.
De maskers effectief zijn is een ander verhaal en dat zij beschermen tegen besmetting en/of idd dan ook verspreiding. En "we"weten al dat wordt aanbevolen door de WHO/RIVM wanneer je ziek bent en je toch weg moet voor behandeling.
Die vraag wil ik dus proberen door te trekken. Dan gericht op: stel dat wij "buiten", allemaal een masker dragen, zijn afstandsmaatregelen (en zelfs hygiëne) dan nog wel zo essentieel ?
De vraag is nu gesteld door het RIVM voor kappers, het zou kunnen dat het OV eventueel in aanmerking komt, maar er is niemand die denkt dat ze toevoeging hebben om ze gewoon buiten te dragen. Dat heb ik ten minste nergens voorbij zien komen. Het is altijd voor een x-aantal situaties waarbij de 1,5 meter niet mogelijk is.
Uitputtingsslag..... Tjah.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
2400 in het uiterste geval, en voor korte tijd want is uitputtingsslag voor het zorgpersoneel. 2500 is uitgesloten. Dat is altijd al gezegd.
Waar halen jullie die 2500 opeens vandaan ? Is er intussen extra IC personeel bijgekomen ?
Wss minder, als het werkt, waarom dan niet in de trein verplicht stellen? Goedkopere optie in ieder geval dan de trein voor 1/4e bezetten.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:56 schreef Vallon het volgende:
Die vraag wil ik dus proberen door te trekken. Dan gericht op: stel dat wij "buiten", allemaal een masker dragen, zijn afstandsmaatregelen (en zelfs hygiëne) dan nog wel zo essentieel ?
Dat is voor de korte termijn niet erg, maar op de lange termijn kun je dat niet echt van mensen vragen en al helemaal niet in de zorg waar de foutmarge niet zo groot is als bij een of ander simpel kantoorbaantje.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
EN mensen overwerken. Waar helemaal niks mis mee is in een "crisis"
Ik snap hier helemaal geen ene kut van hè, het is allemaal zo erg maar owee als mensen wat meer werken.
Reken er maar op dat er een heel zooitje part-timers tussen zit hoor, en 2 uurtjes extra per dag kan altijd, me dunkt, maar okay, ik denk wel vaker dat we de oorlog niet gaan winnen met deze mentaliteit.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:03 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is voor de korte termijn niet erg, maar op de lange termijn kun je dat niet echt van mensen vragen en al helemaal niet in de zorg waar de foutmarge niet zo groot is als bij een of ander simpel kantoorbaantje.
Aldus e.o.a. moraalridder vanaf zijn zolderkamer. Goed verhaal.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Reken er maar op dat er een heel zooitje part-timers tussen zit hoor, en 2 uurtjes extra per dag kan altijd, me dunkt, maar okay, ik denk wel vaker dat we de oorlog niet gaan winnen met deze mentaliteit.
Gesproken als iemand die nooit een dag in z'n leven gewerkt heeftquote:Op woensdag 29 april 2020 21:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Reken er maar op dat er een heel zooitje part-timers tussen zit hoor, en 2 uurtjes extra per dag kan altijd, me dunkt, maar okay, ik denk wel vaker dat we de oorlog niet gaan winnen met deze mentaliteit.
Als ze ipv voor 2, voor 4 mensen moeten zorgen en 12 uur werken ipv 8 uur is dat behoorlijk uitputtend. Dat kun je niet al te lang volhouden. En vergeet niet dat fouten maken bij hun werk heel akelig kan uitpakken.quote:
Het gaat (mij) niet om een tegenstelling of dlibratie.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maskers dragen om geen besmetting over te dragen wordt al een halve eeuw door chirurgen toegepast. Dat wordt gemakshalve genegeerd door de Canadian Civil Liberties Association.
Jup, dus buckle up. Doorbijten en solidair blijven. En nee dit bedoel ik niet sarcastisch. Dit is de realiteit voor de komende +/- 18 maanden.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:24 schreef Oekelele het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 april 2020 21:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gesproken als iemand die nooit een dag in z'n leven gewerkt heeft
Ach kom nou, waarom wordt daar niet een reële rekensom voor gemaakt?quote:Op woensdag 29 april 2020 21:05 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Aldus e.o.a. moraalridder vanaf zijn zolderkamer. Goed verhaal.
Ja maar daar is het nu rijkelijk (te) laat voor, door het vrij late optreden van het kabinet en het RIVM. Ik geef je gelijk hoor, maar dit had je moeten doen pre-carnaval. Eigenlijk had het carnaval geen doorgang mogen vinden, maar ja Brabanders lieten hun carnaval niet afpakken.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is zinloos. Besmettingen maximaal omlaag brengen, en daarna contact tracing en aggresief ingrijpen bij elke uitbraak, terwijl de rest van het land weer aan de slag kan, dat is de kortste pijn.
Beter dan het idiote idee om deels te lossen zodra de IC genoeg capaciteit heeft, dan blijf je nog één, twee jaar in een halve lockdown, met duizenden extra doden, en misschien tienduizenden die langdurig moeten revalideren of permanente schade opgelopen hebben.
Maar met 12 uur werken en 4 mensen verzorgen en alle parttimers ook naar 12 uur zit je op wel wat hogere capaciteit dan 700 IC bedden hoor. Eerder een bedje of 1500-2000. Lijkt mij.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als ze ipv voor 2, voor 4 mensen moeten zorgen en 12 uur werken ipv 8 uur is dat behoorlijk uitputtend. Dat kun je niet al te lang volhouden. En vergeet niet dat fouten maken bij hun werk heel akelig kan uitpakken.
Dat is dus de reden dat we met zijn allen moeten voorkomen dat het zover uit de hand loopt.
Ben student, ik werk in periodes 12+ uur per dag. Zou nu ook kunnen, maar moet een scriptie schrijven en heb last van motivatie gebrek. Duss, weet je dat ook weer.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, vandaar dat je hier de hele dag rond hangt
Een rekensom 168 uur per week u werkt er 70 en zit er ongeveer het zelfde aan werk uren hier???? Mag ik vragen wanneer slaapt u.... Of bent u een Marshalls Moderater??quote:Op woensdag 29 april 2020 21:10 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Werk rustig 70 uur in de week. Dat er een hoop part-timers tussen zitten die nu 40 uur maken lijkt me vrij logisch. Ik vind niet dat het prioriteit moet hebben dat zij terug naar hun 20 urige werkweek gaan terwijl de scholen op slot zitten "Want tekort capaciteit IC"
Om die droplets te vermijden zou het moeten zijn: 1.5 meter afstand houden tot alle plekken waar in de laatste 60 seconden iemand anders was. Wat in winkels duidelijk niet gebeurt.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het gaat (mij) niet om een tegenstelling of dlibratie.
Voordat ik een masker ga dragen zou ik willen weten wat het (verwachte?) effect is van mondmaskers gebruik in/door het publiek:
a) bovenop de afstandhouden maatregel
b) in plaats van de afstandhouden maatregel
Voordat je als overheid daartoe besluiten zal je dat toch moetne onderbouwen en dat doe je niet met onderzoek dat vooral is gericht vanuit een medisch perspectief en gebruik.
Het gebruik in een medische setting staat voor mij niet ter discussie; ook omdat behandelende medici nu eenmaal geen afstand kunnen houden tot hun patiënt.
Niet genoeg fulltime werkenden voor.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ach kom nou, waarom wordt daar niet een reële rekensom voor gemaakt?
2400 "kunnen we nog net aan" maar 700 is niet vol te houden duurzaam.quote:
Ja, het kan je nog 10 keer uitgelegd worden maar kennelijk heb je een dusdanige plaat voor je kop dat je dat allemaal niet wil horen. Een beetje als een klein kind wat zijn zin niet krijgt en dan maar verveeld gaat lopen drammen omdat de maatregelen hem te lang duren en hij weer gewoon met zijn blokken wil spelen.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
2400 "kunnen we nog net aan" maar 700 is niet vol te houden duurzaam.
Heb jij een reële rekensom gezien ergens? Uitleg is hier niet geweest hoor. Jullie hebben nog een dikkere duim dan die ik heb.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:18 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, het kan je nog 10 keer uitgelegd worden maar kennelijk heb je een dusdanige plaat voor je kop dat je dat allemaal niet wil horen. Een beetje als een klein kind wat zijn zin niet krijgt en dan maar verveeld gaat lopen drammen omdat de maatregelen hem te lang duren en hij weer gewoon met zijn blokken wil spelen.
Hij zal uiteindelijk toch ook wel inzien dat we niet alles kunnen opgooien, ook niet met opgehoogd IC capaciteit?quote:Op woensdag 29 april 2020 21:18 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, het kan je nog 10 keer uitgelegd worden maar kennelijk heb je een dusdanige plaat voor je kop dat je dat allemaal niet wil horen. Een beetje als een klein kind wat zijn zin niet krijgt en dan maar verveeld gaat lopen drammen omdat de maatregelen hem te lang duren en hij weer gewoon met zijn blokken wil spelen.
Op deze manier zou het gaan met 2400 ic bedden dacht ik. Dat is bijna niet te doen en echt niet voor langere tijd. De mensen die je verzorgt zijn immers doodziek en je moet alle apparatuur in de gaten houden. Mensen regelmatig verleggen enz. Plus dat er collega's zijn van andere afdelingen die je ook nog in de gaten moet houden en advies van je nodig hebben. Ga er maar eens aanstaan. De levens van deze patiënten hangen immers af van jouw goede verzorging.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar met 12 uur werken en 4 mensen verzorgen en alle parttimers ook naar 12 uur zit je op wel wat hogere capaciteit dan 700 IC bedden hoor. Eerder een bedje of 1500-2000. Lijkt mij.
Er wordt immers gesteld dat er in noodsituaties 2500 bedden te bedienen zijn.
NB: Om je te laten knippen kan je ook een simpel plakmaskertje gebruiken zonder elastiekjes.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:58 schreef _I het volgende:
[..]
Dat laatste onderzoekt niemand, volgens mij. Is ook bijna niet te doen in zijn algemeenheid. Dan zal je zoveel factoren mee moeten nemen. Patronen waar je bij artsen vanuit kan gaan (handen wassen, correct gebruiken etc) zijn dan ineens niet meer een gegeven.
De vraag is nu gesteld door het RIVM voor kappers, het zou kunnen dat het OV eventueel in aanmerking komt, maar er is niemand die denkt dat ze toevoeging hebben om ze gewoon buiten te dragen. Dat heb ik ten minste nergens voorbij zien komen. Het is altijd voor een x-aantal situaties waarbij de 1,5 meter niet mogelijk is.
Staat een artikel op de nos over contactonderzoek. Komt er op neer dat er vanuit de overheid niets gevraagd wordt en de ggd’en daarom niet gaan opschalen. We zouden 4250 contactonderzoekers nodig hebben maar er zijn nu maximaal 1000 beschikbaar.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als jij in de crisis op een antwoord zit te wachten. Dan is het feit dat er geen vergadering staat gepland toch geen reden om een vergadering te plannen en een advies op te stellen. Maar goed, schijnbaar is er tijd genoeg anders had men wel eerder om een advies gevraagd.quote:Het OMT komt deze week echter niet met een advies aan het kabinet, want er is deze week geen formele vergadering waar adviezen uit rollen.
https://www.telegraaf.nl/(...)er-kans-voor-kappers
In de OMT rommelt heel erg en is verdeeld over vele adviezen.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:21 schreef _I het volgende:
De Jonge: nog lang geen versoepeling bezoekverbod verpleeghuizen - [url=https://www.dvhn.nl/binnenland/De-Jonge-nog-lang-geen-versoepeling-bezoekverbod-verpleeghuizen-25545951.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F]DbvN 8 april[/url]
De Jonge: vanaf 11 mei proef met bezoek aan verpleeghuizen - HvN 27 april
In OMT is er wel veel verdeeldheid en rommelt aan vele kanten.
Minister De Jonge wil verpleeghuizen langzaamaan openstellen: ‘Maatwerk is essentieel’ - Trouw 27 april
Specialisten: nog te vroeg voor bezoek aan verpleeghuizen - HvN 28 april
Specialist ouderengeneeskunde en OMT-lid Nienke Nieuwenhuizen roept minister Hugo de Jonge op om voorzichtig te zijn met het openstellen van verpleeghuizen. - OP1 vanavond
Lekker verhaal!
Als jij verpleegkundig personeel weg zet als lui en parttime werkend personeel heb ik niet heel erg de indruk dat je überhaupt uit bent op antwoorden of iets constructiefs.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb jij een reële rekensom gezien ergens? Uitleg is hier niet geweest hoor. Jullie hebben nog een dikkere duim dan die ik heb.
Ik streef dan ook niet naar 2400. Ben me bewust dat er reguliere zorg voor gestopt wordt / afgeschaald en dat dit al consequenties heeft die fors kunnen zijn. Maar dat zijn misschien 500 medewerkers? Weet jij het?quote:Op woensdag 29 april 2020 21:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Op deze manier zou het gaan met 2400 ic bedden dacht ik. Dat is bijna niet te doen en echt niet voor langere tijd. De mensen die je verzorgt zijn immers doodziek en je moet alle apparatuur in de gaten houden. Mensen regelmatig verleggen enz. Plus dat er collega's zijn van andere afdelingen die je ook nog in de gaten moet houden en advies van je nodig hebben. Ga er maar eens aanstaan. De levens van deze patiënten hangen immers af van jouw goede verzorging.
Onbegrijpelijk dat mensen hier zo gemakkelijk aan voorbij gaan. 2400 bedden kán maar niet te lang en is zeer onwenselijk.
Het beleid is wel heel zwalkend aan het worden zo. Geeft niet veel vertrouwen zo.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:21 schreef _I het volgende:
De Jonge: nog lang geen versoepeling bezoekverbod verpleeghuizen - [url=https://www.dvhn.nl/binnenland/De-Jonge-nog-lang-geen-versoepeling-bezoekverbod-verpleeghuizen-25545951.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F]DbvN 8 april[/url]
Minister De Jonge wil verpleeghuizen langzaamaan openstellen: ‘Maatwerk is essentieel’ - Trouw 27 april
Specialist ouderengeneeskunde en OMT-lid Nienke Nieuwenhuizen roept minister Hugo de Jonge op om voorzichtig te zijn met het openstellen van verpleeghuizen. - OP1 vanavond
Lekker verhaal!
Dat doe ik niet, ik weet dat er nu mensen 14 uur werken etc, dat ze dat allemaal zelfs over zouden hebben als de nood echt zo hoog zou zijn, dik respect voor.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als jij verpleegkundig personeel weg zet als lui en parttime werkend personeel heb ik niet heel erg de indruk dat je überhaupt uit bent op antwoorden of iets constructiefs.
Die kindertijd is bij sommigen nog niet zo heel lang geleden natuurlijkquote:Op woensdag 29 april 2020 21:18 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb de indruk dat sommige mensen net wat meer moeite hebben met het idee dat ze even zichzelf opzij moeten zetten voor een groter goed en dan maar zichzelf in allerlei gekke bochten wringen en het gooien op "muh economy".quote:Op woensdag 29 april 2020 21:20 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Hij zal uiteindelijk toch ook wel inzien dat we niet alles kunnen opgooien, ook niet met opgehoogd IC capaciteit?
Het zal een aantal sobere jaren opleveren, maar ik geloof heilig in economisch herstel, zeker na een vaccin. En dat zal nog even duren. Gelukkig maar trouwens, ik hoef geen gehaastvaccin dat pijnlijke en akelige bijwerkingen heeft.
Dat laatste wordt nu onderzocht door het RIVM.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
NB: Om je te laten knippen kan je ook een simpel plakmaskertje gebruiken zonder elastiekjes.
Natuurlijk is het masker-effect wel te onderzoeken in dit live experiment, door een provincie of plaats aan te wijzen waar wel mondbedekking moet worden gebruikt zonder afstandhouden te verplichten.
En dan over twee weken gepaard met gericht testen; kijken of het aantal besmettingen significant dan anders wordt.
Idd... in Nederland nog geen verplichte maskers..... in Frankrijk en Duitsland is dat nu anders over door maskers verplicht te stellen in het OV en de winkels. Zonder dat het (on)nut duidelijk is.
Ik voorzie dat ons "kabinet" snel overstag zal gaan en dan is het handig te weten wat het effect is.
Wanneer 1.5m onmogelijk is en dat dan wel "mag" worden opgevangen door een mondmasker, wil ik nog steeds weten in hoeverre risico op "besmetting en verspreiding" vergroot of verkleind.
Ja dat is echt heel gevaarlijk in deze crisistijd en kan heel funest zijn als het slecht uitpakt.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:24 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Het beleid is wel heel zwalkend aan het worden zo. Geeft niet veel vertrouwen zo.
Gaat ook om de media en hoe zij het bericht interpreteren hè...quote:Op woensdag 29 april 2020 21:21 schreef _I het volgende:
De Jonge: nog lang geen versoepeling bezoekverbod verpleeghuizen -
Lekker verhaal!
Nee nee, dat deed je net natuurlijk niet. Om het nog in dezelfde post weer te doen. Ik ben wel klaar met je getroll, bespaar je verder de moeite.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik weet dat er nu mensen 14 uur werken etc, dat ze dat allemaal zelfs over zouden hebben als de nood echt zo hoog zou zijn, dik respect voor.
Ik stel alleen dat er nogal pijnlijke maatregelen actief zijn op het huidige moment die voorrang hebben boven part-time werk / normale werkomstandigheden creëren op de IC's.
Dat is logisch en noodzakelijk.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
In de OMT rommelt heel erg en is verdeeld over vele adviezen.
De Fakenews is fake. Trap er niet in.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gaat ook om de media en hoe zij het bericht interpreteren hè...
Zeker. vaak wel.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gaat ook om de media en hoe zij het bericht interpreteren hè...
Klopt ook, maar dat doet de premier namens de overheid en minister de Jonge doet namens de VWS.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:27 schreef _I het volgende:
[..]
Dat is logisch en noodzakelijk.
Zou alleen wel fijn zijn als ze naar buiten toe als 1 praten.
Is dat zo ? dat personeel structureel nu 12 uur per dag werkt ?quote:Op woensdag 29 april 2020 21:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als ze ipv voor 2, voor 4 mensen moeten zorgen en 12 uur werken ipv 8 uur is dat behoorlijk uitputtend. Dat kun je niet al te lang volhouden. En vergeet niet dat fouten maken bij hun werk heel akelig kan uitpakken.
Dat is dus de reden dat we met zijn allen moeten voorkomen dat het zover uit de hand loopt.
Naïef gedoe.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:25 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb de indruk dat sommige mensen net wat meer moeite hebben met het idee dat ze even zichzelf opzij moeten zetten voor een groter goed en dan maar zichzelf in allerlei gekke bochten wringen en het gooien op "muh economy".
Die economie herstelt zich te zijner tijd wel weer snel, ja.
quote:Op woensdag 29 april 2020 21:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee nee, dat deed je net natuurlijk niet. Om het nog in dezelfde post weer te doen. Ik ben wel klaar met je getroll, bespaar je verder de moeite.
Zoals ik al zei: bespaar je de moeite. Je aandachtstekort opvullen wil iemand anders zich vast wel voor lenen.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:30 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe wil jij met 2400 bedden, 12 uur werken per dag, en met 700 bedden ook?
Hoezo naief? Het wordt gewoon de realiteit. In Amsterdam anticiperen ze erop door de fiets meer de ruimte te geven, pretreizen aan banden te leggen en ook de auto.quote:
Bijzonder dat jij je niet kunt indenken dat er nogal een verschil zit tussen 2400 en 700 en dat dat gepaard moet zijn met nogal wat verschillen in realiteit op de IC, bijzonder ook dat je niet begrijpt dat mensen willen weten wat er allemaal anders gaat tussen die situaties en of mensen dan niet véél minder werken dan wat prima structureel zou kunnen.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:32 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: bespaar je de moeite. Je aandachtstekort opvullen wil iemand anders zich vast wel voor lenen.
Die economie herstelt zich wel blabla.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:35 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Hoezo naief? Het wordt gewoon de realiteit. In Amsterdam anticiperen ze erop door de fiets meer de ruimte te geven, pretreizen aan banden te leggen en ook de auto.
Continu 700 covid-19 patiënten erbij op de IC is natuurlijk niet "business as usual", pikkie.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sterker nog, het hele streven "business as usual creëren op de IC" is echt ff andere koek dan harder werken dan normaal.
Nope, dat streven heb ik van - ik denk - Rutte gehoord.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Continu 700 covid-19 patiënten erbij op de IC is natuurlijk niet "business as usual", pikkie.
Ik ga benieuwd zijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:25 schreef _I het volgende:
Wanneer 1.5m onmogelijk is en dat dan wel "mag" worden opgevangen door een mondmasker, wil ik nog steeds weten in hoeverre risico op "besmetting en verspreiding" vergroot of verkleind.
Dat laatste wordt nu onderzocht door het RIVM.
Omdat Gommers aangaf dat 700 extra IC-patiënten langere tijd vol te houden is.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sowieso het getal 700 is opeens heilig voor jullie zonder onderbouwing, interessant.
Ja lijkt me ook wel ja als 2400 voor korte duur ook kan.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat Gommers aangaf dat 700 extra IC-patiënten langere tijd vol te houden is.
Nog even een vraag..... is dat getal bovenop de 1150 standaard die beschikbaar was ?quote:Op woensdag 29 april 2020 21:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat Gommers aangaf dat 700 extra IC-patiënten langere tijd vol te houden is.
Dit, volgens mij.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of is dat getal boven op de normale bezetting van ca 550 bezette IC bedden (non-covid19) ?
Dat inzetten op immuniteit steeds...bewijs het maar eens, wetenschappers!quote:Op woensdag 29 april 2020 22:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kon hem niet eerder posten vanwege een ban.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-op-te-vangen.html
Al besproken?
Wat een ontzettend slechte berekening. Dit kan echt niet.
Ik vind vooral die berekening van benodigde capaciteit zorgwekkend. Rekenen met gemiddeldes.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:18 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dat inzetten op immuniteit steeds...bewijs het maar eens, wetenschappers!
Er wordt hier weinig zinvols besproken. Je ziet een groep springen op 1 persoon die hem vervolgens kinderachtig en drammend vinden.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kon hem niet eerder posten vanwege een ban.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-op-te-vangen.html
Al besproken?
Wat een ontzettend slechte berekening. Dit kan echt niet.
Die cijfers blijven wel goed oplopen zo daar.twitter:SharonCarty6 twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 18:17:38?@districtline? #mileEnd no social distancing. Please can people stay at home. It's so busy. https://t.co/iDmiEiiZoo reageer retweet
Is niet inzetten daar op, maar een scenario als er geen vaccin komt. Dan is groepsimmuniteit waar ze van uit gaan. Als er geen vaccin komt en geen groepsimmuniteit, tsja...quote:Op woensdag 29 april 2020 22:18 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dat inzetten op immuniteit steeds...bewijs het maar eens, wetenschappers!
Denk je dat Gommers fout maakt met zijn berekeningen?quote:Op woensdag 29 april 2020 22:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind vooral die berekening van benodigde capaciteit zorgwekkend. Rekenen met gemiddeldes.
Dat kan echt niet.
https://www.bbc.com/news/health-52242856quote:Op woensdag 29 april 2020 21:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eigenlijk weinig nieuws te melden. Kliniek is echt heel rustig. IC nog steeds te druk vanwege voornamelijk langliggers.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Er wordt hier weinig zinvols besproken. Je ziet een groep springen op 1 persoon die hem vervolgens kinderachtig en drammend vinden.![]()
Dus fijn dat je iets inhoudelijks komt brengen.
Hoe gaat t op jouw werk?
Je moet wat daar...niet op je werk verschijnen is waarschijnlijk geen werk meer.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:23 schreef RipCity het volgende:
Die cijfers blijven wel goed oplopen zo daar.twitter:SharonCarty6 twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 18:17:38?@:districtline? #mileEnd no social distancing. Please can people stay at home. It's so busy. https://t.co/iDmiEiiZoo reageer retweet
Omdat ze vanaf vandaag de mensen in verzorgingstehuizen etc. mee gaan tellenquote:Op woensdag 29 april 2020 22:26 schreef Grishenko_ het volgende:
Hoezo heeft de UK ruim 4000 doden op een dag? Dat is nogal veel namelijk.
Deze berekening heeft Gommers niet zelf gedaan lijkt me. Maar zo bereken je niet de capaciteit.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Denk je dat Gommers fout maakt met zijn berekeningen?
Zij staan nu op de tweede plek in Europa qua dodenaantal.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:27 schreef RipCity het volgende:
[..]
Omdat ze vanaf vandaag de mensen in verzorgingstehuizen etc. mee gaan tellen
Waarschijnlijk waren ze vergeten dat er ergens in de bossen ook nog een bejaardentehuis stond.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:26 schreef Grishenko_ het volgende:
Hoezo heeft de UK ruim 4000 doden op een dag? Dat is nogal veel namelijk.
Wie heeft dat gedaan? Zo'n zulke berekeningen zijn nooit echt vertrouwen als je niet echt betrouwbaar bent in rekenen.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Deze berekening heeft Gommers niet zelf gedaan lijkt me. Maar zo bereken je niet de capaciteit.
Ik heb geen idee. Iemand bij de NVIC lijkt me. Had er een willekeurige capaciteitsmanager bij gevraagd, van welk ziekenhuis dan ook, en de berekening zou er heel anders uitzien.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wie heeft dat gedaan? Zo'n zulke berekeningen zijn nooit echt vertrouwen als je niet echt betrouwbaar bent in rekenen.
Ja denk het ook. Die fout zou bij hem liggen of zaken anders verloopt.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Iemand bij de NVIC lijkt me. Had er een willekeurige capaciteitsmanager bij gevraagd, van welk ziekenhuis dan ook, en de berekening zou er heel anders uitzien.
Ik vermoed dat deze periode gebruikt wordt om het bij de zorg wat te stabiliseren en ook te kijken wat voor een effect de maatregelen op langere termijn hebben.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:48 schreef HarrieKeen het volgende:
Komt op mij over alsof Rutte vooral redenen zoekt om niet te versoepelen. Laatste weekenden is het overal druk. Vooralsnog zijn de effecten daar nauwelijks/niet zichtbaar van. Toch blijft die elke keer hetzelfde riedeltje zeggen. Mocht het alsnog tot een stijging zorgen kan die zeggen van "ja ik zei het toch, de mensen hebben het zelf verpest".
Correct!quote:Op woensdag 29 april 2020 22:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vermoed dat deze periode gebruikt wordt om het bij de zorg wat te stabiliseren en ook te kijken wat voor een effect de maatregelen op langere termijn hebben.
Dat er wat losser wordt omgegaan met de regels weten ze daar ook wel en nu kunnen we zien wat dat voor effect heeft voordat er serieus afgebouwd wordt.
quote:Op woensdag 29 april 2020 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarschijnlijk waren ze vergeten dat er ergens in de bossen ook nog een bejaardentehuis stond.
Volgens het bericht wel, en er staat zelfs letterlijk in het bericht dat hij het ook een dubieuze berekening vindt:quote:Op woensdag 29 april 2020 22:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Deze berekening heeft Gommers niet zelf gedaan lijkt me. Maar zo bereken je niet de capaciteit.
En wat stond er in na de fantastische titel?quote:Op woensdag 29 april 2020 22:39 schreef Noek het volgende:
Ik zat bij de kapper en las dit!
Oh nee, wacht..
Maar Jaap made it. Jaap Fame Dissel
[ afbeelding ]
Haha, hoe typisch van een poepblaadje als Story om er zo'n overduidelijk foute headline op te zettenquote:Op woensdag 29 april 2020 22:39 schreef Noek het volgende:
Ik zat bij de kapper en las dit!
Oh nee, wacht..
Maar Jaap made it. Jaap Fame Dissel
[ afbeelding ]
Story is echt een roddelblad, dus je moet korrel zout mee nemen.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Haha, hoe typisch van een poepblaadje als Story om er zo'n overduidelijk foute headline op te zetten![]()
Ik had gedacht dat dat van die zwarte lijst bij een post van een of andere wappie hier zou blijven
Yup.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:48 schreef HarrieKeen het volgende:
Komt op mij over alsof Rutte vooral redenen zoekt om niet te versoepelen. Laatste weekenden is het overal druk. Vooralsnog zijn de effecten daar nauwelijks/niet zichtbaar van. Toch blijft die elke keer hetzelfde riedeltje zeggen. Mocht het alsnog tot een stijging zorgen kan die zeggen van "ja ik zei het toch, de mensen hebben het zelf verpest".
Dat die cijfers door oplopen klopt, maar dat doen ze in andere landen ook. Ik vind vooral de vergelijking met andere landen interessant. Om te zien of de maatregelen werken en nodig zijn of dat het allemaal niet zo nodig blijkt en wij de economie onnodig aan het beschadigen zijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:23 schreef RipCity het volgende:
Die cijfers blijven wel goed oplopen zo daar.twitter:SharonCarty6 twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 18:17:38?@:districtline? #mileEnd no social distancing. Please can people stay at home. It's so busy. https://t.co/iDmiEiiZoo reageer retweet
Welk verhaal met die kids?quote:Op woensdag 29 april 2020 23:01 schreef RipCity het volgende:
Net al dat verhaal met die kids in Engeland gisteren vreemde gang van zaken...
Daarbij moeten we de cijfers uit Rusland met een korrel zout nemen, laatst werd een gouverneur de laan uit gestuurd omdat hij het aandurfde om al te zorgwekkende cijfers publiekelijk te maken.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:36 schreef banaantjeEE het volgende:
Rusland, UK en Spanje blijven wel hard gaan...
https://www.telegraaf.nl/(...)ijk-door-coronavirusquote:
Rusland? Welke cijfers?quote:Op woensdag 29 april 2020 22:36 schreef banaantjeEE het volgende:
Rusland, UK en Spanje blijven wel hard gaan...
Hoezo sluit @Lavenderr dat topic. Staat in alle officiële media. Komt van officieel gezondheidbureau in Uk (pics/nhs) en hij beslist dat het stemmingsmakerij is?!!quote:Op woensdag 29 april 2020 23:17 schreef Salina het volgende:
[..]
COR / UK waarschuwt voor mogelijk (nieuw) corona virus dat kinderen treft.
Open maar een nieuw topic als het blijkbaar toch enige grond heeft.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:24 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hoezo sluit @:lavenderr dat topic. Staat in alle officiële media. Komt van officieel gezondheidbureau in Uk (pics/nhs) en hij beslist dat het stemmingsmakerij is?!!
Alles wat rivm post is dus ook stemmingmakerij?!!
Volgens mij zagen ze die symptonen in Italie, Spanje, Zwitserland, Belgie ook...... en in Frankrijk ontstekingen rond het hart.quote:Net al dat verhaal met die kids in Engeland gisteren vreemde gang van zaken...
Baat het niet dan schaad het niet zou ik zeggen.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:21 schreef Vallon het volgende:
quote:Op woensdag 29 april 2020 23:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Baat het niet dan schaad het niet zou ik zeggen.
Het staat iedereen vrij om zo'n maskertje op te zetten als hij/zij naar buiten gaat hoor. Maakt het dan nog uit of het helpt? En waarom zou je denken dat het niet helpt? Als het niet hielp dan hadden zorgmedewerkers dat ding ook niet op. Period.
Een wat?quote:Op woensdag 29 april 2020 23:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Die maskers worden een nieuwe rage.. een mode-asseciore waar je je mee kan onderscheiden.
Dat komt omdat hij geen flauw idee heeft waar hij eigenlijk heen wil. En daarnaast heeft hij zichzelf volkomen klem gezet door het OMT heilig te verklaren.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:48 schreef HarrieKeen het volgende:
Mijn zus is vandaag voor de tweede keer getest. Maand geleden, ongeveer, ook al.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:48 schreef Oekelele het volgende:
Iemand al iets gehoord onderzoek besmette zorgverplegers uitslag??
Hij kan toch moeilijk zeggen, "Jongens, over twee weken versoepelen we de boel, maar nu nog even volhouden."quote:Op woensdag 29 april 2020 23:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij geen flauw idee heeft waar hij eigenlijk heen wil. En daarnaast heeft hij zichzelf volkomen klem gezet door het OMT heilig te verklaren.
Hij kan wel in plaats van een datum een voorwaarde of een set van voorwaarden noemen. Maar dat doet hij ook niet, hij beperkt zich alleen tot 'nu nog niet, tot datum x sowieso ook niet, en daarna geef ik nog steeds geen garanties'.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hij kan toch moeilijk zeggen, "Jongens, over twee weken versoepelen we de boel, maar nu nog even volhouden."
Dat werkt niet.
Portugal doet het goed. Geen doden onder 40 ooktwitter:EWdeVlieger twitterde op woensdag 29-04-2020 om 14:11:01Portugal. Leeftijdsopbouw van de overledenen #Covid19pt https://t.co/IUOlZItOMx reageer retweet
En wat is daar niet duidelijk aan?quote:Op donderdag 30 april 2020 00:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij kan wel in plaats van een datum een voorwaarde of een set van voorwaarden noemen. Maar dat doet hij ook niet, hij beperkt zich alleen tot 'nu nog niet, tot datum x sowieso ook niet, en daarna geef ik nog steeds geen garanties'.
Ik zeg niet dat het de manier is, maar als jij zegt als wij maximaal x mensen op de IC hebben en het aantal ziekenhuisopnames per dag y op een volgende dagen zijn gedaald, dan kan z weer. Dan lijkt mij dat niet echt een motivatie om de polonaise te gaan lopen, want dan weet je zeker dat dat niet haalbaar is, maar mensen krijgen wel een stip op de horizon.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En wat is daar niet duidelijk aan?
Als je de bevolking ook maar even de illusie geeft dat we binnen kort weer gedeeltelijk 'open' gaan, is het hek van de dam.
quote:Op donderdag 30 april 2020 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
Remdesivir was al genoemd vandaag.. denk ik?
twitter:laoneill111 twitterde op woensdag 29-04-2020 om 22:12:38Tony Fauci being positive about the Remdesivir trial- says it will now be ‘standard of care’ which means it sets the bar on something that works against COVID19. https://t.co/RpaIcmqD8j reageer retweet
https://www.theguardian.c(...)tions-pass-1-millionquote:In the Amazon city of Manaus, where the overloaded health system has collapsed, reports from Yahoo News said many people were dying at home without being tested and others in ambulances as they drove around the city looking for beds in intensive care. Relatives of some victims were even opening the sealed coffins of relatives being buried in mass graves to ensure they were really inside.
Talking privately, one Manaus doctor working in the public health sector said there are about 100 people on the waiting list for intensive care beds. Hospitals are also struggling to remove bodies.
There’s no room and nowhere to put them. The refrigerated containers fill up occasionally.
In Rio de Janeiro, a doctor also speaking anonymously said one hospital was running out of sedatives and neuromuscular blockers used for intubating and managing intubated patients. Local media has published photos of the vertical structures cemeteries are building to stack coffins up to eight high.
https://www.theguardian.c(...)a-mountain-of-deathsquote:Brazil coronavirus: medics fear official tally ignores 'a mountain of deaths'
Brazil is bracing for a surge in coronavirus cases as doctors and researchers warn that underreporting and a lack of testing mean nobody knows the real scale of Covid-19's spread.
"What's happening is enormous underreporting," said Isabella Rêllo, a doctor working in emergency and intensive care in Rio de Janeiro hospitals, in a widely shared Facebook post challenging official numbers. "There are MANY more," she wrote.
As Latin America's worst hit country, Brazil officially has 9,056 coronavirus cases - including actors, singers, government ministers and Fabio Wajngarten, press secretary of the president, Jair Bolsonaro.
With 14 million Brazilians living in densely populated favelas where basic sanitation is frequently lacking, informal workers are struggling from lost income during lockdown, and social isolation is challenging or impossible. The first case has already been reported in an Amazon indigenous community.
Bolsonaro called the pandemic a "little flu" and insisted Brazilians would be immune because they were used to jumping in sewage. His government has distributed just 54,000 tests for a population of about 210 million. Last month the health ministry stopped releasing the numbers of suspected cases.
"In Brazil that's certainly a critical issue, if not a crisis," said Albert Ko, department chair and professor of epidemiology at the Yale School of Medicine, noting that widespread testing helped Taiwan, South Korea and Germany blunt the epidemic's rise.
"It is clear we have to improve the issue of tests, and improve a lot," health minister Luiz Mandetta told reporters this week.
[..]
Dat valt reuze mee.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En wat is daar niet duidelijk aan?
Als je de bevolking ook maar even de illusie geeft dat we binnen kort weer gedeeltelijk 'open' gaan, is het hek van de dam.
Heb al bloedverdunners...gelukkig...?quote:Op woensdag 29 april 2020 23:01 schreef RipCity het volgende:
Het coronavirus veroorzaakt, naast infecties, nog andere levensbedreigende complicaties zo blijkt uit onderzoek onder 184 patiënten op de intensive care. De helft van hen vertoont tromboseverschijnselen. Mensen met zulke complicaties hebben een grotere kans om te overlijden, meldt Nieuwsuur.
Wereldwijd merkten artsen al dat patiënten met Covid-19 ook tromboseverschijnselen hebben, maar dit onderzoek toont aan hoe groot het probleem is. De studie werd uitgevoerd in drie Nederlandse ziekenhuizen: het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), het Amphia Ziekenhuis in Breda en het Rotterdams Erasmus Medisch Centrum.
,,We wisten niet dat zoveel coronapatiënten een trombose-complicatie kregen", zegt hoogleraar Interne Geneeskunde Menno Huisman (LUMC). ,,De resultaten zijn wereldwijd met verbazing ontvangen. Men hield zich tot nu toe vooral bezig met infecties in de longen en de gevolgen daarvan, maar niet met trombose-complicaties."
______
Hadden ze deze info niet al kunnen krijgen van landen in Azië waar het virus al was?!
En hoezo reageren andere landen verrast? Doen ze daar totaal geen onderzoek of merken ze daar helemaal niets?!
Net al dat verhaal met die kids in Engeland gisteren vreemde gang van zaken...
Reden om voorlopig nog ff niet te stoppen met elke dag een paar pilsjes achterover te tikkenquote:
quote:
Dit mij in elk geval wel. Als de helft van de werkende wereld werkeloos raakt dan duurt het niet lang en hebben we hele andere problemen. Die nog veel vervelender dan corona gaan zijnquote:Half world’s workers ‘at risk of unemployment’.
The International Labour Organisation has warned that almost half the global workforce – 1.6 billion people – are in “immediate danger of having their livelihoods destroyed” by the economic impact of Covid-19, Philip Inman, a Guardian economics writer, reports.
Kan ook.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:20 schreef vosss het volgende:
Reden om voorlopig nog ff niet te stoppen met elke dag een paar pilsjes achterover te tikken
Yepquote:Op donderdag 30 april 2020 00:31 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Dit mij in elk geval wel. Als de helft van de werkende wereld werkeloos raakt dan duurt het niet lang en hebben we hele andere problemen. Die nog veel vervelender dan corona gaan zijn
Dan krijgen we toestanden zoals in die corona-film uit 2011. Overvallen op supermarkten voor medicijnen en eten. mensen thuis overvallen voor voedsel. Etc..quote:
Dat is toch al zo? Volgens de media dan.quote:Op donderdag 30 april 2020 01:07 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dan krijgen we toestanden zoals in die corona-film uit 2011. Overvallen op supermarkten voor medicijnen en eten. mensen thuis overvallen voor voedsel. Etc..
Massale aanvallen op grenzen vanuit Afrika richting Europa en richting Amerika vanuit Mexico e.d.
Daarom zeg ik dat de regering goed moet nadenken over een manier hoe je snel gekwalificeerd personeel kunt opschalen als er een epidemie/pandemie uitbreekt. Amerika heeft met hun nationale garde een prima oplossing. Een leger dus niet om te vechten, maar om hulp te bieden aan ons burgers in tijd van nood. Corona is er een, maar je kunt ook denken aan een watersnoodramp, of een bosbrand. Voer direct de militaire dienstplicht in en ga onze studenten uitrusten met extra kennis zodat zij opgeroepen kunnen worden door de staat tijdens dit soort situaties. En nee militaire dienstplicht is niet vervelend. Heel veel oud gedienden hebben hier een geweldige tijd mee gehad als mannen onder elkaar, dat nu gemixt zou zijn. ( emancipatie )quote:Op woensdag 29 april 2020 20:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee, want dat personeel is er niet. Aan alleen bedden heb je niet zoveel.
Ik benader het iets fundamenteler en de vraag hier is niet of het mag; zo je het wilt dragen maar waarom het dan precies zou moeten (zoals nu in winkels/OV in Frankrijk, Duitsland en wellicht hier).quote:Op woensdag 29 april 2020 23:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Baat het niet dan schaad het niet zou ik zeggen.
Het staat iedereen vrij om zo'n maskertje op te zetten als hij/zij naar buiten gaat hoor. Maakt het dan nog uit of het helpt? En waarom zou je denken dat het niet helpt? Als het niet hielp dan hadden zorgmedewerkers dat ding ook niet op. Period.
https://thehill.com/blogs(...)ide-nyc-funeral-homequote:NYPD officers on Wednesday reportedly discovered dozens of bodies in unrefrigerated U-Haul trucks outside a Brooklyn funeral home.
Neighbors had called police about a foul odor they believed traced back to the Andrew Cleckley Funeral Home in the Flatlands neighborhood, according to PIX11.
Police sources told the outlet that at least 30 bodies had been stored in the trucks after the funeral home filled to capacity.
"[F]uneral directors are required to store decedents awaiting burial or other final disposition in appropriate conditions and to follow their routine infection prevention and control precautions,” a spokesperson for the New York State Health Department told PIX11, adding that the department has been informed of the “storage issues.”
Als de 1.5 meter regel volstond, dan zou het RIVM niet zeggen dat wie ziek is thuis moet blijven.quote:Op donderdag 30 april 2020 02:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik benader het iets fundamenteler en de vraag hier is niet of het mag; zo je het wilt dragen maar waarom het dan precies zou moeten (zoals nu in winkels/OV in Frankrijk, Duitsland en wellicht hier).
Zorgmedewerkers of zieken dragen een masker conform advies met een compleet ander doel nl. om vice versa niet besmet te raken. Zelf een masker dragen als bescherming is mij best mits het niet onttrokken wordt van/uit de zorg. Op gevoel met een masker lopen omdat het kan helpen zonder te weten of, wat en hoe (on)veilig het masker iets doet, vind ik een wat vreemde argumentatie.
Ik zou wat anders willen weten. Wat helpt een mondmasker dragen precies tegen verspreiding van het virus en zou het een vervanging kunnen zijn voor de 1.5m ?
NB; De 1,.5 regel is omdat druppels dan geen significante overdracht meer doen en dat zou technisch ook kunnen met een simpel masker die druppels tegenhoudt.
Ik heb begrepen dat het RIVM dat (of zoiets?) gaat onderzoeken.
Komt dat Europees leger er uiteindelijk toch nog.. evenals 1000 andere zaken die ingevoerd gaan worden, zaken die eerst niet mogelijk waren, maar ja,....'t is crisis héquote:Op donderdag 30 april 2020 01:07 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dan krijgen we toestanden zoals in die corona-film uit 2011. Overvallen op supermarkten voor medicijnen en eten. mensen thuis overvallen voor voedsel. Etc..
Massale aanvallen op grenzen vanuit Afrika richting Europa en richting Amerika vanuit Mexico e.d.
iig hebben die amerikanen genoeg wapens en kogels, wij hebben niks andersquote:Op donderdag 30 april 2020 00:31 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Dit mij in elk geval wel. Als de helft van de werkende wereld werkeloos raakt dan duurt het niet lang en hebben we hele andere problemen. Die nog veel vervelender dan corona gaan zijn
(Guardian live news)quote:South Korea reports no new domestic cases
South Korea reported on Thursday no new domestic coronavirus cases for the first time since its 29 February peak, the Korea Centers for Disease Control and Prevention (KCDC) said.
KCDC reported four new infections, all imported cases, taking the national tally to 10,765. The death toll rose by one to 247.
gelukkig best een berg gespaard en een niet al te hoge hypotheek en nog steeds zzpér plus een vaste baan.....aankomende 10 jaar hebben we een flinke financiële crisis en een hoop inflatie.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:31 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
ik ben klaar met perosnen die nog denken in februari te leven, het is toch wel aardig duidelijk geworden dat dit een aardig dingetje is geworden in alle opzichten en dat er maatregelen blijven totdat er een vaccin is.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:35 schreef DonDruiper het volgende:
Nou ik ga maar weer eens. Wel weer klaar met alle doemdenkers en paniekzaaiers.
Glas is halfvol.quote:Op donderdag 30 april 2020 06:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben klaar met perosnen die nog denken in februari te leven, het is toch wel aardig duidelijk geworden dat dit een aardig dingetje is geworden in alle opzichten en dat er maatregelen blijven totdat er een vaccin is.
Inderdaad of een achtbaantje willen pakken, of hun bicepsje willen trainen, eiffeltorentje willen bezoeken.quote:Op donderdag 30 april 2020 06:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Glas is halfvol.
Ik ben klaar met mensen welke een 'terrasje pakken' het meest belangrijke in hun leven is.
Zit een mooi plaatje bij, maar zit mobiel en geen idee hoe ik dan plaatjes moet plakken.quote:This picture shows how 9 people in a restaurant got the coronavirus thanks to the placement of an air conditioning unit\
Business Insider
A diagram shows how an AC unit at a restaurant in Guangzhou helped infect nine people with the coronavirus.
Patient A1 was infected with COVID-19, but asymptomatic when they dined with their family (A2-5) on January 24.
The AC picked up air droplets from the breath of patient A1 and blew them around the room. Water droplets usually don’t travel more than a meter without assistance.
Nine other people (four members of A, three of B, and two of C) later tested positive for COVID-19 and were traced to to A1.
“The key factor for infection was the direction of the airflow,” a group of scientists from Guangzhou wrote in a letter published in the Emerging Infectious Diseases Journal. “Droplet transmission was prompted by air-conditioned ventilation.”
Ik zie drie plaatjes, welk bedoel je?quote:Op donderdag 30 april 2020 07:11 schreef _I het volgende:
[..]
Zit een mooi plaatje bij, maar zit mobiel en geen idee hoe ik dan plaatjes moet plakken.
Zou mooi zijn als dit eens grondig onderzocht zou worden.
Die bovenste?quote:Op donderdag 30 april 2020 07:17 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zie drie plaatjes, welk bedoel je?
Ik ben u zeer erkentelijk!quote:
dit maakt maar weer eens duidelijk dat we nog lang niet terug kunnen naar het oude voordat er een vaccin is.quote:
Dat hoor ik al maanden.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:35 schreef DonDruiper het volgende:
Nou ik ga maar weer eens. Wel weer klaar met alle doemdenkers en paniekzaaiers.
De cijfers noem ik nou echt niet positief met zo weinig testen......en tevens is er nog geen uitzicht op een app ( die singapore en australie dus al wel hebben ) en veel meer testen.quote:Op donderdag 30 april 2020 07:53 schreef _I het volgende:
[..]
Dat hoor ik al maanden.
Vooralsnog hebben we nog steeds niet voldoende bescherming en testen, gaat de ziekte flink te keer in verzorgingstehuizen, staat er in de Telegraaf vandaag dat thuiswerken de norm wordt, krijgen mensen illegaal boetes en een strafblad in hun eigen huis en is er een noodwet in de maak.
Er is geen alternatief voor een app die er niet gaat komen, wordt er beloofd in de kamer dat er breder naar advies gezocht zou worden, maar zit daar maar weinig beweging in. Dus paniekzaaier of niet, voorlopig gaat het nog steeds de kant op die ik schetste weken geleden.
Dus vertel graag waar de positiviteit te vinden is? Ja, in de cijfers, maar ineens zijn we niet meer met de werkelijkheid bezig, maar reageren we op onderbuikgevoelens aangaande de drukte en een tweede golf die nog niet zeker is.
Is inmiddels al bekend of er een link is met het heropenen van de scholen begin april?quote:Op donderdag 30 april 2020 07:24 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)versoepeld~aa4b3a2a/
Tweede golf op Japans eiland na te snelle versoepeling...
Uitgebreid artikel over luchtverplaatsing in vliegtuigen wat natuurlijk een nog extremer scenario als een restaurant is.quote:Op donderdag 30 april 2020 07:11 schreef _I het volgende:
[..]
Zit een mooi plaatje bij, maar zit mobiel en geen idee hoe ik dan plaatjes moet plakken.
Je hebt gelijk, positief klinkt wat raar. Maar vind het niet zo negatief als gedacht. Het aantal doden is hoog, maar vind het niet extreem op 17 mln mensen.quote:Op donderdag 30 april 2020 07:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De cijfers noem ik nou echt niet positief met zo weinig testen......en tevens is er nog geen uitzicht op een app ( die singapore en australie dus al wel hebben ) en veel meer testen.
Nederland loopt al maanden achter de feiten aan.
Koel, dank!quote:Op donderdag 30 april 2020 08:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Uitgebreid artikel over luchtverplaatsing in vliegtuigen wat natuurlijk een nog extremer scenario als een restaurant is.
https://www.washingtonpos(...)8136c1a6d_story.html
Dit klinkt dan heel onheilspellend maar als je dan die cijfers bekijkt dan is het weer niet zo shocking maar misschien ben ik inmiddels Italiaanse toestanden gewend. 27 doden, 5,7 miljoen inwoners.quote:Op donderdag 30 april 2020 07:24 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)versoepeld~aa4b3a2a/
Tweede golf op Japans eiland na te snelle versoepeling...
Interessant artikel, bedankt.quote:Op donderdag 30 april 2020 07:11 schreef _I het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 april 2020 08:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Uitgebreid artikel over luchtverplaatsing in vliegtuigen wat natuurlijk een nog extremer scenario als een restaurant is.
https://www.washingtonpos(...)8136c1a6d_story.html
Gelukkig is er de WHO.quote:On March 15 of that year, a Boeing 737 took off from Hong Kong for a three-hour flight to Beijing, with a feverish 72-year-old man sitting in 14E, a middle seat.
Of the 120 people on board, 22 were later diagnosed with confirmed or probable cases of SARS, according to a reconstruction published in the New England Journal of Medicine that year. Researchers said the “most plausible” explanation was that they were infected on the plane by the man in 14E. He died of atypical pneumonia a few days after the flight.
The World Health Organization had defined “contact” with a SARS patient as sitting in the same row, or in the two rows ahead or behind the infected person.
The researchers found that the risk for those in the three rows in front of the man in 14E, or in the same row, was much higher than for those sitting elsewhere. But two people seated as far as seven rows in front of him were also infected, as were two flight attendants. Five passengers later died.
Ionisering en UV-C licht wrs ook.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:15 schreef Salina het volgende:
[..]
Interessant artikel, bedankt.
“Droplet transmission was prompted by air-conditioned ventilation. The key factor for infection was the direction of the airflow,” the authors wrote.
“Strong airflow from the air conditioner could have propagated droplets from table C to table A, then to table B, and then back to table C.”
De "early release" van de studie wordt ook vermeld in het artikel.
COVID-19 Outbreak Associated with Air Conditioning in Restaurant, Guangzhou, China, 2020
Goede ventilatie/airconditioning gaat nog veel belangrijker worden in de nabije toekomst.
De cijfers vallen mee gelukkig, ja. Mij gaat het om de stijging na de te vroege versoepeling en de waarschuwing die de Japanners geven. Ook omdat men hier worstelt met de vraag omtrent eventuele versoepeling.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Dit klinkt dan heel onheilspellend maar als je dan die cijfers bekijkt dan is het weer niet zo shocking maar misschien ben ik inmiddels Italiaanse toestanden gewend. 27 doden, 5,7 miljoen inwoners.
De vraag is in hoeverre die mensen meekrijgen dat het 'nooit gaat werken'. Of dat ze enkel de vraag krijgen "wil jij een app die...."quote:Op donderdag 30 april 2020 08:36 schreef _I het volgende:
Nu bij "Goedemorgen Nederland" dat 50% van de mensen nog steeds positief staan t.o. een app.
Zeker jongeren staan er positief tegenover, als dit betekent dat er meer bijeenkomsten in grotere groepen mogelijk worden.
Ook hier. Maakt niet uit dat de experts zeggen dat het nooit gaat werken, men volgt wel.
Positief is een groot woord inderdaad, we zijn er nog lang niet. Als het kabinet een beetje ballen heeft, trekt het de huidige maatregelen, zonder enige verdere versoepeling, door tot het eind van de zomer. Dit is ook nodig om het contactonderzoek en testen op te schalen in de tussentijd.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:04 schreef _I het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, positief klinkt wat raar. Maar vind het niet zo negatief als gedacht. Het aantal doden is hoog, maar vind het niet extreem op 17 mln mensen.
Alles wordt aangenomen door de jongeren om maar weer te kunnen feesten.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:36 schreef _I het volgende:
Nu bij "Goedemorgen Nederland" dat 50% van de mensen nog steeds positief staan t.o. een app.
Zeker jongeren staan er positief tegenover, als dit betekent dat er meer bijeenkomsten in grotere groepen mogelijk worden.
Ook hier. Maakt niet uit dat de experts zeggen dat het nooit gaat werken, men volgt wel.
Best vreemd als je naar de technische briefing hebt gekeken. Wordt bijna nergens gesproken over de technische onhaalbaarheid, slechts over of mensen het willen.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre die mensen meekrijgen dat het 'nooit gaat werken'. Of dat ze enkel de vraag krijgen "wil jij een app die...."
Komt nogal een vertekend beeld van denk ik zo.
Ik lees net het artikel van Basp inderdaad, inclusief enkele daarin genoemde studies/publicaties. Het is niet echt mijn ding, dit soort technische weetjes (ik ben meer van de sociale en economische aspecten), maar het ziet er hoopgevend uit.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:18 schreef _I het volgende:
[..]
Ionisering en UV-C licht wrs ook.
Dit zijn wel dingen waar je iets mee kan. Ook op scholen en verzorgingstehuizen. Wat toch wel een perspectief biedt!
Wat heeft dat in vredesnaam met solidariteit te maken?quote:Op donderdag 30 april 2020 08:39 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Alles wordt aangenomen door de jongeren om maar weer te kunnen feesten.
Waar is de solidariteit toch in godsnaam?
Das wel heel rigide, maar hij kan wel aangeven dat bepaalde zaken sowieso onhaalbaar zijn voorlopig.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:38 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Positief is een groot woord inderdaad, we zijn er nog lang niet. Als het kabinet een beetje ballen heeft, trekt het de huidige maatregelen, zonder enige verdere versoepeling, door tot het eind van de zomer. Dit is ook nodig om het contactonderzoek en testen op te schalen in de tussentijd.
Lekker thuis opgesloten worden als je geen auto hebt want het OV is niet voor zomaar gebruikquote:Op donderdag 30 april 2020 07:53 schreef _I het volgende:
[..]
Dat hoor ik al maanden.
Vooralsnog hebben we nog steeds niet voldoende bescherming en testen, gaat de ziekte flink te keer in verzorgingstehuizen, staat er in de Telegraaf vandaag dat thuiswerken de norm wordt, krijgen mensen illegaal boetes en een strafblad in hun eigen huis en is er een noodwet in de maak.
Er is geen alternatief voor een app die er niet gaat komen, wordt er beloofd in de kamer dat er breder naar advies gezocht zou worden, maar zit daar maar weinig beweging in. Dus paniekzaaier of niet, voorlopig gaat het nog steeds de kant op die ik schetste weken geleden.
Dus vertel graag waar de positiviteit te vinden is? Ja, in de cijfers, maar ineens zijn we niet meer met de werkelijkheid bezig, maar reageren we op onderbuikgevoelens aangaande de drukte en een tweede golf die nog niet zeker is.
Jazeker! Dit soort alternatieven zouden er voor kunnen zorgen dat we gebruik kunnen blijven maken van luchthavens, metrostations, hoge gebouwen, etc.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:41 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik lees net het artikel van Basp inderdaad, inclusief enkele daarin genoemde studies/publicaties. Het is niet echt mijn ding, dit soort technische weetjes (ik ben meer van de sociale en economische aspecten), maar het ziet er hoopgevend uit.
Tja, het is blijkbaar onmogelijk om meer treinen te laten rijden, of vaker of om een andere oplossing te vinden.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Lekker thuis opgesloten worden als je geen auto hebt want het OV is niet voor zomaar gebruik
Maar he, niets aan het handje met je vrijheden hoor. NWS / U mag niet meer voor plezier met de trein in de 1.5 meter samenleving
Ik denk niet dat Rutte dat lef heeft, maar dat hij keurig iedere vier weken een verlenging aankondigt.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:38 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Positief is een groot woord inderdaad, we zijn er nog lang niet. Als het kabinet een beetje ballen heeft, trekt het de huidige maatregelen, zonder enige verdere versoepeling, door tot het eind van de zomer. Dit is ook nodig om het contactonderzoek en testen op te schalen in de tussentijd.
twitter:maasmichel twitterde op donderdag 30-04-2020 om 08:52:32Thailand nog zeker een maand dicht voor buitenlandse toeristen, ‘maar geen vier maanden’. THAI denies flights will be cancelled for 4 months after May 31 https://t.co/jE6RpfDodH reageer retweet
Joh negeer dat gelul joh. Als hij wil mag hij zo naar de andere kant van het land wandelen. "muh vrijheduh!!!!!"quote:Op donderdag 30 april 2020 08:50 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, het is blijkbaar onmogelijk om meer treinen te laten rijden, of vaker of om een andere oplossing te vinden.
Was iets met certificaten die de Nederlandse overheid per se wil hebben en andere landen niet. Ook weer een bureacratisch dingetje dus.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:34 schreef _I het volgende:
In deze loods in Schiedam liggen miljoenen mondkapjes, en de meeste gaan naar het buitenland
Mondkapjestekort?
Op een Schiedams bedrijventerrein staat een loods waar er miljoenen liggen. Importeur Ostrichoo opent een mondkapjeswinkel in Rotterdam. ,,Omdat ze anders toch naar het buitenland gaan.’’
AD
Hoe dan!?
Nee nee, het is ONS probleem en dat van de Staat dat sommige mensen geen auto bezitten.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Joh negeer dat gelul joh. Als hij wil mag hij zo naar de andere kant van het land wandelen. "muh vrijheduh!!!!!"![]()
![]()
ik begrijp daar ook niets van, voor consumenten zijn die simpele dingen toch voldoende, die hoeven toch geen FP2 of weet ik veel welke normquote:Op donderdag 30 april 2020 08:55 schreef Pumpalov het volgende:
Lol, Nederland en het wereldwijde tekort aan mondkapjes
In Bulgarije en Oostenrijk worden ze gratis uitgedeeld en in Frankrijk staan er automaten op straat met desinfectantia en mondkapjes
Nouhou. Ik hoef dan niet met de trein, maar ook ik hang enorm aan "muh vrijheduhhh".quote:Op donderdag 30 april 2020 08:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Joh negeer dat gelul joh. Als hij wil mag hij zo naar de andere kant van het land wandelen. "muh vrijheduh!!!!!"![]()
![]()
Lekker fietsen knaap.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Nee nee, het is ONS probleem en dat van de Staat dat sommige mensen geen auto bezitten.
Ze werken vast voldoende voor de gehandicapten- en thuiszorg, die nu niets hebben.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Was iets met certificaten die de Nederlandse overheid per se wil hebben en andere landen niet. Ook weer een bureacratisch dingetje dus.
Dit is het zelfde bedrijf wat Baudet naar voren bracht in een van de debatten, maskers heeft de FvD laten testen door een labo in Staphorst, zijn gewoon FFP2 en FFP3.
Het zo schandalig vinden dat er aangegeven wordt dat je niet voor je lol met de trein naar Schubbekutteveen kan om daar het lokale shantykoor te bekijken. Nee, dan snap je er niet veel van.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:58 schreef _I het volgende:
[..]
Nouhou. Ik hoef dan niet met de trein, maar ook ik hang enorm aan "muh vrijheduhhh".
Nou nee, das niet waar, kan prima met deze maatschappij omgaan eigenlijk. Kan alleen slecht tegen alle tegenstrijdige berichten.
Pollenmaskertje, ook prima.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp daar ook niets van, voor consumenten zijn die simpele dingen toch voldoende, die hoeven toch geen FP2 of weet ik veel welke norm
twitter:parool twitterde op donderdag 30-04-2020 om 08:57:56Poppodia en nachtclubs blijven tot 1 september gesloten. De Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland heeft dat opgenomen in haar noodverordening. https://t.co/UvHNtDZO3l reageer retweet
twitter:lookner twitterde op donderdag 30-04-2020 om 08:56:20"South Korea’s infectious disease experts said Thursday that dead virus fragments were the likely cause of over 260 people here testing positive again for the novel coronavirus days and even weeks after marking full recoveries."
h/t @linamichi
https://t.co/rxDiSf6s1O reageer retweet
Aha. Dus dat het openbaar vervoer voortaan niet meer voor 'onnodig reizen' is, is geen beperking van vrijheid?quote:Op donderdag 30 april 2020 08:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
![]()
Haha, das wel redelijk invullen.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het zo schandalig vinden dat er aangegeven wordt dat je niet voor je lol met de trein naar Schubbekutteveen kan om daar het lokale shantykoor te bekijken. Nee, dan snap je er niet veel van.
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat dat bezit enorm ontmoedigd werd de laatste jaren, vooral in de linkse steden waar dus hele volksstammen geen auto meer hebben want toch alles met het OV en fiets. Die kunnen nu dus niet eens de stad meer uit.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Nee nee, het is ONS probleem en dat van de Staat dat sommige mensen geen auto bezitten.
De Jonge zal wel een trauma hebben overgehouden aan zijn blunder met de Chinese mondkapjes.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:00 schreef _I het volgende:
[..]
Ze werken vast voldoende voor de gehandicapten- en thuiszorg, die nu niets hebben.
Hier mag van mij vandaag een parlementaire enquete naar starten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Boh.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:01 schreef Momo het volgende:
twitter:lookner twitterde op donderdag 30-04-2020 om 08:56:20"South Korea’s infectious disease experts said Thursday that dead virus fragments were the likely cause of over 260 people here testing positive again for the novel coronavirus days and even weeks after marking full recoveries."
h/t @:linamichi
quote:Op donderdag 30 april 2020 09:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De Jonge zal wel een trauma hebben overgehouden aan zijn blunder met de Chinese mondkapjes.
Hij stond ze vol trots uit te laden bij het Erasmus MC.
Wat verwacht je dan ook van een schoolleraar met 0 ervaring in deze situatie? Zo iemand moet je dan ook niet laten beslissen over medische of ICT zaken (hoi app).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
quote:Op donderdag 30 april 2020 09:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De Jonge zal wel een trauma hebben overgehouden aan zijn blunder met de Chinese mondkapjes.
Hij stond ze vol trots uit te laden bij het Erasmus MC.
Auw. Ja, pijnlijk verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mee eens, het moet geen apartheid worden, die genomen maatregelen moest ik ook wel om lachen, die paar plastic schermpjes gaan de boel oplossen, verplicht gewoon mondkapjes in ovquote:Op donderdag 30 april 2020 09:03 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, das wel redelijk invullen.
Als de trein ineens alleen toegankelijk is voor vitale beroepen en alle andere werkenden maar iets anders moeten verzinnen, vind ik dat wel schrijnend. Jarenlang wil je mensen het OV in hebben, en de mensen die er dan afhankelijk van zijn laat je staan. Hoewel er echt wel andere oplossingen zijn.
(Heb van de week de directeur van de NS zien praten over wel huur heffen van hun huurders, maar het niet willen betalen van netfee aan de overheid. NS heeft dus weinig krediet bij me.)
Oh er wordt nu al geopperd dat hoge gebouwen met liften niet meer gebouwd moeten worden. Ook zo bijzonder aangezien die de afgelopen tijd juist massaal gepusht werden. Net zoals het OV.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:46 schreef _I het volgende:
[..]
Jazeker! Dit soort alternatieven zouden er voor kunnen zorgen dat we gebruik kunnen blijven maken van luchthavens, metrostations, hoge gebouwen, etc.
Daar heb je een punt hoor. Deze hele crisis haalt niet alleen ons halve leven overhoop, maar ook een heleboel beleidsmaatregelen die de laatste jaren zijn uitgevoerd. True.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat dat bezit enorm ontmoedigd werd de laatste jaren, vooral in de linkse steden waar dus hele volksstammen geen auto meer hebben want toch alles met het OV en fiets. Die kunnen nu dus niet eens de stad meer uit.
Opzich niet bijzonder of raar. Als het echt nodig is, dan is het enkel goed dat ze het beleid herzien.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:06 schreef De_Onnoembare het volgende:
Oh er wordt nu al geopperd dat hoge gebouwen met liften niet meer gebouwd moeten worden. Ook zo bijzonder aangezien die de afgelopen tijd juist massaal gepusht werden. Net zoals het OV.
Opeens is alles 100% omgedraaid.
Die bordjes op de stoelen dat je er niet mag gaan zitten. En dat is dan DE oplossing.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
mee eens, het moet geen apartheid worden, die genomen maatregelen moest ik ook wel om lachen, die paar plastic schermpjes gaan de boel oplossen, verplicht gewoon mondkapjes in ov
Iets over soep eten en opdienen. Wordt nota bene in het programma gewoon als voorbeeld genoemd van mogelijkheden. Net als elfendertig andere zaken. Maar afgaan op een brulartikel van het AD en brulposts van brulusers bij uitstek zoals die onnoembare en scarface, meh.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:03 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, das wel redelijk invullen.
Als de trein ineens alleen toegankelijk is voor vitale beroepen en alle andere werkenden maar iets anders moeten verzinnen, vind ik dat wel schrijnend. Jarenlang wil je mensen het OV in hebben, en de mensen die er dan afhankelijk van zijn laat je staan. Hoewel er echt wel andere oplossingen zijn.
(Heb van de week de directeur van de NS zien praten over wel huur heffen van hun huurders, maar het niet willen betalen van netfee aan de overheid. NS heeft dus weinig krediet bij me.)
over hoge gebouwen gesproken...quote:Op donderdag 30 april 2020 09:06 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh er wordt nu al geopperd dat hoge gebouwen met liften niet meer gebouwd moeten worden. Ook zo bijzonder aangezien die de afgelopen tijd juist massaal gepusht werden. Net zoals het OV.
twitter:Birdyword twitterde op donderdag 30-04-2020 om 08:33:07Fifth straight day of no new coronavirus cases in HK. Active caseload down 70%.
Four day weekend begins today - crowds outside pretty much indistinguishable from an ordinary public holiday. If it wasn't for universal mask wearing you wouldn't know anything was unusual going on. https://t.co/iE6M6H4uTs reageer retweet
Past allemaal goed in de agenda's voor de toekomst. Schone lucht, klimaatdoelstellingen etc etc.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:06 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik wil het oude normaal.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:09 schreef _I het volgende:
[..]
Past allemaal goed in de agenda's voor de toekomst. Schone lucht, klimaatdoelstellingen etc etc.
Het nieuwe normaal biedt een hoop mogelijkheden als je het goed speelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je het zo schrijft, lijkt het bijna wel een soort milieu-activistisch complot trouwens. "Nieuwe agenda's voor een schonere, veiligere toekomst.""The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Haha, af en toe wil mijn brulkant ook even gelucht worden.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Iets over soep eten en opdienen. Wordt nota bene in het programma gewoon als voorbeeld genoemd van mogelijkheden. Net als elfendertig andere zaken. Maar afgaan op een brulartikel van het AD en brulposts van brulusers bij uitstek zoals die onnoembare en scarface, meh.
Weet je, je zou eens gewoon moeten kijken naar wat iemand zegt (met goede bronnen) ipv WIE iets zegt. Kom je wat minder onzinnig over.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Iets over soep eten en opdienen. Wordt nota bene in het programma gewoon als voorbeeld genoemd van mogelijkheden. Net als elfendertig andere zaken. Maar afgaan op een brulartikel van het AD en brulposts van brulusers bij uitstek zoals die onnoembare en scarface, meh.
quote:Op donderdag 30 april 2020 09:11 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik wil het oude normaal.
Kantoortuinen! Flexplekken!Geloof niet in complotten, wel in patronen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je het zo schrijft, lijkt het bijna wel een soort milieu-activistisch complot trouwens.
Las vanochtend ergens dat de schone lucht enorm veel levensjaren scheelt. Dat banken het lastig vinden KLM te financieren zonder goed bedrijfsplan hoe het geld terugbetaald gaat worden, maar hoe kunnen ze nu zo'n plan maken. Welke verwachtingen zijn er dan?
Het is dus niet zozeer een complot, maar als je afspraken maakt en zoiets gebeurt, waarom zou je het niet gebruiken om bepaalde zaken gelijk goed te regelen. Vind het eerder logisch, niet zozeer kwade opzet.
quote:Op donderdag 30 april 2020 09:11 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik wil het oude normaal.
Kantoortuinen! Flexplekken!Nee het is geen complot. Maar men maakt wel degelijk gebruik van de situatie om de eigen agenda door te duwen. Dat zie je aan alle kanten. Bv D66 die geen steun wil geven als je vluchten naar Mallorca maakt. Past exact in hun anti-vlieg-agenda (voor het gepeupel dan, niet voor Rob Jetten).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je het zo schrijft, lijkt het bijna wel een soort milieu-activistisch complot trouwens. "Nieuwe agenda's voor een schonere, veiligere toekomst."Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
Was gelukkig nog maar duizend keer gezegd dat RNA nog weken tot bij sommige virussen zelfs maanden terug te vinden is nadat je genezen bentquote:Op donderdag 30 april 2020 09:01 schreef Momo het volgende:
h/t @:linamichi
de banken zijn wat nuchterder dan onze regering die niet achter wilde blijven bij de Fransen, ik vind het nogal wat, zo snel zoveel geld toezeggen aan een bedrijf dat de komende 2 jaar zeker zwaar verliesgevend gaat zijnquote:Op donderdag 30 april 2020 09:15 schreef _I het volgende:
Dat banken het lastig vinden KLM te financieren zonder goed bedrijfsplan hoe het geld terugbetaald gaat worden, maar hoe kunnen ze nu zo'n plan maken. Welke verwachtingen zijn er dan?
Wereldwijde crisis? Joh, wat maakt het uit. Lekker vakantie terwijl de kappers wachten op advies over mondkapjes.quote:Het OMT komt deze week echter niet met een advies aan het kabinet, want er is deze week geen formele vergadering waar adviezen uit rollen.
quote:Op donderdag 30 april 2020 09:15 schreef _I het volgende:
[..]
Geloof niet in complotten, wel in patronen.
Las vanochtend ergens dat de schone lucht enorm veel levensjaren scheelt. Dat banken het lastig vinden KLM te financieren zonder goed bedrijfsplan hoe het geld terugbetaald gaat worden, maar hoe kunnen ze nu zo'n plan maken. Welke verwachtingen zijn er dan?
Het is dus niet zozeer een complot, maar als je afspraken maakt en zoiets gebeurt, waarom zou je het niet gebruiken om bepaalde zaken gelijk goed te regelen. Vind het eerder logisch, niet zozeer kwade opzet.
Orban.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee het is geen complot. Maar men maakt wel degelijk gebruik van de situatie om de eigen agenda door te duwen. Dat zie je aan alle kanten. Bv D66 die geen steun wil geven als je vluchten naar Mallorca maakt. Past exact in hun anti-vlieg-agenda (voor het gepeupel dan, niet voor Rob Jetten).
quote:Op donderdag 30 april 2020 09:12 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Weet je, je zou eens gewoon moeten kijken naar wat iemand zegt (met goede bronnen) ipv WIE iets zegt. Kom je wat minder onzinnig over.
Eens. Maar het is natuurlijk ook lastig een bedrijfsplan geven, als de overheid geen visie afgeeft wat er mogelijk is.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
de banken zijn wat nuchterder dan onze regering die niet achter wilde blijven bij de Fransen, ik vind het nogal wat, zo snel zoveel geld toezeggen aan een bedrijf dat de komende 2 jaar zeker zwaar verliesgevend gaat zijn
Had hem zo ook wel hoor.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is ook geen complot; ik had wellicht een smiley kunnen toevoegen. Maar zoals je het even beschreef, moest ik aan Greta denken, en de milieufreaks.
Dit hele gebeuren is geen complot uiteraard, maar - ondanks alle bijzonder vervelende gebeurtenissen - ook een soort mogelijkheid om een "andere wereld" te scheppen.
Of, zoals iemand in Game of Thrones zei: "Chaos is a ladder.".
Of je pakt de Churchill-quote er weer bij. Never waste a good crisis.
Als ik dit zo lees moet ik ook een beetje om lachen.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat dat bezit enorm ontmoedigd werd de laatste jaren, vooral in de linkse steden waar dus hele volksstammen geen auto meer hebben want toch alles met het OV en fiets. Die kunnen nu dus niet eens de stad meer uit.
Ik begin me steeds meer afvragen of dit met financiële redenen te maken heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:00 schreef _I het volgende:
[..]
Ze werken vast voldoende voor de gehandicapten- en thuiszorg, die nu niets hebben.
Hier mag van mij vandaag een parlementaire enquete naar starten.
Dat een burgemeester drie weken geleden gezegd heeft dat men zich perfect gedraagt zegt niet zoveel over de situatie nu, hè.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:39 schreef Red_85 het volgende:
Heb jij geleefd onder een steen? Vaak genoeg gezegd in de afgelopen tijd.
Geen idee. Heb je een bron van die heropening van de scholen begin april ? En betreft die specifiek dit eiland?quote:Op donderdag 30 april 2020 08:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is inmiddels al bekend of er een link is met het heropenen van de scholen begin april?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |