Rutte is vooral bezig met emotionele chantage en dictatoriale repressie. 'Als jullie je niet aan de regels houden, dan duurt het langer voordat ik zeg dat het wel weer mag. Maar ik zeg lekker niet hoe lang het nog duurt'.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:
Wel gek dat burgemeesters zeggen dat iedereen zich perfect aan de regels houdt en dat Mark roept dat men voorzichtiger met de regels omspringt.
Wat is dat voor onderbuik-leiderschap.
https://thehill.com/polic(...)trictions-are-liftedquote:Report shows Italy's ICUs will overflow if all restrictions are lifted
Completely lifting Italy's coronavirus lockdown would lead to an estimated peak in June of 150,000 COVID-19 patients in need of intensive care treatment and a total of 430,000 by the end of the year, a model by a group of experts advising the Italian government shows.
If just schools were open, the need for ICU beds would read about 48,500 patients, the report from Italy's technical scientific committee (CTS) shows.
Those numbers would overwhelm Italy's ICU capacity of about 10,000 beds, according La Repubblica.
The CTS report used a number of scenarios to analyze the rates of transmission for COVID-19 in specific subsets of the Italian economy, factoring different variables such as social contact, age group, as well as face mask use and social distancing practices.
The report found that economic activities could steadily reopen after the lockdown if people remain cognizant of social distancing, telework when able to, and monitor public contact.
Prime Minister Giuseppe Conte said on Monday that a select number of restrictive measures imposed seven weeks ago would be relaxed starting on May 4, allowing factories, building sites, and reopening parks.
The measures announced by Conte are primarily in line with recommendations listed in the CTS report, according to Buzzfeed News.
Giuseppe's plan will include the reopening of shops, museums, and libraries, but not until mid-May.
In June, restaurants, bars, and hairdressers may resume work. However, physical distancing measures remain in place along with limited public transport services, which will require everyone riding to wear masks.
Sports in Italy are not slated to resume after May 4, but athletes may resume training.
Oh, maar we bestrijden "de pandemie" prima en de IC's zitten niet overvol en er is geen capaciteitsgebrek.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:15 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je kunt een pandemie niet bestrijden als de IC's overvol zitten en er geen capaciteit meer is.
Dan is je bedrijf al failliet en ben je gewoon persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van je onderneming.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:17 schreef Salina het volgende:
[..]
In afwachting van een uitkering inderdaad. En ja, dat kan een tijdje duren. Als dat wordt bedoeld met "opeens zonder inkomen", dan heb je gelijk. Maar sommigen doen hier net alsof veel mensen zonder geld komen te zitten c.q. nergens recht op hebben (op de langere termijn dus).
Volgens mij zijn er tienduizenden NOW-subsidies verstrekt en reeds uitbetaald, tienduizenden TOZO-uitkeringen voor zelfstandigen, bijstand of bijzondere bijstand, en, o ja, het aantal WW-uitkeringen is ook weer toegenomen.
Ligt er aan wat je bedoeld met "opeens"; ja, je zult een weekje of 2-6 moeten wachten, maar als ik het heb over inkomsten, dan heb ik het over de langere termijn, niet die weken overbrugging. Even ter verduidelijking.
Hoezo waar merk je hier van op? Ik heb het nooit gemerkt dat hij zo is.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rutte is vooral bezig met emotionele chantage en dictatoriale repressie. 'Als jullie je niet aan de regels houden, dan duurt het langer voordat ik zeg dat het wel weer mag. Maar ik zeg lekker niet hoe lang het nog duurt'.
Fuck dat.
Dankzij diverse en toch wel forse maatregelen, ja.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh, maar we bestrijden "de pandemie" prima en de IC's zitten niet overvol en er is geen capaciteitsgebrek.
Het zal zeker wennen worden. Ik persoonlijk zal minder uit eten gaan in hokjes achter plexiglas.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:49 schreef hooibaal het volgende: [..] Het gaat wel even wennen worden inderdaad. Maar alles dicht houden lijkt me ook niet alles.
Mark en zijn black box met de uitweg.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rutte is vooral bezig met emotionele chantage en dictatoriale repressie. 'Als jullie je niet aan de regels houden, dan duurt het langer voordat ik zeg dat het wel weer mag. Maar ik zeg lekker niet hoe lang het nog duurt'.
Fuck dat.
Eens, maar als je dus capaciteit over hebt kun je dus versoepelen op de plekken in de economie waar dat het hardste nodig is.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dankzij diverse en toch wel forse maatregelen, ja.
Nee.de burgemeesters snappen de regel niet. Dat is thuisblijven tenzij noodzakelijk.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck dat.
Hoezo persoonlijk aansprakelijk?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan is je bedrijf al failliet en ben je gewoon persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van je onderneming.
Jaartje max. Als je na 1 maand op 3% immuniteit zit....quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het zal zeker wennen worden. Ik persoonlijk zal minder uit eten gaan in hokjes achter plexiglas.
De vraag is ook hoe horecabedrijven dit financieel gaan doen. Er komt dan toch bijna 3/4 minder binnen. Ik denk dat bijna niemand kan blijven bestaan op deze manier.
En hoelang zal dit zo blijven..?
Ik hoop hetquote:Op woensdag 29 april 2020 20:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jaartje max. Als je na 1 maand op 3% immuniteit zit....
Maar ze staan wel gewoon achteraan de rij, en een jaar is niet kort voor dit soort ondernemingen.
Tot er een goed werkend vaccin is. Duurt ongeveer 18 maanden plus minus.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het zal zeker wennen worden. Ik persoonlijk zal minder uit eten gaan in hokjes achter plexiglas.
De vraag is ook hoe horecabedrijven dit financieel gaan doen. Er komt dan toch bijna 3/4 minder binnen. Ik denk dat bijna niemand kan blijven bestaan op deze manier.
Dat gaat in ieder land gebeuren als je alles weer open gooit. Hier dus ook.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/polic(...)trictions-are-lifted
Kan je in alle hotels gewoon eten dan? Ontbijtbuffet, dineren?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hun hotel in Apeldoorn is al beschikbaar vanaf 23,- p.p.
Kost niet eens zo veel dus, en kan je gewoon flink drinken. Het overwegen waard voor veel mensen.
Die tijdelijke veranderingen kosten bedrijven handvol geld! Is dat niet verstandig om te doen?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:24 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Tot er een goed werkend vaccin is. Duurt ongeveer 18 maanden plus minus.
Er is nog geen capaciteit over.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eens, maar als je dus capaciteit over hebt kun je dus versoepelen op de plekken in de economie waar dat het hardste nodig is.
Minder klanten is minder personeel nodig.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nee, ik zal dat ook niet zo snel gaan doen. Maar voorlopig is het de enige optie om nog iets van de horeca te maken.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Zo werkt dat met eenmanszaken of een VOF/Maatschap.quote:
Wel opschieten gaat al redelijk vlug wij gaan Vrijdag tot Zondag met 4 personen.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:25 schreef Markesh het volgende:
[..]
Kan je in alle hotels gewoon eten dan? Ontbijtbuffet, dineren?
Dan ga ik gelijk een nachtje boeken
Ja maar de huur ik ook een dingetjequote:Op woensdag 29 april 2020 20:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Minder klanten is minder personeel nodig.
We kunnen 2500 IC bedden aan volgens de experts en we zitten straks met 500 regulier IC en 700 Corona IC bedden, hoezo geen capaciteit over?quote:
Vaccins moeten op voorhand toegediend worden. Als iemand ziek is helpt een vaccin tegen datgene waaraan hij/zij lijdt niet. Die persoon moet medicatie krijgen. Medicatie die wel iets doet tegen de ziekte/infectie.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:24 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Tot er een goed werkend vaccin is. Duurt ongeveer 18 maanden plus minus.
Rtl nieuws net over dat weer wat drukker op straat wordt. Kinderachtige toon en manier.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hoezo waar merk je hier van op? Ik heb het nooit gemerkt dat hij zo is.
Ik lees dat je alleen zakelijk een nachtje kan boeken en de restaurants gesloten zijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:27 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Wel opschieten gaat al redelijk vlug wij gaan Vrijdag tot Zondag met 4 personen.
Het is zinloos. Besmettingen maximaal omlaag brengen, en daarna contact tracing en aggresief ingrijpen bij elke uitbraak, terwijl de rest van het land weer aan de slag kan, dat is de kortste pijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ja, dat zal ze wel redden...quote:Op woensdag 29 april 2020 20:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Minder klanten is minder personeel nodig.
Dat u hier nog serieus op in gaat...quote:Op woensdag 29 april 2020 20:30 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik lees dat je alleen zakelijk een nachtje kan boeken en de restaurants gesloten zijn.
Waar ga je heen dan?
Uhu, en personeel dan?quote:Op woensdag 29 april 2020 20:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
We kunnen 2500 IC bedden aan volgens de experts en we zitten straks met 500 regulier IC en 700 Corona IC bedden, hoezo geen capaciteit over?
Ik geloof er 0.0 in dat wij het hier volledig de baas worden. Tenzij we een beetje immuniteit op hebben gebouwd, en als iedereen het dan een keer gehad heeft leren we ermee leven want zo dodelijk is het helemaal niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is zinloos. Besmettingen maximaal omlaag brengen, en daarna contact tracing en aggresief ingrijpen bij elke uitbraak, terwijl de rest van het land weer aan de slag kan, dat is de kortste pijn.
Beter dan het idiote idee om deels te lossen zodra de IC genoeg capaciteit heeft, dan blijf je nog één, twee jaar in een halve lockdown, met duizenden extra doden, en misschien tienduizenden die langdurig moeten revalideren of permanente schade opgelopen hebben.
Dat is er dus genoeg voor 2500 IC bedden. Op max, daar zal 500 van reguliere zorg afkomen dus laten we zeggen 2000 dan is alles vol te houden.quote:
Zeker is hij nog bezorgder over wat allemaal hier in Nederland gaande is.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rtl nieuws net over dat weer wat drukker op straat wordt. Kinderachtige toon en manier.
Valt me al een tijdje op in zijn persconferenties.
Hotels hebben momenteel geen ontbijt of diner opties volgens mij, hoogstens roomservice. Net zoals je bij de IKEA ook niet kan eten nu. Of dat moet inmiddels anders zijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:25 schreef Markesh het volgende:
[..]
Kan je in alle hotels gewoon eten dan? Ontbijtbuffet, dineren?
Dan ga ik gelijk een nachtje boeken
Daar staat dus helemaal niet dat Nederlanders zich perfect gedragen en wordt ook gewoon erkend dat het drukker wordt. Dus niet in tegenspraak met de beweringen van Rutte.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:58 schreef _I het volgende:
[..]
Of ik een bron heb?
Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad waarin de 25 voorzitters van de Veiligheidsregio’s zitten, zegt te ’begrijpen dat er wat ongeduld is onder Nederlanders’ over verdere versoepeling van de coronamaatregelen. „Het wordt beter en mensen worden beloond voor hun goede gedrag.
En ook Grapperhaus zei het;
Zo ver wilde minister Grapperhaus van Veiligheid & Justitie, die ook aanwezig was, niet gaan. „Het is op zich begrijpelijk dat het wat drukker wordt, zeker afgelopen weekend met het prachtige weer. Maar het is echt zaak om vol te houden”, benadrukt hij. „De Nederlandse bevolking gedraagt zich echt voorbeeldig. Dat is bewonderenswaardig.
Telegraaf
Gommers vertelde gisteren dat er voor de uitbraak al een tekort was aan IC personeel. Dus voor de gewone, lage aantallen IC bedden. Om voorbereid te zijn op een volgende uitbraak zullen er dus veel mensen bij- en omgeschoold en opgeleid moeten worden.quote:
Gommers is een heel verstandig en nuchtere man waar hij over praat... een echte vakman waar hij voor doet.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gommers vertelde gisteren dat er voor de uitbraak al een tekort was aan IC personeel. Dus voor de gewone, lage aantallen IC bedden. Om voorbereid te zijn op een volgende uitbraak zullen er dus veel mensen bij- en omgeschoold en opgeleid moeten worden.
Nou, dit ja. Vanavond weer. Hij ziet mensen op straat. Joh, no kidding dude. Winkels zijn open. Hij geeft het volk wekenlang geen duidelijkheid, maar staat dan raar te kijken dat er gebruik wordt gemaakt van de opties waar we wel naar toe kunnen. Man, man, man. Nummers dalen alleen maar, maar hij blijft doodsbang. Nou, ik ben ook doodsbang; hij als premier. Risico op een piek is er altijd, met die redenatie moeten we voor altijd blijven hangen in de huidige staat van zaken.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck dat.
Nee? Er is juist een tekort.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is er dus genoeg voor 2500 IC bedden. Op max, daar zal 500 van reguliere zorg afkomen dus laten we zeggen 2000 dan is alles vol te houden.
En dan moeten we naar 700 non stop corona en 500 plekken voor overig IC?
Wat dacht je van 1500 non stop Corona? 500 IC?
Dat is nogal een verschil met 700.
Nee.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:21 schreef _I het volgende:
[..]
Mark en zijn black box met de uitweg.
Ben ook best losgeweekt van hem. Maar heb nog geen alternatief gevonden, dat is nog zoiets.
En zelfs hij had het over accepteren van risico's, had ik niet verwacht.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Gommers is een heel verstandig en nuchtere man waar hij over praat... een echte vakman waar hij voor doet.
Rutte vermeldde beide: er zijn heel veel mensen die zich goed aan de maatregelen houden. Het lijkt wat drukker te worden op straat, maar ook daar houden veel mensen goed die anderhalve meter in de gaten, en dan kan het niet zoveel kwijt, Maar er zijn ook plaatsen waar het niet zo goed gaat, waat het te druk is en waar men niet voldoende afstand houdt.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar staat dus helemaal niet dat Nederlanders zich perfect gedragen en wordt ook gewoon erkend dat het drukker wordt. Dus niet in tegenspraak met de beweringen van Rutte.
Leg die rekensom dan eens uit want als je 1500 no worries aankan en zelfs kunt opschalen naar 2500, dan klinkt 700+500 reserve bedden nogal lafjes.quote:
Er was wel degelijk perspectief: eind mei. Alleen je ziet nu al relatief veel mensen die dan denken "ah, het valt wel mee allemaal" en dan schijt hebben aan de maatregels.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Rutte snapt niet dat je perspectief moet bieden. Juist doordat dat er niet is, gaan mensen doen waar ze zin in hebben.
quote:Op woensdag 29 april 2020 20:37 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij is dat gewoon een correcte weergave van de realiteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |