Ja joh, 'gewoon dichtgooien' wat zou het?!quote:Op woensdag 29 april 2020 19:02 schreef TheVoice4ever het volgende:
gewoon winkels dichtgooien zou ik zeggen, dan wordt het vanzelf weer rustig op straat
over de komende zomer, ik hoop op een rustig moment ja, maar ik zie het eigenlijk meer net als een storm, dat we dan in het oog zitten (de kalmte voor het hele erge)
sorry als ik wat negatief overkom maar ik vrees voor het ergste vanaf oktober
Na de schijt komt de spijt.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, maar een groot deel is ook afhankelijk van hoe we als bevolking daarmee omgaan. Stel dat de maatregelen worden versoepeld en mensen hebben nog meer schijt dan ze nu al doen dan moet je weer snel terug naar meer maatregelen.
Waar ben je dan zo bang voor?quote:Op woensdag 29 april 2020 19:05 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
oktober is maar omdat iemand anders hier dat tegen mij gezegd had, ikzelf weet het niet wanneer die tweede golf komt
Zeker nog even afwachten, zal ook geen Covid-19 kunnen zijn aangezien niet alle kinderen positief zijn getest.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
"Het is een nieuwe ziekte waarvan we denken dat die veroorzaakt kan zijn door het coronavirus of Covid-19", zei de Britse minister van Volksgezondheid Matt Hancock dinsdag. Hij gaf wel aan dat niet alle kinderen met de symptomen ook positief getest zijn op het coronavirus.
Dus..ff afwachten nog voor we conclusies gaan trekken.
Het maakt je zoveel uit wat iemand denkt dat je er toch nog even op terugkomt.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Denk wat je wilt. Ik schrijf het vermakelijk, om dit topic een beetje op te fleuren, tussen de doomer posts.
Ik kan het ook heel saai formuleren, dat leer je er gratis bij op de Uni, naast een kritische denkwijze ontwikkelen.
Dat schijt hebben aan vind ik wel mee vallen. Vind vooral dat de overheid schijt heeft aan de grondwet en onwettig boetes uitschrijft. Dus vind ik dat we ons sowieso netjes aan het verzoek houden, waar we niet aan gehouden kunnen worden.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, maar een groot deel is ook afhankelijk van hoe we als bevolking daarmee omgaan. Stel dat de maatregelen worden versoepeld en mensen hebben nog meer schijt dan ze nu al doen dan moet je weer snel terug naar meer maatregelen.
Nou ja, in verschillende steden was het maandag vrij druk en nadat Rutte heeft gezegd dat we eind mei mogelijk kunnen versoepelen wordt er op veel plekken niet zoveel waarde meer gehecht aan de 1,5 meter. In Den Haag, Rotterdam en Delft was het sowieso nog vrij druk.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:15 schreef _I het volgende:
[..]
Dat schijt hebben aan vind ik wel mee vallen. Vind vooral dat de overheid schijt heeft aan de grondwet en onwettig boetes uitschrijft. Dus vind ik dat we ons sowieso netjes aan het verzoek houden, waar we niet aan gehouden kunnen worden.
Als je dan bedenkt dat de overheid testen en bescherming beloofd had, en aan beide eisen niet kan voldoen.
Het OMT had nog een eis gesteld voor voldoende track&tracing, waarbij de overheid alles op een app ingezet heeft en wekenlang niet aan een alternatief wilde.
Als ze dit soort zaken in kaart moeten brengen, kunnen ze ook gecontroleerd worden op de voortgang. Voel wel wat voor een helder gesteld pakket aan eisen en voorwaarden voor versoepeling op elk vlak. Zo geef je mensen ook het inzicht of ze daarop moeten gaan wachten of dat ze een andere richting kunnen gaan kiezen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rmaatschappij-designquote:Van plexiglas platen tussen de barkrukken tot cubicles, zoals we ze uit Amerikaanse kantoren kennen. Designers buigen zich massaal over de vraag hoe de horeca er in de 1,5 metermaatschappij uit moet zien.
De horeca geschikt maken voor de toekomst? Het is maatwerk, aldus Maarten Wijnen van horecaontwerpbureau Uitzuid.
"Je hebt restaurants in alle vormen. En dan heb je ook nog terrassen, clubs, een bruine kroeg. Per etablissement moet je goed nadenken en je gezond verstand gebruiken. Waar komen gasten elkaar tegen, waar komt het personeel de gasten tegen en hoe maak je daar een route omheen?"
Idealiter zet je de tafels 1,5 meter van elkaar af. In de praktijk is hier vaak geen plek voor, weet Wijnen. Dat betekent dat er schermen geplaatst moeten worden.
Mensen kijken
"De horeca gaat niet alleen over eten maar ook over contact tussen mensen. Je wilt als het even kan mensen kijken."
Transparante schermen dus, maar hij maakte ook een variant met dichte schermen, waarbij aan de achterkant een deel omhoog kan worden getrokken met een touw. Zo kan het eten geserveerd worden. "Op die schermen zou je een logo of een design dat bij de inrichting past, kunnen drukken."
Er is bij de dichte schermen geen interactie met de buren. "Maar je zou kunnen kiezen voor gadgets zoals een ouderwetse 'telefoon' van twee blikjes en een touwtje. Of geef twee tafels een tablet waarmee ze elkaar kunnen praten. Je moet het met humor bekijken."
Lopende band
In China waar het virus als eerste uitbrak, zijn restaurants al wat verder, weet Wijnen. "Je ziet daar zelfs restaurants met een lopende band, zoals je nu soms in Nederland ook bij sushizaken ziet. Als je innovatief denkt, kan je restaurant echt open blijven."
Bij een café is dat anders, denkt hij. "Een kroeg is seks. Je wilt dan met onbekenden praten. Er gaat een biertje in en je gaat iemand om de nek hangen. Dat geldt ook voor een danceclub. Daar gaan pillen en drank in. Dat is niet te handhaven."
'Plexiglas is het nieuwe goud'
Ook andere horecadesigners hebben het druk. De telefoon staat roodgloeiend, zegt Rein Rambaldo van ontwerpbureau De Horeca Fabriek. Hij maakte de afgelopen weken voor verschillende klanten tekeningen. Die hadden één overeenkomst: er wordt gebruik gemaakt van plexiglas (acrylaat) schermen.
"Acrylaat is het nieuwe goud. Bijna alle leveranciers werken met dagprijzen en die liggen op honderden euro's per strekkende meter. Veel horecabedrijven laten tekeningen maken, maar omdat er veel onzekerheid is, hebben ze nog niet doorgepakt. Ik ben bang dat de schermen onbetaalbaar zijn, als ze echt gaan kopen."
Goedkoper en duurder alternatief
Een plexiglas plaat kost momenteel 300 tot 400 euro. Er zijn twee alternatieven voor plexiglas, meent Rambaldo. "Gewoon glas, maar dat moet gelaagd zijn vanwege het breekgevaar en dan wordt het onbetaalbaar. En plastic in kartonnen schotten. Dan betaal je honderd euro voor vier stuks. Het is minder mooi, maar kan een oplossing zijn voor bijvoorbeeld shoarmazaken of restaurants die qua omvang de investering in plexiglas niet aan kunnen."
Sommige type horeca zullen we voorlopig niet terugzien, denkt de interieurontwerper. Het gaat dan bijvoorbeeld om buffetrestaurants.
"Dan krijg je veel te veel stromen van lopende en wachtende mensen. Dat gaat niet. Ik denk dat er zelfs voor toiletbezoek regels komen. Dat je bijvoorbeeld aan het personeel moet vragen of het toilet beschikbaar is en anders niet mag gaan. En ook kinderhoekjes zullen gesloten blijven. Geef kinderen een iPad om mee te spelen of een kleurplaat. Zolang ze maar blijven zitten."
Groepen nog niet uit eten
Met een groep uit eten gaan is voorlopig nog een no go, verwacht de ontwerper. Maximaal twee tot drie personen is de max, waarbij je er in de reserveringsvoorwaarden voor tekent dat je op hetzelfde adres woont.
Het is al weken druk op straat. Of mensen zoeken het strand of bos op. Negeren de 1.5 meter. Voorspelde piek en ellende blijft vooralsnog uit, en het gaat steeds beter.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, in verschillende steden was het maandag vrij druk en nadat Rutte heeft gezegd dat we eind mei mogelijk kunnen versoepelen wordt er op veel plekken niet zoveel waarde meer gehecht aan de 1,5 meter. In Den Haag, Rotterdam en Delft was het sowieso nog vrij druk.
Ja Máxima, hou de lamellen dicht vanavond. Het kan zo zijn dat het virus je ziet zitten, en er zo tussen door springt.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:13 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het maakt je zoveel uit wat iemand denkt dat je er toch nog even op terugkomt.
Maakt niet uit, ik vind het bijzonder amusant
Onderzoek zit op zich wel goed in elkaar. Je ziet bij de verschillende opties direct wat de verwachte effecten zijn op de extra druk voor de ziekenhuizen, de verspreiding, het aantal doden, en inkomensverlies.quote:De effectiviteit van de coronamaatregelen is sterk afhankelijk van het gedrag van Nederlanders. Dit gedrag is weer afhankelijk van de mate waarin Nederlanders de genomen maatregelen als nuttig en zinvol ervaren. Er is daarom behoefte aan meer informatie over voorkeuren van de samenleving om beslissingen over het afbouwen van de coronamaatregelen te onderbouwen. Onder welke voorwaarden vinden Nederlanders het acceptabel om bijvoorbeeld verpleeg- en verzorgingstehuizen of de horeca te heropenen? En kunnen wij hierin bepaalde segmenten van de samenleving onderscheiden, bijvoorbeeld leeftijd, positie op de arbeidsmarkt of gezinssituatie? Om deze vragen te beantwoorden en zo het RIVM en het Kabinet van gestructureerde, gedetailleerde en betrouwbare informatie te voorzien voeren wij een PWE uit.
Hoezo? Denk je dat, maar het virus is nog steeds bij ons in Nederland!quote:Op woensdag 29 april 2020 19:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is al weken druk op straat. Of mensen zoeken het strand of bos op. Negeren de 1.5 meter. Voorspelde piek en ellende blijft vooralsnog uit, en het gaat steeds beter.
Ik heb ook het vermoeden dat de deskundigen het ook niet precies weten. Je leest zoveel tegenstrijdige verhalen van de diverse experts. Dus kies maar wie je gelooft.quote:
Dat u nog reageert op mensen die de integriteit van anderen in kwestie trekken..... Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Denk wat je wilt. Ik schrijf het vermakelijk, om dit topic een beetje op te fleuren, tussen de doomer posts.
Ik kan het ook heel saai formuleren, dat leer je er gratis bij op de Uni, naast een kritische denkwijze ontwikkelen.
Ik hou me nog wel aan die 1.50 meter afstand. Wil ook geen gevaar zijn voor anderen.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is al weken druk op straat. Of mensen zoeken het strand of bos op. Negeren de 1.5 meter. Voorspelde piek en ellende blijft vooralsnog uit, en het gaat steeds beter.
Goed zo, door gaan! Precies, we denken aan anderen.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik hou me nog wel aan die 1.50 meter afstand. Wil ook geen gevaar zijn voor anderen.
Dat is een mooie samenvatting van de afgelopen 3 maanden.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb ook het vermoeden dat de deskundigen het ook niet precies weten. Je leest zoveel tegenstrijdige verhalen van de diverse experts. Dus kies maar wie je gelooft.
er zit ook veel eigenbelang bij adviezen van velen.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb ook het vermoeden dat de deskundigen het ook niet precies weten. Je leest zoveel tegenstrijdige verhalen van de diverse experts. Dus kies maar wie je gelooft.
Het is al weken druk op straat. Of mensen zoeken het strand of bos op. Negeren de 1.5 meter. Voorspelde piek en ellende blijft vooralsnog uit, en het gaat steeds beter.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, in verschillende steden was het maandag vrij druk en nadat Rutte heeft gezegd dat we eind mei mogelijk kunnen versoepelen wordt er op veel plekken niet zoveel waarde meer gehecht aan de 1,5 meter. In Den Haag, Rotterdam en Delft was het sowieso nog vrij druk.
Nergens beweer ik dat het virus niet meer in Nederland is. De cijfers van het aantal besmettingen , doden en opnamen dalen met de dag. Voor het gemak heb ik even de betekenis van daling opgezocht: vermindering van hoogte, grootte of waarde. Zodat je mijn post hopelijk wat beter begrijpt.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:29 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hoezo? Denk je dat, maar het virus is nog steeds bij ons in Nederland!
Welke burgemeesters zeggen dat en wanneer?quote:Op woensdag 29 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:
Wel gek dat burgemeesters zeggen dat iedereen zich perfect aan de regels houdt en dat Mark roept dat men voorzichtiger met de regels omspringt.
Welke landen geven ook alweer precies een visie?quote:Op woensdag 29 april 2020 18:37 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dan nog. Je moet mensen iets van een visie gaan geven van hoe verder, alle landen om ons heen doen dit....
Het is net echte wetenschap...quote:Op woensdag 29 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |