Zal ik doenquote:Op woensdag 29 april 2020 19:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja Máxima, hou de lamellen dicht vanavond. Het kan zo zijn dat het virus je ziet zitten, en er zo tussen door springt.
Jaja, dat zou natuurlijk zelfs zo zijn als er geen maatregelen waren genomen, ofzo.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is al weken druk op straat. Of mensen zoeken het strand of bos op. Negeren de 1.5 meter. Voorspelde piek en ellende blijft vooralsnog uit, en het gaat steeds beter.
Hoewel ik het flauwekul vind hou ik mij er ook aan. Wil niet als aso gezien worden. Het kan geen kwaad om een beetje afstand te houden. Dat we hier onze hele economie en samenleving op willen aanpassen zonder enig wetenschappelijk bewijs dat dit bijdraagt aan minder besmettingen is volstrekte flauwekul maar dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik hou me nog wel aan die 1.50 meter afstand. Wil ook geen gevaar zijn voor anderen.
Gaat gezellig worden zeg!quote:Op woensdag 29 april 2020 19:27 schreef hooibaal het volgende:
In de horeca begint de anderhalve metersamenleving nu ook langzaam vorm te krijgen:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rmaatschappij-design
Is in de praktijk ook niet houdbaar. Mensen moeten over straat, door dezelfde deur etc. zelfde moment naar de WC, zelfde parking en zo kun je nog wel even doorgaan.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:45 schreef Markesh het volgende:
[..]
Gaat gezellig worden zeg!
Ik verheug me er enorm op.
Dan waren de cijfers niet of nauwelijks verschillend. Zweden is het voorbeeld hiervan. Velen denken dat de lijken hier op straat zouden liggen als we geen maatregelen zouden hebben. Maar in Zweden is het gewoon stabiel, ze doen het relatief gezien niet beter maar het loopt niet uit de hand.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:43 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Jaja, dat zou natuurlijk zelfs zo zijn als er geen maatregelen waren genomen, ofzo.
Die schermen beschermen je wel tegen rechtstreekse nies- en hoestdruppels maar de droplets zweven nog wel een tijdje rond via bewegende klanten en personeel.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:27 schreef hooibaal het volgende:
Het gaat wel even wennen worden inderdaad. Maar alles dicht houden lijkt me ook niet alles.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:45 schreef Markesh het volgende:
[..]
Gaat gezellig worden zeg!
Ik verheug me er enorm op.
Heel gezellig, krijg nu echt zin om te gaan uiteten. Not.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:27 schreef hooibaal het volgende:
In de horeca begint de anderhalve metersamenleving nu ook langzaam vorm te krijgen:
[..]
Het is ook schijnveiligheid.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het gaat wel even wennen worden inderdaad. Maar alles dicht houden lijkt me ook niet alles.
Dat is ook niet fijn voor anderen als ze iets horen via geluidsabsorberende muurtjes wat ook de buren zeggen, dat is soms wel garantie voor ruzie in het restaurant.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:49 schreef zipcon het volgende:
[..]
Die schermen beschermen je wel tegen rechtstreekse nies- en hoestdruppels maar de droplets zweven nog wel een tijdje rond via bewegende klanten en personeel.
De onderzoeken naar de effectiviteit van schermen zullen wel onbestaande zijn en meer werken op het pyschologisch effect. Het lijkt op die geluidsabsorberende muurtjes in landschapsbureau's. Het doet iets, maar je hoort nog altijd luide buren.
Precies. Dat kun je wel als regel hanteren, in de praktijk gaat het niet werken. Een deel zal het bewust overtreden want schijt, maar ook onbewust gaat dat gebeuren.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:50 schreef Jed1Gam het volgende:
Zelfs met 1/4 gevulde bus, waarbij minstens de helft op dezelfde halte uitstapt (centrum), merk je al hoe idioot dat idee is, die 1.5
Trollen wordt niet geapprecieerd hier.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is ook niet fijn voor anderen als ze iets horen via geluidsabsorberende muurtjes wat ook de buren zeggen, dat is soms wel garantie voor ruzie in het restaurant.
Weet ik, maar ik wou ook wat zeggen.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:53 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Trollen wordt niet geapprecieerd hier.
De grootste brandhaarden zijn volgens mij de plekken waar veel risicogroepen in kleine ruimtes bijeen zitten, a.k.a. bejaarden- en verzorgingstehuizen. In combi met personeel dat veel te laat (en in sommige gevallen nog steeds niet) van juist materiaal is voorzien. Dat laatste heeft vooral voor heel veel ellende gezorgd. Niet die halve meter extra om iemand op straat te passeren.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan waren de cijfers niet of nauwelijks verschillend. Zweden is het voorbeeld hiervan. Velen denken dat de lijken hier op straat zouden liggen als we geen maatregelen zouden hebben. Maar in Zweden is het gewoon stabiel, ze doen het relatief gezien niet beter maar het loopt niet uit de hand.
India waar social distancing onmoglijk is zou ook een brandhaard en een massagraf moeten zijn volgens de theorieen van de vele doemdenkers. Wat dus niet zo is.
Of ik een bron heb?quote:Op woensdag 29 april 2020 19:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Welke burgemeesters zeggen dat en wanneer?
Idd, dat ook. Daarom ging het ook zo tekeer in Italië en Spanje. Sterk vergrijsde bevolking en wonen dicht op elkaar in kleine huisjes. Ook komt het vaak voor dat de ouders bij hun kinderen (en kleinkinderen) in een huis wonen.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De grootste brandhaarden zijn volgens mij de plekken waar veel risicogroepen in kleine ruimtes zitten, a.k.a. bejaarden- en verzorgingstehuizen. In combi met personeel dat veel te laat (en in sommige gevallen nog steeds niet) van juist materiaal is voorzien.
Voor de gasten die er verblijven wel.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:49 schreef F.Sinatra het volgende:
Hotel restaurants zijn/mogen wel open.
Daar hoef je niet rijk voor te zijn. Nachtje Fletcher kost je wat? ¤100,- ?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:01 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Voor de gasten die er verblijven wel.
Dus als je rijk bent boekt u een kamer en mag u daar uit eten.
Dat zei Rutte ook, nav een vraag over een plan voor de langeee termijn: nu is het daar het moment niet voor, maar dat is inderdaad wel handig om te hebben en naar te kijken.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou zeg dat dan, we hebben geen idee nog hoe verder. Nog een maandje wachten dan kijken we verder.
Wordt hij populair van;)
Inderdaad en dan mag je daarvoor ook eten.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:02 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daar hoef je niet rijk voor te zijn. Nachtje Fletcher kost je wat? ¤100,- ?
Hun hotel in Apeldoorn is al beschikbaar vanaf 23,- p.p.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:02 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daar hoef je niet rijk voor te zijn. Nachtje Fletcher kost je wat? ¤100,- ?
Een mooie aanrader waar je kunt even ontspannen van alle stress afgelopen tijd.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hun hotel in Apeldoorn is al beschikbaar vanaf 23,- p.p.
Kost niet eens zo veel dus, en kan je gewoon flink drinken. Het overwegen waard voor veel mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |